abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43606875
quote:
Hoe zien psychopaten eruit?

Psychopaten hebben grote problemen in hun gevoelens en relaties met anderen. Acht van de kenmerken in de PCLR hebben te maken met deze problemen in gevoelens en relaties met anderen.

Een prototype psychopaat is oppervlakkig in contact met anderen; hij heeft vaak sterke verhalen, en probeert zich beter voor te doen dan hij is, waarbij hij vaak wel als charmant overkomt (gladde prater/opppervlakkige charme).

Het is een opschepper die een veel te positieve inschatting heeft van zijn talenten en vaardigheden (sterk opgeblazen gevoel van eigenwaarde).

Een psychopaat is typisch een notoire leugenaar die er meestal geen enkele moeite mee heeft wanneer hij wordt betrapt op een leugen. Hij heeft meestal overal een excuus of reden voor en wil nog wel eens iets op “erewoord beloven” ook al blijkt dat erewoord haast nooit wat waard te zijn (pathologisch liegen)

De psychopaat kent geen schuldgevoelens of gevoelens van spijt over de dingen die hij anderen aandoet. Hij kan zeggen dat het slachtoffer het verdiende om zo behandeld te worden of dat het slachtoffer eigenlijk niets bijzonders is aangedaan (gebrek aan berouw of schuldgevoel). Hij is niet in staat of niet bereid om de verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen gedragingen. Het zijn altijd anderen die de schuld krijgen of er is altijd wel een excuus te vinden voor de dingen die een psychopaat heeft gedaan (geen verantwoordelijkheid nemen voor het eigen gedrag).

De prototype psychopaat manipuleert en bedriegt anderen zonder daarbij aandacht te hebben voor wat dat voor anderen betekent, waarbij hij nogal eens crimineel gedrag vertoont in de vorm van bijvoorbeeld fraude en verduistering en niet-crimineel gedrag in de vorm van overspel en het aftroggelen van geld van familieleden (list en bedrog/manipulerend gedrag).

Een psychopaat komt op anderen over als koud en ongevoelig. Zijn “emoties” doen vaak aan als dramatisch, kortstondig en onecht (ontbreken aan emotionele diepgang). In al zijn gedragingen en meningen toont een psychopaat weinig respect voor de rechten, gevoelens en het welzijn van anderen. Hij beschouwt andere mensen als potentiële slachtoffers die te manipuleren zijn en beschouwt zichzelf als de belangrijkste persoon die er is (kil/gebrek aan empathie).
Als ik alleen al naar de reacties van de VVD-ers op dit forum kijk zie ik zoveel gelijkenissen....
Lees de onderstaande reacties eens en daarna nogmaals de bovenstaande tekst....
Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.
pi_43606952
Rita Verdonk????
Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.
  donderdag 16 november 2006 @ 13:53:46 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43606965
quote:
www.kutvvd.nl
.

Slotje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43606968
over het zijn altijd de anderen die de schuld krijgen, pot en ketel ofzo.
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
  donderdag 16 november 2006 @ 13:54:18 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43606987
Kuttopic

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43607013
kickje -> MEN?
pi_43607069
Vet man! Kun je ook mij even diagnostiseren? Soms wil ik VVD stemmen, maar ik denk ook wel eens aan de Partij voor de Dieren. Heb ik nu Borderline?
pi_43607265
quote:
VVD
De stereotype VVD-er is nog vaker een man, die goed verdient (76% van de VVD-ers verdient bovenmodaal). De VVD-er is erg tevreden met zichzelf: zijn zelfvertrouwen is het hoogst van alle kiezers en hij scoort ook hoog op narcisme. Hij vindt dat hij recht heeft op bepaalde privileges en een bijzondere behandeling. Hij voelt zich over het algemeen gelukkig en heeft weinig negatieve emoties. Dit geluk haalt hij, meer dan elke andere kiezer, uit materiële zaken en minder dan anderen uit spirituele. Hij wordt niet ongelukkig van maatschappelijke problemen of wereldleed.
pi_43607383
Het is inderdaad allemaal de schuld van de VVD, de schavuiten!
pi_43607430
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:57 schreef Toeps het volgende:
Vet man! Kun je ook mij even diagnostiseren? Soms wil ik VVD stemmen, maar ik denk ook wel eens aan de Partij voor de Dieren. Heb ik nu Borderline?
Ja, maar dat weten door andere zaken.
Viktor Cross
  donderdag 16 november 2006 @ 14:10:52 #11
105460 DerBolle
Electro Native
pi_43607516
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:03 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:

[..]
so what?

omdat Sp-ers vaak blowen zijn het ook nog neit meteen junks.
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_43607637
Hoe kwam je op het idee om een stuk over psychopaten te gaan lezen? Of ben je ....

Ik weet genoeg. Succes met de behandeling!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43607702
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef mr.vulcano het volgende:
Hoe kwam je op het idee om een stuk over psychopaten te gaan lezen? Of ben je ....

Stiekem toch een VVDer?
pi_43607809
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:16 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:

[..]

Stiekem toch een VVDer?
Nog steeds een zwevende kiezer, dus nee geen VVD'er. Maar geef eens antwoord op mijn vraag.
pi_43608423
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef mr.vulcano het volgende:

Er was pas een stuk over op TV, vandaar.. Daar kwam de VVD (Rita Verdonk) ook ten sprake...
pi_43608453
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:39 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:

[..]

Er was pas een stuk over op TV, vandaar.. Daar kwam de VVD (Rita Verdonk) ook ten sprake...
En welk TV programma was dat dan?
pi_43608623
quote:
Op woensdag 15 november 2006 21:30 schreef een niet nader te benoemen FOK!-VVD'er het volgende:
Waarom zou je delen met de mensen die vroeger op school nooit hun best deden? Waarom zou je delen met mensen die zelf te lui zijn om een baan te zoeken? Waarom zou je delen met mensen die teveel uitgeven en daardoor hun schulden niet meer kunnen betalen? Ik vind dat volstrekt onnodig, deze mensen vertragen de groei van de welvaart alleen maar en zorgen er voor dat de mensheid op de rem moet trappen van zijn ontwikkeling. Het is niet zo dat welvaart een lot uit de loterij is, dus het is ook volstrekt onzin om van minder bedeelden te spreken. Ik ben ze liever kwijt dan dat ze een uitkering krijgen. Voor sommige mensen is wat mij betreft geen plaats op deze wereld.
Ook best eng.
  donderdag 16 november 2006 @ 14:49:05 #18
105460 DerBolle
Electro Native
pi_43608677
en waar staat dat hij op VVD stemt?
pi_43608679
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:47 schreef knowall het volgende:

[..]

Ook best eng.
Absoluut niet eng, prima toch?
Viktor Cross
pi_43608707
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:49 schreef Chris_Highhat het volgende:

[..]

Absoluut niet eng, prima toch?
Ga je moeder vervelen joh.
pi_43608729
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:47 schreef knowall het volgende:

[..]

Ook best eng.
En dat wil je graag gaan extrapoleren naar de VVD?
  donderdag 16 november 2006 @ 14:51:00 #22
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43608742
Wat een kankeruser ben jij zeg. Met je Amerikaanse manier van verkiezingen volgen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43608793
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:49 schreef knowall het volgende:

[..]

Ga je moeder vervelen joh.
Nee, ze werkt op dit moment voor jouw uitkering lapzwans. Een beetje meer respect graag.
Viktor Cross
pi_43608805
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:50 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

En dat wil je graag gaan extrapoleren naar de VVD?
Je zult verbaasd zijn als je ziet hoeveel (FOK!-)VVD'ers instemmen met dat soort teksten.
pi_43608813
Wat blowen wel niet doet met een kraker
slotjuh
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')