Bij ons krijgt ook iedereen elk jaar 2 maandsalarissen 'gewone' bonus.quote:Op donderdag 23 november 2006 04:04 schreef Libris het volgende:
Lang leve de Singaporese overheid, volgende maand een 2.2 maand bonus, naast de performance bonus die later bekend wordt
Ik woon in Limburg; dat telt ook neem ik aan?quote:/ Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 14)
Oh leuk.. ik kom over een week die kant op (Sao Paulo)quote:Op donderdag 23 november 2006 17:14 schreef qwerty_x het volgende:
mag ik voor deze ene keer een tvp plaatsen
't is veel te warm voor inspiratie op het moment
quote:
maak je borst maar natquote:Op donderdag 23 november 2006 18:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Oh leuk.. ik kom over een week die kant op (Sao Paulo)
Maar zal toch vooral in geairconditioneerde kantoren en hotels te vinden zijn.
Waar ga je naartoe?quote:Op donderdag 23 november 2006 21:59 schreef LintuxCx het volgende:
Over een kleine twee maanden mag ik me aan het lijstje toevoegen!
Yep, was heel gezellig, lekker informeel enzoquote:Op donderdag 23 november 2006 18:21 schreef maartena het volgende:
[..]Vandaag naar de schoonfamilie dus.
Dublin, Ierland. Niet zo ver weg dus. Moet wel eerst twee maandjes naar California voor training.quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Waar ga je naartoe?
leukquote:Op vrijdag 24 november 2006 05:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yep, was heel gezellig, lekker informeel enzoIk was de enige die een net overhemd had aangetrokken
Ver weg of niet, dat moet niet uitmaken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dublin, Ierland. Niet zo ver weg dus. Moet wel eerst twee maandjes naar California voor training.
Nederlanders ondeling zeiken en zeuren ook de hele tijd tegen elkaar over het land, maar als een buitenlander of een Nederlander in het buitenland kritiek heeft wordt het niet geaccepteerd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 05:18 schreef PLAE@ het volgende:
Als ik topics uit deze reeks lees krijg ik altijd een warm nationalistisch/verbonden met elkaar gevoel van binnen terwijl velen hieruit juist Nederland ontvlucht zijn/ er op poepen etc![]()
![]()
![]()
quote:Als Nederland echt naar de tyfus dreigt te gaan sta ik op, maar Nederland moddert vrolijk voort met welke regering dan ook. Ik denk niet dat we een regering zullen krijgen die zulke draconische maatregelen gaat nemen dat er massa verval, armoede of honger van zal komen. Het politieke spectrum in Nederland is niet zo bijzonder breed (links-centrum links) en ook de SP is niet zo gevaarlijk/irrationeel communistisch/moaistisch. Vergeet niet dat Nederland sterk Calvinistisch is waarop ze ook stemmen. Wilders zorgt voor onrust en paniek, precies het grootste probleem dat NL heeft. De gevestigde orde heeft al lang Fortuyn’s standpunten overgenomen (hoewel ze dat natuurlijk niet toegeven; typisch NL) en Wilders heeft niet genoeg gewicht om de volgende Fortuyn te worden en niet de juiste instelling of intelligentie. Legalisering (Wilders met z’n 3 strikes you’re out is voor een oorlog tegen drugs en dat is een grote inkomstenbron voor radicale Islam) is niet mogelijk omdat dat NL teveel geld zou kosten. Door te legaliseren ga je tegen de VN in en verlies je een heel aantal belangrijke contacten en contracten. Gedogen is veel slimmer. Je maakt een wet waar de internationale gemeenschap het mee eens is (of heeft opgedrongen) en vervolgens vertel je je volk dat je het niet mag doen, maar dat je ook niet in de problemen komt als je het wel doet. Iedereen blij. Nu moeten ze nog wel de toelevering en het verbouwen gedogen en daar hebben we links voor nodig. Veel vrienden (en pa & ma) in NL hebben idd een uitkering en voor hun is links ook beter omdat dan de ondersteuning die ze krijgen sterker is. Dat gezegd denk ik dat Balkenende het idd niet slecht gedaan heeft. Het is niet makkelijk in de huidige staat van Nederland; paniek en onrust. Ik heb een bloedhekel aan Wilders omdat die gast inconsequent is, bijzonder naief/dom, veel te aggresief en blinde haat zaait. EenNL is wat dat betreft een stuk realistischer.
Op zich niet nee. En ach, vooralsnog ben ik wel van plan meer dan 1/2 keer per jaar terug naar .nl te gaan en dan is het wel handig als dat in anderhalf uur te doen is.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Ver weg of niet, dat moet niet uitmaken.
da's zeker handig. In die 1.5 uur zit ik al wel in Jakarta.. dan is het nog ongeveer 20 uur naar mijn voordeur... ghehe..quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Op zich niet nee. En ach, vooralsnog ben ik wel van plan meer dan 1/2 keer per jaar terug naar .nl te gaan en dan is het wel handig als dat in anderhalf uur te doen is.
volgens mij is dit een van de topicreeksen waar juist weinig op NL gepoept wordt, zoals jij dat noemtquote:Op vrijdag 24 november 2006 05:18 schreef PLAE@ het volgende:
Als ik topics uit deze reeks lees krijg ik altijd een warm nationalistisch/verbonden met elkaar gevoel van binnen terwijl velen hieruit juist Nederland ontvlucht zijn/ er op poepen etc![]()
![]()
![]()
(..)
Chicken Tonight is hier nooit aangeslagen, helaasquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:51 schreef StefanP het volgende:
Over 2 weken mag ik langskomen om de biometrics af te laten nemen t.b.v. de green card. Als ik die toch ooit krijg dan wordt het echt feest
Voor de NLers in de VS: hebben jullie hier ooit fatsoenlijke kant-en-klare sauzen in blik/pot gevonden? In NL had je die volop, je weet wel, van die uncle bens saus in een pot die je enkel op hoeft te warmen. Ik kan hier nergens fatsoenlijke saus vinden om mee te roerbakken of voor bij rijst, zelfs niet in zakjes. Alleen van die Chinese rommel zonder Engelse tekst er bij of zakjes waar je eerst nog zelf 20 kruiden en andere ingredienten bij moet doen.
Niet TE veel feesten. Zolang je een Green Card hebt, kun je nog worden uitgezet na bijv. een DUI op een feestelijke avond....quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:51 schreef StefanP het volgende:
Over 2 weken mag ik langskomen om de biometrics af te laten nemen t.b.v. de green card. Als ik die toch ooit krijg dan wordt het echt feest
Je moet het ook niet zoeken bij je alledaagse Albertsons/Vons/Safeway/Ralphs of wat voor smaak supermarkt je hebt in Texas. Ga naar een aziatische toko, en je kunt aardig wat vinden. Ik roerbak zelf voornamelijk Indiaas, en heb een Indiaas winkeltje bij mij in de buurt, die ook hele lekkere Garlic Naan heeft....quote:Voor de NLers in de VS: hebben jullie hier ooit fatsoenlijke kant-en-klare sauzen in blik/pot gevonden? In NL had je die volop, je weet wel, van die uncle bens saus in een pot die je enkel op hoeft te warmen. Ik kan hier nergens fatsoenlijke saus vinden om mee te roerbakken of voor bij rijst, zelfs niet in zakjes. Alleen van die Chinese rommel zonder Engelse tekst er bij of zakjes waar je eerst nog zelf 20 kruiden en andere ingredienten bij moet doen.
Misschien een hele domme vraag, maar wat is dat ? Word je gewoon lichamelijk gekeurd ?quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:51 schreef StefanP het volgende:
Nee... maar dat komt niet omdat je te dichtbij zit, maar omdat je je niet inleestquote:Op zondag 26 november 2006 20:36 schreef drammers het volgende:
Ik zit in Genua, Italië. Ook niet zo heel ver weg maar wel lekker aan middenlandse zee met palmbomen op elke hoek...
Word ik nu ook aan het lijstje toegevoegd...
Gewoon vingerafdrukken laten afnemen. Biometrics klinkt veel interessanter natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2006 08:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is dat ? Word je gewoon lichamelijk gekeurd ?
Als je alleen maar in dit topic komt om te trollen, dan blijf je maar weg!quote:Op maandag 27 november 2006 15:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Best moeilijk hoor dat Nederlands
Weltrusten, slaap zacht en vooral erg lang!quote:Op maandag 27 november 2006 17:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik woon in mijn dromen in BsAs
Ik ga in het echt niet op de 6e of de 26e naar Argentinie, dat zijn slechts mijn dromen
Hrm, ik wist dat je hem kwijt kon raken, maar dacht dat dat alleen voor extreme gevallen geldt zoals bij felonies. Maar blijkbaar kan dat idd bij misdemeanors ook al, zelfs al staat er geen gevangenisstraf opquote:Op maandag 27 november 2006 07:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet TE veel feesten. Zolang je een Green Card hebt, kun je nog worden uitgezet na bijv. een DUI op een feestelijke avond....- Of eigenlijk, als er gevangenisstraf tegenover staat - al is het maar 24 uur om je roes uit te slapen - kun je worden gedeporteerd. Zodra je staatsburger bent heb je dat probleem niet meer. Die raak je alleen nog maar kwijt als je met de Taliban gaat meevechten, en dan ook alleen als je toevallig nog een andere hebt.
Yep, de deportatie/uitzettingsregels in de VS zijn vrij streng. Staatsburgers kom je net als in Nederland nooit meer vanaf in principe. Dus over 5 jaar (want niet getrouwd) mag je het staatsburgerschap aanvragen en pas DAN ben je echt 100% zeker binnenquote:Op dinsdag 28 november 2006 02:04 schreef StefanP het volgende:
Hrm, ik wist dat je hem kwijt kon raken, maar dacht dat dat alleen voor extreme gevallen geldt zoals bij felonies. Maar blijkbaar kan dat idd bij misdemeanors ook al, zelfs al staat er geen gevangenisstraf op
http://www.nolo.com/artic(...)9AB/118/209/252/ART/
Ja, na 3 jaar.quote:Op dinsdag 28 november 2006 04:04 schreef wonderer het volgende:
Hoezo "want niet getrouwd"? Mag het dan eerder?
Je moet toch wel vrij gek doen wil je hem kwijtraken hoor.quote:Op dinsdag 28 november 2006 02:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hrm, ik wist dat je hem kwijt kon raken, maar dacht dat dat alleen voor extreme gevallen geldt zoals bij felonies. Maar blijkbaar kan dat idd bij misdemeanors ook al, zelfs al staat er geen gevangenisstraf op
http://www.nolo.com/artic(...)9AB/118/209/252/ART/
Nee inderdaadquote:Op dinsdag 28 november 2006 02:20 schreef StefanP het volgende:
Ja, daar dacht ik ook aanMet 150mph gepakt worden lijkt me geen goed idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |