abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43838100
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:33 schreef Lishe het volgende:
Bass-Miss, als je je goed laat informeren is er niks mis mee hoor. Tenminste, als het voor jullie alledrie de prettigste manier is.
Voorlopig wel ja. Zo huilt hij niet, moeten we er niet uit 'snachts....
En hij ligt een stuk hoger dan ons, in een warm slaappak zodat hij ons deken enkel over zijn voetjes heeft. En moesten we erop gaan leggen zou het ook alleen op zijn benen of voeten zijn dus.

Trouwens, toen Fons in het ziekenhuis lag mocht hij niet bij mij. Hij moest in een appart bedje waar ze de bovenkant omhoog hadden gezet tegen het overgeven, met het resultaat dat hij naar onder gleed met zijn hoofdje onder de dekens. En dan maar zeggen dat bij mij in bed zo onverantwoord is...
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 00:38:23 #102
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43839646
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Volgens mijn vroedvrouw kon het ook absoluut geen kwaad maar sindsdien heb ik gemerkt dat je verder veel mensen over je heenkrijgt als je zegt dat je kindje bij je in bed slaapt...
Dat is heel gevaarlijk voor het kindje, al die mensen eroverheen

Wij hebben Lucie ook bij ons in bed slapen. Meestal begint ze de nacht in het wiegje naast mijn bed, dan komt ze 's nachts naast me in bed voor een voeding, en daarna verhuist ze naar het
snugglenest tussen lief en mij in. (We slapen in twee tegen elkaar geschoven eenpersoonsbedden, vandaar het snugglenest, dat valt over de kier tussen de matrassen.)
Vooral Lucie als ik slapen veel rustiger zo. Het voelt voor ons veilig, Lucie kan direct opgepakt en getroost worden als er iets is.
Ik ben dus heel erg voor samen slapen

Ken je de site NatuurlijkOuderschap al? Daar staan wat artikelen over samen slapen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43839845
Nu ligt hij trouwens zo op mijn schoot te slapen, da's ook niet volgens de regels zeker?

pi_43840088
Wat ligt hij er grappig bij zo!
pi_43842582
aaaah wat lief Fons

tja, hier slaapt Sarah absoluut niet in ons bed... dit komt misschien omdat ik van dichtbij (vrienden) heb meegemaakt die hun kindje hebben verloren omdat ze op hun kindje zijn gerold. Ook zij hadden hun zoon bovenin in hun bed liggen maar toch is ie naar beneden gezakt. Vond dat zo erg, dat ik altijd heb gezegd, nooit doe ik dat! en mijn vriend vind het ook niet veilig.
Maar ieder zijn keuze!! Dit is gewoon mijn mening.

pffff.. de eerste weken toen ik nog borstvoeding gaf, toen schrok ik elke nacht wel 1 of 2 keer wakker omdat ik bang was dat ik in slaap was gevallen toen ik Sarah de borst gaf.. en Sarah dus onder de dekens lag. Zo ramde ik mijn vriend wakker en die zei elke keer dat sarah netjes in dr eigen bedje lag..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:55:05 #106
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43842746
Fleur lag ook vaak op het aankleedkussen tussen-boven ons in toen ze net geboren was. En ook Maud ligt nu vaak bij me. Nu nog bij me op de borst terwijl ik iets omhoog lig. Ik weet dat ik niet draai in mijn slaap omdat ik dan wakker wordt van de pijn van de hechtingen, maar als dat straks over is dan verhuisd Maud ook naar tussen ons in, indien nodig. Nu kan het niet eens want mijn deel van het bed is hoger dan dat van manlief.
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:55:48 #107
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43842756
Ach wat lief die Fons.

Ingrid, wij stoppen Jetske om 19.00 uur in bed en maken haar later wakker voor de laatste fles. Tussen 22 en 23 uur.
Lekker douchen!
pi_43843051
Myrthe lag in een slaapzak op de deken, zo kon ze er niet onder zakken maar kon ik wel makkelijk aanleggen als dat nodig was. Wel een handig pdf-bestand erover (engels): http://www.babyfriendly.org.uk/pdfs/sharingbedleaflet.pdf
pi_43843516
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:38 schreef Macka66 het volgende:

Ken je de site NatuurlijkOuderschap al? Daar staan wat artikelen over samen slapen.
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:19 schreef poemojn het volgende:
Wel een handig pdf-bestand erover (engels): http://www.babyfriendly.org.uk/pdfs/sharingbedleaflet.pdf
Bedankt.
Tot nu toe is het enige nadeel dat ik eraan ondervonden heb dat het niet goed is voor ons sexleven.
pi_43843723
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:39 schreef CrazyMoon het volgende:
aaaah wat lief Fons

tja, hier slaapt Sarah absoluut niet in ons bed... dit komt misschien omdat ik van dichtbij (vrienden) heb meegemaakt die hun kindje hebben verloren omdat ze op hun kindje zijn gerold. Ook zij hadden hun zoon bovenin in hun bed liggen maar toch is ie naar beneden gezakt. Vond dat zo erg, dat ik altijd heb gezegd, nooit doe ik dat! en mijn vriend vind het ook niet veilig.
Maar ieder zijn keuze!! Dit is gewoon mijn mening.
Ik moet zeggen dat ik voor Fons geboren was, er ook niet aan dacht om dat zo te doen. Zijn bedje stond klaar naast het onze.
Maar toen hij er eenmaal was sliep ik de eerste twee nachten op een matras op de grond in onze woonkamer omdat het boven te koud is en omdat ik de trap niet af wou gaan voor de badkamer. Ik voelde me nogal verhakkeld na de bevalling... En vandaar uit is het eigenlijk een beetje gegroeid.
Vooral ook omdat het na die eerst nacht echt niet meer griezelig aanvoelde en de vroedvrouw het zelfs aanmoedigde ivm zijn iets te lage temperatuur.
pi_43844171
Het kan wel denk ik BM, als je goed op de veiligheid let. En als je niet rookt en/of drinkt. Dat schijnt veel verschil te maken. En het dekbed. Hoe je zelf in bed bent, zal ook wel uitmaken. Wij hebben katten en mijn man gaat daar 's nachts gerust bovenop liggen als ze niet wegspringen (wat ze wel doen natuurlijk), vandaar dat ik Anna daar echt niet bij wil leggen. Ik heb zelf wel met haar geslapen (matras op de grond) toen ze een paar nachten weigerde te gaan slapen zonder mij.

Gisteren waren we bij het CB. In het lengte is Anna goed gegroeid, maar het gewicht blijft achterlopen. De arts maakte zich nu niet direct zorgen omdat verder alles prima was, alleen wil ze wel dat we elke week komen wegen. Dat gaan we weer doen dus. Als het zo blijft gaan, wil ze over een maand kijken of er iets aan te doen is. Zij begon echter niet meteen over kv. Ze vroeg wel of de bv belangrijk voor me was. Haar verwachting was dat het groeien nu beter zal gaan, omdat ze nu veel beter kan slapen en rustiger is. Omdat Anna 's nachts zo ontzettend lang slaapt, maak ik haar nu wakker voor een nachtvoeding, volgende week kijken we of dat helpt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43844433
Yppy, dat weer wakker maken voor een nachtvoeding heb ik bij Emma ook een tijdje gedaan toen ze niet zo hard groeide, het heeft wel geholpen. Maak je er verder ook niet te durk over ! ter vergelijk Emma's groeigrafiek: http://koninginemma.beebiesite.nl/final/grafiek/
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43844517
Anna groeite (zelfs ) nog iets minder dan Emma. Nu maak ik me nog geen zorgen, ze doet het verder prima. Ik wil vooral voorkomen dat het straks (met de viermaanden-bv-dip) nog langzamer gaat. Als het dan wat beter gaat, is het minder erg als ze dan die dip krijgt. Ik zie het allemaal positief nu, het is alleen een beetje vermoeiend.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43844528
Heb ik ook een tijd gedaan YPPY, ik had maar een heel kleintje zoals je misschien wel weet. (nog hoor) Nachtvoedingen zijn ook nog eens retegoed voor je produktie, je prolactine is dan op z'n hoogst.

En B_M, ik lees maar met een half oogje momenteel, en had gemist dat Fonske weer thuis is!! Wat fijn! Is alles goed nu? (en je kreeg dus helemaal geen mensen over je heen he, over dat samen slapen . Wij hebben het ook de eerste maanden gedaan.)
Variety is the spice of life
pi_43844574
Niet drinken of geen medicatie lijkt me logisch, maar wat zou het roken er eigenlijk mee te maken hebben?
pi_43844597
Mensen die roken schijnen dieper te slapen, heb ik wel eens gehoord. Ik dacht dat het zo zat.
Variety is the spice of life
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:45:46 #117
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43844691
Die foto van Fons op schoot Echt geweldig
Hier slapen we in principe niet met Iris in bed, maar mocht het een keertje voorkomen, dan is het geen probleem. In de zomer gebeurde het mogal eens, maar ik heb idee dat het toen ook wat ongevaarlijker was. Om te beginnen hadden we al geen dekbed tot onze oren opgetrokken bijvoorbeeld.
Als ze nu wel bij ons in bed zou komen, zorg ik dat onze kussens een heeeeeel stuk uit elkaar liggen en dan gaat Iris helemaal omhoogliggen, met haar voetjes op het dekbed. Lijkt me best kunnen op die manier.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_43844705
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:39 schreef nebelung het volgende:

En B_M, ik lees maar met een half oogje momenteel, en had gemist dat Fonske weer thuis is!! Wat fijn! Is alles goed nu? (en je kreeg dus helemaal geen mensen over je heen he, over dat samen slapen . Wij hebben het ook de eerste maanden gedaan.)
Nee, Nederland staat er blijkbaar meer voor open dan België.
Hier bekijken ze mij alsof ik een dwaze onverantwoorde mama ben als ik het zeg. Dus zeg ik nu braaf dat hij netjes om de drie/vier uur drinkt (want voeden op verzoek lijkt ze ook maar niks) en dat ik 'snachts 1keer mijn bed uit moet voor een voeding. Zijn ze ook weer tevreden.

Met Fons alles ok. Maandag moet hij terug op controle en als hij drie maanden oud is zal hij worden onderzocht op reflux van de nieren, omdat mijn broer daar vroeger aan geopereerd is.
pi_43847271
Ik ben helemaal voor samen slapen, en we hebben het ook wel vaak gedaan na de nachtvoeding. Maar voorlopig gaat ze weer even terug in haar bedje (dat aansluit op ons bed, zo'n verschil maakt het niet eigenlijk) omdat ik onverantwoord moe ben de laatste tijd en ik dus al een keer in slaap ben gevallen na het voeden en wakker werd van een sputterende ronja helemaal met het dekbed over haar hoofd. Ik ben toen zó geschrokken dat ik het voorlopig niet meer aan durf tot ik weer wat minder moe ben.

Achteraf gezien was het waarschijnlijk allemaal trouwens niet zo ernstig want ze lag niet onder het dekbed maar onder het bovenste stuk van het laken dat ook nog eens niet helemaal over haar hoofd lag. En dat sputteren was waarschijnlijk gewoon haar normale "net wakker worden voor een slokje"-gesputter. Maar met mijn slapende hoofd had ik haar al tien keer begraven

Toevallig heb ik net nog plannen zitten maken voor een soort slaapzak voor haar met een verlengde onderkant aan de hoofdzijde wat ingestopt kan worden onder ons matras aan het voeteneind. Wij hebben ook dubbele matrassen dus ze mag er niet zo maar op en op die manier kan ze gelijk ook niet meer de dekentjes weg schoppen of naar onder zakken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:26:05 #120
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43847394
Wij hebben het 2 keer gedaan met het aankleedkussen en eigen dekentjes, wij zakten dan iets omlaag met ons kussen. Ideaal vond ik het, zo het speentje erin en sowieso huilde hij niet snel toen. Maar ik vind eigenlijk ook dat Simon in zijn eigen bedje moet slapen (hij heeft er namelijk al twee, een derde wordt veel!), de wieg staat toch naast ons bed.

Weet iemand of berg kan ruiken?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:05:49 #121
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43851955
PM, geen idee. Maar wat ik ook wel eens hoor is dat er een plooitje verstopt kan zitten achter het oortje dat niet zo lekker ruikt. Sinds ik dat gehoord heb trek ik elke keer haar oren goed naar voren want tja, dat ik dat plooitje niet zie kan dus betekenen dat ie wel heel goed verstopt zit
Lekker douchen!
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:20:45 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43852435
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:05 schreef sjak het volgende:
PM, geen idee. Maar wat ik ook wel eens hoor is dat er een plooitje verstopt kan zitten achter het oortje dat niet zo lekker ruikt. Sinds ik dat gehoord heb trek ik elke keer haar oren goed naar voren want tja, dat ik dat plooitje niet zie kan dus betekenen dat ie wel heel goed verstopt zit
en daarom zijn flapoortjes handig en pm berg kan ruiken, maar dan heb je wle extreme berg en zou ik het wel eraf halen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43852599
Nou, Sarah is al tijden aan het kwijlen en heeft rode wangetjes. Sinds een paar dagen waren haar billetjes ook roder dan normaal. Dus ik dacht, tandjes op komst. Spannend! Nou, ze ging het op mijn vinger sabbelen en bijten en ja hoor, ik voel iets hards!! De eerste tandjes zijn op komst!! whieee!! Ik hoop alleen niet dat ze er teveel last van krijgt. Vanavond of morgen maar snel iets halen voor de zekerheid. (je hebt er toch iets homeopatisch voor geloof ik?)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:23:54 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43854616
oh fonske hoe lief ben jij zeg

en saartje tandjes, ook al zo lieflijk je kan iets van vsm volgens mij halen, kan je ff op internet kijken, heb zelf dentinox, maar max heeft het niet nodig gehad.
maar als je al iets hards voelt, is dat tandje al 'door' dus daar zal ze geen pijn meer aan hebben, maar de volgende zal snel ook komen

heb trouwens het idee dat max nieuwe tandjes krijgt nu, en dat ie er nu wel last van heeft.
hij slaapt pas net een half uurtje, das t eerste slaapje van de dag en hij zit niet lekker in zn vel.
zieligg is dat toch
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:59:33 #125
94046 PM-girl
pi_43855822
Ok, de oren dus nog meer naar voren vouwen! De berg is niet gigantisch erg, dus ik denk niet dat het dat is.
*
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:01:46 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43855884
dat achter de oortjes moet je echt goed schoonhouden en vooral ook droog houden, dat worden dan smetplekjes en dat kunnen op den duur ook hele scheuren worden. dus met een watje olie kan je dat goed schoonmaken
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:02:11 #127
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43855895
net als de okseltjes, knieholtjes, nekje/keeltje, plooitjes bij de benen enz
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:05:30 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43855989
Owlet, ik snap jou idee van die slaapzak niet echt trouwens
ik sliep ook altijd gewoon met max, met zn 2en in een 2persoonsbed. dan lag het voedingskussen tegen zijn buitenkant aan zegmaar. max kroop altijd omhoog, niet omlaag.

nu vind ik het in de ochtend ook nog wel eens gezellig, maar ik durf het niet meer, max kruipt uit bed (over alles heen...) en max wil ook nooit meer slapen 's ochtends

ik heb ook een keer gelezen over een ledikantmatrasje in het midden van het bed. en dan de dekentjes strak ingestopt.
maar dan is het bedje dat aansluit aan het grote bed ook goed lijkt mij

[ Bericht 6% gewijzigd door pinquit op 24-11-2006 17:23:25 ]
pi_43856416
pm, chamodent werkt bij veel kindjes erg goed.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:51:27 #130
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43862374
Maud zit al boven d'r geboortegewicht 3060 gram. Welliswaar met een weeghaak dus we wachten het CB af, maar er zat wel degelijk een stijgende lijn in het wegen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:57:35 #131
94046 PM-girl
pi_43862571
Ik heb nu etos pads voor berg, die werken wel, maar er hangt een beetje een muffig luchtje bij Simon. Achter zijn oortjes zie ik zo niks, maar volgende keer bij het drogen nog beter opletten met alle plooitjesm alhoewel ik dat al echt doe. En anders eens vragen bij het bureau!
*
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:58:55 #132
94046 PM-girl
pi_43862607
Chacama, fijn dat Maud zo gegroeid is! En het blijft een erg mooie naam!
*
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:50:08 #133
103793 kozakken
Living the life
pi_43864223
Wanneer Romme bij m'n ouders is en het is weer bijzonder veel berg dan wordt er gewoon een fles olijfolie tegenaan gegooid (olijfolie op 't koppie, goed laten inwerken en dan met een ansichtkaartje schrapen en daarna lekker haartjes wassen ) dus ik heb het goed getroffen.

Oh ja, laatste score CB van deze week:

3 mnd: 6818 gram bij 65,5 cm
Mijn grote, grote kleine vent
pi_43865629
Ja, een stinkend oorplooitje, dat hebben we hier ook al gehad . Ze heeft ook zoveel plooitjes, ons Michelinvrouwtje...
En samen slapen doen we meestal niet, maar de paar keer dat we het deden legden we Eva op haar aankleedkussen, dat vond ik wel een veilig idee. Voor je daarop rolt. En dan idd net als bij PM haar hoog leggen, tussen de kussens, zodat ze niet onder de dekens terecht kwam. Fons ligt daar prachtig te slapen, zo op je schoot. . Wonderlijk hoe babietjes toch in alle houdingen kunnen slapen... Lief ook, hoeveel vertrouwen ze in je hebben.
Maudje, lekker gegroeid, op mama's melk
En Romme, lekker beertje

Beetje zorgen hier. Eva is zo ontzettend verkouden. Nou ja, verkouden, haar neus zit verstopt. Behoorlijk. Ze snurkt dus erg, en snuift, en bij elke voeding maak ik haar neusje een beetje schoon met een watje, even sprayen met Otrivin voor baby's en als het echt heel erg is, met zo'n neuspeertje.
Nu zegt mijn man net (broodnuchter): "ja, het leek bij de laatste voeding wel of ze ff wat blauw om haar lipjes werd. Weet het niet zeker hoor, kan ook wat stof van mijn vinger zijn ofzo (we zijn aan het klussen) en het was ook zo weer weg, en daarna was ze alert en vrolijk en wakker...."
Maar ik ben nu nogal gestressd! . Het zal wel niet echt wat zijn, want ze ligt nu ook lekker rustig in haar bedje te knorren (letterlijk dus) en ze lijkt verder ook weinig last van dr dichte neusje te hebben, maar huh, wat vind ik het soms toch eng, zo'n klein ding, waar ik geen controle over heb, en van wie ik zo ontzettend veel houd. ook bij mijn man lig ik af en toe al in bed te luisteren of hij nog ademt... ik ben soms een stresskip...

[ Bericht 5% gewijzigd door linda856763 op 24-11-2006 23:01:09 ]
Eva
pi_43865957
Mensenkinderen schijnen gemaakt te zijn om bij de moeder te slapen..
http://www.borstvoeding.c(...)acht_doorslapen.html

Mooi verhaal, maar ook eng voor mensen die korte nachten hebben zoals ik
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:50:06 #136
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43866344
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:57 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb nu etos pads voor berg, die werken wel, maar er hangt een beetje een muffig luchtje bij Simon. Achter zijn oortjes zie ik zo niks, maar volgende keer bij het drogen nog beter opletten met alle plooitjesm alhoewel ik dat al echt doe. En anders eens vragen bij het bureau!
Wat je ook kunt doen is s'avonds het haar insmeren met olie en de volgende morgen met het borsteltje draaiende bewegingen maken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:54:42 #137
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43866468
Berg: hoe kom je er aan en hoe kom je er het snelst van af? En waarom kom je er niet zo maar van af? Is dat eigenlijk wel te voorkomen?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43866535
Na verloop van tijd gaat berg gewoon weer weg
pi_43866634
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:54 schreef Neuk het volgende:
Berg: hoe kom je er aan en hoe kom je er het snelst van af? En waarom kom je er niet zo maar van af? Is dat eigenlijk wel te voorkomen?
Thijs heeft tot zijn overlijden '" last'" van berg gehad, de ene keer meer als de andere keer.
Soms smeerde ik zijn hoofdje wat in met olie en daarna er zachtjes vanaf proberen te schrapen, wat soms best wel goed lukte.

Maar heb nooit het idee gehad dat Thijs er echt last van gehad heeft
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 23:01:01 #140
81992 Githa
pi_43866671
zo min mogelijk met zeep in de haartjes verminderd het wel Neuk, maar sommige kindjes hebben er nu eenmaal meer last van.
Shampoo's tegen berg werken iig niet als je het echt weg wil krijgen dan kun je er wat olie insmeren en even laten inwerken, uitwassen en dan met een kaartje of een kammetje de berg eruit halen, die laat dan los.

Het komt overigens wel weer terug hoor
pi_43866770
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:38 schreef lcicle het volgende:
Mensenkinderen schijnen gemaakt te zijn om bij de moeder te slapen..
http://www.borstvoeding.c(...)acht_doorslapen.html

Mooi verhaal, maar ook eng voor mensen die korte nachten hebben zoals ik
het verhaal is zeker mooi
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_43866775
Hm.. dan klopt mijn berichtje dus niet
Merlijn had er een maandje of 3 last van, toen ging het vanzelf weg. Als ik hem in badje deed liet ik het altijd even losweken en wreef ik het er zachtjes met een washandje vanaf. Maar hij had dan ook geen korstjes maar alleen wat schilfers.
pi_43866839
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:04 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

het verhaal is zeker mooi
Ja he! Ik was er helemaal door ontroerd.. De natuur zit zo mooi in elkaar! (Over het feit dat moeders instinctief aanvoelen wanneer een kindje slecht ademt en het dan in haar slaap onbewust weer alert maakt.)
pi_43866843
thijs had de ene keer schilfertjes en de andere keer korstjes.
pi_43866912
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:06 schreef lcicle het volgende:

[..]

Ja he! Ik was er helemaal door ontroerd.. De natuur zit zo mooi in elkaar! (Over het feit dat moeders instinctief aanvoelen wanneer een kindje slecht ademt en het dan in haar slaap onbewust weer alert maakt.)
ik word er stil van en eerlijk tranen over mijn wangen...
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:09:26 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43866927
Otrivin neusspray. Of het nu speciaal voor baby's is of niet. Mijn ervaring en die van mensen om mij heen is dat het eerst je neus vrijmaakt van slijm, maar dat het vervolgens veel erger terugkomt. Met als gevolg dat je blijft sprayen en een soort van "verslaafd" wordt. Ikzelf gebruik bijna nooit neusspray, bij Kendahl gebruik ik Daro zoutoplossing. Die bevalt goed. En Kendahl vind het niet eens heel vervelend, maar dat verschilt natuurlijk per kind
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:12:18 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43867023
de neusspray speciaal voor baby's kan je niet verslaafd aan raken, die spoelt namelijk gewoon de neus, verder helemaal niks.

de neusspray met xylometazolinehydrochloride (mja.. lang woord) kan je wél 'verslaafd' aan raken en mag je niet langer dan een week gebruiken. die verdunt namelijk je slijmvliezen en als je dat lang gebruikt kan je niet meer zonder.

maar de neusspray voor babys is áltijd een zoutoplossing, als dat lange woord erbij staat mag je het écht niet bij baby's gebruiken!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door pinquit op 24-11-2006 23:23:48 ]
pi_43867060
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:

ik word er stil van en eerlijk tranen over mijn wangen...
Ik was het nog een keer aan het lezen.. hier ook weer een brok.. en een klein traantje samen met jou
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:13:20 #149
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43867067
Wat roos voor volwassenen is, is berg voor baby’s. Het is namelijk een lichte vorm van seborrhoïsch eczeem: een dikke, vettige en gelige uitslag met roodheid en schilfering van huid met veel talgklieren. Het komt voor op het hoofd, wenkbrauwen, de plooi tussen neus en wangen, achter de oren en op de borst. Berg komt bij baby's vaak voor vanaf de 6e tot 8e week tot de 3e of 4e maand na de geboorte en verdwijnt dan meestal weer vanzelf
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:23:00 #150
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43867356
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:13 schreef Rottdog het volgende:
Wat roos voor volwassenen is, is berg voor baby’s. Het is namelijk een lichte vorm van seborrhoïsch eczeem: een dikke, vettige en gelige uitslag met roodheid en schilfering van huid met veel talgklieren. Het komt voor op het hoofd, wenkbrauwen, de plooi tussen neus en wangen, achter de oren en op de borst. Berg komt bij baby's vaak voor vanaf de 6e tot 8e week tot de 3e of 4e maand na de geboorte en verdwijnt dan meestal weer vanzelf
babybox
pi_43873519
Ik gebruik ook zoutoplossing voor Eva. Het gaat prima met haar, die verkoudheid lijkt haar niet erg dwars te zitten. Vannacht heeft ze doorgeslapen, tot 6.00 . Berg heeft ze (nog) niet...
Eva
  zaterdag 25 november 2006 @ 10:16:24 #152
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43873935
Maud heeft vannacht voor het eerst de hele nacht in d'r wiegje gelegen. Wel zo af en toe mijn hand bij haar, maar ze had lekker de rust gevonden in d'r eigen kotje. Moet alleen wel toegeven dat ik d'r mistte. Maar, goed aan de andere kant heb ik wel heel lekker geslapen.

En ook Maud ligt te snotteren. Heb al BV in d'r neusje gedaan en zal vannacht een ui naast ons leggen.
pi_43874089
Oja, een ui . Gaat ze daar geen traanoogjes van krijgen?
Eva
pi_43874767
Volstrekt legitieme tvp
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43876190
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:05 schreef pinquit het volgende:
Owlet, ik snap jou idee van die slaapzak niet echt trouwens
Zie het maar als een wagenzak waarbij het gedeelte waar je kinde op ligt verlengd is. Zo kan je hem aan het hoofdeind leggen en het verlengde stuk instoppen aan het hoofdeind van je bed.
Kindje kan zo niet omhoog kruipen (want daar is het hoofdeind van het bed), niet naar beneden zakken (want het ligt in de voetenzak) en niet tussen de twee matrassen zakken (want het ligt in de zak).

edit: aanvulling: Ik gebruik nu voor Ronja Rinikid (o.i.d.), de neusspray voor baby's van VSM. Da's naast een zoutoplossing ook een homeopathisch middel dat helpt tegen neusverkoudheid.

[ Bericht 12% gewijzigd door owlet op 25-11-2006 12:50:45 ]
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:58:21 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_43876571
ik heb laatst uit zeeer betrouwbare bron vernomen dat luuf en uien e.d. alleen maar irriterend werken en de hoest verergeren en toen wij met de luuf stopten ging het ook idd snel beter met Ezra. Nu gebruiken we alleen neusspray (zoutoplossing) want zout helpt ook om het slijm op te lossen. gaat prima

mwana en Nune, welkom hier
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:36:50 #157
141844 Macka66
pi_43878377
Lucie reageert ook goed op de zoutoplossing, en op een heel klein pietsie neuscreme van Weleda om wat vrijer te kunnen ademen. Ik had dat over die Luuf idd ook wel eens gelezen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43878862
Dus geen luuf aanschaffen dus. Kim hoest sinds een paar dagen heel erg. Ze blijft er zowat in. Best eng soms.
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:24:58 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_43879526
sprayen sprayen sprayen ingrid, is alles wat je kunt doen. sterkte ermee
stormy waters...
sailin'
pi_43880479
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:36 schreef Macka66 het volgende:
Lucie reageert ook goed op de zoutoplossing, en op een heel klein pietsie neuscreme van Weleda om wat vrijer te kunnen ademen. Ik had dat over die Luuf idd ook wel eens gelezen.
Toevallig heb ik hier van de week mee in mijn handen gestaan, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ze direct naast mijn gezicht slaapt en ik dus knallende koppijn kan krijgen van eucalyptus. Ruikt de neuscreme sterk naar eucalyptus?
pi_43881078
Mwanatabu gefelicitaaaaaaaaaart met Nune!
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 17:02:52 #162
141844 Macka66
pi_43881809
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:07 schreef owlet het volgende:

[..]

Toevallig heb ik hier van de week mee in mijn handen gestaan, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ze direct naast mijn gezicht slaapt en ik dus knallende koppijn kan krijgen van eucalyptus. Ruikt de neuscreme sterk naar eucalyptus?
Hij ruikt vooral sterk naar pepermunt. Lucie slaapt ook direct naast mij, en in de hoeveelheden die je voor zo'n kleintje gebruikt ruik je er naar mijn ervaring zelf niets van.
pi_43882049
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:02 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Hij ruikt vooral sterk naar pepermunt. Lucie slaapt ook direct naast mij, en in de hoeveelheden die je voor zo'n kleintje gebruikt ruik je er naar mijn ervaring zelf niets van.
Mooi, dank je
pi_43883088
Merlijn slaapt sinds hij 4 maanden is gewoon bij ons in bed, lig tussen de kussens is, de kussen dan wel flink opgeschoven. Daarvoor sliep hij alleen per ongeluk bij ons bed, als ik weer eens in slaap viel tijdens een nachtvoeding of als hij laat was gekomen voor de nachtvoeding dan legde ik hem niet meer terug. Wij zijn nu juist aan het bekijken hoe we het kunnen voorkomen dat hij het bed uitkruipt etc. Tot nu toe biedt een voedingskussen enige bescherming. Ik heb ook veel gelezen ze het bed opruimen voor een tijdje tot ze hun kind hebben geleerd achteruit van de bank af te gaan. Dan is het ook weer veilig in het grote bed. Ze slapen dan met een matras op de grond. Stond in een topic op het borstvoedingsforum.
pi_43886302
Als je kind gewend is bij je in bed te slapen, dan is het toch lastig om hem dan op een bepaald moment weer af te leren? Niet om te zeuren hoor, maar ik vraag me af waarom je hem tussen jullie in laat slapen.

Wat doe ik hieraan?
Kendahl schrikt vaak bij papa en is dan niet snel getroost, behalve door mij. Maar ik wil het natuurlijk het liefst aan hem overlaten. Nu ga ik ook weer even een avondje uit en blijft papa thuis. Ik wil zo graag geloven dat de muizen op tafel dansen als mama poes van huis is.
pi_43886697
Merlijn slaapt bij ons omdat ik dan niet helemaal wakker hoef te worden 's nachts. Merlijn kwam vanaf 4 maanden 's nachts minimaal 2x, maar meestal vaker, (het sprongetje van 4 maanden in het oei ik groei boek). Zo kreeg ik niet genoeg slaap. Verder waren wij in het begin ook samen ziek en zijn gewoon zo doorgegaan, het was toevallig ook de tijd dat ik net begon met een neiuwe baan.

Het afwennen is hetzelfde als bij borstvoeding, op een gegeven moment, vaak tussen de 2 en 3 jaar zal het kind meer behoefte krijgen naar een eigen plekje, kan eerder kan later. Wij vinden het prima zo. Ik heb "Nighttime parenting" van William Sears gelezen en daar veel informatie uitgehaald.
pi_43887782
lastig he randa, dat uit bed kruipen, daar heb ik met max dus ook last van.
hij is nu zover dat hij over het voedingskussen heen kan kruipen, dus zodra hij echt wakker en helder is moeten we uit bed.
pi_43887809
ik bedenk me ineens dat je misschien zijn bedje tegen het grote bed aan kan schuiven, zodat je spijlen hebt.
alleen heb je dan niet genoeg
pi_43888287
Met Myrthe hebben we geen problemen gehad met het afwennen; rond haar eerste verjaardag is ze naar haar eigen kamer gegaan (met gewoon bed, geen ledikantje, was praktischer); iets na haar 2e verjaardag is de bv afgebouwd, ook zonder problemen. Het kan allebei dus best goed gaan.
Overigens slaapt ze soms nog wel in ons bed, met nachtmerries oid.
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:11:23 #170
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43888775
Net de huisartsenpost gebeld voor Iris. Ze heeft al 3x alles, maar dan ook alles, uitgespuugd. Het kwam uit haar neus en mond tegelijk En ze is zo in en in bleek. Geen koorts gelukkig, maar ook weinig geplast
Maar de arts denkt dat het een virus is dat met een paar dagen weg moet zijn. Koorts en plasluiers in de gaten houden.
that's it. Meteen bellen als ze koorts krijgt of helemaal niet meer plast.....

pi_43889100
Het samenslapen gaat goed. We leggen Merlijn tegenwoordig ook beneden te slapen in de avond en hij gaat pas mee als wij ook gaan slapen. Hij slaap op een boxkleed/fleecedeken op een zitzak met een fleescedeken over hem heen. Hij vindt prima om zo weggelegd te worden. Zijn bedje staat er nog wel maar eigenlijk heeft hij daar zelden in geslapen, in het begin sliep hij in de wieg (tot 4 maanden). Wij hebben het voordeel pinquit dat we allebei aan één kant slapen en zo dus hem tegenhouden. Moet wel zeggen dat hij 's nachts nooit echt wakker wordt alleen 's ochtends wordt hij wakker maar dan zijn wij ook meteen wakker. Je kunt ook een bedbeveiiger kopen die je aan de zijkant van je bed maakt, je hebt er ook die je kunt verhogen.

Iris beterschap
pi_43889792
Hè, wat zielig voor Iris, LadyS. Beterschap
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:46:08 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43889831
LadyS anders voor de zekerheid ors in huis halen. Zo zielig voor zo'n kleintje sterkte
pi_43889934
ach irisje toch! beterschap meissie!

eng he ladys, zo iets.
en dan voel je je echt zo afgescheept als ze zeggen dat het met een paar dagen weg is.
altijd vervelend als je niks kan doen behalve afwachten, en er natuurlijk voor je meisje zijn en knuffelen enzo
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:56:43 #175
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43890094
Het lijkt veel op wat arwen gehad heetf ook rond 3 maandjes Rota virus, en helaas is er niets aan te doen buiten ors wat extra voeding geven en een zetpilletje en allert zijn of iris allert is/plast etc.
Opname doen ze dan vaak alleen in uiterste gevallen omdat het besmettelijk is..
  zaterdag 25 november 2006 @ 23:00:29 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_43891706
LadyS, wat naar! ik hoop dat iris snel opknapt zeg! veel sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 25 november 2006 @ 23:05:19 #177
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43891814
Oh bah, sterkte LadyS.

Linda, Jetske had ook wat blauwig om haar mondje toen ze een tijdje geleden verkouden was. Ik ben toen daarvoor naar de huisarts gegaan. Hij vertelde mij dat dat vrij normaal is bij kinderen, hij noemde het een masker. Als ze wat verkouden zijn is het nog moeilijker om zuurstof binnen te krijgen zeker als ze dan drinken, het zou verder geen kwaad kunnen. Maar ik houd het toch nog wel in de gaten hoor en als ik het niet zou vertrouwen sta ik zo weer op de stoep. Dat was geen probleem zeiden ze.
Lekker douchen!
  zondag 26 november 2006 @ 07:56:08 #178
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43897628
LadyS beterschap met Iris.

Maud krijgt echt geen lucht. Ze ligt maar te reutelen en probeert zo goed en zo kwaad als ze kan door d'r mond lucht binnen te krijgen. Met alle gevolgen van dien voor de BV. Heb ze vanacht gevingervoed en vanochtend de afgekolfde melk uit pure wanhoop maar met het flesje gegeven. Ik liet ze dan 15 slokken nemen en dan ademhalen. Want zelf doet ze het niet. Als ze drinkt ademt ze niet. En dat moet toch niet de bedoeling zijn. De borst pakken deed ze trouwens niet, maar dat lijkt me ook wel logisch.

Als ik het goed lees, adviseren jullie toch echt om neusspray te gebruiken. De ui heeft in elk geval niet zijn werk gedaan. En ik heb al in de badkamer met d'r gestaan in de hoop dat de 'stoom' wat goeds zou doen. Mijn vraag is toch, mag neusspray wel. Ze is nog geen twee weken oud. Ik vind het zo eng om die slijmvliezen zo rechtstreeks te gaan 'iriteren'. Heeft er niemand nog iets anders dat ik kan proberen.....
  zondag 26 november 2006 @ 08:41:30 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_43897701
lieve chaca, het mag echt wel hoor neusspray. zoutoplossing uiteraard.
Dan heeft je kleine meisje snel weer lucht. andere dingen (uien, luuf) irriteren de slijmvliezen juist, neusspray niet.
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 november 2006 @ 08:52:02 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_43897737
Nick legt Ezra net op zijn buik op de grond, voor de grap eigenlijk... "kruip maar naar mama" zegt ie...
nou, dat deed ie niet, maar hij draait zich wel zo om op zijn rug
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 november 2006 @ 09:04:46 #181
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43897795
chaca, ik zou ook neusspray proberen en anders de HAP bellen voor meer advies, want als ze amper kan eten, schiet het ook niet op natuurlijk

Ezra wat goed van je Iris doet dat echt nog niet. Ze gooit wel eens haar benen om hoog en kantelt dan naar de zijkant, maar daar is alles zo een beetje mee gezegd

Iris heeft de hele nacht niet gespuugd gelukkig. Ze heeft om iets van 22.30 uur de laatste voeding gekregen en ik heb haar niet meer gehoord tot 7.30 ur. Ze heeft weer wat kleur op haar wangetjes (en ze voelt wel wat warm aan, maar ik let nu op te veel dingen denk ik) Ik ga haar straks verschonen en dan kijken of ze veel geplast heeft en meteen haar temp even opmeten.
  zondag 26 november 2006 @ 09:35:54 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_43897941
gelukkig dat het wat beter lijkt te gaan ladyS, zo eng vind ik dat bij die kleintjes.

Je had ezra moeten zien, hij deed het zo handig, alsof ie het al jaren doet eerst zijn ene schouder naar achteren en vervolgens trok ie zijn knie omhoog en zwaaide dat been over de andere.
stormy waters...
sailin'
pi_43897967
Fijn dat Iris niet meer heeft gespuugd

En knappe Ezra!
pi_43898189
Hier eindelijk maar eens weer een update van Mika. Heb lang niet gepost want we waren echt zo aan het klooien hier

Mika mag nu in overleg met CB en HA al fruithapje. Hij dronk zo slecht dat ie te weinig binnen kreeg. Hij had niks raars maar zijn smaak of zuigbehoefte naar de fles was helemaal weg. Hij dronk soms nog geen 500 cc en plaste daarbij ook eigenlijk niet meer

Maar nu krijgt ie duf fruithapje en gaat het meteen stukken beter. Hij heeft er gelukkig helemaal geen last van gehad en drinkt nu in eens ook weer heel veel Heel raar maar ben allang blij dat ie weer wat binnen krijgt. Nu krijgt ie nog potjes maar als ie echt 4 maand is geweest mag ik overstappen naar vers fruit met een liga erdoor. Maar voor nu gaat het zo ff prima.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 26 november 2006 @ 10:36:27 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_43898389
lekker hoor MeNicole dat het dan zo beter gaat
Ezra krijgt inmiddels ook fruithappie, had ook behoefte aan wat erbij voor mijn gevoel en hij vind het ook zalig slurpt het zo naar binnen van een lepeltje.
stormy waters...
sailin'
pi_43898507
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:36 schreef Belana het volgende:
lekker hoor MeNicole dat het dan zo beter gaat
Ezra krijgt inmiddels ook fruithappie, had ook behoefte aan wat erbij voor mijn gevoel en hij vind het ook zalig slurpt het zo naar binnen van een lepeltje.
Mika vind het ook heerlijk. Als ik iets te lang wacht of ff niet oplet word ie helemaal boos. En hij vertrok ook helemaal geen spier toen ie voor de eerste keer kreeg. Kevin helemaal filmen in de hoop op een zuur bekkie maar die kwam mooi niet. Hij werd er alleen maar helemaal vrolijk van

En hij moet nu ook de hele dag lachen Met een heel hoog fel gilletje, je word er melig van als je dat hoort. En soms is het net een aapje want dat zit ie: oeoeoeoeoe. En als ie honger heeft dan zegt ie hammmm (maar dat krijgt ie nog niet )

Het word nu echt steeds leuker
Liefde
  zondag 26 november 2006 @ 10:54:16 #187
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43898623
Ik moet hier nog vertellen dat het met Storm zoveel beter gaat.
Lacht veel, is duidelijk in wat hij wil en nodig heeft en ik voel me vertrouwder met hem. Heel erg fijn en dat had ik jullie al veel te lang niet laten weten.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 26 november 2006 @ 10:55:33 #188
24188 Belana
kloon van belana
pi_43898642
Ik kan me van Liam wel dat zure bekkie herinneren toen ie de eerste keer fruit kreeg, maar Ezra vond het net als Mika meteen heerlijk grappig he, dat verschil in kindjes.
Het is een hapje erbij nog voor ezra, niks bijzonders, hooguit 1/4 potje per keer denk ik. binnenkort ff liga halen idd en met vers fruit doen

ja, het wordt steeds leuker, hoewel ik dit keer vanaf het begin overal van genoten heb, want het gaat allemaal heel snel.
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 november 2006 @ 10:55:56 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_43898646
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:54 schreef Sugar het volgende:
Ik moet hier nog vertellen dat het met Storm zoveel beter gaat.
Lacht veel, is duidelijk in wat hij wil en nodig heeft en ik voel me vertrouwder met hem. Heel erg fijn en dat had ik jullie al veel te lang niet laten weten.
Sugar wat fijn en goed
stormy waters...
sailin'
pi_43898749
Mika krijgt nu een half potje. En daarnaast gewoon 5 of 4 flessen. Net hoe het uitkomt.
Liefde
pi_43898957
Sugar, dat is een fijn bericht

En Ezra kan al omdraaien wat grappig dat hij dat zo ineens deed.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 26 november 2006 @ 11:16:06 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_43899006
misschien was het maar een toevalstreffer hoor, maar hij leek echt heel gericht bezig te zijn. Mijn ouders zeiden laatst ook al dat ie van zijn rug op zijn zij gedraaid was. we gaan het nog wel even een paar keer uitproberen

[ Bericht 1% gewijzigd door Belana op 26-11-2006 12:21:08 ]
stormy waters...
sailin'
pi_43899121
Bleh lees ik net op google dat het rs virus besmettelijk is. Ons kleine nichtje van 2 maand ligt al een hele tijd in het ziekenhuis ivm KMA. Nu kregen we gister te horen dat ze ook nog het rs virus te pakken heeft. Heel vervelend allemaal en nu moet ik Mika dus goed in de gaten houden want we zijn er van de week op visite geweest met hem erbij hopelijk gaat het hem voorbij. Kunnen we er echt niet bij gbruiken
Liefde
  zondag 26 november 2006 @ 12:07:44 #194
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43899988
Ezra wat goed. .
Sugar fijn dat je zo van Storm geniet.

Maud heeft om 10 uur lekker bij me aan de borst gedronken. Na het bad was d'r neus lekker vrij en kon ze bijna 20 minuten drinken...
  zondag 26 november 2006 @ 12:12:13 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43900104
Ezra knappe kerel, en hopenlijk wordt mika niet ziek want het si geen pretje.
Storm hoezee fijn sugar!

en voor de rest geeft ik mijn mening maar niet of vraag ik maar niets
pi_43900130
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Ezra knappe kerel, en hopenlijk wordt mika niet ziek want het si geen pretje.
Storm hoezee fijn sugar!

en voor de rest geeft ik mijn mening maar niet of vraag ik maar niets
Haha je doelt vast op het fruithapje
Liefde
  zondag 26 november 2006 @ 12:20:59 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43900300
zoals ik eerder zei ieders eigen keuze, maar waarom niet eerst rijstebloem met vanille smaak, geeft nl alleen in uiterste reacties en vult ook en kun je ook met een lepeltje geven
Maar goed jullie weten zelf wat het beste is, en de discussie is vaak genoeg geweest.
Daarbij heb ik en kan ik misschien niet te relativerend mijn mening er overgeven, omdat ik weet wat het is en ik het dus echt niemand gun als de voeding niet goed gaat. En als de flessen niet goed gaan, dan is zoiets soms wel een goede oplossing. .
  zondag 26 november 2006 @ 12:24:53 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_43900387
evenstar ik snap best heel goed wat je bedoeld hoor, ik moet ook zeggen dat ik het dit keer niet van plan was eigenlijk. netjes tot 6 maanden wachten was het plan. Maar meneer leek behoefte te hebben (en ja das ook een beetje subjectief, dat weet ik ) we zijn idd eerst al aan de rijstbloem gegaan en dat ging al een week of 2 goed. en dit ook, het bevalt hem en hij heeft ook nergens last van ofzo. en ik zie het niet als discussie hoor, het is gewoon op je eigen manier en jij hebt helaas een wel hele slechte ervaring ook met Arwen.
stormy waters...
sailin'
pi_43900532
Ezra wat knap!!

LadyS, hoe is het nu met Iris? Beterschap iig!

MeNicole, wat fijn dat Mika nu goed eet!

Sugar Gelukkig dat het een stuk beter gaat met die mooie kleine vent!

Hoop dat Maud ook snel van het verkoudheidje af is..

Ik vond samen slapen met Amber doodeng. Toen ze net geboren was wilde ze alleen maar bij ons slapen. Toen heeft de vk als advies gegeven om het voedingskussen tussen ons in te leggen maar zelfs dat vonden we een eng idee. Amber heeft nooit een hele nacht bij ons geslapen. Soms een klein uurtje maar echt niet meer. Michel slaapt sowieso niet als ze bij ons ligt. Die is veel te bang dat hij op dr gaat liggen of dat ze onder de dekens terecht komt. Amber sliep de eerste 3 weken bij ons op de kamer en nadat ze uit het ziekenhuis kwam is ze direct naar haar eigen kamertje gegaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 26 november 2006 @ 12:33:45 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43900621
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:24 schreef Belana het volgende:
evenstar ik snap best heel goed wat je bedoeld hoor, ik moet ook zeggen dat ik het dit keer niet van plan was eigenlijk. netjes tot 6 maanden wachten was het plan. Maar meneer leek behoefte te hebben (en ja das ook een beetje subjectief, dat weet ik ) we zijn idd eerst al aan de rijstbloem gegaan en dat ging al een week of 2 goed. en dit ook, het bevalt hem en hij heeft ook nergens last van ofzo. en ik zie het niet als discussie hoor, het is gewoon op je eigen manier en jij hebt helaas een wel hele slechte ervaring ook met Arwen.
Fijn dat het goed gaat, en dat is toch het belangrijkste.

is het stom dat ik jaloers ben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')