quote:Delft - Het is niet de eerste keer en het zal zeker niet de laatste keer zijn dat er op de Rotterdamseweg een auto gelanceerd word door het aldaar geplaatste poller systeem om sluipverkeer tegen te gaan. Vrijdagochtend was het de beurt aan twee dames. Met hun voertuig werden ze enkele meters de lucht in geschoten om vervolgens op zijn kop aan de kant van de weg terecht te komen. De beide slachtoffers zijn door de ambulancedienst nagekeken. Een bergingsbedrijf het het voertuig afgesleept.
Effectief zeker, maar het is natuurlijk belachelijk om voor zo'n kleine overtrreding iemand zn auto te totallen. Dat zou hetzelfde zijn dat ze een zeecontainer boven op je auto droppen bij fout parkeren!quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:16 schreef Matness het volgende:
nouja, het is blijkbaar wel een érg effectief systeem tegen sluipverkeer.
het was dan ook wel sarcastsich bedoeld.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Effectief zeker, maar het is natuurlijk belachelijk om voor zo'n kleine overtrreding iemand zn auto te totallen. Dat zou hetzelfde zijn dat ze een zeecontainer boven op je auto droppen bij fout parkeren!
Ik ging mensen voor het gerecht slepen hoor. Absoluut. Dit is gewoon ronduit belachelijk.
Het staat ter plekke meer dan duidelijk aangegeven.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:18 schreef vosss het volgende:
Effectief zeker, maar het is natuurlijk belachelijk om voor zo'n kleine overtrreding iemand zn auto te totallen. Dat zou hetzelfde zijn dat ze een zeecontainer boven op je auto droppen bij fout parkeren!
Ik ging mensen voor het gerecht slepen hoor. Absoluut. Dit is gewoon ronduit belachelijk.
Dat kan wel zijn. Ik parkeer mijn auto soms ook heel even ergens waar het niet mag. Ik rij ook wel eens iets te hard en ik rij ook wel eens ergens in waar het eik niet mag.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het staat ter plekke meer dan duidelijk aangegeven.
Dus als je te hard rijdt op de snelweg, je auto tegen de vangrail parkeert zodat-ie total loss is (de auto dan), dan verwacht jij ook geld te krijgen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:23 schreef vosss het volgende:
Dat kan wel zijn. Ik parkeer mijn auto soms ook heel even ergens waar het niet mag. Ik rij ook wel eens iets te hard en ik rij ook wel eens ergens in waar het eik niet mag.
Belachelijk om voor zulke kleine dingen iemand zn auto finaal te slopen en vervolgens zeggen: "jamaar, het staat er toch???"
Ik sleepte ze voor het gerecht, desnoods totaan het europees hof aan toe en ik denk dat je een heeeele goeie kans maakt om gewoon je schade vergoed te krijgen
Nee, als ik te hard rij, de politie houdt me aan en flikkert mn auto in de schredder.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dus als je te hard rijdt op de snelweg, je auto tegen de vangrail parkeert zodat-ie total loss is (de auto dan), dan verwacht jij ook geld te krijgen?
Als ten gevolge van dat te harde rijden er zich in het wegdek plots een mechanisme ontvouwt dat je auto richting vangrail lanceert wel.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dus als je te hard rijdt op de snelweg, je auto tegen de vangrail parkeert zodat-ie total loss is (de auto dan), dan verwacht jij ook geld te krijgen?
Inderdaad. Moest het nou een technische fout zijn geweest, dan is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:28 schreef TR08 het volgende:
Er staan daar stoplichten met zo'n paal. Zowel de stoplichten als de paal zijn ERG duidelijk te zien. Ik zie niet waarom iemand die daar op rijdt zich niet al eerder tegen zeg een huis te pletter gereden heeft.
Hun eigen schuld misschien wel ja, voor het zelfde geld hebben ze het over het hoofd gezien, kan ook nog.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Inderdaad. Moest het nou een technische fout zijn geweest, dan is het een ander verhaal.
Als ze bewust door rood zijn gereden, dan is het gewoon hun eigen schuld.
Het gaat er gewoon om dat je er niet kunt inrijden. Er staat gewoon duidelijk dat er een bussluis is en dat je er dus niet zomaar in kunt, als je het dan toch gaat proberen moet je ook niet zeuren hoor. Het is dus niet zo dat het vergrijp is dat men ergens wilde gaan rijden waar dat niet mag, het geval is dat men ergens is gaan rijden waar dat fysiek niet eens kon! (Zoals we wel zien.)quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:23 schreef vosss het volgende:
Belachelijk om voor zulke kleine dingen iemand zn auto finaal te slopen en vervolgens zeggen: "jamaar, het staat er toch???"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pollerquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:48 schreef LostFormat het volgende:
Wat is een pollersysteem? Zo'n driehoek die uit de weg komt zetten ofzo?
Ik was al aan het zoekenquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:51 schreef roelofjan het volgende:
Blijft altijd lachen met die paaltjes.
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/5770/7b4dcb77/index.html
Het paaltje stond er al, de auto was enige dat bewoog.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Hun eigen schuld misschien wel ja, voor het zelfde geld hebben ze het over het hoofd gezien, kan ook nog.
Maar nogmaals, om dan maar iemands auto te slopen staat in geen enekel verhouding (en ja dat is een understatement)
dat soort pollers staan gewoon omhoog jaquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:55 schreef jogy het volgende:
Wacht even............................
Bedankt. Die paal stond al uitgeklapt? Dan zijn die dames gewoon dom, als dat ding nou uitklapt terwijl ze eroverheen rijden dan is het een schande dat het gebruikt mag worden.
Dan wordt je niet gelanceerd maar rijd je er tegenaan.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:55 schreef jogy het volgende:
Die paal stond al uitgeklapt?
Evident.quote:Dan zijn die dames gewoon dom,
Word je dus gelanceerd.quote:als dat ding nou uitklapt terwijl ze eroverheen rijden dan
Dan rijd je er tegenaan en word je niet gelanceerd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:58 schreef Klonk het volgende:
dat soort pollers staan gewoon omhoog ja
Ik heb ook zo'n paal in de buurt en het heeft een schuine rand, als je maar snel genoeg rijdt word je echt wel gelanceerd hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:58 schreef Eightball het volgende:
[..]
Dan wordt je niet gelanceerd maar rijd je er tegenaan.
[..]
Evident.
[..]
Word je dus gelanceerd.
Niet als het een driehoekig ding is (schans in de volksmond).quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:59 schreef Eightball het volgende:
Dan rijd je er tegenaan en word je niet gelanceerd.
Dat ligt er maar net aan hoe hard je rijdt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:59 schreef Eightball het volgende:
[..]
Dan rijd je er tegenaan en word je niet gelanceerd.
Zo'n ding ja, elke ochtend heb ik weer de neiging om te kijken of ik er overheen kan met mijn fiets. Aangezien ik nog steeds mijn hoofd niet heb gebroken kan je aannemen dat ik het nog niet heb gedaan.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:00 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Niet als het een driehoekig ding is (schans in de volksmond).
Het kan zo zijn dat ze snel achter een bus probeerde aan te rijden. Net zo dom als in een parkeergarage even snel achter je voorganger onder de slagboom te duiken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:55 schreef jogy het volgende:
als dat ding nou uitklapt terwijl ze eroverheen rijden dan is het een schande dat het gebruikt mag worden.
Inderdaad, daar zeg je me wat.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:00 schreef IPdaily het volgende:
Niet als het een driehoekig ding is (schans in de volksmond).
De tekst geeft wel een beetje aan wat voor types dit soort "ongelukjes overkomen"quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:02 schreef roelofjan het volgende:
Van een ander voorval op dezelfde weg:
http://www.brandweerdelft.nl/d8/?p=156/feed
quote:De bestuurder raakte bij het ongeval gewond. De bijrijder daarintegen wilde om niet bekende reden de komst van de politie niet afwachten en is er te voet vandoor gegaan.
Ja zie als duitser het Nederlandse woord "STOP" maar eens in het duits te vertalenquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:07 schreef Atreidez het volgende:
Vorige keer was psies t zelfde met een duitser gebeurt.. Vind je t gek, het bordje staat er alleen in het Nederlands te lezen
Als er een auto voor je rijdt zie je die bolder niet eens..quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:14 schreef TR08 het volgende:
Ja zie als duitser het Nederlandse woord "STOP" maar eens in het duits te vertalen
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:15 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat wel een beetje ver gaan hoor. Okay, misschien mag je er niet inrijden, misschien staat het niet duidelijk aangegeven, weet ik veel.
Zet daar dan gewoon een snor neer die je een bonnetje uitschrijft.
Nu zitten ze voor een zeer licht vergrijp te kijken met een auto die best eens total-loss kan zijn.
Zware straf dunkt me en ik zou zeer zeker de gang naar de rechtbank maken om mijn schade te kunnen verhalen (en ik zou de zaak winnen ook!)
Al sind shet begin van die sluizen met pollers gebruiken ze rood licht en groen licht hoor, als de pollers niet in gebruik zijn dan knippert er een gele lamp.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Ehh, de rode lichten zijn nieuw trouwens... voorheen was het geen licht, en dan kon je doorrijden bij groen licht
Oh je mag prima die route nemen hoor, het kost je alleen nu wat meer tijdquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?er bestaat niet zoiets als sluipverkeer. Je betaald wegenbelasting om gebruik te mogen maken van ALLE wegen die er zijn. Het is gewoonweg schandalig dat dit zomaar mag!
Ja, regels zijn regels. Ik vin ook dat je iemand die zonder ligt rijdt voor een auto mag duwen. Kunnen die kudt fietsers tenminste eens zien wat er gebeurt als je zonder licht reidt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het staat ter plekke meer dan duidelijk aangegeven.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:07 schreef Atreidez het volgende:
Vorige keer was psies t zelfde met een duitser gebeurt.. Vind je t gek, het bordje staat er alleen in het Nederlands te lezen
Het is helemaal geen vergrijp.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?
Kul natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?er bestaat niet zoiets als sluipverkeer. Je betaald wegenbelasting om gebruik te mogen maken van ALLE wegen die er zijn. Het is gewoonweg schandalig dat dit zomaar mag!
Ik denk dat een slagboom zelfs moeilijker te zien is als je met snelheid aan komt rijden, en ja, blijkbaar zijn mensen dom genoeg om zichzelf dan te onthoofdenquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:35 schreef gronk het volgende:
Is een slagboom trouwens niet handiger, of loop je dan 't risico dat automobilisten zichzelf onthoofden als ze door de slagboom heen rijden?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kul natuurlijk.
Een autovrij centrum van een stad heeft nog wel eens dit soort maatregelen. Daar mag alleen laden-en lossen verkeer en mensen die daar wonen komen. Dit soort maatregelen zijn dan gewoon nodig, omdat anders iedereen erdoorheen rijdt en dan krijgen we files langs de terrasjes en in de winkelstraten, niet zo gezellig dus.
Dacht ik ook.quote:Maar de files nemen echt niet significant af als mensen door het Midden-Delfland gaan rijden, terwijl de overlast daar wel significant toeneemt.
Idd en het betekend het zelfdequote:Op vrijdag 24 november 2006 13:15 schreef Klonk het volgende:
en een rood stoplicht is in Duitsland net zo rood als in Nederland
Bronquote:Gemeente zet filmpjes ongevallen online
SCHIPLUIDEN - De gemeente Midden-Delfland heeft vrijdag filmpjes van verkeersongelukken op haar website gezet. Het gaat om ongevallen bij een zogeheten verkeersdoseerinstallatie op de Rotterdamseweg in Schipluiden.
Doel is om automobilisten voor te lichten en zo te voorkomen dat nog meer ongelukken gebeuren.
De installatie bestaat uit een paaltje dat midden op de weg staat. Als er een auto aankomt, zakt het de grond in. Het mechanisme laat voertuigen op die manier een voor een passeren.
Bestuurders veroorzaken ongelukken doordat ze niet op hun beurt wachten en achter andere auto's aanrijden terwijl de paal net weer omhoog komt.
Op de site is onder meer te zien hoe een auto over de paal heenrijdt, de lucht in vliegt en enkele meters verder weer neerkomt. Naast opnames van soortgelijke ongelukken, kunnen bezoekers van de website ook een filmpje bekijken over hoe het wel moet.
Sluipverkeer
De installatie staat sinds 1 juni op de Rotterdamseweg. Sindsdien zijn al dertien ongevallen gebeurd. Doel van het mechanisme is om sluipverkeer tegen te gaan.
Doordat automobilisten steeds even moeten wachten tot het paaltje de grond in is gezakt, zijn ze niet langer sneller uit door over de Rotterdamseweg te rijden.
Bezweken
Momenteel is de website niet te bezoeken. Door de massale belangstelling voor de beelden is de site bezweken onder het grote aantal bezoekers.
Niet voor 't een of ander hoor, maar je zou de hufter die dat systeem heeft bedacht toch aan z'n stropdas op willen hangen.quote:Op zondag 17 december 2006 14:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom?quote:Op zondag 17 december 2006 14:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Niet voor 't een of ander hoor, maar je zou de hufter die dat systeem heeft bedacht toch aan z'n stropdas op willen hangen.![]()
Dan hoop ik dat je in de Schie belandt.quote:Op zondag 17 december 2006 14:58 schreef HPoi het volgende:
Wat zou er gebeuren als je er met 220km/u over heen knalt???![]()
15 kilometer compleet stilstaand verkeer of 10 wachtenden voor je maakt wel degelijk verschil.quote:Doordat automobilisten steeds even moeten wachten tot het paaltje de grond in is gezakt, zijn ze niet langer sneller uit door over de Rotterdamseweg te rijden.
3 uur lang een rij auto's stationair draaiend voor je deur, of 3 uur lang auto's die met 50 door je straatje rijden.... Ik zie de afname van de overlast nog niet echt in midden delfland.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Van mij mogen ze de A4 ook doortrekken, want de hoeveel files op de A13 is idd niet normaal. Maar de files nemen echt niet significant af als mensen door het Midden-Delfland gaan rijden, terwijl de overlast daar wel significant toeneemt.
Omdat 't een systeem is wat ontzettend veel ergernis opwekt. Je hebt zo'n roadblock, die treiterig lang open blijft staan, en net nadat je denkt dat 't ding nog een half uur open blijft staan gaat-ie omhoog. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat hele systeem is bedacht door een ontzettend bureaucratische ambtenaar.quote:
Natuurlijk is dat lonend, de files worden door het afnemen van de alternatieven immers steeds langer.quote:Op zondag 17 december 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
Het idee is waarschijnlijk dat mensen worden ontmoedigd, zodat ze daar niet meer met z'n allen gaan wachten. Maar met de huidige files is dat nog steeds lonend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |