Nouja volgens het spotje is alles (ja alles) goed gekomen in nederland en dat hebben we te danken aan alle vvd ministersquote:Op maandag 20 november 2006 11:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dit is niet het juiste topic voor deze discussie maar in die spotjes zie ik ze niet liegen, als dat al liegen is doet de SP dat namelijk net zo goed. De grootste politieke leugen is namelijk dat het goed zou zijn als de overheid overal een antwoord op zou hebben.
Dat was gisteren ook weer duidelijk te zien tussen Zalm en Wijn, goede punten van de VVD ja.quote:Op maandag 20 november 2006 12:37 schreef Chewie het volgende:
VVD is nu net de partij die niet beweert dat alles weer goed is, dat is namelijk ook hun belangrijkste kritiek op het CDA. Eigenlijk werd het ook wel tijd om dit te melden omdat het CDA nu wel erg loopt te pronken met andermans veren.
Heb je dat verkiezingsspotje van de VVD uberhaupt wel eens gezien?quote:Op maandag 20 november 2006 12:37 schreef Chewie het volgende:
VVD is nu net de partij die niet beweert dat alles weer goed is, dat is namelijk ook hun belangrijkste kritiek op het CDA. Eigenlijk werd het ook wel tijd om dit te melden omdat het CDA nu wel erg loopt te pronken met andermans veren.
En dan ook een centraal CDA-bashtopic om topics als dit te beperken?quote:Op maandag 20 november 2006 09:33 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
Misschien een idee om één centraal SP-bashtopic voor Telegraaflezers te maken?![]()
Niemand houd je tegen.quote:Op maandag 20 november 2006 09:33 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
Misschien een idee om één centraal SP-bashtopic voor Telegraaflezers te maken?![]()
euh.. sorry hoor.. maar wat is er mis met een inkomen van meer dan 1600 euro?quote:Op maandag 20 november 2006 14:02 schreef buachaille het volgende:
Zojuist las ik een stukje over de onderstaande afbeelding. Het gaat over een gezin met 1 kind in een huurhuis van ¤500,-. Als dit waar is dan hoop je gewoon dat de SP aan de macht komt.[afbeelding]
Niets mis mee tenzij het het inkomen is van een uitkeringstrekker die naast een "kleine" arbeider woont.quote:Op maandag 20 november 2006 14:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
euh.. sorry hoor.. maar wat is er mis met een inkomen van meer dan 1600 euro?
ik volg je niet? 1676,- per maand is toch niet slecht? Waarom zou je dan hopen dat de SP aan de macht komtquote:Op maandag 20 november 2006 14:07 schreef buachaille het volgende:
[..]
Niets mis mee tenzij het het inkomen is van een uitkeringstrekker die naast een "kleine" arbeider woont.
Als dit waar is dan zullen er weinig mensen meer de noodzaak zien om te gaan werkenquote:Op maandag 20 november 2006 14:02 schreef buachaille het volgende:
Zojuist las ik een stukje over de onderstaande afbeelding. Het gaat over een gezin met 1 kind in een huurhuis van ¤500,-. Als dit waar is dan hoop je gewoon dat de SP aan de macht komt.[afbeelding]
Hier heb ik moeite mee. Niet met het feit dat de SP ze omhoog wil, wel dat de SP het eerstgenoemde meer wil laten stijgen dan het tweede. Da's lekker voor de armoedeval. Ik begrijp niet waarom ze dat niet hebben omgedraaid.quote:Op maandag 20 november 2006 08:05 schreef Kogando het volgende:Sociaal minimum moet 10 procent omhoog
Minimumloon moet 5 procent omhoog
Het minimumloon mag niet teveel stijgen ivm onze concurrentiepositie.quote:Op maandag 20 november 2006 19:49 schreef thaleia het volgende:
[..]
Hier heb ik moeite mee. Niet met het feit dat de SP ze omhoog wil, wel dat de SP het eerstgenoemde meer wil laten stijgen dan het tweede. Da's lekker voor de armoedeval. Ik begrijp niet waarom ze dat niet hebben omgedraaid.
(Oh, ik zie nu dat al meer mensen dat aangaven)
Goed voor de schatkist.quote:Op maandag 20 november 2006 08:05 schreef Kogando het volgende:Hoogste belastingschijf omhoog van 52 naar 55 procent, de eerste schijf met 0,75 procent omlaag.
Goed voor de schatkistquote:Hypotheekrente-aftrek wordt beperkt tot 42 procent met maximum van 350.000 euro
Goed voor de schatkistquote:Pensioenpremies worden beperkt aftrekbaar (tot anderhalf keer modaal)
Goed voor de schatkistquote:De lasten voor het bedrijfsleven gaan met 4,4 miljard euro omhoog (onder meer door verlaging vennootschapsbelasting van 29,1 naar 25,5 procent terug te draaien), die voor gezinnen 5,6 miljard euro omlaag
Slecht voor de schatkistquote:Sociaal minimum moet 10 procent omhoog
Effect op schatkist onbekend. Sowieso goed tegen de armoedeval, motiveert werken, levert meer IB-inkomsten en BTW-inkomsten op.quote:Minimumloon moet 5 procent omhoog
Slecht voor de schatkistquote:Buiten de spits gratis openbaar vervoer voor ouderen en kinderen
Slecht voor de schatkistquote:Meer geld voor ontwikkelingssamenwerking (0,6 miljard extra)
Slecht voor de schatkistquote:Geen ingrepen in de AOW
Slecht voor de schatkistquote:Wettelijk recht op betaald ouderschapsverlof van zes maanden tegen 70 procent van het minimumloon
Slecht voor de schatkist.quote:Uitkeringen voor WAO, Wajong omhoog van 70 procent naar 75 procent
Slecht voor de schatkist. Goed tegen de armoedeval.quote:Belastingkorting voor mensen met een laag inkomen
Effect schatkist onbekend.quote:Kinderbijslag wordt inkomensafhankelijk
Zorgpremie wordt inkomensafhankelijk
Effect schatkist onbekend.quote:Afschaffing no-claim in de zorg
Effect schatkist onbekendquote:Inkomenseis voor partners uit het buitenland omlaag naar 100 procent (is nu 120 procent)
Goed voor de schatkistquote:Bezuiniging Defensie (2,5 miljard euro, 40 procent van de totale begroting)
Effect schatkist onbekend. Procedures nu kosten ook veel geld.quote:Generaal pardon asielzoekers die onder oude Asielwet vallen
5 maatregelen die goed voor de schatkist zijn, en 5 maatregelen die slecht voor de schatkist zijn. Het leegvreten van de schatkist lijkt me sterk overdreven.quote:Bedrijven zullen Nederland verlaten, de werkloosheid zal oplopen tot ongekende hoogten en de immigratie zal weer enorm toenemen. Met een stem op de de neo-marxistische SP ben je maar van één ding zeker: het broze herstel van de economie wordt in de knop gesmoord en Nederland wordt het Albanië van West-Europa.
Dat is wel erg kort door de bocht want je weet niet hoeveel Euro de slechte maatregelen en de goede maatregelen vertegen woordigenquote:Op maandag 20 november 2006 20:01 schreef LXIV het volgende:
5 maatregelen die goed voor de schatkist zijn, en 5 maatregelen die slecht voor de schatkist zijn. Het leegvreten van de schatkist lijkt me sterk overdreven.
Natuurlijk is het kort door de bocht. Net zo kort door de bocht als het is om te beweren dat de SP de schatkist leeg vreet.quote:Op maandag 20 november 2006 20:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht want je weet niet hoeveel Euro de slechte maatregelen en de goede maatregelen vertegen woordigen
Waarin je wel de groeipercentages weg laat waaruit blijkt dat de CDA een hogere groei zou bewerkstelligen dan de SPquote:Op maandag 20 november 2006 20:16 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is het kort door de bocht. Net zo kort door de bocht als het is om te beweren dat de SP de schatkist leeg vreet.
In de post onder die vergelijking staat een meer beargumenteerd betoog.
Is dat zo? Vanuit Keynisiaans oogpunt niet.quote:Op maandag 20 november 2006 20:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waarin je wel de groeipercentages weg laat waaruit blijkt dat de CDA een hogere groei zou bewerkstelligen dan de SP
True! Ik ken genoeg mensen in mijn directe omgeving die vroeger geen poot uitstaken en super lui waren. Daarintegen heb ik tot mijn 27ste gestudeerd met amper inkomen en ieder dubbeltje omgedraaid. Als ik dadelijk een goede baan heb dan wil ik daar ook van genieten.quote:Op maandag 20 november 2006 11:12 schreef teamlead het volgende:
tegenvraag: waarom niet? Ik heb het niet over "oud geld" ofzo, maar als ik gestudeerd heb en me de pestpokken werk, waarom zou ik daar dan niet voor beloond mogen worden? Waarom zou ik gestraft moeten worden voor het feit dat ik wel moeite gedaan heb?
Er is imho helemaal niets eerlijks aan de "eerlijke verdeling" die de SP voor staat
mensen met een laag inkomen hebben juist "lopen bezuinigen", mensen met een topinkomen niet. zie daar het probleem.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:44 schreef sledge5hammer het volgende:
Probleem is dat alles wat we nu de afgelopen jaren hebben moeten bezuinigen, zijn vruchten af zou gaan werpen. We zouden er eindelijk iets van terug gaan zien. Wanneer de SP aan de macht zou komen gaat dit naar de mindere lonen en mensen die werkloos zijn enzo. Waar heb ik dan voor lopen bezuinigen?
mogen is prima......maar moeten krijg ik een beetje de kriebels van.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:39 schreef slaveloos het volgende:
[..]
mensen met een laag inkomen hebben juist "lopen bezuinigen", mensen met een topinkomen niet. zie daar het probleem.
Mensen met een hoog inkomen mogen ook best wat inleveren.
genieten kun je ook als je iets minder inkomen hebt hoor. En maak je geen zorgen, er is krapte op de arbeidsmarkt, ga een paar jaar jobhoppen totdat je een behoorlijk salaris hebt en klaag over belastingen tot je erbij neervalt, maar denk ook eens aan die mensen die niet gestudeerd hebben en na hun 27ste nog steeds geen cent te makken hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:13 schreef robbedoes het volgende:
[..]
True! Ik ken genoeg mensen in mijn directe omgeving die vroeger geen poot uitstaken en super lui waren. Daarintegen heb ik tot mijn 27ste gestudeerd met amper inkomen en ieder dubbeltje omgedraaid. Als ik dadelijk een goede baan heb dan wil ik daar ook van genieten.
lage inkomens moeten ook inleveren, wat is t verschil?quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:41 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
mogen is prima......maar moeten krijg ik een beetje de kriebels van.
verschil is dat ik grote risico's neem, een goede opleiding heb genoten, veel uur draai in de week, veel mensen van werk voorzie....enz. enz. enz.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:51 schreef slaveloos het volgende:
[..]
lage inkomens moeten ook inleveren, wat is t verschil?
Wanneer bovengenoemd gezin langer dan 2 jaar zonder werk zit, heeft het ook nog recht op langduringheidstoeslag (ca. 120 euro), kan het beroep doen op bijzondere bijstand wanneer de wasmachine stuk gaat en in veel gemeenten zijn dit soort gezinnen vrijgesteld van bepaalde gemeentelijke belastingen. Opgeteld gemakkelijk 200 euro per maand.quote:Op maandag 20 november 2006 14:02 schreef buachaille het volgende:
Zojuist las ik een stukje over de onderstaande afbeelding. Het gaat over een gezin met 1 kind in een huurhuis van ¤500,-. Als dit waar is dan hoop je gewoon dat de SP aan de macht komt.
Precies.......Natuurlijk is een beetje delen helemaal niet erg. Ik ben ook wel een beetje sociaal. Maar het zijn altijd de mensen met een hoog inkomen die aangepakt moeten worden......Waarom niet iedereen moet wat inleveren?quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:06 schreef blue-102 het volgende:
Maar het is dat mensen met een hoger inkomen al meer moeten inleveren.
En als hij heeft gestudeerd tot zijn 27ste en veel moeite heeft gedaan misgunt hij de mensen het weekje Turkije niet, hij wil voor zich zelf zorgen en dat hij zonder hulp van de regering op vakantie kan. Ik denk dat hij zelfs niet te lullig is om geforceerd geld te betalen voor andere beetje te delen, maar het moet niet te gek worden.
je spreekt dus over mensen met een eigen bedrijf, aandeelhoudereigenaars met een groot met hun eigen handen opgebouwd bedrijf, waar ze hoofdelijk aansprakelijk voor zijn (geen bv's dus). En die 150 of meer mensen aan het werk houden en die ook nog eens een goede opleiding op kosten van de staat hebben gehad en die zelfs met zo'n groot bedrijf nog en 140 uur per week werken, niet de vlucht naar Belgie hebben genomen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:04 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
verschil is dat ik grote risico's neem, een goede opleiding heb genoten, veel uur draai in de week, veel mensen van werk voorzie....enz. enz. enz.
Ik ben ook meer voor een flattax. Gewoon de eerste 20000 euro belasting vrij en de rest van je inkomen belasten met 50 % ofzo. Dat is eerlijk.
In feite zijn het niet de mensen met een hoog inkomen die altijd aangepakt worden. Alle verbruiksbelastingen zijn voor hun net zo hoog, dus vormen ze een kleiner percentage van hun inkomen, en de enige progressieve belasting die we hebben, de inkomstenbelasting, kunnen dezen dmv de hypotheekrenteaftrek voor een heel groot deel omzeilen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:09 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
Precies.......Natuurlijk is een beetje delen helemaal niet erg. Ik ben ook wel een beetje sociaal. Maar het zijn altijd de mensen met een hoog inkomen die aangepakt moeten worden......Waarom niet iedereen moet wat inleveren?
en kom dan niet aan met 'ja die kunnen het wel missen'........want zo ken ik er nog een paar......
het vreemde van de laatste 4 jaar is juist dat mensen met een heeeeel hoog inkomen minder hoefden in te leveren, denk maar aan loonmatiging in bedrijven waar het al goed begint te gaan. Maar je hebt natuurlijk gelijk, als je denkt dat je niet meer zonder hulp op vakantie kunt terwijl je een topinkomen hebt, dat dat niet in de haak is. Ik geloof t niet zo, ik denk dat met een hoog inkomen graag klagen over hoe slecht ze t hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:06 schreef blue-102 het volgende:
Maar het is dat mensen met een hoger inkomen al meer moeten inleveren.
En als hij heeft gestudeerd tot zijn 27ste en veel moeite heeft gedaan misgunt hij de mensen het weekje Turkije niet, hij wil voor zich zelf zorgen en dat hij zonder hulp van de regering op vakantie kan. Ik denk dat hij zelfs niet te lullig is om geforceerd geld te betalen voor andere en een beetje te delen, maar het moet niet te gek worden.
Hoe weet je dat? Ik zie nergens een onderbouwing. Dus is dit speculatie, en dus stemmingmakerij.quote:Op maandag 20 november 2006 08:05 schreef Kogando het volgende:
Bedrijven zullen Nederland verlaten
Hoe weet je dat? Ik zie nergens een onderbouwing. Dus is dit speculatie, en dus stemmingmakerij.quote:De werkloosheid zal oplopen tot ongekende hoogten
Hoe weet je dat? Ik zie nergens een onderbouwing. Dus is dit speculatie, en dus stemmingmakerij.quote:En de immigratie zal weer enorm toenemen.
Je speelt hier in op angstgevoelens van de mens door de SP te associeren met de negatieve excessen van het communisme. Dat is een drogreden. Hetzelfde geldt wanneer je beweer dat Nederland het Albanie van West-Europa wordt.quote:Met een stem op de de neo-marxistische SP ben je maar van één ding zeker: het broze herstel van de economie wordt in de knop gesmoord en Nederland wordt het Albanië van West-Europa.
Netto loon: 3100 euroquote:Op dinsdag 21 november 2006 10:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer bovengenoemd gezin langer dan 2 jaar zonder werk zit, heeft het ook nog recht op langduringheidstoeslag (ca. 120 euro), kan het beroep doen op bijzondere bijstand wanneer de wasmachine stuk gaat en in veel gemeenten zijn dit soort gezinnen vrijgesteld van bepaalde gemeentelijke belastingen. Opgeteld gemakkelijk 200 euro per maand.
Wanneer dit gezin 500 euro kwijt is aan huur hebben ze per maand 1376 euro te besteden.
In vergelijking het inkomen van Peter Modaal (buurman). Hij heeft geen sociale huurwoning, en ook geen recht op huursubsidies. Voor hetzelfde huis betaalt hij 750 euro huur.
Netto Loon: ca: 1650 euro
Kinderbijslag ca: 71 euro
Kinderkorting ca: 40 euro.
Zijn bestedingsruimte is 1011 euro per maand. Hij moet er echter ook geld reserveren om te kunnen werken.
Drie straten verderop woont Jaques bovenmodaal. Hij heeft een grote vrijstaande woning en dito hypotheek.
Netto loon: 3100 euro
Kinderbijslag: 71 euro
Kinderkorting: 0 euro
Hypotheekschuld: 800.000 euro.
HRA: 1200 euro.
Omdat de hypotheekrente die hij betaalt (2400 euro) voor de ene helft vergoed wordt middels de HRA, en de andere helft vervalt door de inflatie over zijn schuld woont hij in feite gratis.
Zijn bestedingsruimte is 1929 euro. Nog niet eens zo heel veel meer dan de vorige twee personen. Waarbij wel opgemerkt moet worden dat doordat de inflatie knaagt aan zijn schuldenlast van 8 ton, zijn feitelijke vermogen iedere maand met 1200 euro groeit.
Het is al eerder voorbij gekomen........Bashtopics zat.....waarom? Omdat de meeste mensen de partij programma's niet goed lezen. En de standpunten van de partijen niet kennen. Hierdoor stemmen ze maar op de SP want Jan is zo aardig.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:56 schreef Verbal het volgende:
Laat me raden... er waren nog geen SP-zeiktopics?
V.
Ik begrijp elke keer niet dat het als "gestraft worden" wordt opgevat dat je het beter hebt, en beter blijft houden, dan een heleboel anderen. Als ik een belastingvoordeeltje waar ik jarenlang van heb geprofiteerd zonder dat ik het echt nodig had, kwijtraak, en tegelijkertijd krijgt een buschauffeur, die zich al jarenlang het schompes werkt voor een loon dat ver ligt onder het mijne, er maandelijks een beetje bij, dan nog wil ik nog steeds niet met 'm ruilen hoorquote:Op maandag 20 november 2006 11:12 schreef teamlead het volgende:
tegenvraag: waarom niet? Ik heb het niet over "oud geld" ofzo, maar als ik gestudeerd heb en me de pestpokken werk, waarom zou ik daar dan niet voor beloond mogen worden? Waarom zou ik gestraft moeten worden voor het feit dat ik wel moeite gedaan heb?
Er is imho helemaal niets eerlijks aan de "eerlijke verdeling" die de SP voor staat
Dat kun je niet vergelijken, je weet nooit hoe het gelopen was als Pim in leven was gebleven.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:23 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
Pim was ook heel aardig en je ziet wat dat te betekenen had.
klopt......met Pim was de LPF een georganiseerde chaos.....zonder Pim bleef er alleen chaos over. Dit is wat er bij de SP ook staat te gebeuren. Nu maar hopen dat Jan blijft zitten waar hij zit en de boel op orde kan houden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:23 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat kun je niet vergelijken, je weet nooit hoe het gelopen was als Pim in leven was gebleven.
Goede inhoudelijke bijdrage, jij gaat hopelijk niet stemmen?quote:Op woensdag 22 november 2006 13:17 schreef B_BOY het volgende:
sp moet optyfen
ja en dat moet vergeven worden onder het volk en niet alleen de armsten........wat nu dus wel gaat gebeuren.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:41 schreef Omkron het volgende:
De schatkist is van het volk. Niet van een stelletje elitaire bozo's ..
Ga er maar eens voor werken.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:48 schreef BaajGuardian het volgende:
het verdelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |