Ja zie als duitser het Nederlandse woord "STOP" maar eens in het duits te vertalenquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:07 schreef Atreidez het volgende:
Vorige keer was psies t zelfde met een duitser gebeurt.. Vind je t gek, het bordje staat er alleen in het Nederlands te lezen
Als er een auto voor je rijdt zie je die bolder niet eens..quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:14 schreef TR08 het volgende:
Ja zie als duitser het Nederlandse woord "STOP" maar eens in het duits te vertalen
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:15 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat wel een beetje ver gaan hoor. Okay, misschien mag je er niet inrijden, misschien staat het niet duidelijk aangegeven, weet ik veel.
Zet daar dan gewoon een snor neer die je een bonnetje uitschrijft.
Nu zitten ze voor een zeer licht vergrijp te kijken met een auto die best eens total-loss kan zijn.
Zware straf dunkt me en ik zou zeer zeker de gang naar de rechtbank maken om mijn schade te kunnen verhalen (en ik zou de zaak winnen ook!)
Al sind shet begin van die sluizen met pollers gebruiken ze rood licht en groen licht hoor, als de pollers niet in gebruik zijn dan knippert er een gele lamp.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Ehh, de rode lichten zijn nieuw trouwens... voorheen was het geen licht, en dan kon je doorrijden bij groen licht
Oh je mag prima die route nemen hoor, het kost je alleen nu wat meer tijdquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?er bestaat niet zoiets als sluipverkeer. Je betaald wegenbelasting om gebruik te mogen maken van ALLE wegen die er zijn. Het is gewoonweg schandalig dat dit zomaar mag!
Ja, regels zijn regels. Ik vin ook dat je iemand die zonder ligt rijdt voor een auto mag duwen. Kunnen die kudt fietsers tenminste eens zien wat er gebeurt als je zonder licht reidt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het staat ter plekke meer dan duidelijk aangegeven.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:07 schreef Atreidez het volgende:
Vorige keer was psies t zelfde met een duitser gebeurt.. Vind je t gek, het bordje staat er alleen in het Nederlands te lezen
Het is helemaal geen vergrijp.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?
Kul natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?er bestaat niet zoiets als sluipverkeer. Je betaald wegenbelasting om gebruik te mogen maken van ALLE wegen die er zijn. Het is gewoonweg schandalig dat dit zomaar mag!
Ik denk dat een slagboom zelfs moeilijker te zien is als je met snelheid aan komt rijden, en ja, blijkbaar zijn mensen dom genoeg om zichzelf dan te onthoofdenquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:35 schreef gronk het volgende:
Is een slagboom trouwens niet handiger, of loop je dan 't risico dat automobilisten zichzelf onthoofden als ze door de slagboom heen rijden?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kul natuurlijk.
Een autovrij centrum van een stad heeft nog wel eens dit soort maatregelen. Daar mag alleen laden-en lossen verkeer en mensen die daar wonen komen. Dit soort maatregelen zijn dan gewoon nodig, omdat anders iedereen erdoorheen rijdt en dan krijgen we files langs de terrasjes en in de winkelstraten, niet zo gezellig dus.
Dacht ik ook.quote:Maar de files nemen echt niet significant af als mensen door het Midden-Delfland gaan rijden, terwijl de overlast daar wel significant toeneemt.
Idd en het betekend het zelfdequote:Op vrijdag 24 november 2006 13:15 schreef Klonk het volgende:
en een rood stoplicht is in Duitsland net zo rood als in Nederland
Bronquote:Gemeente zet filmpjes ongevallen online
SCHIPLUIDEN - De gemeente Midden-Delfland heeft vrijdag filmpjes van verkeersongelukken op haar website gezet. Het gaat om ongevallen bij een zogeheten verkeersdoseerinstallatie op de Rotterdamseweg in Schipluiden.
Doel is om automobilisten voor te lichten en zo te voorkomen dat nog meer ongelukken gebeuren.
De installatie bestaat uit een paaltje dat midden op de weg staat. Als er een auto aankomt, zakt het de grond in. Het mechanisme laat voertuigen op die manier een voor een passeren.
Bestuurders veroorzaken ongelukken doordat ze niet op hun beurt wachten en achter andere auto's aanrijden terwijl de paal net weer omhoog komt.
Op de site is onder meer te zien hoe een auto over de paal heenrijdt, de lucht in vliegt en enkele meters verder weer neerkomt. Naast opnames van soortgelijke ongelukken, kunnen bezoekers van de website ook een filmpje bekijken over hoe het wel moet.
Sluipverkeer
De installatie staat sinds 1 juni op de Rotterdamseweg. Sindsdien zijn al dertien ongevallen gebeurd. Doel van het mechanisme is om sluipverkeer tegen te gaan.
Doordat automobilisten steeds even moeten wachten tot het paaltje de grond in is gezakt, zijn ze niet langer sneller uit door over de Rotterdamseweg te rijden.
Bezweken
Momenteel is de website niet te bezoeken. Door de massale belangstelling voor de beelden is de site bezweken onder het grote aantal bezoekers.
Niet voor 't een of ander hoor, maar je zou de hufter die dat systeem heeft bedacht toch aan z'n stropdas op willen hangen.quote:Op zondag 17 december 2006 14:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom?quote:Op zondag 17 december 2006 14:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Niet voor 't een of ander hoor, maar je zou de hufter die dat systeem heeft bedacht toch aan z'n stropdas op willen hangen.![]()
Dan hoop ik dat je in de Schie belandt.quote:Op zondag 17 december 2006 14:58 schreef HPoi het volgende:
Wat zou er gebeuren als je er met 220km/u over heen knalt???![]()
15 kilometer compleet stilstaand verkeer of 10 wachtenden voor je maakt wel degelijk verschil.quote:Doordat automobilisten steeds even moeten wachten tot het paaltje de grond in is gezakt, zijn ze niet langer sneller uit door over de Rotterdamseweg te rijden.
3 uur lang een rij auto's stationair draaiend voor je deur, of 3 uur lang auto's die met 50 door je straatje rijden.... Ik zie de afname van de overlast nog niet echt in midden delfland.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Van mij mogen ze de A4 ook doortrekken, want de hoeveel files op de A13 is idd niet normaal. Maar de files nemen echt niet significant af als mensen door het Midden-Delfland gaan rijden, terwijl de overlast daar wel significant toeneemt.
Omdat 't een systeem is wat ontzettend veel ergernis opwekt. Je hebt zo'n roadblock, die treiterig lang open blijft staan, en net nadat je denkt dat 't ding nog een half uur open blijft staan gaat-ie omhoog. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat hele systeem is bedacht door een ontzettend bureaucratische ambtenaar.quote:
Natuurlijk is dat lonend, de files worden door het afnemen van de alternatieven immers steeds langer.quote:Op zondag 17 december 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
Het idee is waarschijnlijk dat mensen worden ontmoedigd, zodat ze daar niet meer met z'n allen gaan wachten. Maar met de huidige files is dat nog steeds lonend.
Ik weet niet of dat aan die 80km zones ligt, het is sowieso een teringzooi op de snelwegen in de Randstad. Ik ben blij dat ik elke dag in de trein zit. Daar is de vertraging nog enigszins te voorspellen.quote:Op zondag 17 december 2006 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:
En het aantal files op de a-13 (of die hele regio) nemen nog eens extra toe door uitbreiding van de (niet werkende) 80km zones op de ringweg Rotterdam.
Na uitbreiding van de 80km zone vanaf de a-13 bij overschie (waar iedereen begrip voor had, aangezien je bijna over het balkon bij de bewoners daar rijdt) naar de a-20 staat er nu chronisch een file op die a-20. Van 's morgens 6 tot 's avonds 7.quote:Op zondag 17 december 2006 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat aan die 80km zones ligt, het is sowieso een teringzooi op de snelwegen in de Randstad. Ik ben blij dat ik elke dag in de trein zit. Daar is de vertraging nog enigszins te voorspellen.
Jij vnd 't de normaalste zaak van de wereld dat 'door rood rijden' je een schadepost van duizenden euro's + een stevige kans op een whiplash etc. oplevert?quote:Op zondag 17 december 2006 15:50 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
ahhhhh door rood gereden....tja eigenschuld
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |