abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2006 @ 12:32:56 #51
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43713630
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dit is niet het juiste topic voor deze discussie maar in die spotjes zie ik ze niet liegen, als dat al liegen is doet de SP dat namelijk net zo goed. De grootste politieke leugen is namelijk dat het goed zou zijn als de overheid overal een antwoord op zou hebben.
Nouja volgens het spotje is alles (ja alles) goed gekomen in nederland en dat hebben we te danken aan alle vvd ministers
als dat geen liegen is weet ik het ook niet meer (uberhaupt al dat alles goed is )
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_43713741
VVD is nu net de partij die niet beweert dat alles weer goed is, dat is namelijk ook hun belangrijkste kritiek op het CDA. Eigenlijk werd het ook wel tijd om dit te melden omdat het CDA nu wel erg loopt te pronken met andermans veren.
  maandag 20 november 2006 @ 12:38:03 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43713756
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:37 schreef Chewie het volgende:
VVD is nu net de partij die niet beweert dat alles weer goed is, dat is namelijk ook hun belangrijkste kritiek op het CDA. Eigenlijk werd het ook wel tijd om dit te melden omdat het CDA nu wel erg loopt te pronken met andermans veren.
Dat was gisteren ook weer duidelijk te zien tussen Zalm en Wijn, goede punten van de VVD ja.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 20 november 2006 @ 12:51:35 #54
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43714066
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:37 schreef Chewie het volgende:
Heb je dat verkiezingsspotje van de VVD uberhaupt wel eens gezien?
Want Rutte zegt het letterlijk, toen ik dat spotje zag wist ik niet of ik moest lachen of het serieus nemen...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 november 2006 @ 13:31:47 #55
862 Arcee
Look closer
pi_43715201
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:33 schreef Genverbrander het volgende:

Misschien een idee om één centraal SP-bashtopic voor Telegraaflezers te maken?
En dan ook een centraal CDA-bashtopic om topics als dit te beperken?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43715523
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:33 schreef Genverbrander het volgende:

Misschien een idee om één centraal SP-bashtopic voor Telegraaflezers te maken?
Niemand houd je tegen.
Maar de hoeveelheid ''bash links'' topics is idd lachwekkend.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43716123
Zojuist las ik een stukje over de onderstaande afbeelding. Het gaat over een gezin met 1 kind in een huurhuis van ¤500,-. Als dit waar is dan hoop je gewoon dat de SP aan de macht komt.
  maandag 20 november 2006 @ 14:04:08 #58
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43716177
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:02 schreef buachaille het volgende:
Zojuist las ik een stukje over de onderstaande afbeelding. Het gaat over een gezin met 1 kind in een huurhuis van ¤500,-. Als dit waar is dan hoop je gewoon dat de SP aan de macht komt.[afbeelding]
euh.. sorry hoor.. maar wat is er mis met een inkomen van meer dan 1600 euro?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43716273
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:04 schreef teamlead het volgende:

[..]

euh.. sorry hoor.. maar wat is er mis met een inkomen van meer dan 1600 euro?
Niets mis mee tenzij het het inkomen is van een uitkeringstrekker die naast een "kleine" arbeider woont.
  maandag 20 november 2006 @ 14:08:29 #60
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43716297
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:07 schreef buachaille het volgende:

[..]

Niets mis mee tenzij het het inkomen is van een uitkeringstrekker die naast een "kleine" arbeider woont.
ik volg je niet? 1676,- per maand is toch niet slecht? Waarom zou je dan hopen dat de SP aan de macht komt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 20 november 2006 @ 19:45:28 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43725925
quote:
Zojuist las ik een stukje over de onderstaande afbeelding. Het gaat over een gezin met 1 kind in een huurhuis van ¤500,-. Als dit waar is dan hoop je gewoon dat de SP aan de macht komt.[afbeelding]
Als dit waar is dan zullen er weinig mensen meer de noodzaak zien om te gaan werken

Dus ik ben benieuwd hoe goed onderbouwd dit plaatje is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43726030
oh, nog een topic?
pi_43726066
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:05 schreef Kogando het volgende:
Sociaal minimum moet 10 procent omhoog

Minimumloon moet 5 procent omhoog
Hier heb ik moeite mee. Niet met het feit dat de SP ze omhoog wil, wel dat de SP het eerstgenoemde meer wil laten stijgen dan het tweede. Da's lekker voor de armoedeval. Ik begrijp niet waarom ze dat niet hebben omgedraaid.

(Oh, ik zie nu dat al meer mensen dat aangaven)
pi_43726431
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:49 schreef thaleia het volgende:

[..]

Hier heb ik moeite mee. Niet met het feit dat de SP ze omhoog wil, wel dat de SP het eerstgenoemde meer wil laten stijgen dan het tweede. Da's lekker voor de armoedeval. Ik begrijp niet waarom ze dat niet hebben omgedraaid.

(Oh, ik zie nu dat al meer mensen dat aangaven)
Het minimumloon mag niet teveel stijgen ivm onze concurrentiepositie.

Wat betreft de armoedeval, daar hebben ze een werkbonus voor bedacht, details weet ik niet.
  maandag 20 november 2006 @ 20:01:43 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43726475
quote:
Hoogste belastingschijf omhoog van 52 naar 55 procent, de eerste schijf met 0,75 procent omlaag.
Goed voor de schatkist.
quote:
Hypotheekrente-aftrek wordt beperkt tot 42 procent met maximum van 350.000 euro
Goed voor de schatkist
quote:
Pensioenpremies worden beperkt aftrekbaar (tot anderhalf keer modaal)
Goed voor de schatkist
quote:
De lasten voor het bedrijfsleven gaan met 4,4 miljard euro omhoog (onder meer door verlaging vennootschapsbelasting van 29,1 naar 25,5 procent terug te draaien), die voor gezinnen 5,6 miljard euro omlaag
Goed voor de schatkist
quote:
Sociaal minimum moet 10 procent omhoog
Slecht voor de schatkist
quote:
Minimumloon moet 5 procent omhoog
Effect op schatkist onbekend. Sowieso goed tegen de armoedeval, motiveert werken, levert meer IB-inkomsten en BTW-inkomsten op.
quote:
Buiten de spits gratis openbaar vervoer voor ouderen en kinderen
Slecht voor de schatkist
quote:
Meer geld voor ontwikkelingssamenwerking (0,6 miljard extra)
Slecht voor de schatkist
quote:
Geen ingrepen in de AOW
Slecht voor de schatkist
quote:
Wettelijk recht op betaald ouderschapsverlof van zes maanden tegen 70 procent van het minimumloon
Slecht voor de schatkist
quote:
Uitkeringen voor WAO, Wajong omhoog van 70 procent naar 75 procent
Slecht voor de schatkist.
quote:
Belastingkorting voor mensen met een laag inkomen
Slecht voor de schatkist. Goed tegen de armoedeval.
quote:
Kinderbijslag wordt inkomensafhankelijk
Zorgpremie wordt inkomensafhankelijk
Effect schatkist onbekend.
quote:
Afschaffing no-claim in de zorg
Effect schatkist onbekend.
quote:
Inkomenseis voor partners uit het buitenland omlaag naar 100 procent (is nu 120 procent)
Effect schatkist onbekend
quote:
Bezuiniging Defensie (2,5 miljard euro, 40 procent van de totale begroting)
Goed voor de schatkist
quote:
Generaal pardon asielzoekers die onder oude Asielwet vallen
Effect schatkist onbekend. Procedures nu kosten ook veel geld.
quote:
Bedrijven zullen Nederland verlaten, de werkloosheid zal oplopen tot ongekende hoogten en de immigratie zal weer enorm toenemen. Met een stem op de de neo-marxistische SP ben je maar van één ding zeker: het broze herstel van de economie wordt in de knop gesmoord en Nederland wordt het Albanië van West-Europa.
5 maatregelen die goed voor de schatkist zijn, en 5 maatregelen die slecht voor de schatkist zijn. Het leegvreten van de schatkist lijkt me sterk overdreven.

Wat een angst allemaal voor de SP. De SP is helemaal niet extreem-links (meer), haar plannen zijn doorberekend door het CBP en hadden een positief effect op de totale economische groei. Het is een zwaktebod van het CDA dat ze de SP enkel durft of kan te bestrijden met negatieve argumenten, die ook nog eens op niets gebaseerd zijn. Waarom is het CDA niet in staat om met positieve argumenten te komen waarom we op het CDA moeten stemmen? Het roepen dat Nederland het Albanië van West-Europa wordt is zwaar overdreven.

De meeste mensen zijn het al weer vergeten, maar grote groepen hebben moeten inleveren de afgelopen jaren. Het besteedbaar inkomen is teruggelopen door de euro, de zorgverzekeringen, de stijgende woonlasten en de stijgende gemeentebelastingen. Weten jullie nog?
Nu wordt een vage belofte gedaan van een "schip vol zoet", en als blije aapjes willen velen CDA gaan stemmen.
The End Times are wild
  maandag 20 november 2006 @ 20:10:16 #66
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43726756
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:01 schreef LXIV het volgende:
5 maatregelen die goed voor de schatkist zijn, en 5 maatregelen die slecht voor de schatkist zijn. Het leegvreten van de schatkist lijkt me sterk overdreven.
Dat is wel erg kort door de bocht want je weet niet hoeveel Euro de slechte maatregelen en de goede maatregelen vertegen woordigen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 20 november 2006 @ 20:16:23 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43726952
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht want je weet niet hoeveel Euro de slechte maatregelen en de goede maatregelen vertegen woordigen
Natuurlijk is het kort door de bocht. Net zo kort door de bocht als het is om te beweren dat de SP de schatkist leeg vreet.
In de post onder die vergelijking staat een meer beargumenteerd betoog.
The End Times are wild
  maandag 20 november 2006 @ 20:22:18 #68
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43727153
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:16 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is het kort door de bocht. Net zo kort door de bocht als het is om te beweren dat de SP de schatkist leeg vreet.
In de post onder die vergelijking staat een meer beargumenteerd betoog.
Waarin je wel de groeipercentages weg laat waaruit blijkt dat de CDA een hogere groei zou bewerkstelligen dan de SP
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 20 november 2006 @ 20:33:29 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43727595
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waarin je wel de groeipercentages weg laat waaruit blijkt dat de CDA een hogere groei zou bewerkstelligen dan de SP
Is dat zo? Vanuit Keynisiaans oogpunt niet.
The End Times are wild
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:44:00 #70
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_43738956
Probleem is dat alles wat we nu de afgelopen jaren hebben moeten bezuinigen, zijn vruchten af zou gaan werpen. We zouden er eindelijk iets van terug gaan zien. Wanneer de SP aan de macht zou komen gaat dit naar de mindere lonen en mensen die werkloos zijn enzo. Waar heb ik dan voor lopen bezuinigen?
Trust me, I know what I'm doing......
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:01:16 #71
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43739266
Om de militaire industrie te spekken, wat dacht jij dan.
of dacht je dat al die raketten, JSF en missies uberhaupt zelf gratis zijn.
naivelingen
pi_43739459
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:12 schreef teamlead het volgende:
tegenvraag: waarom niet? Ik heb het niet over "oud geld" ofzo, maar als ik gestudeerd heb en me de pestpokken werk, waarom zou ik daar dan niet voor beloond mogen worden? Waarom zou ik gestraft moeten worden voor het feit dat ik wel moeite gedaan heb?
Er is imho helemaal niets eerlijks aan de "eerlijke verdeling" die de SP voor staat
True! Ik ken genoeg mensen in mijn directe omgeving die vroeger geen poot uitstaken en super lui waren. Daarintegen heb ik tot mijn 27ste gestudeerd met amper inkomen en ieder dubbeltje omgedraaid. Als ik dadelijk een goede baan heb dan wil ik daar ook van genieten.
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:25:06 #73
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43739642
Het is ook helemaal niet zo dat de SP het geld maar aan de uitkeringstrekkers geeft, uitkeringstrekkers moeten aan het werk maar je kunt ze niet in onmogelijke goten gooien en dan verwachten dat het gezonde arbeiders worden.
gaat het nou om "rijk worden" of het land opbouwen, wat een egoisme.
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:39:50 #74
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43739892
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:44 schreef sledge5hammer het volgende:
Probleem is dat alles wat we nu de afgelopen jaren hebben moeten bezuinigen, zijn vruchten af zou gaan werpen. We zouden er eindelijk iets van terug gaan zien. Wanneer de SP aan de macht zou komen gaat dit naar de mindere lonen en mensen die werkloos zijn enzo. Waar heb ik dan voor lopen bezuinigen?
mensen met een laag inkomen hebben juist "lopen bezuinigen", mensen met een topinkomen niet. zie daar het probleem.
Mensen met een hoog inkomen mogen ook best wat inleveren.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:41:59 #75
140991 sledge5hammer
pi_43739924
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:39 schreef slaveloos het volgende:

[..]

mensen met een laag inkomen hebben juist "lopen bezuinigen", mensen met een topinkomen niet. zie daar het probleem.
Mensen met een hoog inkomen mogen ook best wat inleveren.
mogen is prima......maar moeten krijg ik een beetje de kriebels van.
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:42:22 #76
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43739932
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:13 schreef robbedoes het volgende:

[..]

True! Ik ken genoeg mensen in mijn directe omgeving die vroeger geen poot uitstaken en super lui waren. Daarintegen heb ik tot mijn 27ste gestudeerd met amper inkomen en ieder dubbeltje omgedraaid. Als ik dadelijk een goede baan heb dan wil ik daar ook van genieten.
genieten kun je ook als je iets minder inkomen hebt hoor. En maak je geen zorgen, er is krapte op de arbeidsmarkt, ga een paar jaar jobhoppen totdat je een behoorlijk salaris hebt en klaag over belastingen tot je erbij neervalt, maar denk ook eens aan die mensen die niet gestudeerd hebben en na hun 27ste nog steeds geen cent te makken hebben.
Misgun die hun weekje turkije niet als je 3 keer per jaar op vakantie gaat.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:51:09 #77
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43740087
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:41 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

mogen is prima......maar moeten krijg ik een beetje de kriebels van.
lage inkomens moeten ook inleveren, wat is t verschil?
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:04:42 #78
140991 sledge5hammer
pi_43740329
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:51 schreef slaveloos het volgende:

[..]

lage inkomens moeten ook inleveren, wat is t verschil?
verschil is dat ik grote risico's neem, een goede opleiding heb genoten, veel uur draai in de week, veel mensen van werk voorzie....enz. enz. enz.

Ik ben ook meer voor een flattax. Gewoon de eerste 20000 euro belasting vrij en de rest van je inkomen belasten met 50 % ofzo. Dat is eerlijk.
pi_43740374
Maar het is dat mensen met een hoger inkomen al meer moeten inleveren.
En als hij heeft gestudeerd tot zijn 27ste en veel moeite heeft gedaan misgunt hij de mensen het weekje Turkije niet, hij wil voor zich zelf zorgen en dat hij zonder hulp van de regering op vakantie kan. Ik denk dat hij zelfs niet te lullig is om geforceerd geld te betalen voor andere en een beetje te delen, maar het moet niet te gek worden.
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:07:54 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43740410
quote:
Zojuist las ik een stukje over de onderstaande afbeelding. Het gaat over een gezin met 1 kind in een huurhuis van ¤500,-. Als dit waar is dan hoop je gewoon dat de SP aan de macht komt.
Wanneer bovengenoemd gezin langer dan 2 jaar zonder werk zit, heeft het ook nog recht op langduringheidstoeslag (ca. 120 euro), kan het beroep doen op bijzondere bijstand wanneer de wasmachine stuk gaat en in veel gemeenten zijn dit soort gezinnen vrijgesteld van bepaalde gemeentelijke belastingen. Opgeteld gemakkelijk 200 euro per maand.
Wanneer dit gezin 500 euro kwijt is aan huur hebben ze per maand 1376 euro te besteden.

In vergelijking het inkomen van Peter Modaal (buurman). Hij heeft geen sociale huurwoning, en ook geen recht op huursubsidies. Voor hetzelfde huis betaalt hij 750 euro huur.

Netto Loon: ca: 1650 euro
Kinderbijslag ca: 71 euro
Kinderkorting ca: 40 euro.

Zijn bestedingsruimte is 1011 euro per maand. Hij moet er echter ook geld reserveren om te kunnen werken.

Drie straten verderop woont Jaques bovenmodaal. Hij heeft een grote vrijstaande woning en dito hypotheek.

Netto loon: 3100 euro
Kinderbijslag: 71 euro
Kinderkorting: 0 euro
Hypotheekschuld: 800.000 euro.
HRA: 1200 euro.
Omdat de hypotheekrente die hij betaalt (2400 euro) voor de ene helft vergoed wordt middels de HRA, en de andere helft vervalt door de inflatie over zijn schuld woont hij in feite gratis.
Zijn bestedingsruimte is 1929 euro. Nog niet eens zo heel veel meer dan de vorige twee personen. Waarbij wel opgemerkt moet worden dat doordat de inflatie knaagt aan zijn schuldenlast van 8 ton, zijn feitelijke vermogen iedere maand met 1200 euro groeit.
The End Times are wild
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:09:09 #81
140991 sledge5hammer
pi_43740432
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:06 schreef blue-102 het volgende:
En als hij heeft gestudeerd tot zijn 27ste en veel moeite heeft gedaan misgunt hij de mensen het weekje Turkije niet, hij wil voor zich zelf zorgen en dat hij zonder hulp van de regering op vakantie kan. Ik denk dat hij zelfs niet te lullig is om geforceerd geld te betalen voor andere beetje te delen, maar het moet niet te gek worden.
Precies.......Natuurlijk is een beetje delen helemaal niet erg. Ik ben ook wel een beetje sociaal. Maar het zijn altijd de mensen met een hoog inkomen die aangepakt moeten worden......Waarom niet iedereen moet wat inleveren?

en kom dan niet aan met 'ja die kunnen het wel missen'........want zo ken ik er nog een paar......
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:12:11 #82
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43740493
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:04 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

verschil is dat ik grote risico's neem, een goede opleiding heb genoten, veel uur draai in de week, veel mensen van werk voorzie....enz. enz. enz.

Ik ben ook meer voor een flattax. Gewoon de eerste 20000 euro belasting vrij en de rest van je inkomen belasten met 50 % ofzo. Dat is eerlijk.
je spreekt dus over mensen met een eigen bedrijf, aandeelhoudereigenaars met een groot met hun eigen handen opgebouwd bedrijf, waar ze hoofdelijk aansprakelijk voor zijn (geen bv's dus). En die 150 of meer mensen aan het werk houden en die ook nog eens een goede opleiding op kosten van de staat hebben gehad en die zelfs met zo'n groot bedrijf nog en 140 uur per week werken, niet de vlucht naar Belgie hebben genomen.

Ik denk inderdaad dat we voor die 200 mensen in nederland best een uitzondering mogen maken.
Al het midden en hoger kader van de ING, ABN, Philips, de ziekenhuizen en de adviseurs die freelancen etc, Bouwvakkers die geen opeliding op nivo hebben genoten en een groot bedrijf hebben opgebouwd tellen natuurlijk niet mee.
OK, die 30 mensen mogen dan best een uitzonderingspositie innemen, de rest moet gewoon eens ophouden met zeuren en gaan kijken in een achtestandswijk, waar de mensen de vakantie doorbrengen met op een kratje bier voor je huis zitten.
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:12:49 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43740514
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:09 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

Precies.......Natuurlijk is een beetje delen helemaal niet erg. Ik ben ook wel een beetje sociaal. Maar het zijn altijd de mensen met een hoog inkomen die aangepakt moeten worden......Waarom niet iedereen moet wat inleveren?

en kom dan niet aan met 'ja die kunnen het wel missen'........want zo ken ik er nog een paar......
In feite zijn het niet de mensen met een hoog inkomen die altijd aangepakt worden. Alle verbruiksbelastingen zijn voor hun net zo hoog, dus vormen ze een kleiner percentage van hun inkomen, en de enige progressieve belasting die we hebben, de inkomstenbelasting, kunnen dezen dmv de hypotheekrenteaftrek voor een heel groot deel omzeilen.

Wanneer je een grafiek zou maken van de werkelijke belastingdruk (als percentage van het inkomen) dan zou deze er uit zien als de bult van een dromedaris. Laag voor de hogere- en onderinkomens, en een dikke bult in het midden.

Het geweeklaag dat de hogere inkomens in Nederland altijd het haasje zouden zijn is dus volkomen onterecht.
The End Times are wild
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:17:57 #84
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43740641
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:06 schreef blue-102 het volgende:
En als hij heeft gestudeerd tot zijn 27ste en veel moeite heeft gedaan misgunt hij de mensen het weekje Turkije niet, hij wil voor zich zelf zorgen en dat hij zonder hulp van de regering op vakantie kan. Ik denk dat hij zelfs niet te lullig is om geforceerd geld te betalen voor andere en een beetje te delen, maar het moet niet te gek worden.
het vreemde van de laatste 4 jaar is juist dat mensen met een heeeeel hoog inkomen minder hoefden in te leveren, denk maar aan loonmatiging in bedrijven waar het al goed begint te gaan. Maar je hebt natuurlijk gelijk, als je denkt dat je niet meer zonder hulp op vakantie kunt terwijl je een topinkomen hebt, dat dat niet in de haak is. Ik geloof t niet zo, ik denk dat met een hoog inkomen graag klagen over hoe slecht ze t hebben.
pi_43740904
quote:
Bedrijven zullen Nederland verlaten
Hoe weet je dat? Ik zie nergens een onderbouwing. Dus is dit speculatie, en dus stemmingmakerij.
quote:
De werkloosheid zal oplopen tot ongekende hoogten
Hoe weet je dat? Ik zie nergens een onderbouwing. Dus is dit speculatie, en dus stemmingmakerij.
quote:
En de immigratie zal weer enorm toenemen.
quote:
Met een stem op de de neo-marxistische SP ben je maar van één ding zeker: het broze herstel van de economie wordt in de knop gesmoord en Nederland wordt het Albanië van West-Europa.
Je speelt hier in op angstgevoelens van de mens door de SP te associeren met de negatieve excessen van het communisme. Dat is een drogreden. Hetzelfde geldt wanneer je beweer dat Nederland het Albanie van West-Europa wordt.

Inspelen op angst, geen onderbouwingen, en speculeren. Zo kan ik ook een discussie winnen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:38:17 #86
162183 MySQLandPHP
The world\\\\\\\'s most p
pi_43741088
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wanneer bovengenoemd gezin langer dan 2 jaar zonder werk zit, heeft het ook nog recht op langduringheidstoeslag (ca. 120 euro), kan het beroep doen op bijzondere bijstand wanneer de wasmachine stuk gaat en in veel gemeenten zijn dit soort gezinnen vrijgesteld van bepaalde gemeentelijke belastingen. Opgeteld gemakkelijk 200 euro per maand.
Wanneer dit gezin 500 euro kwijt is aan huur hebben ze per maand 1376 euro te besteden.

In vergelijking het inkomen van Peter Modaal (buurman). Hij heeft geen sociale huurwoning, en ook geen recht op huursubsidies. Voor hetzelfde huis betaalt hij 750 euro huur.

Netto Loon: ca: 1650 euro
Kinderbijslag ca: 71 euro
Kinderkorting ca: 40 euro.

Zijn bestedingsruimte is 1011 euro per maand. Hij moet er echter ook geld reserveren om te kunnen werken.

Drie straten verderop woont Jaques bovenmodaal. Hij heeft een grote vrijstaande woning en dito hypotheek.

Kinderbijslag: 71 euro
Kinderkorting: 0 euro
HRA: 1200 euro.
Omdat de hypotheekrente die hij betaalt (2400 euro) voor de ene helft vergoed wordt middels de HRA, en de andere helft vervalt door de inflatie over zijn schuld woont hij in feite gratis.
Zijn bestedingsruimte is 1929 euro. Nog niet eens zo heel veel meer dan de vorige twee personen. Waarbij wel opgemerkt moet worden dat doordat de inflatie knaagt aan zijn schuldenlast van 8 ton, zijn feitelijke vermogen iedere maand met 1200 euro groeit.

lenen.nl? Dat kan toch nooit man...
The world\\\'s most popular open source database..
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:56:10 #87
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43741511
Laat me raden... er waren nog geen SP-zeiktopics?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43741864
Ik snap de TT niet echt als de eerste drie punten van het "betoog" meteen de schatkist behoorlijk spekken juist
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:23:42 #89
140991 sledge5hammer
pi_43742248
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:56 schreef Verbal het volgende:
Laat me raden... er waren nog geen SP-zeiktopics?

V.
Het is al eerder voorbij gekomen........Bashtopics zat.....waarom? Omdat de meeste mensen de partij programma's niet goed lezen. En de standpunten van de partijen niet kennen. Hierdoor stemmen ze maar op de SP want Jan is zo aardig.

Pim was ook heel aardig en je ziet wat dat te betekenen had.
pi_43755580
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:12 schreef teamlead het volgende:
tegenvraag: waarom niet? Ik heb het niet over "oud geld" ofzo, maar als ik gestudeerd heb en me de pestpokken werk, waarom zou ik daar dan niet voor beloond mogen worden? Waarom zou ik gestraft moeten worden voor het feit dat ik wel moeite gedaan heb?
Er is imho helemaal niets eerlijks aan de "eerlijke verdeling" die de SP voor staat
Ik begrijp elke keer niet dat het als "gestraft worden" wordt opgevat dat je het beter hebt, en beter blijft houden, dan een heleboel anderen. Als ik een belastingvoordeeltje waar ik jarenlang van heb geprofiteerd zonder dat ik het echt nodig had, kwijtraak, en tegelijkertijd krijgt een buschauffeur, die zich al jarenlang het schompes werkt voor een loon dat ver ligt onder het mijne, er maandelijks een beetje bij, dan nog wil ik nog steeds niet met 'm ruilen hoor
pi_43755700
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:23 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

Pim was ook heel aardig en je ziet wat dat te betekenen had.
Dat kun je niet vergelijken, je weet nooit hoe het gelopen was als Pim in leven was gebleven.
  woensdag 22 november 2006 @ 08:18:34 #92
140991 sledge5hammer
pi_43772545
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 18:23 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat kun je niet vergelijken, je weet nooit hoe het gelopen was als Pim in leven was gebleven.
klopt......met Pim was de LPF een georganiseerde chaos.....zonder Pim bleef er alleen chaos over. Dit is wat er bij de SP ook staat te gebeuren. Nu maar hopen dat Jan blijft zitten waar hij zit en de boel op orde kan houden.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:17:11 #93
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_43779301
sp moet optyfen
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 22 november 2006 @ 13:40:00 #94
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43780076
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:17 schreef B_BOY het volgende:
sp moet optyfen
Goede inhoudelijke bijdrage, jij gaat hopelijk niet stemmen?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 22 november 2006 @ 13:41:15 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43780113
pi_43780125
De schatkist is van het volk. Niet van een stelletje elitaire bozo's ..
  woensdag 22 november 2006 @ 14:38:37 #97
140991 sledge5hammer
pi_43781862
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:41 schreef Omkron het volgende:
De schatkist is van het volk. Niet van een stelletje elitaire bozo's ..
ja en dat moet vergeven worden onder het volk en niet alleen de armsten........wat nu dus wel gaat gebeuren.
pi_43782024
SP moet zelf in die kist gaan zitten en er niet meer uit komen
  woensdag 22 november 2006 @ 14:48:02 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43782183
Wat denken jullie dat juist de sp wil doen, het verdelen, juist andere partijen doen het niet, en geven het juist aan de rijksten.
pi_43782364
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:48 schreef BaajGuardian het volgende:
het verdelen
Ga er maar eens voor werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')