Typisch een verschijnsel van landen met veel door de staat geregelde zorgquote:Op zondag 19 november 2006 18:40 schreef Ludwig het volgende:
Toevallig op de FP
Familieleden laten ouderen in kou staan
Hoe wil je je bejaarde ouders opvangen als je zelf al moeite hebt om de boel financieel draaiende te houden, laat staan dat je dan tijd hebt om de hele tijd bij je demente moeder te zitten.quote:Op zondag 19 november 2006 23:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Typisch een verschijnsel van landen met veel door de staat geregelde zorg.
En zo is "Bevalt dit bedrijf je niet? Dan neem je toch lekker ontslag" of "Bevalt dit product je niet? Dan neem je toch lekker een ander product" net zo'n dooddoenerquote:Op zondag 19 november 2006 20:17 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
En dat emigreren? Dat is toch wel zo'n dooddoener altijd. Maar goed, laten we het reeel houden.
Niet mee eens,quote:Op zondag 19 november 2006 23:40 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
En zo is "Bevalt dit bedrijf je niet? Dan neem je toch lekker ontslag" of "Bevalt dit product je niet? Dan neem je toch lekker een ander product" net zo'n dooddoener
Vergelijk je de keuze van een product met emigratie?quote:Op zondag 19 november 2006 23:40 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
En zo is "Bevalt dit bedrijf je niet? Dan neem je toch lekker ontslag" of "Bevalt dit product je niet? Dan neem je toch lekker een ander product" net zo'n dooddoener
Wel als alles in je omgeving in handen is van één bedrijf ...quote:Op zondag 19 november 2006 23:44 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Niet mee eens,
Waarom kan ik iets simpels als tanken bij BP ipv Shell, of verzekeren bij FBTO ipv Cenraal Beheer etc. wel doen vanuit m'n huidige omgeving. Maar als ik het niet eens ben met een steeds machtigere overheid (waar je als burger NIETS tegen kunt beginnen) dan moet ik maar emigreren.
Uiteindelijk heb je gelijk dat het de enige oplossing is, maar dat is in feite waanzin natuurlijk.
Voorbeeld?quote:Op maandag 20 november 2006 00:06 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Wel als alles in je omgeving in handen is van één bedrijf ...
Prietpraat. Links schuift de verantwoording voor de zorg voor de medemens af op de overheid, een inefficiente, egoistische en achterlijke oplossing.quote:Op zondag 19 november 2006 00:03 schreef FuifDuif het volgende:
Als we kijken naar de evolutionaire lijn van het leven, dan zien we dat de toename van de sociale complexiteit welke bestaat tussen soortgenoten onderling gepaard gaat met een toename van mogelijkheden om altruïstisch gedrag te vertonen. Dit impliceert dat we kunnen stellen dat puur oppertunistisch en egoïstisch gedrag meer primitief is dan solidair gedrag.
We weten dat rechtsen met hun hang naar een volkomen vrije markt en zelfredzaamheid (met die enge libertariërs voorop) het egoïstische individu erkennen en tevens als zodanig accepteren. Linksen hebben daarentegen altijd al gehamerd op gemeenschapsvorming en solidariteit.
Die stelling die hieruit volgt is:
Rechtsen zijn meer primitief dan linksen.
Meer omstreden stelling:
Rechtsen zijn meer als oermensen en linksen meer als moderne homo sapiens.
Zucht? Als het je te veel moeite is kun je ook zwijgen natuulijk.quote:Op zondag 19 november 2006 22:48 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zucht. Als je rechts en links als enige uitgangspunt neemt, dan kom je niet veel verder. Ik zou zeggen: verdiep je eens in het liberalisme. Je hebt het klassiek-liberalisme, jong-liberalisme, sociaal-liberalisme en het neo-liberalisme nu. Allen hebben, voor een deel, te maken met 'rechts', maar t.a.v. vrijheid verschillen ze nogal. Vrijheid is sowieso een vrij omstreden begrip.
Hoe dat kan? Er zijn best wel families die allemaal bij hetzelfde bedrijf zitten.quote:Op maandag 20 november 2006 00:10 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Voorbeeld?
Hoe kan een bedrijf vrienden, familie e.d. bezitten?
Leuke tweedimensionale kijk op rechts. Maar het verschil tussen links en rechts zit niet in het sociaal zijn. Links is voor een grote overheid die zich overal mee bemoeit, de economie veel bijstuurt, enz. Rechts wil juist minder overheid, minder bijsturing, meer privatiseren, enz.quote:Op zondag 19 november 2006 11:39 schreef UnderConstruction het volgende:
rechts heeft in basis weinig met kansarmen. links heeft dit veel duidelijker. rechts is in dat opzicht wel degelijk asocialer. leuk praatje van de vvd, dat zij voor de economie gaan en juist DAAROM sociaal zijn.
Ja, de familie bezit het bedrijf, maar het bedrijf bezit niet de familie. Je bent geen bezit van een onderneming.quote:Op maandag 20 november 2006 07:50 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Hoe dat kan? Er zijn best wel families die allemaal bij hetzelfde bedrijf zitten.
Jij gelooft echt dat als jij als niet meer bij BP tankt het ook maar iets uitmaakt ?quote:Op zondag 19 november 2006 23:44 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Niet mee eens,
Waarom kan ik iets simpels als tanken bij BP ipv Shell, of verzekeren bij FBTO ipv Cenraal Beheer etc. wel doen vanuit m'n huidige omgeving. Maar als ik het niet eens ben met een steeds machtigere overheid (waar je als burger NIETS tegen kunt beginnen) dan moet ik maar emigreren.
Dus volgens jou is de hele VS ' rechts ' ?quote:Op maandag 20 november 2006 02:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Prietpraat. Links schuift de verantwoording voor de zorg voor de medemens af op de overheid, een inefficiente, egoistische en achterlijke oplossing.
Neem nou de VS. Alle VS-bashende huilies zeuren altijd dat de "rechtse" VS zo erg zijn, dat mensen er egoistisch zijn. Nou, laat ik je vertellen dat mensen hier 100x solidairder zijn dan in Nederland, dat er hier in een jaar het tienvoud aan liefdadigheid gedaan en gegeven wordt dan in Nederland, zelfs relatief gezien. Fundraising, donating en dergelijke zijn vanzelfsprekend. In NL is men daarentegen koud, hard en afstandelijk: "dat doe de overheid maar!"
Een waardeloze stelling dus.
Leuke tweedimensionale kijk op rechts linksquote:Op maandag 20 november 2006 09:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leuke tweedimensionale kijk op rechts. Maar het verschil tussen links en rechts zit niet in het sociaal zijn. Links is voor een grote overheid die zich overal mee bemoeit, de economie veel bijstuurt, enz. Rechts wil juist minder overheid, minder bijsturing, meer privatiseren, enz.
Rechtse partijen geloven in het individu en willen die de ruimte geven om iets van hun leven te maken. Linkse partijen zijn meer van het handje vasthouden. Puur financieel gezien lijkt op het eerste gezicht de minima beter af bij links. Als je het psychologisch bekijkt is juist de mensen mee laten doen, in plaats van een zakje geld geven, veel belangrijker. Welzijn is zoveel meer dan welvaart...
Juist daarom vind ik GL ook de meest sociale partij op links. Zij hebben plannen om mensen mee te laten doen (WW-uitkering max. een jaar, daarna in "dienst" bij de gemeente). Overigens, plannen die ook bij het CDA en de VVD rondcirkelen.
Pamperen is niet sociaal. Het is financieel misschien wel het beste wat je kan overkomen als je in de bijstand zit. Maar uiteindelijk is het een doodlopende weg.
Het is bewezen dat de VS per persoon een van de minst gulle gevers zijn, zal zo wel ff een bron van op zoeken.quote:Op maandag 20 november 2006 02:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Prietpraat. Links schuift de verantwoording voor de zorg voor de medemens af op de overheid, een inefficiente, egoistische en achterlijke oplossing.
Neem nou de VS. Alle VS-bashende huilies zeuren altijd dat de "rechtse" VS zo erg zijn, dat mensen er egoistisch zijn. Nou, laat ik je vertellen dat mensen hier 100x solidairder zijn dan in Nederland, dat er hier in een jaar het tienvoud aan liefdadigheid gedaan en gegeven wordt dan in Nederland, zelfs relatief gezien. Fundraising, donating en dergelijke zijn vanzelfsprekend. In NL is men daarentegen koud, hard en afstandelijk: "dat doe de overheid maar!"
Vandaar die rednecks die in Arizona in hun vrije tijd de grenzen lopen te bewaken tegen Mexicaanse immigranten. Mooie solidariteit.quote:Op maandag 20 november 2006 02:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad. Voornamelijk vanuit de kerken wordt er erg, erg veel georganiseerd.quote:Op maandag 20 november 2006 02:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Als een bedrijf er dusdanig de brui aangeeft dat meerdere mensen het voorbeeld volgen dan merken ze het zeker welquote:Op maandag 20 november 2006 10:19 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Jij gelooft echt dat als jij als niet meer bij BP tankt het ook maar iets uitmaakt ?
Als de helft van de Nederlanders niet meer bij BP tankt dan maakt het misschien wat uit
Hetzelfde geld voor de overheid ,als jij het er niet mee eens bent heeft dat nul invloed maar als half Nederland net zo denkt kun je zaken wel degelijk veranderen
Btw hoeveel mensen vinden Microsoft producten TE duur ?
En hoeveel mensen boycotten Microsoft ?
Ik ben benieuwd naar de bron want er wordt volgens mij behoorlijk wat gedoneerd in de VS.quote:Op maandag 20 november 2006 12:46 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Het is bewezen dat de VS per persoon een van de minst gulle gevers zijn, zal zo wel ff een bron van op zoeken.
Prietpraat. nederlanders doneren waarschijnlijk veel meer, alleen indirect via de belastingen. Er is geen verschil om het zo te doen of het rechtstreeks te doneren.quote:Op maandag 20 november 2006 02:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Euhh..... lijkt me een belangrijk verschil, nl. dwang en effectiviteit. Ontwikkelingshulp helpt voor geen meter terwijl private initiatieven het veel beter doen.quote:Op maandag 20 november 2006 18:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Prietpraat. nederlanders doneren waarschijnlijk veel meer, alleen indirect via de belastingen. Er is geen verschil om het zo te doen of het rechtstreeks te doneren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |