Maar er zijn er genoeg die géén stadionverbod hebben en er alleen búiten Engeland op los slaan. En telkens de dans van arrestaties ontspringen, omdat ze met véél te veel zijn... Dat los je op door ook hier harder te gaan straffen. Met hier bedoel ik het vaste land van Europa.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:47 schreef Keltie het volgende:
[..]
Met een SV mag je bij geen enkel sportevenement 'gepakt' worden.
Ookal is het een amateurwedstrijd, tenminste.. Dat kreeg een maat van mij te horen
Tsja, als je dan als UK zo een wet invoert, dan zou je ook een meldingsplicht moeten hebben tijdens dat soort evenementen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:49 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Maar er zijn er genoeg die géén stadionverbod hebben en er alleen búiten Engeland op los slaan. En telkens de dans van arrestaties ontspringen, omdat ze met véél te veel zijn... Dat los je op door ook hier harder te gaan straffen. Met hier bedoel ik het vaste land van Europa.
Ach, je zult ze nooit allemaal tegelijk pakken, maar als het gelijdelijk gaat, dan kun je toch ook je doel bereiken?quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:50 schreef Keltie het volgende:
Hoe kan je straffen als ze de arrestaties ontspringen omdat ze met veel te veel zijn?
En als we nou eens met z'n allen een strenge, zware wet invoeren begin je aan het oplossen van een groot probleem... je moet toch ergens beginnen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:49 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ja en dus lost de meldingsplicht niks op, omdat er nog duizenden wel erop los slaan.
Preciesquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:51 schreef Robar het volgende:
[..]
Ach, je zult ze nooit allemaal tegelijk pakken, maar als het gelijdelijk gaat, dan kun je toch ook je doel bereiken?
Dan blijf je de aanwas van jonkies houden en zal je het nooit en te nimmer oplossen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:51 schreef Robar het volgende:
[..]
Ach, je zult ze nooit allemaal tegelijk pakken, maar als het gelijdelijk gaat, dan kun je toch ook je doel bereiken?
Dat gaat niet gebeuren, zie dat hele 1 Europa geneuzelquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:52 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
En als we nou eens met z'n allen een strenge, zware wet invoeren begin je aan het oplossen van een groot probleem... je moet toch ergens beginnen?
Ja in 10.000 jaar misschien.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:51 schreef Robar het volgende:
Ik denk niet dat het verloop daarvoor groot genoeg is.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dan blijf je de aanwas van jonkies houden en zal je het nooit en te nimmer oplossen.
Wat ik al eerder zie, je zult het nooit helemaal oplossen, maar als je het kan terugdringen heb je al veel bereikt en dat is echt wel mogelijk.quote:
Iddquote:Op vrijdag 1 december 2006 12:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja dat roepen ze iedere keer als er iets gebeurd. Ze dronken een glas en deden een plas en alles bleeft zoals het was.
Vandaar mijn Ja? met een vraagteken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:40 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Maar is dat inderdaad zo? Want ik zie wel een mooi verhaaltje maar geen feiten of cijfers.
Als ik ten onrechte elke keer het gevoel heb alsof jij het hooliganisme eigenlijk gewoon goedkeurt of het wel 'stoer' vindt, moet je het zeggen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:20 schreef TerroRobbie het volgende:
Juistem, eerst zeer overspannen reageren met traangas en vervolgens niemand oppakken.....
Ik keur het niet per definitie af voordat ik alle feiten ken, dat is iets anders.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:22 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Als ik ten onrechte elke keer het gevoel heb alsof jij het hooliganisme eigenlijk gewoon goedkeurt of het wel 'stoer' vindt, moet je het zeggen.
Zoals het hoort.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:29 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik keur het niet per definitie af voordat ik alle feiten ken, dat is iets anders.
Wikiquote:Op vrijdag 1 december 2006 12:41 schreef Robar het volgende:
Wanneer Hooliganisme synoniem staat voor rellen en slopen, dan is het per definitie niet goed te keuren, maar dat is mijn mening.
quote:Hooliganisme is geweld dat plaatsvindt in het kader van sportwedstrijden, en dan vooral voetbalwedstrijden. Er is echter een duidelijk verschil tussen hooliganisme en voetbalvandalisme. Voetbalvandalisme is het gewelddadige gedrag dat bij sommige supporters opflakkert, na bijvoorbeeld een beslissing van de scheidsrechter, gedrag van een speler van de tegenpartij, etc. De emoties lijden meestal niet tot zwaar gewelddadig gedrag. Hooliganisme is meestal niet toevallig. Een discutabele wedstrijduitslag, een tegendoelpunt, … het maakt allemaal niets uit voor de hooligans. Het geweld is voor hen belangrijker dan het voetbal. Zo spreken ze vaak al voor de wedstrijd ergens af om te vechten.
Meneer Atsma, we ZIJN nu een jaar verder! Een jaar verloren in de strijd tegen het kwaad dat hooligans heet. De meldingsplicht is juist een essentieel onderdeel van die voetbalwet. Slamdunk van Geenstijl sloeg april 2005 ook de spijker op de kop.quote:Zelf heb ik geen voorkeur voor een voetbalwet, want die is veel te omslachtig. Voordat die wet is ingevoerd zijn we al weer een jaar verder. Het opleggen van een strafrechtelijke meldingsplicht aan notoire voetbalvandalen is bovendien nu ook al mogelijk. Dat wordt alleen te weinig toegepast. Daar moet dus verandering in komen!
En waarschijnlijk kan ik de bovenstaande tekst over een jaar ook weer copy/pasten.... Om moedeloos van te worden van dit soort onbenullen in de Tweede Kamer die op onze kosten een zetel bezet houden.quote:De kans is dus groot dat ik over een jaar weer hetzelfde zal schrijven want iedereen weet dat het verschil tussen blèren en doen in Den Haag levensgroot is. De heren moeten na dit soort schandalige incidenten met hun luie reet en grote bek van het pluche afkomen en eens rap een voetbalwet in elkaar timmeren. Maar dat is de heren teveel werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |