Doordat door het terugtrekken van de overheid en de valse schijn van sociale zekerheid je solidariteit en gemeenschapszin pas écht stimuleert. Zónder dat daar dwang aan te pas komt in dit geval.quote:Op zondag 19 november 2006 10:50 schreef FuifDuif het volgende:
Wat zie jij dan het liefste gebeuren? Een totaal terugtrekkende overheid? Hoe verwacht jij dan dat de samenleving leefbaar wordt en niet slechts voor een handjevol elitairen (in welk opzicht elitair dan ook)?
Hard op weg ja.quote:Op zondag 19 november 2006 10:53 schreef Limburger_noord het volgende:
Wel eens een wetboek gezien ,dat staat vol met dingen die verboden zijn ....zijn we een communistisch land zonder dat ik het merkte ?
Anarchie?quote:Op zondag 19 november 2006 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Doordat door het terugtrekken van de overheid en de valse schijn van sociale zekerheid je solidariteit en gemeenschapszin pas écht stimuleert. Zónder dat daar dwang aan te pas komt in dit geval.
En hoe garandeer je dat gemeenschapszin en solidariteit tot stand komen? Tegenwoordig verschilt enorm met vroeger. Vroeger gebeurde alles op kleine schaal en bestonden er enkel kleine gemeenschappen, waardoor alles overzichtelijk was. Nu met de globalisering en het enorm aantal informatiekanalen die door marketeers worden misbruikt om hun producten aan de man te brengen is het onrealistisch dat op kleine schaal gezonde sociale verbanden ontstaan. De mensen zijn te veel bloot gesteld aan globaliserende effecten.quote:Op zondag 19 november 2006 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Doordat door het terugtrekken van de overheid en de valse schijn van sociale zekerheid je solidariteit en gemeenschapszin pas écht stimuleert. Zónder dat daar dwang aan te pas komt in dit geval.
Mooi stukkie tekst zo op de vroege ochtend..quote:
Ik zie dat anders niet terug in landen waar de regering geen of weinig invloed heeft ...daar geld meestal het recht van de sterkste waarom zou dat hier anders zijn ?quote:Op zondag 19 november 2006 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik prefereer de term anarcho-kapitalisme. Maar laten we beginnen met een minarchie, een minimale overheid met minimale bevoegdheden (en dus minimale dwangmiddelen noodzakelijk om haar te financieren). Een overheid alleen ter fysieke bescherming van haar burgers, dus voor defensie en justitie, de rest overlaten aan de vrije markt aub.quote:Op zondag 19 november 2006 10:56 schreef Odysseuzzz het volgende:
Anarchie?
Er waren partijen aan de macht die in de volksmond 'rechts' heten. Het beleid was echter voortdurend gericht op een groeiende overheid met almaar meer en almaar grotere bevoegdheden.quote:Op zondag 19 november 2006 11:00 schreef Limburger_noord het volgende:
Ondanks dat rechts bijna voordurend aan de macht was?...
![]()
/Offtopicquote:Op zondag 19 november 2006 10:55 schreef FuifDuif het volgende:
Draaijer moet zich nog een beetje inlezen in hoe je debatteert. Het is erg ongepast om op de man te spelen. Je noemt mij Stalin en ik denk dat dat wel gelijk staat aan Hitler wat betreft wat zij op hun geweten hebben. Ik denk dat de Wet van Godwin weer in werking is getreden hier.
jups fuif. face it, we moeten naar een systeem zoals america toe. america kent geen problemen. america is tofquote:Op zondag 19 november 2006 11:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Er waren partijen aan de macht die in de volksmond 'rechts' heten. Het beleid was echter voortdurend gericht op een groeiende overheid met almaar meer en almaar grotere bevoegdheden.
Hun bestaanszekerheid is nu onzeker omdat de overheid haar regelingen altijd eenzijdig kan veranderen of afschaffen. Kijk bijvoorbeeld naar de WAO, jarenlang hebben mensen daar 'premie' voor betaald en van de ene op de andere dag verandert de overheid eenzijdig de voorwaarden.quote:Op zondag 19 november 2006 11:01 schreef FuifDuif het volgende:
En moeten zieken en andere kansarmen dan afhankelijk worden van charitatieve initiatieven, waardoor hun bestaanszekerheid totaal onzeker wordt?
Nou, dat lijkt mij een verschikkelijke vormgeving van de samenleving. Je moet er toch niet aan denken dat je volkomen afhankelijk bent van private ondernemingen. Zeker niet wanneer het zaken als veiligheid, gezondheidszorg en onderwijs betreft.quote:Op zondag 19 november 2006 11:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik prefereer de term anarcho-kapitalisme. Maar laten we beginnen met een minarchie, een minimale overheid met minimale bevoegdheden (en dus minimale dwangmiddelen noodzakelijk om haar te financieren). Een overheid alleen ter fysieke bescherming van haar burgers, dus voor defensie en justitie, de rest overlaten aan de vrije markt aub.
Maar zou er zonder regering uberhaupt een WAO hebben bestaan ?quote:Op zondag 19 november 2006 11:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Hun bestaanszekerheid is nu onzeker omdat de overheid haar regelingen altijd eenzijdig kan veranderen of afschaffen. Kijk bijvoorbeeld naar de WAO, jarenlang hebben mensen daar 'premie' voor betaald en van de ene op de andere dag verandert de overheid eenzijdig de voorwaarden.
Weer een nieuw id?quote:Op zondag 19 november 2006 09:41 schreef G.RUTTE het volgende:
Ik zou zeggen: Rechts is ziek..
De hebzucht is ze te veel geworden...
zie ook: psychopaten en VVD-ers; zoek de verschillen..
Misschien moet je ook eens de achterstandswijken bezoeken daar?quote:Op zondag 19 november 2006 11:03 schreef UnderConstruction het volgende:
[..]
jups fuif. face it, we moeten naar een systeem zoals america toe. america kent geen problemen. america is tof
Als het jou een verschrikkelijke vorm van samenleven lijkt dan staat het je geheel vrij om met wat gelijkgestemden je eigen communistische heilstaatje op te richten waarbinnen je alsnog alles op jouw manier regelt, verzorgt en betaalt. Zolang je er maar niemand toe dwingt om er aan mee te doen.quote:Op zondag 19 november 2006 11:05 schreef FuifDuif het volgende:
Nou, dat lijkt mij een verschikkelijke vormgeving van de samenleving. Je moet er toch niet aan denken dat je volkomen afhankelijk bent van private ondernemingen. Zeker niet wanneer het zaken als veiligheid, gezondheidszorg en onderwijs betreft.
En waarom zou dat anders zijn in een anarcho-kapitalistische samenleving? Wie gaat private ondernemingen dan op de vingers tikken, wanneer ze besluiten hun voorwaarden te wijzigen? Meer algemeen gezegd: wie waarborgt de geldigheid van een overeenkomst?quote:Op zondag 19 november 2006 11:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Hun bestaanszekerheid is nu onzeker omdat de overheid haar regelingen altijd eenzijdig kan veranderen of afschaffen. Kijk bijvoorbeeld naar de WAO, jarenlang hebben mensen daar 'premie' voor betaald en van de ene op de andere dag verandert de overheid eenzijdig de voorwaarden.
Het is imo ook dwang als men iemand verbied iets te doen.quote:dwang
1
machtsuitoefening waardoor men iemand tot iets dwingt of
waardoor men tot iets gedwongen wordt
2
ziekelijk verschijnsel waardoor iemand tegen zijn wil bepaalde
dingen doet
damnquote:Op zondag 19 november 2006 11:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Misschien moet je ook eens de achterstandswijken bezoeken daar?
(moet zeggen dat ik die termen niet goed ken)quote:Op zondag 19 november 2006 11:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik prefereer de term anarcho-kapitalisme. Maar laten we beginnen met een minarchie, een minimale overheid met minimale bevoegdheden (en dus minimale dwangmiddelen noodzakelijk om haar te financieren). Een overheid alleen ter fysieke bescherming van haar burgers, dus voor defensie en justitie, de rest overlaten aan de vrije markt aub.
Natuurlijk, er zouden verzekeringen bestaan waar je arbeidsongeschiktheid kunt verzekeren. Tegen voorwaarden die jou aanstaan en een premie die jij wil betalen.quote:Op zondag 19 november 2006 11:05 schreef Limburger_noord het volgende:
Maar zou er zonder regering uberhaupt een WAO hebben bestaan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |