http://www.parool.nl/nieuws/2006/NOV/25/p1.htmlquote:AMSTERDAM - Sumeyra (15) en Ceyda (14) Kaba, twee Turkse leerlingen van het Hervormd Lyceum-West in Amsterdam, worden dinsdagavond het land uitgezet. Ze wonen sinds 1995 in Nederland, bij hun Turkse vader en stiefmoeder, die beiden de Nederlandse nationaliteit hebben.
Het is hun vader niet gelukt om voor zijn twee dochters, over wie hij wel de voogdij heeft, een verblijfsvergunning te krijgen. Volgens de regels zijn de meisjes illegaal in ons land.
Sumeyra (15) zit in de examenklas van het vmbo, Ceyda (14) in de tweede van de havo. Het vooruitzicht dat ze naar Turkije moeten, hun ouders, halfbroertje en -zusje en hun school moeten achterlaten, vinden ze vreselijk.
De ouders zijn radeloos. De meisjes spreken nauwelijks Turks. De rest van hun familie woont in Nederland en Duitsland. Een wanhopige brief van hun advocaat aan minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft niet geholpen.
Leiding, docenten en leerlingen van het Hervormd Lyceum zijn des duivels. Gisteren is er contact geweest met politici en met burgemeester Job Cohen. Die 'is ermee bezig'.
het is niet een enkel geval.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
En waarom rechtvaardigt dit ene geval een algemeen generaal pardon?
Er zijn ook massa's mensen die hier 5 jaar met een uitkering gezeten hebben en de taal niet spreken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
het is niet een enkel geval.
Er zijn massa's mensen die hier eerst jaren hebben mogen wonen (6 jaar 8 jaar... is niet vreemd) en dan alsnog geschopt worden.
Dat is zo. Alleen mag je dan wel verwachten dat je niet 11 jaar moet wachten voor je terug wordt gestuurd, ook niet als je alle middelen aangrijpt om dan alsnog te blijven. Dat soort procedures moeten snel en dat gebeurt inmiddels ook nwel sneller, maar dan moet je wel oog houden voor de mensen die nog onder de oude werkwijze vielen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:44 schreef 7th_wave het volgende:
waarom zijn we hier in de eerste plaats gekomen eigenlijk?
mensen die hier zijn gekomen destijds dienden zich ook bewust te zijn van het feit dat ze wellicht niet welkom zouden zijn. aldus is geschied. terug dus.
Omdat er veel meer van dit soort gevallen zijn. Het gaat ook maar om een specifieke groep mensen waar onder andere wordt gekeken naar de lengte van de tijd waarin ze in Nederland zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
En waarom rechtvaardigt dit ene geval een algemeen generaal pardon?
Verdonk.quote:Een wanhopige brief van hun advocaat aan minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft niet geholpen.
Er zullen er vast ook wel veel meer zijn ja. En er zullen ook een heleboel zijn die prima terug kunnen naar land van herkomst.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Omdat er veel meer van dit soort gevallen zijn. Het gaat ook maar om een specifieke groep mensen waar onder andere wordt gekeken naar de lengte van de tijd waarin ze in Nederland zijn.
dat moet je dan voorkomen ! (waar ik voorstander van ben)quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn ook massa's mensen die hier 5 jaar met een uitkering gezeten hebben en de taal niet spreken.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef knowall het volgende:
de aankomende linkse regering
Ahum, die lui zijn uitgeprocedeerd en dat is niet voor niks.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat moet je dan voorkomen ! (waar ik voorstander van ben)
Maar eerst toelaten en pas na 5 jaar zeggen we doen niet meer![]()
feit blijft dat je ze eerst 5 jaar een leven en een uitkering geeft.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ahum, die lui zijn uitgeprocedeerd en dat is niet voor niks.
Goed bekeken hadden ze dat meteen moeten doen, maar dat was niet de intentie van de regerende partijen. En dat zie je bij het CDA, dat vast in de regering komt, nog steeds. Zij wezen het idee meteen van de hand omdat het onterecht zou zijn tegenover de mensen die al uit zichzelf weg zijn gegaan. Even kijken naar de mens achter de regels doen ze niet, iets wat zo jammer is gezien het christelijke karakter dat ze pretenderen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zullen er vast ook wel veel meer zijn ja. En er zullen ook een heleboel zijn die prima terug kunnen naar land van herkomst.
Daarnaast gaat het ook om het signaal. In de laatste jaren is eindelijk het asielbeleid aangepakt, en dan ineens wordt er een generaal pardon uitgedeeld. Nogal vreemd.
Ik ben daar ook niet blij mee, en ik ben ook blij dat het beleid nu anders is.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:59 schreef Mirage het volgende:
[..]
feit blijft dat je ze eerst 5 jaar een leven en een uitkering geeft.
Het nu alsnog doen is juist alleen maar erger.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:00 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Goed bekeken hadden ze dat meteen moeten doen, maar dat was niet de intentie van de regerende partijen. En dat zie je bij het CDA, dat vast in de regering komt, nog steeds. Zij wezen het idee meteen van de hand omdat het onterecht zou zijn tegenover de mensen die al uit zichzelf weg zijn gegaan. Even kijken naar de mens achter de regels doen ze niet, iets wat zo jammer is gezien het christelijke karakter dat ze pretenderen.
Ja, het had dus ook met dit beleid al eerder gemoeten. Maar dat betekent niet dat het niet alsnog kan.![]()
Ik ben ook voor een streng beleid, daar is niets mis mee. ´Gelukszoekers´ zoals ze dan al snel worden genoemd moet je weren, alleen de echte vluchtelingen toelaten mits binnen de regels. En de hele procedure binnen een jaar afwerken, iets dat overigens ook een linkse partij als de SP wil. Alleen als je met dat beleid dan toegeeft dat je eerdere beleid gewoon klote wqas, moet je ook het lef hebben om daarvoor je verantwoordelijkheid op een humane manier te nemen..quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:57 schreef Mirage het volgende:
Ik ben helemaal niet vies van een strenger beleid,
maar dit soort dingen...![]()
ik kan er echt niet bij.
Kinderen van 3 en 4 kunnen nu niet echt bewuste keuzes maken hequote:Op zaterdag 25 november 2006 19:44 schreef 7th_wave het volgende:
waarom zijn we hier in de eerste plaats gekomen eigenlijk?
mensen die hier zijn gekomen destijds dienden zich ook bewust te zijn van het feit dat ze wellicht niet welkom zouden zijn. aldus is geschied. terug dus.
ja die procedures zouden sneller moeten. maar als men keer op keer in beroep gaat tegen een afwijzing, dan duurt het ook vanzelf heel erg lang. 11 jaar is absurd uiteraard, maar men neemt zelf het risico om hier in de tussentijd toch te blijven, nadat de eerste rechter het verzoek afgewezen heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef Ali Salami het volgende:
Dat is zo. Alleen mag je dan wel verwachten dat je niet 11 jaar moet wachten voor je terug wordt gestuurd, ook niet als je alle middelen aangrijpt om dan alsnog te blijven. Dat soort procedures moeten snel en dat gebeurt inmiddels ook nwel sneller, maar dan moet je wel oog houden voor de mensen die nog onder de oude werkwijze vielen.
ik ben ook van mening dat er geen enkele aanleiding is om mensen die goed functioneren in de maatschappij er op deze wijze uit te werken. beter pakt men de mensen aan die niet functioneren.quote:Omdat er veel meer van dit soort gevallen zijn. Het gaat ook maar om een specifieke groep mensen waar onder andere wordt gekeken naar de lengte van de tijd waarin ze in Nederland zijn.
nee dat heeft papa voor hen gedaan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:12 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Kinderen van 3 en 4 kunnen nu niet echt bewuste keuzes maken he
quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:49 schreef Roi het volgende:
Nee.
Dit is een schrijnend geval en wat mij betreft mogen deze meisjes ook hier blijven maar je hoeft er niet persee een generaal pardon tegenaan te gooien.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:01 schreef Spyronius het volgende:
Denk het niet, in turkije is er geen oorlog of wat dan ook. Dus gewoon terug.
Drogreden numero uno.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Heb jij kinderen?
Zullen we die ff naar Frankrijk sturen? Er is daar geen oorlog ofzo..
Wat nou drogreden.quote:
Het enige dat erger is dan drogredenen geven is....quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Heb jij kinderen? Moeten we die naar Spanje sturen? Er is daar geen oorlog ofzo..
Ja of je gaat er inhoudelijk op in.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het enige dat erger is dan drogredenen geven is....
Ze herhalen.
Als je geen echte argumenten kunt vinden is dit inderdaad te moeilijk voor jou.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja of je gaat er inhoudelijk op in.![]()
Is te moeilijk zeker?
Er staan genoeg argumenten in.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je geen echte argumenten kunt vinden is dit inderdaad te moeilijk voor jou.
Als je even leest zie je dat ik op alle argumenten gereageerd hebt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er staan genoeg argumenten in.![]()
Wel jammer dat je er niet op in gaat.
Ja, iedere wereldburger 50 miljoen euro, een dikke villa, een Porsche of vier en een harem lekkere wijven geven is de oplossing.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:32 schreef IHVK het volgende:
Een generaal pardon is de oplossing.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:35 schreef Kogando het volgende:
Dat hebben ze dan aan hun pa te danken die al die jaren het systeem loopt te frustreren.
Je geeft toe dat het fout is, maar aangezien de fout al eerder is gemaakt, moet het doorgaan?quote:Bovendien is het niet eerlijk tegenover al de mensen die al uitgezet zijn.
Ja en Iraans ook, wat is je punt?quote:Turks kan je leren.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, iedere wereldburger 50 miljoen euro, een dikke villa, een Porsche of vier en een harem lekkere wijven geven is de oplossing.
Nou, schiet op, waar blijft mijn portie? Huh?!
kortzichtige debiel
Ja eerst steeds maar weer in beroep gaan tegen de beslissing dat ze op moeten rotten en dan nog verontwaardigd zijn dat ze hier zo lang wonen. Ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken maar elke smoes wordt aangegrepen de nederlandse staat zwart te makenquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
het is niet een enkel geval.
Er zijn massa's mensen die hier eerst jaren hebben mogen wonen (6 jaar 8 jaar... is niet vreemd) en dan alsnog geschopt worden.
Oprotten, prachtige woordkeuze.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Ja eerst steeds maar weer in beroep gaan tegen de beslissing dat ze op moeten rotten en dan nog verontwaardigd zijn dat ze hier zo lang wonen. Ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken maar elke smoes wordt aangegrepen de nederlandse staat zwart te maken
Ja, dat heb ik gelezen ja. Maar gewoon beginnen te kraaien dat "het walhalla voor iedereen" de oplossing is, dat getuigt gewoon van weinig realiteitszin.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:39 schreef IHVK het volgende:
En nee ik ben geen hippie die heel de wereld naar Nederland wil halen, maar als je die mensen hier jaaaaren laat wachten en hun kinderen groeien hier op en weten bijna niets van "hun" land, tja dan is het wel heel wreed als je ze plotseling wegstuurt.
Lees dit voor je gaat schelden.
Kijk je weet niet waarover je praat. Die mensen hebben verschillende malen te horen gekregen dat ze hier niet mogen blijven. Ze gaan keer op keer in beroep tegen de beslissing. Tja dan kun je hier wel een paar jaar blijven, maar dat is hun eigen beslissing geweest.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
En nee ik ben geen hippie die heel de wereld naar Nederland wil halen, maar als je die mensen hier jaaaaren laat wachten en hun kinderen groeien hier op en weten bijna niets van "hun" land, tja dan is het wel heel wreed als je ze plotseling wegstuurt.
Lees dit voor je gaat schelden.
Wat een niveau hier, meteen schelden.![]()
dat ze zo vaak in beroep kunnen gaan en het zo lang duurt ligt aan je eigen omslachtige vage bureaucratische regels.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Ja eerst steeds maar weer in beroep gaan tegen de beslissing dat ze op moeten rotten en dan nog verontwaardigd zijn dat ze hier zo lang wonen. Ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken maar elke smoes wordt aangegrepen de nederlandse staat zwart te maken
Je bent zeker wel blij dat ik dat woord gebruikte he, want nu hoef je niet op de argumenten te reageren.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oprotten, prachtige woordkeuze.
Inlevingsvermogen 0,0.
Wat een egoïstisch kutland is dit aan het worden zeg.
Dat jij geemotioneerd raakt door dit bericht en dus toch nog een hart blijkt te hebben, en dat niet durft te tonen aan de rest van je Wilders-vriendjes, daar kunnen die Turkse meisjes niets aan doen?quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Tranentrekkerij vind ik het, dat overeloze gesleep met persoonlijk leed en "kijk nou toch eens wat zielig". Ophouden moet het.
FF lost van het hele verhaal: waarom scheld je me dan uit? Hoeft toch niet?quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dat heb ik gelezen ja. Maar gewoon beginnen te kraaien dat "het walhalla voor iedereen" de oplossing is, dat getuigt gewoon van weinig realiteitszin.
Hoe kan het bijvoorbeeld bestaan dat die ouders WEL (genaturaliseerde) Nederlanders zijn, maar hun kinderen al VIJFTIEN jaar niet? Wat gaat daar dan mis?
Als je dat gaat afdoen met een dikke kus en een aai over de bol, ben je WEL een hippie die de hele wereld naar binnen wil halen
Wat lul jij nou weer slap?quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:44 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Dat jij geemotioneerd raakt door dit bericht en dus toch nog een hart blijkt te hebben, en dat niet durft te tonen aan de rest van je Wilders-vriendjes, daar kunnen die Turkse meisjes niets aan doen?
Nee, het woord stoorde me heel erg en ik vergeleek het met de verhardende samenleving in Nederland wat me ook erg stoort.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:44 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Je bent zeker wel blij dat ik dat woord gebruikte he, want nu hoef je niet op de argumenten te reageren.
Och, in een ideale situatie zou ik er geen voorstander voor zijn. Maar als ouders ervoor kiezen om niet te werken en genoegen te nemen met een uitkering ben je daar als kind ook de dupe van.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:38 schreef IHVK het volgende:
![]()
Hier ga ik niet eens op in. JIj vindt dat mensen gestraft moeten worden voor de fouten van hun ouders?
Nee, het zou een fout zijn om ze hier te laten zitten.quote:Je geeft toe dat het fout is, maar aangezien de fout al eerder is gemaakt, moet het doorgaan?
Succes.quote:Ik pleit voor een generaal pardon, dat is het eerlijkste.
Dat het geen reden is om dan maar in Nederland te blijven.quote:Ja en Iraans ook, wat is je punt?
Ja en inmiddels heb je de sitautie met de kinderen die ik al 5 keer heb uitgelegd.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:42 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Kijk je weet niet waarover je praat. Die mensen hebben verschillende malen te horen gekregen dat ze hier niet mogen blijven. Ze gaan keer op keer in beroep tegen de beslissing. Tja dan kun je hier wel een paar jaar blijven, maar dat is hun eigen beslissing geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |