Bron dat die 500 a 600 meter verderop gevonden waren, op welk gebouw lag het? Leg jij maar eens uit hoe je met explosies lichaamsdelen 500 a 600 meter ver kan blazen en er tegelijkertijd er voor zorgen dat die enorme explosies niet te zien zijn op de beelden? Leg dat eens uit.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Punt blijft dat er dus botjes kleiner dan dat van je pink-mid-botje 500 a 600 meter verderop boven op een ander flatgebouw. Dat heeft niets maar dan ook niets met pletten te maken. Dat heeft alles met Explosies te maken. Maar nee dat is niet gebeurd omdat dat autoriteiten dat zeggen. Met dat belabberde NIST-rapport.
Dat is te zien en te horen .. maar ach. een gebouw van dat kaliber stort met gemak in. Terwijlde 1975 vuur wat veel ergerer en langer duurde gebeurde niets.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:17 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Bron dat die 500 a 600 meter verderop gevonden waren, op welk gebouw lag het? Leg jij maar eens uit hoe je met explosies lichaamsdelen 500 a 600 meter ver kan blazen en er tegelijkertijd er voor zorgen dat die enorme explosies niet te zien zijn op de beelden? Leg dat eens uit.
Dat is geen antwoord op mijn vragen:quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is te zien en te horen .. maar ach. een gebouw van dat kaliber stort met gemak in. Terwijlde 1975 vuur wat veel ergerer en langer duurde gebeurde niets.
Het zou zo Bush en C° kunnen zijnquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:54 schreef awesomedude het volgende:
Maar gelukkig wordt hij niet serieus genomen, stel je voor dat zo iemand aan de macht komt......
door allemaal vage verhaaltjes te vertellen.
het is al heel vaak vermeld lambiekje, dat het gebouw is ingestort door de combinatie crash+vuur en niet door het vuur alleen. als er alleen vuur was, was er niks gebeurd. als er alleen een crash was, was er niks gebeurd. lees de opening post even goed door en je vraag wordt beantwoord.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is te zien en te horen .. maar ach. een gebouw van dat kaliber stort met gemak in. Terwijlde 1975 vuur wat veel ergerer en langer duurde gebeurde niets.
hmm, je begrijpt niet het punt dat ik wil maken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:05 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Btje laat, maar mijn reactie blijft hetzelfde als enkele maanden geleden.
Ik blijf erbij dat er ook iets met de bol gebeurd kan zijn, iets wat in het geval van wtc1en2 niet uit te sluiten is.
De fundering had i.m.o zwaar beschadigd moeten zijn, maar jij houdt je met de gevolgen van de "instorting "toch niet bezig, net zoals NIST dat niet doet?
Men dacht in 2001 ook dat de fundering zou bezwijken:
[..]
hi atmosphere,quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:52 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat ze opgeblazen zijn ,maar wat jij hier zegt klopt zeker niet omdat 85% van het puin wel degelijk buiten de footprint viel .
Hier zie je veel foto materiaal waarop het goed te zien is :
http://www.studyof911.com/articles/BsB092306/
ik zal het proberen te onthouden om het na dinsdag te doen. ik heb dinsdag mijn een na laatste tentamen voor mijn studie. intussen ben ik ook al op +/- 30-40% van mijn afstuderen, dus ik heb het even extreem druk om op 2 forums te discussieren. ik hoop alleen niet dat het daar van die lui zijn die het gaan hebben over bilderberg, elite, jfk etc etc etc? ik heb echt geen zin om het over die onzin te hebben.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 04:07 schreef atmosphere1 het volgende:
Dank je voor de moeite ! De link kreeg ik op een ander forum voorgeschotelt en was vooral benieuwd naar wat jij hierover te zeggen had .
Ik ben het volledig met je eens en was ook al tot een paar dezelfde punten van kritiek op dat stuk gekomen bv dat het puin niet gelijk zijwaarts vliegt maar eerst recht omlaag en na de inpact pas opzij . Omdat het hier jou vakgebied betreft kun je het veel beter onderbouwen dan ik . Mag ik je post copy /pasten en op dat forum zetten? of beter nog plaats je het daar zelf, of lever je commentaar ( www.weerwoord.nl) ,daar loopt ook al lange tijd een 9/11 topic genaamd "conspiracy theory al lang reality " onder "buitenland". Je moet er natuurlijk maar net de zin en de tijd voor hebben maar het zou wel tof zijn .
Het is te horen dat lichaamsdelen 500 meter door de lucht vliegen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:01 schreef Lambiekje het volgende:
Dat is te zien en te horen ..
ik heb het gezien ja, ik probeerde me in te schrijven voor de forums en ik zou een email krijgen wanneer het goedgekeurd is, dit is echter al een paar dagen geleden en ik heb er niks meer over gehoordquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:27 schreef atmosphere1 het volgende:
@ cyclonis: Het gaat daar niet over JFK of iets dergelijks maar nu puur over de technische kant van de WTC's 1 en 2 . Iemand daar beroept zich op bepaalde basis natuurkunde wetten naar mijn idee irrelevant zijn of niet opgaan .
niet door wrijving, maar door drukopbouw wanneer 2 verdiepingen op elkaar vallen. deze druk moet ergens heen. deze druk volgt de weg van minste weerstand en dat is lateraal naar buiten. hierbij neemt het ook veel stof/licht puin meequote:Het puin (i.c. de brokstukken die een spoor van fijn stof (=verpulverd beton) achter zich trekken) gaat zijwaarts ja (nogal een understatement mag ik wel zeggen!), legt een soort van parabolische baan af, en volgens jou is dit o.a. het gevolg van "weerstand"???????
Tja, ik zou meer iets
denken in de richting van "explosieve energie" ofzo, die zoiets veroorzaakt. Maar nee, jij denkt slechts "weerstand", ik vind dat knap hoor, om die conslusie te trekken.
de centrale kolommen waren niet gedesintegreerd in de zin zoals hij het bedoelt. met desintegratie wordt bedoeld dat ze breken op verbindingspunten of dat ze gewoon ergens op de plaats waar kracht/weerstand het hoogst is. door deze desintegratie verliest de structuur zijn inegriteit en kan je niet meer garanderen dat het gebouw nog blijft staan. sterker nog, over het algemeen wanneer een structuur verzwakt is, en hij krijgt daarnaast ook nog eens meer kracht op zich dan waar hij in zijn goede staat voor is gebouwd, is een volledige desintegratie erg voor de hand liggend.quote:Oh, dus ze desintegreren, door de zwaartekracht volgens jou, maar dat "zien we niet". Hè da's nou jammer zeg, dat we dat niet kunnen zien!
Centrale kolommen die desintegreren, wat versta jij daar eigenlijk uberhaupt onder? Betekent dit dat ze in stukken breken, of tot poeder verworden? Zeg 't maar...
Wat ik wil zeggen, is dat je zaken schrijft die volledig uit de lucht gegrepen worden, zonder argumentatie, en die niet echt eenduidig worden opgeschreven. Echt, sommige zaken die je opschrijft, ik snap werkelijk niet wat ze met elkaar te maken hebben, of hoe ze met elkaar te maken hebben.
hij grijpt hier 80-90% van de massa zomaar uit de lucht. neem mijn stofwolk berekening op de eerste pagina van deze thread bijvoorbeeld. je kunt niet naar het volume kijken van een stofwolk om zijn massa te bepalen.quote:En welk deel is dat, dat wèl recht omlaag gaat? Je bedoelt dat deel wat niet naar opzij gelanceerd toe wordt, neem ik aan?
Oftewel maar een klein deel, aangezien 80 tot 90 % van de massa buiten de footprint is gevonden.
Maar goed, dat deel dus, heeft volgens jou genoeg gewicht om de instorting voort te zetten.
hij gaat voorbij aan het feit dat de massa ook toeneemt naarmate het instorten vordert EN dat de snelheid waarmee het naar beneden komt toeneemt met bijna 36 km/u na elke secondequote:Genoeg gewicht, om de instorting voort te zetten is 1 ding. Je vergeet even het volgende. De constructie wordt, naarmate je dichter bij de grond komt, al steviger, gezien het feit dat het onderste deel niet alleen z'n eigen gewicht maar ook hetgeen wat erboven zit moet dragen. Oftewel, dat onderste deel zal veel meer weerstand bieden dat het bovenste deel.
er is geen reden dat het instorten zou moeten vertragen. als een willekeurige balk een impact ontvangt die hij gewoonweg niet kan weerstaan, zal hij ook niet echt veel weerstand bieden. energievermindering door weerstand wordt gegeven door de simpele formule E = F*x waarbij E de energievermindering is, F de geleverde weerstandkraht en x de afstand waarover die weerstand is geleverd. je kunt je voorstellen dat als zo een structuur meteen breekt bij de impact van de verdiepingen boven dat die x een erg klein getal zal zijn.quote:Maar hé, guess what, de instorting vertraagt in 't geheel niet, die gaat gewoon door met dezelfde versnelling vrijwel gelijk aan de van een vrije val.
Sterker nog, de verpulvering gaat eveneens nèt zo grondig door!!!...
ik weet niet goed waar de discussie om gaat met betrekking tot weerstand, maar ik denk dat je luchtweerstand bedoelt. als er geen weerstand was, was er geen lucht en zou er ook geen drukopbouw zijn geweest. als er geen drukopbouw ontstaat dan zou alles mooi recht naar beneden vallen inderdaad, zonder laterale expulsies van materie. wanneer het zich begint op te stapelen op de grond, zal het wel steeds meer naar de zijkant rollen of zodanig vallen dat het omringende materie naar de zijkanten duwt ja.quote:Ik vind 't knap, zoiets durven opschrijven. Smile Shock (laat dit maar eens lezen door een structural engineer)
Welk puin schiet zijwaarts? En hoezo schiet puin zijwaarts doordat er iets bovenop klapt???
Dit snap ik ook niet. Ik snap het niet, als er zoveel weerstand is dat de hele shitzooi verpulverd (en let wel Atmosphere, verpulvering impliceert zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer veel weerstand!!! Idea Idea ), hoe kan 't dan dat de instorting zo goed als niet vertraagt (1/40-ste seconde per verdieping)?
Er wordt toch potentiële energie verbruikt om de weerstand van beton te overbruggen, en het tot poeder te maken? Deze energie kan dan toch niet meer gebruikt worden om te versnellen?
daar heeft hij gelijk in. en dit is eigenlijk iets wat conspiracy theories gebruiken als fout argument, dat alles tot fijn stof is verpulverd. dit is niet waar. er is overigens niet veel verschil tussen wat er is gebeurd volgens de officiele theorie, en wat er gebeurt in een CD. alleen in een CD zit de breuklijn al op de grond, en in het WTC verschoof de breuklijn naar beneden.quote:Ik begin nu te twijfelen aan je verstandelijke vermogens. Sinds wanneer verpulvert AL het beton onder z'n eigen gewicht bij een conventionele CD?
Daar ontstaat toch slechts voor een deel stof, het overgrote deel bestaat toch uit grote macroscopische stukken beton, of kleinere stukken?
het gaat niet om verpulveren. ook de verdiepingen beneden het breukpunt zijn berekend tot een bepaalde maximale draagkracht, bepaalde limieten op trillingsfrequenties, limieten op impact en nog een aantal andere limieten.quote:Oke dan, leg het me uit: HOE.......verpulvert staal (ik neem aan stalen profielen/balken) een betonnen verdieping (a concrete floorslab, zoals dat heet)? Verras me, hoe gaat dat in z'n werk, want ik schijn dat gewoon voor me te moeten kunnen zien, en daar een beeld van te moeten hebben.
Nou, dat heb ik dus niet, dus misschien kun je dit wat nader toelichten, zodat ik me er een beeld bij kan vormen.
ik neem aan dat atmosphere bedoelde de verdiepingen net onder de eerste breuklijn. de verdiepingen daaronder zullen niet verzwakt zijn nee, althans, daar zie ik geen reden voor. desalniettemin zijn ze er ook niet op gebouwd ineens een paar tientallen verdiepingen op te vangen die naar beneden komen donderen. een wolkenkrabber is geen bunker, het is ook een gewone berekende structuur, met zekere limieten op wat het wel en niet kan hebbenquote:Het wordt ècht al zwakker vind ik, je argumenten.
De "al verzwakte onderliggende lagen"? Oh zeker door die boutverbindingen die al losgesprongen waren? Jowenko's kijk op de zaak...
Hmmm, volgens mij waren alle componenten ook nog eens aan elkaar GELAST, naast het feit dat er bouten gebruikt zijn.
En dan nog, al waren die onderliggende lagen verzwakt, verpulveren gaat echt niet zo makkelijk weet je, dat kost enorm veel energie.
hij doelt volgens mij ook op de pancake collapse. voor zover ik heb begrepen was de pancake collapse een eerste hypothese van FEMA, die daarna onjuist is gebleken. het was volgens mij nooit als conclusie naar voren geschoven. verder moet je niet teveel waarde hechten aan de term pancake collapse. dit is gewoon een term die werd gebruikt voor de manier waarop men eerst dacht dat het instorten geschiedde. het staat los van de toedracht. er is voor zover ik weet niet een engineering term die luid "pancake collapse" . het is een term die conspiracy aanhangers gaven omdat deze hypothese er van uitging dat de verdiepingen zelf intact bleven en als flensjes naar beneden kwamen vallen. uiteindelijk bleek dit niet zo te zijn, maar het principe blijft nog steeds dat die verdiepingen naar beneden kwamen (duh), of ze dit nou als pannekoeken doen, of als een onsamenhangende massa doet er niet erg veel aan toe.quote:Waar 't op neerkomt is dat het FEMA-rapport zichzelf nogal tegenspreekt. Net als de NIST.
ik heb niet al jullie voorgaande posts gelezen, maar ik zie op het eerste gezicht niet in wat de wet van behoud van impuls hier aan toe doet? welk deel geeft zijn impuls door aan welk ander deel? en wat zou hierdoor dan niet kloppen aan de officiele theorie?quote:Shock Shock , Oh niet mèt en niet zonder, die wetten gaan gewoon niet op.............
Beetje zwakke argumentatie, vind je niet.
Misschien kun je me uitleggen waarom een fundamentele natuurwet als de Wet van behoud van impuls en de wet van actie=reactie niet gelden in een geval als dit, een instortend gebouw van 400 meter hoog?
Een natuurwet die "gewoon" niet opgaat, zomaar....sorry hoor, 't wordt nou toch wel erg doorzichtig hoor.
ik ben zelf niet bewust van bepaalde namen voor instorten van gebouwen.quote:Oh, oke.
Is er misschien dan een naam voor, voor het mechanisme waarmee de boel ingestort is?
Of kun je in 't kort kernachtig de essentie samenvatten van het mechanisme waarmee beide torens zo snel ingestort zijn en daarbij zo grondig vernietigd zijn?
(ikzelf heb wel een naam voor dat mechanisme, het bestaat uit twee(eigenlijk drie) woorden)
een fundamenteel probleem met deze theorie is dat zowel staal als beton erg goed bestendig zijn tegen explosies. vooral staal heeft de stijfheid om tegen explosies te kunnen. staal is verder ook niet bros.quote:Kijk dit bedoel ik nou, dat is nou typisch een voorbeeld van hoe de amerikaanse overheid redeneert. Jij doet precies hetzelfde als wat zij doen. Eén zogenaamde zekerheid eruit pakken en benadrukken om 1 oorzaak totaal uit te sluiten, ook al spreekt dit de waargenomen verschijnselen compleet tegen. Ik mag toch aannemen dat iemand als jij daar toch wel doorheen kijkt. Wink
Ten eerste weet je niet zeker dat dit zo is. Er wordt geappeleerd aan jouw gevoel dat dit zo is, of zo moet zijn. Een groot verkeersvliegtuig die met hoge snelheid crasht, natuurlijk overleeft niets dat. (behalve als "men" aan iets gedacht heeft waardoor explosieven zo'n crash wèl kunnen overleven)
Jij sluit iets uit op basis van iets wat niet 100% zeker is, maar waarvan de verschijnselen echter niet liegen. De torens verpulveren, en storten vrijwel zonder weerstand in. Dan kun je wel gaan lopen lullen van explosieven kan niet want blablabla, feit is dat er geen ander mechanisme mogelijk is (anders dan het gebruik van (aardig wat)explosieven) wat de waargenomen verschijnselen enigszins betrouwbaar kan verklaren.
Daar kunnen geen losspringende boutverbindingen tegen op.
om het illegaal te maken moet je dus aantonen dat er een wet is die dat verbiedt. voor zover ik weet hebben NIST en FEMA genoeg materiaal tot hun beschikking gekregen om de samenstelling van het puin te kunnen bepalen. ik zie dus niet in wat er illegaal is gebeurd?quote:De vraag aan jou van mij is dus eerst maar eens: Ben je 't eens met de stelling dat er (grote hoeveelheden) bewijsmateriaal illegaal en tegen de regels in is vernietigd?
je maakt de fout te denken dat je een instortend gebouw kunt verklaren aan de hand van een paar simpele natuurwetten. ik heb met basis natuurkunde alleen een globaal plaatje kunnen schetsen van wat er min of meer gebeurd. voor details zul je toch echt met FEM modellen moeten werken, hetgeen precies is wat NIST heeft gedaan, eveneens als een boel andere universiteiten. zie mijn links in deze threadquote:Nou ik vind 't knap, met zo'n argumentatie, om op basis daarvan niet meer te twijfelen. Ik vraag me dan af welke natuurwetten er gelden in jouw perceptie/wereld.
hij maakt de volgende fouten in deze stelling:quote:Waar het om draait is dat er heel veel energie(-input) nodig is om beton tot poeder te krijgen, mee eens?
En dat wanneer zoiets dus gebeurt, je kunt concluderen dat er sprake is geweest van heel veel weerstand (omdat beton niet even zomaar heel makkelijk verpulvert, gips daarentegen wèl, dat kun je met je handen nog verpulveren), mee eens? En dat er dus veel energie is verbruikt daarbij, energie die niet meer gebruikt kon worden om te versnellen.
hij maakt hier de volgende fouten:quote:Of krijg je liever een zak grind van 20 kg over je hoofd uitgestrooid vanaf 2 meter, of een rotsblok van 20 kg? Zeg 't maar...
hij maakt hier de volgende fouten:quote:Die hele toren is 1 grote grid van stalen balken die overal met bouten aan elkaar verbonden en ook nog eens aan elkaar gelast zijn, zodat ze zeer sterke winden zouden kunnen weerstaan.
als iets kantelt, betekent nog niet dat het door moet gaan kantelen op het moment dat het kantelpunt zelf ook naar beneden aan het vallen is. het lijkt mij eerder dat zodra het kantelpunt naar beneden begint te vallen de eventueel nog vaste verbindingen het losse stuk weer rechttrekken naar beneden. verder krijg je ook in lichtere mate nog aerodynamische effecten die het bovenste stuk gebouw in de meest gestroomlijnde manier naar beneden stuurtquote:Dat er met het verdwijnen of liever het verschuiven(!!!) van het kantelpunt ook opeens alle weerstand zou verdwijnen van de rest van het aanwezige staal en beton, ben ik uiteraard pertinent niet met je eens.
hij speculeert over geheime militaire spullen. als je theorie is gebasseerd op gespeculeer, verliest je theorie al snel geloofwaardigheid. het zou eventueel zijn geloofwaardigheid kunnen bevorderen door aan te tonen dat veel mensen aan radiation sickness zijn overleden na de WTC collapsequote:Kan best kloppen wat je hier zegt, het enige wat ik erover kan zeggen, is dat ik denk dat hier (warschijnlijk) het nieuwste van het nieuwste spul is gebruikt, afkomstig van het leger, waarmee in het geheim mee geëxperimenteerd mee is. Explosieven zijn ook altijd het domein van het leger geweest.
Vandaar dat ik het gebruik van 1 of andere mini-nuke geheel niet uitsluit.
no offense, maar met boerenverstand kun je zoiets inderdaad niet omvatten. je onderschat zwaartekracht in zijn geheel. je speculeert dat al het gruis al was ontstaan TIJDENS de val.quote:Ik geloof met m'n boerenverstand gewoon niet, dat een instortend gebouw waarbij alleen de zwaartekracht aan 't werk zou zijn, al tijdens z'n val kan verpulveren tot zeer fijn stof, en dat al het staal kan opbreken tot stukken van 10 meter, en dat superdikke stalen profielen kunnen buigen tot een hoefijzer, zonder scheurtjes o.i.d., forget it, hier zijn volgens mij hele andere krachten aan het werk geweest.
met een valversnelling van 9.81 m/s2 krijg je dus dat na 1 seconde de snelheid van de vallende materie al 9.81 m/s bedraagt. ik weet niet de hoogte van 1 verdieping, maar ik denk dat 3-4 meter geen onredelijke schatting is. dit betekent dus dat al na 1 seconde een verdieping in ongeveer 1/3 seconde werd samengeperst. al het lucht dat zich bevondt in die ruimte (reken maar huit lengte*breedte*hoogte aan volume keer 1.225 dichtheid = X Kg lucht) moest binnen 1.3 seconde naar buiten. daar komen aardige versnellingen bij kijken, moet jij ook kunnen omvatten lijkt mijquote:Zie jij dan niks wat je bij een "normale" cd ook ziet? Confused Die puffs die met hoge snelheid ontstaan?
dat betekent dat de breuk tussen de 98e of 99e verdieping begon en dat de de rest pas bezweek toen de massa van de bovenste verdiepingen met een zekere snelheid in contact kwam met die verdiepingenquote:Dit vind ik dus zo'n raar antwoord van je. Kennelijk heb je dan niet door wat dit impliceert.
Wat betekent 't als de eerste 4 verdiepingen (99 t/m 102) in elkaar zakken, zonder dat de 98-ste verdieping beweegt?
Wat zegt dit over het mechanisme wat de collapse in gang zet, volgens jou?
na 2 dagen kun je nog geen analyse hebben gemaakt. het betreft hier dus een hypothese. de analyse zelf heeft column failure door buckling aangetoond ja.quote:Ja ik vraag me nou eigenlijk af wat het nou is. Ik denk dat de meeste nietsvermoedende burgers geloven in de pancakecollaps, dat is ook de theorie waar men al na 2 dagen mee op de proppen kwam.
Maar goed, het officiële verhaal luidt dus "column-failure", als ik 't goed heb?
Misschien moet mij dan nog maar eens een keertje duidelijk uitgelegd wordenHOE die 47 stalen kernkolommen van boven naar beneden toe compleet faalden zonder ook maar iets van weerstand te geven aan de collapses.
hier maak je dus de fout door er van uit te gaan dat de gekantelde verdiepingen zich zouden gedragen als een massieve balk die rusten op een stabiel platform. het moge duidelijk zijn dat dit niet het geval is.quote:Wat is dit nou voor bewering???!!! Confused Confused Confused
Hoezo TE weinig snelheid? En dan verdwijnt die snelheid zomaar ofzo?
Staat onder een TE flauwe hoek om verder door te kantelen?
Dit is nu waar die wet van behoud van impuls om de hoek komt kijken.
Tja, TENZIJ je ervan uitgaat dat alle intacte ondergelegen verdiepingen eigenlijk niet bestaan en gelijkgesteld kunnen worden aan LUCHT en dus derhalve geen weerstand bieden.
In mijn ogen bestaan die verdiepingen gewoon, en kunnen deze niet gelijkgesteld worden aan lucht, en DUS geven ze weerstand, veel weerstand zelfs, en dus had (in mijn ogen dan) die kanteling door moeten zetten, en had die snelheid van kantelen tenminste constant moeten blijven.
je hebt zeker krachten die dit tegengaan. je hebt aerodynamische krachten en inertiale krachten die elke rotatie tegen proberen te werken. je kunt inertia zien als een eigenschap van een voorwerp. het is die kracht die je voelt wanneer jij zelf kracht uitoefent om een voorwerp te doen roteren.quote:Jazeker. Als er geen krachten zijn die dat kantelen tegengaan, of de aantrekkingskracht van de zwaartekracht compenseren, gaat die kanteling door totdat de boel omvalt.
je speculeert. je basseert je analyse dus op "wie weet....." low yield nuclear weapons, zijn gewone nucleaire wapens met een kleiner effect. dat is alles. ze hebben nog steeds radiation. kun je aantonen dat er meerdere mensen rondom het WTC zijn overleden aan radiation sickness?quote:Klopt.
En je kunt hierin onderscheid maken tussen "civilian contractors", oftewel mensen die commercieel werken, en de mensen die voor het leger werken.
Die tweede groep mag zich doorgaans wat minder uitspreken dan de eerste, en daarbij experimenteren zij met het nieuwste van het nieuwste.
Ik bedoel, jij weet toch ook dat die figuren zich bezighouden (op dit moment zelfs) met de ontwikkeling van low-yield nuclear weapons, ten behoeve van toekomstige oorlogen?
Wie weet hoever die lieden al gevorderd zijn daarmee? We kunnen er alleen maar naar raden, tis toch allemaal f.cking top secret, national secutity blablabla...
het probleem met zo een theorie is dat je onwezenlijk veel mensen zou moeten betrekken bij je conspiracy. je zou ook gewone soldaten erbij moeten betrekken dus als je het leger impliceert.quote:Tja, ik weet niet hoever die mensen gaan wat betreft dat "niet kunnen voorstellen dat...", Ik ken mensen die de natuurwetten maar gaan ontkennen, of veranderen, alleen maar omdat ze er niet bijkunnen dat een overheid 3000 van haar eigen landgenoten zou vermoorden t.b.v. olie en geldelijk gewin, of dat ze er niet bijkunnen dat het mogelijk zou zijn om zo'n gebouw vantevoren te riggen met explosieven en er een op afstand bestuurde lasergeleide of whatever Boeing 767 er precies op een bepaalde plek in dat gebouw te laten crashen...
Ik geef hoog op van de mogelijkheden van de US military, zeker als je eens kijkt naar de astronomische budgetten waar die figuren over beschikken.
je kunt niet op basis van verschijnselen meteen een conclusie gaan trekken, zeker niet bij zoiets gecompliceerds. neem de Comet disaster als voorbeeldquote:Komop Atmos, kijk dan ff naar Van Romero, die in eerste instantie zei dat het met explosieven gedaan moest zijn.
Vervolgens trekt ie z'n statement in na een paar dagen.
Komop, als je beweert DAT het met explosieven gedaan is, dan impliceert dat natuurlijk onmiddelijk en per definitie een inside-job.
ze mogen zich best achter hun hoofd krabben. tot nu toe zie ik en andere aerospace/mechanical engineers nog geen probleem in de officiele theorie.quote:How about the US Military?
Gebonden aan geheimhouding, en ze werken met onbeperkte budgetten en aan de nieuwste ontwikkelingen.
Ik denk ook idd dat de gewone civilian blasters (zoals bv. Jowenko Smile ) zich achter hun hoofd krabben wat voor explosieve kracht hier in vredesnaam aan 't werk geweest is...
welke structural engineers hebben gezegd WAAR er fouten zijn gemaakt in de NIST analyse?quote:Ik richt mij meer op enkele structural engineers, en op de ontwerpers van het WTC.
Die torens waren oer- en oersterk, dat moesten ze ook wel zijn, gezien de weersomstandigheden (harde wind) waarin ze moesten zien te overleven en de lengte/hoogte t.o.v. de (relatief smalle) footprint.
No way dat zoiets tot stof in elkaar stort alsof er bijna geen weerstand is, not in a million years. Smile Zoiets gebeurt alleen in films.
In real life heb je daar explosieven bij/voor nodig.
Niet alles nee.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:52 schreef Cyclonis het volgende:
daar heeft hij gelijk in. en dit is eigenlijk iets wat conspiracy theories gebruiken als fout argument, dat alles tot fijn stof is verpulverd. dit is niet waar.
Je kunt toch zelf zien dat de resten van wc 1 en 2 hooguit n paar verdiepingen hoog zijn, de rest is er niet meer (dus poeder). De overheid of welke instantie ook hebben trouwens nergens gegevens over de hoogte of hoeveelheid van de resten. Ik kan het i.i.g nergens vinden en schat die hoogte van 'n paar verdiepingen zelf in n.a.v foto's.quote:The dust "was unlike any dust and smoke mixture I had ever seen before," Lioy said. The fluffy, pink and gray powder "was basically a complex mixture of everything that makes up our workplaces and lives." Six million sq ft of masonry, 5 million sq ft of painted surfaces, 7 million sq ft of flooring, 600,000 sq ft of window glass, 200 elevators, and everything inside came down as dust, said Greg Meeker of USGS. The only thing that didn't get pulverized was the WTC towers' 200,000 tons of structural steel. That was just bent, Meeker said.
"I was just amazed at how many glass fibers there were," Meeker said. The high concentration of glass was due partially to windows, but primarily to ceiling tiles. SEM revealed that much of the glass was present as odd-shaped fibers and spheres. "It's not an effect of the collapse,"
http://pubs.acs.org/cen/NCW/8142aerosols.html
Overleden aan radiation sickness heb ik niet voor je, wel dit:quote:het zou eventueel zijn geloofwaardigheid kunnen bevorderen door aan te tonen dat veel mensen aan radiation sickness zijn overleden na de WTC collapse
quote:Cancers Being Found in 9/11 Responders
"One in 150,000 white males under 40 would normally get the type of acute white blood-cell cancer that strikes a healthy detective," said Worby. "We have nearly 35 of these cancers in the family of 50,000 Ground Zero workers. The odds of that occurring are one in hundreds of millions."
http://firechief.com/news/cancers06162006/
e-mail verkeer tussen 'n mini nuke theorie aanhanger en E .Jones.quote:An estimated one-half of the more than 13,000 women who carried out emergency work at Ground Zero four years ago report health ailments.
http://www.womensenews.or(...)2450/context/archive
Maar zou er per se straling tgv n mini nuke meetbaar moeten zijn?quote:Fusion radiation is short lived, approx. 7-12 hours, can only be detected by $40,000 instruments, and is contained by the continuous spraying of water. Telltale byproducts that do not normally occur in nature are Tritium and atomic size metals, both recorded in official studies and subsequently ignored by "experts."
Elevated Tritium values measured in the WTC area but not elsewhere in New York. Official studies stated that 8 EXIT signs from two commercial Boeing jets were responsible.
http://www.911eyewitness.com/truth/index.php?name=News&file=article&sid=61
Mini nukes zijn wel 's eerder gebruikt, (zegt dit artikel)quote:Bali Micro Nuke - Lack of Radiation Confuses "Experts"
"The bomb flashed and exploded like a micro nuke, but our Geiger counters don't show any radiation"
http://www.vialls.com/nuke/bali_micro_nuke.htm
En ik weet het, jij zoekt niet naar verklaringen voor deze verschijnselen, of vindt ze net als NIST niet relevant voor de analyse van de "instorting" maar wilde t toch nog ff kwijt.quote:For the first time ever, this report shows a sub-surface micro nuke as it actually explodes in real
time on security video.
http://www.vialls.com/myahudi/embassynuke.html
Oh en nog ff over dat pancaking. Pancaking vond wel degelijk plaats alleen is dit volgens NIST niet de oorzaak van de "instorting" maar 'n gevolg van, en ze vinden het ook niet belangrijk want dat was niet hun opdracht.quote:The debris pile at Ground Zero was always tremendously hot. Thermal measurements taken by helicopter each day showed underground temperatures ranging from 400ºF to more than 2,800ºF. The surface was so hot that standing too long in one spot softened (and even melted) the soles of our safety shoes. Steel toes would often heat up and become intolerable.
The underground fire burned for exactly 100 days and was finally declared extinguished on Dec. 19, 2001.
http://www.asse.org/groundzero1.htm
quote:NIST did not describe the specific sequence of events after global collapse initiated. The progression of global collapse was induced by the failure of the supporting structure (columns carry vertical loads; floors hold columns together, they do not carry vertical loads). NIST's investigation focused on the factors that led to the initiation of collapse, rather than the sequence of events after the collapse initiated.
Sincerely,
WTC Investigation Team
je maakt de volgende fouten in je redenatie:quote:Je kunt toch zelf zien dat de resten van wc 1 en 2 hooguit n paar verdiepingen hoog zijn, de rest is er niet meer (dus poeder). De overheid of welke instantie ook hebben trouwens nergens gegevens over de hoogte of hoeveelheid van de resten. Ik kan het i.i.g nergens vinden en schat die hoogte van 'n paar verdiepingen zelf in n.a.v foto's.
een verhoogd percentage aan personen die kanker krijgen is nie teen exclusieve oorzaak van de aanwezigheid van een mininuke. kanker kan je ook krijgen dor te werken in een omgeving met bepaalde stoffen. het volgende weet ik niet echt zeker, maar volgens mij zitten er in een gebouw bwel behoorlijk wat stoffen die kankerverwekkend kunnen zijn. dit is al vaker op het nieuws geweest dacht ik.quote:Overleden aan radiation sickness heb ik niet voor je, wel dit:
een mini nuke is gewoon precies wat de naam impliceert, een kleine nucleaire bom. het hele principe van een nucleaire bom is dat een paar delen van een instabiele stof naar elkaar worden toegeschoten die vervolgens een kritieke massa vormen. deze kritieke massa leid tot een kettingreactie van neutronen die andere atomen splitsen waarbij lichtere elementen ontstaan als reactieproducten. de energie die deze atomen samenhield komt vrij als energie en radiatie. ik weet dit ook niet zeker, maar volgens mij zijn ook die neutronen die allemaal vrijkomen verantwoordelijk voor de straling.quote:Maar zou er per se straling tgv n mini nuke meetbaar moeten zijn?
interessant, maar zijn er ook nog echte nieuwssites of onderzoekers die dit hebben bevestigd? of blijft het alleen bij deze website?quote:Mini nukes zijn wel 's eerder gebruikt, (zegt dit artikel)
de vraag die dit verschijnsel oproept ligt meer in de richting van hoe het komt dat het zo lang heet blijft en niet wat het heet heeft gemaakt. zoals ik al eerder naar voren heb gebracht is de potentiele energie prima in staat om het puin dusdanig te verhitten. alle andere vormen van demolition zouden alleen ervoor hebben gezorgd dat het gebouw was ingestort maar zouden niet voor erg veel extra hitte hebben gezorgd, behalve jouw mininuke theorie dan. maar jouw mininuke theorie toont bebaalde inconsistenties met de werkelijkheid:quote:En ik weet het, jij zoekt niet naar verklaringen voor deze verschijnselen, of vindt ze net als NIST niet relevant voor de analyse van de "instorting" maar wilde t toch nog ff kwijt.
- je speculeert over de opdracht van NIST, zonder ergens ook maar iets bewezen te hebben waar ze fout zaten in hun analysequote:Oh en nog ff over dat pancaking. Pancaking vond wel degelijk plaats alleen is dit volgens NIST niet de oorzaak van de "instorting" maar 'n gevolg van, en ze vinden het ook niet belangrijk want dat was niet hun opdracht.
Er zat asbest in. Dat was zelf één van de argumenten die door sommige conspirancy-gelovers aangehaald wordt waarom het opgeblazen zou zijn, omdat dat goedkoper zou zijn dan slopen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:27 schreef Cyclonis het volgende:
een verhoogd percentage aan personen die kanker krijgen is nie teen exclusieve oorzaak van de aanwezigheid van een mininuke. kanker kan je ook krijgen dor te werken in een omgeving met bepaalde stoffen. het volgende weet ik niet echt zeker, maar volgens mij zitten er in een gebouw bwel behoorlijk wat stoffen die kankerverwekkend kunnen zijn. dit is al vaker op het nieuws geweest dacht ik.
desalniettemin, radiation sickness werkt heel anders, waarbij mensen brandwonden krijgen, haar verliezen en moeten braken.
Waarom zou ik over hun opdracht moeten speculeren, die staat gewoon zwart op wit.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:27 schreef Cyclonis het volgende:
- je speculeert over de opdracht van NIST, zonder ergens ook maar iets bewezen te hebben waar ze fout zaten in hun analyse
Dat is toch ook wat ik schrijf.quote:- als ik me goed herinner staat in hun alayse duidelijk aangegeven waarom de oorzaak 'buckling' was en geen pancaking.
Lees de link naar de uitwisseling van gedachten met Jones 's, daar staan jouw punten ook allemaal genoemd. Het is niet zo dat ik punten die tegen de nuke thorie ingaan hier niet post.quote:geen tekenen van radiatie, knip
Lijkt me dat deze man het verschil tussen staal en metaal wel kent, maar dat is 'n aaname.quote:Loizeaux ( president of Controlled Demolition) said, "Yes, hot spots of molten steel were seen in the basements.
http://www.rense.com/general74/nist.htm
Ik denk dat hij het verschil ook wel zou zien. Probleem is dat hij het niet persoonlijk heeft gezien maarquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:47 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Lijkt me dat deze man het verschil tussen staal en metaal wel kent, maar dat is 'n aaname.
quote:Mr. Bryan:
I didn't personally see molten steel at the World Trade Center site. It was
reported to me by contractors we had been working with. Molten steel was
encountered primarily during excavation of debris around the South Tower
when large hydraulic excavators were digging trenches 2 to 4 meters deep
into the compacted/burning debris pile. There are both video tape and still
photos of the molten steel being "dipped" out by the buckets of excavators.
I'm not sure where you can get a copy.
Sorry I cannot provide personal confirmation.
Regards,
==========================
Mark Loizeaux, President
CONTROLLED DEMOLITION, INC.
2737 Merryman's Mill Road
Phoenix, Maryland USA 21131
Tel: 1-410-667-6610
Fax: 1-410-667-6624
www.controlled-demolition.com
je leek even te suggereren alsof het hun opdracht was de huidige officiele theorie ten koste wat kost kloppend te makenquote:Waarom zou ik over hun opdracht moeten speculeren, die staat gewoon zwart op wit.
zou je mij een stukje kunnen quoten waaruit blijkt hoeveel te veel lucht zij hebben gebruikt, of waaruit blijkt dat ze inderdaad substantieel teveel lucht hebben gebruikt in hun simulaties?quote:Er zijn o.a fouten te vinden in hun simulatie van de brand (te veel lucht),
ok, sorry misverstandquote:Dat is toch ook wat ik schrijf.
ik had het artikel inderdaad niet gelezen, alleen het stukje wat jij had gequote.quote:Lees de link naar de uitwisseling van gedachten met Jones 's, daar staan jouw punten ook allemaal genoemd. Het is niet zo dat ik punten die tegen de nuke thorie ingaan hier niet post.
voor zover ik kon zien hebben ze nergens bewezen dat er gesmolten staal aanwezig was.quote:To date, no one, including the NIST, has identified an energy source in the WTCor in the Boeing 767scapable of melting steel.
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:57 schreef Cyclonis het volgende:
zou je mij een stukje kunnen quoten waaruit blijkt hoeveel te veel lucht zij hebben gebruikt, of waaruit blijkt dat ze inderdaad substantieel teveel lucht hebben gebruikt in hun simulaties?
quote:As shown in Figures 3-5, 3-6, and 3-8 (NCSTAR 1-5 p53 & 56), the tests were conducted with no
limit to ventilation. However, NIST’s FDS computer simulation found that the WTC fires, at least
in WTC 1, “were generally ventilation limited.” (NCSTAR 1-5 p183) On an airtight floor, NIST
calculates that “only about 2 percent of the combustibles would have burned” (NCSTAR 1-5 p49,
para3) and, if instantaneously ignited, would have burned out “in about 2 min.” (NCSTAR 1-5
p49, para4) “Since the fires burned longer than this and since they thus consumed far more of the
combustibles, the rate at which fresh air became available played a major role in determining the
duration of the fires.” (NCSTAR 1-5 p49, para5) Although the airplane impacts caused large
apertures on one side of the buildings, this alone would not allow for moving ventilation. How
much ventilation was allowed by broken windows in other locations? How far above the
2%/2min. burn-out threshold did the increased ventilation and office-furniture fires take the
“ventilation-limited” fires? Based upon this series of tests, it is very difficult to tell
http://www.nistreview.org(...)1-REVIEW-DOUGLAS.pdf
Wat probeer je hiermee te zeggen? Dat er geen vuren hadden kunnen zijn?quote:
Is dat jouw samenvatting van die quote?quote:Op maandag 29 januari 2007 23:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat probeer je hiermee te zeggen? Dat er geen vuren hadden kunnen zijn?
nee... neeeee.... NEEeEEEEEEEEE!!!!!!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:11 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Is dat jouw samenvatting van die quote?
![]()
Rust? De 1e helft is net begonnen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:52 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
nee... neeeee.... NEEeEEEEEEEEE!!!!!!
had ik eindelijk rust... open jij de topic weer![]()
Nou?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:57 schreef Cyclonis het volgende:
zou je mij een stukje kunnen quoten waaruit blijkt hoeveel te veel lucht zij hebben gebruikt, of waaruit blijkt dat ze inderdaad substantieel teveel lucht hebben gebruikt in hun simulaties?
Antw:
http://www.nistreview.org(...)1-REVIEW-DOUGLAS.pdf
Dat is geen antwoordquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:11 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Is dat jouw samenvatting van die quote?
![]()
Dit is geen postquote:
nee jouw post slaat ergens op wil je zeggen. De opmerking van A-Tuinhek is terecht, het is geen antwoord op de vraag.quote:
Goede sitequote:Op maandag 26 februari 2007 12:42 schreef TeenWolf het volgende:
hoe het ook is ingestort, feit blijft gewoon dat een sterke lobby in de amerikaanse regering achter de aanslagen zit.
http://www.waarheid911.nl/
Mag ik dan hier mijn veronderstelling plaatsten dat Rumsfeld het over het beleid van de regering zelf heeft? Want wat voor mij boven elke twijfel verheven is, is dat het hier om een 'media-aanval' ging. 'Where were you on 9/11?' is een veelvoorkomende zin. Het is dus iets wat m.i. als een globale collectieve mediastrategie lijkt.quote:Minister van Defensie, Donald Rumsfeld, in een interview met brigadier General James Marks, op 24 december 2004:
Rumsfeld: "I think all of us have a sense if we imagine the kind of world we would face if the people who bombed the mess hall in Mosul, or the people who did the bombing in Spain, or the people who attacked the United States in New York, shot down the plane over Pennsylvania and attacked the Pentagon, the people who cut off peoples' heads on television to intimidate, to frighten -- indeed the word 'terrorized' is just that. Its purpose is to terrorize, to alter behavior, to make people be something other than that which they want to be
Wij kunnen niks doen, er zijn krachten aan het werk waar wij simpele mensen echt niks tegen kunnen beginnen. En al zouden we in opstand als volkje komen dan worden we opgesloten als terrorist. Ik heb hier jaren mee gestruggled op zoek naar waarheden en ik verwijs wederom naar mijn topic 'de NWO ontmaskerd in 50 uur' omdat daar voor mij alle antwoorden gegeven werden.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:41 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Goede site![]()
Vind dit wel een mooie quote:
[..]
Mag ik dan hier mijn veronderstelling plaatsten dat Rumsfeld het over het beleid van de regering zelf heeft? Want wat voor mij boven elke twijfel verheven is, is dat het hier om een 'media-aanval' ging. 'Where were you on 9/11?' is een veelvoorkomende zin. Het is dus iets wat m.i. als een globale collectieve mediastrategie lijkt.
En ik verbaas me er zelf telkens weer over, hoe veel we eigenlijk in details omtrent 9/11 blijven hangen. Deze discussie net even gelezen hebbende, merk ik dat het makkelijk is om de verschillende kanten/partijen te zien. De aanhangers van het officiële verhaal en de aanhangers van de conspiracy-verhalen. Maar wat ik zelf ook wel belangrijk vind, zijn de gevolgen van dit alles. Stel dat er daadwerkelijk een aantal kapers zijn geweest die ondanks alle schijn toch geslaagd zijn in hun opzet. Is de koek dan op? Of moeten we dan ons juist niet gaan afvragen wat dit betekent voor de wereld?
Ik zie 9/11 als een laatste poging de mens onder de duim te krijgen. In ruil voor 'vrijheid' van onze regering.Ik wil hier niet als wereldverbeteraar opkomen, maar er zijn sinds 9/11 zo veel zaken in een stroomversnelling geraakt dat van ons alertheid moet worden verwacht. Het is voor mij meer een psychologisch spel geworden met de bijbehorende propaganda van alle kanten. De felheid van de conspiracy-aanhangers zal alleen maar toenemen, aangezien de oorlog in Irak nog steeds 'gewoon' gaande is. Het is een grote mess daar. Afghanistan moddert ook maar wat verder en Iran en Syrië en Noord-Korea blijven onder grote internationale druk staan.
Is er dan niet sprake van een poging om het fragiele evenwicht dat er heerst nog verder te verstoren? En in wiens voordeel is dit? Niemand heeft wat aan een 3e wereldoorlog en toch werkt de propaganda uitstekend. Joden tegen de Moslims, Moslims tegen de Denen (en onze kijk op vrijheid van meningsuiting), Amerika tegen alles en iedereen.. waarom laten we ons toch zo makkelijk inpakken door dat onderbuikse gevoel van angst en haat? Hoe veel langer houden wij dit spel nog vol? Hoe lang totdat de mensen gaan opkomen voor hun rechten en gaan inzien dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor al het leed in de wereld?
Om het nieuwe te creëren, moet eerst de oude structuur worden verwijderd. Is dat niet een waardevol les welke wij kunnen meenemen uit de aanslagen van 9/11? Veel levens zijn die dag verloren gegaan, maar niet voor niets m.i. De transparantie komt er aan. Open uw vizier en ga op zoek naar uw eigen waarheid. Er is slechts 1 aarde en die moeten we helaas of niet met zijn allen delen. Dus we kunnen ons wat mij betreft beter gaan richten op hoe de wereld ten goede kan worden aangepast. Nooit zal alles en iedereen gelijk zijn, maar dat is ook niet erg. Juist de aanwezigheid van slimmere en minder slimme mensen, biedt ons de uitstekende mogelijkheid te leren en kennis over te dragen. Je leert van een slimmer persoon en je helpt anderen als jij deze slimmmer maakt.
Laten we daarom eens gaan kijken wat er achter alle ogenschijnlijke tegenstellingen in de beide kanten van het verhaal zit. Is het niet de onvermoeibare zoektocht naar de waarheid welke ons bindt? En dat ogenschijnlijke tegenstellingen elkaar op een dieper niveau niet uitsluiten maar aanvullen? De waarheid is vreemder dan fictie, dus laten wij ons niet bezig houden met waarom ik fout of goed zit. Laten wij ons bezig houden met dat wat ons bindt; onze gezamenlijke passie voor de waarheid. Want er is geen weg hoger dan die van de waarheid!
zucht, goed ik ga dat artikel langs ok? ik heb het nu toch al doorgelezen. het is toch wel jammer dat mensen die de conspiracy theories aanhangen niet gewoon zelf wat dingen kunnen formuleren. ik verwacht niet tot in de diepste puntjes in te gaan en zelf te analyseren, maar op dit moment komt het er op neer dat ik allemaal articles en websites krijg die ik keer op keer moet gaan nalezenquote:
nu even dat artikel:quote:de meest ranzige technische onjuiste stellingen en conclusies die ik heb gehoord van leden van jouw kamp:
- stellen dat aluminium niet gloeit bij daglicht, terwijl aluminium wel degelijk kan gloeien, en gloeien niks te maken heeft met dag of nacht
- stellen dat staal niet elastisch is, terwijl het dat wel degelijk is
- harde winden vergelijken met een vliegtuiginslag, terwijl beide totaal verschillende types belastingen zijn, wind is meer een vibratie (dynamische) belasting, terwijl een vliegtuiginslag een impact is.
- een analyze opstellen aan de hand van verschijnselen, i.p.v. een goede theoretisch onderzoek
- conclusies trekken op basis van foute aannames zoals een paar hierboven beschreven
- een brand in een steel-truss gebouw vergelijken met een brand met een betonnen fundament en draagstructuur
- een inslag van een boeing 757 op 850km/u tegen lantaarnpalen vergelijken met de inslag van een learjet tijdens landen tegen lantaarnpalen
- stellen dat het niet mogelijk is dat laag getrainde mensen een vliegtuig kunnen besturen
- niet doorhebben dat door de auto-pilot de hoogte en snelheid te laten controleren, dat je het vliegtuig effectief degradeerd tot een 2e orde systeem, hetgeen een gelijke moeilijkheidsgraad heeft als het besturen van een auto
- stellen dat een A-3 raket die zogenaamd het pentagon doorboorde zou worden bekrachtigd door een Pratt & Whitney JT8D terwijl A-3 raketten worde bekrachtigd door een Pratt & Whitney J57 turbojet
- stellen dat een Pratt & Whitney JT8D een turbojet is, terwijl het een low-bypass turbofan is
- niet het verschil doorhebben tussen de uitspraken 'a commercial plane does not fly like that' en 'a commercial plane CAN NOT fly like that'
- stellen dat je met basis natuurkunde het WTC collapse kunt verklaren
- stellen dat er geen energie meer over is voor het genereren van de waargenomen stofwolk, omdat al de potentiele energie is omgezet in kinetische energie, hiermee direct implicerende dat ze al van basis natuurkunde de ballen snappen
- niet snappen dat op het moment dat het gebouw weer tot stilstand is gekomen op de grond, dat die kinetische energie weer TERUG wordt omgezet in hitte en arbeid
- niet doorhebben dat deze hitte en arbeid nagenoeg gelijk zijn aan de originele potentiele energie die het gebouw had, minus energie verloren door wrijving met de lucht
- niet doorhebben hoe een energie balans werkt, maar wel allemaal technische claims maken
- een doos gemaakt van kippengaas, met wat hout erin en een fikkie met wat katoen en kranten, vergelijken met de brand in het WTC
- de energie die een concrete demolisher nodig heeft, om een stuk beton tot gruis om te zetten, als waarde te nemen voor de energie die nodig is om het stuk beton daadwerkelijk tot gruis om te zetten
- niet snappen dat bij het opereren van een machine meer energie wordt gebruikt, dan de theoretisch waarde die nodig is om zijn specifieke functie uit te voeren
- de bovenkant van het WTC, dat aan het kantelen was, beschouwen als een massieve balk, die balanceert op een stabiel platform
- niet doorhebben dat een stuk gebouw er niet voor is gemaakt om onder een te grote hoek te staan, waardoor de onderlinge verbindingen stuk zullen gaan en het kantelen teniet wordt gedaan doordat het massieve karakter van het kantelende deel wordt verbroken
- niet op de hoogte zijn dat het snel samenpersen van een volume (verdieping) voor een enorme drukopbouw kan zorgen met explosief ogende effecten
- niet doorhebben dat staal onder belasting elastische energie bevat die vrijkomt als het breekt, waarbij het zeker behoorlijke snelheden in een random richting kan ontwikkelen
- niet doorhebben dat het zogenaamd aangetroffen thermate nikszeggends is omdat het kan zijn gebruikt om het staal in kleinere delen te snijden ter vergemakkelijking voor het opruimen en omdat de basis stoffen van thermate sowieso in het gebouw aanwezig zijn (ijzer, aluminium, zwavel)
- niet doorhebben hoe moeilijk het is om op elke verdieping op een kritiek aantal balken thermate te bevestigen
- niet doorhebben dat de dragende balken gewoon tussen de muren zitten waar iedereen langs loopt en het heus wel opvalt dat er ineens allemaal explosieven aan de muren zitten bevestigd
- stellen dat de stofwolk het grootste deel van de massa van het gebouw bedraagt, terwijl een stofwolk per definitie niet een veel grotere dichtheid kan hebben als lucht, en daardoor de stelling dus al meteen ongeldig maakt
- stellen dat het vreemd is dat de restanten voor een groot deel buiten zijn eigen footprint viel, er niet bij stilstaande dat als het gebouw 100% op zijn eigen footprint zou vallen dat het gewoon een pilaar was gebleven dat op magische wijze bij elkaar zou moeten worden gehouden
Erg fijn ook dat je zulke sterke argumenten gebruikt...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 02:12 schreef TeenWolf het volgende:
mensen die nog geloven dat terroristjes achter de aanslagen van 11 september zitten zijn zoooooooooo 60'er jaren
geloven dat terroristjes achter 911 zitten=geloven dat Lee Harvey Oswald Kennedy heeft gedood
en als geloven in de kerstman
quote:Op maandag 26 februari 2007 18:32 schreef NorthernStar het volgende:
THE SMOKING GUN WTC7 !!!
Opname van de BBC uitzending op 9/11.
In de middag komt er een bericht dat WTC7 is ingestort, maar 25 minuten te vroeg. Ze schakelen over naar New York waar een correspondent bevestigt dat WTC7 inderdaad is ingestort... terwijl in de achtergrond het gebouw nog gewoon staat. Ze praat rustig verder tot 5 minuten voor het gebouw echt instort en de verbinding plotseling verbreekt.
"What is even stranger, is that the women reporter is telling the world that the building had collapsed when you can see it in the background over her left shoulder."![]()
In de video vanaf de 15e minuut.
Heb je ook nog argumenten voor al die beweringen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 02:12 schreef TeenWolf het volgende:
mensen die nog geloven dat terroristjes achter de aanslagen van 11 september zitten zijn zoooooooooo 60'er jaren
geloven dat terroristjes achter 911 zitten=geloven dat Lee Harvey Oswald Kennedy heeft gedood
en als geloven in de kerstman
genoeg, .......maar probeer kinderen er maar van te overtuigen dat de kerstman niet bestaat , werkt ook niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:31 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten voor al die beweringen?
Met andere woorden je bent maar wat aan het trollen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:47 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
genoeg, .......maar probeer kinderen er maar van te overtuigen dat de kerstman niet bestaat , werkt ook niet.![]()
Iedereen mag es aan de beurt ...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Met andere woorden je bent maar wat aan het trollen?
Dat jij trolt weten we ondertussen wel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Iedereen mag es aan de beurt ...
valt me ook op dat de "911terroristjesversie-gelovers" erg happen ook.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met andere woorden je bent maar wat aan het trollen?
Ja ik heb goeie leermeesters gehad alhierquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:15 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat jij trolt weten we ondertussen wel.
Valt me ook op dat de meeste complot roepers niet of nauwlijks discusierenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:16 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
valt me ook op dat de "911terroristjesversie-gelovers" erg happen ook.![]()
lee harvey oswald is ook duidelijk, als je al daarover gaat discussierenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Valt me ook op dat de meeste complot roepers niet of nauwlijks discusieren
Het valt mij op dat discussiëren eigenlijk het enige is dat ze doen...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Valt me ook op dat de meeste complot roepers niet of nauwlijks discusieren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |