abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 06:09:41 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43841902
Ik kan nog geen nieuwsbericht vinden (zal vast voor de mensen die toegang hebben tot de persdiensten mogelijk zijn ).

Maar ik hoor net op BNR dat er een artikel in de Telegraaf staat waarin men beweert dat de politie de dader in eigen kringen zoekt politie/aivd-kringen dus. Seveke zou begin jaren '90 hebben meegewerkt aan een boek waarin een hoop informatie over verschillende agenten + mensen van de BVD openbaar zou zijn gemaakt. Dit boek is korte tijd later verboden door de rechter maar heeft wel een hoop levens van die agenten + gezinnen verwoest doordat ze hun werk niet meer normaal konden uitvoeren etc.Dit boek zou weer voortgekomen zijn uit een extreem zware straf die Seveke kreeg na krakersrellen in '88 ( 9 maandeln cel). Dit boek zou er zijn gekomen om 'wraak' te nemen.

In ieder geval er zullen later vandaag wel nieuwsberichten over volgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door PLAE@ op 24-11-2006 06:22:40 ]
  vrijdag 24 november 2006 @ 06:20:36 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43841932
oh wacht, de eigen kring slaat op de kring van justitie... ik dacht dat er gedoeld werd op de kring van seveke, dus dat zijn krakersvriendjes hem hadden neergelegd...

Nou ja, als hij zoiets idd heerft gedaan, is het natuurlijk niet vreemd dat er eimand wiens leven je heeft verwoest dat even op je komt verhalen...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 24 november 2006 @ 06:22:55 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43841941
Zo wat duidelijker
  vrijdag 24 november 2006 @ 07:30:30 #4
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_43842127
quote:
Dader Sévèke-zaak gezocht in politiekring

door Martijn Koolhoven

NIJMEGEN, vrijdag
Het politieteam dat de geruchtmakende liquidatie van de linkse activist Louis Sévèke op 15 november vorig jaar onderzoekt, heeft gisteren in het diepste geheim een nieuwe getuige-deskundige gehoord.
Uit dit verhoor blijkt dat het rechercheteam er rekening mee houdt dat Sévèke is vermoord door een (voormalige) agent van de politie of de inlichtingendienst.
De getuige-deskundige die gisteren werd opgeroepen, onderzoeker-publicist Peter Siebelt, beschikt over informatie waaruit blijkt dat Sévèke betrokken was bij de publicatie van het boek, in 1990, ’De tragiek van de geheime dienst’, waarin o.a. „foto’s, privéadressen, telefoonnummers, autotypes, kentekennummers en eventuele kinderen zijn gepubliceerd van inlichtingen- en politiemensen in Nijmegen”. Door het onthullen van hun identiteit werd hun het werk onmogelijk gemaakt.

Het boek, dat kort na verschijnen door de rechter is verboden, heeft volgens Siebelt tientallen gezinnen van politie- en inlichtingenmensen uit de regio Nijmegen geruïneerd.
Bron: Telegraaf.

Het is een lage gevaarlijke kutstreek om foto’s, privéadressen, telefoonnummers, autotypes, kentekennummers en eventuele kinderen van inlichtingen en politiemensen te publiceren.

For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_43842149
Wat een raar mannetje als dat waar is van dat boekje, maar even los daarvan, iemand vermoorden door iets wat in 1990 gebeurt is? Dan moet het leven van die persoon wel ontzettend langzaam de vernieling in geholpen zijn dat hij daar nu nog onder leidt.
-
  vrijdag 24 november 2006 @ 07:40:11 #6
121830 Kadesh
pi_43842170
Als ze hem meteen na het uitkomen van het boek hadden afgeknald zou het wel erg opvallen.
pi_43842218
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:40 schreef Kadesh het volgende:
Als ze hem meteen na het uitkomen van het boek hadden afgeknald zou het wel erg opvallen.
maar om nu 16 jaar te wachten....

wat een rattestreek trouwens,dat publiceren van namen en gegevens tot aan foto's vd kinderen toe

rechtvaardigt uiteraard geen moord.
ms is het leven van 1 van die mensen wel zo dramatisch veranderd erna, dat de man alles wat fout liep daaraan weet en 16 jaar later kwam de druppel.

maar goed, het is niet zeker dat het uit politiekring is.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43842226
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:48 schreef milagro het volgende:

[..]

maar om nu 16 jaar te wachten....

wat een rattestreek trouwens,dat publiceren van namen en gegevens tot aan foto's vd kinderen toe

rechtvaardigt uiteraard geen moord.
ms is het leven van 1 van die mensen wel zo dramatisch veranderd erna, dat de man alles wat fout liep daaraan weet en 16 jaar later kwam de druppel.

maar goed, het is niet zeker dat het uit politiekring is.
eens.
pi_43842332
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:40 schreef Kadesh het volgende:
Ik kan me voorstellen dat ervoor zorgen dat iemand eerst 5885 dagen bij elke handeling over zijn schouder moet kijken, voordat je er een einde aan maakt veel meer voldoening geeft.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:19:08 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43842418
Ja, ik heb van dat boek gehoord.

Een geheim agent die infiltreerde in de 'krakersgroep', en wou wapens verpatsen, zodat, als ze deze wapens kochten, ze gepakt konden worden.

Seveke was daarnaast iemand die het niet zo had op onrechtmatig gedrag van politie en geheime diensten. Je zou kunnen zeggen, dat hij door gebruik te maken van zijn rechten, het de politie en geheime dienst 'buitensporig' moeilijk maakte. Hij had na geschiedenis ook rechten gestudeerd, en had vaak geen eigen advocaat nodig.

Het is niet voor het eerst, noch het laatst, dat geheim agenten infiltreren in groepen die men niet zo leuk vindt. Men probeert te infiltreren om zo de groep uit elkaar te spelen, of op te pakken voor wapenhandel/ bezit. Sommigen weten dat dat gebeurt, Seveke was er daar 1 van.

Seveke had dat door, en vond dat niet grappig. Hij besloot wraak te nemen. Deze agent zijn leven is in zoverre 'verwoest' dat hij een door de staat eeuwig betaalde vakantie heeft gekregen dat hij nu op een eiland ergens in Griekenland of omstreken zit.

Daar kwam het volgens mij op neer, die agent in dat boek is volgens mij toendertijd ook al gehoord, en zei geen motief te hebben.
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:30 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Bron: Telegraaf.
Het is een lage gevaarlijke kutstreek om foto’s, privéadressen, telefoonnummers, autotypes, kentekennummers en eventuele kinderen van inlichtingen en politiemensen te publiceren.
Natuurlijk De agent deed niets

Hij legde inderdaad zo ongeveer heel de 'geheime' operatie plat, dat zou wel staatsgevaarlijk [ ] kunnen zijn. Een geheim agent die met wapens loopt te leuren zou niet zo erg zijn?

Om even 'actueel' te doen, had die agent wat te verbergen dan?

Oh, en wat bronnen:
Elsevier
Om het iets vollediger te maken, deze quote uit de bovenstaande bron;
quote:
Aanleiding voor het boek waren de rellen in 1987 bij de ontruiming van krakersbolwerk 'De Mariënburg'. Daarbij werd een harde kern van de Nijmeegse activisten opgepakt. Het netwerk van de krakers zou zijn geïnfiltreerd. Als wraak zouden de krakers de informatie over de agenten hebben vrijgegeven.
Telegraaf, RTL Nieuws en Trouw

Overigens wel matig dat de Telegraaf niet erbij verteld wat die agenten nu doen. Zo geruineerd is een levenslange vakantie nou ook weer niet, dacht ik. Maarja, zo ken ik de Telegraaf weer...
En ja, uiteraard hebben de betrapte agenten een nieuwe identiteit gekregen.

Dit valt allemaal met een beetje google na te trekken. www.burojansen.nl is ook een goede site hiervoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 24-11-2006 08:42:24 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43842558
Misschien is de dader wel een kind van zo´n politie- inlichtingendienstmedewerker. Die is als kind hiermee geconfronteerd en is nu 16 jaar later er helemaal klaar mee. Dat kan een reden zijn dat er na 16 jaar pas korte metten met die kabouter gemaakt wordt.
pi_43842589
Oud nieuws toch
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_43842633
Het stond op nu.nl

en ik vond het de combinatie wel erg grappig

pi_43843026
Dit stond vorige week al vermeld in de Gelderlander als een van de opties. Dat was een uitgebreid artikel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43843137
- knip -

[ Bericht 43% gewijzigd door sp3c op 26-11-2006 14:25:43 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:30:51 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43843202
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:45 schreef staticdata het volgende:
Het stond op nu.nl

en ik vond het de combinatie wel erg grappig

[[url=http://xs309.xs.to/xs309/06475/Sevekenunl.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

dat hebben ze vaker destijds ook al met het oplossen van de identiteit van het maasmeisje
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_43843602
bovendien heeft ie ook afschuwelijke dingen bestreden waar niemand iets aan deed omdat ze afkomstig waren van autoriteiten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43843922
Over de doden niets dan goeds.
Goed dat hij dood is.
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:13:03 #19
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43843944
lekker als je beroep is om criminele te infiltreren en een ettertje als seveke al je gegevens tot aan foto's van je kids toe op straat gooit.

stel je voor dat die agent(en) daarvoor in een nog veel extremere organisatie hadden geinfiltreerd die nu ff verhaal kwamen halen bij een van die kinderen...

asociaal dat mensen dat goed durven te praten en de actie van seveke proberen af te zwakken.

mooi dat die hond dood is, dat gehele krakerstuig spoort gewoon niet.
weg met die kut anarchisten.
ik ben lief :)
pi_43844342
Je kunt je dan ook gaan afvragen wat de definitie is van crimineel. De interpretaties kunnen nogal uiteen liggen.
Ik weet iig wel van zaken waar de politie geen zak mee deed en die bedreigend waren en waar Seveke wel hielp.
En verder vind ik het wel keihard om te stellen dat het goed was dat hij op dergelijke manier omgelegd werd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:34:04 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43844417
Ik heb inderdaad wel eens vaker verhalen gehoord uit de linkse scene, dat mensen die heel radicaal waren vaak extra in 't snotje werden gehouden door 'de leiding', omdat dat vaak infiltranten waren die de boel op probeerden te hitsen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:36:29 #22
151582 A_L_N_F
pi_43844470
criminele organisaties infiltrere ze altijd en ze proberen altijd dmv van nep-deals ze te kunnen pakken.
als ze geen wapens van de infiltrant afnemen doen ze dat wel van een echte crimineel.

en dat krakerstuig heeft al vaker geprobeerd om bijvoorbeeld ME te doden dus het zijn echt geen lieverdjes die seveke & Co, beetje de RAF van nederland.
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:54:57 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43844922
Neu, maar bij rellen gooi-bewegingen maken naar de ME zonder daadwerkelijk te gooien, in de hoop dat er een sufkut is die wel begint met stenen gooien vind ik ook niet echt kies.

Maar ach, zoals 't gezegde gaat 'boeven vang je met boeven'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43845221
Het wordt in Nederland weer eens tijd voor een Luns-type die dat langharig krakerstuig met de Lange Lat laat bewerken. Gatverdamme, eerst 4 jaar tegen die Seveke-symphatisant Marijnissen aankijken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:07:03 #25
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43845283
Het kan zijn, maar we weten allemaal hoe geloofwaardig getuige-expert Peter Siebelt is.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43845407
jeeeeezus.....KOMT er eens iemand op voor de gewone mensen tegen de autoriteiten in en dan zeikt men weer ouderwets a la jaren 70 over langharig krakerstuig.
En waarom werd en wordt er gekraakt eigenlijk? en hoe treden de politie en de ME daartegen op? En voor wie precies? O ja..... voor die mensen die regeltjes maken en die plekken waar mensen wonen en willen blijven wonen afbreken.

En wat voor een duscussie IS dit nou eigenlijk?
Als er iemand is binnen de politie of aanverwante organisaties die dit op zijn geweten heeft dan dient die voor moord gepakt en veroordeeld te worden. punt.

Dit stinkt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:12:12 #27
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43845431
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:05 schreef buachaille het volgende:
Gatverdamme, eerst 4 jaar tegen die Seveke-symphatisant Marijnissen aankijken.
Gedeelde smart is halve smart: SP'ers moeten tegen wilders aankijken.
pi_43845451
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:07 schreef tvlxd het volgende:
Het kan zijn, maar we weten allemaal hoe geloofwaardig getuige-expert Peter Siebelt is.
O ja? nou, ik niet. Enlighten me.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:19:26 #29
151582 A_L_N_F
pi_43845635
stel je voor dat je als agent en liefhebbende vader en echtgenoot opeens een idioot hebt die als wraakactie de gegevens van je vrouw en dochter op straat smijt.

afgezien van het feit dat die kinderen en vrouw er niks mee te maken hebben en vaak niet weten waar papa mee bezig is stel je de kinderen ook bloot aan het gevaar van vergelding.

lekker als een topcrimineel ff een paar mannetjes stuurt die je vrouw en dochters voor je ogen verkrachten of zo.

kan me voorstellen dat een agent door zulke gedachtes helemaal doordraait.

kraken is gewoon diefstal, wat er gekraakt wordt is van iemand en daar blijf je met je smerige poten van af.
en ja de meeste krakers zijn vies en hebben lang haar.
pi_43845806
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:19 schreef A_L_N_F het volgende:
stel je voor dat je als agent en liefhebbende vader en echtgenoot opeens een idioot hebt die als wraakactie de gegevens van je vrouw en dochter op straat smijt.

afgezien van het feit dat die kinderen en vrouw er niks mee te maken hebben en vaak niet weten waar papa mee bezig is stel je de kinderen ook bloot aan het gevaar van vergelding.

lekker als een topcrimineel ff een paar mannetjes stuurt die je vrouw en dochters voor je ogen verkrachten of zo.

kan me voorstellen dat een agent door zulke gedachtes helemaal doordraait.

kraken is gewoon diefstal, wat er gekraakt wordt is van iemand en daar blijf je met je smerige poten van af.
en ja de meeste krakers zijn vies en hebben lang haar.
Ik ruik hier een script voor een nieuwe Steven Seagal film waar de hoofdpersoon een linkse junk afslacht die de gegevens over zijn vrouw en kinderen op straat heeft gegooid en vervolgens door een corrupte misdaadverslaggever achtervolgt wordt
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:31:53 #31
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43845994
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:12 schreef nokwanda het volgende:

[..]

O ja? nou, ik niet. Enlighten me.
quote:
Onderzoeker Peter Siebelt beschuldigt in een artikel verschenen in de HP/ De tijd, Groen Links van betrokkenheid bij gewelddadige praktijken. 'Tussen de moordenaar van Pim Fortuyn en Groen links is een directe lijn te vinden, de extreem linkse politieke beweging waarvan Volkert deel uitmaakt heeft Groen Links als wettige bovenlaag,' aldus Siebelt.
'Direct verband Volkert en GroenLinks'

Bijvoorbeeld.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43846035
'Sévèke mogelijk vermoord door agent'

Uitgegeven: 24 november 2006 06:55
Laatst gewijzigd: 24 november 2006 10:18

AMSTERDAM - Louis Sévèke is mogelijk vermoord door een agent van de politie of inlichtingendienst. Dit blijkt uit een verklaring van een getuigen-deskundige, schrijft De Telegraaf vrijdag. De politie ontkent de aantijgingen.

De linkse activist werd 15 november vorig jaar vermoord in Nijmegen. Onderzoeker-publicist Peter Siebelt zou donderdag informatie hebben overlegd aan de politie waaruit blijkt dat de moord mogelijk te maken heeft met de publicatie van een boek uit 1990.

Onthulling

'De tragiek van de geheime dienst', een boek waar Sévèke bij betrokken was, onthulde foto's, privéadressen, telefoonnummers, kentekens en eventuele kinderen van inlichten- en politiemensen in Nijmegen.

Door het vrijgeven van hun identiteit zouden de agenten niet meer hebben kunnen werken. Hun gezinnen zouden zijn geruïneerd, schrijft de krant. Het boek werd kort na verschijning verboden door de rechter.

Rellen

Het boek was een gevolg van de rellen in 1987 bij de ontruiming van krakersbolwerk 'De Mariënburg'. Daarbij werd een harde kern van de Nijmeegse activisten opgepakt. Het netwerk van de krakers zou zijn geïnfiltreerd. Sévèke kreeg negen maanden celstraf. Als wraak zouden de krakers de informatie over de agenten hebben vrijgegeven.

Non-verhaal

De politie ontkent dat een agent van de politie of inlichtingendienst betrokken is bij de moord. Woordvoerder Ben van Ingen Schenau van de politie Gelderland-Zuid noemt het bericht een 'non-verhaal'.

Van Ingen Schenau bevestigt dat een getuige donderdag over het boek heeft gerept, maar stelt dat de politie al zestien jaar op de hoogte is van de inhoud van het boek. Hij zegt dat geen enkel scenario is uit te sluiten, maar dat er geen aanleiding is om te denken dat de moordenaar een agent is.

Speculatief

"Het verhaal is volkomen speculatief, er is geen enkele grond voor. De suggestie dat de getuige nieuwe informatie heeft verstrekt, is niet waar." De gehoorde getuige is een van de ruim vijfhonderd getuigen die de politie inmiddels in de zaak heeft gehoord.
Bron: www.nu.nl
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_43846548
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:31 schreef tvlxd het volgende:

[..]

[..]

'Direct verband Volkert en GroenLinks'

Bijvoorbeeld.
ah, dank
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43846664
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:33 schreef TaLoN.NL het volgende:
'Sévèke mogelijk vermoord door agent'

Uitgegeven: 24 november 2006 06:55
Laatst gewijzigd: 24 november 2006 10:18

AMSTERDAM - Louis Sévèke is mogelijk vermoord door een agent van de politie of inlichtingendienst. Dit blijkt uit een verklaring van een getuigen-deskundige, schrijft De Telegraaf vrijdag. De politie ontkent de aantijgingen.

De linkse activist werd 15 november vorig jaar vermoord in Nijmegen. Onderzoeker-publicist Peter Siebelt zou donderdag informatie hebben overlegd aan de politie waaruit blijkt dat de moord mogelijk te maken heeft met de publicatie van een boek uit 1990.

Onthulling

'De tragiek van de geheime dienst', een boek waar Sévèke bij betrokken was, onthulde foto's, privéadressen, telefoonnummers, kentekens en eventuele kinderen van inlichten- en politiemensen in Nijmegen.

Door het vrijgeven van hun identiteit zouden de agenten niet meer hebben kunnen werken. Hun gezinnen zouden zijn geruïneerd, schrijft de krant. Het boek werd kort na verschijning verboden door de rechter.

Rellen

Het boek was een gevolg van de rellen in 1987 bij de ontruiming van krakersbolwerk 'De Mariënburg'. Daarbij werd een harde kern van de Nijmeegse activisten opgepakt. Het netwerk van de krakers zou zijn geïnfiltreerd. Sévèke kreeg negen maanden celstraf. Als wraak zouden de krakers de informatie over de agenten hebben vrijgegeven.

Non-verhaal

De politie ontkent dat een agent van de politie of inlichtingendienst betrokken is bij de moord. Woordvoerder Ben van Ingen Schenau van de politie Gelderland-Zuid noemt het bericht een 'non-verhaal'.

Van Ingen Schenau bevestigt dat een getuige donderdag over het boek heeft gerept, maar stelt dat de politie al zestien jaar op de hoogte is van de inhoud van het boek. Hij zegt dat geen enkel scenario is uit te sluiten, maar dat er geen aanleiding is om te denken dat de moordenaar een agent is.

Speculatief

"Het verhaal is volkomen speculatief, er is geen enkele grond voor. De suggestie dat de getuige nieuwe informatie heeft verstrekt, is niet waar." De gehoorde getuige is een van de ruim vijfhonderd getuigen die de politie inmiddels in de zaak heeft gehoord.
Bron: www.nu.nl
In de Gelderlander van vorige week stond een vrij groot artikel over de ondervraging van verschillende agenten in deze zaak.
Dus waarom de Telegraaf nu met dit verhaal komt alsof het nieuws is blijft me een raadsel..
Bovendien is daar al vanaf het begin over gespeculeerd ivm dit boek. Dus komt de Telegraaf sowieso al over als spuit elf.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43849307
Volgens mij is dat de verdachte waar in de eerste dagen al over werd gesproken.
  zaterdag 25 november 2006 @ 13:44:47 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43877415
Als Pim / Theo vermoordt wordt is het erg, omdat hij vermoordt werd om zijn mening.
Nu vind ik dat ook erg, even voor de duidelijkheid.

Maar nu wordt iemand anders vermoordt om zijn mening, die toevallig voor autoriteiten 'lastig' kán zijn, en dan is het ineens terecht.

Hoe fucking hypocriet kan je zijn.

En kom op zeg, moet ik nou nog eens herhalen wat er met die agent gebeurd is? Dacht je dat het voor het eerst is dat een geheim agent ontmaskerd werd? Dat er geen speciale programma's en protocollen zijn daarvoor? Zoals een nieuwe identiteit, en, zoals de agent die 'verlinkt' werd door Louis, een riant huisje aan de Middellandse Zee?

Of willen mensen echt denken dat deze agent nu, zoals iedere linkse langharige uitkeringstrekker thuiszit?
Het hele begrip 'veruïneren' slaat daarom ook bijna nergens op. Daarnaast is het ook al oud nieuws, en inderdaad gebaseerd op niet heel veel meer dan lucht. Maarja, wat kun je tegenwoordig wel verwachten van de krant van wakker nederland...

Daarnaast, ook wel weer grappig dat er weer eens een boek verboden is. Cool mên.

Daarnaast ook wel apart dat in dat boek kinderen bedreigd werden, dat lees ik echt nergens anders terug. Hier ook niet. Doet me een beetje denken aan mensen die kinderporno als argument aanhalen om maar een flink censuurfilter erdoorheen te drukken.

[ Bericht 23% gewijzigd door Yildiz op 25-11-2006 14:12:58 ]
pi_43877864
zou dat boek niet ergens op internet rondzwerven? Is mss wel interessant
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:20:39 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43878083
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:08 schreef LoggedIn het volgende:
zou dat boek niet ergens op internet rondzwerven? Is mss wel interessant
Als ik wat rondzoek kom ik op site's als Fortuynpolitiek.nl waar men de moord goedpraat, zegt dat de zaak opgelost gaat worden omdat hij voor de camera vermoordt is en dat dat 'lekker ironisch' zou zijn. ( Omdat hij juist tegen camera's was. )

Ik zoek nog even verder...

Apart ook dat deze Frans, waar het boek over gaat, bijvoorbeeld complete brandbommen leverde. Maargoed...

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 25-11-2006 14:29:09 ]
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:22:54 #39
121830 Kadesh
pi_43878122
Jah leuk, prive adressen, telefoonnummers en gewoonte (hoe hij naar zijn werk gaat) van politiemensen openbaar maken. Ludiek hoor.
pi_43878135
Echt, al die heibel om zo'n maatschappelijke verschoppeling
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:26:37 #41
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43878194
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:23 schreef Dennisch het volgende:
Echt, al die heibel om zo'n maatschappelijke verschoppeling
Ah, dus als iemand wilders afknalt moeten we dat ook maar negeren?
pi_43878230
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, dus als iemand wilders afknalt moeten we dat ook maar negeren?
Zucht, waarom nou gelijk weer Wilders erbij halen?

Seveke was een relschopper zonder baan, een kraker, en dus geen nut voor de maatschappij....
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:29:52 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43878261
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:22 schreef Kadesh het volgende:
Jah leuk, prive adressen, telefoonnummers en gewoonte (hoe hij naar zijn werk gaat) van politiemensen openbaar maken. Ludiek hoor.
Neejoh, brandbommen maken als agent, die dan op militairen gegooid gaan worden, dat is pas dolletjes.
Of anders vuurwapens leveren. Dat daar geen gevaar in zit hebben we onlangs wel kunnen zien ja. Of drugshandel willen opzetten, ook lekker lucratief. Of anders boobie-traps willen plaatsen tegen de ME. Nou zeg, die Frans. En als je geld in Griekenland dan op is, ga je toch lekker, zoals iedere andere werkloze, 2 overvallen plegen? Vervolgens even dreigen dat je je werk openbaar gaat maken, en je krijgt weer een GAK-uitkering, in Griekenland.
http://www.burojansen.nl/artikelen_item.php?id=298

Wel kut dat je dan verraden wordt, maar goed dat hij is vermoordt, nietwaar?

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 25-11-2006 14:40:19 ]
pi_43878324
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:36 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is dat de verdachte waar in de eerste dagen al over werd gesproken.
Ja, op de site van ANS ging het kort na de moord al over een of andere gast die nu op Kreta woont.
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:41:39 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43878464
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:33 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ja, op de site van ANS ging het kort na de moord al over een of andere gast die nu op Kreta woont.
Heel zijn leven veruïneerd. Kids bedreigd, natuurlijk. Dat doet het altijd goed.
pi_43878499
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:28 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Seveke was een relschopper zonder baan, een kraker, en dus geen nut voor de maatschappij....
daarom hoeft ie nog niet dood.

ik heb zelf het idee dat de dader juist in eigen kring gezocht moet worden, dat het ms iets heel persoonlijks was, en men nu te ver van huis zoekt naar een politiek motief van een politieke tegenstander.

maar goed, dat is op niets anders gebaseerd dan een gevoel.
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:48:26 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43878593
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:43 schreef milagro het volgende:

[..]

daarom hoeft ie nog niet dood.

ik heb zelf het idee dat de dader juist in eigen kring gezocht moet worden, dat het ms iets heel persoonlijks was, en men nu te ver van huis zoekt naar een politiek motief van een politieke tegenstander.

maar goed, dat is op niets anders gebaseerd dan een gevoel.
Dat is inderdaad ook iets waar ik aan zit te denken. Als het die ene agent is, die iedereen nu kent, dan lijkt mij het sterk dat hij in al die maanden nog niet verhoord is of wat dan ook. Het zou een afrekening kunnen zijn, misschien een schuldeiser, waarbij ik er voor de duidelijkheid bij zet dat ik niet weet of hij schulden had.

Misschien een hoog opgelopen ruzie tussen een bezitter van vele huizen, omdat Seveke een kraker geweest was. Maar dat is ook allemaal giswerk.

Wat ik overigens een compliment waard vind, is dat politie er ook rekening mee houdt dat de dader mogelijk zelf bij de politie / aivd werk(te).

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 25-11-2006 14:53:27 ]
pi_43878717
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook iets waar ik aan zit te denken. Als het die ene agent is, die iedereen nu kent, dan lijkt mij het sterk dat hij in al die maanden nog niet verhoord is of wat dan ook. Het zou een afrekening kunnen zijn, misschien een schuldeiser, waarbij ik er voor de duidelijkheid bij zet dat ik niet weet of hij schulden had.

Misschien een hoog opgelopen ruzie tussen een bezitter van vele huizen, omdat Seveke een kraker geweest was. Maar dat is ook allemaal giswerk.
Ik ben niet echt bekend met de kringen waar Seveke zich in bevond, maar het zou net zo goed kunnen zijn dat hij zich ingelaten heeft met dubieuze figuren die hem informatie konden leveren over watdanook, en dat Seveke zich verkeken heeft op wie je kan vertrouwen en wie niet en hoe dat soort figuren kunnen flippen over drie keer niets en dat genadeloos afstraffen.

er worden mensen omgelegd om hele triviale dingen, maar omdat Seveke was wie hij was is het op zich logisch dat men er van alles bijsleept, maar ms had het niets van doen met 'iemand uitschakelen die teveel wist of te lastig was', een ordinaire onenigheid is voor sommigen al genoeg.
pi_43885075
Ik ben erg nieuwsgierig naar die politieman. Als het die op Kreta is dan heeft de politie echt zitten slapen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:31:54 #50
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43885278
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:28 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Nee, jij vindt Seveke een relschopper zonder baan en dus nutteloos voor de maatschappij. Andere mensen kunnen daar anders over denken. Zo vind ik bijvoorbeeld dat Wilders een dubieuze duurbetaalde uitkeringstrekker is met een veuls te grote bek. Waarom moet ik dan zijn salaris als kamerlid betalen? Ik heb toch niet op 'm gestemd?

Ik bedoel maar, als we 't OK gaan vinden dat iedereen die we niet leuk of aardig vinden af mogen maken dan gaat het heel snel een leeg landje worden hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')