abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44049915
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:47 schreef Keltie het volgende:

[..]

Met een SV mag je bij geen enkel sportevenement 'gepakt' worden.
Ookal is het een amateurwedstrijd, tenminste.. Dat kreeg een maat van mij te horen
Maar er zijn er genoeg die géén stadionverbod hebben en er alleen búiten Engeland op los slaan. En telkens de dans van arrestaties ontspringen, omdat ze met véél te veel zijn... Dat los je op door ook hier harder te gaan straffen. Met hier bedoel ik het vaste land van Europa.
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:50:55 #152
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44049959
Hoe kan je straffen als ze de arrestaties ontspringen omdat ze met veel te veel zijn?
pi_44049960
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:49 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Maar er zijn er genoeg die géén stadionverbod hebben en er alleen búiten Engeland op los slaan. En telkens de dans van arrestaties ontspringen, omdat ze met véél te veel zijn... Dat los je op door ook hier harder te gaan straffen. Met hier bedoel ik het vaste land van Europa.
Tsja, als je dan als UK zo een wet invoert, dan zou je ook een meldingsplicht moeten hebben tijdens dat soort evenementen.
pi_44049989
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:50 schreef Keltie het volgende:
Hoe kan je straffen als ze de arrestaties ontspringen omdat ze met veel te veel zijn?
Ach, je zult ze nooit allemaal tegelijk pakken, maar als het gelijdelijk gaat, dan kun je toch ook je doel bereiken?
pi_44050004
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ja en dus lost de meldingsplicht niks op, omdat er nog duizenden wel erop los slaan.
En als we nou eens met z'n allen een strenge, zware wet invoeren begin je aan het oplossen van een groot probleem... je moet toch ergens beginnen?
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:51 schreef Robar het volgende:

[..]

Ach, je zult ze nooit allemaal tegelijk pakken, maar als het gelijdelijk gaat, dan kun je toch ook je doel bereiken?
Precies
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:52:33 #156
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44050006
quote:

[..]

Dan blijf je de aanwas van jonkies houden en zal je het nooit en te nimmer oplossen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:53:04 #157
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44050016
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:52 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

En als we nou eens met z'n allen een strenge, zware wet invoeren begin je aan het oplossen van een groot probleem... je moet toch ergens beginnen?
Dat gaat niet gebeuren, zie dat hele 1 Europa geneuzel
pi_44050031
quote:
Ja in 10.000 jaar misschien.
pi_44050044
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dan blijf je de aanwas van jonkies houden en zal je het nooit en te nimmer oplossen.
Ik denk niet dat het verloop daarvoor groot genoeg is.
pi_44050049
Negatievelingen En ja, noem het maar 'realistisch'. Als je overal denkt: dat los je toch niet op, kom je nooit ergens.
pi_44050060
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:53 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ja in 10.000 jaar misschien.
Wat ik al eerder zie, je zult het nooit helemaal oplossen, maar als je het kan terugdringen heb je al veel bereikt en dat is echt wel mogelijk.
pi_44050125
Politiek wordt wakker... http://www.telegraaf.nl/binnenland/54601241/Kamer:_gedrag_Feyenoord-fans_schandalig.html?p=3,1
pi_44050214
Ja dat roepen ze iedere keer als er iets gebeurd. Ze dronken een glas en deden een plas en alles bleeft zoals het was.
pi_44050246
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja dat roepen ze iedere keer als er iets gebeurd. Ze dronken een glas en deden een plas en alles bleeft zoals het was.
Idd
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:10:57 #165
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_44050448
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:40 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Maar is dat inderdaad zo? Want ik zie wel een mooi verhaaltje maar geen feiten of cijfers.
Vandaar mijn Ja? met een vraagteken.

Ik weet het niet, ik ben er niet genoeg voor ingevoerd, maar het lijkt erop alsof het in Engeland effect heeft.
Naar ik begrijp hebben ze daar geen meldingsplicht, dus moeten we de maar zonder ervaringen met cijfers en feiten zelf opzetten in NL vind ik.
pi_44050497
Gisteren zijn er ook maar 5 mensen opgepakt in Nancy; dus dat zet met of zonder wet ook geen zoden aan de dijk.
pi_44050690
Juistem, eerst zeer overspannen reageren met traangas en vervolgens niemand oppakken.....
pi_44050751
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:20 schreef TerroRobbie het volgende:
Juistem, eerst zeer overspannen reageren met traangas en vervolgens niemand oppakken.....
Als ik ten onrechte elke keer het gevoel heb alsof jij het hooliganisme eigenlijk gewoon goedkeurt of het wel 'stoer' vindt, moet je het zeggen.
pi_44050910
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:22 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Als ik ten onrechte elke keer het gevoel heb alsof jij het hooliganisme eigenlijk gewoon goedkeurt of het wel 'stoer' vindt, moet je het zeggen.
Ik keur het niet per definitie af voordat ik alle feiten ken, dat is iets anders.
Vooralsnog heb ik nog niet kunnen ontdekken waarom zo'n grote hoeveelheid traangas, waarvan het gebruik in een stadion toch echt een ultimum remedium moet zijn lijkt me, gehanteerd moest worden.
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:31:10 #170
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44050968
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:29 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ik keur het niet per definitie af voordat ik alle feiten ken, dat is iets anders.
Zoals het hoort.
pi_44051289
Wanneer Hooliganisme synoniem staat voor rellen en slopen, dan is het per definitie niet goed te keuren, maar dat is mijn mening.
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:57:28 #172
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44051771
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:41 schreef Robar het volgende:
Wanneer Hooliganisme synoniem staat voor rellen en slopen, dan is het per definitie niet goed te keuren, maar dat is mijn mening.
Wiki
quote:
Hooliganisme is geweld dat plaatsvindt in het kader van sportwedstrijden, en dan vooral voetbalwedstrijden. Er is echter een duidelijk verschil tussen hooliganisme en voetbalvandalisme. Voetbalvandalisme is het gewelddadige gedrag dat bij sommige supporters opflakkert, na bijvoorbeeld een beslissing van de scheidsrechter, gedrag van een speler van de tegenpartij, etc. De emoties lijden meestal niet tot zwaar gewelddadig gedrag. Hooliganisme is meestal niet toevallig. Een discutabele wedstrijduitslag, een tegendoelpunt, … het maakt allemaal niets uit voor de hooligans. Het geweld is voor hen belangrijker dan het voetbal. Zo spreken ze vaak al voor de wedstrijd ergens af om te vechten.
pi_44052203
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:57 schreef Keltie het volgende:

[..]

Wiki
[..]
Ow herstel, dan keur ik hooliganisme per definitie af, net als voetbalvandalisme.
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:31:56 #174
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_44063536
Ik kon er de klok weer op gelijk zetten. De hooligans van Feyenoord (mogen ze rotten in de hel) gaan los in den vreemde en meneer Atsma heeft zijn woordje weer klaar. De Fries uit Surhuisterveen maakt er een sport van om bij rellen het eerst commentaar te geven en moord en brand te schreeuwen. Hij heeft natuurlijk gelijk dat het een schande is wat er gisteren gebeurd is maar daar is iedereen het wel over eens. De man voegt helemaal niets toe.
Meneer is lid van de Tweede Kamer namens het CDA. Hij heeft de portefeuille sport in zijn pakket zitten en dus denk hij spreekrecht te hebben. Gisteren zijn we getuige geweest van een zwarte dag voor het Nederlands voetbal. Johan Derksen deed een beroep op de nieuwelingen in de Tweede Kamer om eens kleur te bekennen en te pleiten voor een voetbalwet. Maar wie is daar weer op tegen? U raadt het al: Atsma!

September 2005 zei hij in een interview dat hij tegen die wet was. Ik quote:
quote:
Zelf heb ik geen voorkeur voor een voetbalwet, want die is veel te omslachtig. Voordat die wet is ingevoerd zijn we al weer een jaar verder. Het opleggen van een strafrechtelijke meldingsplicht aan notoire voetbalvandalen is bovendien nu ook al mogelijk. Dat wordt alleen te weinig toegepast. Daar moet dus verandering in komen!
Meneer Atsma, we ZIJN nu een jaar verder! Een jaar verloren in de strijd tegen het kwaad dat hooligans heet. De meldingsplicht is juist een essentieel onderdeel van die voetbalwet. Slamdunk van Geenstijl sloeg april 2005 ook de spijker op de kop.
quote:
De kans is dus groot dat ik over een jaar weer hetzelfde zal schrijven want iedereen weet dat het verschil tussen blèren en doen in Den Haag levensgroot is. De heren moeten na dit soort schandalige incidenten met hun luie reet en grote bek van het pluche afkomen en eens rap een voetbalwet in elkaar timmeren. Maar dat is de heren teveel werk.
En waarschijnlijk kan ik de bovenstaande tekst over een jaar ook weer copy/pasten.... Om moedeloos van te worden van dit soort onbenullen in de Tweede Kamer die op onze kosten een zetel bezet houden.

Astma is lid van de club van Normen en Waarden. Het enige wat deze man kan doen is hoog van de toren blazen en boe roepen als het volk er om vraagt maar als het volk om maatregelen vraagt die verlichting in deze duisternis te brengen dan is meneer niet thuis.

Ik voel een vlaag van baldadigheid aankomen. Ga belletje trekken bij de Atsma's thuis.
Ik poep op AZ Alkmaar.
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:38:30 #175
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')