abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43779895
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:13 schreef sigme het volgende:

[..]

En toch klopt die rekensom niet.

Of er wel / geen links kabinet komt hangt niet af van de vraag op de PvdA groter is dan het CDA; maar van de vraag of de PvdA in zee gaat met CDA of met SP.
Met pvdA als grootste heeft bos het initiatief bij de (in)formatie. Afhankelijk van de uitslag liggen er twee mogelijkheden voor de hand:

CDA+PvdA = 39+42 = 81 zetels
PvdA+GL+SP= 42+ 9+ 15 = 66 zetels = pech.
PvdA+GL+SP+CU= 42+ 9+ 15+7 = 73 zetels = pech.

Dus blijft optie 1 over. Is centrum links kabinet. Daar wil ik het graag voor doen.

Stel CDA weigert, wat dan?

Dan neemt CDa imnitialtief:

CDa+VVD = 39 +23 = 62 = pech
CDa+VVD+ CU = 39 +23 + 7 = 69 = pech
CDa+VVD+ CU+SGP = 39 +23 + 7+2 = 71 = nog steeds pech

Het CDA begrijpt ook wel dat het land geregeerd moet worden en kiest toch voor CDa + PvDA.

Zoiets.
quote:
De kans dat de SP in de coalitie komt verklein je met een strategische stem op de PvdA, ten gunste van het CDA.
Dat klopt. Maar wat mij betreft ook ok. Als pvdA maar groter dan CDA is.
quote:
Zo ook verklein je de kans op Bos als premier met een stem op de PvdA. Dat gaat namelijk niet om de grootste partij van het parlement, maar de grootste partij in de coalitie. In een linkse coalitie zal de PvdA snel de grootste zijn.
niet helemaal. De grootte partij neemt in beginsel het initiatief. Als echter alles doodloopt, dan komt de 2e grootste in beeld. Zie 1977: CDA_VVD kabinet met pvdA als grootste.
quote:
Een stategische stem op PvdA is een stem voor centrum-rechts. En als het om de premier gaat: je steunt er de kandidatuur van Balkenende mee. Zowel de optie CDA-PvdA als de optie CDA-VVD wordt ermee gesteund, ten koste van de opties van coalitie zonder CDA.
Dat risico is er ook. ik heb gen kristallen bol. Zie vorig commentaar. Maar help ik dan niet met een stem op de SP ook een rechts kabinet in het zadel? Waar ligt volgens jou de achterkant van het gelijk??
quote:
Hoe meer van dit soort 'strategische kiezers', hoe groter de kans dat we gewoon Balkenende 4 krijgen.
Daar wil ik zo 1,2,3 niet aan.......Al weet je maar nooit. als stregische kiezers beinvloed je immers niet het hele spectrum, het hang af de verhouidingen in het hele spectrum. Het is onmogelijk om daar op wat voor manier ook rekening te houden

Ik hoop echter niet dat jouw scenario uitkomt. dat hoeft denk ik geen betoog.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:40:46 #174
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_43780095
Net strategisch gestemd op jawel, de PvdA. Met een groen randje, dat wel. D.Samson !
  woensdag 22 november 2006 @ 13:43:19 #175
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_43780176
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:16 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Balkenende heeft mij gisteren met dat debat echt overgehaald om op hem te stemmen.
Lulkoek, hij heeft je mening bevestigd. Zeg dat dan ook. Ik heb je hier de afgelopen weken niets anders zien doen dan het CDA lopen pimpen.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:47:40 #176
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_43780324
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:30 schreef FlowDesign het volgende:
[afbeelding]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 22 november 2006 @ 13:48:40 #177
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43780355
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:43 schreef Momitsu het volgende:

[..]

Lulkoek, hij heeft je mening bevestigd. Zeg dat dan ook. Ik heb je hier de afgelopen weken niets anders zien doen dan het CDA lopen pimpen.
Ik stem in principe nooit op de lijsttrekker. Maar ik vond deze keer dat Balkenende mijn stem echt had verdiend.
Pugna Pro Patria
pi_43780857
Als je nu nog steeds denkt dat de PvdA of de SP meer stemmen gaat halen dan het CDA dan wel je wel heel erg naďef hoor. Dan kun je hier maar beter niet meer interessant lopen doen over politiek

Je kunt er gewoon vanuit gaan dat het CDA de meeste zetels zal halen. Beaxtrix benoemt de formateur en meestal is dat de beoogd minister-president, dus Balkenende. Met Balkenende als formateur zal er dus hoe dan ook geen CDA coalitie met PvdA of SP komen. Dan zullen ze of gewoon doorgaan met een minderheidskabinet zoals nu of (als de VVD daarmee instemt) kunnen ze een meerderheid behalen samen met VVD, CU en de PVV. Maar dat laatste acht ik ook niet erg waarschijnlijk. Maar ik voorspel een CDA, VVD (en CU) coalitie.
Age of fruity enlightenment!
pi_43780951
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:05 schreef FlowDesign het volgende:
Als je nu nog steeds denkt dat de PvdA of de SP meer stemmen gaat halen dan het CDA dan wel je wel heel erg naďef hoor. Dan kun je hier maar beter niet meer interessant lopen doen over politiek
Jij denkt met vijf zetels verschil in de endspurt de race gelopen is? Had jij in 2002 verwacht dat het CDA als grootste zou eindigen? Nou ik kan je zeggen dat zelfs JPB zeer verrast was. Je weet het dus nooit.
pi_43781077
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:05 schreef FlowDesign het volgende:
Maar ik voorspel een CDA, VVD (en CU) coalitie.
CDA en VVD komen in de peilingen niet verder dan zo'n 62-65 zetels, met de CU gaat het richting de 70. Hoe wil je daarmee een werkbare regering vormen?

Een minderheidscoalitie werkt alleen als deze coalitie met verschillende partijen meerderheden kan vormen, zoals CDA/VVD nu de keuze hebben uit de CU, de LPF en D66. Als de peilingen ongeveer kloppen dan heeft CDA/VVD in de nieuwe situatie zowel de CU, de PVV als de SGP nodig, en dan nog spant het erom. Niet werkbaar dus, ook al omdat de CU op bepaalde beleidsterreinen een meerderheid kan vormen met PvdA, SP, GL, PvdD en D66.
pi_43781143
Ik denk dat het CDA gewoon geen regeerakkoord kan maken met de PvdA (of de SP) dus dan zal er een andere oplossing moeten komen.
pi_43781163

Ben ff creatief geweest met fotosoep
pi_43781264
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:16 schreef FlowDesign het volgende:
Ik denk dat het CDA gewoon geen regeerakkoord kan maken met de PvdA (of de SP) dus dan zal er een andere oplossing moeten komen.
Op basis van de laatste peilingen (uiteraard kan de uitslag daar flink van afwijken) is er geen andere oplossing dan CDA, PvdA en eventueel 1 of 2 andere partijen.
  woensdag 22 november 2006 @ 14:23:25 #184
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_43781366
Argh, ik word gek. Ik was er van overtuigd dat ik SP ging stemmen, tot gisterenavond. Door het debat, door wat ik vandaag allemaal weer aan het lezen ben en door de uitslagen van diverse stemwijzers ben ik weer enorm aan het twijfelen tussen SP en PvdA. En de keuze voor strategisch stemmen maakt het er ook niet makkelijker op, want wat is de beste strategische keuze als je voor links wilt gaan. Ik snap de argumenten voor beide namelijk wel.

Enorm frustrerend en ik moet vandaag het resultatenhoofdstuk plus een deel conclusie van m'n scriptie afhebben en dat gaat zo never nooit niet lukken
*´¨)
¸.ˇ ¸.ˇ´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.ˇ´ (_.ˇ´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_43781371
PvdA
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
  woensdag 22 november 2006 @ 14:28:17 #186
10710 gday
propria cures
pi_43781521
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:16 schreef FlowDesign het volgende:
[afbeelding]

Ben ff creatief geweest met fotosoep
Je kunt wel negatief doen over communisme, maar het is niet het communisme zelf dat slecht is. Het probleem ligt bij de verdorven aard van de egoďstische mens zoals jij en ik, waardoor communisme moeilijk te hanteren is.

edit: even herformuleerd
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  woensdag 22 november 2006 @ 14:31:10 #187
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_43781617
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:28 schreef gday het volgende:

[..]

Je kunt wel negatief doen over communisme, maar het is niet het communisme zelf dat slecht is. Het probleem ligt niet bij communisme, maar bij de verdorven aard van de egoďstische mens zoals jij en ik.
En daarbij is de SP allang geen communistische partij meer.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_43781649
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:28 schreef gday het volgende:

[..]

Je kunt wel negatief doen over communisme, maar het is niet het communisme zelf dat slecht is. Het probleem ligt niet bij communisme, maar bij de verdorven aard van de egoďstische mens zoals jij en ik.
Het is de verdorvenheid van communisme dat mensen slecht heten, omdat ze niet voldoen aan een onmenselijke beschrijving.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 22 november 2006 @ 14:32:50 #189
10710 gday
propria cures
pi_43781676
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:31 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

En daarbij is de SP allang geen communistische partij meer.
Idd, dat is sowieso een vaststaand feit, maar het blijkt dat sommige mensen dat gewoon niet kunnen of willen begrijpen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_43781681
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Lichte voorkeur. SP is wat uitgesprokenen en duidelijker en standvastiger. Ook de stemwijzers leiden mij met lichte voorkeur naar SP en CU.

Maar met CU help je CDA+VVD aan meerderheid. OML (=over mijn lijk)

Met SP stem je indirect op Balk. OML.
Dit klopt niet wat je zegt. Met een stem op de CU help je de CDA en VVD niet.
Ook een stem op de SP helpt het CDA niet. Een stem op de CU helpt de CU aan meer zetels, en een stem op de SP helpt de SP aan meer zetels. Dat is dus nooit andere partijen helpen.

Wat wel triest is, is dat er zoveel mensen zijn die eigenlijk SP of GL zouden willen stemmen maar dan maar strategisch gaan stemmen op de PVDA.

Waarom? Ten eerste is het zo dat de PVDA daardoor heel groot zou kunnen worden, maar je tevens een stem weg gaat halen bij SP en/of GL. Ook dan komt dus je uiteindelijke wens op een links kabinet verder weg te liggen omdat je uiteindelijk wel een meerderheid zal moeten komen. Maw, als al die linkse mensen zo denken kom je simpelweg nu bedrogen uit want dan gaat het PVDA - CDA worden in het beste geval. Of in het ergste geval kan het betekenen dat de PVDA net niet de grootste partij word en dan heb je dus de mogelijkheden op een rechts kabinet vergroot!
Ten tweede vind ik het niet principieel. Je staat achter een partij, maar gaat toch maar op een andere partij stemmen om iets te beinvloeden?

Mijn advies is daarom ook: Wees principieel, stem gewoon op de partij waar je achter staat en laat je niet gek maken door anderen, de media of wat dan ook. Weest dus allen standvastig!
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
  woensdag 22 november 2006 @ 14:33:58 #191
10710 gday
propria cures
pi_43781709
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is de verdorvenheid van communisme dat mensen slecht heten, omdat ze niet voldoen aan een onmenselijke beschrijving.
Wat is daar verdorven aan? Waarom zijn menselijke eigenschappen per se zaligmakend?
  woensdag 22 november 2006 @ 14:35:49 #192
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43781760
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat doe jij alsnog op de valreep? Ga jij ook voor de macht?
nee, ik stem op basis van mijn overtuigingen icm de standpunten van een partij
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43781819
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:23 schreef Foeske het volgende:
Argh, ik word gek. Ik was er van overtuigd dat ik SP ging stemmen, tot gisterenavond. Door het debat, door wat ik vandaag allemaal weer aan het lezen ben en door de uitslagen van diverse stemwijzers ben ik weer enorm aan het twijfelen tussen SP en PvdA. En de keuze voor strategisch stemmen maakt het er ook niet makkelijker op, want wat is de beste strategische keuze als je voor links wilt gaan. Ik snap de argumenten voor beide namelijk wel.

Enorm frustrerend en ik moet vandaag het resultatenhoofdstuk plus een deel conclusie van m'n scriptie afhebben en dat gaat zo never nooit niet lukken
Het leven is zo zwaar.
pi_43781856
pfff, al dat strategisch gedoe... ik volg mijn hart en idealen en heb D66 gestemd.

Tevens de enige partij die de keuze van premier wil loskoppelen van partijpolitiek.. Dan kun je dus stemmen voor jouw ideale premier en voor een programma... dan is dat strategische geneuzel ook gelijk voorbij
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_43781904
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

nee, ik stem op basis van mijn overtuigingen icm de standpunten van een partij
Precies! Dat zou iedereen moeten doen.
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
pi_43781961
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef gday het volgende:

[..]

Wat is daar verdorven aan? Waarom zijn menselijke eigenschappen per se zaligmakend?
Het is de roeping van de mens, mens te zijn.
De enige die moreel oordelen velt, is de mens. Een - er definitie- menselijk oordeel dus.

Een ideaal wat de mens oproept onmenselijk te zijn, is verdorven. Vanuit menselijk oogpunt.
Het is de mens die een leer aanhangt die de mens verwerpt. Dat is verwerpelijk, het gaat niet aan om met het menselijk oordeel de mens te veroordelen. De mens staat niet boven zichzelf.

En het is helemaal verdorven om andere mensen te verwijten dat ze mensen zijn - precies wat communisme doet dus.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 22 november 2006 @ 14:42:23 #197
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_43781992
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:39 schreef richardc het volgende:

[..]

Precies! Dat zou iedereen moeten doen.
Precies, dan zou het meer zijn dan een machtsstrijd tussen de twee groten.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 22 november 2006 @ 14:47:35 #198
10710 gday
propria cures
pi_43782166
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is de roeping van de mens, mens te zijn.
De enige die moreel oordelen velt, is de mens. Een - er definitie- menselijk oordeel dus.

Een ideaal wat de mens oproept onmenselijk te zijn, is verdorven. Vanuit menselijk oogpunt.
Het is de mens die een leer aanhangt die de mens verwerpt. Dat is verwerpelijk, het gaat niet aan om met het menselijk oordeel de mens te veroordelen. De mens staat niet boven zichzelf.

En het is helemaal verdorven om andere mensen te verwijten dat ze mensen zijn - precies wat communisme doet dus.
Communisme verwijt niemand iets. Communisme eist iets van mensen, om succesvol te kunnen zijn. Dat de mens daar niet geschikt voor is betekent niet dat communisme verdorven is, maar simpelweg dat de mens ongeschikt is. Niets meer en niets minder. Immers, wie weet komt er ooit nog een dominante levensvorm die wel op een dergelijke manier een samenleving in kan richten. Verdorvenheid van een dergelijk abstract begrip moet niet afhangen van de mate waarin iets invoerbaar is of niet.

Tenslotten: wat je feitelijk zegt is dat het menselijk is om menselijk te zijn. Dat is zonder twijfel een tautologie.
  woensdag 22 november 2006 @ 14:49:36 #199
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_43782237
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:20 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Er is een klein wonder voor nodig, maar als het even meezit kan Bos dit nog winnen.

Stel je toch voor. Dan wil ik die kop van Balkenende graag zien vanavond.
Ik heb al een flesje sect in de koelkast staan voor het geval dat
  woensdag 22 november 2006 @ 14:49:57 #200
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_43782245
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef richardc het volgende:

Mijn advies is daarom ook: Wees principieel, stem gewoon op de partij waar je achter staat en laat je niet gek maken door anderen, de media of wat dan ook. Weest dus allen standvastig!
Maar wat dus als je zoals ik achter twee partijen staat en je geen belangrijke verschillen kunt ontdekken? Ik dacht: dan ga ik dus maar voor strategie, maar zelfs dat is moeilijk.
*´¨)
¸.ˇ ¸.ˇ´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.ˇ´ (_.ˇ´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_43782257
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:49 schreef Momitsu het volgende:

[..]

Ik heb al een flesje sect in de koelkast staan voor het geval dat
Bahahaha sorry hoor. Simpele ziel
  woensdag 22 november 2006 @ 14:52:01 #202
10710 gday
propria cures
pi_43782322
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:50 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Bahahaha sorry hoor. Simpele ziel
Je bedoelt dat jij laat blijken dat je wél diep nadenkt over zaken? Heb ik niks van gemerkt tot nu toe. Helemaal niks.

Maar je komt wel stoer over met je post en je anticommunistme-plaatje hoor, heus!

[ Bericht 4% gewijzigd door gday op 22-11-2006 14:59:20 ]
pi_43782549
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:52 schreef gday het volgende:

[..]

Je bedoelt dat jij laat blijken dat je wél diep nadenkt over zaken? Heb ik niks van gemerkt tot nu toe. Helemaal niks.

Maar je komt wel stoer over met je post hoor, heus!
Het feit dat je bij jezelf thuis gaat vieren dat de partij waarop je gestemd hebt gewonnen heeft laat echt wel blijken dat iemand een simpele ziel is.
  woensdag 22 november 2006 @ 14:58:59 #204
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_43782554
Gaan we nu weer gezellig neuzelen over de vraag of communisme goed danwel fout is? Dat is toch een aardig herkauwde discussie volgens mij.

Ik juich iedereen toe die PvdA heeft gestemt, strategish of niet... Het is zoals EchtGaaf de enige kans op een iig linksere koers voor de komende jaren. En dat is hard nodig!

En heb je nog niet gestemt?... ga dan als de wiedeweerga PvdA stemmen
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  woensdag 22 november 2006 @ 14:59:43 #205
10710 gday
propria cures
pi_43782580
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:58 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Het feit dat je bij jezelf thuis gaat vieren dat de partij waarop je gestemd hebt gewonnen heeft laat echt wel blijken dat iemand een simpele ziel is.
Ik vind je simpeler als je iemand daarom een simpele ziel vindt.
pi_43782595
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:47 schreef gday het volgende:

Tenslotten: wat je feitelijk zegt is dat het menselijk is om menselijk te zijn. Dat is zonder twijfel een tautologie.
Ja.
quote:
[..]

Communisme verwijt niemand iets. Communisme eist iets van mensen,
Van wie? Van mensen.
quote:
om succesvol te kunnen zijn. Dat de mens daar niet geschikt voor is betekent niet dat communisme verdorven is, maar simpelweg dat de mens ongeschikt is.
Eist wat? Iets onmenselijks.
quote:
Niets meer en niets minder. Immers, wie weet komt er ooit nog een dominante levensvorm die wel op een dergelijke manier een samenleving in kan richten. Verdorvenheid van een dergelijk abstract begrip moet niet afhangen van de mate waarin iets invoerbaar is of niet.
Communisme stelt eisen aan mensen. De beschrijving van de door communisme gewenste samenleving is redelijk kloppend voor de samenleving van mieren. Als beschrijving van een gewenste inrichting van de mensenmaatschappij is stupide, als leidraad voor inrichting van de mensenmaatschappij misdadig.

Als een van beide (mens of communisme) een verdorven aard heeft, dan is dat het communisme, omdat het de mens verwenst.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:00:04 #207
10710 gday
propria cures
pi_43782598
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:58 schreef Gwunnik het volgende:
pi_43782606
quote:
Het is zoals EchtGaaf de enige kans op een iig linksere koers voor de komende jaren. En dat is hard nodig!
Waarom dan?
pi_43782619
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:49 schreef Foeske het volgende:

[..]

Maar wat dus als je zoals ik achter twee partijen staat en je geen belangrijke verschillen kunt ontdekken? Ik dacht: dan ga ik dus maar voor strategie, maar zelfs dat is moeilijk.
Dat laatste moet je in ieder geval niet doen, want ik neem aan dat je daarmee een derde partij een stem zou willen geven? Dat is dus niet handig, immers sta je niet achte die partij, toch? Of wel?
Wel achter die andere twee in ieder geval. Daaruit moet je dus gaan kiezen. Het lijkt me stug dat daartussen kiezen niet mogelijk is. Ok, je bent het misschien met beide partij programma's evenveel eens, maar je moet vervolgens bepalen welke onderwerpen er voor jouw persoonlijk uitspringen. Dan moet het toch echt eenvoudiger worden. Bv. Je bent erg voor een schoner en milieu, dan zul je eerder naar GL gaan dan naar bv de SP. Om maar een gemakkelijk direct voorbeeldje te noemen. Natuurlijk zal het lastiger zijn dan dit, maar je gaat mij niet wijsmaken dat dit niet mogelijk is om op deze manier bij je partij uit te komen. Kies dus gewoon waar je het meeste achter staat, want dat doe je dan uiteindelijk.
pi_43782670
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:59 schreef gday het volgende:

[..]

Ik vind je simpeler als je iemand daarom een simpele ziel vindt.
Dat jij je er überhaupt druk om maakt zeg Of ga je het samen met hem vieren? Neem jij dan ook gezellig een flesje sect mee? Of drinken jullie gemeentepils? Of mss wel champagne? Ownee dat kan niet, dat is alleen voor de rijken. Ga toch weg man.
pi_43782672
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:33 schreef Taurus het volgende:

Ik ook PvdA gestemd, zowel strategisch als sympathie als partij die dichtst bij me staat Couldn't be better.
Wat hij zegt.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:05:03 #212
10710 gday
propria cures
pi_43782744
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Communisme stelt eisen aan mensen. De beschrijving van de door communisme gewenste samenleving is redelijk kloppend voor de samenleving van mieren. Als beschrijving van een gewenste inrichting van de mensenmaatschappij is stupide, als leidraad voor inrichting van de mensenmaatschappij misdadig.

Als een van beide (mens of communisme) een verdorven aard heeft, dan is dat het communisme, omdat het de mens verwenst.
Dat het stupide is kan ik wel enigszins met je eens zjin, of het nou om dezelfde reden is of niet. Maar vind je het nou werkelijk misdadig om te consumeren naar behoefte en te produceren naar vermogen? Ik snap verder niet wat je bedoelt met "de mens iets verwensen"?
pi_43782800
@ sigme, mijn postje gemist?
  woensdag 22 november 2006 @ 15:07:15 #214
10710 gday
propria cures
pi_43782810
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:02 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Dat jij je er überhaupt druk om maakt zeg Of ga je het samen met hem vieren? Neem jij dan ook gezellig een flesje sect mee? Of drinken jullie gemeentepils? Of mss wel champagne? Ownee dat kan niet, dat is alleen voor de rijken. Ga toch weg man.
Leuk dat je zo snel conclusies trekt. Laat blijken dat je dus niet diep nadenkt. Nee, ik ga niks vieren. Noch met hem, noch met iemand anders.

En waar leid je uit af dat ik arm zou zijn? Omdat ik links-georienteerd ben? Nog zo'n kortzichtigheid, en in dit geval zelfs een onwaarheid.
pi_43782907
quote:
Gaan we nu weer gezellig neuzelen over de vraag of communisme goed danwel fout is? Dat is toch een aardig herkauwde discussie volgens mij.

Ik juich iedereen toe die PvdA heeft gestemt, strategish of niet... Het is zoals EchtGaaf de enige kans op een iig linksere koers voor de komende jaren. En dat is hard nodig!

Onzin, dan gaat het namelijk CDA-PVDA of PVDA-CDA worden, afhankelijk van wie de grootste gaat worden.

Als je echt een meer links kabinet wil hebben, stem dan ook voldoende op GL, SP en/of de CU. Alleen zo kun je het de CDA lastig maken om een kabinet te vormen. De VVD heeft immers voorlopig niet zoveel zetels.
Dus het enige wat de PVDA dan zou moeten doen is pertinent weigeren om in een CDA-VVD-PVDA te willen zitten. Dan word het dus wat anders met als hoogste waarschijnlijkheid een extra linkse partij erbij. Daar heb je dus veel en veel meer aan dan CDA-PVDA en/of andersom!
Tot zover even over strategiestemmen.

Nogmaals; stem dus gewoon normaal, stem principieel op de partij waar je achter staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')