Mee eens. Snap niet dat mensen hem zo slecht vonden, het eerste deel was hij verreweg de beste. Samen met Marijnissen. Bos begint langzaam aan beter te worden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:54 schreef Arcee het volgende:
Rutte was trouwens wel goed, zeker in de discussie met Marijnissen.
Ik ben het helemaal met hem eens; wat zou daaruit moeten blijken, wat voor nut zou dat hebben, wat zou dat veranderen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:57 schreef onemangang het volgende:
Balkenende, bent u bereid mee te werken met zo'n onderzoek? (Irak)
Balkenende: Nee.
Dit stinkt.
als dat geen stemadvies is ....quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:59 schreef dvdfreak het volgende:
Balkenende niet bereid mee te werken met zo'n onderzoek (Irak)![]()
![]()
Ieder weldenkend mens weet dat links zichzelf al belachelijk heeft gemaakt wat betreft Irak.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:59 schreef Sammy3000 het volgende:
Iemand nog behoefte aan een stem voor Balkenende na de blamage over het Irak-onderwerp?
Daar heeft Groen Links wel degelijk op aangedrongen. Is verworpen door kabinetquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:57 schreef Fir3fly het volgende:
Als links een onderzoek wou hadden ze dat moeten aanvragen en daar niet nu over beginnen te zeuren.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met hem eens; wat zou daaruit moeten blijken, wat voor nut zou dat hebben, wat zou dat veranderen?
Hmm ok. Dan heeft Halsema wel recht om te zeuren.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:02 schreef onemangang het volgende:
[..]
Daar heeft Groen Links wel degelijk op aangedrongen. Is verworpen door kabinet
Je bedoeld de PvdA. Niet de SP en Groen Links. Die hadden altijd het standpunt om de VN te volgen en niet Bush. En ze hebben absoluut gelijk gekregen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ieder weldenkend mens weet dat links zichzelf al belachelijk heeft gemaakt wat betreft Irak.
toch wel op basis van z'n programma he?quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:01 schreef knnth het volgende:
De campagne is AFGELOPEN! Eindelijk!
Morgenochtendvroeg gelijk lijst 8, Rouvoet!
Ik ben het wel met je eens, maar afgezien van de armoede discussie was Jan toch nergens? Ik kan hem daarom niet meer dan een voldoende geven.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:02 schreef X. het volgende:
Rutte was goed.
Balkenende kon alle aanvallen (die hij echt continu kreeg) prima pareren. En Bos kwam vanavond totaal niet uit de verf. Jan Marijnissen was ook sterk. Halsema blijft de aloude schreeuwlelijk.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:03 schreef onemangang het volgende:
[..]
En ze hebben absoluut gelijk gekregen.
Door tegen een oorlog aldaar te zijn?quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ieder weldenkend mens weet dat links zichzelf al belachelijk heeft gemaakt wat betreft Irak.
Nee. Door over de 'martelingen' te beginnenquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Door tegen een oorlog aldaar te zijn?
quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:02 schreef X. het volgende:
Rutte was goed.
Balkenende kon alle aanvallen (die hij echt continu kreeg) prima pareren. En Bos kwam vanavond totaal niet uit de verf. Jan Marijnissen was ook sterk. Halsema blijft de aloude schreeuwlelijk.
Komop, dit meen je toch niet!!!quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:05 schreef SjonLok het volgende:
Wat was er met Marijnissen aan de hand?!
En Rutte wordt echt steeds beter. Aan het begin van de campagne kende nieumand hem. Vandaag was hij een van de sterkste debaters.
Je kunt Halsema wel van schreeuwen betichten, maar dat deden onder andere Bos, Balkenende en Rutte net zo hard. Jan Marijnissen bleef wat meer op de achtergrond en dat vond ik persoonlijk wel sterk. Wat mij betreft heeft hij dan ook gewonnen, misschien Rutte als tweede.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:02 schreef X. het volgende:
Rutte was goed.
SPquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:54 schreef knnth het volgende:
FOK! is traag ... welke partij gaat daar wat aan doen?
Eens, maar Rouvoet moet denk ik wel op 1.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:05 schreef Tweek het volgende:
Mijn lijstje:
1. Rutte
2. Rouvoet
3. Marijnissen
4. Balkenende
5. Bos
6. Halsema
quote:
Dat viel wel mee.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:09 schreef Renesite het volgende:
Het was weer ouderwets rechts geneuzel
quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:56 schreef golfer het volgende:
Ik moet straks als lid van het panel van peil.nl (de Hond) nog wat vragen over dit debat invullen, maar mijn volorde , gebaseerd alleen op dit debat is:
1. Rouvoet
2. Marijnissen
3. Halsema
4. Balkenende
5. Bos
6. Rutte
Ja, een eenmanszaak of VOF heeft geen ruk aan VPB. De BV's en NV's daarentegen wel. Dus daarmee zijn niet alle bedrijven gebaat.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Komop, dit meen je toch niet!!!
Alleen maar offtopic en op de man spelen zonder ook maar een beetje iets nuttigs te melden en overal maar 'dat doet de economie wel' roepen.
klap op de vuurpijl was wel toen hij over kleine ondernemers begon. Die zijn de afgelopen jaren stelselmatig door hen financieel uitgekleed en daarop heel veel extra papierrompslomp.
En dan komt ie aan met lagere vennootschapsbelastingen. Dat gaat om percentages dus alleen goed voor het grote bedrijf.
Waar haalt die kneus het gore lef vandaan verdomme.
Kan je het niet hebben dat dat geneuzel beter was dan het geschreeuw van linksquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:09 schreef Renesite het volgende:
Het was weer ouderwets rechts geneuzel
Je was er vanuit gegaan dat oorlog met enige vorm van orde kan verlopen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:05 schreef ErikT het volgende:
VN genegeerd en een oorlog begonnen op bedenkelijke gronden met totale chaos tot gevolg. Ik zou zeggen: de VVD en het CDA hebben zich volstrekt belachelijk gemaakt.
Binnenkort staan we tot ons nek in het waterquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:12 schreef Fir3fly het volgende:
Kan je het niet hebben dat dat geneuzel beter was dan het geschreeuw van links.
Marijnissen deed het rustig aan. Er zijn ook kiezers die niet kiezen op wie het hardst kan schreeuwen..quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]!!!
Lekker objectief dan, zeker wanneer je Rutte als laatste zet. Marijnissen was helemaal nergens en Halsema zat alleen maar wat te bleren.
Rouvoet, Rutte, , Balkenende, Bos, Halsema en Marijnissen. Dat zou hem moeten zijn.
Goed lijstje wel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:05 schreef Tweek het volgende:
Mijn lijstje:
1. Rutte
2. Rouvoet
3. Marijnissen
4. Balkenende
5. Bos
6. Halsema
Nee, mijn keuze stond enkele dagen daarvoor al vast. Ik stem op de PvdA, maar niet op Wouter Bos.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:13 schreef Sammy3000 het volgende:
Vraagje:
Heb je na het zien van dit debat een keuze kunnen maken wat je morgen stemt?
Ik had de keuze al gemaakt. Maar je moet toch erkennen dat 'rechts' gewonnen heeft.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:13 schreef Sammy3000 het volgende:
Vraagje:
Heb je na het zien van dit debat een keuze kunnen maken wat je morgen stemt?
Ik ben t niet vaak met je eens maar ik vond Rutte vanavond ook allesbehalve sterk. Op de EUR was hij wel weer sterk door het creeren van banen als sociaal naar voren te schuiven en zo het gras voor de voeten weg te maaien van Halsema en Bos.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:08 schreef Posdnous het volgende:
Komop, dit meen je toch niet!!!
Rechts gewonnen? Hahaha.... Links man, als je een beetje hebt opgelet!quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik had de keuze al gemaakt. Maar je moet toch erkennen dat 'rechts' gewonnen heeft.
Ja, er zal dus wel geen winnaar bekend worden gemaakt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:14 schreef Fir3fly het volgende:
Ik had de keuze al gemaakt. Maar je moet toch erkennen dat 'rechts' gewonnen heeft.
Nee, Rutte onderaan zetten, dan heb je opgelet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:17 schreef Sammy3000 het volgende:
Rechts gewonnen? Hahaha.... Links man, als je een beetje hebt opgelet!
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:14 schreef Kwarkie het volgende:
1 Balkenende (wist (bijna) alle aanvallen prima te pareren)
2 Rutte (begon erg goed, hamerde alleen een beetje veel op de economie en vroeg JP te vaak kant te kiezen)
3 Rouvoet (deed het gewoon goed)
4 Bos (op zich aardig)
5 Halsema (schreeuwen ja)
6 Marijnissen (kwam te weinig naar voren)
Ik ook, hij deed het goed vanavond. goede punten gescoord en wijs zijn mond gehouden toen de anderen aan het moddergooien waren!quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:17 schreef borisz het volgende:
ik stem Jan
Pechtold vond ik de enige die het NOG slechter deed dan zeikslet Halsema. Groenlinks is wel 'gevaarlijker' dan D66, maar Pechtold heeft het nu bij mij wel nog sterker verstierd....quote:
Als je een beetje hebt opgelet wel, als je echt opgelet hebt dan...quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:17 schreef Sammy3000 het volgende:
Jan deed het absoluut niet slecht, probleem was dat Rutte hem zo fel aanviel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Marijnissen was echt nergens; die vergooid zijn hele campagna en peilingen overwinnin hier.
Eens.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:14 schreef Kwarkie het volgende:
1 Balkenende (wist (bijna) alle aanvallen prima te pareren)
2 Rutte (begon erg goed, hamerde alleen een beetje veel op de economie en vroeg JP te vaak kant te kiezen)
3 Rouvoet (deed het gewoon goed)
4 Bos (op zich aardig)
5 Halsema (schreeuwen ja)
6 Marijnissen (kwam te weinig naar voren)
Waarom heeft links dan gewonnen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:17 schreef Sammy3000 het volgende:
[..]
iets wat Rutte voor de tweede maal erg goed af ging, nog een keer zo'n aanval en Marijnissen was gebroken denk ikquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:20 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jan deed het absoluut niet slecht, probleem was dat Rutte hem zo fel aanviel.
Precies! Daar dacht ik ook meteen aan.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:20 schreef BVO het volgende:
Links zit natuurlijk in een veel makkelijkere positie, die kunnen aanvallen. Wat dat betreft hebben Rutten en Balkenende zich echt uitstekend gered, hebben alles goed af weten te slaan.
Maar dat is de hele campagne al zo. Van alle partijen, groot of klein, rechts of links is de VVD de enige die stelselmatig liegt, en dat vind ik jammer want ik zou graag een paarse coalitie zien.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:20 schreef rebel6 het volgende:
Rutte ratelde aan 1 stuk door, u bent slecht voor de economie (CPB beweert van niet) , u bent slecht voor het MKB (terwijl de SP beter is voor kleine ondernemers dan de VVD) en klopte daarna zichzelf op de borst met een eigen punt.
Tuurlijk vallen ze aan, hebben ze ook alle reden toe natuurlijk. Als er niets aan te vallen viel, was het niet zo makkelijk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:20 schreef BVO het volgende:
Links zit natuurlijk in een veel makkelijkere positie, die kunnen aanvallen. Wat dat betreft hebben Rutten en Balkenende zich echt uitstekend gered, hebben alles goed af weten te slaan.
VVD is samen met D66 het beste uit de doorrekening gekomen van het CPB op de lange termijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:20 schreef rebel6 het volgende:
Jan deed het absoluut niet slecht, probleem was dat Rutte hem zo fel aanviel.
Rutte ratelde aan 1 stuk door, u bent slecht voor de economie (CPB beweert van niet) , u bent slecht voor het MKB (terwijl de SP beter is voor kleine ondernemers dan de VVD) en klopte daarna zichzelf op de borst met een eigen punt.
Jan wist gewoon niet welke leugen hij als eerste moest weerleggen.
Nou ja, de slimme kiezer prikt er wel doorheen.
Ga toch weg joh, met een hoop leugens smijten heb je iemand nog niet onder de tang.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
en omdat Rutten Marijnessen een paar keer goed in de tang had.
Dit is gewoon het debat met een rechtse visie bekijken, wellicht door een CDA-bril? Of VVD?quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom heeft links dan gewonnen?
Rechts heeft gewonnen omdat Balkie alle aanvallen wist te pareren, en omdat Rutten Marijnessen een paar keer goed in de tang had.
En Halsema heeft alleen maar wat geschreeuwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |