we ontlopen iig Chelsea of Barcaquote:Op zondag 19 november 2006 23:50 schreef LudoSanders het volgende:
Ookal was ik geen fan van het aanstellen van Koeman, hij heeft het momenteel goed voor elkaar. Zo vroeg kwalificeren voor de 2e ronde is trouwens helemaal niet zo leuk, van mij mag die knock out fase beginnen waarin ik heel benieuwd ben wie we loten. Dit PSV heeft tegen elk team een kans!
Al hoop ik Chelsea en Barca mochten ze zich plaatsen voorlopig nog ff ontlopen. Lyon hoef ik helemaal niet te zien..
Chelsea zou ik fantastisch vinden. Qua resultaat natuurlijk niet, maar ik droom er al jaren van dat m'n twee favoriete clubs tegen elkaar gaan spelen.quote:Op zondag 19 november 2006 23:50 schreef LudoSanders het volgende:
Ookal was ik geen fan van het aanstellen van Koeman, hij heeft het momenteel goed voor elkaar. Zo vroeg kwalificeren voor de 2e ronde is trouwens helemaal niet zo leuk, van mij mag die knock out fase beginnen waarin ik heel benieuwd ben wie we loten. Dit PSV heeft tegen elk team een kans!
Al hoop ik Chelsea en Barca mochten ze zich plaatsen voorlopig nog ff ontlopen. Lyon hoef ik helemaal niet te zien..
maar destijds had je pana als tegenstander, dat is natuurlijk minder aansprekend. Nu heb je mooi nog een wedstrijd tegen Liverpool en een thuiswedstrijd. Dus gewoon 2 fatsoenlijke wedstrijden!quote:Op maandag 20 november 2006 00:37 schreef ganzenherder het volgende:
Zin in woensdag![]()
In het slechtste geval hebben de spelers er een leerzame ervaring bij.
Alhoewel ik niet graag terugdenk aan die laatste CL wedstrijd van 2 seizoenen terug, toen een resultaat behalen ook nietmeer noodzakelijk was![]()
Ik geloof werkelijk waar niet dat je daar echt blij mee kunt zijn...quote:Op maandag 20 november 2006 00:13 schreef mcyodogg het volgende:
maar ik droom er al jaren van dat m'n twee favoriete clubs tegen elkaar gaan spelen.
Kan me eigenlijk niet goed voorstellen hoe het zal zijn. Ik denk dat ik het zo voel vanwege het idee van de twee meest fantastische teams tegelijk op een veld. Maar nu ik er zo over nadenk, dalijk is het zover: staan ze daar tegenover elkaar in de achtste finale Champions League. Ga je sowieso met een kutgevoel naar huis. Elk doelpunt van de avond zou waarschijnlijk als een tegendoelpunt aanvoelen.quote:Op maandag 20 november 2006 01:23 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik geloof werkelijk waar niet dat je daar echt blij mee kunt zijn...
Ik ben iig blij dat mijn FC en Arsenal iig nooit in een officiele wedstrijd tegen elkaar komen te staan.
We staan 3 punten voor en het seizoen duurt nog heeeeeeeel lang. 2 landurige blessures van belangrijke spelers en het ziet er ineens allemaal heel anders uit. Maar dat we er goed voor staan is een feitquote:Op zondag 19 november 2006 22:09 schreef ErikT het volgende:
Nou, we worden dus weer kampioen,
Met zo'n kaartje van het stadion wellichtquote:Op maandag 20 november 2006 10:44 schreef valek het volgende:
Is het misschien leuk om in het grote psv topic te vermelden wie er allemaal een seizoenskaart heeft en waar hij/zij zit in het stadion?
Count me in @ NNquote:Op maandag 20 november 2006 11:17 schreef appelsientje het volgende:
Ik vind deze mooier
[afbeelding]
Oja
PSV
Ik sta altijd in Xquote:Op maandag 20 november 2006 11:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Count me in @ NN
En Billybeflap ook trouwens.
als je oude topics zoekt kan dat via zoeken.fok.nl of google.fok.nl. Maar als je een specefiek deel zoekt kan ik je misschien helpen want ik ben bezig met het maken van een lijst van alle PSV topics. Misschien kunnen we daar wat leuks mee doen voor het 200ste deelquote:Op maandag 20 november 2006 11:37 schreef Romanticguy het volgende:
Misschien een heel stomme vraag, maar hoe vind ik eerder geposte "Het grote PSV topic # ...." terug?
Groeten!
Vet, die is goed !!quote:'PSV wil én mag Leonardo in winter halen'
20/11/2006 11:21
Als Leonardo wil, voetbalt hij vanaf januari in het shirt van PSV. De Eindhovense club heeft zich bij NAC Breda en de Braziliaanse aanvaller gemeld voor een tussentijdse transfer. 'Het is nu aan hem een beslissing te nemen', vertelde PSV's technisch manager Stan Valckx in het Eindhovens Dagblad.
Volgens deze krant sprak Leonardo vorige week met de leiding van de Eindhovense club. Valckx heeft van de raad van commissarissen toestemming gekregen om de transfer af te ronden. Voor 750.000 euro mag Leonardo weg bij NAC Breda.
'Leonardo is er nog niet uit', reageerde Hans Coret, de belangenbehartiger van Leo. 'Het gaat ook allemaal zo snel. Hij weet ook nog niet of hij in de winterstop of in de zomer verkast.' De speler zelf houdt zich eveneens op de vlakte: 'Ik heb geen haast. Ik zou niet weten wanneer ik kan nadenken over mijn toekomst, want ik ben volledig bezig met NAC en de competitie is net begonnen.'
PSV-coach Ronald Koeman liet onlangs weten dat hij op zoek is naar versterking voor de aanval, omdat hij erg krap zit in zijn offensieve spelers. Maar Koeman is niet de enige die op Leonardo aast. Ook Ajax zou belangstelling hebben getoond, terwijl Tottenham Hotspur volgens Engelse media al een akkoord zou hebben met de rebelse speler.
Tenslotte deed zijn huidige club NAC vorige week nog een poging Leonardo over te halen zijn in juli aflopende contract te verlengen. 'Niet geschoten is altijd mis', legde technisch directeur Earnest Stewart uit. 'We hopen dat hij in elk geval tot het einde van het seizoen blijft.'
ik ook nietquote:Op maandag 20 november 2006 12:31 schreef rubbereend het volgende:die komediant hoef ik niet bij PSV te zien hoor
Leo is echt niet zo goed hoor.quote:Op maandag 20 november 2006 13:19 schreef cultheld het volgende:
Ze hebben ook een tijdje andersom gespeeld, kan nu weer, maar dan met Leo op 10. Daar heeft ie namelijk alle kwaliteiten voor.
Goede voorzet, goed spelinzicht, veel creativiteit, perfect linkerbeen; Een prima aanwinst voor PSV. Dat ie mentaal een steekje los heeft zitten doet er niet zoveel toe als hij geen matigheid om zich heen heeft lopen. En mocht Leo tegenvallen, dan verkoop je 'm na een seizoen aan Betis of zo en maak je een paar miljoen euro winstquote:Op maandag 20 november 2006 13:26 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Leo is echt niet zo goed hoor.
Eeder een beetje overhypt.
Elke mislukte actie meteen van: Oh Leonardo wat doet hij dat mooi.
Terwijl hij eigenlijk geen bijzondere dingen laat zien.
Zijn ego is gewoon te groot ik zie hem al alles zelf doen.quote:Op maandag 20 november 2006 13:59 schreef ganzenherder het volgende:
Dat hij zich maar eens eerst normaal gaat gedragen, hij komt over als een verwend irritant en zielig ettertje![]()
Als ze hem fftjes een jaar naar een heropvoedkamp sturen mag hij wel komen wat mij betreft....
quote:Op maandag 20 november 2006 14:01 schreef Neoktheone het volgende:
* Neoktheone zit met gewonnen seizoenskaarten op GG (afgelopen zaterdag voor het eerst)
Ik ben wel benieuwd naar die gozers trouwens.quote:Op maandag 20 november 2006 14:00 schreef rubbereend het volgende:
[afbeelding]
Beerens maakte vandaag meteen kennis met onze Chinezen
dat was de voorzitter niet maar de technisch directeur.quote:Op maandag 20 november 2006 14:18 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die gozers trouwens.
Wat Leonardo betreft houd ik m'n hart vast; ik weet echt totaal niet of hij in onze cultuur zal passen. Ajax was ook concreet geïnteresseerd gaf de voorzitter gisteren toe (Studio Voetbal).
rij 43 (op één na hoogste rijquote:Op maandag 20 november 2006 14:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]geef je kaarten weg; geef je hoek plaatsen weg
![]()
waar in het vak zit je ongeveer?
dat klopt je kan er mooi iedere wedstrijd bij zijnquote:Op maandag 20 november 2006 16:19 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
rij 43 (op één na hoogste rij) Wel goed zicht, maar je hebt voortdurend de neiging om voorover te hangen
![]()
Ach ja, broertje van mijn vriendin heeft ze gewonnen bij een Talpa sms spel. Ben al lang blij dat ik er ook misbruik van mag maken
Had 3/4 seizoen terug een seizoenskaart op rij 42, vak FF en vorig seizoen op rij 34 ZZ. Een goed overzicht heb je wel, maar tegenwoordig probeer ik altijd zo laag mogelijk te zitten, dan maak je de wedstrijd toch op een andere manier mee vind ik, Vooral sinds de hekken weg zijnquote:Op maandag 20 november 2006 16:19 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
rij 43 (op één na hoogste rij) Wel goed zicht, maar je hebt voortdurend de neiging om voorover te hangen
![]()
Ach ja, broertje van mijn vriendin heeft ze gewonnen bij een Talpa sms spel. Ben al lang blij dat ik er ook misbruik van mag maken
3 jaar lang zelfsquote:Op maandag 20 november 2006 17:07 schreef ganzenherder het volgende:
Oja heb ook al 2/3x achter zon klote tyfus pilaar gezeten, ik hoop niet dat iemand ooit een seizoenskaart voor die plaatsen heeft gehad, verschrikkelijk irritant.![]()
Ik vind het wel zo rechtvaardig om die plaatsen wat goedkoper te maken, in het slechtste geval mis je gewoon een groot stuk van het veld. Net als vak Z waar je vroeger geen zak zag doordat je omringd was door hekken, nu zal het wel meevallen daar lijkt me?quote:Op maandag 20 november 2006 18:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
3 jaar lang zelfs. Niet recht erachter maar wel dat ie dus door je "beeld" loopt. Nu zitten we er gelukkig voor. Kost misschien 30 euro per seizoen meer maar daar kan je het niet voor laten.
kopen voor weinig geld, af en toe ff in de CL laten showen en dan komen er vanzelf wel bieders.quote:Op maandag 20 november 2006 18:52 schreef MrSASO het volgende:
Jullie mogen blij zijn met Leonardo, met hem erbij heb je nog een mannetje achter de hand voor het geval Farfan volgend jaar vertrekt.
En ik geloof best dat hij beter zal draaien in een team zoals PSV, hij heeft er meer concurrentie dan bij Nac/Feyenoord.
Een erg slimme zet van PSV aangezien hij maar 750.000 Euro gaat kosten.
quote:'PSV besluit Mendez definitief over te nemen'
Volgens Radio Sucre heeft PSV de voormalig club van Edison Mendez Liga Universitaria de Quito laten weten definitief de optie op de koop van de middenvelder te willen lichten. Volgens de club uit Ecuador zou een en ander in december afgerond worden.
quote:20/11/2006 - Afellay loopt knieblessure op op training
Ibrahim Afellay heeft maandag op de training een knieblessure opgelopen. Dinsdag zal bekeken worden hoe ernstig de blessure is. "Ik verstapte me een beetje. Ik probeerde nog door te trainen, maar het doorzakken was een probleem. Ik hoop dat het morgen beter is", zo leit Afellay weten voor de microfoon van Radio 1.
Hij zou ook een keer 2 maanden blessurevrij blijvenquote:
PSV TV sprak ook met Ismail Aissati, die terugkomt van een hamstringblessure. De middenvelder hoopt er tegen FC Utrecht weer bij te zijn, de wedstrijd van woensdag komt echter nog te vroeg.quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:06 schreef cultheld het volgende:
Aissati in plaats van Afellay laten spelen
quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:52 schreef cultheld het volgende:
Oh ja, vanwege die hamstring he, stom dat ik daar niet aan had gedacht. Je zou toch bijna opportunistisch 4-3-3 gaan spelen met Kluivert als aanvalsleider...
quote:Op dinsdag 21 november 2006 02:31 schreef mcyodogg het volgende:
Iemand op een Liverpool-forum noemde Jan Kromkamp een reincarnatie van Hermey the Elf uit 'Rudolph the Red-Nosed Reindeer'.
[afbeelding]
![]()
quote:PSV leuker dan Ajax
Gepubliceerd op maandag 20 november 2006
- COLUMN -
Sinds jaar en dag krijgt PSV te weinig waardering. De media zetelen grotendeels in de Randstad en altijd was er wel wat te mekkeren over die ‘boeren’. Maar de realiteit is dat PSV reeds jarenlang het beste speelt van alle clubs. Van een top-3 is al tijden geen sprake meer, omdat Feyenoord een wandelend patiënt is met af een toe een opleving. En van een top-2 kun je feitelijk ook niet meer spreken. PSV doet het jaar in jaar uit met minder mogelijkheden beter dan Ajax.
Als de provincieclub de prestaties van de afgelopen jaren had neergezet in de hoofdstad was men in de media loftrompetten tekort gekomen. Die werden nu alleen omdat het moest en dan nog mondjesmaat gestoken over dat niet geliefde PSV. De Vrije Man erkent al lang de suprematie van ‘beneden de rivieren.’
Pas de laatste tijd wordt her en der PSV positief bejegend. Ajax-trainer Henk ten Cate toonde zich daarover verbaasd, want er zou nog steeds niet aantrekkelijk gespeeld worden. Zondagavond bezigde Martin van Geel, technisch directeur bij Ajax, woorden van die strekking. Altijd en te eeuwig hetzelfde valse liedje.
Aanvallend voetbal kansloos
De Vrije Man is het zat en neemt het maar weer eens op voor PSV. De clubfilosofie is beter (diep ik een andere keer uit), in prestaties ontstijgt men Ajax ruim en, let op, ook de manier van voetballen is attractiever dan die van de voorspelbaar spelende concurrent. AZ laat ik hier nog even buiten beschouwing. Die club heeft nog niets gepresteerd en zou dat wel zo zijn, ook in Alkmaar lijdt men aan die vervelende aanvalsziekte.
Al sinds 1974 wordt in ons land op instigatie van Johan Cruijff het aanvallende voetbal gepredikt. Die visie heeft meer gekost dan het heeft opgeleverd. Alleen Louis van Gaal is er midden jaren negentig succesvol mee geweest. En dat was direct voor het laatst.
Dergelijk voetbal, het spel dat Ajax en dus Oranje nastreven, is geanalyseerd, gefileerd, weerlegd door de concurrentie. Barcelona? Ook dat kon vorig jaar tegen Chelsea en AC Milan alleen triomferen omdat er behoudend werd gespeeld, zelfs in Camp Nou.
Aanvallend voetbal irriteert
De Vrije Man gaat nog een stap verder. Niet alleen omdat dat zogenaamde aanvallen de winstkansen verkleint, doet het zeer aan de ogen, ook het spel op zich geeft geen kick meer. In topsport geldt maar één ding: winnen. Voor vermaak ga je naar circus Elleboog. En het is niet eens vermakelijk, dat spelen via geijkte patronen op de helft van de tegenstander. Gek wordt een mens ervan. Altijd dat via tig schijven naar voren schuiven. Nooit diepte, te zelden snelheid.
De tegenstander, in deze column PSV, maar je kunt er ook elke andere buitenlandse topclub voor invullen, lacht zich een slag in de rondte. Heerlijk, zo’n naïeve opponent die volgens vaste combinaties op jouw helft zijn kop in de strop komt steken.
‘Vanavond om elf uur ga ik inbreken via het zolderraam’, zo lang van tevoren kondigt Ajax een aanval aan. Nogal wiedes dat dit raam simpel te verdedigen is. De Amsterdammers hadden vorige week een overwicht in de eerste helft tegen PSV. En in hoeveel kansen resulteerde dat? In hoeveel kansen werden er in een identieke tweede helft gisteren tegen FC Twente gecreëerd?
Lust voor het oog
In het moderne topvoetbal worden andere dingen gevraagd. Om te beginnen tactisch inzicht, weten hoe je moet zakken, geen ruimte achterin weggeven, zorgen dat alles goed staat, een blok neerzetten, de individuele actie bij de tegenstander via rugdekking eruit halen, een overtreding maken waar dat moet, er via twee, drie passes razendsnel uitkomen, of een spits direct wegsturen met een dieptepass, een overtreding uitlokken op een gunstige plek, nooit zo ten aanval trekken dat het achterin open ligt, eerst ruimte weggeven om die middels een dodelijke dolkstoot te benutten.
Een goede ploeg kan dit, traint hierop. En dan ook nog eens fysiek je mannetje staan, je niet weg laten zetten, uitdelen waar uitgedeeld moet worden. Lees de vorige alinea opnieuw en ga nu eens door die bril kijken naar PSV. Op zijn minst probeert men in Eindhoven zo te spelen!
Dat zogenaamde aanvallende voetbal van Ajax en Oranje is eigenlijk defensief en niet leuk om naar te kijken. Omdat aanvallen op die manier langzaam, voorspelbaar en kansloos is (alles overdreven gesteld uiteraard). Nog harder: PSV speelt aanvallend, attractief, snel, verrassend, dodelijk, volgens de wetten van het moderne voetbal, waar Ajax en Oranje ouderwets spelen. Duidelijk genoeg zo? Deze lof wilde ik PSV toezwaaien.
NB: Uw Vrije Man gaat de komende weken buitengaats om zich te verdiepen in nieuwe voetbalconcepten!
Mooi stukjequote:Op dinsdag 21 november 2006 09:23 schreef jpg97 het volgende:
Ik weet niet of dit al eens voorbij is gekomen, maar het slaat de spijker wel precies op z'n kop:
[..]
quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:13 voetballen omdat ze daar niks van te vrezen hebben, maar als de top 7 in beeld komt, graaft PSV zich in en gaat wachten op de counter. En daarin is PSV gewoon een topploeg. No denying that. Afbraakvoetbal en tevreden met [b]1-0 naar huis![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:51 schreef aldostuta het volgende:
dat AZ de UEFA Cup halve finale haalde
quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:23 schreef jpg97 het volgende:
Ik weet niet of dit al eens voorbij is gekomen, maar het slaat de spijker wel precies op z'n kop:
[..]
Ik vond het Dynamo Kiev ten tijde van Shevchenko en Rebrov ook erg mooi om naar te kijken, geweldig effectief.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:57 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]![]()
wie heeft dit trouwens geschreven. ok, het is een beeeetje over the top, maar wel met goede intenties.
persoonlijk vind ik het mooi wanneer een ploeg de bal verovert achterin en via enkele passes bij de tegengoal eindigt en scoort. hoezo niet attractief?
idd, dynamo met sheva en rebrovquote:Op dinsdag 21 november 2006 10:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ik vond het Dynamo Kiev ten tijde van Shevchenko en Rebrov ook erg mooi om naar te kijken, geweldig effectief.![]()
Eerste zin is weer typisch Calimero. Ik lees in het hele stuk niets over de CL-reeks van twee jaar terug, waar psv zeer veel waardering oogste. Maar er wordt liever met de vinger naar Amsterdam gewezen. De laatste zin is bijna lachwekkend. Ajax werd in 2004 nog landskampioen. Psv heeft niet gek veel minder mogelijkheden dan Ajax, enkel al vanwege de naam. Veel spelers komen graag naar Eindhoven. Dus waarom dat niet als positief punt pakken, maar weer de vergelijking maken met Ajax?quote:Sinds jaar en dag krijgt PSV te weinig waardering. De media zetelen grotendeels in de Randstad en altijd was er wel wat te mekkeren over die ‘boeren’. Maar de realiteit is dat PSV reeds jarenlang het beste speelt van alle clubs. Van een top-3 is al tijden geen sprake meer, omdat Feyenoord een wandelend patiënt is met af een toe een opleving. En van een top-2 kun je feitelijk ook niet meer spreken. PSV doet het jaar in jaar uit met minder mogelijkheden beter dan Ajax.
Weer dat calimero gedrag. Dat is twee keer in twee alinea's. Toen Ajax de kwartfinale van de CL haalde was de media ook alles behalve positief. Dat ging toen gepaard met bergen gelijke spelen. De media was ten tijde van het CL-succes van psv een stuk positiever. De laatste zin is een smerige verheerlijking van de columnist zelf. Arrogant, haast.quote:Als de provincieclub de prestaties van de afgelopen jaren had neergezet in de hoofdstad was men in de media loftrompetten tekort gekomen. Die werden nu alleen omdat het moest en dan nog mondjesmaat gestoken over dat niet geliefde PSV. De Vrije Man erkent al lang de suprematie van ‘beneden de rivieren.’
Pertinent niet waar. Ten Cate oordeelde dat Ajax beter was, psv geen kans heeft gehad en door een pure lucky scoorde. Om maar eens terug te vallen op het niveau van dit artikel, Ajax had eens op deze manier moeten winnen... Dan was de term Lucky Ajax weer uit de kast gehaald. Gelijke monnikken?quote:Pas de laatste tijd wordt her en der PSV positief bejegend. Ajax-trainer Henk ten Cate toonde zich daarover verbaasd, want er zou nog steeds niet aantrekkelijk gespeeld worden. Zondagavond bezigde Martin van Geel, technisch directeur bij Ajax, woorden van die strekking. Altijd en te eeuwig hetzelfde valse liedje.
Heel lulverhaal kort samengevat: aanvallend voetbal is kut, resultaatvoetbal is goed. Vond deze meneer dat ook na de onterechte uitschakeling door AC Milan?quote:Aanvallend voetbal kansloos
De Vrije Man is het zat en neemt het maar weer eens op voor PSV. De clubfilosofie is beter (diep ik een andere keer uit), in prestaties ontstijgt men Ajax ruim en, let op, ook de manier van voetballen is attractiever dan die van de voorspelbaar spelende concurrent. AZ laat ik hier nog even buiten beschouwing. Die club heeft nog niets gepresteerd en zou dat wel zo zijn, ook in Alkmaar lijdt men aan die vervelende aanvalsziekte.
Al sinds 1974 wordt in ons land op instigatie van Johan Cruijff het aanvallende voetbal gepredikt. Die visie heeft meer gekost dan het heeft opgeleverd. Alleen Louis van Gaal is er midden jaren negentig succesvol mee geweest. En dat was direct voor het laatst.
Dergelijk voetbal, het spel dat Ajax en dus Oranje nastreven, is geanalyseerd, gefileerd, weerlegd door de concurrentie. Barcelona? Ook dat kon vorig jaar tegen Chelsea en AC Milan alleen triomferen omdat er behoudend werd gespeeld, zelfs in Camp Nou.
Aanvallend voetbal irriteert
De Vrije Man gaat nog een stap verder. Niet alleen omdat dat zogenaamde aanvallen de winstkansen verkleint, doet het zeer aan de ogen, ook het spel op zich geeft geen kick meer. In topsport geldt maar één ding: winnen. Voor vermaak ga je naar circus Elleboog. En het is niet eens vermakelijk, dat spelen via geijkte patronen op de helft van de tegenstander. Gek wordt een mens ervan. Altijd dat via tig schijven naar voren schuiven. Nooit diepte, te zelden snelheid.
De tegenstander, in deze column PSV, maar je kunt er ook elke andere buitenlandse topclub voor invullen, lacht zich een slag in de rondte. Heerlijk, zo’n naïeve opponent die volgens vaste combinaties op jouw helft zijn kop in de strop komt steken.
‘Vanavond om elf uur ga ik inbreken via het zolderraam’, zo lang van tevoren kondigt Ajax een aanval aan. Nogal wiedes dat dit raam simpel te verdedigen is. De Amsterdammers hadden vorige week een overwicht in de eerste helft tegen PSV. En in hoeveel kansen resulteerde dat? In hoeveel kansen werden er in een identieke tweede helft gisteren tegen FC Twente gecreëerd?
Lust voor het oog
In het moderne topvoetbal worden andere dingen gevraagd. Om te beginnen tactisch inzicht, weten hoe je moet zakken, geen ruimte achterin weggeven, zorgen dat alles goed staat, een blok neerzetten, de individuele actie bij de tegenstander via rugdekking eruit halen, een overtreding maken waar dat moet, er via twee, drie passes razendsnel uitkomen, of een spits direct wegsturen met een dieptepass, een overtreding uitlokken op een gunstige plek, nooit zo ten aanval trekken dat het achterin open ligt, eerst ruimte weggeven om die middels een dodelijke dolkstoot te benutten.
Een goede ploeg kan dit, traint hierop. En dan ook nog eens fysiek je mannetje staan, je niet weg laten zetten, uitdelen waar uitgedeeld moet worden. Lees de vorige alinea opnieuw en ga nu eens door die bril kijken naar PSV. Op zijn minst probeert men in Eindhoven zo te spelen!
Dat zogenaamde aanvallende voetbal van Ajax en Oranje is eigenlijk defensief en niet leuk om naar te kijken. Omdat aanvallen op die manier langzaam, voorspelbaar en kansloos is (alles overdreven gesteld uiteraard). Nog harder: PSV speelt aanvallend, attractief, snel, verrassend, dodelijk, volgens de wetten van het moderne voetbal, waar Ajax en Oranje ouderwets spelen. Duidelijk genoeg zo? Deze lof wilde ik PSV toezwaaien.
NB: Uw Vrije Man gaat de komende weken buitengaats om zich te verdiepen in nieuwe voetbalconcepten!
Niet de club, de manier van spelen...quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:26 schreef Zwansen het volgende:
Wat is er mis mee om je eigen club te verdedigen? Is dat triest?
Mooie inhoudelijke reactie.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:47 schreef Zwansen het volgende:
Wel grappig om te zien dat het Calimeroën nu toch echt in de richting A'dam verschuift.
Heb niet het idee dat het sarcasme was. Ik deel de mening van Ten Cate wel. Nogmaals, Ten Cate stelt dat Ajax net iets beter was dan psv maar dat de laatste ploeg door een lucky heeft gewonnen. Ik zie niet in wat daar fout aan is?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:19 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik wil niet veel zeggen maar ik had het idee dat het een heel erg sarcastisch stukje was, zo kwam het wel op me over.
En aan alle ajacieden: PSV speelt dit seizoen echt anders dan de jaren ervoor hoor, maar als je blind de mening van je trainer overneemt, dan is het gemakkelijk praten. Ik zeg niet dat het iedere wedstrijd sprankelt, maar toch wel vele malen vaker dan hiervoor hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |