http://www.parool.nl/nieuws/2006/NOV/25/p1.htmlquote:AMSTERDAM - Sumeyra (15) en Ceyda (14) Kaba, twee Turkse leerlingen van het Hervormd Lyceum-West in Amsterdam, worden dinsdagavond het land uitgezet. Ze wonen sinds 1995 in Nederland, bij hun Turkse vader en stiefmoeder, die beiden de Nederlandse nationaliteit hebben.
Het is hun vader niet gelukt om voor zijn twee dochters, over wie hij wel de voogdij heeft, een verblijfsvergunning te krijgen. Volgens de regels zijn de meisjes illegaal in ons land.
Sumeyra (15) zit in de examenklas van het vmbo, Ceyda (14) in de tweede van de havo. Het vooruitzicht dat ze naar Turkije moeten, hun ouders, halfbroertje en -zusje en hun school moeten achterlaten, vinden ze vreselijk.
De ouders zijn radeloos. De meisjes spreken nauwelijks Turks. De rest van hun familie woont in Nederland en Duitsland. Een wanhopige brief van hun advocaat aan minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft niet geholpen.
Leiding, docenten en leerlingen van het Hervormd Lyceum zijn des duivels. Gisteren is er contact geweest met politici en met burgemeester Job Cohen. Die 'is ermee bezig'.
het is niet een enkel geval.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
En waarom rechtvaardigt dit ene geval een algemeen generaal pardon?
Er zijn ook massa's mensen die hier 5 jaar met een uitkering gezeten hebben en de taal niet spreken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
het is niet een enkel geval.
Er zijn massa's mensen die hier eerst jaren hebben mogen wonen (6 jaar 8 jaar... is niet vreemd) en dan alsnog geschopt worden.
Dat is zo. Alleen mag je dan wel verwachten dat je niet 11 jaar moet wachten voor je terug wordt gestuurd, ook niet als je alle middelen aangrijpt om dan alsnog te blijven. Dat soort procedures moeten snel en dat gebeurt inmiddels ook nwel sneller, maar dan moet je wel oog houden voor de mensen die nog onder de oude werkwijze vielen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:44 schreef 7th_wave het volgende:
waarom zijn we hier in de eerste plaats gekomen eigenlijk?
mensen die hier zijn gekomen destijds dienden zich ook bewust te zijn van het feit dat ze wellicht niet welkom zouden zijn. aldus is geschied. terug dus.
Omdat er veel meer van dit soort gevallen zijn. Het gaat ook maar om een specifieke groep mensen waar onder andere wordt gekeken naar de lengte van de tijd waarin ze in Nederland zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
En waarom rechtvaardigt dit ene geval een algemeen generaal pardon?
Verdonk.quote:Een wanhopige brief van hun advocaat aan minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft niet geholpen.
Er zullen er vast ook wel veel meer zijn ja. En er zullen ook een heleboel zijn die prima terug kunnen naar land van herkomst.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Omdat er veel meer van dit soort gevallen zijn. Het gaat ook maar om een specifieke groep mensen waar onder andere wordt gekeken naar de lengte van de tijd waarin ze in Nederland zijn.
dat moet je dan voorkomen ! (waar ik voorstander van ben)quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn ook massa's mensen die hier 5 jaar met een uitkering gezeten hebben en de taal niet spreken.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef knowall het volgende:
de aankomende linkse regering
Ahum, die lui zijn uitgeprocedeerd en dat is niet voor niks.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat moet je dan voorkomen ! (waar ik voorstander van ben)
Maar eerst toelaten en pas na 5 jaar zeggen we doen niet meer![]()
feit blijft dat je ze eerst 5 jaar een leven en een uitkering geeft.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ahum, die lui zijn uitgeprocedeerd en dat is niet voor niks.
Goed bekeken hadden ze dat meteen moeten doen, maar dat was niet de intentie van de regerende partijen. En dat zie je bij het CDA, dat vast in de regering komt, nog steeds. Zij wezen het idee meteen van de hand omdat het onterecht zou zijn tegenover de mensen die al uit zichzelf weg zijn gegaan. Even kijken naar de mens achter de regels doen ze niet, iets wat zo jammer is gezien het christelijke karakter dat ze pretenderen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zullen er vast ook wel veel meer zijn ja. En er zullen ook een heleboel zijn die prima terug kunnen naar land van herkomst.
Daarnaast gaat het ook om het signaal. In de laatste jaren is eindelijk het asielbeleid aangepakt, en dan ineens wordt er een generaal pardon uitgedeeld. Nogal vreemd.
Ik ben daar ook niet blij mee, en ik ben ook blij dat het beleid nu anders is.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:59 schreef Mirage het volgende:
[..]
feit blijft dat je ze eerst 5 jaar een leven en een uitkering geeft.
Het nu alsnog doen is juist alleen maar erger.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:00 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Goed bekeken hadden ze dat meteen moeten doen, maar dat was niet de intentie van de regerende partijen. En dat zie je bij het CDA, dat vast in de regering komt, nog steeds. Zij wezen het idee meteen van de hand omdat het onterecht zou zijn tegenover de mensen die al uit zichzelf weg zijn gegaan. Even kijken naar de mens achter de regels doen ze niet, iets wat zo jammer is gezien het christelijke karakter dat ze pretenderen.
Ja, het had dus ook met dit beleid al eerder gemoeten. Maar dat betekent niet dat het niet alsnog kan.![]()
Ik ben ook voor een streng beleid, daar is niets mis mee. ´Gelukszoekers´ zoals ze dan al snel worden genoemd moet je weren, alleen de echte vluchtelingen toelaten mits binnen de regels. En de hele procedure binnen een jaar afwerken, iets dat overigens ook een linkse partij als de SP wil. Alleen als je met dat beleid dan toegeeft dat je eerdere beleid gewoon klote wqas, moet je ook het lef hebben om daarvoor je verantwoordelijkheid op een humane manier te nemen..quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:57 schreef Mirage het volgende:
Ik ben helemaal niet vies van een strenger beleid,
maar dit soort dingen...![]()
ik kan er echt niet bij.
Kinderen van 3 en 4 kunnen nu niet echt bewuste keuzes maken hequote:Op zaterdag 25 november 2006 19:44 schreef 7th_wave het volgende:
waarom zijn we hier in de eerste plaats gekomen eigenlijk?
mensen die hier zijn gekomen destijds dienden zich ook bewust te zijn van het feit dat ze wellicht niet welkom zouden zijn. aldus is geschied. terug dus.
ja die procedures zouden sneller moeten. maar als men keer op keer in beroep gaat tegen een afwijzing, dan duurt het ook vanzelf heel erg lang. 11 jaar is absurd uiteraard, maar men neemt zelf het risico om hier in de tussentijd toch te blijven, nadat de eerste rechter het verzoek afgewezen heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef Ali Salami het volgende:
Dat is zo. Alleen mag je dan wel verwachten dat je niet 11 jaar moet wachten voor je terug wordt gestuurd, ook niet als je alle middelen aangrijpt om dan alsnog te blijven. Dat soort procedures moeten snel en dat gebeurt inmiddels ook nwel sneller, maar dan moet je wel oog houden voor de mensen die nog onder de oude werkwijze vielen.
ik ben ook van mening dat er geen enkele aanleiding is om mensen die goed functioneren in de maatschappij er op deze wijze uit te werken. beter pakt men de mensen aan die niet functioneren.quote:Omdat er veel meer van dit soort gevallen zijn. Het gaat ook maar om een specifieke groep mensen waar onder andere wordt gekeken naar de lengte van de tijd waarin ze in Nederland zijn.
nee dat heeft papa voor hen gedaan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:12 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Kinderen van 3 en 4 kunnen nu niet echt bewuste keuzes maken he
quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:49 schreef Roi het volgende:
Nee.
Dit is een schrijnend geval en wat mij betreft mogen deze meisjes ook hier blijven maar je hoeft er niet persee een generaal pardon tegenaan te gooien.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:01 schreef Spyronius het volgende:
Denk het niet, in turkije is er geen oorlog of wat dan ook. Dus gewoon terug.
Drogreden numero uno.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Heb jij kinderen?
Zullen we die ff naar Frankrijk sturen? Er is daar geen oorlog ofzo..
Wat nou drogreden.quote:
Het enige dat erger is dan drogredenen geven is....quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Heb jij kinderen? Moeten we die naar Spanje sturen? Er is daar geen oorlog ofzo..
Ja of je gaat er inhoudelijk op in.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het enige dat erger is dan drogredenen geven is....
Ze herhalen.
Als je geen echte argumenten kunt vinden is dit inderdaad te moeilijk voor jou.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja of je gaat er inhoudelijk op in.![]()
Is te moeilijk zeker?
Er staan genoeg argumenten in.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je geen echte argumenten kunt vinden is dit inderdaad te moeilijk voor jou.
Als je even leest zie je dat ik op alle argumenten gereageerd hebt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er staan genoeg argumenten in.![]()
Wel jammer dat je er niet op in gaat.
Ja, iedere wereldburger 50 miljoen euro, een dikke villa, een Porsche of vier en een harem lekkere wijven geven is de oplossing.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:32 schreef IHVK het volgende:
Een generaal pardon is de oplossing.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:35 schreef Kogando het volgende:
Dat hebben ze dan aan hun pa te danken die al die jaren het systeem loopt te frustreren.
Je geeft toe dat het fout is, maar aangezien de fout al eerder is gemaakt, moet het doorgaan?quote:Bovendien is het niet eerlijk tegenover al de mensen die al uitgezet zijn.
Ja en Iraans ook, wat is je punt?quote:Turks kan je leren.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, iedere wereldburger 50 miljoen euro, een dikke villa, een Porsche of vier en een harem lekkere wijven geven is de oplossing.
Nou, schiet op, waar blijft mijn portie? Huh?!
kortzichtige debiel
Ja eerst steeds maar weer in beroep gaan tegen de beslissing dat ze op moeten rotten en dan nog verontwaardigd zijn dat ze hier zo lang wonen. Ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken maar elke smoes wordt aangegrepen de nederlandse staat zwart te makenquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
het is niet een enkel geval.
Er zijn massa's mensen die hier eerst jaren hebben mogen wonen (6 jaar 8 jaar... is niet vreemd) en dan alsnog geschopt worden.
Oprotten, prachtige woordkeuze.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Ja eerst steeds maar weer in beroep gaan tegen de beslissing dat ze op moeten rotten en dan nog verontwaardigd zijn dat ze hier zo lang wonen. Ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken maar elke smoes wordt aangegrepen de nederlandse staat zwart te maken
Ja, dat heb ik gelezen ja. Maar gewoon beginnen te kraaien dat "het walhalla voor iedereen" de oplossing is, dat getuigt gewoon van weinig realiteitszin.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:39 schreef IHVK het volgende:
En nee ik ben geen hippie die heel de wereld naar Nederland wil halen, maar als je die mensen hier jaaaaren laat wachten en hun kinderen groeien hier op en weten bijna niets van "hun" land, tja dan is het wel heel wreed als je ze plotseling wegstuurt.
Lees dit voor je gaat schelden.
Kijk je weet niet waarover je praat. Die mensen hebben verschillende malen te horen gekregen dat ze hier niet mogen blijven. Ze gaan keer op keer in beroep tegen de beslissing. Tja dan kun je hier wel een paar jaar blijven, maar dat is hun eigen beslissing geweest.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
En nee ik ben geen hippie die heel de wereld naar Nederland wil halen, maar als je die mensen hier jaaaaren laat wachten en hun kinderen groeien hier op en weten bijna niets van "hun" land, tja dan is het wel heel wreed als je ze plotseling wegstuurt.
Lees dit voor je gaat schelden.
Wat een niveau hier, meteen schelden.![]()
dat ze zo vaak in beroep kunnen gaan en het zo lang duurt ligt aan je eigen omslachtige vage bureaucratische regels.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Ja eerst steeds maar weer in beroep gaan tegen de beslissing dat ze op moeten rotten en dan nog verontwaardigd zijn dat ze hier zo lang wonen. Ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken maar elke smoes wordt aangegrepen de nederlandse staat zwart te maken
Je bent zeker wel blij dat ik dat woord gebruikte he, want nu hoef je niet op de argumenten te reageren.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oprotten, prachtige woordkeuze.
Inlevingsvermogen 0,0.
Wat een egoïstisch kutland is dit aan het worden zeg.
Dat jij geemotioneerd raakt door dit bericht en dus toch nog een hart blijkt te hebben, en dat niet durft te tonen aan de rest van je Wilders-vriendjes, daar kunnen die Turkse meisjes niets aan doen?quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Tranentrekkerij vind ik het, dat overeloze gesleep met persoonlijk leed en "kijk nou toch eens wat zielig". Ophouden moet het.
FF lost van het hele verhaal: waarom scheld je me dan uit? Hoeft toch niet?quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dat heb ik gelezen ja. Maar gewoon beginnen te kraaien dat "het walhalla voor iedereen" de oplossing is, dat getuigt gewoon van weinig realiteitszin.
Hoe kan het bijvoorbeeld bestaan dat die ouders WEL (genaturaliseerde) Nederlanders zijn, maar hun kinderen al VIJFTIEN jaar niet? Wat gaat daar dan mis?
Als je dat gaat afdoen met een dikke kus en een aai over de bol, ben je WEL een hippie die de hele wereld naar binnen wil halen
Wat lul jij nou weer slap?quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:44 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Dat jij geemotioneerd raakt door dit bericht en dus toch nog een hart blijkt te hebben, en dat niet durft te tonen aan de rest van je Wilders-vriendjes, daar kunnen die Turkse meisjes niets aan doen?
Nee, het woord stoorde me heel erg en ik vergeleek het met de verhardende samenleving in Nederland wat me ook erg stoort.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:44 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Je bent zeker wel blij dat ik dat woord gebruikte he, want nu hoef je niet op de argumenten te reageren.
Och, in een ideale situatie zou ik er geen voorstander voor zijn. Maar als ouders ervoor kiezen om niet te werken en genoegen te nemen met een uitkering ben je daar als kind ook de dupe van.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:38 schreef IHVK het volgende:
![]()
Hier ga ik niet eens op in. JIj vindt dat mensen gestraft moeten worden voor de fouten van hun ouders?
Nee, het zou een fout zijn om ze hier te laten zitten.quote:Je geeft toe dat het fout is, maar aangezien de fout al eerder is gemaakt, moet het doorgaan?
Succes.quote:Ik pleit voor een generaal pardon, dat is het eerlijkste.
Dat het geen reden is om dan maar in Nederland te blijven.quote:Ja en Iraans ook, wat is je punt?
Ja en inmiddels heb je de sitautie met de kinderen die ik al 5 keer heb uitgelegd.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:42 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Kijk je weet niet waarover je praat. Die mensen hebben verschillende malen te horen gekregen dat ze hier niet mogen blijven. Ze gaan keer op keer in beroep tegen de beslissing. Tja dan kun je hier wel een paar jaar blijven, maar dat is hun eigen beslissing geweest.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:48 schreef TranceAction het volgende:
He ik misschien een idee waar iedereen mee kan leven. Als we nou een generaal tegen die asielzoekers laten zeggen: pardon, jullie mogen hier niet blijven.
Is dit geen goed idee?
In zekere zit zit IK nu opgescheept met de fouten van MIJN ouders, om die lui maar bij bootladingen in de jaren 60 als gastarbeiders hierheen te halenquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:45 schreef IHVK het volgende:
Als ik jou goed begrijp wil jij dus die kinderen straffen voor de fouten van hun ouders?
Die ouders kun je namelijk toch niet terugsturen.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:48 schreef TranceAction het volgende:
He ik misschien een idee waar iedereen mee kan leven. Als we nou een generaal tegen die asielzoekers laten zeggen: pardon, jullie mogen hier niet blijven.
Is dit geen goed idee?
Doe eens voor.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Denk toch eens na of zo.
Dit bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat ze zo vaak in beroep kunnen gaan en het zo lang duurt ligt aan je eigen omslachtige vage bureaucratische regels.
Je moet voorkomen dat ze hier zo lang zijn.
Niet binnenlaten, vlot afhandelen of je mond houden als ze na een paar jaar een leven op hebben gebouwd.
Leuk ja. Dan hebben we in al die jaren dus precies de 20.000 mensen uitgefilterd die het hardste proberen de rechtsorde te ondermijnen. Dat is een goeie basis voor de komende generaties!quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:52 schreef IHVK het volgende:
Dit bedoel ik dus.
De mensen die hier al jaren zijn, neutraliseren en daarna een beter systeem verzinnen.
"de rechtsorde te ondermijnen" ....quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:54 schreef Kogando het volgende:
[..]
Leuk ja. Dan hebben we in al die jaren dus precies de 20.000 mensen uitgefilterd die het hardste proberen de rechtsorde te ondermijnen. Dat is een goeie basis voor de komende generaties!
De rechtsorde ondermijnen? Serieus, hoe dom kan je lullen. De mensen hebben simpelweg gebruikt gemaakt van de rechten die wij hen gegeven hebben. Wanneer je vindt dat mensen niet zo vaak en langdurig mogen procederen, dan moet je 't anders regelen. Maar kinderen die op hun vierde naar Nederland zijn gekomen en nu, na elf jaar hier gewoond te hebben, uitzetten, dat is totaal belachelijk. En iedereen die dat niet inziet is verblind door xenofobie of extreme domheid, of beide uiteraard.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:54 schreef Kogando het volgende:
[..]
Leuk ja. Dan hebben we in al die jaren dus precies de 20.000 mensen uitgefilterd die het hardste proberen de rechtsorde te ondermijnen. Dat is een goeie basis voor de komende generaties!
FF, voor de duidelijkheid, ik ben zo een nakomeling van een gastarbeider uit de sixties.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In zekere zit zit IK nu opgescheept met de fouten van MIJN ouders, om die lui maar bij bootladingen in de jaren 60 als gastarbeiders hierheen te halen![]()
En ik zeg niet eens dat het de fout van hun ouders is. Dat is ongetwijfeld mogelijk gemaakt / geworden door de vorige kabinetten en de angstvallige weigering om impopulaire besluiten te nemen. EN nu zitten we met de gebakken peren. En iedereen die nu alsnog probeert om ergens voor te staan, is automatisch een racist, en nu is een generaal pardon ineens de oplossing. Denk toch eens na of zo. Als je nou een generaal pardon toepast is het hek HELEMAAL van de dam. Ik heb weinig zin om in zo'n geval in dit land 80 te worden, kan ik melden.
Ik wist niet dat ze ook internet hadden in Ford Pannerden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:57 schreef knowall het volgende:
De rechtsorde ondermijnen? Serieus, hoe dom kan je lullen. De mensen hebben simpelweg gebruikt gemaakt van de rechten die wij hen gegeven hebben. Wanneer je vindt dat mensen niet zo vaak en langdurig mogen procederen, dan moet je 't anders regelen. Maar kinderen die op hun vierde naar Nederland zijn gekomen en nu, na elf jaar hier gewoond te hebben, uitzetten, dat is totaal belachelijk. En iedereen die dat niet inziet is verblind door xenofobie of extreme domheid, of beide uiteraard.
Niet wanneer je het recht hebt daartegen in beroep te gaan, dat hebben we ooit, lang geleden, eens met elkaar afgesproken. Zal ik het anders even voor je tekenen, misschien dat je 't dan begrijpt...quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:08 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze ook internet hadden in Ford Pannerden.
Zo ken ik er nog wel een paar. De maatschappij is niet de vijand, de maatschappij zijn we zelf. En als jij jaren geleden te horen heb gekregen dat je geen goeie reden hebt voor een verblijfsvergunning dan moest je dat toen accepteren.
Jij noemt het gebruik maken van je rechten 'boycotten'? Volgens mij ben jij hier degene die de rechtsorde ondermijnt met zulke ideeën.quote:En niet jarenlang de boel boycotten om vervolgens met het argument te komen dat je niet meer weg kan omdat je er nu al te lang woont.
Deze vergelijking geeft al aan dat jij in groep 2 hoort: de extreem dommen. Hoewel ik een vleugje xenofobie ook niet uitsluit.quote:Dan had je vantevoren moeten bedenken: als ik nu dwars ga liggen woon ik hier straks zo lang dat ik het niet meer leuk vind om terug te gaan naar mijn eigen land. Als ik vandaag ontslag neem en aan de drank ga moet ik over 10 jaar ook niet klagen, had ik maar netjes moeten blijven.
Tja, krakerstuig maakt ook gebruik van hun rechten. Mensen die te lam zijn om te werken en op de bank hun uitkering trekken ook. Ze doen het (normaal gesproken) niet in strijd met de wet.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:11 schreef knowall het volgende:
Jij noemt het gebruik maken van je rechten 'boycotten'? Volgens mij ben jij hier degene die de rechtsorde ondermijnt met zulke ideeën.
Nietus!quote:Deze vergelijking geeft al aan dat jij in groep 2 hoort: de extreem dommen. Hoewel ik een vleugje xenofobie ook niet uitsluit.
Het is onethisch om te procederen tegen een in jouw ogen onjuist overheidsbesluit?quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:15 schreef Kogando het volgende:
[..]
Tja, krakerstuig maakt ook gebruik van hun rechten. Mensen die te lam zijn om te werken en op de bank hun uitkering trekken ook. Ze doen het (normaal gesproken) niet in strijd met de wet.
Lekker makkelijk om altijd naar de wet te wijzen. Zolang het er niet staat doe ik het lekker. Er bestaat ook nog zoiets als moreel besef en integer zijn. En dat is helaas wat deze mensen ontberen.
Wat is het nou?quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:15 schreef Kogando het volgende:
[..]
Tja, krakerstuig maakt ook gebruik van hun rechten. Mensen die te lam zijn om te werken en op de bank hun uitkering trekken ook. Ze doen het (normaal gesproken) niet in strijd met de wet.
Lekker makkelijk om altijd naar de wet te wijzen. Zolang het er niet staat doe ik het lekker. Er bestaat ook nog zoiets als moreel besef en integer zijn. En dat is helaas wat deze mensen ontberen.
Het is onethisch om hele dagen in bed te liggen en een uitkering te vangen?quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:17 schreef knowall het volgende:
Het is onethisch om te procederen tegen een in jouw ogen onjuist overheidsbesluit?Serieus, verhuis naar één of andere dictatuur, gezien je ideeën zal je je daar meer dan thuis voelen.
Regels zijn regels, anders zouden ze niet uitgeprocedeerd zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:29 schreef Puzzelaar het volgende:
Wat is het nou?
Is het nou "regels zijn regels" of is het nou "moreel besef"?
Als het dat laatste is, dan is het overduidelijk niet mijn moreel besef.
Ja, die vergelijking slaat dus op poep. Maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:44 schreef Kogando het volgende:
[..]
Het is onethisch om hele dagen in bed te liggen en een uitkering te vangen?Serieus, verhuis... welkom in nederland!
Juist! Ben er overigens wel voor om sommige regels te versoepelen zodat sommige alsnog gered kunnen worden. Ik herinner me een aantal gevallen op FOK waarbij jonge gasten zonder pardon door de IND werden terug gestuurd naar Angola.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:46 schreef Kogando het volgende:
[..]
Regels zijn regels, anders zouden ze niet uitgeprocedeerd zijn.
Dat is zeker ergm door de situatie daar. Daar zal een kind naast psychische schade ook fysieke schade kunnen lijden. Bij deze meisjes, die de taal niet spreken, het land niet kennen (op misschien eens een vakantie na) etc kan dit ook leiden tot psychische schade lijkt mij, zeker op een leeftijd als deze.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:54 schreef buachaille het volgende:
[..]
Juist! Ben er overigens wel voor om sommige regels te versoepelen zodat sommige alsnog gered kunnen worden. Ik herinner me een aantal gevallen op FOK waarbij jonge gasten zonder pardon door de IND werden terug gestuurd naar Angola.
Het ligt er maar aan waar uit Turkije je komt, of het daar zo'n gezellige boel is. Voor een hoop Turken is er idd niks bijzonders aan de hand daar, maar het is te kort door de bocht om te stellen dat iedereen daar normaal kan leven. Turkse Koerden hebben het er nog steeds niet zo fijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:01 schreef Spyronius het volgende:
Denk het niet, in turkije is er geen oorlog of wat dan ook. Dus gewoon terug.
Ja, en de doodstraf afschaffen is oneerlijk tegenover al die mensen die al onterecte geëxecuteerd zijn. Wat een flauwekulargument.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:35 schreef Kogando het volgende:
Dat hebben ze dan aan hun pa te danken die al die jaren het systeem loopt te frustreren. Bovendien is het niet eerlijk tegenover al de mensen die al uitgezet zijn.
Turks kan je leren.
daar ben ik het helemaal mee eens. er zou niet alleen gekeken moeten worden naar de feitelijke grondslag voor een asielaanvraag, maar ook de mentaliteit van de persoon in kwestie. iemand die werkt (enigszins op niveau), de taal leert, zich de nederlandse cultuur en mentaliteit eigen maakt, en meedoet in de samenleving, mag hier van mij ongeacht de reden van zijn komst gewoon blijven. zulke personen dragen namelijk simpelweg bij aan een beter nederland.quote:Op zondag 26 november 2006 00:25 schreef Maeghan het volgende:
Een streng asielbeleid, daar ben ik voor, maar je moet niet te snel zeggen dat iets veilig is. En daarnaast moet er gewoon meer gekeken worden naar hoe mensen zich gedragen in de samenleving. Als het zo onveilig is in je land, dan doe je er toch alles voor om ergens anders een fatsoenlijk bestaan op te bouwen? Als iemand dus tien jaar lang een uitkering trekt en geen Nederlands spreekt na tien jaar, dan vraag ik me af hoe nodig het nu werkelijk is dat ze hier zitten, en of ze het wel belangrijk vinden. Als iemand gelijk Nederlands gaat leren en zich inzet voor de samenleving, dan vind ik het iets heel anders.
En papa die heeft hier waarschijnlijk werk gevonden anders was hij nooit welkom geweest en vervolgens heeft ie, perfect geintegreerd als hij is, zijn kinderen ook nog Nederlandstalig opgevoed en ze keurig naar school gestuurd. Ik denk dat papa inderdaad heel bewust heeft bedacht dat z'n kindjes dan het land uitgeflikkerd zouden wordenquote:Op zaterdag 25 november 2006 20:18 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
nee dat heeft papa voor hen gedaan.
Het is de bedoeling dat er na dit pardon geen pardon meer nodig is omdat we voortaan gewoon eens binnen een fatsoenlijke tijd de asielprocedure af gaan ronden, Einsteinquote:Op zondag 26 november 2006 00:45 schreef Oversight het volgende:
Iedere 5 jaar een generaal pardon!
...Want wie gaat, vanaf de dag NA het generaal pardon, de mensen die dan uitgeprocereerd achterblijven terugsturen?
quote:Op zondag 26 november 2006 00:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat er na dit pardon geen pardon meer nodig is omdat we voortaan gewoon eens binnen een fatsoenlijke tijd de asielprocedure af gaan ronden, Einstein![]()
Inderdaad. Elke zoveel jaar een generaal pardon is voor mij onzin en met een goed beleid niet nodigquote:Op zondag 26 november 2006 00:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat er na dit pardon geen pardon meer nodig is omdat we voortaan gewoon eens binnen een fatsoenlijke tijd de asielprocedure af gaan ronden, Einstein![]()
quote:Op zondag 26 november 2006 01:01 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Inderdaad. Elke zoveel jaar een generaal pardon is voor mij onzin en met een goed beleid niet nodig
Daar heeft de IND keurige procedures voor die ze keurig kunnen uitvoerenquote:Op zondag 26 november 2006 01:00 schreef Oversight het volgende:
[..]
En waar laat je dan de uitgeprocedeerden?
Die geen paspoort hebben, en waarvan je niet kunt aantonen waar ze vandaan komen?
quote:Op zondag 26 november 2006 01:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Daar heeft de IND keurige procedures voor die ze keurig kunnen uitvoeren![]()
Zoals ze keurige tijdelijke reisdocumenten kunnen regelenquote:
quote:Op zondag 26 november 2006 01:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zoals ze keurige tijdelijke reisdocumenten kunnen regelen![]()
Zoek maar een mooi plekje met Google Earth oké?quote:
quote:Op zondag 26 november 2006 01:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zoek maar een mooi plekje met Google Earth oké?![]()
Die vent waar het in dit topic over gaat, is NEDERLANDER. Zijn vrouw ook. Alleen de biologische moeder van de kinderen is Turks, maar de kinderen zijn aan de vader toegewezen. Het lijkt mij dus dat de IND hier een foutje maakt...quote:Op zondag 26 november 2006 01:05 schreef Oversight het volgende:
[..]
oke...
Let op:
"Sorry u bent uitgeprocedeerd, u moet terug naar uw eigen land."
Maar ik ga niet, ik blijf hier een paar jaar wonen, en mijn kinderen raken ingeburgerd.
U had moeten vertrekken toen we dat zeiden.
Maar dat heb ik niet gedaan.
Dan vinden we dat we u en uw kinderen het niet kunnen aandoen om u terug te sturen, we zijn namelijk nederlanders, hebben over het algemeen een goed hart, en dit land kan best nog wat mensen opnemen....
Zo is het altijd geweest,..en het zal altijd zo zijn....
En de misdaden die ze waarschijnlijk gepleegd hebben of gaan plegen zijn ook menselijke fouten...quote:Op zondag 26 november 2006 01:14 schreef Oversight het volgende:
[..]
flauw, waar laat jij iemand die geen paspoort heeft, niet zegt waar ie vandaan komt, en de regering van het land waarvan je vermoed dat de persoon vandaan komt werkt ook niet mee?
wat dan?
Dat zijn namelijk OOK mensen, en ze doen die noodsprong niet voor niets...
Maar misschien baren ze die welquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
FF, voor de duidelijkheid, ik ben zo een nakomeling van een gastarbeider uit de sixties.
En dat jij ooit hebt moeten boeten voor de fouten van je ouders, betekent niet dat iedereen dat moet doen.
Ten derde, is de groep asielzoekers waar we het nu over hebben, een heel andere groep dan de gastarbeiders van toen.
Overigens denk ik niet dat deze meisjes later van die straatschoffies zullen worden waar jij zoveel last van schijnt te hebben.
quote:Op zondag 26 november 2006 10:48 schreef wonko het volgende:
[..]
En de misdaden die ze waarschijnlijk gepleegd hebben of gaan plegen zijn ook menselijke fouten...
quote:Op zondag 26 november 2006 11:40 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Maar misschien baren ze die wel
quote:Op zondag 26 november 2006 11:40 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Maar misschien baren ze die wel
Nee want de wereldvrede bestaat al, alleen weten sommigen het nog nietquote:Op zondag 26 november 2006 12:03 schreef Oversight het volgende:
[..]
en misschien ook de uitvinder van de wereldvrede, wie weet?
Mee eens. Ik kan me daarom wel vinden in het initiatief onspardon.nl Vind het een heel mooie actie!quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:41 schreef Ali Salami het volgende:
Om dit soort dingen kan ik me erg kwaad maken. Eerst bedien je je, als regering, van een waardeloos immigratiebeleid om vervolgens, wanneer je eindelijk wel een strenger en sneller beleid hebt ingesteld, alleen maar naar de regels te kijken. En niet naar de mens.
Deze staat in GC omdat het me niet zozeer om de politiek gaat, maar meer om het systeem en om een discussie over of je zo met mensen om kunt gaan.
Iedereen die voor uitzetting is van deze meisjes heeft last van de rode Verdonk- en Wilderswaas voor de ogen en kan niet meer logisch en verstandig nadenken zodra het woord allochtoon valt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 00:01 schreef koemleit het volgende:
Iedereen die voor uitzetting is van deze meisjes, is gewoon asociaal en denkt alleen maar aan zichzelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |