Ja, regels zijn regels. Ik vin ook dat je iemand die zonder ligt rijdt voor een auto mag duwen. Kunnen die kudt fietsers tenminste eens zien wat er gebeurt als je zonder licht reidt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het staat ter plekke meer dan duidelijk aangegeven.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:07 schreef Atreidez het volgende:
Vorige keer was psies t zelfde met een duitser gebeurt.. Vind je t gek, het bordje staat er alleen in het Nederlands te lezen
Het is helemaal geen vergrijp.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?
Kul natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vergrijp?? een andere route kiezen dan de snelweg is tegenwoordig een vergrijp?er bestaat niet zoiets als sluipverkeer. Je betaald wegenbelasting om gebruik te mogen maken van ALLE wegen die er zijn. Het is gewoonweg schandalig dat dit zomaar mag!
Ik denk dat een slagboom zelfs moeilijker te zien is als je met snelheid aan komt rijden, en ja, blijkbaar zijn mensen dom genoeg om zichzelf dan te onthoofdenquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:35 schreef gronk het volgende:
Is een slagboom trouwens niet handiger, of loop je dan 't risico dat automobilisten zichzelf onthoofden als ze door de slagboom heen rijden?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kul natuurlijk.
Een autovrij centrum van een stad heeft nog wel eens dit soort maatregelen. Daar mag alleen laden-en lossen verkeer en mensen die daar wonen komen. Dit soort maatregelen zijn dan gewoon nodig, omdat anders iedereen erdoorheen rijdt en dan krijgen we files langs de terrasjes en in de winkelstraten, niet zo gezellig dus.
Dacht ik ook.quote:Maar de files nemen echt niet significant af als mensen door het Midden-Delfland gaan rijden, terwijl de overlast daar wel significant toeneemt.
Idd en het betekend het zelfdequote:Op vrijdag 24 november 2006 13:15 schreef Klonk het volgende:
en een rood stoplicht is in Duitsland net zo rood als in Nederland
Bronquote:Gemeente zet filmpjes ongevallen online
SCHIPLUIDEN - De gemeente Midden-Delfland heeft vrijdag filmpjes van verkeersongelukken op haar website gezet. Het gaat om ongevallen bij een zogeheten verkeersdoseerinstallatie op de Rotterdamseweg in Schipluiden.
Doel is om automobilisten voor te lichten en zo te voorkomen dat nog meer ongelukken gebeuren.
De installatie bestaat uit een paaltje dat midden op de weg staat. Als er een auto aankomt, zakt het de grond in. Het mechanisme laat voertuigen op die manier een voor een passeren.
Bestuurders veroorzaken ongelukken doordat ze niet op hun beurt wachten en achter andere auto's aanrijden terwijl de paal net weer omhoog komt.
Op de site is onder meer te zien hoe een auto over de paal heenrijdt, de lucht in vliegt en enkele meters verder weer neerkomt. Naast opnames van soortgelijke ongelukken, kunnen bezoekers van de website ook een filmpje bekijken over hoe het wel moet.
Sluipverkeer
De installatie staat sinds 1 juni op de Rotterdamseweg. Sindsdien zijn al dertien ongevallen gebeurd. Doel van het mechanisme is om sluipverkeer tegen te gaan.
Doordat automobilisten steeds even moeten wachten tot het paaltje de grond in is gezakt, zijn ze niet langer sneller uit door over de Rotterdamseweg te rijden.
Bezweken
Momenteel is de website niet te bezoeken. Door de massale belangstelling voor de beelden is de site bezweken onder het grote aantal bezoekers.
Niet voor 't een of ander hoor, maar je zou de hufter die dat systeem heeft bedacht toch aan z'n stropdas op willen hangen.quote:Op zondag 17 december 2006 14:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom?quote:Op zondag 17 december 2006 14:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Niet voor 't een of ander hoor, maar je zou de hufter die dat systeem heeft bedacht toch aan z'n stropdas op willen hangen.![]()
Dan hoop ik dat je in de Schie belandt.quote:Op zondag 17 december 2006 14:58 schreef HPoi het volgende:
Wat zou er gebeuren als je er met 220km/u over heen knalt???![]()
15 kilometer compleet stilstaand verkeer of 10 wachtenden voor je maakt wel degelijk verschil.quote:Doordat automobilisten steeds even moeten wachten tot het paaltje de grond in is gezakt, zijn ze niet langer sneller uit door over de Rotterdamseweg te rijden.
3 uur lang een rij auto's stationair draaiend voor je deur, of 3 uur lang auto's die met 50 door je straatje rijden.... Ik zie de afname van de overlast nog niet echt in midden delfland.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Van mij mogen ze de A4 ook doortrekken, want de hoeveel files op de A13 is idd niet normaal. Maar de files nemen echt niet significant af als mensen door het Midden-Delfland gaan rijden, terwijl de overlast daar wel significant toeneemt.
Omdat 't een systeem is wat ontzettend veel ergernis opwekt. Je hebt zo'n roadblock, die treiterig lang open blijft staan, en net nadat je denkt dat 't ding nog een half uur open blijft staan gaat-ie omhoog. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat hele systeem is bedacht door een ontzettend bureaucratische ambtenaar.quote:
Natuurlijk is dat lonend, de files worden door het afnemen van de alternatieven immers steeds langer.quote:Op zondag 17 december 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
Het idee is waarschijnlijk dat mensen worden ontmoedigd, zodat ze daar niet meer met z'n allen gaan wachten. Maar met de huidige files is dat nog steeds lonend.
Ik weet niet of dat aan die 80km zones ligt, het is sowieso een teringzooi op de snelwegen in de Randstad. Ik ben blij dat ik elke dag in de trein zit. Daar is de vertraging nog enigszins te voorspellen.quote:Op zondag 17 december 2006 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:
En het aantal files op de a-13 (of die hele regio) nemen nog eens extra toe door uitbreiding van de (niet werkende) 80km zones op de ringweg Rotterdam.
Na uitbreiding van de 80km zone vanaf de a-13 bij overschie (waar iedereen begrip voor had, aangezien je bijna over het balkon bij de bewoners daar rijdt) naar de a-20 staat er nu chronisch een file op die a-20. Van 's morgens 6 tot 's avonds 7.quote:Op zondag 17 december 2006 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat aan die 80km zones ligt, het is sowieso een teringzooi op de snelwegen in de Randstad. Ik ben blij dat ik elke dag in de trein zit. Daar is de vertraging nog enigszins te voorspellen.
Jij vnd 't de normaalste zaak van de wereld dat 'door rood rijden' je een schadepost van duizenden euro's + een stevige kans op een whiplash etc. oplevert?quote:Op zondag 17 december 2006 15:50 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
ahhhhh door rood gereden....tja eigenschuld
Tja als je elders door rood rijdt heb je ook dikke kans op een ongeluk.quote:Op zondag 17 december 2006 15:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Jij vnd 't de normaalste zaak van de wereld dat 'door rood rijden' je een schadepost van duizenden euro's + een stevige kans op een whiplash etc. oplevert?
Als je om drie uur 's nachts op een overzichtelijk kruispunt door rood rijdt niet.quote:Op zondag 17 december 2006 15:58 schreef du_ke het volgende:
Tja als je elders door rood rijdt heb je ook dikke kans op een ongeluk.
Yep. Die lamp staat er niet voor niets. Het bord ernaast staat er ook niet voor niets. Klaar. We moeten af van het idee dat die gelanceerde idioten slachtoffers zijn.quote:Op zondag 17 december 2006 15:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Jij vnd 't de normaalste zaak van de wereld dat 'door rood rijden' je een schadepost van duizenden euro's + een stevige kans op een whiplash etc. oplevert?
Een luidspreker die hard "foei, bestuurder!" roept.quote:Op zondag 17 december 2006 16:05 schreef __________ het volgende:
Als om 3 uur 's nachts door rood rijdt bij een open brug wel wat is dat nu weer voor gezeur? We zetten er een waarschuwingslamp bij en jij zegt dat je die mag negeren omdat dat paaltje minder schade zou moeten toebrengen? Moet er een robotarmpje met een spijker voor 75 euro een kras op je moterkap maken dan ofzo?
Ah, een 'regels zijn regels' fascist. Dank u.quote:Op zondag 17 december 2006 16:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Yep. Die lamp staat er niet voor niets. Het bord ernaast staat er ook niet voor niets. Klaar. We moeten af van het idee dat die gelanceerde idioten slachtoffers zijn.
Het is moeilijk hè, zelf ergens verantwoordelijkheid voor te aanvaarden. Van mij mag iedereen door die rode lamp rijden als ie wil, maar dan niet gaan janken als je bodemplaat wat krasjes oploopt. Denk je dat er ook maar iemand zou stoppen als die poller er niet zou zitten? Nee, dus zit dat ding daar. Eigen schuld, dikke bult.quote:Op zondag 17 december 2006 16:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, een 'regels zijn regels' fascist. Dank u.
Man, wat loop je nou te bleren over eigen verantwoordelijkheid. Kom eens terug als je weet waar je 't over hebt.quote:Op zondag 17 december 2006 16:18 schreef Duvel het volgende:
Het is moeilijk hè, zelf ergens verantwoordelijkheid voor te aanvaarden.
Nee gekkie, het gaat erom dat er in 't recht zoiets is als 'redelijkheid en billijkheid'. Iemands auto total-loss slopen door een roadblock als je door rood rijdt is IMHO net zo onredelijk, zielig en asociaal als iemand een kopstoot geven als-ie tegen je aanstoot. Of een fietser die zonder licht rijdt van de weg afrijden, 'want zonder licht rijden is een strafbare handeling, en een andere auto zou zoiets ook kunnen doen'.quote:Van mij mag iedereen door die rode lamp rijden als ie wil, maar dan niet gaan janken als je bodemplaat wat krasjes oploopt. Denk je dat er ook maar iemand zou stoppen als die poller er niet zou zitten? Nee, dus zit dat ding daar. Eigen schuld, dikke bult.
Ik weet prima wat het woord 'fascist' betekent, dank u, en IMHO voldoe jij er in deze context prima aan.quote:Misschien kun je je trouwens nog eens verdiepen in de werkelijke betekenis van het woord "fascist" voor je het willekeurig gaat rondstrooien. Ik ben er in elk geval niet van gediend.
dat doe je dan toch zelf...dus JAquote:Op zondag 17 december 2006 15:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Jij vnd 't de normaalste zaak van de wereld dat 'door rood rijden' je een schadepost van duizenden euro's + een stevige kans op een whiplash etc. oplevert?
Jawohl!quote:Op zondag 17 december 2006 16:41 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
dat doe je dan toch zelf...dus JA
Nee. We moeten af van het idee dat het treiteren van automobilisten een oplossing is.quote:Op zondag 17 december 2006 16:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Yep. Die lamp staat er niet voor niets. Het bord ernaast staat er ook niet voor niets. Klaar. We moeten af van het idee dat die gelanceerde idioten slachtoffers zijn.
Die dingen staan wel op meer plaatsen. Staat het vergrijp in verhouding tot de aangebrachte schade? Nee, vast niet. Andere kant: staat de mogelijke snelheidswinst van het niet wachten op groen licht in verhouding tot de opgelopen schade?quote:Op zondag 17 december 2006 16:27 schreef gronk het volgende:
Het gaat er dus om dat de fysieke en materiele schade die iemand lijdt niet in verhouding staat tot 't 'vergrijp'. En dat punt mis je.
[..]
Ik ben het niet eens met jouw "HO". Ook niet in deze context.quote:Ik weet prima wat het woord 'fascist' betekent, dank u, en IMHO voldoe jij er in deze context prima aan.
quote:Op zondag 17 december 2006 16:48 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Nee. We moeten af van het idee dat het treiteren van automobilisten een oplossing is.
Maar als je dan toch voor keiharde, geautomatiseerde handhaving bent, waarom trek je dat dan niet veel verder door?quote:
Dit soort obstakels zijn gewoon goedkoper dan een flitspaal. Ik kan me de ergernis van buurtbewoners wel voorstellen, het komt de verkeersveiligheid ook niet ten goede al dat sluipverkeer. Sja, als je gewoon niet 20 seconden kan wachten moet je gewoon door rood rijden, heb je wel de kans dat je auto total-loss is. Eigen risico lijkt me.quote:Op zondag 17 december 2006 17:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar als je dan toch voor keiharde, geautomatiseerde handhaving bent, waarom trek je dat dan niet veel verder door?![]()
Nee, dat zeg ik niet. Waarom zet je dan niet bij ieder stoplicht zo'n roadblock? En waarom zet je dan geen roadblocks na flitspalen, zodat hardrijders vanzelf doodrijders worden?quote:Op zondag 17 december 2006 17:54 schreef gelly het volgende:
Dit soort obstakels zijn gewoon goedkoper dan een flitspaal. Ik kan me de ergernis van buurtbewoners wel voorstellen, het komt de verkeersveiligheid ook niet ten goede al dat sluipverkeer. Sja, als je gewoon niet 20 seconden kan wachten moet je gewoon door rood rijden, heb je wel de kans dat je auto total-loss is. Eigen risico lijkt me.
Dat lijkt me een wat te kostbare operatie, jou niet ? Bovendien is dit een systeem om telkens 1 auto door te laten, het is niet een willekeurig stoplicht.quote:Op zondag 17 december 2006 18:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Waarom zet je dan niet bij ieder stoplicht zo'n roadblock? En waarom zet je dan geen roadblocks na flitspalen, zodat hardrijders vanzelf doodrijders worden?
Hoezo, kostbaar? Je zegt zelf dat 't goedkoper is dan een flitspaal. En 't is natuurlijk zo in te stellen dat de roadblock omhoog gaat bij een rood stoplicht, en omlaag bij een groen stoplicht. Da's wat er nu ook gebeurt, alleen moet er hier nog een zwik extra electronica bij om te kijken of er een auto staat.quote:Op zondag 17 december 2006 18:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat lijkt me een wat te kostbare operatie, jou niet ? Bovendien is dit een systeem om telkens 1 auto door te laten, het is niet een willekeurig stoplicht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |