Dit vind ik wat kinderachtig, het gaat om het onderwerp, en niet om de gesoepte foto's. Misschien zien de stemmers het onderwerp: een dag uit je leven in vier foto's , niet terug in jou inzending.quote:Op dinsdag 28 november 2006 04:23 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben het geheel met LD eens.
Ik stem deze maand dan ook gewoon niet. Er is mij teveel gesoept overall. Ik heb alleen maar 4 gecropte foto's in een lijssie geplakt, that's it. En dat blijkt niet spannend genoeg. Soit.
Dan zoek je 5 inzendingen waar niet in gesoept is, en/maar die wel aan het onderwerp voldoen. Ik heb er geloof ik wel 5 gevonden...quote:Op dinsdag 28 november 2006 04:23 schreef ElizabethR het volgende:
Ik stem deze maand dan ook gewoon niet. Er is mij teveel gesoept overall. Ik heb alleen maar 4 gecropte foto's in een lijssie geplakt, that's it. En dat blijkt niet spannend genoeg. Soit.
[wedstrijddiscussie] Wat een suf leven lei (ij) den we tochquote:Op maandag 27 november 2006 21:09 schreef Vliegvrager het volgende:
Sorry, reden niet goed genoeg.Niet voor een user, en niet voor een mod. Verzin maar een betere.
![]()
ik krijg een quoteveld?quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:07 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/fok/post_reply/944654/2/75/43932124
Lijkt me een zeer goede reden
Dank je , nu niet meer.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:18 schreef Puckzzz het volgende:
ik krijg een quoteveld?
Erg kinderachtig imhoquote:Op dinsdag 28 november 2006 04:23 schreef ElizabethR het volgende:
je bedoeld in een ruit i.p.v. een kruis? ik zal er eens naar kijkenquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:51 schreef laBaguette het volgende:
1.Puckzzz (5 punten) Kan je hem eens in de wedstrijddiscussie plaatsen maar dan met alle handelingen naar binnen toe ipv naar buiten (dus hond linksonder, klussen rechts onder enz) Ik heb een vermoeden dat de compositie dan nog sterker wordt. Vermoeden, kan het ook helemaal mis hebben..
Umm nee, het kruis blijf je zien als het goed is. Maar de "handelingen" bewegen naar het midden toe ipv naar de rand van het frame. Dus de hond loopt, als je hem linksonder plaatst, naar binnen toe ipv zoals nu naar de buitenkant.quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je bedoeld in een ruit i.p.v. een kruis? ik zal er eens naar kijken
Dat kanquote:
Beste elizabethR. Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt. Ten eerste wordt een onderwerp gekozen VOORDAT er inzendingen zijn. (daarnaast heeft de meerderheid het onderwerp gekozen, toch veemd als jij het het over een klein cubje die zijn gang kan gaan). Of het onderwerp vervolgens toegankelijk is of niet, leer je dus gaande weg. Kwestie van uitproberen en leren. Ten tweede zitten we zo om en nabij de feestperiode en hebben mensen zich om meer dingen druk te maken dan een fotowedstrijd. Het gebeurd heus wel vaker dat het even wat rustiger is.quote:Op woensdag 29 november 2006 04:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat kan![]()
Ik vind jouw interpretatie kinderachtig. Er staat een dag uit je leven. Dat is voor velerlei uitleg vatbaar. En dat hoeft niet perse het leven van de fokuser te zijn. Anders had er gestaan: Een dag uit het leven van de fotograaf die meedoet aan deze wedstrijd'Zo, als we dan toch op alle slakken zout gaan leggen!!!
Ik vind de hele wedstrijd op het moment erg kinderachtig. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom het onderwerp van Puckzzz is gekozen, gezien het absurd lage aantal inzendingen. Houdt dus in dat het onderwerp absoluut ontoegankelijk is, en toch wordt het gekozen??? Het is en blijft gewoon een klein groepje hier dat de dienst uitmaakt en regeltjes aan hun laars lapt danwel dusdanig ombuigt dat juist dat kleine groepje kan doen en laten wat ze wil.
Werkelijk de enige die zonder onderscheid des persoons commentaar geeft op foto's is Pea. Voor mij is zij dan ook DE fot-user van het jaar. De rest bejubelt de foto's van hun ' eigen groepje' en speurt de EXIF's van andere users af naar, in hun ogen, fouten. Dat was voor mij al een reden om, na een aantal keren op de exif van door mij geplaatste foto's te worden afgeblaft, deze er mooi uit te slopen alvorens te plaatsen.
Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Ik hou de wedstrijden en dit forum voor gezien. Er zijn genoeg fotofora waar je je niet constant een buitenbeentje voelt, en als kneus op fotogebied ook een kans krijgt en serieuze adviezen in plaats van continue afgekamt te worden.
Iedereen verder veel photoshop plezier gewenst.
wat ratel je nou?quote:
Lieffie, je ziet spoken. Als er al een groepje is dat de dienst uitmaakt, dan hoort Puckzz daar zeker niet bij.quote:Op woensdag 29 november 2006 04:12 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind de hele wedstrijd op het moment erg kinderachtig. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom het onderwerp van Puckzzz is gekozen, gezien het absurd lage aantal inzendingen. Houdt dus in dat het onderwerp absoluut ontoegankelijk is, en toch wordt het gekozen??? Het is en blijft gewoon een klein groepje hier dat de dienst uitmaakt en regeltjes aan hun laars lapt danwel dusdanig ombuigt dat juist dat kleine groepje kan doen en laten wat ze wil.
Pas op met de kreet 'de enige', en zeker met versterkingen ervan. Zoooo pijnlijk als achteraf blijkt dat je iemand vergeten bent, Elefes bijvoorbeeld.quote:Werkelijk de enige die zonder onderscheid des persoons commentaar geeft op foto's is Pea.
Dat gebeurt idd. Helaas.Het is ontzettend irritant. Maar het gebeurt gelukkig niet zo FOT-breed als jij hier suggereert.quote:Voor mij is zij dan ook DE fot-user van het jaar. De rest bejubelt de foto's van hun ' eigen groepje' en speurt de EXIF's van andere users af naar, in hun ogen, fouten. Dat was voor mij al een reden om, na een aantal keren op de exif van door mij geplaatste foto's te worden afgeblaft, deze er mooi uit te slopen alvorens te plaatsen.
Ik zou het jammer vinden als je echt wegbleef, maar eerlijk gezegd denk ik dat we je wel terugzienquote:Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Ik hou de wedstrijden en dit forum voor gezien. Er zijn genoeg fotofora waar je je niet constant een buitenbeentje voelt, en als kneus op fotogebied ook een kans krijgt en serieuze adviezen in plaats van continue afgekamt te worden.
en:quote:Iedereen verder veel photoshop plezier gewenst.
Oh ja, dat was je aanleiding he? Beetje overtrokken imho. Ik heb eens naar het wedstrijdtopic gekeken. Er zijn 20 inzendingen, daarvan zijn er bij 3 (die van Claudia-x, die van LekkerApart en die van mezelf) drie foto's in een andere foto geplakt, de andere 17 zijn dus 4 gecropte foto's in een lijstje, net als die van jou. Drie foto's in een andere foto plakken is trouwens niet moeilijker dan 4 foto's in een lijstje plakken. Dus wat er te veel gesoept is overal? Ik weet het niet. Dat er een paar mensen tekst in de foto hebben gezet? Dat zal je vast niet bedoelen. Dat mensen leuk aan kadertjes hebben zitten freubelen? Heb je zelf ook gedaan, dus dat zal je punt niet zijn. Dat er aan de foto's zelf geshopt is dan? Dat gebeurt iedere maand, dat staat los van het thema deze maand. En ook dat valt reuze mee, eigenlijk alleen bij die van Chanty valt het echt op.quote:Op dinsdag 28 november 2006 04:23 schreef ElizabethR het volgende:
Niets menselijks is mij vreemdquote:Op woensdag 29 november 2006 09:36 schreef LekkerApart het volgende:
Hehe vliegvrager daar maak jij een foutje
Je ziet bij mij 4 individuele foto's met zwarte randen..
Er is geen foto over een andere heen gezet..
Welkom enzoquote:Ik heb ze in ps gezet, naast elkaar dus, ff recht/schuin getrokken, en lijntjes getrokken met een pentool..
(Voegt btw niks toe aan de discussie waar het verhaal over ging)
Enne LekkerApart heet Jolanda en is V
Ik leg alleen uit waarom IK niet op jou heb gestemd naar gelang jouw post:quote:Op woensdag 29 november 2006 04:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat kan![]()
Ik vind jouw interpretatie kinderachtig. Er staat een dag uit je leven. Dat is voor velerlei uitleg vatbaar. En dat hoeft niet perse het leven van de fokuser te zijn. Anders had er gestaan: Een dag uit het leven van de fotograaf die meedoet aan deze wedstrijd'Zo, als we dan toch op alle slakken zout gaan leggen!!!
quote:Op dinsdag 28 november 2006 04:23 schreef ElizabethR het volgende:
Het onderwerp is net zoals alle voorgaande maanden GEKOZEN door alle FOT-ers zelf. Als mensen er niet in zijn geslaagd omeen inzending te doen omdat het een pittig onderwerp is, of ze een druk sociaal leven of wat dan ook, dan is dat hun eigen keuze. En dan idd heb je minder inzendingen. Het is voor mij dat ik op het laatst nog een ingeving had, anders had ik ook niets ingestuurd.quote:Ik vind de hele wedstrijd op het moment erg kinderachtig. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom het onderwerp van Puckzzz is gekozen, gezien het absurd lage aantal inzendingen. Houdt dus in dat het onderwerp absoluut ontoegankelijk is, en toch wordt het gekozen??? Het is en blijft gewoon een klein groepje hier dat de dienst uitmaakt en regeltjes aan hun laars lapt danwel dusdanig ombuigt dat juist dat kleine groepje kan doen en laten wat ze wil.
Sorry maar ik weet niet wat je bedoeld met exif afspeuren, so bekend ben ik nog niet met het hele FOT-gebeuren.quote:Werkelijk de enige die zonder onderscheid des persoons commentaar geeft op foto's is Pea. Voor mij is zij dan ook DE fot-user van het jaar. De rest bejubelt de foto's van hun ' eigen groepje' en speurt de EXIF's van andere users af naar, in hun ogen, fouten. Dat was voor mij al een reden om, na een aantal keren op de exif van door mij geplaatste foto's te worden afgeblaft, deze er mooi uit te slopen alvorens te plaatsen.
Dat vind ik nou jammer. Je maakt mooie foto's, lekker rauw en hebt een mening mbt fotografie en hoe die zou moeten zijn. Ik ben ervan overtuigd dat vele nieuwelingen hiervan kunnen leren alsook oude rotten. Maar ik zou je mening niet als vast uitgangspunt willen nemen dat dit voor iedereen geldt. Als jij vindt dat een bepaald onderwerp niet goed genoeg is voor je, of niet je smaak is, dan zou ik gewoon niets insturen. Maar ook niet zodanig druk over maken, in ieder geval meer druk over maken dan dat de bedoeling is.quote:Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Ik hou de wedstrijden en dit forum voor gezien. Er zijn genoeg fotofora waar je je niet constant een buitenbeentje voelt, en als kneus op fotogebied ook een kans krijgt en serieuze adviezen in plaats van continue afgekamt te worden.
Iedereen verder veel photoshop plezier gewenst.
Ik zit niet dag en nacht op fokquote:Op woensdag 29 november 2006 08:06 schreef An24 het volgende:
[..]
Als je echt tegen het onderwerp was, had je meer van jezelf moeten laten spreken toen ik het onderwerp voorstelde als keuze.
Ehhhhh, wat bazel jij nou weer? Waar zeg ik dat? Ik reageer niet eens op de kritiek op mijn foto!! Ik reageer op de posts van LD over het fotosoepen. Het zal mij aan mijn reet roesten of er wel of niet op mijn foto gestemd wordt. Dat is niet de eerste keer hoor.quote:Jammer dat je de kritiek voor je foto zo hoog opneemt en ermee wil stoppen, maar dit is jou keuze.
succes met het vinden van zo'n forumquote:Op woensdag 29 november 2006 10:56 schreef ElizabethR het volgende:
Dus nogmaals, veel photoshop plezier gewenst op dit forum. Ik ga wel naar een forum waar ze ook nog oog hebben voor foto's die niet uit en te na bewerkt zijn.
Als je een forum hebt gevonden waar minder bewerkt wordt dan hier, kun je dan nog even een linkje komen droppen? Ben er erg benieuwd naar namelijk.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:56 schreef ElizabethR het volgende:
Dus nogmaals, veel photoshop plezier gewenst op dit forum. Ik ga wel naar een forum waar ze ook nog oog hebben voor foto's die niet uit en te na bewerkt zijn.
we zaten al op je te wachten...relradar kapoet?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:25 schreef k_man het volgende:
Ah, zijn we weer toe aan de maandelijkse rel?
Noem je dit al een rel??quote:Op woensdag 29 november 2006 11:25 schreef k_man het volgende:
Maandelijkse rel door een vrouw... Bespeur ik hier een patroon?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:25 schreef k_man het volgende:
Denk je ook aan de maandelijkse probleempjes bij de dames???quote:Op woensdag 29 november 2006 11:40 schreef freud het volgende:
[..]
Maandelijkse rel door een vrouw... Bespeur ik hier een patroon?
Ik denk dat dat voor iedereen anders is. En als je gewoon stemt op hetgeen jij mooier vind (bewerkt/onbewerkt) is er niks aan de hand lijkt mequote:Op woensdag 29 november 2006 11:58 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik blijf er bij dat ik de puurheid van de foto het mooiste vind. Dus zo min mogenlijk bewerkte fotos vind ik het mooiste.
quote:Op woensdag 29 november 2006 11:58 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik blijf er bij dat ik de puurheid van de foto het mooiste vind. Dus zo min mogenlijk bewerkte fotos vind ik het mooiste.
Die standpunten zijn duidelijk, maar zijn jullie beiden nou serieus van mening dat de inzendingen van deze maand (te) zwaar bewerkt zijn? Afgezien van de foto van Chanty zie ik dat namelijk niet. Neem mij eens bij het handje en vertel wat er zoal te zwaar bewerkt is aan de diverse inzendingen. Want kennelijk weegt het zwaar, ER vindt het allemaal erg genoeg om te voorgoed verdwijnen, LD om niet mee te doen en niet te stemmen. Dan kan het nooit moeilijk zijn om het concreet te maken, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:02 schreef k_man het volgende:
Ik heb het ook niet zo op zwaar bewerkte foto's. Fotograferen blijft voor mij toch het zo mooi mogelijk vastleggen van de werkelijkheid. Als de foto dan iets laat zien wat je in het eggie nooit zo zou kunnen zien, vind ik dat meestal toch niet zo.
IJsland was gaaf. Hoewel ik Reykjavik nauwelijks uitgeweest ben. Vooral het concert was erg goed.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:04 schreef Puckzzz het volgende:
hoe was IJsland trouwens k-man? mogen we nog een showcase verwachten?
In dit geval stoor ik me er niet zo aan. De inzending van Chanty is inderdaad duidelijk bewerkt, maar verder valt het best mee. Het was maar om aan te geven dat ik er geen voorstander van ben om te zeggen dat photoshop nou eenmaal bij de moderne fotografie hoort en dat alles is toegestaan. Daar mag je best grenzen aan stellen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:07 schreef Vliegvrager het volgende:
Die standpunten zijn duidelijk, maar zijn jullie beiden nou serieus van mening dat de inzendingen van deze maand (te) zwaar bewerkt zijn? Afgezien van de foto van Chanty zie ik dat namelijk niet. Neem mij eens bij het handje en vertel wat er zoal te zwaar bewerkt is aan de diverse inzendingen.
De nadruk ligt bij deze wedstrijd niet op de foto maar meer op de bewerking van de foto's mooi kadertje/leuke kleurtjes , tekstje erbij , of gewoon de foto uit onbalans trekken. Ook al heb je de tutorials. Het is allemaal met een nadruk op bewerking van de foto's dan op de foto's zelf. Je kan het ook zien aan het aantal inzendigen, die is ook stukken lager dan vorige keren. De toegankelijkheid ligt lager erworden twee eisen gesteld nu. Je moet een beetje kunnen fotograferen en je moet ook nog een beetje kunnen soepen zeg maar. In plaats van je moet alleen een beetje kunnne fotograferen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:07 schreef Vliegvrager het volgende:
Die standpunten zijn duidelijk, maar zijn jullie beiden nou serieus van mening dat de inzendingen van deze maand (te) zwaar bewerkt zijn? Afgezien van de foto van Chanty zie ik dat namelijk niet. Neem mij eens bij het handje en vertel wat er zoal te zwaar bewerkt is aan de diverse inzendingen.
Mwoa, daar ligt niet de nadruk op, vind ik. Ik heb toch vooral 4 foto's gemaakt. Daarna ongeveer volgens de HOWTO bij elkaar gegooid. Het is extra werk, maar de nadruk ligt nog steeds op de foto's. Misschien moet de eis een volgende keer anders: "je gooit er 4 bij elkaar volgens de HOWTO, en NIET anders.", is dat wat we willen? Ik kijk persoonlijk vooral naar de 4 foto's, niet naar het kader, een tekst in het kader, etc.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
De nadruk ligt bij deze wedstrijd niet op de foto maar meer op de bewerking van de foto's mooi kadertje/leuke kleurtjes , tekstje erbij , of gewoon de foto uit onbalans trekken.
dat vond en vind ik erg jammer, als fotosdoep leek word je heel erg beperkt, het is al snel te ingewikkeld, en kan je dus niet meedoenquote:Op woensdag 29 november 2006 12:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
De nadruk ligt bij deze wedstrijd niet op de foto maar meer op de bewerking van de foto's
Nou, er is bij dit thema gewoon meer ruimte voor kadering. Het is zeker niet de kern van de opdracht. Als iemand stemt op de mooiste kaders, prima, dat is zijn/haar goed recht. Ik denk niet dat dat de norm is geweest bij de meeste stemmers.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
De nadruk ligt bij deze wedstrijd niet op de foto maar meer op de bewerking van de foto's mooi kadertje/leuke kleurtjes , tekstje erbij , of gewoon de foto uit onbalans trekken.
Ik had het druk, en vond het een lastig thema. Niet iedereen heeft zeeen van tijd om elke keer mee te doen, en ook nu was het genoeg geweest om gewoon 4 losse foto's in te sturen. De toegankelijkheid was imo dus net zo hoog. En ik heb niemand horen vragen of ik even een kader wilde maken voor ze omdat ze anders niet mee konden doen.quote:Ook al heb je de tutorials. Het is allemaal met een nadruk op bewerking van de foto's dan op de foto's zelf. Je kan het ook zien aan het aantal inzendigen, die is ook stukken lager dan vorige keren. De toegankelijkheid ligt lager erworden twee eisen gesteld nu.
Sorry, ik deel deze mening niet. Of het nou 4 losse foto's of 4 in kader was, ik beoordeel de foto's. Dat jij misschien ook het kader mee beoordeeld, is niet de norm denk ik.quote:Je moet een beetje kunnen fotograferen en je moet ook nog een beetje kunnen soepen zeg maar. In plaats van je moet alleen een beetje kunnne fotograferen.
Vier losse foto's was geen optie? Even hulp voor het kaderen had je zo kunnen krijgen hoor. Sorry, beetje een drogreden en hokjesgeest qua creativiteit. Dan had je ze geprint, op een tafel gelegd en daar een pic van genomen, wees creatief!quote:Op woensdag 29 november 2006 13:12 schreef Matness het volgende:
dat vond en vind ik erg jammer, als fotosdoep leek word je heel erg beperkt, het is al snel te ingewikkeld, en kan je dus niet meedoen
ik vind dat niet leuk, ik bakte er helemaal niks van, en dan kun je dus niks inzenden
terwijl i.m.o. de nadruk moet liggen op de foto, het fotograferen
het is niet voor niets een fotowedstrijd..
Tja, dat vind jij kennelijk en daar ben je kennelijk ook niet vanaf te brengen. Ik vind dat helemaal niet, hooguit zou je kunnen zeggen dat de nadruk hier ligt op een het weergeven van de samenhang tussen de foto's, wat eerder een creatieve dan een technische uitdaging is. En ik moet zeggen dat ik de meeste inzendingen op dat punt zeer geslaagd vind.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
Het is allemaal met een nadruk op bewerking van de foto's dan op de foto's zelf.
mmja, de toegankelijkheid is idd iets minder geworden, en ik vraag me eerlijk gezegd af of dat zo erg is. Dit thema is net iets te pittig voor mensen die ff snel een archiefje of een snapshotje in willen sturen. waarmee ik uitdrukkelijk niet bedoel dat iedereen die deze maand niet mee deed, dat zou doen Hier wordt je gedwongen 4 foto's op elkaar af te stemmen. Ik vind eerlijk gezegd de gemiddelde kwaliteit van de inzendingen hoger dan anders. Met PS-skills heeft dat niets te maken, ik zie ook interessante bijdragen van mensen waarvan ik weet dat ze niet of nauwelijks kunnen sjoppen (blomst, k_man). Met een beetje hulp en/of doorzettingsvermogen is iedereen wel in staat om 4 plaatjes in 1 plaatje te frommelen, zelfs als je niet over PS beschikt.quote:Je kan het ook zien aan het aantal inzendigen, die is ook stukken lager dan vorige keren. De toegankelijkheid ligt lager erworden twee eisen gesteld nu. Je moet een beetje kunnen fotograferen en je moet ook nog een beetje kunnen soepen zeg maar. In plaats van je moet alleen een beetje kunnne fotograferen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |