quote:Born in the town of Scunthorpe in 1982, English singer/songwriterwas introduced to the music of Bob Dylan at a young age. Using a borrowed guitar from his grandparents, the young artist began writing his own songs and made tapes for his family and friends. After an aborted attempt at university life — he lasted two days —
relocated to Manchester, where his clear northern voice, poetic lyrics, and melodic guitar work soon won him an audience. After landing a much sought-after opening gig with local heroes Elbow, the now 21 year old began releasing his music on a friend's Northern Ambition label. 8 Songs, the Something's Gotta Give EP, and The Lines, all released between 2001 and 2003, became collector's items and brought
to the attention of the press. He signed to Friction Records in 2003 and released his first full-length, Magpie, in November 2004, recorded at Abbey Road studios in London.
Waar?quote:Op donderdag 23 november 2006 10:29 schreef Neleos het volgende:
tvp
Bijna goed.... niet yes, maar een antwoord op een ontkenning.....quote:Op donderdag 23 november 2006 10:44 schreef Z het volgende:
Stephen (Malkmus) Fretyes?
quote:Op donderdag 23 november 2006 10:54 schreef schaap001 het volgende:
haha... stephen fretwell ?
een fanquote:Op donderdag 23 november 2006 10:54 schreef schaap001 het volgende:
haha... stephen fretwell ?
quote:
Het voelt niet echt als een verdiend puntquote:Op donderdag 23 november 2006 10:45 schreef cafca het volgende:
Of een nummer uit de beginperiode van Fleetwood Mac, waarvan deel 2 een hit werd, maar dan zonder Oh
Ondanks dat het volgens mij deel 1 was dat een hit was, toch goed gevondenquote:Op donderdag 23 november 2006 11:07 schreef schaap001 het volgende:
Nee, ik heb nog nooit van de beste man gehoord: moest gewoon lachen om die hint van cafca:
Oeps, jaquote:Op donderdag 23 november 2006 11:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Ondanks dat het volgens mij deel 1 was dat een hit was, toch goed gevonden
quote:Op donderdag 23 november 2006 11:17 schreef Z het volgende:
But?
quote:Op donderdag 23 november 2006 11:24 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Johnny Rep
De Franse popgroep Mickey 3D heeft in 2004 een tribuut single voor Johnny Rep uitgebracht. Het lied gaat over Johnny’s eerste match voor AS St. Etienne in 1979. De “ASSE” was toentertijd een arbeidersclub, en Johnny was de eerste echte sterspeler die voor veel geld aangekocht werd. De supporters waren sceptisch, maar binnen 90 minuten in zijn eerste match werd hij, na drie doelpunten, de blonde engel.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:34 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Juist!
Wat moet een frans bandje in 2004 nou weer met Johnny Rep?
Zelfs in 2 hoesjes uitgebracht... Kan ik niet helemaal volgen![]()
Aha vandaar! Wist niet dat Johnny daar zo'n volksheld is geweest. Grappig! Zal ´ie wel leuk vinden, zo'n singletje!quote:Op donderdag 23 november 2006 11:55 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
De Franse popgroep Mickey 3D heeft in 2004 een tribuut single voor Johnny Rep uitgebracht. Het lied gaat over Johnny’s eerste match voor AS St. Etienne in 1979. De “ASSE” was toentertijd een arbeidersclub, en Johnny was de eerste echte sterspeler die voor veel geld aangekocht werd. De supporters waren sceptisch, maar binnen 90 minuten in zijn eerste match werd hij, na drie doelpunten, de blonde engel.
Krèk!quote:Op donderdag 23 november 2006 14:48 schreef schaap001 het volgende:
lijkt me joan osbourne ?
quote:Op donderdag 23 november 2006 15:40 schreef bukgeit het volgende:
Loudquietloud
Nee. Denk Nederlands.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:50 schreef Berkery het volgende:
Sister Morphine?
Nee. Iets minder voor de hand liggend, maar ook niet ver weg.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:54 schreef schaap001 het volgende:
Dag Zuster Ursula? Rob de Nijs?
vertaald misschien?quote:Op donderdag 23 november 2006 16:08 schreef schaap001 het volgende:
Heee, altijd gedacht dat dat door Peter Koelewijn was geschreven...![]()
Bukkie +1quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:14 schreef bukgeit het volgende:
Pretenders
Blijkbaar. En 't is nog goed ook!quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:44 schreef placebeau het volgende:
ik lees arkana?
Niet verwacht he?quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:34 schreef Mark het volgende:
Ha, hier zitten jullie, rakkers
wie met wat?quote:You never know where
You won't know how
When you least expect it
Expect the unexpected
Welk band?quote:Just about any of the album's selections would have fit perfectly on a vintage 120 Minutes episode, including the album-openingand
, both of which are very similar musically to Joy Division. Upon first listen of
, it's quite understandable to assume that
hails from some U.K. town like Manchester -- certainly not a steer-and-cowboy-heavy U.S. locale.
Nope.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:34 schreef Neleos het volgende:
Interpol?
Ja, eerste full-length. Er is nog wel een EP-tje in 2003 geweest.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:39 schreef bukgeit het volgende:
Is dat ook het debuutalbum?
Deze bedoel je: Someone Still Loves You, Boris Jeltsinquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:50 schreef Z het volgende:
We Still Love You Boris Jeltsin?
en ik op een vervolgvrag op basis van de lange bandnamen... Mijn antwpoord "PETA Is At The Door And Im Holding A Gun To The Cats Head" stond al klaarquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:06 schreef cafca het volgende:
En ik had nog wel zo op een “Dalek I Love you ” vervolgvraag gehoopt.. :’)
Pardon?quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:55 schreef Z het volgende:
[..]
bukgeit +1.
Wat vind je van Fizheuer Zieheuer?
Tja of: "John the Dog, Bigmouth the Duck, Yuuhi the Crow, Pe the Goat, Booby the Pig, Sexy the Cat, Nyuu the Cow"quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:27 schreef knars het volgende:
[..]
en ik op een vervolgvrag op basis van de lange bandnamen... Mijn antwpoord "PETA Is At The Door And Im Holding A Gun To The Cats Head" stond al klaar
Fantastisch! Nee, nog niet gehoord. Ik heb wel beide voorgangers, waarvan vooral Alcachofa mij enorm weet te bekoren.quote:
Ik ben dus niet de enige. Ik was al bang dat m'n windows weer eens verneukt was ofzoquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:59 schreef belsen het volgende:
Wat is dat toch voor een gefok met die afbeeldingen?
Hovenkamp? Hugo is z'n echte naam. Scheveningen!quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:19 schreef Neleos het volgende:
Hugo eeh. tja.
Pier is z'n bjnaam, Cees z'n voornaamquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:30 schreef ranja het volgende:
Pier Tol? Geen idee wat z'n bijnaam was
Simpel eigenlijkquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:29 schreef knars het volgende:
Analoog opgenomen, analoog gemixt, digitaal gemasterd
owja, dat is Hyponsis (ofzoiets)quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:14 schreef knars het volgende:
[..]
Klopt, en ik wil graag horen hoe die hoesontwerper/-s heet/heten
![]()
ahum, die dusquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:40 schreef knars het volgende:
Euhm, ja bijna wel. Laten we het Hipgnosis noemen en punten uitdelen!
Schaap001 +1
nou-nou... geen enkele goed!quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:15 schreef bukgeit het volgende:
Jee... John, George, Paul en Ringo?
1 = Georgequote:Op vrijdag 24 november 2006 16:16 schreef Neleos het volgende:
George, Paul, Ringo, John
1 = Georgequote:Op vrijdag 24 november 2006 16:19 schreef Neleos het volgende:
Dan moet het George, Ringo, John, Paul zijn.
Oh ik dacht al. Ik had het zo mooi uitgemastermind dat het wel moest kloppen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
1 = George![]()
2 =
3 =
4 = Paul![]()
edit: OEPS Ringo had je ook goed!
1 = George![]()
2 =
3 = Ringo![]()
4 = Paul![]()
Precies: John en Paul was dan een kwestie van omdraaien geweest. Lette niet op, pardonquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:23 schreef Neleos het volgende:
[..]
Oh ik dacht al. Ik had het zo mooi uitgemastermind dat het wel moest kloppen.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:31 schreef schaap001 het volgende:
Die moet ik toen ook uit mijn hoofd doen, haha: george, paul, ringo, john
Yep, Yo La Tengo Is Mudering The Classics. Ze staan ook duidelijk zichtbaar op de hoes.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:31 schreef Z het volgende:
Een Yo La Tengo plaat?
Is in april uitgebracht.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:44 schreef ranja het volgende:
Nou je't zegt
Ik ken dat album niet trouwens.
En er komt al weer een nieuwe compilatie aan: Deez Nuts, gepland voor december.quote:They said it shouldn't be done, but we did it anyway. Starting in 1996, we've made an annual visit to WFMU during their fundraising marathon. People who pledge money to the station while we're on get to make a request, and we try to play it. And guess what? It's not that easy. Yo La Tengo Is Murdering the Classics is a 70-minute compilation drawn from 1996-2003, a Best-of, or Best-of-the-Worst, or Worst-of-the-Best, or . . . oh, what's the use, it's dreadful. No song titles will be provided, don't ask. Beautiful cover art by Adrian Tomine. Order at your own risk. No refunds.
nbdbd +1quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Da's A Treat Of New Beat van The Rousers.
ben wel offline..
Leuk verhaaltje, ben benieuwd het het wat is, of of het niets is.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:53 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Is in april uitgebracht.
[..]
En er komt al weer een nieuwe compilatie aan: Deez Nuts, gepland voor december.
Welk genre?quote:is an outgrowth of punk rock, specifically the sort of punk that expressed youthful angst and exuberance through the glorious racket of amateurishly played electric guitars.
, like its forerunner no wave, aims to be more abrasive, sometimes for comic effect and sometimes to make a statement, but always concentrating on the sheer power of the sound. While most
bands concentrate on the ear-shattering sounds that can be produced by distorted electric guitars, some also use electronic instrumentation, whether as percussion or to add to the overall cacophony. Some groups are more concerned than others about integrating their sonic explorations into song structures; pioneers Sonic Youth helped bring
to a wider alternative-rock audience when they began to incorporate melody into their droning sheets of sound. Sonic Youth produced a bevy of imitators, but not all
resembles their music — '80s bands like the Swans and Big Black took a much darker, more threatening approach, and the Touch & Go label became a center for crazed, shock-oriented takes on the style in the late '80s and '90s. A certain theatrical sub-style of
, often described as "scuzz-rock" or with similar terms, uses the guitar noise to help create a dirty, decadent, repulsive atmosphere (bands like this include Royal Trux, Pussy Galore, the Dwarves, and the Butthole Surfers).
Net zo'n vaag genre als Chileense Minimal Electro ofzo?quote:
Even als ad-interim-belsen maar da's inderdaad goed:quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:48 schreef Berkery het volgende:
Noiserock?
Met de versterker op 10 is het ook weer een hoop noise. Knuffelnoiserockquote:Op zondag 26 november 2006 00:05 schreef bukgeit het volgende:
Vinnik niet: je hebt ook knuffelrock.
Leuk coveralbum, met een leuke albumcoverquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:29 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Yep, Yo La Tengo Is Mudering The Classics. Ze staan ook duidelijk zichtbaar op de hoes.
quote:How Ive waited for you to come
Ive been here all alone
Now that youve arrived
Please stay a while
And I promise I wont keep you long
Ill keep you forever
Punt moet naar Z, ik bevestigde slechts zijn antwoord.quote:Op zondag 26 november 2006 07:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Leuk coveralbum, met een leuke albumcover
bukgeit +1
gesproken intro van een nummer van een bekende metal band.quote:Op zondag 26 november 2006 10:30 schreef peaceman het volgende:
klinkt bekend
quote:Dance with the dead in my dreams
Listen to their hallowed screams
The dead have taken my soul
Temptations lost all control
bukgeit -1 / Z+1quote:Op zondag 26 november 2006 07:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Leuk coveralbum, met een leuke albumcover
bukgeit +1
mark +1quote:Op zondag 26 november 2006 11:34 schreef Mark het volgende:
Dead Skin Mask, is al eens langsgeweest met een stukje dat ik toen niet thuis kon brengen
Ah, l'amour, le Eiffel Tour et bonjour....quote:Op zondag 26 november 2006 12:32 schreef bukgeit het volgende:
Ah, Paris!
quote:Cameron Diaz: He's a famous singer in Scotland!
Boer:
Cameron Diaz: Scotland in England?
Boer
Cameron Diaz: Near Paris?
Boer Oh!Parie
Fideel van je, maar ik vroeg duidelijk naar welke plaat van wie. Z gaf slechts antwoord op de vraag van wie.quote:Op zondag 26 november 2006 10:37 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Punt moet naar Z, ik bevestigde slechts zijn antwoord.
Klopt helemaal. Gebroeders Ko zijn de vierde.quote:Op zondag 26 november 2006 22:56 schreef belsen het volgende:
Coole Piet, Kus en Eric E.
Vanuit de parkeerstand: Sticky Fingers was inderdaad het eerste Stones-album dat uitkwam op hun eigen label.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:26 schreef cafca het volgende:
Hm, zonder mijn LP's it de kast te halen:
volgens mij was Beggars Banquet de laatste op Decca, dus dan zou het Sticky Fingers moeten zijn...
quote:Op maandag 27 november 2006 09:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Immortal.
quote:Op maandag 27 november 2006 10:45 schreef schaap001 het volgende:
the babys
heb zo'n beetje alles van john waite: deze dus ookquote:Op maandag 27 november 2006 10:46 schreef Charmian het volgende:
[..]
dat was best wel snel
schaap +1
quote:Op maandag 27 november 2006 11:06 schreef cafca het volgende:
Television
quote:Op zondag 26 november 2006 22:56 schreef belsen het volgende:
Coole Piet, Kus en Eric E.
quote:Op maandag 27 november 2006 11:19 schreef schaap001 het volgende:
voivod !
Laat ik het zo zeggen: als het een talud is uit de woonplaats van de band, dan zou het een Bostons talud moeten zijnquote:Op maandag 27 november 2006 11:29 schreef bukgeit het volgende:
Een Nederlands talud, right?
Maar dan had je niet gescoord met Gang Green.quote:Op maandag 27 november 2006 13:21 schreef Mark het volgende:
Verdorie, zie nu dat ik een Voivod vraag ben misgelopen
quote:Op maandag 27 november 2006 13:23 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Maar dan had je niet gescoord met Gang Green.
Een liefhebber?quote:
tsja, helaas ten zuiden van parijs in een voorstad op training. Het meest opwindende hier is een McDonalds en Buffalo Grill en het feit dat het hotel Leffe op tap heeft.quote:Op zondag 26 november 2006 13:59 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Ah, l'amour, le Eiffel Tour et bonjour....![]()
Le TVP![]()
Hazes en Gordon?quote:Op maandag 27 november 2006 14:02 schreef bukgeit het volgende:
In 2004 organiseerde de KRO de verkiezing tot Grootste Nederlander, gewonnen door Pim Fortuyn. In weerwil van die verkiezing hield opnieweekblad HP/De Tijd een eigen stemming voor de Ergste Nederlander, gewonnen door Pim's moordenaar Volkert van der Graaf.
Mijn vraag is tweeledig: welke Nederlandse muzikant kwam op beide lijsten voor en welke andere muzikant haalde als enige de eindlijst met twintig namen voor de verkiezing tot Ergste Nederlander?
Knars heeft er 1 goed, Mark en schaap hebben beide namen fout.quote:Op maandag 27 november 2006 14:04 schreef knars het volgende:
Boudewijn de Groot op beide lijsten, Paul de Leeuw bij de 20 ergste?
quote:Op maandag 27 november 2006 14:17 schreef Mark het volgende:
Vader Abraham?
quote:Op maandag 27 november 2006 14:31 schreef ranja het volgende:
Chocolate Salty Balls van Chef.
Helaas. Het is van een duo.quote:Op maandag 27 november 2006 15:35 schreef Berkery het volgende:
Ik doe eens een gok op Lene Lovich
dankquote:Op maandag 27 november 2006 14:48 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Here you go:
Jan de Vries - het miskend talent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |