abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:01:46 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43855884
dat achter de oortjes moet je echt goed schoonhouden en vooral ook droog houden, dat worden dan smetplekjes en dat kunnen op den duur ook hele scheuren worden. dus met een watje olie kan je dat goed schoonmaken
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:02:11 #127
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43855895
net als de okseltjes, knieholtjes, nekje/keeltje, plooitjes bij de benen enz
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:05:30 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43855989
Owlet, ik snap jou idee van die slaapzak niet echt trouwens
ik sliep ook altijd gewoon met max, met zn 2en in een 2persoonsbed. dan lag het voedingskussen tegen zijn buitenkant aan zegmaar. max kroop altijd omhoog, niet omlaag.

nu vind ik het in de ochtend ook nog wel eens gezellig, maar ik durf het niet meer, max kruipt uit bed (over alles heen...) en max wil ook nooit meer slapen 's ochtends

ik heb ook een keer gelezen over een ledikantmatrasje in het midden van het bed. en dan de dekentjes strak ingestopt.
maar dan is het bedje dat aansluit aan het grote bed ook goed lijkt mij

[ Bericht 6% gewijzigd door pinquit op 24-11-2006 17:23:25 ]
pi_43856416
pm, chamodent werkt bij veel kindjes erg goed.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:51:27 #130
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43862374
Maud zit al boven d'r geboortegewicht 3060 gram. Welliswaar met een weeghaak dus we wachten het CB af, maar er zat wel degelijk een stijgende lijn in het wegen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:57:35 #131
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43862571
Ik heb nu etos pads voor berg, die werken wel, maar er hangt een beetje een muffig luchtje bij Simon. Achter zijn oortjes zie ik zo niks, maar volgende keer bij het drogen nog beter opletten met alle plooitjesm alhoewel ik dat al echt doe. En anders eens vragen bij het bureau!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:58:55 #132
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43862607
Chacama, fijn dat Maud zo gegroeid is! En het blijft een erg mooie naam!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:50:08 #133
103793 kozakken
Living the life
pi_43864223
Wanneer Romme bij m'n ouders is en het is weer bijzonder veel berg dan wordt er gewoon een fles olijfolie tegenaan gegooid (olijfolie op 't koppie, goed laten inwerken en dan met een ansichtkaartje schrapen en daarna lekker haartjes wassen ) dus ik heb het goed getroffen.

Oh ja, laatste score CB van deze week:

3 mnd: 6818 gram bij 65,5 cm
Mijn grote, grote kleine vent
pi_43865629
Ja, een stinkend oorplooitje, dat hebben we hier ook al gehad . Ze heeft ook zoveel plooitjes, ons Michelinvrouwtje...
En samen slapen doen we meestal niet, maar de paar keer dat we het deden legden we Eva op haar aankleedkussen, dat vond ik wel een veilig idee. Voor je daarop rolt. En dan idd net als bij PM haar hoog leggen, tussen de kussens, zodat ze niet onder de dekens terecht kwam. Fons ligt daar prachtig te slapen, zo op je schoot. . Wonderlijk hoe babietjes toch in alle houdingen kunnen slapen... Lief ook, hoeveel vertrouwen ze in je hebben.
Maudje, lekker gegroeid, op mama's melk
En Romme, lekker beertje

Beetje zorgen hier. Eva is zo ontzettend verkouden. Nou ja, verkouden, haar neus zit verstopt. Behoorlijk. Ze snurkt dus erg, en snuift, en bij elke voeding maak ik haar neusje een beetje schoon met een watje, even sprayen met Otrivin voor baby's en als het echt heel erg is, met zo'n neuspeertje.
Nu zegt mijn man net (broodnuchter): "ja, het leek bij de laatste voeding wel of ze ff wat blauw om haar lipjes werd. Weet het niet zeker hoor, kan ook wat stof van mijn vinger zijn ofzo (we zijn aan het klussen) en het was ook zo weer weg, en daarna was ze alert en vrolijk en wakker...."
Maar ik ben nu nogal gestressd! . Het zal wel niet echt wat zijn, want ze ligt nu ook lekker rustig in haar bedje te knorren (letterlijk dus) en ze lijkt verder ook weinig last van dr dichte neusje te hebben, maar huh, wat vind ik het soms toch eng, zo'n klein ding, waar ik geen controle over heb, en van wie ik zo ontzettend veel houd. ook bij mijn man lig ik af en toe al in bed te luisteren of hij nog ademt... ik ben soms een stresskip...

[ Bericht 5% gewijzigd door linda856763 op 24-11-2006 23:01:09 ]
Eva
pi_43865957
Mensenkinderen schijnen gemaakt te zijn om bij de moeder te slapen..
http://www.borstvoeding.c(...)acht_doorslapen.html

Mooi verhaal, maar ook eng voor mensen die korte nachten hebben zoals ik
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:50:06 #136
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43866344
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:57 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb nu etos pads voor berg, die werken wel, maar er hangt een beetje een muffig luchtje bij Simon. Achter zijn oortjes zie ik zo niks, maar volgende keer bij het drogen nog beter opletten met alle plooitjesm alhoewel ik dat al echt doe. En anders eens vragen bij het bureau!
Wat je ook kunt doen is s'avonds het haar insmeren met olie en de volgende morgen met het borsteltje draaiende bewegingen maken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:54:42 #137
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43866468
Berg: hoe kom je er aan en hoe kom je er het snelst van af? En waarom kom je er niet zo maar van af? Is dat eigenlijk wel te voorkomen?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43866535
Na verloop van tijd gaat berg gewoon weer weg
pi_43866634
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:54 schreef Neuk het volgende:
Berg: hoe kom je er aan en hoe kom je er het snelst van af? En waarom kom je er niet zo maar van af? Is dat eigenlijk wel te voorkomen?
Thijs heeft tot zijn overlijden '" last'" van berg gehad, de ene keer meer als de andere keer.
Soms smeerde ik zijn hoofdje wat in met olie en daarna er zachtjes vanaf proberen te schrapen, wat soms best wel goed lukte.

Maar heb nooit het idee gehad dat Thijs er echt last van gehad heeft
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 23:01:01 #140
81992 Githa
pi_43866671
zo min mogelijk met zeep in de haartjes verminderd het wel Neuk, maar sommige kindjes hebben er nu eenmaal meer last van.
Shampoo's tegen berg werken iig niet als je het echt weg wil krijgen dan kun je er wat olie insmeren en even laten inwerken, uitwassen en dan met een kaartje of een kammetje de berg eruit halen, die laat dan los.

Het komt overigens wel weer terug hoor
pi_43866770
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:38 schreef lcicle het volgende:
Mensenkinderen schijnen gemaakt te zijn om bij de moeder te slapen..
http://www.borstvoeding.c(...)acht_doorslapen.html

Mooi verhaal, maar ook eng voor mensen die korte nachten hebben zoals ik
het verhaal is zeker mooi
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_43866775
Hm.. dan klopt mijn berichtje dus niet
Merlijn had er een maandje of 3 last van, toen ging het vanzelf weg. Als ik hem in badje deed liet ik het altijd even losweken en wreef ik het er zachtjes met een washandje vanaf. Maar hij had dan ook geen korstjes maar alleen wat schilfers.
pi_43866839
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:04 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

het verhaal is zeker mooi
Ja he! Ik was er helemaal door ontroerd.. De natuur zit zo mooi in elkaar! (Over het feit dat moeders instinctief aanvoelen wanneer een kindje slecht ademt en het dan in haar slaap onbewust weer alert maakt.)
pi_43866843
thijs had de ene keer schilfertjes en de andere keer korstjes.
pi_43866912
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:06 schreef lcicle het volgende:

[..]

Ja he! Ik was er helemaal door ontroerd.. De natuur zit zo mooi in elkaar! (Over het feit dat moeders instinctief aanvoelen wanneer een kindje slecht ademt en het dan in haar slaap onbewust weer alert maakt.)
ik word er stil van en eerlijk tranen over mijn wangen...
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:09:26 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43866927
Otrivin neusspray. Of het nu speciaal voor baby's is of niet. Mijn ervaring en die van mensen om mij heen is dat het eerst je neus vrijmaakt van slijm, maar dat het vervolgens veel erger terugkomt. Met als gevolg dat je blijft sprayen en een soort van "verslaafd" wordt. Ikzelf gebruik bijna nooit neusspray, bij Kendahl gebruik ik Daro zoutoplossing. Die bevalt goed. En Kendahl vind het niet eens heel vervelend, maar dat verschilt natuurlijk per kind
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:12:18 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43867023
de neusspray speciaal voor baby's kan je niet verslaafd aan raken, die spoelt namelijk gewoon de neus, verder helemaal niks.

de neusspray met xylometazolinehydrochloride (mja.. lang woord) kan je wél 'verslaafd' aan raken en mag je niet langer dan een week gebruiken. die verdunt namelijk je slijmvliezen en als je dat lang gebruikt kan je niet meer zonder.

maar de neusspray voor babys is áltijd een zoutoplossing, als dat lange woord erbij staat mag je het écht niet bij baby's gebruiken!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door pinquit op 24-11-2006 23:23:48 ]
pi_43867060
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:

ik word er stil van en eerlijk tranen over mijn wangen...
Ik was het nog een keer aan het lezen.. hier ook weer een brok.. en een klein traantje samen met jou
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:13:20 #149
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43867067
Wat roos voor volwassenen is, is berg voor baby’s. Het is namelijk een lichte vorm van seborrhoïsch eczeem: een dikke, vettige en gelige uitslag met roodheid en schilfering van huid met veel talgklieren. Het komt voor op het hoofd, wenkbrauwen, de plooi tussen neus en wangen, achter de oren en op de borst. Berg komt bij baby's vaak voor vanaf de 6e tot 8e week tot de 3e of 4e maand na de geboorte en verdwijnt dan meestal weer vanzelf
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:23:00 #150
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43867356
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:13 schreef Rottdog het volgende:
Wat roos voor volwassenen is, is berg voor baby’s. Het is namelijk een lichte vorm van seborrhoïsch eczeem: een dikke, vettige en gelige uitslag met roodheid en schilfering van huid met veel talgklieren. Het komt voor op het hoofd, wenkbrauwen, de plooi tussen neus en wangen, achter de oren en op de borst. Berg komt bij baby's vaak voor vanaf de 6e tot 8e week tot de 3e of 4e maand na de geboorte en verdwijnt dan meestal weer vanzelf
babybox
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')