en, wat vinden jullie?quote:Op zondag 26 november 2006 00:26 schreef dvr het volgende:
Iedereen die denkt dat WIlders voldoet aan de criteria uit de openingspost, zou ook de islam eens objectief langs dezelfde meetlat moeten leggen.
dus jij wilt kijken of God extreem-rechts is?quote:Op zondag 26 november 2006 10:04 schreef sigme het volgende:
Wat ik in dat topic ook al zei. 'De islam' is ongedefinieerd.
De islam is niet, zoals bijvoorbeeld de RKK, een organisatie met canon en structuur.
Bedoel je de koran? Dan heb je tenminste iets concreets om langs die meetlat te leggen.
Zou je niet eerst eens aangeven wat je langs je meetlat legt?quote:Op zondag 26 november 2006 10:05 schreef Godslasteraar het volgende:
mmm, mischien moet ik hier zo'n geinige poll van maken, kunnen we er democratisch over stemmen. Alleen zou dan wel elke vraag met een ja/nee beantwoord moeten worden. Mmm, mischien toch een beetje te ingewikkeld![]()
Nou, zoals ik al zei, ik denk dat de levende heere uit het OT behoorlijk punten scoort, jij niet?quote:Op zondag 26 november 2006 10:08 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
dus jij wilt kijken of God extreem-rechts is?![]()
Wat een onzin.quote:Op zondag 26 november 2006 10:04 schreef sigme het volgende:
De islam is niet, zoals bijvoorbeeld de RKK, een organisatie met canon en structuur.
Bedoel je de koran? Dan heb je tenminste iets concreets om langs die meetlat te leggen.
waarom nou toch altijd die vergelijking met het christendom. Een soort van banale poging tot neutralisatie? "kijk eens hoe erg de islam is" ..... "ja maar kijk, het christendom is bijna net zo erg" ..."oh, ok, dan geeft het niet"quote:Op zondag 26 november 2006 10:07 schreef SunChaser het volgende:
Nee. Er zitten extreme punten bij, maare die zitten er pook in het Christendom.
Sterker nog, het bestaan van God en Adolf Hitler vertoont overeenkomsten. Je zou de god van het oude testament kunnen vergelijken met Hitler van voor z'n mislukte coup in '23. Beide geen succes, alleen bij een marginaal groepje.quote:Op zondag 26 november 2006 10:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, zoals ik al zei, ik denk dat de levende heere uit het OT behoorlijk punten scoort, jij niet?
Waarom niet?quote:Op zondag 26 november 2006 10:12 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
waarom nou toch altijd die vergelijking met het christendom. Een soort van banale poging tot neutralisatie? "kijk eens hoe erg de islam is" ..... "ja maar kijk, het christendom is bijna net zo erg" ..."oh, ok, dan geeft het niet"![]()
Het christendom is extreem vaag, zeker over eventuele politieke doelstellingen. Het enige wat bij mijn weten dicht bij een politiek christendom in de buurt komt zijn de evangelistische groepen in de VS.quote:Op zondag 26 november 2006 10:19 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Waarom niet?
Feit is dat de meeste Moslims helemaal niks moeten hebben van het extreme in hun geloof. Net zo min dat Katholieken nog de inquisitie terugwillen.
En net bovendien zijn ideeen niet strafbaar. De extreemrechtste ideeen van Wilders niet, de Islam niet, zelfs de pedopartij mag bestaan. Het wordt pas strafbaar als je de extreme ideeen gaat uitvoeren.
"Democratie" is ongedefinieeerd, vraag bijv eens naar de definitie bij de verschillende partijen.quote:Op zondag 26 november 2006 10:04 schreef sigme het volgende:
Het christendom is veel erger. Hele continenten zijn afgeslacht uit naam van god dus in dat opzicht gaat de vergelijking met de islam idd niet op.quote:Op zondag 26 november 2006 10:12 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
waarom nou toch altijd die vergelijking met het christendom. Een soort van banale poging tot neutralisatie? "kijk eens hoe erg de islam is" ..... "ja maar kijk, het christendom is bijna net zo erg" ..."oh, ok, dan geeft het niet"![]()
heeft de koran het niet over Joden als zijnde apen? Imo voldoet de islam aan alle punten.quote:Op zondag 26 november 2006 10:24 schreef Napalm het volgende:
![]()
Voldoet
Voldoet
Voldoet niet
Voldoet
Voordeel van de twijfel
Voldoet.
NU is het wetenschappelijk bewezen.![]()
Geniale lemming GL. EG krijgt spontaan een rolberoete.
Helemaal geen onzin... "De Islam" bestaat niet, net zomin als "Het Christendom" overigens. Dat jij bij beide een heel concreet beeld hebt betekent nog niet dat het echt concrete zaken zijn waar je objectief een label als "exteem rechts" aan kan hangen. Nog daargelaten dat "extreem rechts" ook nogal ongedefineerd is.quote:Op zondag 26 november 2006 10:10 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Het gaat nog eerder over de Islam, dan over de koran.
Je gaat het toch ook niet over de Bijbel hebben, ipv het Christendom.
zoalsquote:Op zondag 26 november 2006 10:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het christendom is veel erger. Hele continenten zijn afgeslacht uit naam van god dus in dat opzicht gaat de vergelijking met de islam idd niet op.
U hebt gezocht op islam:quote:Op zondag 26 november 2006 10:36 schreef Flurry het volgende:
[..]
Helemaal geen onzin... "De Islam" bestaat niet,
U hebt gezocht op christendom:quote:net zomin als "Het Christendom" overigens.
quote:Op zondag 26 november 2006 10:07 schreef SunChaser het volgende:
Nee. Er zitten extreme punten bij, maare die zitten er ook in het Christendom.
quote:Op zondag 26 november 2006 10:07 schreef Lemming het volgende:
Nee. Er zitten extreme punten bij, maare die zitten ook bij Wilders.
Als jij zo'n oppervlakkige definitie genoeg vindt om je oordeel op te baseren, dan moet je dat vooral doenquote:Op zondag 26 november 2006 10:39 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
U hebt gezocht op islam:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
is·lam (de ~ (m.))
1 monotheïstische godsdienst die naast alle profeten uit het jodendom en christendom ook Mohammed als zodanig erkent => mohammedanisme
[..]
U hebt gezocht op christendom:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
chris·ten·dom (het ~)
1 de christelijke godsdienst
Dus.
Jah je kan lullen wat je wilt.quote:Op zondag 26 november 2006 10:41 schreef Flurry het volgende:
[..]
Als jij zo'n oppervlakkige definitie genoeg vindt om je oordeel op te baseren, dan moet je dat vooral doen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |