bronquote:Originally, in North America, the teardrop meant that the wearer had committed at least one murder. In some places, it meant that the wearer had committed a murder in jail. This tattoo then had the power to warn away other convicts, and establish an image for the wearer, of self-defense that is imperative in the prison system.
This symbol has evolved to represent family or friends of the prisoner who have died while the wearer is incarcerated. This is a very different implication, as it represents true grief, rather than an morbidly ironic gesture. When the tear drop represents the death of a loved one, the tattoo implies that the wearer is unable to cry real tears while in the prison system, and must use ink, instead.
Sometimes described as meaning ‘a mother’s son is gone’, the teardrop represents death in both North American examples.
Hij heeft er idd het kapsel voorquote:Op maandag 20 november 2006 19:58 schreef Omkron het volgende:
Het is vast een hagenees..
Volgens mij voor een aantal geweldsdelicten?quote:Op maandag 20 november 2006 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
Deze TBS-er zat toch niet vanwege moord?
Hij was toch ziekelijk geweldadig of niet..?quote:Op maandag 20 november 2006 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
quote:Op maandag 20 november 2006 19:58 schreef opgebaarde het volgende:
Crybaby?
Die had 1 zielige traan laten zetten voor zijn meisje..quote:Op maandag 20 november 2006 19:58 schreef opgebaarde het volgende:
Crybaby?
quote:Muller is veroordeeld wegens diverse gewelds- en zedenmisdrijven. Gevreesd wordt dat hij zich opnieuw schuldig zal maken aan een geweldsmisdrijf.
quote:Op maandag 20 november 2006 20:03 schreef BunnyHunter het volgende:
Die had 1 zielige traan laten zetten voor zijn meisje..![]()
quote:Op maandag 20 november 2006 20:39 schreef Supertijn het volgende:
Nee dat betekend dat hij gewoon een huilie is..
Dat is dan wel lief jaquote:Op maandag 20 november 2006 20:03 schreef BunnyHunter het volgende:
[..]
Die had 1 zielige traan laten zetten voor zijn meisje..![]()
Ik moest lachenquote:Op maandag 20 november 2006 23:24 schreef Mojave het volgende:
Lijkt me nou een gezellige vent om af en toe een biertje mee te drinken![]()
Misschien wil hij carriere maken.quote:Op maandag 20 november 2006 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
Familie van je ?quote:
Maar... maar... misschien neukt hij wel heel lekkerquote:Op maandag 20 november 2006 23:05 schreef SHE het volgende:
Wat een kneus..met een kop om te janken.
Daar zou ik ook wel van moeten huilen denk ik.quote:Op maandag 20 november 2006 19:58 schreef Omkron het volgende:
Het is vast een hagenees..
Mooi, Dagblad de Limburgerquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:58 schreef miki het volgende:
Daar stond toevallig een artikel over in de krant van vandaag
Ik citeer:
In het gevangeniswezen is de tatoeage van één of meerdere traantjes al enige decennia een begrip. En tegenwoordig zijn ze ook 'hot' bij rappers als Lil' Wayne en The Game. De rage begon in Amerikaanse staatsgevangenissen als Folsom Prison in de jaren zeventig. De eerste tranentattoos werden gedragen door gevangenen die daarmee wilden aangeven dat ze iemand hadden vermoord. Een variant doet zich voor in sommige Australische gevangenissen, waar het gebruik is om zedendelinquenten met geweld een tranentattoo op te dringen. Zedendelinquenten staan het allerlaagst in de pikorde in de gevangenissen.
De laatste jaren worden de tattoos ook aangebracht door de gedetineerden die een familielid of medebendelid hebben verloren. Onder Amerikaanse en Nederlandse criminelen wordt de tattoo ook nog wel eens gebruikt om aan te geven hoeveel jaar je hebt moeten zitten.
De laatste categorie bestaat uit bedroefde burgers die permanent uiting willen geven aan hun onuitputtelijke verdriet. Op de begrafenis van hazes waren een aantal hardcore fans die een traan tattoo op hun wang hadden.
Ook zijn er mensen die geen zware crimineel zijn, maar die zo'n tattoor laten zetten uit stoerheid. Wannabees dus.
Met de traantattoo wil men zeggen: je mag zien dat ik iets heb meegemaakt dat mij verschrikkelijk verdriet doet, maar wat dat is houdt ik liever voor mezelf. Wel naar kijken dus, maar niet naar vragen.
En wat als je het, net zoals de TS, toch durft te vragen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:58 schreef miki het volgende:
Ik citeer:
In het gevangeniswezen is de tatoeage van één of meerdere traantjes al enige decennia een begrip. En tegenwoordig zijn ze ook 'hot' bij rappers als Lil' Wayne en The Game. De rage begon in Amerikaanse staatsgevangenissen als Folsom Prison in de jaren zeventig. De eerste tranentattoos werden gedragen door gevangenen die daarmee wilden aangeven dat ze iemand hadden vermoord. Een variant doet zich voor in sommige Australische gevangenissen, waar het gebruik is om zedendelinquenten met geweld een tranentattoo op te dringen. Zedendelinquenten staan het allerlaagst in de pikorde in de gevangenissen.
De laatste jaren worden de tattoos ook aangebracht door de gedetineerden die een familielid of medebendelid hebben verloren. Onder Amerikaanse en Nederlandse criminelen wordt de tattoo ook nog wel eens gebruikt om aan te geven hoeveel jaar je hebt moeten zitten.
De laatste categorie bestaat uit bedroefde burgers die permanent uiting willen geven aan hun onuitputtelijke verdriet. Op de begrafenis van hazes waren een aantal hardcore fans die een traan tattoo op hun wang hadden.
Ook zijn er mensen die geen zware crimineel zijn, maar die zo'n tattoor laten zetten uit stoerheid. Wannabees dus.
Met de traantattoo wil men zeggen: je mag zien dat ik iets heb meegemaakt dat mij verschrikkelijk verdriet doet, maar wat dat is houdt ik liever voor mezelf. Wel naar kijken dus, maar niet naar vragen.
Dat is eigenlijk ook zinloos; de aandacht op iets vestigen waar je het eigenlijk niet over wil hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:58 schreef miki het volgende:
zeg dan wat nuttigs als je een 2 jaar oud topic omhoog schopt.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:32 schreef Fortitudo het volgende:
ok duidelijk
Das ook het ene mooie aan hem.quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:05 schreef Sala-adin het volgende:
[ afbeelding ]
Die van hem zijn mooier
idd.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Das ook het ene mooie aan hem.Het lijkt Davy Jones wel met zulke tentakels aan zijn hoofd.
Hoe dan ook. Cliënt op mijn stage heeft ook van die traantjes. Het zal bij hem wel zoiets betekenen als dat verdriet hebben enzo.
Wel beetje apart dat je wel showt dat er iets is gebeurd, maar er niet naar moet/mag vragen. Pimp dan niet zo met je problemen!.
Lekkere muziek.quote:Tears come from the razor that's been tattooed below
His eye his mother cries she knows that he is strong enough
To die he's rollin' in the Cadillac its midnight sunroof is down
Three shots rung out, the hero's dead, the new king is crowned.
En anderen willen gewoon ruig doen.quote:Op zondag 7 december 2008 23:21 schreef Opperkwal het volgende:
de 1e traan betekend dat je een dierbare hebt verloren door moord, de 2e wil zeggen dat je wraak hebt genomen. Volgens mij
Zo sjonnie zie je ze niet vaakquote:Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef soco_cola het volgende:
Die TBS'r die ontsnapt is heeft van die tranen op zijn wang getatoeerd, weet iemand of dat een betekenis heeft??
[ afbeelding ]
Deze gast dus op zijn linkerwang, voor de kijkers thuis rechts
Hendrik Mullet?quote:Op maandag 20 november 2006 20:19 schreef Omkron het volgende:
[ afbeelding ]
Hendrik Muller heet die grote vriendelijke man.
Dat dus.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:58 schreef miki het volgende:
Ik citeer:
gast kijk eens 10 post boven je ofzoquote:Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Ben. het volgende:
Aantal tranen verteld iemand hoeveek diegene in een gevangenis heeft gezeten dacht ik.
apart hoor..quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:58 schreef miki het volgende:
Ik citeer:
Goed, de tranen uit z'n ogen zijn dus verklaard in dit topic. Maar de "traan" uit z'n mondhoek dan? Heeft 'ie die laten zetten na een uit de hand gelopen vreetkick bij de KFC?quote:
hahahahahaha!quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Goed, de tranen uit z'n ogen zijn dus verklaard in dit topic. Maar de "traan" uit z'n mondhoek dan? Heeft 'ie die laten zetten na een uit de hand gelopen vreetkick bij de KFC?
Is het dus zoiets?:
Hendrik Mullet is passender.quote:Op maandag 20 november 2006 20:19 schreef Omkron het volgende:
[ afbeelding ]
Hendrik Muller heet die grote vriendelijke man.
Van blijdschap.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:04 schreef Stuka666 het volgende:
[..]
Daar zou ik ook wel van moeten huilen denk ik.
quote:And the girl behind the counter has a tattooed tear
"one for every year he's away", she said
Such a crumbling beauty, ah
There's nothing wrong with her that a hundred dollars won't fix
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |