Maar dan moeten ze een misdaad begaan hebben. Ik bedoel meer het soort mensen dat wel binnen de letter van de wet blijft maar de regels misbruikt, steeds de grenzen aftast en anderen provoceert, die dan wel gestraft worden als ze erop reageren.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:13 schreef Frollo het volgende:
We hebben wel degelijk de morele plicht om de maatschappij van rotte appels te ontdoen, maar dat kan natuurlijk ook door middel van al dan niet levenslange gevangenisstraffen.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:12 schreef ThinkTank het volgende:
Mag je een mens doden
quote:als je weet dat de dood van deze persoon een bron van vreugde voor vele mensen zal zijn?
quote:Zou de wereld beter af zijn als irritante eikels neergekogeld werden of spoorloos verdwenen?
quote:Is het een misdaad of hebben we daarentegen de morele plicht om de maatschappij van deze rotte appels te ontdoen?
quote:Wat denken jullie?
Als gewone burger mag je dat helaas niet.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:12 schreef ThinkTank het volgende:
Mag je een mens doden als je weet dat de dood van deze persoon een bron van vreugde voor vele mensen zal zijn? Zou de wereld beter af zijn als irritante eikels neergekogeld werden of spoorloos verdwenen?
Is het een misdaad of hebben we daarentegen de morele plicht om de maatschappij van deze rotte appels te ontdoen? Wat denken jullie?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:20 schreef ThinkTank het volgende:
Ik bedoel meer het soort mensen dat wel binnen de letter van de wet blijft maar de regels misbruikt,
quote:steeds de grenzen aftast en anderen provoceert, die dan wel gestraft worden als ze erop reageren.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:34 schreef Cappy het volgende:
Dit is toch de vuist regel van elke zelfrespecterende criminele organisatie ?
"Ik verklaar hiermee niet meer gebonden te zijn door de geldende rechtsregels", zoiets?quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:28 schreef Oversight het volgende:
[..]
je hoeft ook niet te blijven bij die club als de regels je niet bevallen...
[b]Begin je eigen clubje, en maak je eigen regels...
quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:36 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
"Ik verklaar hiermee niet meer gebonden te zijn door de geldende rechtsregels", zoiets?
Inderdaad, dat besefte ik me ook ineens gisteren. Je kan de beginselen van een rechtsstaat verwerpen als je utilitarisme tot in het verste doordrijft.quote:Daar komt nog bij dat zaken als de universele rechten van de mens, die dus ook van toepassing zijn op de rotte appels, alleen wat voorstellen als ze ook daadwerkelijk universeel (lees: op iedereen) van toepassing zijn.
Helemaal mee eens...alle voetbalhuillies moeten dood!!!!quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:12 schreef ThinkTank het volgende:
Mag je een mens doden als je weet dat de dood van deze persoon een bron van vreugde voor vele mensen zal zijn? Zou de wereld beter af zijn als irritante eikels neergekogeld werden of spoorloos verdwenen?
Is het een misdaad of hebben we daarentegen de morele plicht om de maatschappij van deze rotte appels te ontdoen? Wat denken jullie?
Ik ben zoekende op alle terreinenquote:Op zondag 26 november 2006 06:29 schreef Friek_ het volgende:
Fuifje, neem nu niet steeds aan andere avatar.
Precies, kijk de rechten van de mens die voortkomen uit de secularisering sinds de Verlichting kennen geen fundament in de sfeer van God en dergelijke. Je kunt dus niet terugvallen op een hogere macht en dat maakt dat dergelijke waarden extra beschermd moeten worden. Ze stellen niets voor wanneer je ze selectief toepast, waarbij je bepaalde mensen als minderwaardig behandelt. Dan ondermijn je de grondbeginselen van de rechtstaat. Sinds ik mij dat realiseerde begrijp ik ook waarom er toch nog met zoveel respect wordt omgegaan met zware criminelen. Ze worden wel gestraft, maar wel altijd op basis van mensenrechten. Zware criminelen zijn immers ook mensen, alleen mensen die zijn ontspoord en correctie behoeven.quote:Op zondag 26 november 2006 06:29 schreef Friek_ het volgende:
Inderdaad, dat besefte ik me ook ineens gisteren. Je kan de beginselen van een rechtsstaat verwerpen als je utilitarisme tot in het verste doordrijft.
Utilitarisme is dus ook een vorm van collectivisme wanneer het om mensen opofferen gaat, een anti-individualistisch idee. Zodra je dat anti-individualistische doordrijft, dan kun je dus ook gemakkelijk politieke stromingen krijgen zoals fascisme die de overhand krijgen.quote:Leidersbeginsel
Het fascisme gaat uit van collectivisme. De groep, collectief of natie gaat altijd boven het belang van het individu. Lager geplaatsten hebben kritiekloos te gehoorzamen aan hun superieuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |