What the hellquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:18 schreef Perruche het volgende:
dat van die lettergrepen / woorden tellen, dan heb ik ook (gehad!)
nu niet meer, maar vroeger wist ik binnen 3 tot 5 seconden hoeveel lettergrepen en letters een zin had. Mijn papa's favoriet was "disdiadogokinetischemiastenenoftamoplegie", hij kon niet geloven dat ik zo snel wist hoeveel letters daarin zaten.
Ik doe het nu niet meer omdat ik het niet meer nodig heb, maar ik was in die tijd inderdaad ook heel erg goed in die patronen ontdekken in cijferreeksen enzo. Misschien toch weer eens oefenen, was wel erg grappig!
volgens zijn latinus imaginagus betekent dat "de onwillekeurige zaagtandvormige beweging van het oog"quote:
Google kent het nietquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
volgens zijn latinus imaginagus betekent dat "de onwillekeurige zaagtandvormige beweging van het oog"
nog steeds mijn favoriete woord ooit!
OT: een favoriet cijfer heb ik niet.
Perruche.quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:18 schreef Perruche het volgende:
nu niet meer, maar vroeger wist ik binnen 3 tot 5 seconden hoeveel lettergrepen en letters een zin had. Mijn papa's favoriet was "disdiadogokinetischemiastenenoftamoplegie", hij kon niet geloven dat ik zo snel wist hoeveel letters daarin zaten.
Ik doe het nu niet meer omdat ik het niet meer nodig heb, maar ik was in die tijd inderdaad ook heel erg goed in die patronen ontdekken in cijferreeksen enzo. Misschien toch weer eens oefenen, was wel erg grappig!
Ja! ik zag deze post en vond het zo gaaf dat iemand dat ook had!quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Perruche.Zit jij hier gewoon ineens in WFL te posten?
PM.quote:Op donderdag 19 juni 2008 00:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja! ik zag deze post en vond het zo gaaf dat iemand dat ook had!
wanneer zieik je weer?
Had jij dat dan ook met al die regeltjes en zo? Vertel eens wat meerquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:18 schreef Perruche het volgende:
quote:Op maandag 20 november 2006 13:03 schreef Haushofer het volgende:
80. Want da's prachtig.
hoe vaak is ie al gemaakt de laatste maanden![]()
quote:Op zondag 15 juni 2008 11:55 schreef Haushofer het volgende:
80. Dat rijmt immers op 'prachtig'.
schopje.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:01 schreef Arcee het volgende:
Dan moet je dit boek eens lezen. En deze docu kijken:
Erg interessant.
Nou.... de getalswaarde heeft soms zeker een bepaalde betekenis, maar je moet er niet in doorschietenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:08 schreef hans_is_koppig het volgende:
Ieder woord in de Hebreeuwse taal heeft een getalswaarde en aan de hand daarvan kun je helemaal uitvinden wat of zo'n woord betekent. Handig bij Bijbelonderzoek!
Wie leid je in heel de Waarheid?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou.... de getalswaarde heeft soms zeker een bepaalde betekenis, maar je moet er niet in doorschieten![]()
Hoe bedoel je? Ik stel alleen dat er een gevaar is dat je wellicht zaken in teksten zoekt die er oorspronkelijk niet in zijn gezet. Dat maakt verder niet zoveel uit; de kracht van de bijbel is nou juist dat iedereen het naar zijn/haar eigen hedendaagse kan zetten en daar kracht uit kan putten. Maar als je op een meer poëtische of historische blik wilt kijken zul je wat kritischer moet zijn, denk ik.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:17 schreef hans_is_koppig het volgende:
[..]
Wie leid je in heel de Waarheid?
Same here, en ik heb dat vaker gehoordquote:Op maandag 20 november 2006 10:32 schreef Litso het volgende:
[..]
Niet echt een favoriet getal hier, maar ik heb wel een voorliefde voor de tafel van 7 en machten van 2.
Dat is toevallig! Ik zie ook altijd 5:38. In het begin zocht ik er niet veel achter maar het begint mij steeds meer op te vallen. Minstens 5 keer per week zie ik 5:38 (en nee niet de radiozender)quote:Op maandag 18 augustus 2008 06:01 schreef Sno0ze het volgende:
Ik zie cijfers en letters in kleur (=synesthesie). Elk cijfer (van 0 tot 9) heeft zijn eigen charmeOm een paar voorbeelden te noemen: de 2 vind ik wel mooi, die is namelijk luchtblauw. De 4 is kanariegeel en de 5 marlbororood. De 6 is donkerturquoise en de 7 is lila-roze.
![]()
Ook heb ik vaak dat ik "gelijke" getallen zie als ik naar een digitale klok kijk: 22:22, 11:11enz. Ik zie trouwens ook vaak 5:38
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |