abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 november 2006 @ 08:50:37 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43921020
quote:
NAVO overweegt raketafweer voor Europa
Uitgegeven: 27 november 2006 08:35

BRUSSEL - De top van de NAVO bespreekt dinsdag en woensdag de eventuele plaatsing van raketafweer voor Europa. Grondinstallaties moeten raketten van vooral Iran en Noord-Korea uitschakelen voordat ze Europa kunnen raken.

Voor het idee ligt een studie van ruim tienduizend pagina's op tafel. De volledige aanschaf zou tientallen miljarden euro's kosten in een periode van twintig jaar.

De regeringsleiders moeten nu beoordelen of ze de voorbereidingen willen voortzetten. Ze bespreken hoe serieus ze de dreiging vinden en of er alternatieven zijn. Frankrijk heeft al gezegd dat de eigen kernwapens afschrikwekkend genoeg zijn en vindt de raketafweer onnodig.

Het kabinet-Balkenende houdt zich op de vlakte. "Nederland hecht aan verdere studie, teneinde toekomstige besluitvorming zorgvuldig voor te bereiden", meldde minister Ben Bot (Buitenlandse Zaken) recent aan de Tweede Kamer over de raketverdediging.
Nu.nl

Wat vinden jullie? Ik hoef hem niet, eigenlijk. De kans dat Iran ooit de kans krijgt om een eventueel werkende raket op Europa af te schieten is redelijk nihil als je nu al ziet dat er gepraat wordt over preventive strikes en dergelijke. En de kans dat Noord-Korea een raket op Europa af kan schieten is al helemaal lachwekkend klein.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43921057
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:50 schreef jogy het volgende:

Wat vinden jullie? Ik hoef hem niet, eigenlijk. De kans dat Iran ooit de kans krijgt om een eventueel werkende raket op Europa af te schieten is redelijk nihil als je nu al ziet dat er gepraat wordt over preventive strikes en dergelijke. En de kans dat Noord-Korea een raket op Europa af kan schieten is al helemaal lachwekkend klein.
Dan ben je dus voor de preventieve strike ?
Zoniet, dan toch maar een raketafweersysteem ?
Maak een keuze of ben je van de weg-met-ons beweging?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 27 november 2006 @ 08:56:31 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43921091
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan ben je dus voor de preventieve strike ?
Zoniet, dan toch maar een raketafweersysteem ?
Maak een keuze of ben je van de weg-met-ons beweging?
Ik heb geen enkele keuze om te maken, Iran wordt binnen nu en een jaar toch wel ge-bitchslapped of ik het nou wil of niet. En ik ben van mening dat het enige 'gevaarlijke' aan Iran hun plan is om de olie met euro's te verhandelen, maar dat terzijde.
Vrijheid
  maandag 27 november 2006 @ 09:02:23 #4
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43921162
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele keuze om te maken, Iran wordt binnen nu en een jaar toch wel ge-bitchslapped of ik het nou wil of niet.
Je bent dus van de weg-met-ons beweging.
quote:
En ik ben van mening dat het enige 'gevaarlijke' aan Iran hun plan is om de olie met euro's te verhandelen, maar dat terzijde.
Dat Ira(k/n)-euro verhaal is een van de meest succesvolle hoaxes van het afgelopen decennium.
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 09:03:31 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43921180
ik ben op zich voor mits ze bemand (en betaald) worden door militairen uit het land waar ze geinstalleerd zijn anders hoeft het van mij niet zo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 27 november 2006 @ 09:09:49 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43921270
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Je bent dus van de weg-met-ons beweging.
Ik ben van de doe-niet-zo-paranoïde-beweging .
quote:
Dat Ira(k/n)-euroDat Ira(k/n) is zooooooo gevaarlijk verhaal is een van de meest succesvolle hoaxes van het afgelopen decennium.
Vrijheid
pi_43921341
Van mij hoeft het niet.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_43921535
Ik zie geen probleem in preventie, krijg liever geen raket op mijn kop hoe klein de kans ook mag zijn, hij is altijd aanwezig.
pi_43921872
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele keuze om te maken, Iran wordt binnen nu en een jaar toch wel ge-bitchslapped of ik het nou wil of niet. En ik ben van mening dat het enige 'gevaarlijke' aan Iran hun plan is om de olie met euro's te verhandelen, maar dat terzijde.
Dat terzijde is wel enorm belangrijk voor de stabiliteit in de wereld. Op het moment dat olie niet meer wordt verhandeld in dollars klapt Amerika in elkaar, failliet, en wat betekent dat wel niet voor de rest van de wereld. Ik denk niet dat we daar al klaar voor zijn.
  maandag 27 november 2006 @ 10:03:08 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43922177
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:48 schreef R0elio het volgende:

[..]

Dat terzijde is wel enorm belangrijk voor de stabiliteit in de wereld. Op het moment dat olie niet meer wordt verhandeld in dollars klapt Amerika in elkaar, failliet, en wat betekent dat wel niet voor de rest van de wereld. Ik denk niet dat we daar al klaar voor zijn.
De economie klapt toch wel een keer in elkaar of we er nou klaar voor zijn of niet. Hoe eerder hoe minder schade het berokkend. Ik zeg niet dat het een pretje zal worden ofzo maar liever eerder dan later, niet omdat ik er naar uitkijk dat de kapitalistische beschaving in elkaar zakt maar hoe langer we wachten hoe meer pijn het gaat doen.
Vrijheid
  maandag 27 november 2006 @ 10:04:13 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43922205
Beetje offtopic trouwens, ik zie gewoon het nut van zo'n raketschild 'voor vrede en veiligheid' niet echt zitten .
Vrijheid
pi_43922209
Voor zover ik begrepen had heeft de CIA zelf gemeld dat het allemaal wel meevalt met dat nucleaire wapenprogramma van Iran.

Dus ik begrijp niet zo goed waarom wij hier aan moeten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_43922325
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Voor zover ik begrepen had heeft de CIA zelf gemeld dat het allemaal wel meevalt met dat nucleaire wapenprogramma van Iran.

Dus ik begrijp niet zo goed waarom wij hier aan moeten.
Waarom niet is eeder de vraag, niet alleen iran is de dreiging, er is altijd kans op een gek met een bom raket, en als het dan eenmaal gebeurt is wordt er gezegd shit hadden we het toch maar gedaan...

Met preventie is gewoon niks mis.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chr0nicle op 27-11-2006 10:13:29 (foutje =)) ]
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 10:14:09 #14
8781 crew  Frutsel
pi_43922426
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:03 schreef sp3c het volgende:
ik ben op zich voor mits ze bemand (en betaald) worden door militairen uit het land waar ze geinstalleerd zijn anders hoeft het van mij niet zo
mee eens...
alleen denk ik dat ze betaald worden uit de NAVO-pot, waar alle lidstaten aan mee betalen en betwijfel ik of elke lidstaat er eentje (meerdere) zou krijgen?
  maandag 27 november 2006 @ 10:32:25 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43922735
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:09 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Waarom niet is eeder de vraag, niet alleen iran is de dreiging, er is altijd kans op een gek met een bom raket, en als het dan eenmaal gebeurt is wordt er gezegd shit hadden we het toch maar gedaan...

Met preventie is gewoon niks mis.
Preventie in de zin van veilige sex is een goed iets. 'preventie' omdat men eerst bang gemaakt wordt en daarna een raketschild van 20 miljard euro laten installeren die nog niet eens zo verschrikkelijk goed werkt volgens veel verhalen vind ik een heel ander verhaal.
Vrijheid
  maandag 27 november 2006 @ 10:36:24 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43922816
Het beste schild wat we kunnen hebben is de wetenschap van elk land dat als ze een atoombom lanceren dat ze binnen een paar uur zelf licht geven.
Vrijheid
pi_43922854
Ik hoef zo'n ding niet. Als de dreiging irritant begint te worden dan maar een pre-emptive strike hoor. Je gaat toch geen miljarden uitgeven omdat 1 of 2 landjes het intern niet op orde kunnen krijgen en zich zo nodig aggressief willen opstellen?
pi_43922886
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:36 schreef jogy het volgende:
Het beste schild wat we kunnen hebben is de wetenschap van elk land dat als ze een atoombom lanceren dat ze binnen een paar uur zelf licht geven.
En wat dacht je van landen/mensen/volken die bereid zijn voor hun doel/geloof te sterven? zullen dat er graag voor over hebben...

En ik vind niet dat je mensen bang maakt door een raket schild te installeren, ik ben er eerder geruster onder.
  maandag 27 november 2006 @ 10:42:58 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43922955
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:39 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

En wat dacht je van landen/mensen/volken die bereid zijn voor hun doel/geloof te sterven? zullen dat er graag voor over hebben...

En ik vind niet dat je mensen bang maakt door een raket schild te installeren, ik ben er eerder geruster onder.
Dan zijn we het oneens met elkaar, blijkbaar.
Vrijheid
pi_43923256
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan zijn we het oneens met elkaar, blijkbaar.
Enige verschil is dat ik het kan onderbouwen en verdedigen
  maandag 27 november 2006 @ 10:59:37 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43923331
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:56 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Enige verschil is dat ik het kan onderbouwen en verdedigen
Nee hoor, ik wil het best onderbouwen.

We zitten hier weer met een ouderwetse wapenwedloop en de enige die er vrolijker van worden zijn de mensen die het verkopen, de VS verkoopt die zooi en dus worden ze er vrolijk van, het enige waar europa mee blijft zitten is een rekening van 20 miljard en een raketschild die nog niet eens goed werkt. Nou, wat voel ik me veilig .
Vrijheid
  maandag 27 november 2006 @ 11:01:18 #22
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_43923380
Hebben ze in de States nou eigenlijk een werkend anti-raketschild?
Of mogen we dat hier helemaal zelf ontwikkelen?
Van mij hoeft het niet zo, ik denk dat het eerste land wat een raket op z'n kop krijgt, mocht Iran zover komen, Israel zal zijn en of die 20 miljard voor zo'n schild uit trekken betwijfel ik, daarnaast geloof ik niet dat we hier in Europa erg veel risico lopen voor een raketaanval maar 't is weer een leuk prestigeprojekt voor de Navo...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_43923574
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:39 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Een raketschild helpt niet tegen zelfmoordaanslagen. Verder vindt jij de kosten van dat ding niet belangrijk?
pi_43923916
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:09 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Een raketschild helpt niet tegen zelfmoordaanslagen. Verder vindt jij de kosten van dat ding niet belangrijk?
Jij leest niet, hij had het over het feit dat landen niet zo snel geneigd zullen zijn een ander land aan te vallen met een raket als ze weten dat ze erna zelf volgebombardeerd worden, waarop ik zeg; misschien interesseert ze dat wel helemaal niet.

En nee.. kosten wegen niet op tegen mensenlevens.
pi_43923938
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wil het best onderbouwen.

We zitten hier weer met een ouderwetse wapenwedloop en de enige die er vrolijker van worden zijn de mensen die het verkopen, de VS verkoopt die zooi en dus worden ze er vrolijk van, het enige waar europa mee blijft zitten is een rekening van 20 miljard en een raketschild die nog niet eens goed werkt. Nou, wat voel ik me veilig .
En waar haal je vandaan dat het niet goed werkt? bronnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')