abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43771089
Vervolg op Wie was de winnaar van het laatste debat tussen de grote 6?

Sjonge dat was me wat he. De uitslag volgens een peiling van Maurice de Hond:
1. Balkenende (29%)
2. Bos (20%)
3. Halsema (17%)
4. Marijnissen (14%)
5. Rutte (9%)
6. Rouvoet (8%)

Dit is dus een overwinning voor Balkenende. Maar voor links is dit zeker geen slecht nieuws. Maarliefst 51% kiest een linkse lijsttrekker als winnaar.

Bos is verrassend geëindigd op de tweede plek. Hij had veel concurrentie van Marijnissen en Halsema, terwijl Balkenende nauwelijks concurrentie had van de zeer slechte Rutte. Een tweede plek is dus zeker nog erg goed.

Verrassend is natuurlijk de lage uitslag van Marijnissen, normaal een winner in dit soort gevallen. Ik heb zelf het idee dat hij een fatale fout heeft gemaakt. Hij was te arrogant. Zijn opmerking tegen Rutte "jij bent bang voor mij" was natuurlijk diep onder de gordel. Het stikt van de wetenschappelijke onderzoeken die zeggen dat opschepperij en arrogantie funest zijn voor de geloofwaardigheid van een spreker. Ik denk dat veel linkse stemmers die hem zagen als een normale, vriendelijke man hierop afgeknapt zijn.

Al met al wordt het een bloedstollende verkiezingsdag met alsnog een nek-aan-nek race!

[ Bericht 1% gewijzigd door Genverbrander op 22-11-2006 01:39:02 ]
pi_43771329
Mwah, volgens mij was dat meer een grapske van Marijnissen. Maar ik vond 'm inderdaad wat minder sterk dan normaal. Al vond ik dat thee-voorbeeld wel goed, helaas bleek men dat hier op FOK! minder te kunnen waarderen.
pi_43771523
peiling van Maurice de Hond:

zegt genoeg
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_43771542
Rouvoet op de laatste plek snap ik dan weer niet.
pi_43771550
Ach, mensen stemmen op een dag voor de verkiezingen op basis van politieke voorkeur. Daarnaast willen ze graag de persoon op wie zij gaan stemmen als winnaar aanwijzen om de eigen voorkeur bevestigd te zien.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43771577
Mijn idee zou zijn;

1. Rouvoet
2. Halsema (uniek, want gewoonlijk vind ik haar manier van debatteren zeer onder de maat)
3. Bos
4. Balkenende
5. Marijnissen
6. Rutte

Niet dat het mijn stemgedrag beinvloedt, maar het was wel anders dan ik zou verwachten.
pi_43771824
quote:
Op woensdag 22 november 2006 01:33 schreef Genverbrander het volgende:
Vervolg op Wie was de winnaar van het laatste debat tussen de grote 6?

Sjonge dat was me wat he. De uitslag volgens een peiling van Maurice de Hond:
1. Balkenende (29%)
2. Bos (20%)
3. Halsema (17%)
4. Marijnissen (14%)
5. Rutte (9%)
6. Rouvoet (8%)

Dit is dus een overwinning voor Balkenende. Maar voor links is dit zeker geen slecht nieuws. Maarliefst 51% kiest een linkse lijsttrekker als winnaar.
Haha...grappig
Er deden 3 linkse lijsttrekkers mee aan het debat (dat is al 50%) en maar één echte rechtste lijsttrekker. Zowel het CDA als de CU vind ik noch links noch rechts.

Goede overwinning van Balkenende, zeker omdat hij vaak door 4 van de 6 lijsttrekkers werd aangevallen terwijl de 3 linkse lijsttrekkers steeds samenspanden en elkaar steunden. Balkenende had dat blijkbaar niet nodig om te winnen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 03:08:43 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43771849
Balkenende winnaar van dit debat? Serieus? Hij werd echt keihard ingemaakt en stond meestal met zijn mond vol tanden. De winnaars van dit debat waren Halsema, Marijnissen, en (ik durf het bijna niet te zeggen) Bos. Rouvoet hield zich erg in voor zijn doen, normaal komt hij als één van de beste uit de bus. Rutte stelde inderdaad weinig voor, weer dezelfde aanvallen (melkert-banen, nu weten we het wel...). Mijn lijstje zou zijn:

1) Marijnissen
2) Halsema
3) Bos
4) Rouvoet
5) Balkenende
6) Rutte
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_43771854
quote:
Op woensdag 22 november 2006 03:08 schreef MaJo het volgende:
Balkenende winnaar van dit debat? Serieus? Hij werd echt keihard ingemaakt en stond meestal met zijn mond vol tanden. De winnaars van dit debat waren Halsema, Marijnissen, en (ik durf het bijna niet te zeggen) Bos. Rouvoet hield zich erg in voor zijn doen, normaal komt hij als één van de beste uit de bus. Rutte stelde inderdaad weinig voor, weer dezelfde aanvallen (melkert-banen, nu weten we het wel...). Mijn lijstje zou zijn:

1) Marijnissen
2) Halsema
3) Bos
4) Rouvoet
5) Balkenende
6) Rutte
Ja, Marijnissen zou zeker ook een goede kans hebben gemaakt om te winnen en Rutte onderaan had ik ook wel verwacht, ik vond dat Rouvoet het best aardig deed. Maar goed, morgen zien we waarin dit slotdebat heeft geresulteerd
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_43771855
Als je kijkt naar de effectiviteit van het optreden van de lijsttrekkers dan zie je dat alleen Balkenende goed werk heeft geleverd. Hij lag voortdurend onder vuur, maar wist toch de uitstraling van een premier te behouden. De kans dat er nog zetels van hem worden afgesnoept na dit debat is niet groot.

Marijnissen was zo slim om niet al te veel naar voren te komen. Bos liet hem met rust dus hij had niets te vrezen. De buit is binnen morgen hoeft Jan alleen nog maar even naar de bank om de cheque te verzilveren.

Rouvoet ontbeerde een opponent om echt indruk te maken. Het is makkelijk gelijk krijgen als niemand je tegenspreekt. Of hij er extra stemmen mee trekt weet ik niet. Als ik de peling van De Hond mag geloven niet.

De rest heeft het gewoon laten liggen, noch Rutte, Bos of Halsema heeft met hun optreden kiezers terug kunnen halen. Rutte probeerde het wel, maar Balkenende was hem de baas. Bos en Halsema probeerden het niet eens.
pi_43772348
Het dieptepunt was toch wel Rutte die begon over dat CDA kleur moest bekennen toen het over normen en waarden ging. Wat een blunder! Zelfs Bos verdedigde JP.
Zelf zie ik de uitslag zo:
1. Rouvoet
2. Marijnissen
3. JP (die groeide in het debat)
4. Halsema
5. Bos
6. Rutte.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_43772350
quote:
Op woensdag 22 november 2006 03:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, Marijnissen zou zeker ook een goede kans hebben gemaakt om te winnen en Rutte onderaan had ik ook wel verwacht, ik vond dat Rouvoet het best aardig deed. Maar goed, morgen zien we waarin dit slotdebat heeft geresulteerd
Vond Jan niet zo in vorm. Hij is wel eens beter geweest.
pi_43772386
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:11 schreef Lamon het volgende:
Mijn idee zou zijn;

1. Rouvoet
2. Halsema (uniek, want gewoonlijk vind ik haar manier van debatteren zeer onder de maat)
3. Bos
4. Balkenende
5. Marijnissen
6. Rutte

Niet dat het mijn stemgedrag beinvloedt, maar het was wel anders dan ik zou verwachten.
Ik ben het van harte eens met dit lijstje, afgezien van je toevoeging achter naam nummer 2
  woensdag 22 november 2006 @ 08:01:06 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43772421
Ik heb het debat niet gezien, maar ik hoor overal dat het overal 5-tegen-één-JP was. Hier kan het CDA alleen maar mee winnen, aangezien in Nederland men veel sympathie kent (of ontwikkelt) voor de 'geplaagde underdog'.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43772438
Mijn keuzes:

1. Rouvoet
2. Marijnissen
3. Bos
4. Halsema
5. Balkenende
6. Rutte

Vooral Rutte vond ik erg zwak door zo te hameren op het kiezen voor de VVD als coalitiepartner.
  woensdag 22 november 2006 @ 08:28:27 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_43772648
Ik denk dat het volgende zinnetje ook niet handig is geweest voor Marijnissen:
"Van ouderen kan je nog zeggen dat ze maar harder hadden moeten werken, van kinderen natuurlijk niet."
Toen trok ik even een raar gezicht...

Voor mij:
1. Balkenende
2. Rouvoet
3. Bos
4. Rutte
5. Marijnissen
6. Halsema
pi_43772702
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:07 schreef gelly het volgende:
Rouvoet op de laatste plek snap ik dan weer niet.
Ik ook niet. Toegegeven, hij werd niet veel aangevallen. Maar hij sprak als een gehaaid spreker. Erg goed, die Rouvoet. Ik snap de positie van 'schreeuwen met de kaken vastgelijmd' Halsema ook niet. Die deed het, naar mijn mening, ongelovelijk slecht. Iedereen constant onderbreken, zelfs na waarschuwingen van de debatleiders, en dan ook nog eens met goedkoop sentiment scoren en je eigen partijpunten op de achtergrond laten.

Ach, het is een circus geworden. De partijen mogen blij zijn als er uberhaupt nog gestemd wordt.
  woensdag 22 november 2006 @ 08:37:54 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43772754
Dieptepunt van het debat vond ik Jan's opmerking waarin hij met naam en toenaam een schrijnend geval opnoemde; Mevrouw de Wit, 87 jaar, in een zorgtehuis in Amsterdam die niet rond kan komen.

Dat vond ik zwak omdat je een geval opnoemt op 16 miljoen nederlanders, verder niemand die Mevrouw de Wit en haar status kent (wie weet staat ze wel dagelijks bij een fruitautomaat in een snackbar haar geld te vergokken). Gewoon niet doen, heb het dan over gaarkeukens en 1000en nederlanders. Wie weet bestaat ze wel helemaal niet...

Verder vond ik femke wederom zwak. Ze was nauwelijks te horen (al is dat voor mij iets positiefs) maar als ze iets zei deed ze dat niet alleen met haar welbekende stemgeluid, maar deed ze haar mond nauwelijks open in de letterlijke zin van het woord. Haar kijken en lippen komen nauwelijks van elkaar waardoor ze een heel zuur en zuinig mondje kreeg. Erg raar...

Verder vond ik Balkenende wel mooi toen Bos hem aanvloog over de toestanden in de zorg en hij Bos daarna 3 vragen stelde waar Bos natuurlijk het antwoord niet op wist, en vervolgens even aangaf dat er nu 4 zorginstellingen op de 600+ onder toezicht staan en dat als dat er meer moeten zijn Bos maar even moest aangeven welke en dan zouden die van de week nog toezicht krijgen... Daar had hij natuurlijk geen repliek op want het is natuurlijk zo dat de PvdA komend regerings termijn voor zal moeten gaan zorgen in zijn ogen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 22 november 2006 @ 08:39:10 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43772774
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:33 schreef Disorder het volgende:

'schreeuwen met de kaken vastgelijmd' Halsema
het viel dus niet alleen mij op
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_43772820
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het viel dus niet alleen mij op
Het is net een Thunderbirds pop.
pi_43773355
En de kijkcijfers...
  woensdag 22 november 2006 @ 09:25:40 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43773410
Rouvoet stak er met kop en schouders boven uit, Balkenende was genant slecht en de rest hing er aan de onderkant tussen in.
1. Rouvoet
.
2. Bos
3. Marijnissen
4. Rutte
5. Femke
.
.
.
.
.
.
.
6. Balkenende

God! Wat is laatstgenoemde toch slecht.
  woensdag 22 november 2006 @ 09:25:42 #23
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43773411
Valt wat tegen, zal ook wel door het voetbal komen.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  woensdag 22 november 2006 @ 09:41:31 #24
19775 Slam
The True AoD
pi_43773713
waardeloos debat, vond niemend goed, kan alleen aangeven wie ik nog slecht vond en dat was Balkenende, gaf op geen enkele vraag normaal antwoord; allemaal ontwijkende niets met het onderwerp van doen hebbende onzin
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_43773725
Wow 2 miljoen mensen, best veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')