heldquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:35 schreef koeii het volgende:
1. Radiohead - Paranoid android
2. Bill Withers - Lovely day
3. Boudewijn de Groot - Avond
4. Alan Parsons Project - Old and wise
5. Keane - Somewhere only we know
6. Motors - Airport
7. Spinvis - Bagagedrager
8. Dire Straits - Tunnel of love
9. Matthias Reim - Verdammt ich lieb' dich
10. 10CC - I'm not in love
Eigen keuze
Neil Young - Words
God, wat ben ik een held eigenlijk.
Mooi lijstjequote:Op dinsdag 21 november 2006 00:35 schreef koeii het volgende:
1. Radiohead - Paranoid android
2. Bill Withers - Lovely day
3. Boudewijn de Groot - Avond
4. Alan Parsons Project - Old and wise
5. Keane - Somewhere only we know
6. Motors - Airport
7. Spinvis - Bagagedrager
8. Dire Straits - Tunnel of love
9. Matthias Reim - Verdammt ich lieb' dich
10. 10CC - I'm not in love
Eigen keuze
Neil Young - Words
God, wat ben ik een held eigenlijk.
Volgens mij is het de iets minder mooie maar nog steeds sublieme singleversie...quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mooi lijstjeMaar Dire Straits - Tunnel of Love wel graag de live versie van de dubbel cd Alchemy
Je avatarquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:51 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1. Beach Boys - God only knows (1966)
2. Kate Bush - The man with the child in his eyes (1978)
3. Joe Jackson - Real men (1982)
4. Fleetwood Mac - Landslide (1975)
5. Radiohead - Fake plastic trees (1995)
6. Kinks - Waterloo sunset (1967)
7. Beatles - For no one (1966)
8. Elvis Costello - I want you (1986)
9. U2 - The unforgettable fire (1985)
10. Depeche Mode - Enjoy the silence (1990)
Na OK werden ze trouwens tijdelijk nog beter...quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik stem uiteraard alleen op pre-OK Computer Radiohead. Toen waren ze nog leuk
The Trickster van die EP is nog beterquote:Ik hoorde gisteren toevallig weer eens Permanent Daylight. Fijn nummertje. Die trekt ranja zelfs wel![]()
Eensch!quote:Maargoed, FPT is gewoon een mooi nummer
Tja, Avond. Ik wilde dit jaar er voor de verandering eens niet op stemmen (afgelopen 3 jaar wel gedaan en te vaak gehoord), maar hoorde hem laatst toen ik in een kroeg zat afterstudiebiertje te drinken en vond hem gelijk weer geweldig. Vind hem ook geen nummer 1 trouwens, dan neig je toch meer naar een echte klassieker.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:26 schreef guntherschneider het volgende:
[..]
Volgens mij is het de iets minder mooie maar nog steeds sublieme singleversie...
Ik zie alleen de schoonheid van het nummer Avond niet, maar dat zal aan mij liggen.
Dat het nummer in de top thuishoort is idd wel duidelijk maar ik zie er geen Nummer 1 in...quote:Op woensdag 22 november 2006 19:21 schreef koeii het volgende:
[..]
Tja, Avond. Ik wilde dit jaar er voor de verandering eens niet op stemmen (afgelopen 3 jaar wel gedaan en te vaak gehoord), maar hoorde hem laatst toen ik in een kroeg zat afterstudiebiertje te drinken en vond hem gelijk weer geweldig. Vind hem ook geen nummer 1 trouwens, dan neig je toch meer naar een echte klassieker.
Nou, Halo of Flies staat geloof ik elk jaar wel top 100.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:06 schreef Anton het volgende:
Er staat te weinig metal in de lijstIk ben benieuwd hoeveel platen uit mijn top 10 het uberhaupt halen...
Eigen keuze is het nummer It's Different For Girls van Joe Jackson.quote:1. Genesis - Follow you follow me
2. Queen - Killer queen
3. Supertramp - Fool's overture
4. Who - Overture (Tommy)
5. Madonna - Like a prayer
6. Roxy Music - Do the strand
7. Red Box - For America
8. Drs. P - Dodenrit
9. Spandau Ballet - Only when you leave
10. Rolling Stones - Sympathy for the devil
Er moet meer Supertramp gestemd wordenquote:Op donderdag 23 november 2006 20:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Eigen keuze is het nummer It's Different For Girls van Joe Jackson.
hoezo is het wel duidelijk dat hij tot één van de beste nummers aller tijden behoort?quote:Op woensdag 22 november 2006 21:55 schreef guntherschneider het volgende:
[..]
Dat het nummer in de top thuishoort is idd wel duidelijk maar ik zie er geen Nummer 1 in...
Stond die niet gewoon in de keuzelijst? Ik heb als eigen keuze Stepping Out van Joe Jackson. Schande dat die niet in de keuzelijst staatquote:Op donderdag 23 november 2006 20:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Eigen keuze is het nummer It's Different For Girls van Joe Jackson.
Steppin' Out van Joe Jackson is een paar keer genoemd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:25 schreef Dimmie het volgende:
Of wat eigen keuzes betreft?
Goeie keus! Het hele lijstje wel, maar deze wil ik even apart noemen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:42 schreef Dimmie het volgende:
Little Steven & Disciples Of Soul - Forever (1983)
Wel meer bekende nummers niet van de beste man. Stonden er echt maar een handvol in. Maar It's Different For Girls heb ik dus inderdaad vergeefs gezocht in de lijst.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:05 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Stond die niet gewoon in de keuzelijst? Ik heb als eigen keuze Stepping Out van Joe Jackson. Schande dat die niet in de keuzelijst staat
quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:23 schreef Ambrosius het volgende:
Ik neem aan dat men hier al weet dat er om 20.30 tot 22.35 op Ned. 3 een uitgebreid programma is omtrent de Top 2000 met live de bekendmaking van de top 10.
quote:Op zondag 12 november 2006 15:38 schreef Arcee het volgende:
Depeche Mode - Enjoy the silence (1990)
Massive Attack - Unfinished sympathy (1991)
Womack & Womack - Teardrops (1988)
Doe Maar - Is dit alles (1982)
Spinvis - Bagagedrager (2002)
Police - Message in a bottle (1979)
Men At Work - Down under (1982)
KISS - I was made for loving you (1979)
Cranberries - Ode to my family (1995)
Enya - Caribbean blue (1991)
Eigen keuze:
Stone Roses - Fools Gold (1990)
We hebben twéé dezelfde.quote:Op woensdag 22 november 2006 22:48 schreef Liejannuh het volgende:
Beach Boys - Wouldn't it be nice
Beautiful South - Song for whoever
Crowded House - Don't dream it's over
Curiosity Killed The Cat - Down to earth
Depeche Mode - Enjoy the silence
Jeff Buckley - Last goodbye
Neil Young - Rockin' in the free world
Nits - In the Dutch mountains
Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale
Spinvis - Bagagedrager
Eigen keuze:
Iron Maiden - Number of the beast
Wel dus, want ik ben nu pas aan het stemmen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:44 schreef Arcee het volgende:
Minder Beatles dit jaar, Jane.Aan jou heeft 't vast niet gelegen.
Nú pas? Jij bent dé belichaming van de Top 2000.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:45 schreef Jane het volgende:
Wel dus, want ik ben nu pas aan het stemmen.
En als de site niet wat sneller wordt, dan lukt het me niet eens om voor 21.00 in te sturen.
Hé, die vind ik ook mooi.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:59 schreef Jane het volgende:
Rolling Stones - She's a rainbow (1967)
Bel jij de krant of zal ik het doen?quote:
quote:Op woensdag 22 november 2006 23:06 schreef Anton het volgende:
Mijn lijstje:
AC/DC - Dirty deeds done dirt cheep
Alice Cooper - Halo of Flies
Black Sabbath - Paranoid
The Gathering - Strange Machines
Guns n' Roses - Paradise City
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
Kiss - Sure Know Something
Led Zeppelin - Immigrant Song
Sepultura - Roots Bloody Roots
Van Halen - Running With The Devil
Eigen keuze:
Metallica - Master of Puppets
Er staat te weinig metal in de lijstIk ben benieuwd hoeveel platen uit mijn top 10 het uberhaupt halen...
De lijstjes van KinkFM zijn dan een aanrader!quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:36 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Mijn hemel, ik heb de top 10/3 nu alweer zo vaak voorbij zien komen dat ik er al weer flink zat van ben. Ik wil wat onbekender werk zien/horen.
T gaat een beetje ten onder aan zn eigen marketing succes heb ik het idee. De top 10 is inderdaad te voorspelbaar en saai aan t worden. Bovendien duurt deze uitzending belachelijk lang. Ik vind de popquiz om precies dezelfde reden leuk eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:39 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Er is ook niets mis met de lagere regionen van de top2000 hoor. Ik vind het gewoon jammer dat ik de top 10 vanavond alweer 15 keer in stukjes voorbij heb horen komen. Wat ik altijd erg leuk vind van de Popquiz dat ze vaak nog wel wat toffe videobeelden van allerlei verschillende bands voorbij zag komen die je nooit (meer) op TMF/MTV/The Box langs ziet komen.
Kink is ook wel tof inderdaad, maar da's weer hele andere koek.
edit:
Dolly is dan wel weer leuk om te zien.
Wees gerust. De Queen fanclub zal het zeker doen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:41 schreef Homdeck het volgende:
Ik mag niet hopen dat de BdG fanclub nu massaal aan het sms-en is![]()
dat mag dan weer welquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Wees gerust. De Queen fanclub zal het zeker doen.
Voor wie?quote:
Queen natuurlijkquote:
stalker...quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:04 schreef Brighteyes het volgende:
Gunther! Jij hier?
Goed topic!Ik ben ook weer van de partij.
Is dat een hint?quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:13 schreef guntherschneider het volgende:
stalker...
Of The Exorcist.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:15 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoor telkens het Bassie en Adriaan liedje op de achtergrond![]()
Nee hoor...quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is dat een hint?
Het was overigens puur toeval hoor...
Daarom heten het ook fans.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Weer een bevestiging dat fanatische muziekfans van bepaalde bands of artiesten gestoord zijn en obsessief als het gaat om hun helden. Zie het publiek.
Normaal gesproken is dat vlak voordat het begint toch?quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:40 schreef peaceman het volgende:
Wanneer zou de hele lijst bekend gemaakt worden?
Nou als ze de top 10 volledig bekend maken, kunnen ze toch net zo goed alles bekend maken?quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Normaal gesproken is dat vlak voordat het begint toch?
Ach, die top 10 is niet zo interessant met elk jaar dezelfde nummers in iets andere volgordequote:Op vrijdag 24 november 2006 22:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou als ze de top 10 volledig bekend maken, kunnen ze toch net zo goed alles bekend maken?
Of zie ik dat verkeerd?![]()
tuurlijk ! ronduit belachelijk overigens, een top 10 zou moeten bekendgemaakt worden op het moment dat ze ah uitzenden is, nummer per nummer.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou als ze de top 10 volledig bekend maken, kunnen ze toch net zo goed alles bekend maken?
Die zetten ze dan heus niet op 1quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:41 schreef Berkery het volgende:
Leuk dat die top 2000 nu ook gezwicht is voor de sms-terreur. Volgend jaar allemaal op 'Toppertje' stemmen, dat zal ze leren.
Nee, dat zie je niet verkeerd, maar aangezien ik liever had gewild dat ze ook de top 10 een 'verrassing' zouden houden, hoop ik dat ze nog even wachten met de complete lijst.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
De top 10 was dit jaar toch wel iets anders dacht ik.. Pink Floyd erinquote:Op vrijdag 24 november 2006 22:44 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ach, die top 10 is niet zo interessant met elk jaar dezelfde nummers in iets andere volgorde![]()
Het staat al op deze site top2000quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:40 schreef peaceman het volgende:
Wanneer zou de hele lijst bekend gemaakt worden?
Mee eens, maar nu ze de top 10 bekend gemaakt hebben, mag wat mij betreft de rest ook wel komen.... ben veel te nieuwsgierig... bovendien hebben we dan wat langer de tijd om erover te zeuren....quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:45 schreef BramKVO het volgende:
[..]
tuurlijk ! ronduit belachelijk overigens, een top 10 zou moeten bekendgemaakt worden op het moment dat ze ah uitzenden is, nummer per nummer.
Net nu ik dit jaar het gezeur over de keuzelijst heb weten te vermijden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:47 schreef peaceman het volgende:
bovendien hebben we dan wat langer de tijd om erover te zeuren....![]()
Helemaal mee eens en dan ook nog eens die stomme sms-actie die ze eraan gehangen hebben....quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:45 schreef BramKVO het volgende:
[..]
tuurlijk ! ronduit belachelijk overigens, een top 10 zou moeten bekendgemaakt worden op het moment dat ze ah uitzenden is, nummer per nummer.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Net nu ik dit jaar het gezeur over de keuzelijst heb weten te vermijden.
Ja... Had een hoog commerciele-zender-gehalte... Had niet gehoeven voor me.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:53 schreef 4-elements het volgende:
Programma viel me nogal tegen. Ik zat me enorm te ergeren dat ik die tien fragmenten honderden keren voorbij heb zien komen, werd er een beetje moe van. Bovendien vind ik het een beetje jammer dat de top tien op zo'n manier (sms/bellen) nog veranderd zou kunnen worden. Blijkbaar hadden ze nog wat geld nodig bij Radio 2. Een gemiste kans dit programma...
Breng ze nou niet op gedachten, peaceman!quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:55 schreef peaceman het volgende:
Tja dat hele sms-gedoe was niet nodig wat mij betreft. Gelukkig hebben we dat straks niet meer als Top 2000 a gogo weer komt
Ach als ze dat toch doen, dan is de top 2000 ten dode opgeschreven. In elk geval voor mij.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Breng ze nou niet op gedachten, peaceman!
Jawel, Coldplayquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Gelukkig weer niets van m'n keuzes in de top 10 gekomen
Gelukkig staat het gastenboek van Radio 2 al vol met klachten over het sms'en, dus ik hoop maar dat de boodschap overkomt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ach als ze dat toch doen, dan is de top 2000 ten dode opgeschreven. In elk geval voor mij.
Heb je in het 1e topic mijn emailwisseling met radio 2 nog gelezen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Gelukkig staat het gastenboek van Radio 2 al vol met klachten over het sms'en, dus ik hoop maar dat de boodschap overkomt.
Coldplay en Radiohead in je top 10?quote:
Nee!quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Heb je in het 1e topic mijn emailwisseling met radio 2 nog gelezen?
1e pagina geloof ik.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee!
Even kijken of ik hem kan vinden.
Alles staat bij mij op 1 pagina.quote:
heuj, jij hebt dezelfde nummer 1 als Matthijs van Nieuwkerk, die bekend staat als de man zonder smaakquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Coldplay en Radiohead in je top 10?Dat jij je nog in trivia durft te vertonen...
![]()
Niet dezelfde nummer 1, wel als nummer in mijn top 11... niettemin hoort Marvin wel in de top 100 eigenlijk he?!quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:18 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
heuj, jij hebt dezelfde nummer 1 als Matthijs van Nieuwkerk, die bekend staat als de man zonder smaak
Tja.. ik kan alleen maar hopen dat meer mensen mijn voorbeeld zullen volgen, zodat ze wellicht toch overgaan tot invoering van die regel. Zoals veronica dat vroeger ook al deed.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Alles staat bij mij op 1 pagina.
Maar ik heb hem gelezen. Jammer dat ze die 1-jaarregel niet willen invoeren. Wel grappig dat je erover gemaild hebt hoor.
Als ik de regels mocht bepalen (en misschien is het maar goed dat dat niet zo is), zou Katie Melua verboden zijn bij de 1e 1000.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:23 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Tja..hij hoort iig hoger dan Gé Reinders en Katie Melua..dus ja
quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:30 schreef peaceman het volgende:
Hier wordt pas lekkere muziek gedraaid:
http://www.last.fm/user/Peace_man/
Tja dat heb je met kinderen...quote:
Ik heb zelf een shitload aan K3-clips, dus komen ze niet in mijn last.fm lijst, anders stonden ze erg hoogquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja dat heb je met kinderen...Maar het kan erger.... dus dan valt K3 nog wel mee.... En ik vind zelf Blub ik ben een vis
![]()
geef me toch maar de top2000 danquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja dat heb je met kinderen...Maar het kan erger.... dus dan valt K3 nog wel mee.... En ik vind zelf Blub ik ben een vis
![]()
Ach k3 is best leuk... mits niet te vaak...quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:36 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb zelf een shitload aan K3-clips, dus komen ze niet in mijn last.fm lijst, anders stonden ze erg hoog![]()
Idd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar wel leuk, Queen op nummer 1 op Freddie Mercury's 15e sterfdag![]()
Zoe kan 'Dokter dokter' al bijna meezingen, en ik vind 'm ook wel om aan te horenquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ach k3 is best leuk... mits niet te vaak...![]()
De artiestenlijst is veel interessanter en ook wat ik nu draaiquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:43 schreef DrDentz het volgende:
Tsja, het is je op een na meest beluisterde band van de week.. springt in het oog
Ken je Hüsker Dü danquote:
Tuurlijk.... niet helemaal mijn smaak, maar wel leuk...quote:
Je bent gewoon jaloersquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
jajajaja, nu weten we 't wel weer..spamslet
hehe..nou, laat ik 't zo zeggen:quote:
Ik vond ook een commerciele gedoequote:Op vrijdag 24 november 2006 22:55 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ja... Had een hoog commerciele-zender-gehalte... Had niet gehoeven voor me.
Ik herkende Steve Harley amper! Ook zijn stem niet...!
Wie?quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
hehe..nou, laat ik 't zo zeggen:
jij en cafca staan nu in de LastFM-neighbourlijst van iemand die we altijd afzeiken vanwege z'n belabberde muzieksmaak
quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Gelukkig staat het gastenboek van Radio 2 al vol met klachten over het sms'en, dus ik hoop maar dat de boodschap overkomt.
Niemand die je kent, hoor, geen Fok!-er ofzo..quote:
Hmm toch is dat vreemd, want onze overeenkomsten zijn 'High'quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:20 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Niemand die je kent, hoor, geen Fok!-er ofzo..
ik noem verder geen namen
Ik ookquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:22 schreef Thelonious het volgende:
Heb ook maar wat in het gastenboek geplaatst.
Sorry, laten we t weer over K3 en Ernst, Bobbie en de rest hebbenquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:24 schreef Diaan73 het volgende:
Newbie en Peaceman jullie gaan helemaal offtopic![]()
![]()
quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Sorry, laten we t weer over K3 en Ernst, Bobbie en de rest hebben![]()
quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
quote:
Ik heb niet gebeld. Wel gestemd.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:17 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik vond ook een commerciele gedoeDe verassing is eraf.
Ik had ook gebeld voor Deep-Purple.![]()
Ik heb gehoord dat er een lobby is geweest om "Ik ben een kerstbal" van Bert en Ernie in de top2000 te stemmen...!quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Ernst en Bobbie! Ik ben al fan van hun vanaf hun begin.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Top 10 is al bekend wel jammer hoorquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:38 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb niet gebeld. Wel gestemd.
Op o.a. Red Hot Chili Peppers, The Clash, The Pogues, Nirvana...
En Shine on you Crazy Diamond. Die moet op 1. De volle lange versie!![]()
jij stemt 4 keer jijquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:46 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Top 10 is al bekend wel jammer hoorDik een maand voor dat de Top 2000 begint.
'k heb wel zin in Top 2000![]()
Je hebt geluk dat ik ga slapenquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:56 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Jij gaat het niet bederven voor mij he.
Dat bedoel ik niet. Ik ben ook fan van bepaalde muziek... ik bedoel die hard-fan, die fan zijn dat ze op hun veertigste nog steeds met een splinternieuw Queen-shirt lopen. Zo fan zijn dat je niet meer kritisch bent..quote:
Of zo fan zijn dat je als volwassen man een soort barbiepop van je idool hebt........quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik ben ook fan van bepaalde muziek... ik bedoel die hard-fan, die fan zijn dat ze op hun veertigste nog steeds met een splinternieuw Queen-shirt lopen. Zo fan zijn dat je niet meer kritisch bent..
pssss roosjeroosje dit is ook een leuke site als je E,B ende R leuk vindt.quote:
Ik ook wel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:51 schreef Thelonious het volgende:
Ze beweerden gisteren trouwens dat ieder land z'n eigen top 2000 heeft. Zou de lijsten van bijv. de US en de UK weleens willen zien.
Daar ben ik ook wel benieuwd na.quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:51 schreef Thelonious het volgende:
Ze beweerden gisteren trouwens dat ieder land z'n eigen top 2000 heeft. Zou de lijsten van bijv. de US en de UK weleens willen zien.
Gezet op: Download op2000keuzelijst2006download.xlsquote:Op zaterdag 25 november 2006 11:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Heeft iemand de lijst waaruit je kon kiezen gedownload?
Heb het niet gedaan en zou hem wel graag willen hebben het liefst in Excel formaat.
Ik vond het een mooi shirtquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik ben ook fan van bepaalde muziek... ik bedoel die hard-fan, die fan zijn dat ze op hun veertigste nog steeds met een splinternieuw Queen-shirt lopen. Zo fan zijn dat je niet meer kritisch bent..
En de Animals eruit?quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
De top 10 was dit jaar toch wel iets anders dacht ik.. Pink Floyd erin
Gaat zeker gebeurenquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Er moet meer Supertramp gestemd worden![]()
Belgische donna top 2006: http://217.19.231.156/apps/tops/top2006/site/quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:42 schreef Neleos het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd na.
Ik dacht dat Top2000 een Nederlandse uitvinding was en alleen in Nederland bestond, maar blijkbaar niet.
Dank jequote:Op zaterdag 25 november 2006 12:43 schreef nipeng het volgende:
[..]
Gezet op: Download op2000keuzelijst2006download.xls
Hmm wel een beetje een bagger hoster. Je moet 3x op next klikken.
"Mia" is een prachtig nummer. Helaas volslagen onbekend in NL volgens mij... (of vergis ik me?)quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:48 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Belgische donna top 2006: http://217.19.231.156/apps/tops/top2006/site/![]()
Dit waren daar de eerste 10 singles vorig jaar :
1 BOHEMIAN RHAPSODY QUEEN
2 SUMMER OF '69 BRYAN ADAMS
3 MIA GORKY
4 WITH OR WITHOUT YOU U2
5 CHILD IN TIME DEEP PURPLE
6 NOTHING ELSE MATTERS (LIVE) METALLICA
7 PARADISE BY THE DASHBOARD LIGHT MEAT LOAF
8 ONE U2
9 SMELLS LIKE TEEN SPIRIT NIRVANA
10 AFSCHEID VAN EEN VRIEND CLOUSEAU
Verder bedoelen ze natuurlijk dat elk land een top aller tijden heeft, dat zijn daarom niet altijd 2000 platen.
Bij het grote publiek wel, maar er zijn zat die het kennen. Leuk nummer ja. Jammer dat de rest van die top ronduit kut is, net als de top 2000quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:40 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
"Mia" is een prachtig nummer. Helaas volslagen onbekend in NL volgens mij... (of vergis ik me?)
Bryan Adams scoort altijd wel hoog in Belgie in zulke lijsten, hoger dan in Nederland.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:59 schreef 4-elements het volgende:
Radio Donna is toch ongeveer de 538 van België, of zit ik er nu ver naast?
Vind vooral Bryan Adams zo hoog nogal verrassend. Of Mia heel erg onbekend is weet ik niet, ik ken het in ieder geval wel (maar of dat veel zegt?)
Niet echt, ze draaien veel minder dance en r&b dan bij 538quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:59 schreef 4-elements het volgende:
Radio Donna is toch ongeveer de 538 van België, of zit ik er nu ver naast?
Vind vooral Bryan Adams zo hoog nogal verrassend. Of Mia heel erg onbekend is weet ik niet, ik ken het in ieder geval wel (maar of dat veel zegt?)
En ik zeg het nog maar eens: dat is bijna een kwart van hun volledige repertoire.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:18 schreef tong80 het volgende:
Meer dan 50 Beatle nummers. En iedereen kan ze letterlijk meezingen.l Dan heb je het goed gedaan
Heb dit jaar ook echt op wat minder standaard nummers gestemd idd omdat bohemian rhapsody toch wel op een zou komen enzoquote:Op zondag 26 november 2006 01:25 schreef HPayne het volgende:
Pff wie vind het nou nog leuk om op bohemian rhapsody te stemmen, tis ook altijd hetzelfde...
De hele lijst werd vorig jaar pas een paar dagen voor kerst bekend gemaakt. Dat zal dit jaar niet anders zijn denk ik.quote:Op zondag 26 november 2006 10:29 schreef peaceman het volgende:
Heeft iemand op de site kunnen vinden wanneer de gehele lijst bekend gemaakt wordt? Ik namelijk niet.
Zou kunnen ja.quote:Op zondag 26 november 2006 10:57 schreef Homdeck het volgende:
Ben ik met je eens. waarschijnlijk wil radio2 nog even snel scoren aan het eind van de stemperiode. Al vind ik andere dingen als de nieuwe binnenkomers, grote stijgers/zakkers etc. vele malen interessanter dan de top 10.
Geloof er niks van.quote:In
2005 volgden 8,2 miljoen Nederlands de
Top 2000 op radio, tv of internet.
En toch is het zo.quote:
Nee, die is ook nog niet bekend.quote:Op zondag 26 november 2006 16:47 schreef FlyingFox het volgende:
Ben ik nou gek, of word ik op die site overal naar het jaar 2005 verwezen. Ook in de downloads enzo. Is de lijst van 2006 al te downloaden?
Ze weten de nummer 1 en 2 toch al. Of heeft Mauice de Hond bij de top2000 stemming ook al exitpolls.quote:
Ook op die site word je voortdurend naar 2005 gelinkt. Verder vind ik het storend dat de site uit 2005 nog online is.quote:
Alleen wij luisteraars weten hoe de Top 10 eruit komt te zienquote:Op zondag 26 november 2006 16:51 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ze weten de nummer 1 en 2 toch al. Of heeft Mauice de Hond bij de top2000 stemming ook al exitpolls.
Zo van.. Nou hier hebben jullie de standaard top 10, maar we gaan jullie straks verrassen met een gevarieerde lijst!!quote:Op zondag 26 november 2006 16:51 schreef Ferdo het volgende:
Normaal gesproken wordt de lijst ook pas bekend gemaakt op 24 december. Snap eigenlijk ook niet dat ze de top10 nu al bekend maken.
Je kan in deze nieuwe site in het gastenboek kijken /of schrijvenquote:Op zondag 26 november 2006 16:53 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ook op die site word je voortdurend naar 2005 gelinkt. Verder vind ik het storend dat de site uit 2005 nog online is.
Gaan we nu ook al bij de Top2000 strategisch stemmen?quote:Op zondag 26 november 2006 02:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb dit jaar ook echt op wat minder standaard nummers gestemd idd omdat bohemian rhapsody toch wel op een zou komen enzo
Ze hebben inderdaad vele superieure nummers. Moeilijk kiezen dan.quote:Op zondag 26 november 2006 16:53 schreef Norrage het volgende:
En dat verhaal over de beatles...Ze staan dan wel niet in de top 10 maar dat is helemaal niet zo vreemd. Ze hebben niet echt een nummer wat er bovenuit steekt. Vandaar dat er wel 50 in de top 2000 staan
heb ik ook gedaan hoor. Vooral gestemd op de nummers die niet heel bekend zijn, maar het toch de lijst verdienen. Todd Rundgren bijvoorbeeld. Hoop echt dat hij het dit jaar wel gered heeftquote:Op zondag 26 november 2006 17:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gaan we nu ook al bij de Top2000 strategisch stemmen?
Zag toevallig dat Veronica ook een Top 1000 heeft, daar staat November Rain wel erg hoog:quote:Op maandag 27 november 2006 11:18 schreef Morpheus2002 het volgende:Bohemian Rhapsody
Zwaar terecht dat die weer op Nr. 1 staatWel jammer dat November Rain niet in de Top 10 staat
Gevolgd door SMS jou favoriet naar blablabla...quote:De lijst is samengesteld aan de hand van stemmen van de luisteraars, alleen de Ultieme Top 1000 nummer 1 is nog niet bekend. We weten weliswaar welke drie platen er in de top 3 komen, alleen de volgorde is nog niet bekend:
'One' van Metallica
'November Rain' van Guns N' Roses
'Bohemian Rhapsody' van Queen
quote:Op maandag 27 november 2006 13:03 schreef Keano het volgende:
Nog even op de valreep mijn keuze![]()
(...)
Eigen Keuze:
Rowwen Heze - De Peel in Brand
November Rain heeft ook in de Top2000, zonder sms-onzin, jarenlang in de top 10 gestaan.quote:Op maandag 27 november 2006 12:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zag toevallig dat Veronica ook een Top 1000 heeft, daar staat November Rain wel erg hoog:
[..]
Gevolgd door SMS jou favoriet naar blablabla...![]()
Het is onzin om je druk te maken over de voorbeelden die je noemt. De Katie Melua's van deze wereld vormen de echte bedreiging voor de prachtige liedjes van vroeger.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:17 schreef Knipoogje het volgende:
Toch blijf ik de radio 2 top 2000 verreweg de beste van alle lijstjes vinden, inclusief buitenlandse zenders. Radio 2 is namelijk de enige zender waarin de echte oude liedjes ook nog volop aandacht krijgen. In top 1000s/2000s op andere zenders staan toch altijd vooral recente nummers heel hoog.
Koester het daarom, want hoe populairder de radio 2 top 2000 wordt, des te meer jongeren stemmen en des te meer raken de liedjes uit de 50s 60s en 70s in de vergetelheid. Voor elke Coldplay hit of Radiohead hit zal een Vera Lynn lager eindigen. En dat maakt de top 2000 elk jaar weer net een beetje minder 'allertijden'. Laat het daarom alsjeblieft lekker langzaam gaan.
Je hebt wel gelijk.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:17 schreef Knipoogje het volgende:
Toch blijf ik de radio 2 top 2000 verreweg de beste van alle lijstjes vinden, inclusief buitenlandse zenders. Radio 2 is namelijk de enige zender waarin de echte oude liedjes ook nog volop aandacht krijgen. In top 1000s/2000s op andere zenders staan toch altijd vooral recente nummers heel hoog.
Koester het daarom, want hoe populairder de radio 2 top 2000 wordt, des te meer jongeren stemmen en des te meer raken de liedjes uit de 50s 60s en 70s in de vergetelheid. Voor elke Coldplay hit of Radiohead hit zal een Vera Lynn lager eindigen. En dat maakt de top 2000 elk jaar weer net een beetje minder 'allertijden'. Laat het daarom alsjeblieft lekker langzaam gaan.
Dat zakt vanzelf weer weg.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het is onzin om je druk te maken over de voorbeelden die je noemt. De Katie Melua's van deze wereld vormen de echte bedreiging voor de prachtige liedjes van vroeger.
Op radio 2 ja, want daar wordt ook de sky radio muziek de lijsten in geplugd. Maar nu komen daar dus ook de 3FM bands bij. Laten we hopen dat dit ten koste gaat van de Katie Meluha's en niet van de Billie Holidays.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:02 schreef peaceman het volgende:
Het is onzin om je druk te maken over de voorbeelden die je noemt. De Katie Melua's van deze wereld vormen de echte bedreiging voor de prachtige liedjes van vroeger.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:09 schreef Megalomaniac het volgende:
Bo Rhap op 1, nu kan ik weer rusten. xD
We zitten hier allemaal te zeuren dat een lijst representatief moet zijn voor de gehele samenleving, en dat iedereen zich erin moet kunnen vinden, en dan wordt er hier ineens gezeken over de Katie Melua's (en waarschijnlijk ook over de Frans Bauers...). Persoonlijk vind ik Katie Melua prima muziek en als de bevolking er zo over denkt vind ik dat ze ook een plaats verdiend in een lijst als deze.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Op radio 2 ja, want daar wordt ook de sky radio muziek de lijsten in geplugd. Maar nu komen daar dus ook de 3FM bands bij. Laten we hopen dat dit ten koste gaat van de Katie Meluha's en niet van de Billie Holidays.
Shit... Vergeten op Billy Holiday te stemmen...quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Op radio 2 ja, want daar wordt ook de sky radio muziek de lijsten in geplugd. Maar nu komen daar dus ook de 3FM bands bij. Laten we hopen dat dit ten koste gaat van de Katie Meluha's en niet van de Billie Holidays.
Nee hoor, gaat prima met me.quote:
Waar maak je je dan druk om?quote:
Nergens omquote:
Ja maar ik begrijp niet zo goed dat het wel erg vindt dat bands als Coldplay en Radiohead oude liedjes laten verdwijnen...(en die hebben wellicht wel potentiele klassiekers gemaakt) maar zoete pap als van Katie Melua vind je niet zo erg... ikke niet begrijppe...quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:34 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Nergens omIk vermoed dat alleen maar en denk daar hardop over, op een heel kalme, rustige, relaxte manier
Is dicht sinds vorige week vrijdagquote:Op zaterdag 2 december 2006 00:52 schreef Beathoven het volgende:
is die stemronde nog open, ik dacht dat de lijst al bekend was..
quote:Op woensdag 6 december 2006 14:24 schreef QCC het volgende:
(...)
Red Hot Chili Peppers - Californication*
Op 22 december komt de lijst online te staan op Radio 2.quote:Op maandag 11 december 2006 17:09 schreef QCC het volgende:
Geen idee, top 10 is al tijdje bekend maar de hele lijst laat op zich wachten..
Ha, mooi!quote:Op maandag 11 december 2006 19:03 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Op 22 december komt de lijst online te staan op Radio 2.
En ook in de kranten komt het te staan.
De top10 is toch altijd nagenoeg hetzelfde. Eigenlijk vind ik de lijst het leukst tot ongeveer nummer 20.quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:14 schreef Haaibaaike het volgende:
Spannend dus, alleen erg jammer dat de top 10 op 24 november bekend is gemaakt![]()
![]()
Dat klopt wel ja, maar ondanks, dat het op 24 november bekend te maken vond ik niet nodigquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De top10 is toch altijd nagenoeg hetzelfde. Eigenlijk vind ik de lijst het leukst tot ongeveer nummer 20.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |