abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43885557
quote:
AMSTERDAM - Sumeyra (15) en Ceyda (14) Kaba, twee Turkse leerlingen van het Hervormd Lyceum-West in Amsterdam, worden dinsdagavond het land uitgezet. Ze wonen sinds 1995 in Nederland, bij hun Turkse vader en stiefmoeder, die beiden de Nederlandse nationaliteit hebben.

Het is hun vader niet gelukt om voor zijn twee dochters, over wie hij wel de voogdij heeft, een verblijfsvergunning te krijgen. Volgens de regels zijn de meisjes illegaal in ons land.

Sumeyra (15) zit in de examenklas van het vmbo, Ceyda (14) in de tweede van de havo. Het vooruitzicht dat ze naar Turkije moeten, hun ouders, halfbroertje en -zusje en hun school moeten achterlaten, vinden ze vreselijk.

De ouders zijn radeloos. De meisjes spreken nauwelijks Turks. De rest van hun familie woont in Nederland en Duitsland. Een wanhopige brief van hun advocaat aan minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft niet geholpen.

Leiding, docenten en leerlingen van het Hervormd Lyceum zijn des duivels. Gisteren is er contact geweest met politici en met burgemeester Job Cohen. Die 'is ermee bezig'.
http://www.parool.nl/nieuws/2006/NOV/25/p1.html

Om dit soort dingen kan ik me erg kwaad maken. Eerst bedien je je, als regering, van een waardeloos immigratiebeleid om vervolgens, wanneer je eindelijk wel een strenger en sneller beleid hebt ingesteld, alleen maar naar de regels te kijken. En niet naar de mens.

Die meisjes zijn 11 jaar in Nederland, hier gekomen op 3 en 4 jaar. Te jong om al aan cultuur en taal te zijn gewend en dat merk je, ze spreken nauwelijks Turks. Dit kan toch niet? Waarom nou niet een pardon voor de mensen die door jouw beleid zolang op een uitslag hebben moeten wachten en daarna gewoon je strenge regels uitvoeren, volhouden en er goed wat vaart achter zetten?

Deze staat in GC omdat het me niet zozeer om de politiek gaat, maar meer om het systeem en om een discussie over of je zo met mensen om kunt gaan.
Hatsjoe!
pi_43885639
waarom zijn we hier in de eerste plaats gekomen eigenlijk?

mensen die hier zijn gekomen destijds dienden zich ook bewust te zijn van het feit dat ze wellicht niet welkom zouden zijn. aldus is geschied. terug dus.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:46:43 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43885699
En waarom rechtvaardigt dit ene geval een algemeen generaal pardon?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43885770
Nee.

Dit is een schrijnend geval en wat mij betreft mogen deze meisjes ook hier blijven maar je hoeft er niet persee een generaal pardon tegenaan te gooien.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_43885783
overigens vind ik het niet of nauwelijks de taal spreken ook niet echt een argument. er zijn turken in nederland die na 30 jaar nog de taal niet spreken, en toch nog steeds graag in nederland willen blijven. kennelijk is de barriere niet zo groot.
pi_43885804
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
het is niet een enkel geval.
Er zijn massa's mensen die hier eerst jaren hebben mogen wonen (6 jaar 8 jaar... is niet vreemd) en dan alsnog geschopt worden.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:50:48 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43885826
Ik vind wel dat dit soort dingen uitgezocht moeten worden, en dat zal met het nieuwe kabinet vast ook wel gebeuren. Maar een generaal pardon is wat mij betreft out of the question.
pi_43885839
Amper turks spreken ? Negen van de tien keer als ik een turks meisje in de bus of trein zie zitten praat (schreeuwt) ze perfect turks
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:51:21 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43885845
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:50 schreef Mirage het volgende:

[..]

Er zijn massa's mensen die hier eerst jaren hebben mogen wonen (6 jaar 8 jaar... is niet vreemd) en dan alsnog geschopt worden.
Er zijn ook massa's mensen die hier 5 jaar met een uitkering gezeten hebben en de taal niet spreken.
pi_43885866
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:44 schreef 7th_wave het volgende:

mensen die hier zijn gekomen destijds dienden zich ook bewust te zijn van het feit dat ze wellicht niet welkom zouden zijn. aldus is geschied. terug dus.
Dat is zo. Alleen mag je dan wel verwachten dat je niet 11 jaar moet wachten voor je terug wordt gestuurd, ook niet als je alle middelen aangrijpt om dan alsnog te blijven. Dat soort procedures moeten snel en dat gebeurt inmiddels ook nwel sneller, maar dan moet je wel oog houden voor de mensen die nog onder de oude werkwijze vielen.
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
Omdat er veel meer van dit soort gevallen zijn. Het gaat ook maar om een specifieke groep mensen waar onder andere wordt gekeken naar de lengte van de tijd waarin ze in Nederland zijn.
Hatsjoe!
pi_43885873
Tranentrekkerij vind ik het, dat overeloze gesleep met persoonlijk leed en "kijk nou toch eens wat zielig". Ophouden moet het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43885911
quote:
Een wanhopige brief van hun advocaat aan minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft niet geholpen.
Verdonk.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:55:12 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43885955
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Omdat er veel meer van dit soort gevallen zijn. Het gaat ook maar om een specifieke groep mensen waar onder andere wordt gekeken naar de lengte van de tijd waarin ze in Nederland zijn.
Er zullen er vast ook wel veel meer zijn ja. En er zullen ook een heleboel zijn die prima terug kunnen naar land van herkomst.

Daarnaast gaat het ook om het signaal. In de laatste jaren is eindelijk het asielbeleid aangepakt, en dan ineens wordt er een generaal pardon uitgedeeld. Nogal vreemd.
pi_43885973
Laat dit het eerste zijn dat de aankomende linkse regering gaat terugdraaien.
pi_43885975
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zijn ook massa's mensen die hier 5 jaar met een uitkering gezeten hebben en de taal niet spreken.
dat moet je dan voorkomen ! (waar ik voorstander van ben)

Maar eerst toelaten en pas na 5 jaar zeggen we doen niet meer
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43886015
Ik ben helemaal niet vies van een strenger beleid,
maar dit soort dingen...
ik kan er echt niet bij.

Dit soort dingen kan je niet maken.

Zelf ben ik er voorstander van om iedereen die langer dan 3 jaar hier is per definitie het recht te geven hier gewoon te blijven. (mits ze zich gedragen )

Je kan mensen niet zo lang in onzekerheid laten.
Je kan mensen niet eerst een leven oplaten bouwen om ze vervolgens alsnog te schoppen.

maar maar maar ?
Niks te maren, dan had je niet zo'n bureaucratische troep van de zaken moeten maken,
dan had alles een stuk sneller gekund.
Meteen duidelijk zijn of niet zwammen.

Ik heb een paar jaar op het kindje van een chinees meisje/jonge vrouw gepast.
Het meisje is hier een paar jaar naar school geweest en het jaar dat ze haar diploma zou halen is ze ergens in Friesland in een kamer gestopt in afwachting van haar uitzetting.
Ze heeft huilend voor mijn deur gestaan met haar kindje... ze had het kindje bij mij willen laten.

De manier waarop zij meer rechten leek te hebben in de periode dat ze hier was ten opzichte van de autochtone Nederlander stoorde mij (maar is niet haar fout/probleem), en dat ze daarna zonder pardon terug geschopt werd...

niet te geloven.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:58:00 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43886025
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef knowall het volgende:
de aankomende linkse regering
.

Het gaat hier niet over jouw linkse propaganda.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:58:37 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43886044
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef Mirage het volgende:

[..]

dat moet je dan voorkomen ! (waar ik voorstander van ben)

Maar eerst toelaten en pas na 5 jaar zeggen we doen niet meer
Ahum, die lui zijn uitgeprocedeerd en dat is niet voor niks.
pi_43886075
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ahum, die lui zijn uitgeprocedeerd en dat is niet voor niks.
feit blijft dat je ze eerst 5 jaar een leven en een uitkering geeft.
Sir Winston Churchill
pi_43886098
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zullen er vast ook wel veel meer zijn ja. En er zullen ook een heleboel zijn die prima terug kunnen naar land van herkomst.

Daarnaast gaat het ook om het signaal. In de laatste jaren is eindelijk het asielbeleid aangepakt, en dan ineens wordt er een generaal pardon uitgedeeld. Nogal vreemd.
Goed bekeken hadden ze dat meteen moeten doen, maar dat was niet de intentie van de regerende partijen. En dat zie je bij het CDA, dat vast in de regering komt, nog steeds. Zij wezen het idee meteen van de hand omdat het onterecht zou zijn tegenover de mensen die al uit zichzelf weg zijn gegaan. Even kijken naar de mens achter de regels doen ze niet, iets wat zo jammer is gezien het christelijke karakter dat ze pretenderen.

Ja, het had dus ook met dit beleid al eerder gemoeten. Maar dat betekent niet dat het niet alsnog kan.
Hatsjoe!
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:00:55 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43886114
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:59 schreef Mirage het volgende:

[..]

feit blijft dat je ze eerst 5 jaar een leven en een uitkering geeft.
Ik ben daar ook niet blij mee, en ik ben ook blij dat het beleid nu anders is.

Maar dat is geen reden om iedereen maar meteen zonder voorwaarden toe te laten.
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:02:03 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43886151
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:00 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Goed bekeken hadden ze dat meteen moeten doen, maar dat was niet de intentie van de regerende partijen. En dat zie je bij het CDA, dat vast in de regering komt, nog steeds. Zij wezen het idee meteen van de hand omdat het onterecht zou zijn tegenover de mensen die al uit zichzelf weg zijn gegaan. Even kijken naar de mens achter de regels doen ze niet, iets wat zo jammer is gezien het christelijke karakter dat ze pretenderen.

Ja, het had dus ook met dit beleid al eerder gemoeten. Maar dat betekent niet dat het niet alsnog kan.
Het nu alsnog doen is juist alleen maar erger.

En verder heeft Balkenende gelijk met zijn opmerking.
pi_43886205
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:57 schreef Mirage het volgende:
Ik ben helemaal niet vies van een strenger beleid,
maar dit soort dingen...
ik kan er echt niet bij.
Ik ben ook voor een streng beleid, daar is niets mis mee. ´Gelukszoekers´ zoals ze dan al snel worden genoemd moet je weren, alleen de echte vluchtelingen toelaten mits binnen de regels. En de hele procedure binnen een jaar afwerken, iets dat overigens ook een linkse partij als de SP wil. Alleen als je met dat beleid dan toegeeft dat je eerdere beleid gewoon klote wqas, moet je ook het lef hebben om daarvoor je verantwoordelijkheid op een humane manier te nemen..
Hatsjoe!
pi_43886212
Gaat iemand dat artikel nog LEZEN voordat er van die domme reply's van "hadden ze hier maar niet moeten komen" gepost worden?

Deze kinderen wonen bij hun BIOLOGISCHE VADER en stiefmoeder. De vader heeft de VOOGDIJ. Dus de ouders zijn gescheiden en hij heeft de kinderen toegewezen gekregen. Die moeder is dus misschien helemaal niet geschikt om die kids op te voeden. In dit soort gevallen moet je niet regeltjes gaan neuken, die kinderen horen gewoon bij hun vader, die NEDERLANDER is.

Da's net zo'n onzin als die baby die ze wilden uitzetten omdat de pa te laat was met het erkennen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:05:55 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43886296
Bovendien zullen deze kinderen gewoon wel weer hier blijven.
pi_43886361
ik weet het niet zeker
maar als ik het goed heb zijn deze meisjes weggehaald bij hun moeder
maar deze heeft in turkije de voogdij gekregen
en zoals bekend krijgt moeder nooit de kinderen in die landen
net als nederlandse vaders nooit hun kids krijgen in nederland

misschien gaat het er nu om dat moeder ook de kids te zien krijgen

er is altijd meer aan de hand
maar ik weet niet 100% zeker of dat deze familie is.
ach na al die jaren willen ze hun moeder meestal niet omdat de vader, moeder al jaren voor hoer uitmaakt en zwart gemaakt heeft

nou ja gelukkig wordt het allemaal uit gezocht
pi_43886547
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:44 schreef 7th_wave het volgende:

Kinderen van 3 en 4 kunnen nu niet echt bewuste keuzes maken he
pi_43886714
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef Ali Salami het volgende:
Dat is zo. Alleen mag je dan wel verwachten dat je niet 11 jaar moet wachten voor je terug wordt gestuurd, ook niet als je alle middelen aangrijpt om dan alsnog te blijven. Dat soort procedures moeten snel en dat gebeurt inmiddels ook nwel sneller, maar dan moet je wel oog houden voor de mensen die nog onder de oude werkwijze vielen.
ja die procedures zouden sneller moeten. maar als men keer op keer in beroep gaat tegen een afwijzing, dan duurt het ook vanzelf heel erg lang. 11 jaar is absurd uiteraard, maar men neemt zelf het risico om hier in de tussentijd toch te blijven, nadat de eerste rechter het verzoek afgewezen heeft.
quote:
ik ben ook van mening dat er geen enkele aanleiding is om mensen die goed functioneren in de maatschappij er op deze wijze uit te werken. beter pakt men de mensen aan die niet functioneren.
pi_43886724
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:12 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Kinderen van 3 en 4 kunnen nu niet echt bewuste keuzes maken he
nee dat heeft papa voor hen gedaan.
pi_43886816
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:49 schreef Roi het volgende:
Nee.

Dit is een schrijnend geval en wat mij betreft mogen deze meisjes ook hier blijven maar je hoeft er niet persee een generaal pardon tegenaan te gooien.
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:31:08 #31
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_43887230
Zal nooit gebeuren, dat die kinderen op eigen houtje terug moeten. En een generaal pardon vind ik best, maar dan gaan ook meteen de grenzen dicht.
Nee jij bent lekker. =X
pi_43890212
Denk het niet, in turkije is er geen oorlog of wat dan ook. Dus gewoon terug.
pi_43890840
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:01 schreef Spyronius het volgende:
Denk het niet, in turkije is er geen oorlog of wat dan ook. Dus gewoon terug.

Heb jij kinderen?
Zullen we die ff naar Frankrijk sturen? Er is daar geen oorlog ofzo..
pi_43890855
Verdonk
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:26:49 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43890877
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Zullen we die ff naar Frankrijk sturen? Er is daar geen oorlog ofzo..
Drogreden numero uno.
pi_43890914
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Drogreden numero uno.
Wat nou drogreden.

Kinderen worden naar een land gestuurd waar ze de taal nauwelijks spreken. Ze wonen hier sinds ze 3 en 4 zijn en ze zijn opgegroeid.

Het enige verschil met de kinderen van iedere andere Nederlander is dat hun ouders toevallig uit een ander land komen.

Dus nu voor jou de vraag:

Heb jij kinderen? Moeten we die naar Spanje sturen? Er is daar geen oorlog ofzo..
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:30:02 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43890944
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:28 schreef IHVK het volgende:

[..]
Heb jij kinderen? Moeten we die naar Spanje sturen? Er is daar geen oorlog ofzo..
Het enige dat erger is dan drogredenen geven is....

Ze herhalen .
pi_43891022
Wij hebben ook 1 "asielzoeker" in de klas. (VWO 5)

Het IND ( ) deed zelfs moeilijk toen we op schoolreis naar Rome gingen.
IND: Als hij het land uitgaat komt hij er ook niet meer in.
Gelukkig hebben we een prachtige school en een geweldige schoolleding en hebben we een spoedrechtzaak gewonnen en kon hij mee.

En nee ik ben geen hippie die heel de wereld naar Nederland wil halen, maar als je die mensen hier jaaaaren laat wachten en hun kinderen groeien hier op en weten bijna niets van "hun" land, tja dan is het wel heel wreed als je ze plotseling wegstuurt.

Een generaal pardon is de oplossing.
pi_43891042
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het enige dat erger is dan drogredenen geven is....

Ze herhalen .
Ja of je gaat er inhoudelijk op in.

Is te moeilijk zeker?
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:33:52 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43891051
edit
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:34:35 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43891060
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja of je gaat er inhoudelijk op in.

Is te moeilijk zeker?
Als je geen echte argumenten kunt vinden is dit inderdaad te moeilijk voor jou.
pi_43891075
Dat hebben ze dan aan hun pa te danken die al die jaren het systeem loopt te frustreren. Bovendien is het niet eerlijk tegenover al de mensen die al uitgezet zijn.

Turks kan je leren.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_43891079
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je geen echte argumenten kunt vinden is dit inderdaad te moeilijk voor jou.
Er staan genoeg argumenten in.

Wel jammer dat je er niet op in gaat.
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:36:43 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43891101
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Er staan genoeg argumenten in.

Wel jammer dat je er niet op in gaat.
Als je even leest zie je dat ik op alle argumenten gereageerd hebt.

Op drogredenen ga ik verder niet reageren.
pi_43891115
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:32 schreef IHVK het volgende:
Een generaal pardon is de oplossing.
Ja, iedere wereldburger 50 miljoen euro, een dikke villa, een Porsche of vier en een harem lekkere wijven geven is de oplossing.

Nou, schiet op, waar blijft mijn portie? Huh?!

kortzichtige debiel
pi_43891136
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:35 schreef Kogando het volgende:
Dat hebben ze dan aan hun pa te danken die al die jaren het systeem loopt te frustreren.

Hier ga ik niet eens op in. JIj vindt dat mensen gestraft moeten worden voor de fouten van hun ouders?
quote:
Bovendien is het niet eerlijk tegenover al de mensen die al uitgezet zijn.
Je geeft toe dat het fout is, maar aangezien de fout al eerder is gemaakt, moet het doorgaan?

Ik pleit voor een generaal pardon, dat is het eerlijkste.
quote:
Turks kan je leren.
Ja en Iraans ook, wat is je punt?
pi_43891162
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, iedere wereldburger 50 miljoen euro, een dikke villa, een Porsche of vier en een harem lekkere wijven geven is de oplossing.

Nou, schiet op, waar blijft mijn portie? Huh?!

kortzichtige debiel

En nee ik ben geen hippie die heel de wereld naar Nederland wil halen, maar als je die mensen hier jaaaaren laat wachten en hun kinderen groeien hier op en weten bijna niets van "hun" land, tja dan is het wel heel wreed als je ze plotseling wegstuurt.

Lees dit voor je gaat schelden.

Wat een niveau hier, meteen schelden.
pi_43891199
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:50 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ja eerst steeds maar weer in beroep gaan tegen de beslissing dat ze op moeten rotten en dan nog verontwaardigd zijn dat ze hier zo lang wonen. Ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken maar elke smoes wordt aangegrepen de nederlandse staat zwart te maken
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_43891245
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Ja eerst steeds maar weer in beroep gaan tegen de beslissing dat ze op moeten rotten en dan nog verontwaardigd zijn dat ze hier zo lang wonen. Ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken maar elke smoes wordt aangegrepen de nederlandse staat zwart te maken
Oprotten, prachtige woordkeuze.

Inlevingsvermogen 0,0.

Wat een egoïstisch kutland is dit aan het worden zeg.
pi_43891251
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:39 schreef IHVK het volgende:

Ja, dat heb ik gelezen ja. Maar gewoon beginnen te kraaien dat "het walhalla voor iedereen" de oplossing is, dat getuigt gewoon van weinig realiteitszin.

Hoe kan het bijvoorbeeld bestaan dat die ouders WEL (genaturaliseerde) Nederlanders zijn, maar hun kinderen al VIJFTIEN jaar niet? Wat gaat daar dan mis?
Als je dat gaat afdoen met een dikke kus en een aai over de bol, ben je WEL een hippie die de hele wereld naar binnen wil halen
pi_43891259
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat een niveau hier, meteen schelden.
Kijk je weet niet waarover je praat. Die mensen hebben verschillende malen te horen gekregen dat ze hier niet mogen blijven. Ze gaan keer op keer in beroep tegen de beslissing. Tja dan kun je hier wel een paar jaar blijven, maar dat is hun eigen beslissing geweest.
pi_43891273
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef TranceAction het volgende:

[..]

dat ze zo vaak in beroep kunnen gaan en het zo lang duurt ligt aan je eigen omslachtige vage bureaucratische regels.

Je moet voorkomen dat ze hier zo lang zijn.

Niet binnenlaten, vlot afhandelen of je mond houden als ze na een paar jaar een leven op hebben gebouwd.
Sir Winston Churchill
pi_43891300
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oprotten, prachtige woordkeuze.

Inlevingsvermogen 0,0.

Wat een egoïstisch kutland is dit aan het worden zeg.
Je bent zeker wel blij dat ik dat woord gebruikte he, want nu hoef je niet op de argumenten te reageren.
pi_43891313
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Tranentrekkerij vind ik het, dat overeloze gesleep met persoonlijk leed en "kijk nou toch eens wat zielig". Ophouden moet het.
Dat jij geemotioneerd raakt door dit bericht en dus toch nog een hart blijkt te hebben, en dat niet durft te tonen aan de rest van je Wilders-vriendjes, daar kunnen die Turkse meisjes niets aan doen?
pi_43891330
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dat heb ik gelezen ja. Maar gewoon beginnen te kraaien dat "het walhalla voor iedereen" de oplossing is, dat getuigt gewoon van weinig realiteitszin.

Hoe kan het bijvoorbeeld bestaan dat die ouders WEL (genaturaliseerde) Nederlanders zijn, maar hun kinderen al VIJFTIEN jaar niet? Wat gaat daar dan mis?
Als je dat gaat afdoen met een dikke kus en een aai over de bol, ben je WEL een hippie die de hele wereld naar binnen wil halen
FF lost van het hele verhaal: waarom scheld je me dan uit? Hoeft toch niet?

Inhoudelijk:
Als ik jou goed begrijp wil jij dus die kinderen straffen voor de fouten van hun ouders?
Die ouders kun je namelijk toch niet terugsturen.
pi_43891340
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:44 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Dat jij geemotioneerd raakt door dit bericht en dus toch nog een hart blijkt te hebben, en dat niet durft te tonen aan de rest van je Wilders-vriendjes, daar kunnen die Turkse meisjes niets aan doen?
Wat lul jij nou weer slap?
pi_43891382
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:44 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Je bent zeker wel blij dat ik dat woord gebruikte he, want nu hoef je niet op de argumenten te reageren.
Nee, het woord stoorde me heel erg en ik vergeleek het met de verhardende samenleving in Nederland wat me ook erg stoort.
pi_43891394
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:38 schreef IHVK het volgende:

Hier ga ik niet eens op in. JIj vindt dat mensen gestraft moeten worden voor de fouten van hun ouders?
Och, in een ideale situatie zou ik er geen voorstander voor zijn. Maar als ouders ervoor kiezen om niet te werken en genoegen te nemen met een uitkering ben je daar als kind ook de dupe van.

Wil je dat de overheid daar ook allemaal wat aan doet? Leuk idee, maar in de verste verte niet haalbaar.
quote:
Je geeft toe dat het fout is, maar aangezien de fout al eerder is gemaakt, moet het doorgaan?
Nee, het zou een fout zijn om ze hier te laten zitten.
quote:
Ik pleit voor een generaal pardon, dat is het eerlijkste.
Succes.
quote:
Ja en Iraans ook, wat is je punt?
Dat het geen reden is om dan maar in Nederland te blijven.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_43891409
He ik misschien een idee waar iedereen mee kan leven. Als we nou een generaal tegen die asielzoekers laten zeggen: pardon, jullie mogen hier niet blijven.

Is dit geen goed idee?
pi_43891433
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:42 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Kijk je weet niet waarover je praat. Die mensen hebben verschillende malen te horen gekregen dat ze hier niet mogen blijven. Ze gaan keer op keer in beroep tegen de beslissing. Tja dan kun je hier wel een paar jaar blijven, maar dat is hun eigen beslissing geweest.
Ja en inmiddels heb je de sitautie met de kinderen die ik al 5 keer heb uitgelegd.

Je vindt dat die dan zomaar ook mee moeten, ondanks dat ze nu hier zijn opgegroeid en een heel andere identiteit hebben?

Het gaat hier om de kinderen niet om de ouders (die al geneutraliseerd zijn blijkbaar).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')