abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53362160
wat je moet doen is een stel een baby laten lenen van iemand, en dan ermee naar Ogilvie,
en dan de verkregen info naast de info vd echte ouders leggen, en naast die van de fake ouders.

echte ouders en fake ouders moeten uiteraard inrichtings en meubelmankementengewijs compleet verschillen...... maar als het goed is komt het zover helemaal niet, en krijgt Ogilvie direct door "help, die zijn mijn ouders niet, hoor!!!!! ik ben bang, help me, mama papa waar zijn jullie???"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:53:30 #152
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53362924
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:35:59 #153
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53369009
Heeft TS die tweede afspraak nog gehad
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_53374143
Ik vind die babyfluisteraar tenenkrommend om naar te kijken. Wanhopige ouders worden uitgebuit voor de kijkcijfers. Problemen met een jongetje en hij krijgt "telepatisch" iets door over met deuren slaan. De ouders staan paf, hoe kan hij dat weten? Nou, omdat ALLE jongetjes met deuren slaan, zeker degene met gedragsproblemen. Het zou juist knap zijn als je een druk jongetje met gedragsproblemen vindt die NIET met deuren slaat.

Verder doet hij steevast vele suggesties om de kans op een "hit" te vergoten die aangevuld worden door input van de ouders. Zelfde verhaal als met Char en alle andere readings, blijkbaar moet de informatie toch uiteindelijk komen van degenen die gelezen worden. Ik vraag me dan altijd af: WAAROM moet degene die gelezen wordt antwoord geven op vragen? Dan is het hele nut van een reading toch weg?

Tel daarbij op dat je alleen het uiteindelijk uitgezonden materiaal ziet. Als hij 100 suggesties doet en ze zenden alleen degene uit die kloppen, dan lijkt het al snel of hij een "gave" heeft.

Anitra
quote:
Hij kon zo vertellen dat ik iets had rechts aan mijn been en mijn bekken had.
Is dat te zien aan hoe je loopt? Derek had jou nog niet gezien? Weet je zeker dat niemand van de productie van jou gehoord heeft dat je iets met je been hebt of het gewoon gezien heeft? En weet je dan zeker dat die het niet gewoon aan Derek vertelt heeft?
quote:
Wij hebben dus 2 deuren met gaten er in die er in zijn geschopt
Ik heb ook een deur met een gat. Ik ken veel mensen in mijn omgeving die een gat in een deur hebben, dat onstaat makkelijk door verhuizingen en je vervangt een deur niet zo gauw.
quote:
Ook wist hij te vertellen dat ons bed een mankement vertoonde en hij maakte en schets om te vertellen waar dat precies zat. Op die plek zit er dus een plank niet helemaal recht en het staat niet echt mooi.
Ook hierbij, er zijn weinig mensen die een perfect bed hebben, dat vervang je niet meteen de volgende dag. En ik snap uberhaupt niet wat telepatisch met kinderen kunnen praten te maken zou hebben met weten welke plank loszit. Hij praat toch niet met het hout? Dat is tenminste niet wat hijzelf beweert.
quote:
Maar een aantal dingen klopte met deze auto en met de vorige auto van hem.
Welke dingen dan? Waren dat ook niet veel voorkomende zaken die je kan raden?
quote:
Hij wist dat ons plafond in de slaapkamer nog geverfd moest worden.
Hij had de slaapkamer nog niet gezien neem ik aan? Op zich bij uitstek de kamer die mensen het laatst opknappen, ik denk dat er veel mensen zijn met een slaapkamer die een opknapbeurt kunnen gebruiken.
quote:
want aan het end van de tuin was iets waar hij af kon vallen. En dat klopt! Derek had een tekening gemaakt om de exacte plek aan te geven en dat klopte, hij had zelfs een deur getekend en getekend dat aan de linkerkant het niet goed ging volgens Djulian en dat klopt want daar klimt de klim op zo snel over de schutting en hij wil naar de buurvrouw kunnen praten. Hij wist ook aan te geven waar ik 2 plekken in het laminaat had in de keuken en dat ik de achterste pit niet gebruik en nog zoveel meer.
En Derek had het huis en de tuin dus nog niet gezien? En ook niemand van de productie? Is Derek een babyfluisteraar of een klusjesman?
quote:
Hij begon over het eten van Djulian en dat dat een probleem was. Dat hij buikpijn heeft vaak en dat hij dunnen poep heeft als hij buipijn heeft.
Als er een kind met problemen is gaat dat vaak gepaard met eetproblemen. Net als buikpijn en ontlasting.
quote:
Maar hij wist ook te vertellen dat Djulian helemaal gek was op bananen.
Tja, dat klopt voor 50% van de kinderen in mijn omgeving. Waar het om gaat is of hij ook dingen heeft gesuggereerd die NIET kloppen en je die weglaat of vergeten bent? Of klopte ALLES wat hij zei? Het gaat een beetje om kansberekening.
quote:
ohja dat zei hij ook nog en dat. Het was echt!!
Wederom is het heel makkelijk om dingen die iemand zegt die kloppen te onthouden en de dingen te vergeten die niet kloppen. A;s iemand dan heel veel zegt kan er een verkeerd beeld ontstaan van hoeveel hij daadwerkelijk goed geraden heeft.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zaterdag 22 september 2007 @ 09:08:35 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_53375095
Dat er uit lullen van iedereen altijd ... want nee stel je voor zeg, een babyfluisteraar dat kan echhhttt niet
The truth was in here.
  zaterdag 22 september 2007 @ 10:07:50 #156
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_53375483
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 09:08 schreef Bastard het volgende:
Dat er uit lullen van iedereen altijd ... want nee stel je voor zeg, een babyfluisteraar dat kan echhhttt niet
Zeer juist, een babyfluisteraar, dat kan inderdaad écht niet.

Wel kan een goede visser van slachtoffers veel aflezen uit de halve antwoorden die hij geeft.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_53375573
quote:
je hebt dat artikel gelezen?

de man heeft ws evenzoveel zo niet meer missers, maar die worden niet uitgezonden natuurlijk.
het is een kwestie van oefening baart kunst gewoon, je een beetje verdiepen in de psyche van een kind, een beetje verdiepen in wat voor effect een 'lastig' kind op ouders, hun relatie kan hebben, een beetje verdiepen in wat voor effect een 'lastige ' relatie op een kind kan hebben, en ieder met een gezond verstand kan dat uitvogelen, en de 'gave' van een vlotte babbel, een overtuigende resolute stem en Bob is your uncle...

ouders die wanhopig zijn, WILLEN licht aan het einde van de tunnel zien, en grijpen alles aan, en putten hoop uit alles wat nog niet geprobeerd is... het is een soort variatie op de placebo, het werkt omdat je wil dat het werkt, het is je laatste strohalm immers.

en als je denkt "ja maar als hij niet zoveel 'hits' gehad had, was hij nooit zover gekomen als nu"

natuurlijk wel!!!!!!!! zolang hij zich maar begeeft tussen 'believers' is er niets aan het handje, die accepteren eventuele missers wel..... maar dan lonkt de televisie, en dan kijken niet alleen believers mee, maar ook neutrale kijkers, en sceptici , ja, en een scepticus is niet iemand die iets niet WIL geloven, zoals men hier zal denken, nee, dat is iemand die geneigt is, eerst de logische verklaringen af te lopen, en dan pas de niet logische... believers doen precies het omgekeerde, die wijzen logische verklaringen al meteen af, dat zie je in dit subforum konstant , en gaan meteen voor het paranormale .

legio aanvankelijk succesvolle mediums zijn later alsnog ontmaskerd als charlatans.
dat bewijst niet dat deze meneer er ook 1 is, maar het bewijst wel dat 'zo ver komen dat je een eigen show krijgt' niets betekent... mensen die jouw shows bezoeken, zijn veelal believers, en zal er een enkele scepticus in de zaal zitten, dan zal, mocht hij opstaan en roepen "u wordt bedonderd" , bij wijze van spreken door de rest gelynched worden, want zij willen niet weten of ze of dat ze bedonderd worden, zij willen niet zien, zij willen geen vraagtekens zetten, net als veel gelovigen dat niet willen, zij willen geloven, aannemen zonder bewijs "ik zie het toch, het klopt precies, ik heb toch ook een lekkende kraan in de badkamer, hoe kan hij dat nu weten???", het mag geen lucky guess zijn, het is zo omdat de man wéét... in dit geval dus kontakt heeft met je kind.

en op iedere vraag die er tóch komt heeft hij een dooddoenend antwoord
"waarom krijg je alleen mankementen in de huisraad door van ons kind"
"wat voor kinderen essentieel is, is voor ons niet essentieel"

ja, en dan ben jij uitgeluld, alleen ik niet, want ik neem andermans baby mee, kom maar op dan
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:11:43 #158
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53376301
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:18 schreef milagro het volgende:
de man heeft ws evenzoveel zo niet meer missers, maar die worden niet uitgezonden natuurlijk.
het is een kwestie van oefening baart kunst gewoon, je een beetje verdiepen in de psyche van een kind, een beetje verdiepen in wat voor effect een 'lastig' kind op ouders, hun relatie kan hebben, een beetje verdiepen in wat voor effect een 'lastige ' relatie op een kind kan hebben, en ieder met een gezond verstand kan dat uitvogelen, en de 'gave' van een vlotte babbel, een overtuigende resolute stem en Bob is your uncle...
Waarom meld je je niet bij RTL4? Kun je lekker cashen, en bewijzen dat iedereen het kan...
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:17:33 #159
8372 Bastard
Persona non grata
pi_53376398
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:18 schreef milagro het volgende:

[..]

je hebt dat ar........
Zit je hoog he?

Inderdaad, bel de krant, bel RTL4, zet een collum in een tijdschrift.. zeg dan dat het doorgestoken kaart is en doe zelf een 'cold reading' !
The truth was in here.
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:29:34 #160
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_53376620
De bewijslast ligt niet bij de sceptici.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_53376984
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zit je hoog he?

Inderdaad, bel de krant, bel RTL4, zet een collum in een tijdschrift.. zeg dan dat het doorgestoken kaart is en doe zelf een 'cold reading' !
juliie claimen, ik niet.

ik heb ook niet de behoefte om wanhopige ouders een loer te draaien en het op ' 't paranormale' te gooien... een vorm van cold reading zie je hier dagelijks, in topics waar moeders hun problemen met koters te berde brengen, de adviezen die dan gegeven worden, gaan soms ook gepaard met vermoedens , die dan soms spot on zijn... waar de moeder zelf een blinde vlek voor ontwikkeld had.

ik hoef geen vertrouwen te winnen aan de hand van suffe wild guesses over kale plekken in het tapijt, wankelende krukjes, en losse tegels.
betrokkenheid uitstralen omdat je het ook daadwerkeljjk meent is genoeg, blijkbaar heeft deze meneer allerlei handige foefjes nodig om mensen te overtuigen dat wat hij gaat zeggen zinvol is en betrouwbaar.

is dat niet treurig?
noem eens 1 advies op dat de man gegeven heeft dat werkelijk opzienbarend was, en geen open deur?
hij noemt nergens hele concrete dingen, nee, hij gooot visjes uit en de ouders vullen he tverder in waardoor iets heel concreet lijkt.

ja, jij bent een duidelijke believer, en wil niet kritisch kijken.
het zal best dat er mensen zijn die daadwerkelijk dingen oppikken die wij niet oppikken, maar wat DEZE meneer doet , kan ik ook, kan jij ook, kan iedereen, met een beetje inlevingsvermogen, gezond verstand en overtuigingskracht.
alleen niet iedereen heeft de behoefte iets volkomen aards als paranormaal neer te zetten om zo met een bedenkelijke eer te gaan strijken, en dat omgezet te zien in keiharde pecunia.

net zoals vreemde blikken kunnen dwingen, een kind wel naar oma luistert maarniet naar mama die hij dagelijks 24/7 ziet, zo kan een buitenstaander een net wat frissee blik, een net wat opener mind hebben voor een probleem dan iemand die er midden in zit, daar is geen bovenaardse interventie voor nodig, hoor, dat is volkomen verklaarbaar.

net zoals je een cryptogram niet opgelost krijgt, en je blind kan staren op dat laatste woordje, en dan loopt je partner binnen , werpt 1 blik en zegt : oh dat moet "volksverlakkerij" zijn.
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:54:21 #162
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53377139
Als het werkt maakt het toch geen zak uit of het 'echt' is of niet...

Wij hebben geen gat in de deur, met ons bed is niets mis en mijn kinderen houden allebei niet echt van bananen(peren dan weer wel)
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:30:51 #163
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53377845
Ik heb het een week of twee geleden voor het eerst gezien en ik denk ook meteen voor het laatst.

Zowel de ouders/kinderen als die Derek zelf vond ik weerzinwekkend. Ouders die komen met 'mijn kind is onhandelbaar' en vervolgens 'nee, we zijn absoluut niet consequent in de opvoeding'. Vervolgens komt Derek met het briljante plan om toch maar eens met dat consequente bezig te gaan zijn en in de opnames van een paar weken later komen de ouders met 'er is een wereld voor ons open gegaan. Wat een heerlijk kind hebben we toch en dat dankzij Derek" ..
Dat kind had helemaal niks daar te zoeken! Als die ouders elk willekeurig opvoedboek/site/pedagoog of weetikveel hadden geraadpleegd waren ze tot dezelfde conclusie gekomen.

Afgelopen donderdag ving ik ook nog wat op bij het zappen: het kind was nu een stuk gelukkiger nu papa en mama niet meer bij elkaar wonen.. Een kind dat midden tussen een relatiecrisis zit, zal daar natuurlijk wat van meepakken en op zijn/haar manier op reageren (als in gedragsproblemen oid).

Wat stomme dingetjes qua gaspitten erbij vertellen en die Derek is toch wel zooooo goed..
Op de feitjes na, heb ik alleen nog maar hele logische dingen gezien die iedere boerenkinkel kan verzinnen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator zaterdag 22 september 2007 @ 12:40:06 #164
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53378051
Hoe verklaart hij zelf eigenlijk wat hij doet?
Hoe werkt het en werkt het alleen bij kinderen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_53378122
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:40 schreef senesta het volgende:
Hoe verklaart hij zelf eigenlijk wat hij doet?
Hoe werkt het en werkt het alleen bij kinderen?
kinderen zijn ALLEMAAL telepathisch aangelegd, iets wat ze in de loop der jaren dus verliezen (en daarom werkt het enkel bij kids) en pikken allemaal shit van hun ouders op, met name dus blijkbaar ergenisjes als een kapotte gaspit, loszittend tapijt etc, want dat zit op kruip of ooghoogte.

peuters die zicht (kunnen) hebben op een kapotte gaspit, dat baart mij nu zorgen , maar goed
  Moderator zaterdag 22 september 2007 @ 12:44:09 #166
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53378148
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:29 schreef mvdlubbe het volgende:
Tja, maar we posten wel in TRU en het staat een ieder vrij om iets te vinden zonder meteen aan de kant geschoven te worden omdat ze het niet kunnen bewijzen.
TRU is nu eenmaal een forum wat voornamelijk bestaat uit onderwerpen die niet/nauwelijks te bewijzen zijn, als je de wetenschappelijke benadering wil hebben zal je er een topic over kunnen openen in WFL.
  Moderator zaterdag 22 september 2007 @ 12:47:08 #167
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53378212
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:42 schreef milagro het volgende:

[..]

kinderen zijn ALLEMAAL telepathisch aangelegd, iets wat ze in de loop der jaren dus verliezen (en daarom werkt het enkel bij kids) en pikken allemaal shit van hun ouders op, met name dus blijkbaar ergenisjes als een kapotte gaspit, loszittend tapijt etc, want dat zit op kruip of ooghoogte.

peuters die zicht (kunnen) hebben op een kapotte gaspit, dat baart mij nu zorgen , maar goed
Ah, zo
Tot hoe oud is dat ongeveer?
pi_53378327
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:47 schreef senesta het volgende:

[..]

Ah, zo
Tot hoe oud is dat ongeveer?
geen idee, kun je vast wel googlen en ergens vinden en dan dat geloven

maar wat anders, die man in aflevering 1, Ogillvie krijgt door dat de man, de vader dus, te maken heeft gehad met sexueel misbruik, en die angst doorgeeft aan zijn zoontje, die weer bang voor mannen is daardoor.

de vader kan zich totaal NIET herinneren dat hij ooit door wie dan ook misbruikt is.
voor het gemak wordt er dan maar aangenomen dat de man dit verdrongen heeft.

is toch van de pot gerukt?!
die man wordt een traumatisch verleden aangepraat, gebaseerd op NIETS, puur de aanname van meneer Ogilvie , die beweert dat door te krijgen van het zoontje.

terwijl het net zo aannemelijk, zo niet aannemelijker is, dat de man zich niets herinnerd daarvan, omdat het niet gebeurd is!
zo kun je makkelijk scoren, hè, iets te berde brengen uit de categorie "te erg om je te herinneren"
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:52:09 #169
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_53378328
Hoeveel mensen hebben er eigenlijk een kapotte gaspit?
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:17:06 #170
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53383957
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:46 schreef milagro het volgende:

[..]

juliie claimen, ik niet.
Hè? Ik claim niks. Jij claimt dat het doorgestoken kaart is
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:18:30 #171
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_53385442
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:17 schreef maedel het volgende:

[..]

Haha, nee, die is goed.
"Bewijs maar dat god niet bestaat!"

.
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:43:03 #172
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53385943
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:18 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Haha, nee, die is goed.
"Bewijs maar dat god niet bestaat!"

.
ja, dat is net zo'n kletskoek hoor...
Maar dat schijnt heel ingewikkeld te zijn, zo'n uitspraak
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:21:27 #173
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_53386800
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:43 schreef maedel het volgende:

[..]

ja, dat is net zo'n kletskoek hoor...
Maar dat schijnt heel ingewikkeld te zijn, zo'n uitspraak
Het punt is dat er iemand is ("De Babyfluisteraar") die beweert iets te kunnen ("Babyfluisteren" naar ik aanneem). Het is niet aan de sceptici, die in dit topic al overvloedig met mogelijke logische oplossingen op de proppen zijn gekomen, het bewijs te leveren dat betreffende "Babyfluisteraar" waarachtig is.
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:23:16 #174
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53386849
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 03:11 schreef mike_another het volgende:
Ik vind die babyfluisteraar tenenkrommend om naar te kijken. Wanhopige ouders worden uitgebuit voor de kijkcijfers. Problemen met een jongetje en hij krijgt "telepatisch" iets door over met deuren slaan. De ouders staan paf, hoe kan hij dat weten? Nou, omdat ALLE jongetjes met deuren slaan, zeker degene met gedragsproblemen. Het zou juist knap zijn als je een druk jongetje met gedragsproblemen vindt die NIET met deuren slaat.

Verder doet hij steevast vele suggesties om de kans op een "hit" te vergoten die aangevuld worden door input van de ouders. Zelfde verhaal als met Char en alle andere readings, blijkbaar moet de informatie toch uiteindelijk komen van degenen die gelezen worden. Ik vraag me dan altijd af: WAAROM moet degene die gelezen wordt antwoord geven op vragen? Dan is het hele nut van een reading toch weg?

Tel daarbij op dat je alleen het uiteindelijk uitgezonden materiaal ziet. Als hij 100 suggesties doet en ze zenden alleen degene uit die kloppen, dan lijkt het al snel of hij een "gave" heeft.

Anitra
[..]

Is dat te zien aan hoe je loopt? Derek had jou nog niet gezien? Weet je zeker dat niemand van de productie van jou gehoord heeft dat je iets met je been hebt of het gewoon gezien heeft? En weet je dan zeker dat die het niet gewoon aan Derek vertelt heeft?
[..]

Ik heb ook een deur met een gat. Ik ken veel mensen in mijn omgeving die een gat in een deur hebben, dat onstaat makkelijk door verhuizingen en je vervangt een deur niet zo gauw.
[..]

Ook hierbij, er zijn weinig mensen die een perfect bed hebben, dat vervang je niet meteen de volgende dag. En ik snap uberhaupt niet wat telepatisch met kinderen kunnen praten te maken zou hebben met weten welke plank loszit. Hij praat toch niet met het hout? Dat is tenminste niet wat hijzelf beweert.
[..]

Welke dingen dan? Waren dat ook niet veel voorkomende zaken die je kan raden?
[..]

Hij had de slaapkamer nog niet gezien neem ik aan? Op zich bij uitstek de kamer die mensen het laatst opknappen, ik denk dat er veel mensen zijn met een slaapkamer die een opknapbeurt kunnen gebruiken.
[..]

En Derek had het huis en de tuin dus nog niet gezien? En ook niemand van de productie? Is Derek een babyfluisteraar of een klusjesman?
[..]

Als er een kind met problemen is gaat dat vaak gepaard met eetproblemen. Net als buikpijn en ontlasting.
[..]

Tja, dat klopt voor 50% van de kinderen in mijn omgeving. Waar het om gaat is of hij ook dingen heeft gesuggereerd die NIET kloppen en je die weglaat of vergeten bent? Of klopte ALLES wat hij zei? Het gaat een beetje om kansberekening.
[..]

Wederom is het heel makkelijk om dingen die iemand zegt die kloppen te onthouden en de dingen te vergeten die niet kloppen. A;s iemand dan heel veel zegt kan er een verkeerd beeld ontstaan van hoeveel hij daadwerkelijk goed geraden heeft.
Dus als we een vreemd kind bij jou in de kamer zetten die niet praat maar aan het spelen is , dan kan jij ook vertellen over waar in het huis gaten in de deur zitten, mankementen , dingen uit het verleden van de ouders, de specifieke problemen van het kind enz ... wat knap .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_53386984
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:17 schreef maedel het volgende:

[..]

nee, dat claim ik niet, schat, ik zeg dat jij dit ook kan, mits je wat oefent.

dat ik dit ook kan, mits ik alles als een vraag poneer, en niet als een stelling, mooie way out , niet?

niets beweren, enkel vragend te berde brengen en de ouders het verder laten invullen....

dat een ieder dit kan, mist wat levenservaring, wat mensenkennis, wat basispsychologie, wat oog voor detail, niets paranormaals aan, gewoon een plus een, en dan voorzichtig vragen of het ms 1,9 en dan te horen krijgen BIJNA!!!!!! het is TWEE!!!!!!!!! omg omg inderdaad!!!!! uncanning!!!!!!!!!!!!
  zondag 23 september 2007 @ 02:20:22 #176
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53397598
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:23 schreef Summers het volgende:
Dus als we een vreemd kind bij jou in de kamer zetten die niet praat maar aan het spelen is , dan kan jij ook vertellen over waar in het huis gaten in de deur zitten, mankementen , dingen uit het verleden van de ouders, de specifieke problemen van het kind enz ... wat knap .
Nee. Maar dat kan die gekke Ogilvie ook niet.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zondag 23 september 2007 @ 09:36:57 #177
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53399728
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:28 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, dat claim ik niet, schat, ik zeg dat jij dit ook kan, mits je wat oefent.
Hou eens op met mij schat noemen als je kwaad bent. Schat is bij mij nog steeds iets positiefs.
Die denigrerende toon maakt elk gesprek onmogelijk.
  zondag 23 september 2007 @ 21:45:44 #178
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_53416549
tvp
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 24 september 2007 @ 09:41:19 #179
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53425067
quote:
Uhm, hoe zou jij reageren als ik aankom met een "Zwitsal Babyshampoo fluisteraar", die de gevoelens van flessen Zwitsal Babyshampoo telepathisch kan aanvoelen ?
zzz
  maandag 24 september 2007 @ 09:50:48 #180
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53425229
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:29 schreef mvdlubbe het volgende:
Of je stopt even met het aanwijzen van de kant die het bewijs moet leveren en laat beide kanten lekker hun best doen. Jezelf van een verantwoordelijkheid/uitdaging vrijwaren is wel erg makkelijk. Ook als je iets beweerd te kunnen natuurlijk. Dus die babyfluisteraar moet gewoon een keer met een totaal onbekende baby waarvan hij de ouders nooit heeft ontmoet gaan lullen en als hij er goede solide info uithaalt moeten de skeppies proberen te bewijzen hoe dat komt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 september 2007 @ 09:54:47 #181
31101 _Led_
pi_53425303
Precies.
Maar zolang ie dat niet doet en er alle reden is om aan te nemen dat hij een charlatan is hoeven we weinig te bewijzen
zzz
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:07:09 #182
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53454430
op tv zie ik een groep ouders in een ruimte , olgilvie loopt daar doorheen en kijkt met welk kind hij een connectie kan maken , een paar dingetjes die hij navraagt aan de ouders , dan komen die ouders terug , zitten in een aparte kamer met monitor , olgilvie met het spelend kind en dan schrijft hij 10 a4-tjes vol plus tekeningetjes die hij achteraf verifieerd met de beide ouders en daarbij dingen verteld die hij niet kan weten . hoezo is hij een charlatan ? dat kan je niet zomaar roepen over iemand . en maar klagen dat mensen niet genoeg moeite doen om te helpen het te bewijzen .. als iemand naar voren komt is hij meteen nep en een charlatan .. pffffff , het is ook nooit goed .

