Zonder weerstand is het precies free-fall. Sneller dan free-fall heb je een extra stuwkracht op het dak voor nodig oid.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:58 schreef pietje77 het volgende:
Dat heet een vaccuum gecreerd door zuurstof verbruikende hitte.
De weerstand van lucht is dus weg.
ohja joh?quote:Op zaterdag 25 november 2006 02:06 schreef pietje77 het volgende:
onzin,(zoals gewoonlijk)
freefall is de weerstand van lucht.
Is de lucht verbruikt door explosieven ga je dus sneller als freefall
Ik vraag me na dergelijke opmerkingen sterk af wat je van explosieven weet. Komt namenlijk over als 'weinig tot niets'.quote:Free fall in its strictest sense is the condition of acceleration which is due only to gravity. In other words, the objects undergoing free fall experience only one force: their own weight.
Examples include:
* a spacecraft with its rockets off
* the Moon's trajectory around the Earth, the Earth's orbit around the Sun, or an asteroid's orbit around the Sun.
* on Earth, falling through a vacuum tube or shaft, e.g.:
o for a physics demonstration
o at NASA's Zero-G Research Facility
En voor explosieven is geeneens O2 nodigquote:Op zaterdag 25 november 2006 02:19 schreef Cyclonis het volgende:
je kan niet sneller dan free fall vallen.
je creeert geen vaccuum door verbranding. je zet er zuurstof mee om in CO2. dat is nog steeds een component van lucht
vertaling.....quote:Free fall in its strictest sense is the condition of acceleration which is due only to gravity. In other words, the objects undergoing free fall experience only one force: their own weight.
Zoals een bijvoorbeeld een lage luchtdruk als gevolg van een ontploffing? Dat zou een zuigende werking hebben toch?quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:53 schreef Cyclonis het volgende:
maar dus ja, ik kan helaas niet anders concluderen dat eerdergenoemde filmpje een zekere error-margin heeft. er is geen manier dat je sneller dan de vrijeval snelheid (standaard definitie) kunt vallen tenzij er een extra kracht ergens vandaan komt die echt naar beneden duwt.
dit gaat nou eenmaal echt buiten het mogelijke om
het maakt aan de ene kant een vaccuum, maar maakt aan de andere kant ook een drukgolf naar buiten toe.quote:Op zaterdag 25 november 2006 04:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zoals een bijvoorbeeld een lage luchtdruk als gevolg van een ontploffing? Dat zou een zuigende werking hebben toch?
Geen vacuum. Gewoon een lagere luchtdruk dan de omgeving, na een explosie. Thermate zou bij WTC7 gebruikt zijn voor de shaped charges om kritieke steunpunten (metalen balken) door te snijden, zodat je met veel minder explosieven het gebouw daarna kunt neerhalen. Het is niet het explosief zelf.quote:Op zaterdag 25 november 2006 05:03 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
het maakt aan de ene kant een vaccuum, maar maakt aan de andere kant ook een drukgolf naar buiten toe.
verder is het ook zo dat als er een vaccuum wordt gecreerd, dan betekent dat er een verbinding was met de open lucht. er is dus in principe een negatief drukverschil naar binnen toe. druk * oppervlak = kracht en kracht /massa = versnelling.
het lijkt dus logisch dat omringende lucht veel sneller naar binnen wordt gezogen dan dat die enorme massa naar binnen gezogen.
vergeet ook niet dat om alleen al een verschil te maken van 1m/s2 dat je voo reen gebouw van 200.000.000 kg (ik weet de exacte gewicht van nr7 niey) je dan een kracht van ongeveer 200.000.000 N nodig hebt.
dat is een zuigkracht van 200.000 kN.
ik zal zo even berekenen wat voor vaccuum je daar voor nodig hebt
het netto effect kennen we allemaal wel van explosies dat alles eromheen naar buiten wordt gedrukt.
ik weet niet als ik de berekening er voor zou kunnen uitvoeren, maar ik heb nog nooit een explosief meegemaakt waarbij dingen naar binnen werden gezogen in plaats van omgekeerd. verder 'explodeert' thermate ook niet echt volgens mij. het is meer een soort lasstraal.
Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat ook jij geen enkele discussie wilt voeren en maar één kant van het verhaal wilt geloven.....quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:30 schreef Orwell het volgende:
dit meen je niet.... .gov!!!??@#%!!!!
een fokking overheids-site....!!!!
en het verguisde 911myths,com
tering, wat een bronnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |