abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43767448
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:11 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Geen duidelijk verschil met Marijnissen.
Dat is precies zijn probleem!!

Daarom was ie ook zo dramatisch slecht. Ik verwacht dat ie na morgen minstens tien zetels inlevert.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:17:13 #177
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43767459
Volgens de peiling van Maurice de Hond heeft Balkenende het debat gewonnen.

1. Balkenende (29%)
2. Bos (20%)
3. Marijnissen (17%)
4. Halsema (14%)
5. Rutte (9%)
6. Rouvoet (8%)

(Bron: http://www.peil.nl/?2167)
pi_43767534
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:17 schreef TNA het volgende:

1. Balkenende (29%)
2. Bos (20%)
3. Marijnissen (17%)
4. Halsema (14%)
5. Rutte (9%)
6. Rouvoet (8%)
Over de eerste plek ben ik het eens... daarmee wel.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:19:59 #179
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43767553
quote:

1. Balkenende (29%)
2. Bos (20%)
3. Marijnissen (17%)
4. Halsema (14%)
5. Rutte (9%)
6. Rouvoet (8%)

Dan heeft Bos nu langzamerhand een wonder nodig om morgen te winnen.
Pugna Pro Patria
pi_43767556
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:10 schreef budha het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de oorlogkwestie zwaar overschat. Dat is nauwelijks een onderwerp in deze verkiezingen. De reden dat Bos verliest is omdat hij Marijnissen niet aanpakt en de kiezer niet duidelijk maakt waarom het PvdA program beter is.
ik denk dat je gelijk hebt.
pi_43767584
JP - Deed het erg goed en was wat mij betreft de winnaar van het debat. Hij was de enige die overkwam als een staatsman, mede doordat hij zaken breder trok dan partijpolitiek. Ook had hij zijn huiswerk wat cijfertjes beter gedaan dan de rest.

Rutte - better dan normaal, al viel hij teveel in herhaling. Zeker wat economische groei als de oplossing voor alle problemen betrof. Maakte het Femke nog flink lastig door de milieuproblematiek (terecht) international te bekijken. Hij heeft wel een goed beeld voor ogen, maar kan mij niet overtuigen dat hij in staat is dit beeld te volbrengen.

Femke - betweterig, overtuigd van haar eigen gelijk, zelfde als altijd eigenlijk. Meest opvallende was haar flinke laag plamuur en het feit dat ze na elke opmerking onzeker om zich heen keek. Maar eerlijk is eerlijk, ze is neukbaar.

Rouvoet - gedroeg zich als een nette oppositie leider, iemand die goede argumenten tegen zowel links als rechts heeft.

Marijnessen - wat stiller en ingetogener als normaal. Vond hem niet echt opvallen, zowel in positieve als in negatieve zin. Hij is wel echt het gezicht van links geworden.

Bos - verliezer van de avond. Nauwelijks aan het woord, en als er al iets uitkwam was het het standaardriedeltje. De mediatraining druipt er vanaf af. Hij kan alleen aanvallen onder de gorder en een utopisch toekomstbeeld schetsen, maar geeft geen enkel plan om dit te bereiken.

Mijn stem gaat naar JP.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43767586
quote:

1. Balkenende (29%)
2. Bos (20%)
3. Marijnissen (17%)
4. Halsema (14%)
5. Rutte (9%)
6. Rouvoet (8%)

volgens mij was de vraag: op wie gaat u stemmen.
pi_43767590
quote:
Volgens Maurice de Hond heeft Balkenende het debat gewonnen

1. Balkenende (29%)
2. Bos (20%)
3. Marijnissen (17%)
4. Halsema (14%)
5. Rutte (9%)
6. Rouvoet (8%)

(Bron: http://www.peil.nl/?2168)
Dit zegt niet veel over het debat lijkt me. Geen CDA'er die Bos als beste aanwijst, en geen SP'er die Rutte aanwijst als winner.

Het geeft eerder aan welke aanhang het meest gemindwashed is: de CDA-aanhang. Niet echt verrassend, daar deze aanhang het woord van god altijd voor waar aanneemt, en Balkenende hun god is. Logisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2006 23:23:29 ]
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:21:05 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43767595
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:15 schreef cora4034 het volgende:

Ik vraag me toch echt af onder welk publiek die Maurice zijn peilingen doet. En dan bedoel ik met name dat Rouvoet het slechtste zou zijn.
Onder een vast panel, waaronder ik ook behoor.

Maar de winst van Balkenende wordt ook verklaard:
quote:
De winst van Balkenende is te danken aan het feit dat hij het heel goed (meer dan 80%) deed bij de
CDA-kiezers en dat hij bij de VVD-kiezers vrijwel gelijk eindigde met Rutte. De kiezers aan de
linkerkant scoorde veel verdeelder. Hoewel de “eigen lijsttrekker” steeds bovenaan eindigde, kregen
de andere lijsttrekkers aan de linkerkant toch behoorlijk wat stemmen. Zo haalde Bos bij de PvdAkiezers
58% en Halsema 24%. En bij de SP-kiezers scoorde Marijnissen 57% en Halsema 20%.
Daarmee deed Halsema het duidelijk beter dan de omvang van haar achterban op dit moment.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:21:24 #185
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43767606
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:19 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dan heeft Bos nu langzamerhand een wonder nodig om morgen te winnen.
Yep, het hangt er helemaal vanaf hoeveel SP- en GL-kiezers morgen alsnog voor de PvdA kiezen. Hoewel Balkenende in de barometer van vandaag twee zetels verliest t.o.v. gisteren heeft dit debat hem blijkbaar goed gegaan.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:22:30 #186
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_43767639
Ik snap die peiling werkelijk niet. Dat je Rouvoet niet de beste vind, zoals sommigen hier, ok. Maar waarom was hij de slechtste? Bos, bijvoorbeeld, was duidelijk slechter. En ik ben links..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator dinsdag 21 november 2006 @ 23:22:49 #187
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_43767649
Als je bij je eigen partij niet goed scoort, dan is er toch echt wat aan de hand. Het is voor Bos in ieder geval geen goed teken voor morgen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:23:13 #188
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43767661
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:20 schreef knowall het volgende:

[..]

Dit zegt niet veel over het debat lijkt me. Geen CDA'er die Bos als beste aanwijst, en geen SP'er die Rutte aanwijst als winner.

Het geeft eerder aan welke aanhang het meest gemindwashed is: de CDA-aanhang. Niet echt verrassend, daar deze aanhang het woord van God altijd voor waar aanneemt, en Balkenende hun God is. Logisch.
Dat is niet waar, want van de VVD-kiezers wijzen evenveel mensen Rutte als Balkenende aan als winnaar. En dat zijn wél belangrijke cijfers voor het CDA.
pi_43767674
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vond het laatste ding wat Halseman zei over Irak wel sterk trouwens. Daar had Balkenende geen fatsoenlijk antwoord op. Is ook schandalig dat het daar in de campagne niet over ging.
Ik vond het antwoord eigenlijk wel goed. De reden van de oorlog was gerechtvaardigd. Alleen hebben de Amerikanen er daarna een potje van gemaakt, in tegenstelling tot de Nederlandse inbreng.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:23:56 #190
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43767682
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:21 schreef TNA het volgende:

[..]

Yep, het hangt er helemaal vanaf hoeveel SP- en GL-kiezers morgen alsnog voor de PvdA kiezen. Hoewel Balkenende in de barometer van vandaag twee zetels verliest t.o.v. gisteren heeft dit debat hem blijkbaar goed gegaan.
Ja, mocht Balkenende morgen verliezen, dan is dit debat daarvan zeker niet de oorzaak.
Pugna Pro Patria
pi_43767690
Rouvoet was uitstekend. Hij was erg concreet. Ik ben het alleen niet met zijn gristelijke punten eens. Ik vind hem wel de beste debater van vanavond.
Pastors was de beste debater van het smurfendebat. Van de rechtse politici heeft hij het beste verhaal.
Marijnissen was wat stil en op de vlakte. Verder vond ik hem wel goed.
Balkenende was veel beter dan in de vorige debatten. Het viel me op dat hij niet zoveel meer aan Wouter Bos bashing deed. Hij begon niet over "gedraai" en "bejaardenbelasting". En hij draaide ook minder hard om de inhoud heen.
Ik vond Bos middelmatig.
Rutte's verhaal was een en al "economie" en bangmakerij.
Halsema trok veel te vaak een kwaad en verontwaardigd gezicht. Het is allemaal heel erg bij haar.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_43767699
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:23 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat is niet waar, want van de VVD-kiezers wijzen evenveel mensen Rutte als Balkenende aan als winnaar. En dat zijn wél belangrijke cijfers voor het CDA.
Dat weerspreekt mij niet. Hoe oordeelden de CDA-kiezers over dit debat?
pi_43767769
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:24 schreef knowall het volgende:

[..]

Dat weerspreekt mij niet. Hoe oordeelden de CDA-kiezers over dit debat?
Ah ik zie het nu zelf al. Meer dan 80% dus. Klopt mijn analyse toch aardig. Niet dat jullie anders van mij gewend zijn natuurlijk.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:26:42 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43767770
15 % van de CDA en PvdA-aanhangers geeft trouwens aan het nog niet te weten of ze strategisch gaan stemmen of toch op een andere partij dan de hunne te gaan kiezen.
Er kan dus nogal wat gaan verschuiven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_43767807
quote:
Het geeft eerder aan welke aanhang het meest gemindwashed is: de CDA-aanhang. Niet echt verrassend, daar deze aanhang het woord van god altijd voor waar aanneemt, en Balkenende hun god is. Logisch.

Je bent nog serieus ook hè?
Big dick.
pi_43767809
Op zich heeft de PvdA niet eens slechte punten, ik kan me best vinden in de plannen voor de hypotheken en de AOW. Ik zie als middeninkomer werkzaam in de publieke sector liever een CDA - PvdA kabinet dan een voortzetting van rechts met de VVD. Maar die Wouter Bos strijkt echt tegen al mijn haren in.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 november 2006 @ 23:27:46 #197
862 Arcee
Look closer
pi_43767812
Raar dat Rouvoet onderaan staat in de peiling van De Hond.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:27:58 #198
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43767819
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:26 schreef knowall het volgende:

[..]

Ah ik zie het nu zelf al. Meer dan 80% dus. Klopt mijn analyse toch aardig. Niet dat jullie anders van mij gewend zijn natuurlijk.
Desalniettemin is het feit dat een groot deel van de VVD-kiezers Balkenende aanwijst als winnaar erg belangrijk nieuws voor het CDA.
pi_43767823
Ik vond Balkenende het sterkste. Hij heeft zich kranig verweerd tegen de aanvallen.

Maar wat ik mij afvroeg: wat heb je nu eigenlijk aan zo'n debat. Niemand geeft echt antwoord op de vragen die worden gesteld. Kritische vragen worden genegeerd en met schijn beantwoord met positieve tegenvoorbeeld. Neem nu de belangrijke vraag van Halsema aan Balkenende: "hoe kunt u over waarden en normen spreken, wanneer u toestaat dat onschuldige kinderen in de cel worden gegooid in afwachting van hun uitzetting?" Dat is een zeer belangrijke vraag die voor mij althans een belangrijke rol spelen in de vorming van mijn voorkeur. Maar nee hoor, Balkenende ging er om heen en kwam met allerlei positieve tegenverhalen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:28:50 #200
154880 Bolter
Awesomeness
pi_43767847
quote:

[..]

Hahaha, zelden iemand zo dom horen lullen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')