[ Bericht 3% gewijzigd door Summers op 25-09-2007 11:14:20 ]
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:12:22 #183
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53454558
en daarbij komt : iemand van fok is bij hem geweest en is wel overtuigt , die heeft tenminste het eerlijke recht om er iets van te vnden , uit ervaring , heeft hem gesproken en haar eigen kindje toevertrouwd . enz ..
alsof rtl weer zin heeft in een schandaal , olgivie heeft toch gezegt dat hij de uitdaging van randi aanneemt ?
iemand is niet een charlatan tot het tegendeel is bewezen net zomin als dat jij een oplichter bent tot het tegendeel is bewezen of geestelijk niet in orde .
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:27:13 #184
31101 _Led_
pi_53454953
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:07 schreef Summers het volgende:
op tv zie ik een groep ouders in een ruimte , olgilvie loopt daar doorheen en kijkt met welk kind hij een connectie kan maken , een paar dingetjes die hij navraagt aan de ouders , dan komen die ouders terug , zitten in een aparte kamer met monitor , olgilvie met het spelend kind en dan schrijft hij 10 a4-tjes vol plus tekeningetjes die hij achteraf verifieerd met de beide ouders en daarbij dingen verteld die hij niet kan weten . hoezo is hij een charlatan ? dat kan je niet zomaar roepen over iemand . en maar klagen dat mensen niet genoeg moeite doen om te helpen het te bewijzen .. als iemand naar voren komt is hij meteen nep en een charlatan .. pffffff , het is ook nooit goed .
Heb jij enig idee hoe TV werkt ?
Dat ze de oninteressante stukken - simpelweg de fouten - er uit editten, omdat niemand daarop zit te wachten ? (Daar gaan je kijkcijfers !)
Verder is het wishful thinking dat hij altijd alles zo "perfect" heeft, heel vaak heeft ie het mis en probeert ie mensen wat aan te praten.

Lees dit eens : http://www.washingtonpost(...)l?hpid=moreheadlines
Hij is gewoon aan het raden, en de reacties aan het peilen.
En dat doet ie nog slecht ook.
quote:
"Did you have a little scare about her when you were seven months pregnant?"

No. Nor did Anne have a problem with her right breast, or fall off a rope swing, or have a relative on her dad's side with a missing digit, or go back to school at the age of 27, or hurt a knuckle -- all information that Ogilvie says he learned from Lily.
Joh, Baby Lily is of een enorme leugenaar, of compleet gek in d'r hoofd

Hij heeft nog niets laten zien dat een beetje geoefende cold-reader niet ook kan.
zzz
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:31:51 #185
31101 _Led_
pi_53455111

[ Bericht 50% gewijzigd door senesta op 25-09-2007 11:39:41 (flamen) ]
zzz
  Moderator dinsdag 25 september 2007 @ 11:32:42 #186
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53455145
Weet je wat ik wel gek vind?
Mijn dochtertje is nu 4 jaar en heeft nog steeds absoluut geen besef van tijd, alles dat meer dan een minuut terug is noemt ze gisteren.
Dat zie ik bij heel veel kinderen van die leeftijd nog, hoe kan het dan dat hij vaak zulke specifieke tijd gerelateerde informatie doorkrijgt van kinderen die nog veel jonger zijn?
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:39:18 #187
31101 _Led_
pi_53455338
Laat staan dat ie over oma's oven begon, terwijl dat kind nog nooit bij oma in de keuken was geweest.
Hijzelf wel de dag ervoor, maar ach, da's vast toeval
zzz
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:52:45 #188
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53455759
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:31 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wat ik me nou afvraag, zijn er ook mensen die claimen paranormale gaven te bezitten die jij niet gelooft ?
Het lijkt er op dat iedereen die maar iets compleet van de pot gerukts bedenkt accuut jouw volste vertrouwen krijgt.
Tuurlijk , wat ik niet zelf heb meegemaakt wil ik best van geloven dat iemand anders dat gelooft en of heeft meegemaakt maar daar kan ik dan niks mee ongeacht of het waar is of niet .
Het is nou eenmaal zo dat in het paranormale gewoon ALLES mogelijk is, de mogelijkheden zijn eindeloos , zoveel dat ik dat niet eens kan verzinnen , ik kan alleen afgaan op mijn eigen ervaringen en telepatisch contact met een ander mens is gewoon mogelijk . als ik het kan , kan een ander het ook (jij ook dus ). als ik het af en toe heb is het best mogelijk dat andere mensen het bijvoorbeeld dagelijks kunnen .
Dat vind ik niet vreemd , dat is gewoon de realiteit . het is ook een groeiproces dus het is niet zo dat mensen maar wat roepen en zeggen oeps, wat ik nou heb meegemaakt ...
Er zit jaren van ervaringen en erover nadenken achter voordat mensen dat roepen .
Ik heb teveel meegemaakt en genoeg bewijs gezien om niet het vertrouwen te hebben , dan zou ik tegen mezelf liegen en dat is geen optie .
Ik heb niet het volste vertrouwen in alles wat mensen maar roepen maar ik heb er wel het volste vertrouwen in dat het bestaat en dat er op dat gebied de mogelijkheden eindeloos zijn .
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:19:32 #189
31101 _Led_
pi_53456467
Maar je vind het niet vreemd dat een baby - die amper kan lopen of praten - wel opeens data kan opnoemen, terwijl dat kind pas 3 jaar later het concept 'maand' leert ?
"het was ergens vorige maand" - hoe komt een baby, die nog niet eens kan praten of zichzelf droog houden, in bobsnaam aan het besef "maand" ? Laat staan dat ie alle maanden kent en kan vertellen dat het in "september" was ?
En al die 'gokken' van 'm waarbij er geen snars van klopte ?
De baby was opzettelijk aan het liegen ?
quote:
However, this does not explain how Derek was able to give accurate details of Tamra's house and garden. How could he actually draw the garden accurately and even state that a tree had been moved from one side to the other? This is the level of accuracy that is hard to explain with Cold Reading techniques.

Whilst Mark was preparing for the filming he was talking to the make-up girl. He mentioned that he thought that Derek had been suspiciously accurate with a few points he had come up with. The make-up girl then told Mark that Derek had visited Tamra and Dane at their house the previous week. Something Derek denied during filming.
Vind je nou echt niks stinken aan dit hele zaakje ?

[ Bericht 10% gewijzigd door _Led_ op 25-09-2007 12:25:09 ]
zzz
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:48:28 #190
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_53457195
Ik vind het indrukwekkend, zijn programma, hoewel ik toch sceptisch ben en blijf
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:37:26 #191
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_53460082
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Of je stopt even met het aanwijzen van de kant die het bewijs moet leveren en laat beide kanten lekker hun best doen. Jezelf van een verantwoordelijkheid/uitdaging vrijwaren is wel erg makkelijk. Ook als je iets beweerd te kunnen natuurlijk. Dus die babyfluisteraar moet gewoon een keer met een totaal onbekende baby waarvan hij de ouders nooit heeft ontmoet gaan lullen en als hij er goede solide info uithaalt moeten de skeppies proberen te bewijzen hoe dat komt.
Nee, het gevaar hier is dat 'believers' zeggen 'bewijs maar dat het niet waar is'. Vandaar mijn vergelijking met God.
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:46:21 #192
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53469495
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:19 schreef L.Denninger het volgende:
Maar je vind het niet vreemd dat een baby - die amper kan lopen of praten - wel opeens data kan opnoemen, terwijl dat kind pas 3 jaar later het concept 'maand' leert ?
"het was ergens vorige maand" - hoe komt een baby, die nog niet eens kan praten of zichzelf droog houden, in bobsnaam aan het besef "maand" ? Laat staan dat ie alle maanden kent en kan vertellen dat het in "september" was ?
En al die 'gokken' van 'm waarbij er geen snars van klopte ?
De baby was opzettelijk aan het liegen ?
[..]

Vind je nou echt niks stinken aan dit hele zaakje ?

Nee dat vind ik niet vreemd , ik geloof in reincarnatie , ook al is iemand 1 jaar , in zijn onderbewustzijn weet hij of zij allang het begrip tijd .
Niemand heeft alle antwoorden of is perfect , een olgivie kan het dan ook niet 100 % goed hebben en er zal idd geknipt en geplakt worden , zo werkt het nou eenmaal , maar datgene wat word uitgezonden is toch vet goed als je dat telepatisch kan opvangen van kinderen ? het gaat toch niet om de procenten van wat iemand goed heeft ook al vind ik het veel want doe het maar na . Het gaat er uiteindelijk toch om dat het kan ?
En degene op fok die bij hem is geweest heeft een avond van tevoren gehoren gekregen dat ze de volgende dag kon komen, dus daar was het iig niet zo dat hij een week eerder op visite kwam zoals iemand had gehoord van de visagiste .
Ik vind tot nu toe niks stinken aan dit zaakje , ik sta er namelijk open voor dat alles mogelijk is .
stinkende zaakjes zie ik elke dag wel op het journaal .
pi_53710859
Weet iemand waar ik een CV van deze beste man kan vinden? En dan niet zozeer een lijst met tv optredens maar een normaal CV met opleidingen en werkervaring e.d.

Hij heeft ook al geen wikipedia pagina...

(Ik heb niet het hele topic gelezen.)
pi_53735901
quote:

Nee hoor, niemand zegt dat een babyfluisteraar echt niet kan. Enkel dat de bewijzen die aangedragen worden dat Derek echt telepatisch met kinderen kan praten met kansberekening MAKKELIJK geevenaard kan worden. Het gaat er niet om of telepathie bestaat, maar of er in dit geval bewijs is dat dat echt gebruikt wordt.
pi_53735977
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:23 schreef Summers het volgende:

Nee dat is niet knap, dat is kansberekening. Een gezin met problemen en een probleem kind heeft 80% kans op kapotte dingen zoals deuren en zaken die niet opgeknapt zijn. Het één is het gevolg van het andere, niet een voorspelling. Ik zou zelfs durven stellen dat probleemkinderen ALTIJD ook eetproblemen hebben, dan is dat toch geen voorspelling meer te noemen? Je vergeet dat er niet zomaar een willekeurig kind in de kamer zit bij Derek die niks zegt, hij heeft informatie:hij WEET dat er problemen in het gezin zijn, daar gaat het immers allemaal om. Dat is voorkennis en daar moet je bij elke voorspelling die hij maakt rekening mee houden, als je tenminste geinteresseerd bent in het achterhalen van de waarheid gerelateerd aan kansberekening.

Verder zien wij dus niet alles wat Derek voorstelt en of hij niet gewoon 100 dingen noemt waarvan we alleen de 10 dingen horen die kloppen.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:07 schreef Summers het volgende:

Het is juist knap als hij in 10 zinnen kan beschrijven wat de situatie is, niet 10 A4'tjes, dan maak je de kans dat er dingen in staan die kloppen natuurlijk alleen maar groter. LET OP: hij wordt nooit beoordeeld op de dingen die NIET kloppen, enkel op de dingen die WEL kloppen. Dus hoe meer hij opschrijft en zegt hoe groter de kans dat hij goed uit de bus komt. Exact zoals een goede uitgebreide horoscoop werkt.

Het is heel verstandig om ervan uit te gaan dat iemand een charlatan is als alles wat hij doet alles tegenspreekt wat wij tegenwoordig aantoonbaar weten en hij geen overtuigend bewijs ervan kan leveren dat de kansberekening ook maar enigzins ontstijgt. Vergeet alsjeblieft niet dat hij geen objectieve wereldverbetraar is, maar hier direct financieel van profiteert. Jij belegt je geld toch ook alleen bij iemand die jou overtuigend kan vertellen waarom hij meer geld voor je gaat verdienen? Dan verwacht je toch ook eerst bewijs als z'n verhaal alles tegenspreekt wat je zelf weet? Of verteouw je hem dan op z'n blauwe ogen, omdat je iemand er niet zomaar van mag verdenken dat hij een oplichter is, ook al wordt hij er zelf aantoonbaar rijker van als hij zou liegen?

[ Bericht 55% gewijzigd door mike_another op 06-10-2007 01:24:46 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 01:23:44 #196
31101 _Led_
pi_53736168
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:46 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee dat vind ik niet vreemd , ik geloof in reincarnatie , ook al is iemand 1 jaar , in zijn onderbewustzijn weet hij of zij allang het begrip tijd .

Dus een baby kan niet eens lopen, kan niet voor zichzelf zorgen, kan helemaal niks,
maar je kan er prima hele gesprekken mee voeren als je een babyfluisteraar bent ?
Maar om de een of andere reden gebruikt zo´n baby de kennis die ie bezit - en gebruikt met de 'fluisteraar' - gewoon helemaal niet, op welk ander gebied dan ook ?
Raar.
zzz
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 08:50:08 #197
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_53738233
Ja, L.Denninger, babies zijn veel slimmer dan ze lijken. Ze maken massal hun ouders wijs dat ze niks kunnen om zo langer van de verzorging te kunnen genieten! Maar tegen de charmes van de fluisteraar kunnen ze niet op!
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:11:49 #198
41051 Rasing
pi_55032391
Ogilvie is bij James Randi langsgeweest. Zijn miljoen staat nog.

http://www.randi.org/joom/content/view/131/1/#i1

Jammer dat er geen fatsoenlijke beschrijving van de test bij staat.
  donderdag 6 december 2007 @ 13:07:28 #199
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_55076683
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 01:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dus een baby kan niet eens lopen, kan niet voor zichzelf zorgen, kan helemaal niks,
maar je kan er prima hele gesprekken mee voeren als je een babyfluisteraar bent ?
Maar om de een of andere reden gebruikt zo´n baby de kennis die ie bezit - en gebruikt met de 'fluisteraar' - gewoon helemaal niet, op welk ander gebied dan ook ?
Raar.
Ogilvie zegt dat hij telepatisch beelden doorkrijgt van het kind , als het kind bijv een week geleden door de tuin liep en een glijbaan zag , dan ziet ogilvie het beeld (filmpje) van die tuin en kijkt hij door de ogen van het kind en ervaart zijn gevoelens en ziet wat hij zag .(zelfde ooghoogte ook ) zo ongeveer heeft hij het uitgelegt .
In mijn ogen klinkt dat heel aannemelijk want zelf heb ik ook veel beelden gezien (stukjes film) waarin ik toekeek of door de ogen van iemand anders keek op een andere plek . Ik kan me dus ongeveer voorstellen hoe dat eruit ziet en of werkt . en van de tijd weten, misschien komt er een stukje heldervoelen bij , paranormale uitingen hebben soms ook verschillende kanten , of een combinatie , dus helderzien en daarbij een stukje heldervoelen of omgekeerd of wat dan ook . informatie verkrijgen op verschillende paranormale manieren om een totaalbeeld te krijgen .
het blijft moeilijk uit te leggen , ik houd het altijd maar op de tv , stel je ziet op tv een tropisch eiland , stel je dan voor dat je inene in die setting staat , je kijkt om je heen en ziet strand, de zee , je voelt de wind , je kan om je heen kijken , je lichaam is nog voor de tv maar je geest is op een andere plek . je ziet de kamer waar je inzit niet meer, of wel dat kan ook nog namelijk , dat je beide ziet . en je bent daar gewoon eventjes aanwezig , tot het beeld weg is .
Ik kan het altijd alleen spontaan en Ogilvie expres , knap van hem maar dat het mogelijk is heb ik zelf ervaren dus bij mij is er geen twijfel .
Ogilvie laat een stukje zien van wat er mogelijk is voor mensen , niet meer en niet minder .
  donderdag 6 december 2007 @ 13:32:09 #200
41051 Rasing
pi_55077282
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:07 schreef Summers het volgende:
Ogilvie laat een stukje zien van wat er mogelijk is voor mensen , niet meer en niet minder .
Hans Klok ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')