abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43679022
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:50 schreef FuifDuif het volgende:
Wat zie jij dan het liefste gebeuren? Een totaal terugtrekkende overheid? Hoe verwacht jij dan dat de samenleving leefbaar wordt en niet slechts voor een handjevol elitairen (in welk opzicht elitair dan ook)?
Doordat door het terugtrekken van de overheid en de valse schijn van sociale zekerheid je solidariteit en gemeenschapszin pas écht stimuleert. Zónder dat daar dwang aan te pas komt in dit geval.
pi_43679029
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:53 schreef Limburger_noord het volgende:
Wel eens een wetboek gezien ,dat staat vol met dingen die verboden zijn ....zijn we een communistisch land zonder dat ik het merkte ?
Hard op weg ja.
pi_43679036
Draaijer moet zich nog een beetje inlezen in hoe je debatteert. Het is erg ongepast om op de man te spelen. Je noemt mij Stalin en ik denk dat dat wel gelijk staat aan Hitler wat betreft wat zij op hun geweten hebben. Ik denk dat de Wet van Godwin weer in werking is getreden hier.
  zondag 19 november 2006 @ 10:56:55 #54
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_43679044
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Doordat door het terugtrekken van de overheid en de valse schijn van sociale zekerheid je solidariteit en gemeenschapszin pas écht stimuleert. Zónder dat daar dwang aan te pas komt in dit geval.
Anarchie?
pi_43679056
quote:

[..]

En hoe garandeer je dat gemeenschapszin en solidariteit tot stand komen? Tegenwoordig verschilt enorm met vroeger. Vroeger gebeurde alles op kleine schaal en bestonden er enkel kleine gemeenschappen, waardoor alles overzichtelijk was. Nu met de globalisering en het enorm aantal informatiekanalen die door marketeers worden misbruikt om hun producten aan de man te brengen is het onrealistisch dat op kleine schaal gezonde sociale verbanden ontstaan. De mensen zijn te veel bloot gesteld aan globaliserende effecten.
pi_43679057
quote:
Op zondag 19 november 2006 07:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Zondagochtend.
Mooi stukkie tekst zo op de vroege ochtend..
Helemaal mee eens!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43679061
quote:

[..]

Ik zie dat anders niet terug in landen waar de regering geen of weinig invloed heeft ...daar geld meestal het recht van de sterkste waarom zou dat hier anders zijn ?
pi_43679077
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:55 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Hard op weg ja.
Ondanks dat rechts bijna voordurend aan de macht was?...

pi_43679089
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:56 schreef Odysseuzzz het volgende:
Anarchie?
Ik prefereer de term anarcho-kapitalisme. Maar laten we beginnen met een minarchie, een minimale overheid met minimale bevoegdheden (en dus minimale dwangmiddelen noodzakelijk om haar te financieren). Een overheid alleen ter fysieke bescherming van haar burgers, dus voor defensie en justitie, de rest overlaten aan de vrije markt aub.
pi_43679099
En moeten zieken en andere kansarmen dan afhankelijk worden van charitatieve initiatieven, waardoor hun bestaanszekerheid totaal onzeker wordt?
pi_43679107
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:00 schreef Limburger_noord het volgende:
Ondanks dat rechts bijna voordurend aan de macht was?...

Er waren partijen aan de macht die in de volksmond 'rechts' heten. Het beleid was echter voortdurend gericht op een groeiende overheid met almaar meer en almaar grotere bevoegdheden.
pi_43679115
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:55 schreef FuifDuif het volgende:
Draaijer moet zich nog een beetje inlezen in hoe je debatteert. Het is erg ongepast om op de man te spelen. Je noemt mij Stalin en ik denk dat dat wel gelijk staat aan Hitler wat betreft wat zij op hun geweten hebben. Ik denk dat de Wet van Godwin weer in werking is getreden hier.
/Offtopic
Ongepast misschien, maar ik zie met stalin en jou gedachtengoed toch wat overeenkomsten.. Maar goed
/Ontpic

Suc6
pi_43679129
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Er waren partijen aan de macht die in de volksmond 'rechts' heten. Het beleid was echter voortdurend gericht op een groeiende overheid met almaar meer en almaar grotere bevoegdheden.
jups fuif. face it, we moeten naar een systeem zoals america toe. america kent geen problemen. america is tof
pi_43679132
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:01 schreef FuifDuif het volgende:
En moeten zieken en andere kansarmen dan afhankelijk worden van charitatieve initiatieven, waardoor hun bestaanszekerheid totaal onzeker wordt?
Hun bestaanszekerheid is nu onzeker omdat de overheid haar regelingen altijd eenzijdig kan veranderen of afschaffen. Kijk bijvoorbeeld naar de WAO, jarenlang hebben mensen daar 'premie' voor betaald en van de ene op de andere dag verandert de overheid eenzijdig de voorwaarden.
pi_43679151
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ik prefereer de term anarcho-kapitalisme. Maar laten we beginnen met een minarchie, een minimale overheid met minimale bevoegdheden (en dus minimale dwangmiddelen noodzakelijk om haar te financieren). Een overheid alleen ter fysieke bescherming van haar burgers, dus voor defensie en justitie, de rest overlaten aan de vrije markt aub.
Nou, dat lijkt mij een verschikkelijke vormgeving van de samenleving. Je moet er toch niet aan denken dat je volkomen afhankelijk bent van private ondernemingen. Zeker niet wanneer het zaken als veiligheid, gezondheidszorg en onderwijs betreft.
pi_43679157
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Hun bestaanszekerheid is nu onzeker omdat de overheid haar regelingen altijd eenzijdig kan veranderen of afschaffen. Kijk bijvoorbeeld naar de WAO, jarenlang hebben mensen daar 'premie' voor betaald en van de ene op de andere dag verandert de overheid eenzijdig de voorwaarden.
Maar zou er zonder regering uberhaupt een WAO hebben bestaan ?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 november 2006 @ 11:06:18 #67
862 Arcee
Look closer
pi_43679165
quote:
Op zondag 19 november 2006 09:41 schreef G.RUTTE het volgende:
Ik zou zeggen: Rechts is ziek..
De hebzucht is ze te veel geworden...

zie ook: psychopaten en VVD-ers; zoek de verschillen..
Weer een nieuw id?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43679172
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:03 schreef UnderConstruction het volgende:

[..]

jups fuif. face it, we moeten naar een systeem zoals america toe. america kent geen problemen. america is tof
Misschien moet je ook eens de achterstandswijken bezoeken daar?
pi_43679178
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:06 schreef Arcee het volgende:
Weer een nieuw id?
En zo subtiel.
pi_43679189
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:05 schreef FuifDuif het volgende:
Nou, dat lijkt mij een verschikkelijke vormgeving van de samenleving. Je moet er toch niet aan denken dat je volkomen afhankelijk bent van private ondernemingen. Zeker niet wanneer het zaken als veiligheid, gezondheidszorg en onderwijs betreft.
Als het jou een verschrikkelijke vorm van samenleven lijkt dan staat het je geheel vrij om met wat gelijkgestemden je eigen communistische heilstaatje op te richten waarbinnen je alsnog alles op jouw manier regelt, verzorgt en betaalt. Zolang je er maar niemand toe dwingt om er aan mee te doen.

Persoonlijk zou ik echter liever vandaag dan morgen zaken als veiligheid, gezondheidszorg en onderwijs aan private ondernemingen overlaten. Die hebben er namelijk belang bij om die zaken goed en goedkoop te regelen, die hebben er ook belang bij om innovatief te zijn. Dat alles in tegenstelling tot de overheid.
pi_43679191
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

En waarom zou dat anders zijn in een anarcho-kapitalistische samenleving? Wie gaat private ondernemingen dan op de vingers tikken, wanneer ze besluiten hun voorwaarden te wijzigen? Meer algemeen gezegd: wie waarborgt de geldigheid van een overeenkomst?
  zondag 19 november 2006 @ 11:09:03 #72
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43679197
Van Dale
quote:
dwang
1
machtsuitoefening waardoor men iemand tot iets dwingt of
waardoor men tot iets gedwongen wordt

2
ziekelijk verschijnsel waardoor iemand tegen zijn wil bepaalde
dingen doet
Het is imo ook dwang als men iemand verbied iets te doen.
Als ik bijv. door rood wil rijden wordt ik gedwongen dat niet te doen via een verbod.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43679200
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:07 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Misschien moet je ook eens de achterstandswijken bezoeken daar?
damn

heb ik weer eens hoor. de [sarcasm]-tags vergeten

zondag 19 november 2006 @ 11:09:25 #74
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_43679203
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

(moet zeggen dat ik die termen niet goed ken)

Toch, ik heb zo het idee dat "de mark" voor een erg groot deel gebaseerd is op misleiding. Zodoende zie ik er geloof ik niet veel heil in. Ook zijn er allerlei principes/mechanismen die oneerlijke concurentie in de hand werken ten koste van de levenskwaliteit en -kwantiteit van mensen.
pi_43679205
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:05 schreef Limburger_noord het volgende:
Maar zou er zonder regering uberhaupt een WAO hebben bestaan ?
Natuurlijk, er zouden verzekeringen bestaan waar je arbeidsongeschiktheid kunt verzekeren. Tegen voorwaarden die jou aanstaan en een premie die jij wil betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')