abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44063752
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 december 2006 @ 20:51:30 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44065599
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:31 schreef Nood-kloon het volgende:
Ik kon er de klok weer op gelijk zetten. De hooligans van Feyenoord (mogen ze rotten in de hel) gaan los in den vreemde en meneer Atsma heeft zijn woordje weer klaar. De Fries uit Surhuisterveen maakt er een sport van om bij rellen het eerst commentaar te geven en moord en brand te schreeuwen. Hij heeft natuurlijk gelijk dat het een schande is wat er gisteren gebeurd is maar daar is iedereen het wel over eens. De man voegt helemaal niets toe.
Meneer is lid van de Tweede Kamer namens het CDA. Hij heeft de portefeuille sport in zijn pakket zitten en dus denk hij spreekrecht te hebben. Gisteren zijn we getuige geweest van een zwarte dag voor het Nederlands voetbal. Johan Derksen deed een beroep op de nieuwelingen in de Tweede Kamer om eens kleur te bekennen en te pleiten voor een voetbalwet. Maar wie is daar weer op tegen? U raadt het al: Atsma!

September 2005 zei hij in een interview dat hij tegen die wet was. Ik quote:
[..]

Meneer Atsma, we ZIJN nu een jaar verder! Een jaar verloren in de strijd tegen het kwaad dat hooligans heet. De meldingsplicht is juist een essentieel onderdeel van die voetbalwet. Slamdunk van Geenstijl sloeg april 2005 ook de spijker op de kop.
[..]

En waarschijnlijk kan ik de bovenstaande tekst over een jaar ook weer copy/pasten.... Om moedeloos van te worden van dit soort onbenullen in de Tweede Kamer die op onze kosten een zetel bezet houden.

Astma is lid van de club van Normen en Waarden. Het enige wat deze man kan doen is hoog van de toren blazen en boe roepen als het volk er om vraagt maar als het volk om maatregelen vraagt die verlichting in deze duisternis te brengen dan is meneer niet thuis.

Ik voel een vlaag van baldadigheid aankomen. Ga belletje trekken bij de Atsma's thuis.
gelukkig is de macht van het CDA ingeperkt nu! En krijgen we de PvdA aan de macht die er iig iets aan wil doen. Net als nu ineens een meerderheid in de kamer
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:54:56 #178
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44065664
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

gelukkig is de macht van het CDA ingeperkt nu! En krijgen we de PvdA aan de macht die er iig iets aan wil doen. Net als nu ineens een meerderheid in de kamer
SP was en is ook voor
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:59:45 #179
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44065794
gewoon alle wedstrijden van feyenoord in de komende 10 jaar zonder publiek laten spelen en klaar is kees!!
en valt perez ook onder die voetbalwet? ik hoop van wel! die mag zich van mij dan ook 6 maanden elke zondagmiddag melden!
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:01:28 #180
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44065840
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:59 schreef Backdoorman het volgende:
gewoon alle wedstrijden van feyenoord in de komende 10 jaar zonder publiek laten spelen en klaar is kees!!
en valt perez ook onder die voetbalwet? ik hoop van wel! die mag zich van mij dan ook 6 maanden elke zondagmiddag melden!
Kom jij als Hagenees nu over Feyenoord zeuren in ieder topic?

Perez heeft 5 matchen en ¤12.500.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_44065993
Volgens mij is je leven wel VET KUT als je je iedere keer op het politiebureau moet melden . Maar dat is het sowieso al als voetbalhooligan, gasten met kutlevens die de lol van anderen proberen te bederven. Dus voer maar in
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:09:06 #182
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44066033
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:07 schreef DrDentz het volgende:
Volgens mij is je leven wel VET KUT als je je iedere keer op het politiebureau moet melden . Maar dat is het sowieso al als voetbalhooligan, gasten met kutlevens die de lol van anderen proberen te bederven. Dus voer maar in
Even lekker flamen.

Wist je dat een hoop van die gasten een goede baan heeft? Een goed leven, gezin enzo?
Planning:
-
pi_44066123
Ik heb weleens een docu gezien waar een hoolie verzekeringsagent was ofzo. Maar toch wel een gefrustreerde, anders ben je geen hooligan
pi_44066189
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:12 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb weleens een docu gezien waar een hoolie verzekeringsagent was ofzo. Maar toch wel een gefrustreerde, anders ben je geen hooligan
De 1 gaat voor de kick in een achtbaan, de ander gaat knokken.
pi_44066228
Triest toch?
pi_44066277
Behoorlijk triest als je je kick uit een ritje in de achtbaan moet halen ja
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:20:41 #187
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44066312
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:18 schreef MaxPower het volgende:
Planning:
-
pi_44066385
Tsja.. misschien moeten ze alle hoolies maar een abonnement op Walibi geven dan
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:53:13 #189
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44067109
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:18 schreef MaxPower het volgende:
pi_44081310
Nut van een dergelijke voetbalwet ongaat me. Een hoop problemen kunnen makkelijk worden opgelost worden met de huidige wetgeving. Plus dat het moeilijk gaat worden om voetbal )of in bredere zin) evenementen geweld te benoemen, wanneer is het voetbal gerelateerd.

Hoog in de voetbalwet schijnt ook het naleven van stadionverboden te zijn. Alsof de huidige nalevening van stadionverboden de schuld is van 'nieuwe' problemen. Het aantal 'first offenders' is nog altijd verreweg de grootste groep.

Ik vrees dat een voetbalwet een samengeveegde groep wetten gaat worden, die nauwelijks nog onderscheid gaat maken tussen groepen.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_44081556
Ze moeten eerst de clubbestuurders zonder ruggegraat gaan vervolgen. Het is dankzij bestuurders als bijvoorbeeld die van FC Utrecht, dat het in de stadions rotzooi blijft. Daarbuiten is het een maatschappelijk probleem, waar dus niet persé een voetbalwet op moet worden losgelaten. Misschien de straffen op verstoring van de openbare orde en geweldspleging nog maar eens wat aanscherpen.

Verder moeten we zo spoedig mogelijk af van grootschalige inzet van de ME, want daar zoeken de hooligans hun duels toch maar op uit. Ik heb zo het idee dat men denkt dat als die voetbalwet er eenmaal is, dat het dan over is. Maar hoeveel van de hooligans zijn nou werkelijk clubgebonden? Als je ziet wat ze de club en hun supporters flikken. Een landelijk stadionverbod is echt dé oplossing voor het maatschappelijk probleem. Not!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 2 december 2006 @ 17:33:16 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44082908
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:20 schreef Staanplaats het volgende:
Nut van een dergelijke voetbalwet ongaat me. Een hoop problemen kunnen makkelijk worden opgelost worden met de huidige wetgeving. .
waarom gebeurt dat dan niet? Het hele Nancy debakel had waarschijnlijk al voorkomen kunnen worden zo.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44084714
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

waarom gebeurt dat dan niet?
Goede vraag. Het is toch te gek voor woorden dat er in het seizoen 2004-2005 maar 58 strafrechtelijke stadionverboden zijn opgelegd, en dat er maar aan 28 van die 58 een meldingsplicht verbonden werd.

En waarom wordt er zo weinig gebruik gemaakt van het bestuurlijk omgevingsverbod? een middel waarmee je eenvoudig raddraaiers uit de wijde omgeving van het stadion kunt weren.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_44087925
quote:
Het hele Nancy debakel had waarschijnlijk al voorkomen kunnen worden...
...door een fatsoenlijke organisatie
  zaterdag 2 december 2006 @ 23:02:24 #195
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_44091756
Wat die voetbalwet betreft: de KNVB heeft vanuit Den Haag weinig medewerking gekrgen de laatste jaren, het was voornamelijk makkelijk scoren voor de politici door te roepen dat het aangepakt moest worden, maar vervolgens vertoonden die politici verder geen enkel initialtief om er wat aan te doen doen.
Waarom zouden ze ook: elke extra rel is weer extra zendtijd voor deze machtsgeile politieke honden

Daarom komt de KNVB binnenkort zelf met een volledig, door (aankomend) juristen, gemaakt wetsontwerp, dat de Kamer alleen nog maar hoeft te behandelen. Het denkwerk (altijd moeilijk ) is alvast voor ze gedaan dus.
Ik ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen...
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_44110399
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:43 schreef kollie het volgende:

[..]

