quote:
Op zaterdag 25 november 2006 01:00 schreef pietje77 het volgende:Wat WTC7 kenmerken: ( eigenlijk voldoen ze er alle 3 aan, maar de CD van WTC 1 + 2 was onconventioneel)
1.Free fall
is een verschijnsel van het verwijderen van de dragende kracht, hetgeen ook gebeurd is volgens de NIST theorie. free fall is trouwens wat overdreven, maar kwam er wel bij in de buurt
quote:
2.classice demolition kink.("wedge")
wat bedoel je hiermee?
quote:
3.falls into it own footprint
klopt, ligt ook precies in het lijntje van de NIST verklaring
quote:
4.fell symetrically.
klopt, ligt ook precies in het lijntje van de NIST verklaring
quote:
5.witnesses reported hearing blasts
vallende objecten en brekende stalen balken. ik kan me vergissen maar ik heb nog geen filmpje gezien waarin ik thermate zie ontploffen en 'blasts' hoor geven. zou iemand mij hier alsnog links van kunnen wijzen?
quote:
6.Pyroclastic flows
Pyroclastic flow
From Wikipedia, the free encyclopedia
"Flows containing a high proportion of gas to rock are known as pyroclastic surges. The lower density sometimes allows them to flow over higher topographic features such as ridges and hills. They may also be "cold," containing steam, water and rock at less than 100 degrees Celsius"
is dus geen verschijnsel van thermate demolition maar van het instortende gebouw in het algemeen. ligt dus ook precies in het straatje van de NIST theorie en ook de thermate theorie
quote:
7.work men walking away from bulding comment "keep an eye on that building, it's comeing down in a minute"
je speculeert, wie zegt dat deze mensen geen verstand van zaken hadden of een gut feeling dat het gebouw zou instorten?
quote:
8.CD "squibs"
naast de gewone componenten van thermate die sowieso al in het gebouw voorkomen heb je het nu over de foto's van sommige balken waar het erop lijkt dat er thermate residu is aangetroffen op de uiteindes van die balken (neem ik aan).
nu moet je eerst nog aantonen dat dit werkelijk CD residu is. vervolgens moet je aantonen dat die foto's meteen na het ongeluk zijn genomen en niet nadat puinruimers deze balken zelf al hadden doorgezaagd in kleinere stukken met thermate/thermiet om het makkelijker mee te kunnen nemen. tot dat moment speculeer je nog dat het thermate residu is (hetgeen ik overigens niet eens zo erg betwijfel) en speculeer je dat dat residu er al op lag sinds het instorten.
ik speculeer dat het er is gekomen door het 'doorzagen' van de stalen balken bij het puinruimen
quote:
9.smoke coming from the bottom of the building as it comes down.
gezien het feit dat het gebouw niet van onder af aan instortte zoals gewone CD is dit gewoon een verschijnsel waarvan de toedracht niet bekend is. het spreekt noch de NIST theorie tegen noch de thermate theorie, het bevestigd nog de NIST theorie, nog de thermate theorie
bron trouwens?
quote:
10.witnesses report shockwave, all windows blown out, right before it comes down.
ze zeggen wel shockwave, maar moeten ene pressure wave hebben bedoeld, aangezien een shockwave pas ontstaat als er een voorwerp zich verplaatst met Mach 1+
een shockwave is een vorm van een pressure wave overigens.
dit is overigens ook al verklaard als het gevolg van opgebouwde druk bij het neerkomen van de verdieping en het naar buiten persen ervan. een logisch gevolg van wat er zich afspeelde.
verder bezwijken de balken natuurlijk vlak voor het gebouw echt naar beneden komt en geven die ook drukgolven af (o.a. als geluid) en hitte
quote:
11.Hotspots and molten metal.
gesmolten metaal idd. op de grond kon er best gesmolten staal hebben gelegen. spreekt op geen manier het NIST rapport tegen, noch de thermate theorie. verder moet er eerst maar aangetoond worden dat het werkeljk gesmolten staal was. heb jij die links van NASA voor me?
daarnaast zegt het gesmolten staal ook niet veel over de toedracht. het zou door thermate kunnen komen, maar spreekt het offciele rapport ook niet tegen.
verder moet je even aantonen hoeveel thermate er wel niet gebruikt moet zijn om al dat staal te doen smelten. ik heb een klein onderzoekje gedaan intussen naar thermate en het gebruik ervan, de samenstelling ervan, en tot nu toe vind ik alleen dat het gebruikt wordt als een soort lasstraal om staal doormidden te kunnen snijden of om andere metalen aan elkaar te lassen zoals bij het maken van spoorwegen.
graag bevestigen of tegenspreken
quote:
12. NYPD officer:"no crackling before collapse and heard clear explosions"
zie punt boven waar de explosions vandaan komen. is een hele logische verklaring.het is zelfs onlogisch als je geen explosies zou horen bij het instorten van zo een gebouw
quote:
walks like a duck, quacks like a duck, acts like a duck, IT'S A DUCK.
erg kortzichtige stelling.
herinner mijn voorbeeld nog van de Havilland Comet. Alles wees erop dat het een bom moest zijn geweest. het leek op een bom, het explodeerde als een bom, en het uiteindelijke wrak deed denken aan de explosie van een bom... maar het was geen bom. het waren microscopische haarscheurtjes die voor de ontploffing zorgden van al die Comet vliegtuigen.
quote:
Tuurlijk valt overal weer een theoretische, geheime software matige mouw aan te fantaseren(NISTweigerd "bewijs" software vrij te geven), maar ondertussen past ieder kenmerk continue in de CD theorie, en helemaal niet vergezocht, allemaal 1 woord.....
Controlled Demolition.
je volgt het niet helemaal denk ik. er zit nauwelijks verschil tussen de officiele theorie en de thermate theorie. het ENIGE verschil is dat bij de ene theorie thermate is gebruikt voor het verzwakken van balken, bij de andere is het langzaamaan verhit door het aanwezige vuur.
beide gevallen leveren hetzelfde resultaat, met dezelfde effecten, dezelfde verschijnselen en hetzelfde puin