abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 november 2006 @ 04:23:34 #151
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_43952222
Ik ben het geheel met LD eens.
Ik stem deze maand dan ook gewoon niet. Er is mij teveel gesoept overall. Ik heb alleen maar 4 gecropte foto's in een lijssie geplakt, that's it. En dat blijkt niet spannend genoeg. Soit.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 28 november 2006 @ 06:28:32 #152
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_43952380
Ik heb helemaal niet gesoept.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  dinsdag 28 november 2006 @ 07:50:44 #153
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43952627

stem dan niet, doe dan niet mee als je het er niet mee eens bent.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_43952654
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 04:23 schreef ElizabethR het volgende:
Ik stem deze maand dan ook gewoon niet. Er is mij teveel gesoept overall. Ik heb alleen maar 4 gecropte foto's in een lijssie geplakt, that's it. En dat blijkt niet spannend genoeg. Soit.
Dit vind ik wat kinderachtig, het gaat om het onderwerp, en niet om de gesoepte foto's. Misschien zien de stemmers het onderwerp: een dag uit je leven in vier foto's , niet terug in jou inzending.
Goedemorgen :W
pi_43953855
quote:
Dan zoek je 5 inzendingen waar niet in gesoept is, en/maar die wel aan het onderwerp voldoen. Ik heb er geloof ik wel 5 gevonden...
pi_43954439
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:09 schreef Vliegvrager het volgende:
Sorry, reden niet goed genoeg. Niet voor een user, en niet voor een mod. Verzin maar een betere.
[wedstrijddiscussie] Wat een suf leven lei (ij) den we toch
Lijkt me een zeer goede reden

[ Bericht 10% gewijzigd door Lord Dreamer op 28-11-2006 10:20:44 ]
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:18:59 #157
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43954665
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:07 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

http://forum.fok.nl/fok/post_reply/944654/2/75/43932124
Lijkt me een zeer goede reden
ik krijg een quoteveld?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_43954712
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:18 schreef Puckzzz het volgende:
ik krijg een quoteveld?
Dank je , nu niet meer.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_43954900
Elizabeth ik vond je foto's gewoon niet echt aanspreken.. Was voor mij niet echt duidelijk (allemaal boze/gewonde dieren?)..

En het soepen vind ik hier best meevallen...
Heb zelf PS gebruikt voor het croppen en het trekken van de zwarte lijnen met de pen-tool..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:49:32 #160
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_43955371
Ik heb ook niks gesoept aan de foto's, najį niks is ook nie waar, heb een klein beetje met het contrast zitten spelen.

Maar ElizabethR, de reden dat ik niet op jouw foto heb gestemd is heel simpel.

De opdracht is, Dag uit je leven in 4 foto's .
Jij hebt, een moment van de dag uit het leven van een kat.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:54:47 #161
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43955486
quote:
Erg kinderachtig imho
Er zijn er genoeg die niet gesoept hebben, bij mijzelf is het enige echt gesoepte mijn naam.
Het kader is standaard.

Daarnaast zal ik ook even uitleggen waarom ik juist niet op jou heb gestemd.

Ik zie dode dieren (iets te morbide naar mijn mening) plus dat de focus ligt op de kat zn ogen, wat hier naar mijn mening beter op de bek had kunnen liggen. Daarnaast is dit eerder echt iets uit de kat zijn leven dan uit jouw leven.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:23:33 #162
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43956194
nou ik denk niet dat de kat naderhand met stoffer en blik de veren heeft opgeruimd

maar ben het wel eens met bovenstaande meningen...
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:40:52 #163
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43963150
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:51 schreef laBaguette het volgende:
1.Puckzzz (5 punten) Kan je hem eens in de wedstrijddiscussie plaatsen maar dan met alle handelingen naar binnen toe ipv naar buiten (dus hond linksonder, klussen rechts onder enz) Ik heb een vermoeden dat de compositie dan nog sterker wordt. Vermoeden, kan het ook helemaal mis hebben..
je bedoeld in een ruit i.p.v. een kruis? ik zal er eens naar kijken
pi_43963352
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:40 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

je bedoeld in een ruit i.p.v. een kruis? ik zal er eens naar kijken
Umm nee, het kruis blijf je zien als het goed is. Maar de "handelingen" bewegen naar het midden toe ipv naar de rand van het frame. Dus de hond loopt, als je hem linksonder plaatst, naar binnen toe ipv zoals nu naar de buitenkant.

Tis misschien een stom idee maar ik zou wel eens willen zien of het plaatje wat ik dan in mijn hoofd heb ook nog klopt als je het zo omgooit. Je schreef ergens dat je er zelf ook een beetje duizelig van werd. Misschien is dat dan ook over.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:52:28 #165
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43963510
owww zo!!

heb daar wel mee zitten spelen volgens mij...ik zal es kijken, vind het altijd wel grappig hoe die bewegingen op je in kunnen werken
pi_43963548
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:47 schreef laBaguette het volgende:

[..]
Pfff, dubbelposten voor dummies... foutje, sorry.
  woensdag 29 november 2006 @ 04:12:17 #167
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_43982016
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:54 schreef Mukie het volgende:

[..]

Erg kinderachtig imho
Dat kan
Ik vind jouw interpretatie kinderachtig. Er staat een dag uit je leven. Dat is voor velerlei uitleg vatbaar. En dat hoeft niet perse het leven van de fokuser te zijn. Anders had er gestaan: Een dag uit het leven van de fotograaf die meedoet aan deze wedstrijd' Zo, als we dan toch op alle slakken zout gaan leggen!!!

Ik vind de hele wedstrijd op het moment erg kinderachtig. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom het onderwerp van Puckzzz is gekozen, gezien het absurd lage aantal inzendingen. Houdt dus in dat het onderwerp absoluut ontoegankelijk is, en toch wordt het gekozen??? Het is en blijft gewoon een klein groepje hier dat de dienst uitmaakt en regeltjes aan hun laars lapt danwel dusdanig ombuigt dat juist dat kleine groepje kan doen en laten wat ze wil.

Werkelijk de enige die zonder onderscheid des persoons commentaar geeft op foto's is Pea. Voor mij is zij dan ook DE fot-user van het jaar. De rest bejubelt de foto's van hun ' eigen groepje' en speurt de EXIF's van andere users af naar, in hun ogen, fouten. Dat was voor mij al een reden om, na een aantal keren op de exif van door mij geplaatste foto's te worden afgeblaft, deze er mooi uit te slopen alvorens te plaatsen.

Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Ik hou de wedstrijden en dit forum voor gezien. Er zijn genoeg fotofora waar je je niet constant een buitenbeentje voelt, en als kneus op fotogebied ook een kans krijgt en serieuze adviezen in plaats van continue afgekamt te worden.

Iedereen verder veel photoshop plezier gewenst.
pi_43982790
quote:
Op woensdag 29 november 2006 04:12 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat kan
Ik vind jouw interpretatie kinderachtig. Er staat een dag uit je leven. Dat is voor velerlei uitleg vatbaar. En dat hoeft niet perse het leven van de fokuser te zijn. Anders had er gestaan: Een dag uit het leven van de fotograaf die meedoet aan deze wedstrijd' Zo, als we dan toch op alle slakken zout gaan leggen!!!

Ik vind de hele wedstrijd op het moment erg kinderachtig. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom het onderwerp van Puckzzz is gekozen, gezien het absurd lage aantal inzendingen. Houdt dus in dat het onderwerp absoluut ontoegankelijk is, en toch wordt het gekozen??? Het is en blijft gewoon een klein groepje hier dat de dienst uitmaakt en regeltjes aan hun laars lapt danwel dusdanig ombuigt dat juist dat kleine groepje kan doen en laten wat ze wil.

Werkelijk de enige die zonder onderscheid des persoons commentaar geeft op foto's is Pea. Voor mij is zij dan ook DE fot-user van het jaar. De rest bejubelt de foto's van hun ' eigen groepje' en speurt de EXIF's van andere users af naar, in hun ogen, fouten. Dat was voor mij al een reden om, na een aantal keren op de exif van door mij geplaatste foto's te worden afgeblaft, deze er mooi uit te slopen alvorens te plaatsen.

Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Ik hou de wedstrijden en dit forum voor gezien. Er zijn genoeg fotofora waar je je niet constant een buitenbeentje voelt, en als kneus op fotogebied ook een kans krijgt en serieuze adviezen in plaats van continue afgekamt te worden.

Beste elizabethR. Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt. Ten eerste wordt een onderwerp gekozen VOORDAT er inzendingen zijn. (daarnaast heeft de meerderheid het onderwerp gekozen, toch veemd als jij het het over een klein cubje die zijn gang kan gaan). Of het onderwerp vervolgens toegankelijk is of niet, leer je dus gaande weg. Kwestie van uitproberen en leren. Ten tweede zitten we zo om en nabij de feestperiode en hebben mensen zich om meer dingen druk te maken dan een fotowedstrijd. Het gebeurd heus wel vaker dat het even wat rustiger is.

Als je echt tegen het onderwerp was, had je meer van jezelf moeten laten spreken toen ik het onderwerp voorstelde als keuze. Daar is apart een discussie over geweest (omdat ik wist dat dit soort reacties zouden komen). Op mij wordt er ook wel eens niet gestemd, so be it. Ik wil juist iedereen een kans geven er iets van te maken. Dan is het belangrijk dat je soms tegen je grenzen aan gaat zitten, omdat je zo leert wat op FOK wel of niet toegankelijk is. Dit heeft niets met voortrekken van mensen te maken.

Bovenstaand is ook de reden waarom ik me tijdens de wedstrijd minder van me heb laen horen (dat naast het feit dat internet nog steeds moeilijk is). Ik heb jullie allemaal het onderwerp laten kiezen en er zelfs een discussie aan gewijd. Iedereen krijgt zijn moment, is het niet deze, dan wel en andere maand. Jammer dat je de kritiek voor je foto zo hoog opneemt en ermee wil stoppen, maar dit is jou keuze.
  woensdag 29 november 2006 @ 08:27:58 #169
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43983007
quote:

<knip>
wat ratel je nou?

mijn onderwerp is'gekozen!! de meeste stemmen gelden enzo....dat er mensen zijn die niets met het onderwerp kunnen (of willen omdat het van mij komt) zal je altijd hebben. die discussie is er elke maand.

en verder wat An hierboven zegt, ben ik het helemaal mee eens.
pi_43983336
Ik geloof dat je ook af en toe wel wat doorslaat hoor.. Ik ben hier net om het hoekje komen kijken, mijn eerste wedstrijd, geen dslr dus definitief nieuwkomer..
En ook als nieuwkomer kun je best punten halen (zie mij bijvoorbeeld, 22 puntjes momenteel (thnx daarvoor)) En ik zit niet in een groepje/kliekje en ken (denk ik) ook niemand irl.

Zijn ook al veel die hebben aangegeven niet te hebben gesoept, en wat gesoept is zijn kleine dingen..

Daarnaast vind ik ''je leven" toch wel jouw eigen leven. Een dag uit een leven had bij jouw foto wel gepast, maar nu vind ik het ook niet..

Zou jammer zijn als je er mee stopte hoor..
pi_43983670
quote:

Lieffie, je ziet spoken. Als er al een groepje is dat de dienst uitmaakt, dan hoort Puckzz daar zeker niet bij. En gekozen is er gewoon bij meerderheid van stemmen, en volgens mij nog zonder fraude ook, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.
quote:
Werkelijk de enige die zonder onderscheid des persoons commentaar geeft op foto's is Pea.
Pas op met de kreet 'de enige', en zeker met versterkingen ervan. Zoooo pijnlijk als achteraf blijkt dat je iemand vergeten bent, Elefes bijvoorbeeld.
quote:
Voor mij is zij dan ook DE fot-user van het jaar. De rest bejubelt de foto's van hun ' eigen groepje' en speurt de EXIF's van andere users af naar, in hun ogen, fouten. Dat was voor mij al een reden om, na een aantal keren op de exif van door mij geplaatste foto's te worden afgeblaft, deze er mooi uit te slopen alvorens te plaatsen.
Dat gebeurt idd. Helaas.Het is ontzettend irritant. Maar het gebeurt gelukkig niet zo FOT-breed als jij hier suggereert.
quote:
Ik zou het jammer vinden als je echt wegbleef, maar eerlijk gezegd denk ik dat we je wel terugzien Gelukkig
quote:
en:
quote:
Oh ja, dat was je aanleiding he? Beetje overtrokken imho. Ik heb eens naar het wedstrijdtopic gekeken. Er zijn 20 inzendingen, daarvan zijn er bij 3 (die van Claudia-x, die van LekkerApart en die van mezelf) drie foto's in een andere foto geplakt, de andere 17 zijn dus 4 gecropte foto's in een lijstje, net als die van jou. Drie foto's in een andere foto plakken is trouwens niet moeilijker dan 4 foto's in een lijstje plakken. Dus wat er te veel gesoept is overal? Ik weet het niet. Dat er een paar mensen tekst in de foto hebben gezet? Dat zal je vast niet bedoelen. Dat mensen leuk aan kadertjes hebben zitten freubelen? Heb je zelf ook gedaan, dus dat zal je punt niet zijn. Dat er aan de foto's zelf geshopt is dan? Dat gebeurt iedere maand, dat staat los van het thema deze maand. En ook dat valt reuze mee, eigenlijk alleen bij die van Chanty valt het echt op.

Ik ben eerlijk gezegd benieuwd -ook van de andere bezwaarmakers- wat nou eigenlijk het probleem is. In mijn ogen is er niet meer gesjopt dan andere maanden, en de enige waarvan je redelijkerwijs zou kunnen stellen dat het karakter van de foto veranderd is, is die van LekkerAppart. Persoonlijk vind ik dat juist mooi, hij/zij versterkt de compositie door de collage, maar goed smaken kunnen verschillen. Maar ik zie zo 5 niet tot nauwelijks gesjopte foto's (alleen in een lijstje geplakt) die punten waard zijn. Dus als alle bezwaarmakers nu even een vuist maken, kunnen ze de 'sjoppers' mooi even op hun plek zetten.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_43983950
Hehe vliegvrager daar maak jij een foutje
Je ziet bij mij 4 individuele foto's met zwarte randen..
Er is geen foto over een andere heen gezet..

Ik heb ze in ps gezet, naast elkaar dus, ff recht/schuin getrokken, en lijntjes getrokken met een pentool..
(Voegt btw niks toe aan de discussie waar het verhaal over ging)

Enne LekkerApart heet Jolanda en is V
  woensdag 29 november 2006 @ 09:36:19 #173
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43983954
Amen!
pi_43984042
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:36 schreef LekkerApart het volgende:
Hehe vliegvrager daar maak jij een foutje
Je ziet bij mij 4 individuele foto's met zwarte randen..
Er is geen foto over een andere heen gezet..
Niets menselijks is mij vreemd
quote:
Ik heb ze in ps gezet, naast elkaar dus, ff recht/schuin getrokken, en lijntjes getrokken met een pentool..
(Voegt btw niks toe aan de discussie waar het verhaal over ging)

Enne LekkerApart heet Jolanda en is V
Welkom enzo
Mijn DeviantART gallery
,
pi_43984127
Thnx Was al een poosje in het topic over de Sony A100 aanwezig
Had me daar ook al ff geintroduceerd..
  woensdag 29 november 2006 @ 10:14:20 #176
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43984714
quote:

[..]

Dat kan
Ik leg alleen uit waarom IK niet op jou heb gestemd naar gelang jouw post:
quote:
quote:
Het onderwerp is net zoals alle voorgaande maanden GEKOZEN door alle FOT-ers zelf. Als mensen er niet in zijn geslaagd omeen inzending te doen omdat het een pittig onderwerp is, of ze een druk sociaal leven of wat dan ook, dan is dat hun eigen keuze. En dan idd heb je minder inzendingen. Het is voor mij dat ik op het laatst nog een ingeving had, anders had ik ook niets ingestuurd.
quote:
Sorry maar ik weet niet wat je bedoeld met exif afspeuren, so bekend ben ik nog niet met het hele FOT-gebeuren.
Verder kan ik alleen voor mezelf spreken en wat ik zo hier en daar lees. En dat is dat meerdere mensen commentaar leveren. Dit kan zowel positief als negatief, maar voor mezelf haal ik altijd wel tips en tricks eruit. Vliegvrager geeft bvb ook vaak genoeg dingen aan waar ik echt wat mee kan. Plus wil ik ook vermelden dat als je je niet zo blindstaart op een 2-strijd binnen FOT, je daar best weinig van merkt op 1 discussietje per week na.
quote:

Dat vind ik nou jammer. Je maakt mooie foto's, lekker rauw en hebt een mening mbt fotografie en hoe die zou moeten zijn. Ik ben ervan overtuigd dat vele nieuwelingen hiervan kunnen leren alsook oude rotten. Maar ik zou je mening niet als vast uitgangspunt willen nemen dat dit voor iedereen geldt. Als jij vindt dat een bepaald onderwerp niet goed genoeg is voor je, of niet je smaak is, dan zou ik gewoon niets insturen. Maar ook niet zodanig druk over maken, in ieder geval meer druk over maken dan dat de bedoeling is.

Het is maar een wedstrijd op internet nota bene. Niets om je zo druk over te maken.

Blijf nou maar fijn mooie platen schieten en wie weet is het volgende onderwerp helemaal jouw ding.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  woensdag 29 november 2006 @ 10:56:18 #177
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_43985676
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:06 schreef An24 het volgende:

[..]

Als je echt tegen het onderwerp was, had je meer van jezelf moeten laten spreken toen ik het onderwerp voorstelde als keuze.
Ik zit niet dag en nacht op fok
quote:
Jammer dat je de kritiek voor je foto zo hoog opneemt en ermee wil stoppen, maar dit is jou keuze.
Ehhhhh, wat bazel jij nou weer? Waar zeg ik dat? Ik reageer niet eens op de kritiek op mijn foto!! Ik reageer op de posts van LD over het fotosoepen. Het zal mij aan mijn reet roesten of er wel of niet op mijn foto gestemd wordt. Dat is niet de eerste keer hoor.

Ik ben alleen tegen het fotosoepen, omdat dat TEGEN DE REGELS IS. En ik blijf beweren dat de regels door een select aantal fotoforum users wordt toegepast al naar gelang het hun uitkomt. That's it. Daar heb ik niet langer zin in.
Bovendien zijn er inderdaad kliekjes en voel ik me al zolang ik hier post een overduidelijke buitenstaander.

Dus zul je van mij geen enkele foto of andere bijdrage meer aantreffen in dit forum. Niet alleen niet in de wedstrijden hoor.

Dus nogmaals, veel photoshop plezier gewenst op dit forum. Ik ga wel naar een forum waar ze ook nog oog hebben voor foto's die niet uit en te na bewerkt zijn.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:02:26 #178
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43985803
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:56 schreef ElizabethR het volgende:

Dus nogmaals, veel photoshop plezier gewenst op dit forum. Ik ga wel naar een forum waar ze ook nog oog hebben voor foto's die niet uit en te na bewerkt zijn.
succes met het vinden van zo'n forum
pi_43985823
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:56 schreef ElizabethR het volgende:

Als je een forum hebt gevonden waar minder bewerkt wordt dan hier, kun je dan nog even een linkje komen droppen? Ben er erg benieuwd naar namelijk.

edit: @ Puckzz: GMTA
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 29 november 2006 @ 11:08:15 #180
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43985920
fotovisie vind ik wel een goeie

daar ben ik gebanned dus geen risico geshopte foto's van mij tegen te komen.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:20:56 #181
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_43986212
Hoor ik ook bij een clubje dan?
als dat zo is is dat zonder dat ik het wist.
ElizabethR
Ik denk ook dat je hier nu iets te ver in gaat, wat VV als schreef, zoveel is er helemaal niet gesoept, ik heb toch ook niks gesoept en heb wel veel punten gehad, waar ik overigens superblij mee ben.

Maar jammer dat je weggaat, veel succes verder net alles
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_43986324
Ah, zijn we weer toe aan de maandelijkse rel?
  woensdag 29 november 2006 @ 11:35:53 #183
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43986555
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:25 schreef k_man het volgende:
we zaten al op je te wachten...relradar kapoet?
pi_43986559
quote:
Noem je dit al een rel??

Tsssk Tis te bestempellen als opstandigheid van een der Fotters.

Eliz-R doe niet zo opstandig meid. Dat is nergens voor nodig. Dat je er gewoon niet mee eens bent, deze maand over de wedstrijd is toch geen reden om naar een ander forum te zoeken???

Kijk voor de gein eens op EOSdigitaal en DPZ. Daar worden erg veel foto's gepost die door 10 layer Photoshop gehaald zijn... En men kwijlt daarop. Ik vind het ook niet mooi.
Hier valt het photoshoppen echt wel mee.

En dat er dit keer iets meer bewerkt mag worden, is zelfs democratisch beslist bij de stemming op het onderwerp.. Dus je had het gewoon kunnen weten.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!fotograaf woensdag 29 november 2006 @ 11:40:32 #185
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43986671
quote:
Maandelijkse rel door een vrouw... Bespeur ik hier een patroon?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_43986725
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:40 schreef freud het volgende:

[..]

Maandelijkse rel door een vrouw... Bespeur ik hier een patroon?
Denk je ook aan de maandelijkse probleempjes bij de dames???

Eliza moet gewoon blijven en mopperen mag ze best.. Maar meteen boos weglopen heeft geen zin... Ook het dreigen ermee niet.. voor Eliza
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_43987175
Ik blijf er bij dat ik de puurheid van de foto het mooiste vind. Dus zo min mogenlijk bewerkte fotos vind ik het mooiste.

Kliekjes /clubjes en andere onzin telt hier totaal niet bij. Heeft er ook niets mee te maken en die bepalen niets .
  woensdag 29 november 2006 @ 12:00:44 #188
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_43987212
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:58 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik blijf er bij dat ik de puurheid van de foto het mooiste vind. Dus zo min mogenlijk bewerkte fotos vind ik het mooiste.
Ik denk dat dat voor iedereen anders is. En als je gewoon stemt op hetgeen jij mooier vind (bewerkt/onbewerkt) is er niks aan de hand lijkt me
En daarbij valt het wel mee volgens mij qua soepen, alleen bij die van Chanty valt het een beetje op
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_43987265
Ik heb het ook niet zo op zwaar bewerkte foto's. Fotograferen blijft voor mij toch het zo mooi mogelijk vastleggen van de werkelijkheid. Als de foto dan iets laat zien wat je in het eggie nooit zo zou kunnen zien, vind ik dat meestal toch niet zo.
  woensdag 29 november 2006 @ 12:04:27 #190
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43987316
hoe was IJsland trouwens k-man? mogen we nog een showcase verwachten?
pi_43987412
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:58 schreef Lord Dreamer het volgende:
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:02 schreef k_man het volgende:
Ik heb het ook niet zo op zwaar bewerkte foto's. Fotograferen blijft voor mij toch het zo mooi mogelijk vastleggen van de werkelijkheid. Als de foto dan iets laat zien wat je in het eggie nooit zo zou kunnen zien, vind ik dat meestal toch niet zo.
Die standpunten zijn duidelijk, maar zijn jullie beiden nou serieus van mening dat de inzendingen van deze maand (te) zwaar bewerkt zijn? Afgezien van de foto van Chanty zie ik dat namelijk niet. Neem mij eens bij het handje en vertel wat er zoal te zwaar bewerkt is aan de diverse inzendingen. Want kennelijk weegt het zwaar, ER vindt het allemaal erg genoeg om te voorgoed verdwijnen, LD om niet mee te doen en niet te stemmen. Dan kan het nooit moeilijk zijn om het concreet te maken, zou ik zeggen.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_43987439
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:04 schreef Puckzzz het volgende:
hoe was IJsland trouwens k-man? mogen we nog een showcase verwachten?
IJsland was gaaf. Hoewel ik Reykjavik nauwelijks uitgeweest ben. Vooral het concert was erg goed.

Showcase weet ik nog niet. Ik heb dus alleen foto's van Reykjavik, waarbij het licht erg lastig was. Weinig daglicht en dan met een heel laagstaande zon. Ik moet eens gaan kijken of er voldoende goede tussen zitten voor een showcase.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2006 12:08:59 ]
pi_43987513
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:07 schreef Vliegvrager het volgende:
Die standpunten zijn duidelijk, maar zijn jullie beiden nou serieus van mening dat de inzendingen van deze maand (te) zwaar bewerkt zijn? Afgezien van de foto van Chanty zie ik dat namelijk niet. Neem mij eens bij het handje en vertel wat er zoal te zwaar bewerkt is aan de diverse inzendingen.
In dit geval stoor ik me er niet zo aan. De inzending van Chanty is inderdaad duidelijk bewerkt, maar verder valt het best mee. Het was maar om aan te geven dat ik er geen voorstander van ben om te zeggen dat photoshop nou eenmaal bij de moderne fotografie hoort en dat alles is toegestaan. Daar mag je best grenzen aan stellen.
pi_43988705
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:07 schreef Vliegvrager het volgende:
Die standpunten zijn duidelijk, maar zijn jullie beiden nou serieus van mening dat de inzendingen van deze maand (te) zwaar bewerkt zijn? Afgezien van de foto van Chanty zie ik dat namelijk niet. Neem mij eens bij het handje en vertel wat er zoal te zwaar bewerkt is aan de diverse inzendingen.
De nadruk ligt bij deze wedstrijd niet op de foto maar meer op de bewerking van de foto's mooi kadertje/leuke kleurtjes , tekstje erbij , of gewoon de foto uit onbalans trekken. Ook al heb je de tutorials. Het is allemaal met een nadruk op bewerking van de foto's dan op de foto's zelf. Je kan het ook zien aan het aantal inzendigen, die is ook stukken lager dan vorige keren. De toegankelijkheid ligt lager erworden twee eisen gesteld nu. Je moet een beetje kunnen fotograferen en je moet ook nog een beetje kunnen soepen zeg maar. In plaats van je moet alleen een beetje kunnne fotograferen.
pi_43988990
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]

De nadruk ligt bij deze wedstrijd niet op de foto maar meer op de bewerking van de foto's mooi kadertje/leuke kleurtjes , tekstje erbij , of gewoon de foto uit onbalans trekken.
Mwoa, daar ligt niet de nadruk op, vind ik. Ik heb toch vooral 4 foto's gemaakt. Daarna ongeveer volgens de HOWTO bij elkaar gegooid. Het is extra werk, maar de nadruk ligt nog steeds op de foto's. Misschien moet de eis een volgende keer anders: "je gooit er 4 bij elkaar volgens de HOWTO, en NIET anders.", is dat wat we willen? Ik kijk persoonlijk vooral naar de 4 foto's, niet naar het kader, een tekst in het kader, etc.

En ja, een enkeling heeft meer gephotoshopt, maar we merken aan de punten wel of mensen dat wel of niet waarderen.
  woensdag 29 november 2006 @ 13:12:40 #196
97348 Matness
Matt about you
pi_43989016
quote:

[..]

De nadruk ligt bij deze wedstrijd niet op de foto maar meer op de bewerking van de foto's
dat vond en vind ik erg jammer, als fotosdoep leek word je heel erg beperkt, het is al snel te ingewikkeld, en kan je dus niet meedoen
ik vind dat niet leuk, ik bakte er helemaal niks van, en dan kun je dus niks inzenden
terwijl i.m.o. de nadruk moet liggen op de foto, het fotograferen
het is niet voor niets een fotowedstrijd..
pi_43989473
Ik weet dat DIG daarvoor is, maar mensen met dit soort vragen over photoshop mogen mij best stalken hoor Alleen echt dingen in foto's veranderen/oud maken enz ben ik niet zo bedreven in omdat ik dat simpelweg nooit doe..

Maar kaders, en ook andere kleine dingetjes kan ik wel bij helpen..
Is voor deze wedstrijd te laat, maar voor andere wedstrijden of gewone algemene vragen mag je me best lastig vallen hoor..

En als het veel voorkomende dingen zijn wil ik er best geillustreerde pdf-jes van maken die je dan kunt gebruiken..

Is wel mail+msn in mijn profiel te vinden..
  FOK!fotograaf woensdag 29 november 2006 @ 13:34:37 #198
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43989575
quote:
De nadruk ligt bij deze wedstrijd niet op de foto maar meer op de bewerking van de foto's mooi kadertje/leuke kleurtjes , tekstje erbij , of gewoon de foto uit onbalans trekken.
Nou, er is bij dit thema gewoon meer ruimte voor kadering. Het is zeker niet de kern van de opdracht. Als iemand stemt op de mooiste kaders, prima, dat is zijn/haar goed recht. Ik denk niet dat dat de norm is geweest bij de meeste stemmers.
quote:
Ook al heb je de tutorials. Het is allemaal met een nadruk op bewerking van de foto's dan op de foto's zelf. Je kan het ook zien aan het aantal inzendigen, die is ook stukken lager dan vorige keren. De toegankelijkheid ligt lager erworden twee eisen gesteld nu.
Ik had het druk, en vond het een lastig thema. Niet iedereen heeft zeeen van tijd om elke keer mee te doen, en ook nu was het genoeg geweest om gewoon 4 losse foto's in te sturen. De toegankelijkheid was imo dus net zo hoog. En ik heb niemand horen vragen of ik even een kader wilde maken voor ze omdat ze anders niet mee konden doen.
quote:
Je moet een beetje kunnen fotograferen en je moet ook nog een beetje kunnen soepen zeg maar. In plaats van je moet alleen een beetje kunnne fotograferen.
Sorry, ik deel deze mening niet. Of het nou 4 losse foto's of 4 in kader was, ik beoordeel de foto's. Dat jij misschien ook het kader mee beoordeeld, is niet de norm denk ik.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf woensdag 29 november 2006 @ 13:36:11 #199
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43989613
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:12 schreef Matness het volgende:
dat vond en vind ik erg jammer, als fotosdoep leek word je heel erg beperkt, het is al snel te ingewikkeld, en kan je dus niet meedoen
ik vind dat niet leuk, ik bakte er helemaal niks van, en dan kun je dus niks inzenden
terwijl i.m.o. de nadruk moet liggen op de foto, het fotograferen
het is niet voor niets een fotowedstrijd..
Vier losse foto's was geen optie? Even hulp voor het kaderen had je zo kunnen krijgen hoor. Sorry, beetje een drogreden en hokjesgeest qua creativiteit. Dan had je ze geprint, op een tafel gelegd en daar een pic van genomen, wees creatief!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_43989648
quote:
Het is allemaal met een nadruk op bewerking van de foto's dan op de foto's zelf.
Tja, dat vind jij kennelijk en daar ben je kennelijk ook niet vanaf te brengen. Ik vind dat helemaal niet, hooguit zou je kunnen zeggen dat de nadruk hier ligt op een het weergeven van de samenhang tussen de foto's, wat eerder een creatieve dan een technische uitdaging is. En ik moet zeggen dat ik de meeste inzendingen op dat punt zeer geslaagd vind.

Los daarvan ga je niet in op mijn vraag. Geef nou eens concreet aan waar je vind dat de nadruk op de bewerking ligt en niet op de foto. Als je alleen maar roept dat iets zo is, zakken we af naar het niveau van one-liners, en dan kunnen we net zo goed in POL gaan zitten.
quote:
Je kan het ook zien aan het aantal inzendigen, die is ook stukken lager dan vorige keren. De toegankelijkheid ligt lager erworden twee eisen gesteld nu. Je moet een beetje kunnen fotograferen en je moet ook nog een beetje kunnen soepen zeg maar. In plaats van je moet alleen een beetje kunnne fotograferen.
mmja, de toegankelijkheid is idd iets minder geworden, en ik vraag me eerlijk gezegd af of dat zo erg is. Dit thema is net iets te pittig voor mensen die ff snel een archiefje of een snapshotje in willen sturen. waarmee ik uitdrukkelijk niet bedoel dat iedereen die deze maand niet mee deed, dat zou doen Hier wordt je gedwongen 4 foto's op elkaar af te stemmen. Ik vind eerlijk gezegd de gemiddelde kwaliteit van de inzendingen hoger dan anders. Met PS-skills heeft dat niets te maken, ik zie ook interessante bijdragen van mensen waarvan ik weet dat ze niet of nauwelijks kunnen sjoppen (blomst, k_man). Met een beetje hulp en/of doorzettingsvermogen is iedereen wel in staat om 4 plaatjes in 1 plaatje te frommelen, zelfs als je niet over PS beschikt.
Mijn DeviantART gallery
,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')