Goede vraag. Het is toch te gek voor woorden dat er in het seizoen 2004-2005 maar 58 strafrechtelijke stadionverboden zijn opgelegd, en dat er maar aan 28 van die 58 een meldingsplicht verbonden werd.

En waarom wordt er zo weinig gebruik gemaakt van het bestuurlijk omgevingsverbod? een middel waarmee je eenvoudig raddraaiers uit de wijde omgeving van het stadion kunt weren.
Omdat de politie mede afhankelijk is van rellen... raar maar waar. Het budget en de inzet van agenten gebeurt op basis van te verwachten problemen. Als er geen rellen plaatsvinden, betekent dat dat de plaatselijke politie minder centjes van de staat krijgt, en men dus moet inkrimpen. Er zijn genoeg medewerkers bij de politie die hun brood verdienen met rellen, en er dus geen baat bij hebben dat dit probleem opgelost wordt.
  zondag 3 december 2006 @ 19:41:29 #197
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_44111517
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:43 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

...door een fatsoenlijke organisatie
Daarmee hadden de problemen binnen het stadion kunnen voorkomen, maar de stedelijke herinrichting die 's middags plaatsvond had je alleen met een uitreisverbod kunnen voorkomen.

(een beetje zwart-wit, want ik realiseer me dat indien deze gasten geen kaarten hadden gehad, ze waarschijnlijk minder happig zijn om naar Nancy af te reizen)
pi_44142373
quote:

[..]

waarom gebeurt dat dan niet? Het hele Nancy debakel had waarschijnlijk al voorkomen kunnen worden zo.
Dus we gaan een nieuwe wet in het leven roepen omdat de huidige niet zinnig wordt nageleefd? Logisch..

[ Bericht 0% gewijzigd door Staanplaats op 04-12-2006 19:47:06 ]
pi_44142553
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:43 schreef kollie het volgende:

[..]

Waarom is het zo gek dan? De KNVB al een stadionverbod uit met meestal een boete (meerendeel 450 + kosten dagvaarding).
Buiten dat is het gewoon heel moeilijk om voor rellen buiten het stadion, stadionverboden uit te delen.
pi_44155929
quote:
Evenementenwet

Kesler zit in januari bij Remkes aan tafel

Henk Kesler heeft goede hoop dat hij in januari minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken kan overtuigen van de meerwaarde van een evenementenwet, zo verklaarde de directeur van de KNVB gisteren. „Ik las vrijdag dat de minister van Binnenlandse Zaken graag wilde weten of een evenementenwet het voetbalvandalisme daadwerkelijk kan terugdringen”, aldus Kesler. „Ik heb meteen contact opgenomen met het ministerie. We gaan in januari om de tafel zitten.” Kesler verwacht dat hij de landelijke politiek kan overtuigen van het nut van een evenementenwet. „Een van die onderdelen van een evenementenwet is de meldingsplicht. Supporters met een stadionverbod moeten zich tijdens duels van hun club melden. Ze riskeren zware straffen wanneer ze dat niet doen. Met zo’n wet kunnen fans met een stadionverbod dus niet onbestraft naar bijvoorbeeld Nancy reizen en daar voor overlast zorgen zoals rond de UEFA Cupwedstrijd van Feyenoord.”
Kesler wilde niet vooruit lopen over de gevolgen van een Europese uitsluiting voor Feyenoord. „Ik denk niet dat het verstandig is om daar nu al over te praten. Bij de UEFA krijgen ze dan de indruk dat we al van een schorsing uitgaan. Ik kan hier wel gaan roepen dat een andere ploeg in plaats van Feyenoord aan de play-offs van de eredivisie gaat deelnemen, maar misschien besluit de UEFA wel dat Feyenoord niet mag worden vervangen. Hopelijk wordt Feyenoord helemaal niet geschorst.”

Vertegenwoordigers van de Nederlandse profclubs stonden gisteren in Zeist tijdens algemene vergadering betaald voetbal lang stil bij de normen en waarden in het voetbal. Kesler: „We hebben nogmaals benadrukt dat profs een voorbeeldfunctie hebben. We kunnen en zullen dan ook niet accepteren dat kwetsend en beledigend taalgebruik wordt gebezigd.”

Bron: De Gelderlander 05-12-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')