quote:Op maandag 20 november 2006 20:09 schreef Belana het volgende:
ja, ik word regelmatig echt overspoelt door zeer heftige gevoelens voor mijn kereltje ja
Nou evenstar, Ezra heeft dat hele voeding gedoe nooit dwaars gezeten LOL, dat zat mama dwars
Gggg snel aanpassen he!quote:Op maandag 20 november 2006 21:04 schreef Tazz het volgende:
Dank je wel voor de felicitaties..
Ons meisje alweer 1 half...![]()
![]()
Nu gauw verder met de de rest..
Tjonge, mahre alweer 6 maanden. Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 november 2006 19:09 schreef sjak het volgende:
Fonske, welkom thuis![]()
Wij maken Jetske 's avonds wakker voor een 5e voeding. Ik zit er wel aan te denken om dat eens te gaan stoppen maar ben een beetje bang dat ik dan overdag te weinig ga geven aan haar / te weinig kan kolven.
Ik masseer met zwitsal of met de TLC olie van de tuinen (tender love & care)
geeft toch nietquote:Op maandag 20 november 2006 20:47 schreef Belana het volgende:
evenstar, wat heerlijk dat ze goed is aangekomen! Ik las nog meer leuke dingen geloof ikmaar ik heb zo weinig tijd lately om te reageren, sorry
71 cm en 8400 gram dus lgewicht en lenget verhouding zijn prima bij elkaar maar in de grafiek zit ze nu dus echt in een dalende lijn en op de lijn tussen de middellijn en onderlijn.quote:Op maandag 20 november 2006 23:56 schreef bixister het volgende:
evenstar fijn!! wat is nu arwens gewicht en lengte?
Dat had ik op het laatst ookquote:Op maandag 20 november 2006 21:55 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
begin wel te merken dat ik hier minder op me plek ga zijn, omdat arwen echt baby af is zo goed als. Maar blijf jullie nog ff gek zeuren en genieten van jullie pukkies![]()
linkje was al gegeven door iemand andersquote:Op dinsdag 21 november 2006 10:45 schreef linda856763 het volgende:
Fonske
Arwen gegroeid![]()
Evenstar, Waar vind je zo'n standaard grafiek? Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe Eva in die grafiek past (en daarna trekken we er ons niets van aan), maar ik kan nergens een grafiek vinden.
Vanish 1 schepje door de wasquote:Op woensdag 22 november 2006 11:59 schreef PM-girl het volgende:
Ingrid, fijn dat Kim niet meer naar de ka hoeft!
Xanthe, heb je een beetje op adem kunnen komen?
Het hoort hier niet helemaal thuis, maar indirect wel. Simon met zijn babypoep bevuilt nogal eens rompertjes, kleding, hydrofielluiers en kussenhoezen. De kraamhulp weekte het in biotex en dat ging goed. Bij mij ook een aantal keren, maar soms blijft de vlek er gewoon in zitten. Iemand een tip of een ander middeltje? Vind het zo zonde van al die mooie "stralend witte was!"
das vanishquote:Op woensdag 22 november 2006 12:51 schreef YPPY het volgende:
De tip van Lois: nat buiten hangen en in de zon laten drogen. Of nat opsturen naar Phileine en hopen dat zij het buiten wil hangen.We leggen het hier altijd even in dat poeder in een roze bus en daarna in de was. Wordt altijd wel schoon.
Zo zwaar lijkt me dat Xanthe. Zo vaak huilen. Knap dat je het volhoud.
Heb ik ook een poosje gehad. Beetje op, zelf nog wat achter adem van zwangerschap en bevalling, Eva nog niet helemaal in haar hum, en ze bleef maar huilen. Manlief een 5 minuten erbij, en ze was stil. Aan de ene kant heerlijk, maar aan de andere kant erg frustrerend. Ik geloof toch ook wel dat ze mijn onrust voelde. En dan is het soms ook maar goed om even oppas te regelen en er op uit te gaan. Voor jou en voor je kindje.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:16 schreef Xanthe het volgende:
Linda er zijn dagen geweest (zoals afgelopen maandag ook dus een goed voorbeeld daarvan was) dat ik echt helemaal gek werd van haar. Dan komt Yoopy thuis van zijn werk en hoor ik vervolgens van hem weer dat het dan vast aan mij zal liggen omdat ik geïrriteerd ben van haar gehuil en ze dat voelt. Natuurlijk is dat iets dat tot de mogelijkheden behoort , maar het doet wel pijn. Ergens was ik dan ook wel blij dat ze ook bij hem door bleef huilen terwijl hij de rust zelfe was.
Maar dit soort dagen dat ze rustiger is zijn heerlijk en dat zijn ook de momenten dat ik van dr kan genieten. Maar als ze begint te huilen vraag ik me ook direct af hoelang ze ditmaal zal blijven huilen.
PM-girl als het alleen om witte was gaat zet ik het wel eens even te weken in water met bleek. Voor de rest ben ik ook wel benieuwd want dat probleem heb ik op het moment vooral met de rompers van Isis.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:56 schreef Lois het volgende:
Ik heb wel een megagoede tip voor borstvoedings-poepvlekken. Wassen, niet centrifugeren en kletsnat in de zon hangen.
Tuurlijk , maar soms kan het ook voor jezelf extra frustrerend werken als ze bij een ander wel stil word / is. Zeker omdat je zo je best doet en ik echt niet direct s'morgens al geirriteerd was aangezien ik een heerlijk weekend heb gehad waarin ik ook heerlijk heb uitgerust en wat afstand van dr had genomen.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:09 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Heb ik ook een poosje gehad. Beetje op, zelf nog wat achter adem van zwangerschap en bevalling, Eva nog niet helemaal in haar hum, en ze bleef maar huilen. Manlief een 5 minuten erbij, en ze was stil. Aan de ene kant heerlijk, maar aan de andere kant erg frustrerend. Ik geloof toch ook wel dat ze mijn onrust voelde. En dan is het soms ook maar goed om even oppas te regelen en er op uit te gaan. Voor jou en voor je kindje.
Goh, wat naar zeg.quote:
Doe nog es wat foto's spammen Moontje!!!quote:Op woensdag 22 november 2006 18:30 schreef Moonah het volgende:
[..]
Goh, wat naar zeg.
Thies heeft één avondje (toen ik alleen thuis was) van 19 tot 23 uur gehuild en dát vond ik al zo vreselijk frustrerend (en vooral heel erg zielig)...![]()
Ik moet er niet aan denken dat hij dat heel vaak zou hebben.
Sterkte ermee Xanthe en hopelijk heb je iets aan het bezoek bij de kinderarts.
quote:Op donderdag 23 november 2006 11:34 schreef lcicle het volgende:ik heb hier al te lang niet meer gelezen zie ik! Schrok een beetje toen ik zag dat Fons weer thuis was uit het ziekenhuis. Goed dat alles weer in orde is Bass Miss!!
En Mahre, nog gefeliciteerd met je half jaar
nee vind ik ook , maar als het nou standaard iets is weet ik wel wat ze verwachten en kan ik dus ook wat duidelijker mijn motivatie geven, waarom ik er daar niet in mee gaa.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:35 schreef Belana het volgende:
Liam kon wel al uit een rietje drinken toen ie een jaar was evenstar, maar niks moet toch?
vooral in het begin had ik voor elke voeding een andere fles ( 6 dezelfde) en die werden dan elke dag uitgekooktquote:Op donderdag 23 november 2006 11:45 schreef ik80 het volgende:
Rare vraag (of niet) maar ik moet flesjes uitkoken. Hoe gaat dat, alleen het speengedeelte of ook de fles. (en nee ik ben niet blond, maar wil het graag goed doen...)
Op het slapen 's nachts na gaat alles heel goed! Hij geniet lekker van z'n fruit en groente hapjes en is gewoon een vrolijk vriendjequote:Op donderdag 23 november 2006 11:35 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
hoe gaat het met kleine merlijn
( foto's graag
)
vergis je daar niet et hard in over het passen ( arwen zwemt nog steeds in maatje 62/68 van bikini letterlijk en figuurlijkquote:Op donderdag 23 november 2006 11:56 schreef lcicle het volgende:
[..]
Op het slapen 's nachts na gaat alles heel goed! Hij geniet lekker van z'n fruit en groente hapjes en is gewoon een vrolijk vriendjeLeuk dat je het vraagt! En wat betreft de foto's.. Ik zal zien wat ik voor je kan doen strakjes
Ik wil ook graag een keertje met Merlijn gaan zwemmen, ben benieuwd of hij het net zo leuk vindt als Arwen! Toen hij bijna 4 maanden was zijn we al eens in een zwembad geweest, maar dat was een beetje koud en dus niet zo leuk voor 'm.
Bedenk me opeens dat z'n zwembroekje wel niet meer zal passen
eens per weekquote:Op donderdag 23 november 2006 17:10 schreef pinquit het volgende:
evenstar kook jij nu nog de flesjes uit?
ik niet eigenlijk.. was ze wel heel goed af, maar dat uitkoken ben ik mee gestopt. (al een tijdje)
gisteren naar het CB geweest, alles was goed, alleen in lengte groeit max ineens niet meer.![]()
in gewicht dan weer wel![]()
hij is nu 69.5 cm en 10280 gram![]()
![]()
![]()
verder waren er geen bijzonderheden, de afspraken worden steeds korter (alleen jammer dat ik dan 3 keer zolang moet wachten... )
Poemojn weet daar best wel veel over ook over veilig slapen met een kleintje in bed.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Een vraagje, met het risico dat ik iedereen over me heen krijg...
Wat vinden jullie ervan om je kindje bij je in bed te laten slapen?
Geen probleem. Hebben wij vaak gedaan in het begin. En nu soms nog wel eens.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Een vraagje, met het risico dat ik iedereen over me heen krijg...
Wat vinden jullie ervan om je kindje bij je in bed te laten slapen?
Voorlopig wel ja. Zo huilt hij niet, moeten we er niet uit 'snachts....quote:Op donderdag 23 november 2006 23:33 schreef Lishe het volgende:
Bass-Miss, als je je goed laat informeren is er niks mis mee hoor. Tenminste, als het voor jullie alledrie de prettigste manier is.
Dat is heel gevaarlijk voor het kindje, al die mensen eroverheenquote:Op donderdag 23 november 2006 23:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Volgens mijn vroedvrouw kon het ook absoluut geen kwaad maar sindsdien heb ik gemerkt dat je verder veel mensen over je heenkrijgt als je zegt dat je kindje bij je in bed slaapt...
quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:38 schreef Macka66 het volgende:
Ken je de site NatuurlijkOuderschap al? Daar staan wat artikelen over samen slapen.
Bedankt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:19 schreef poemojn het volgende:
Wel een handig pdf-bestand erover (engels): http://www.babyfriendly.org.uk/pdfs/sharingbedleaflet.pdf
Ik moet zeggen dat ik voor Fons geboren was, er ook niet aan dacht om dat zo te doen. Zijn bedje stond klaar naast het onze.quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:39 schreef CrazyMoon het volgende:
aaaah wat lief Fons
tja, hier slaapt Sarah absoluut niet in ons bed... dit komt misschien omdat ik van dichtbij (vrienden) heb meegemaakt die hun kindje hebben verloren omdat ze op hun kindje zijn gerold. Ook zij hadden hun zoon bovenin in hun bed liggen maar toch is ie naar beneden gezakt. Vond dat zo erg, dat ik altijd heb gezegd, nooit doe ik dat! en mijn vriend vind het ook niet veilig.
Maar ieder zijn keuze!! Dit is gewoon mijn mening.
Nee, Nederland staat er blijkbaar meer voor open dan België.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:39 schreef nebelung het volgende:
En B_M, ik lees maar met een half oogje momenteel, en had gemist dat Fonske weer thuis is!! Wat fijn! Is alles goed nu? (en je kreeg dus helemaal geen mensen over je heen he, over dat samen slapen. Wij hebben het ook de eerste maanden gedaan.)
en daarom zijn flapoortjes handigquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:05 schreef sjak het volgende:
PM, geen idee. Maar wat ik ook wel eens hoor is dat er een plooitje verstopt kan zitten achter het oortje dat niet zo lekker ruikt. Sinds ik dat gehoord heb trek ik elke keer haar oren goed naar voren want tja, dat ik dat plooitje niet zie kan dus betekenen dat ie wel heel goed verstopt zit
Wat je ook kunt doen is s'avonds het haar insmeren met olie en de volgende morgen met het borsteltje draaiende bewegingen maken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:57 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb nu etos pads voor berg, die werken wel, maar er hangt een beetje een muffig luchtje bij Simon. Achter zijn oortjes zie ik zo niks, maar volgende keer bij het drogen nog beter opletten met alle plooitjesm alhoewel ik dat al echt doe. En anders eens vragen bij het bureau!
Thijs heeft tot zijn overlijden '" last'" van berg gehad, de ene keer meer als de andere keer.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:54 schreef Neuk het volgende:
Berg: hoe kom je er aan en hoe kom je er het snelst van af? En waarom kom je er niet zo maar van af? Is dat eigenlijk wel te voorkomen?
het verhaal is zeker mooiquote:Op vrijdag 24 november 2006 22:38 schreef lcicle het volgende:
Mensenkinderen schijnen gemaakt te zijn om bij de moeder te slapen..
http://www.borstvoeding.c(...)acht_doorslapen.html
Mooi verhaal, maar ook eng voor mensen die korte nachten hebben zoals ik
Ja he! Ik was er helemaal door ontroerd.. De natuur zit zo mooi in elkaar! (Over het feit dat moeders instinctief aanvoelen wanneer een kindje slecht ademt en het dan in haar slaap onbewust weer alert maakt.)quote:
ik word er stil van en eerlijk tranen over mijn wangen...quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:06 schreef lcicle het volgende:
[..]
Ja he! Ik was er helemaal door ontroerd.. De natuur zit zo mooi in elkaar! (Over het feit dat moeders instinctief aanvoelen wanneer een kindje slecht ademt en het dan in haar slaap onbewust weer alert maakt.)
Ik was het nog een keer aan het lezen.. hier ook weer een brok.. en een klein traantje samen met jouquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik word er stil van en eerlijk tranen over mijn wangen...
babyboxquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:13 schreef Rottdog het volgende:
Wat roos voor volwassenen is, is berg voor baby’s. Het is namelijk een lichte vorm van seborrhoïsch eczeem: een dikke, vettige en gelige uitslag met roodheid en schilfering van huid met veel talgklieren. Het komt voor op het hoofd, wenkbrauwen, de plooi tussen neus en wangen, achter de oren en op de borst. Berg komt bij baby's vaak voor vanaf de 6e tot 8e week tot de 3e of 4e maand na de geboorte en verdwijnt dan meestal weer vanzelf
Zie het maar als een wagenzak waarbij het gedeelte waar je kinde op ligt verlengd is. Zo kan je hem aan het hoofdeind leggen en het verlengde stuk instoppen aan het hoofdeind van je bed.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:05 schreef pinquit het volgende:
Owlet, ik snap jou idee van die slaapzak niet echt trouwens
Toevallig heb ik hier van de week mee in mijn handen gestaan, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ze direct naast mijn gezicht slaapt en ik dus knallende koppijn kan krijgen van eucalyptus. Ruikt de neuscreme sterk naar eucalyptus?quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:36 schreef Macka66 het volgende:
Lucie reageert ook goed op de zoutoplossing, en op een heel klein pietsie neuscreme van Weleda om wat vrijer te kunnen ademen. Ik had dat over die Luuf idd ook wel eens gelezen.
Hij ruikt vooral sterk naar pepermunt. Lucie slaapt ook direct naast mij, en in de hoeveelheden die je voor zo'n kleintje gebruikt ruik je er naar mijn ervaring zelf niets van.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:07 schreef owlet het volgende:
[..]
Toevallig heb ik hier van de week mee in mijn handen gestaan, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ze direct naast mijn gezicht slaapt en ik dus knallende koppijn kan krijgen van eucalyptus. Ruikt de neuscreme sterk naar eucalyptus?
Mooi, dank jequote:Op zaterdag 25 november 2006 17:02 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Hij ruikt vooral sterk naar pepermunt. Lucie slaapt ook direct naast mij, en in de hoeveelheden die je voor zo'n kleintje gebruikt ruik je er naar mijn ervaring zelf niets van.
Mika vind het ook heerlijk. Als ik iets te lang wacht of ff niet oplet word ie helemaal boos. En hij vertrok ook helemaal geen spier toen ie voor de eerste keer kreeg. Kevin helemaal filmen in de hoop op een zuur bekkie maar die kwam mooi niet. Hij werd er alleen maar helemaal vrolijk vanquote:Op zondag 26 november 2006 10:36 schreef Belana het volgende:
lekker hoor MeNicole dat het dan zo beter gaat
Ezra krijgt inmiddels ook fruithappie, had ook behoefte aan wat erbij voor mijn gevoel en hij vind het ook zaligslurpt het zo naar binnen van een lepeltje.
Sugar wat fijn en goedquote:Op zondag 26 november 2006 10:54 schreef Sugar het volgende:
Ik moet hier nog vertellen dat het met Storm zoveel beter gaat.
Lacht veel, is duidelijk in wat hij wil en nodig heeft en ik voel me vertrouwder met hem. Heel erg fijn en dat had ik jullie al veel te lang niet laten weten.
Haha je doelt vast op het fruithapjequote:Op zondag 26 november 2006 12:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Ezraknappe kerel, en hopenlijk wordt mika niet ziek want het si geen pretje.
Storm hoezee fijn sugar!
en voor de rest geeft ik mijn mening maar niet of vraag ik maar niets![]()
![]()
Fijn dat het goed gaat, en dat is toch het belangrijkste.quote:Op zondag 26 november 2006 12:24 schreef Belana het volgende:
evenstar ik snap best heel goed wat je bedoeld hoor, ik moet ook zeggen dat ik het dit keer niet van plan was eigenlijk. netjes tot 6 maanden wachten was het plan. Maar meneer leek behoefte te hebben (en ja das ook een beetje subjectief, dat weet ik) we zijn idd eerst al aan de rijstbloem gegaan en dat ging al een week of 2 goed. en dit ook, het bevalt hem en hij heeft ook nergens last van ofzo. en ik zie het niet als discussie hoor, het is gewoon op je eigen manier en jij hebt helaas een wel hele slechte ervaring ook met Arwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |