abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44377359
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:39 schreef De_Brok het volgende:
Ja, bindend studie-advies enzo. Maar dat bleek dus achteraf niet te mogen als je ingestroomd bent in februari...
Leiden Hypocriet geouwehoer 99 % van de tijd.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_44387813
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:01 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
2 uur van te voren een paar boterhammen geloof ik
Wat Wan zegt klopt inderdaad. Feitelijk komt het erop neer dat je gewoon je coach moet schoppen, want die zou je hierover volledig moeten kunnen informeren wat je wanneer moet eten in de aanloop naar de wedstrijd. Voeding voor het roeien is niet heel erg ingewikkeld, maar het is het wel waard om goed over na te denken.
pi_44391232
2k streeftijd: 7:08.
Dat lijkt me een reeele tijd.
Overigens vandaag een sportkeuring gehad en de arts viel een beetje van zijn stoel toen hij m'n "vet" ging meten. 11,1 % (onder de gemiddelde marathonloper )
pi_44392229
LOL, een arts die geen sporters onder ogen heeft gehad kennelijk. Ik was bij de laastste meting 12,2 % wat het hoogste percentage was in de 2½ jaar dat ik gemeten ben. normaal was ik altijd onder de 12 en in het seizoen van 2005 was ik zo'n 8 à 10%.
zolang het nog meetbaar is blijf je nog leven

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2006 14:43:45 ]
pi_44392489
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:10 schreef De_Brok het volgende:
2k streeftijd: 7:08.
Dat lijkt me een reeele tijd.
Overigens vandaag een sportkeuring gehad en de arts viel een beetje van zijn stoel toen hij m'n "vet" ging meten. 11,1 % (onder de gemiddelde marathonloper )

Nou dat dacht ik dus niet. Topsporters hebben minder dan 5% vet.
pi_44392634
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:49 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Nou dat dacht ik dus niet. Topsporters hebben minder dan 5% vet.
Roeiers zijn dan geen topsporters, want een lichte pik met minder dan 5% vet zou ik accuut een flinke bak friet voorzetten.
Op dat soort niveaus is het volgens mij slecht voor je prestaties omdat je nauwelijks meer kan herstellen van een geleverde inspanning.
pi_44394692
Lichte roeiers hebben het binnen een paar minuten over gewicht, vetpercentages en eten. Het zijn van die constante factoren in de roeierswereld.
pi_44395987
Hmm, dan ben ik benieuwd wattie gemeten heeft
Dat was nml nét onder het gemiddelde van top-hardlopers
pi_44397557
dan is ie niet goed op de hoogte, die arts van jou.
pi_44408604
Die stagaires van tegenwoordig ook
  donderdag 14 december 2006 @ 00:55:33 #111
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_44413738
Nou, mijn selecties zitten er op! Heb vanavond 6.48,3 gemaxt en daar ben ik redelijk tevreden over, hoewel ik het gevoel had dat als ik op 6.44,0 was weggestuurd ik dat ook wel had kunnen halen... maargoed.... verder zijn van de 15 selectanten slechts 3 boven de 7 minuten geeindigd (en dat maar 1, 2 en 4 seconden) dus ik denk dat we vrijdag op een vrij goede selectie uitkomen.

Had overigens de tweede tijd, maar de eerste tijd was 6.41,0 waar veel ouderejaars roeiers behoorlijk van onder de indruk waren (ik ook trouwens). Het gemiddelde van de verwachte 8 ligt ongeveer op 6.55 schat ik. Nu afwachten tot vrijdag, heb er wel vertrouwen in
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_44414177
Ah mooi Apoc, ga je nou ook direct met die 8 naar amsterdam dan, of is dat dan toch wat te kort dag
  donderdag 14 december 2006 @ 11:03:48 #113
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_44419162
@apoc: en dat is een lichte 8 of een zware?
  donderdag 14 december 2006 @ 12:35:59 #114
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_44421680
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:53 schreef nogeenmaarten het volgende:
Lichte roeiers hebben het binnen een paar minuten over gewicht, vetpercentages en eten. Het zijn van die constante factoren in de roeierswereld.
Nog zo'n constante factor is dat heel veel mensen er compleet naast zitten met wat ze claimen te weten over voeding. Dat is althans de mening van mijn vriendin die als diëtiste al aardig wat roeiers tips heeft gegeven.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  donderdag 14 december 2006 @ 13:12:28 #115
58060 Apoc2003
pi_44422899
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:18 schreef cryforhelp het volgende:
Ah mooi Apoc, ga je nou ook direct met die 8 naar amsterdam dan, of is dat dan toch wat te kort dag
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:03 schreef Pikhoofd het volgende:
@apoc: en dat is een lichte 8 of een zware?
Het gaat om een lichte acht en we gaan niet naar amsterdam zaterdag. Het is bij Gyas volgens mij geen vaste wedstrijd waar aan word deelgenomen, zeker niet bij de eerstejaars wedstrijdroeiers. Nog een nachtje slapen en dan hoor ik of ik er bij zit of niet

"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  donderdag 14 december 2006 @ 13:30:39 #116
30733 horney_dorney
pi_44423471
geen gekke gemiddelde tijden, veel succes met 't afwachten!
pi_44425845
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:35 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

Nog zo'n constante factor is dat heel veel mensen er compleet naast zitten met wat ze claimen te weten over voeding. Dat is althans de mening van mijn vriendin die als diëtiste al aardig wat roeiers tips heeft gegeven.
Dat komt omdat diëtisten niet begrijpen hoe licht roeien in elkaar zit.
pi_44430916
zo de loting van't NKIR is bekend... http://www.nereus.nl/euro-open2006/dut/?p=loting
ik moet om 10:35 en ben roeier nummer 1
pi_44433089
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:26 schreef duncannn het volgende:
zo de loting van't NKIR is bekend... http://www.nereus.nl/euro-open2006/dut/?p=loting
ik moet om 10:35 en ben roeier nummer 1
Nee je zit op ergometer 1
pi_44438214
dat bedoelde ik
  FOK!fossiel donderdag 14 december 2006 @ 23:26:43 #121
1455 Keroppi
kool kikker
pi_44443049
Zo, sinds tijden weer eens in een acht gezeten. De IBM bedrijfsacht hadden last-minute nog iemand nodig en waren via via bij mij uitgekomen.
Kom ik daar aan, staat mijn oud coach daar opeens ook. Bleken we uiteindelijk met 3 invallers te zijn. Had dus nogal een hard hoofd in de training, maar gezien de omstandigheden ging het best lekker.

Roeien is leuk!
Chick on a mission
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:56:38 #122
30733 horney_dorney
pi_44450336
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:45 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Dat komt omdat diëtisten niet begrijpen hoe licht roeien in elkaar zit.
je bedoelt, dat lichte roeiers wat eetgedrag en maatregelen om op gewicht te komen soms wat extreem afwijken van wat als algemeen gezond wordt beschouwd?

Overigens doel ik niet specifiek op licht roeien hoor, maar soms zie je bijv. coaches die een heel trainingsprogramma in elkaar draaien met 'supercompensatie', allerlei vage tips over eten geven, etc. etc. terwijl ze geen flauw idee hebben hoe energiesystemen nu exact in elkaar zitten.
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:11:54 #123
58060 Apoc2003
pi_44452541
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:56 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

je bedoelt, dat lichte roeiers wat eetgedrag en maatregelen om op gewicht te komen soms wat extreem afwijken van wat als algemeen gezond wordt beschouwd?

Overigens doel ik niet specifiek op licht roeien hoor, maar soms zie je bijv. coaches die een heel trainingsprogramma in elkaar draaien met 'supercompensatie', allerlei vage tips over eten geven, etc. etc. terwijl ze geen flauw idee hebben hoe energiesystemen nu exact in elkaar zitten.
Ik heb sowieso het idee dat er tientallen verschillende opvattingen zijn over hoe goede voeding er uit ziet, maar dat er geen enkele echt helemaal correct is. Heb er zelf geen verstand van, maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer bij al die goedbedoelde adviezen over wat ik wel en niet mag eten.

Heb nu een voedingsadvies van mijn coach gekregen waarin staat dat ik beter alleen light-producten kan eten en drinken, voor zo weinig mogelijk suiker en vet opname. Ook staat er dat ik zoveel mogelijk fruit moet eten als tussendoortje ipv bijvoorbeeld een mars. Een op de vier boterhammen mag met zoet belegd zijn. Verder moet ik minder pasta en rijst gaan eten, omdat dat koolhydraatrijk voedsel is. Verder na de training iets gezonds eten en veel water/thee drinken. Dit klinkt mij allemaal vrij logisch, en probeer me er wel redelijk aan te houden op het moment. Na de vakantie ga ik er echt op letten. Er hoeft overigens nog maar 2,5 kilo af.
-Rudyard Kipling
pi_44456461
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:56 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

Ik begrijp je, maar ik bedoelde echt wel dat diëtisten lichte roeiers niet begrijpen. Dingen als "dat kan niet" etc heb ik vaak genoeg gehoord.

Kan me wel vinden in je verhaal over coaches
pi_44456477
Minder pasta en rijst Wat een kutadvies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')