We hebben alleen kunnen overleven OMDAT we sociale dieren zijn en nu alleen op eigen winst uitgingen, collectivisme zal uiteindelijk beter voor het individu zijn dan egoisme.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:28 schreef von_manstein het volgende:
Links = meer richting het communisme
Opzich geen verkeerde ideologie. Echter past communisme niet bij de mens omdat we al te graag zelf ons leven onder controlle willen hebben.
Eigenlijk zijn mensen hele egocentrische wezens die gewoon willen doen en laten waar ze zelf zin in hebben. Daarom werkt communisme of een "echte" democratie niet.
Toch leidt communisme vooral tot een situatie waarin iedereen even arm is.quote:Op maandag 20 november 2006 01:54 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
We hebben alleen kunnen overleven OMDAT we sociale dieren zijn en nu alleen op eigen winst uitgingen, collectivisme zal uiteindelijk beter voor het individu zijn dan egoisme.
Kapitalisme heeft anders een heel andere uitwerking.quote:Op maandag 20 november 2006 01:59 schreef OFfSprngr het volgende:
Elk systeem.
De linkse drie met ChristenUnie erbij zie ik wel meer dan 75 zetels halen.quote:Op maandag 20 november 2006 01:12 schreef Shreyas het volgende:
En hoe denk je dat links aan een meerderheid komt?
Ik zie PvdA/GL/SP echt nog geen meerderheid halen hoor. SP krijgt hooguit 20 zetels, PvdA zo rond de 37 en Groenlinks 8 ofzo...samen zo rond 65 zetels![]()
Natuurlijk kan er de laatste dagen nog van alles veranderen, maar of het 'links blok' in die tijd zoveel groter gaat worden betwijfel ik ten zeerste.
Humbugquote:Op maandag 20 november 2006 01:54 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
We hebben alleen kunnen overleven OMDAT we sociale dieren zijn en nu alleen op eigen winst uitgingen, collectivisme zal uiteindelijk beter voor het individu zijn dan egoisme.
Behalve de partijleden vooral de leiders zijn veel rijker en welvarender dan de rest van het "collectief"quote:Op maandag 20 november 2006 01:58 schreef budha het volgende:
[..]
Toch leidt communisme vooral tot een situatie waarin iedereen even arm is.
Zit wat in. Maar Balkenende heeft toch echt definitief afgedaan met z'n uitspraak over Saddam. Althans, er van uitgaande dat hij weet wat daar de afgelopen 25 jaar heeft gespeeld en wie daar bij betrokken zijn geweestquote:Op zondag 19 november 2006 14:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mensen die aartsleugenaar Bos met z'n gladde praatjes niet zien zitten.
Hou op met huilen en snuit je neus, je weet wat jij en je linkse huilievriendjes er allemaal bijhaald als het om migratiewetgeving gaatquote:Op maandag 20 november 2006 09:08 schreef SCH het volgende:
MOeten we het communisme er nou weer bijslepen?
Nou een simpel ontslag staat garant voor een hoge WW uitkering. Maar wel voor korte tijd inderdaad. Echter dat is allemaal historisch zo gegroeid. De werkeloosheid is er b.v. niet veel lager dan hier.quote:Op maandag 20 november 2006 01:35 schreef budha het volgende:
[..]
In Denemarken is het ontslagrecht flink op de schop gegaan. Hierdoor is een veel dynamischere arbeidsmarkt ontstaan. Om in een uitkering terecht te komen is daar een stuk moeilijker geworden.
Echter een links kabinet leidt niet tot communisme.quote:Op maandag 20 november 2006 01:58 schreef budha het volgende:
[..]
Toch leidt communisme vooral tot een situatie waarin iedereen even arm is.
Maar wel tot hogere werkeloosheid en lagere investeringenquote:Op maandag 20 november 2006 13:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Echter een links kabinet leidt niet tot communisme.
Oh alsjeblieft, dat populistische voedselbank argument weer. Kunnen ze nu niet iets beters, bijvoorbeeld geloofwaardigers, verzinnen?quote:Op zondag 19 november 2006 23:23 schreef k3vil het volgende:
[..]
Nu de SP steeds meer mensen aanspreekt zie je bij de politieke tegenstanders vergelijkbare reacties als bij de Europese Grondwet campagne. Weet je nog: het licht zou uit gaan en er zou zelfs oorlog komen. Ok nu wordt het instrument van bangmakerij van stal gehaald.
Tijd om de bangmakerij en oneigenlijke aantijgingen die links en rechts jegens de SP worden geuit te weerleggen:
1. De SP is slecht voor de economie.
Volgens het CPB leidt het beleid van de SP tot een economische groei van 2% per jaar. De verschillen met de voorspellingen van de effecten van de verkiezingsprogramma’s van andere partijen zijn marginaal. Bij de PvdA is het ook 2% en bij het CDA 2,1%, oftewel slechts een tiende procent meer. En dat moet je dan wel af zetten tegen de prijs die voor die tiende procent wordt betaald. De SP doet met dat geld iets aan de armoede, het sociaal minimum gaat omhoog. Het CDA doet hier niets aan en laat de inkomensverschillen zelfs groeien. Ook de PvdA wil het sociaal minimum slechts laten meestijgen met het welvaartspeil. Bij de VVD is de voorspelde economische groei 0,3% meer, maar die winst komt niet in de samenleving terecht. We krijgen er geen betere scholen door, geen betere zorg en de armoede zal onacceptabel groot blijven. Werk, werk, werk is niet het antwoord voor iemand die op zijn of haar tachtigste naar de voedselbank moet.
Dit is een pertinente leugen. De SP nivelleert het liefst zoveel mogelijk. Ook de middeninkomens ontsnappen daarbij niet aan de SP.quote:2. De SP is slecht voor de middeninkomens.
Pas bij meer dan twee keer modaal gaan mensen bij de SP iets meer bijdragen. Bij tweeverdieners is dat pas bij een huishoudinkomen van meer dan 115 duizend euro. Bij alleenverdieners is dat meer 70 duizend euro.
In slechts een jaar tijd heeft PvdA wethouder Aboutaleb het al voor elkaar gekregen om 45 mijoen aan uitkeringsfraude op te sporen. De SP was hier net als GroenLinks zwaar op tegen. Volkomen ongeloofwaardig argument dus.quote:3. De SP wil bijstandsfraude niet bestrijden.
Deze onzinnig aantijging wordt opgehangen aan onze kritiek op de doorgeslagen methoden van onaangekondigde huisbezoeken. Er is helemaal niets tegen huisbezoeken, als dat fatsoenlijk gebeurt en er aanleiding toe is. Er is wel iets tegen als er sprake is van stelselmatige benadering van mensen met een uitkering als potentiële fraudeur. In steden als Nijmegen, Groningen, Haarlem, of Eindhoven werkt de SP aan een streng maar rechtvaardig sociaal beleid van de lokale sociale diensten.
Die werkbonus zou hilarisch zijn als het niet zo triest was. De SP wil mensen die gaan werken vanuit een uitkerinssituatie en daardoor een armoedeval hebben compenseren door hun salaris aan te vullen tot uitkeringsniveauquote:4. SP gooit de uitkeringen omhoog, dan gaat er helemaal niemand meer werken.
De prikkel om te werken blijft, omdat de SP een werkbonus invoert. Het verschil tussen niet werken en wel werken verandert daardoor. Alleen zorgen we ervoor dat je voortaan een beetje rond kunt komen als je echt op een uitkering bent aangewezen. Mensen die wel willen werken, maar echt niet kunnen, mogen we niet veroordelen tot levenslange armoede.
Denken ze alleen binnen landsgrenzen ofzo? Er is ook nog zoiets als concurrentiepositie.quote:5. De SP is slecht voor het bedrijfsleven.
De burgers zijn de afgelopen jaren al zwaar genoeg belast, de grote bedrijven zijn toen gespaard. Die zijn nu aan de beurt om een bijdrage te leveren, eerlijk is eerlijk. De lastenverlichting voor de burgers heeft overigens een positief effect op de bedrijven. Als die burgers te besteden hebben, hebben de bedrijven meer klanten.
De kleine ondernemers en zelfstandigen wil de SP trouwens juist extra helpen en ontlasten. Zie daarvoor ons ondernemersplan: Hart voor de Zaak.
Het anti-NAVO standpunt hebben ze ook alleen maar laten vallen om nog enigszins serieus te worden genomen. Ik heb weinig vertrouwen dat ze in staat zullen zijn om in Europa de juiste diplomatie te betrachten. In hun thuishaven Oss lukte dat al niet eens.quote:6. De SP is anti-Europa, alleen maar tegen.
De SP is voor samenwerking in Europa. Niet voor meer macht naar het ondemocratisch Brussel. In het referendum over de Grondwet heeft de bevolking zich ook tegen de huidige ontwikkelingen uitgesproken, de grote partijen waren allemaal voor! Sindsdien is er geen enkele partij met zo’n uitgewerkte en uitgebreide visie op een beter Europa als de SP. Een Beter Europa Begint Nu
Met hun punt van stoppen met de JSF, en daarmee al de gemaakte investeringen kwijtraken, en het budget van het leger met 40% te reduceren blijft er ook geen krijgsmacht over om vredesmissies uit te voeren.quote:7. De SP staat met de rug naar de wereld, zegt nee tegen vredesmissies.
Onzin, de SP heeft steun gegeven aan missies in Liberia, Kosovo, Bosnië, Macedonië, Cyprus, Congo en Zuid-Soedan. We zijn tegen óórlogsmissies, zoals de inval in Irak om massavernietigingswapens die er niet waren, of missies zoals die in Afghanistan die de Amerikaanse oorlogsagenda volgen.
Een goed argument afschieten omdat in de laatste zin het woordje voedselbank voorkomt.quote:Op maandag 20 november 2006 13:58 schreef budha het volgende:
[..]
Oh alsjeblieft, dat populistische voedselbank argument weer. Kunnen ze nu niet iets beters, bijvoorbeeld geloofwaardigers, verzinnen?
Pertinente onzin, de SP nivelleert helemaal niet zoveel mogelijk.quote:Dit is een pertinente leugen. De SP nivelleert het liefst zoveel mogelijk. Ook de middeninkomens ontsnappen daarbij niet aan de SP.
Tegen de wijze waarop Aboutaleb het probleem aanpakte, bij meerdere keren per jaar een huis binnenvallen en alles controleren straf je ook de eerlijke mensen. Maar ja, als CDA-stemmer heb je daar waarschijnlijk geen boodschap aan, de goeden mogen best onder de slechten lijden he.quote:In slechts een jaar tijd heeft PvdA wethouder Aboutaleb het al voor elkaar gekregen om 45 mijoen aan uitkeringsfraude op te sporen. De SP was hier net als GroenLinks zwaar op tegen. Volkomen ongeloofwaardig argument dus.
En je argument is?quote:Die werkbonus zou hilarisch zijn als het niet zo triest was. De SP wil mensen die gaan werken vanuit een uitkerinssituatie en daardoor een armoedeval hebben compenseren door hun salaris aan te vullen tot uitkeringsniveau
Natuurlijk, een groot bedrijf met een winst van 500 miljoen ofzo gaat serieus overwegen om uit Nederland te vertrekken vanwege ca. 3% (=15 miljoen) extra vennootschapsbelasting.quote:Denken ze alleen binnen landsgrenzen ofzo? Er is ook nog zoiets als concurrentiepositie.
Bron? Onderbouwing?quote:Het anti-NAVO standpunt hebben ze ook alleen maar laten vallen om nog enigszins serieus te worden genomen. Ik heb weinig vertrouwen dat ze in staat zullen zijn om in Europa de juiste diplomatie te betrachten. In hun thuishaven Oss lukte dat al niet eens.
Dit is inderdaad niet verstandig, Nederland moet niet stoppen met de ontwikkeling.quote:Met hun punt van stoppen met de JSF, en daarmee al de gemaakte investeringen kwijtraken,
Onzin, gewoon minder vaak aan vredesmissies meedoen.quote:en het budget van het leger met 40% te reduceren blijft er ook geen krijgsmacht over om vredesmissies uit te voeren.
Alsof de SP voortijdig de militairen gaat terugtrekken.quote:In Afghanistan doen onze mannen en vrouwen trouwens goed werk. Ze vechten tegen de Taliban. Die missie opgeven zou pas echt een slechte ontwikkeling zijn in dat land.
Er stond verder heel weinig behalve verwijzen naar een kadertje uit het CPB rapport. Ik heb dat rapport niet gelezen dus of ze een punt hebben weet ik niet.quote:Op maandag 20 november 2006 16:46 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Een goed argument afschieten omdat in de laatste zin het woordje voedselbank voorkomt.
- inkomensafhankelijke kinderbijslag, extra toeslag voor de minimaquote:[..]
Pertinente onzin, de SP nivelleert helemaal niet zoveel mogelijk.
Dat je geen onderbouwing weet te geven zegt genoeg.
Middeninkomens tot 2x modaal zijn veilig bij de SP.
De goeden lijden onder de kwaden omdat er zoveel kwaden zijn die rommelen met uitkeringen waar ze geen recht op hebben. Als ik een uitkering trok zou de controleur van harte welkom zijn. Terwijl hij op visite is zou ik 'm op z'n hart drukken dat ie maar stevig verder moet gaan met controleren.quote:[..]
Tegen de wijze waarop Aboutaleb het probleem aanpakte, bij meerdere keren per jaar een huis binnenvallen en alles controleren straf je ook de eerlijke mensen. Maar ja, als CDA-stemmer heb je daar waarschijnlijk geen boodschap aan, de goeden mogen best onder de slechten lijden he.
Dat het belachelijk is dat mensen die werken minder van hun geld overhouden dan mensen die niets doen en een uitkering trekken. En dan wil de SP die uitkeringen ook nog eens met 10% verhogen.quote:[..]
En je argument is?
Die vertrekt niet uit Nederland, maar verplaatst gewoon arbeid naar goedkopere landen om het verlies goed te maken.quote:[..]
Natuurlijk, een groot bedrijf met een winst van 500 miljoen ofzo gaat serieus overwegen om uit Nederland te vertrekken vanwege ca. 3% (=15 miljoen) extra vennootschapsbelasting.![]()
Dat de SP het NAVO standpunt heeft laten vallen omwille van de kans op een linkse coalitie te vergroten is geen geheim. Heb je daar echt een bron voor nodig?quote:[..]
Bron? Onderbouwing?
Dacht je nu echt dat het verlagen van het budget met 40% heel simpel is terug te rekenen tot een verlaging van de capaciteit met 40%? Kom op, zo naïef ben je vast niet.quote:[..]
Dit is inderdaad niet verstandig, Nederland moet niet stoppen met de ontwikkeling.
[..]
Onzin, gewoon minder vaak aan vredesmissies meedoen.
Ze zijn wat voorzichtig in hun formulering, maar willen wel degelijk zo snel mogelijk daar weg:quote:[..]
Alsof de SP voortijdig de militairen gaat terugtrekken.Natuurlijk niet!
Als de termijn er op zit kan een ander land de missie overnemen, Nederland hoeft toch niet alles te doen?
Nederland doet ook niet alles, verre van.quote:De Nederlandse militaire missie in Uruzgan (Afghanistan) blijkt in praktijk geen wederopbouw- maar een vechtmissie te zijn. Om te voorkomen dat ons land wordt meegezogen in een uitzichtloze oorlog, dienen we onze militaire aanwezigheid in dat land – in goed overleg met de Verenigde Naties en de regering van Afghanistan – zo snel als verantwoord is te beëindigen.
Het leek even of je het CPB niet serieus nam.quote:Op maandag 20 november 2006 17:53 schreef budha het volgende:
[..]
Er stond verder heel weinig behalve verwijzen naar een kadertje uit het CPB rapport. Ik heb dat rapport niet gelezen dus of ze een punt hebben weet ik niet.
Ik vind dat het ook teveel aandacht krijgt, komt mij persoonlijk ook de strot uit.quote:Dat overhypte voedselbankargument vind ik wel irritant. Balkenende mag van Marijnissen ook niet meer zeggen dat er ook pleeghuizen zijn waar het goed gaat. Hopelijk stoppen ze dan zelf ook om die voedselbanken steeds naar voren te brengen.
De SP heeft toch al uitgelegd waar het geld vandaan komt?quote:- inkomensafhankelijke kinderbijslag, extra toeslag voor de minima
- inkomensafhankelijk bijdrage aan kinderopvang
- premies zorgverzekering volledig inkomensafhankelijk
- inkomensafhankelijke boetes
- aanvullende beurs gaat omhoog
- huurtoeslag omhoog
- hypotheekrenteaftrek gemaximeerd tot 350.000 euro en 42%
Nee, van al die nivellering merken de middeninkomens vast niets.
Ik ben het geheel met je eens dat dit stevig aangepakt moet worden, maar er zijn nog veel meer manieren om fraude op te sporen (hulp van buren, verrgelijken van databestanden, bedrijven bellen of iemand serieus gesolliciteerd heeft, enz).quote:De goeden lijden onder de kwaden omdat er zoveel kwaden zijn die rommelen met uitkeringen waar ze geen recht op hebben. Als ik een uitkering trok zou de controleur van harte welkom zijn. Terwijl hij op visite is zou ik 'm op z'n hart drukken dat ie maar stevig verder moet gaan met controleren.
De grootschalige fraude kun je niet ontkennen. De cijfers zijn bekend. 45 miljoen in Amsterdam op een jaar tijd. 4,2 miljoen bijstandsfraude in Utrecht over dezelfde periode.
Je gaat niet op m'n vraag in wat er mis is met zo'n werkbonus.quote:Dat het belachelijk is dat mensen die werken minder van hun geld overhouden dan mensen die niets doen en een uitkering trekken. En dan wil de SP die uitkeringen ook nog eens met 10% verhogen.
Verlies?quote:Die vertrekt niet uit Nederland, maar verplaatst gewoon arbeid naar goedkopere landen om het verlies goed te maken.
Nee, ik doelde dus op wat je zei over Oss.quote:Dat de SP het NAVO standpunt heeft laten vallen omwille van de kans op een linkse coalitie te vergroten is geen geheim. Heb je daar echt een bron voor nodig?
Dat heb ik niet gevolgd, maar stel dat de SP inderdaad gefaald heeft in Oss, wtf heeft dat te maken met de diplomatie van afgevaardigden op Europees niveau?quote:Dat de SP raadsleden van Oss door hun gebrek aan diplomatie het gevecht om het streekziekenhuis hebben verloren (nu in Uden) was te volgen in de media.
Nee, maar dat minder vredesmissies niets zouden besparen is natuurlijk ook onzin.quote:Dacht je nu echt dat het verlagen van het budget met 40% heel simpel is terug te rekenen tot een verlaging van de capaciteit met 40%? Kom op, zo naïef ben je vast niet.
Willen wel, maar beloftes verbreken zou slecht zijn voor de reputatie van Nederland.quote:Ze zijn wat voorzichtig in hun formulering, maar willen wel degelijk zo snel mogelijk daar weg:
[..]
Relatief veel vergeleken met andere landen (zowel westers als niet-westers).quote:Nederland doet ook niet alles, verre van.
Ik gaf allemaal voorbeelden uit het SP programma die ervoor zorgen dat mensen met een modaal inkomen meer gaan betalen met de SP omdat de SP dingen inkomensafhankelijk maakt die dat nu niet zijn of het inkomensafhankelijke deel vergroten.quote:Op maandag 20 november 2006 19:06 schreef rebel6 het volgende:
[..]
De SP heeft toch al uitgelegd waar het geld vandaan komt?
Vennootschapsbelasting ietsje omhoog, defensie, minder snelwegen erbij, beperking HR-aftrek.
Dus ik ben benieuwd welke maatregel modaal gaat treffen.
Dat gebeurt nu ook al. Zo heeft Utrecht vorig jaar 8% aan bijstandsfraude opgespoord.quote:[..]
Ik ben het geheel met je eens dat dit stevig aangepakt moet worden, maar er zijn nog veel meer manieren om fraude op te sporen (hulp van buren, verrgelijken van databestanden, bedrijven bellen of iemand serieus gesolliciteerd heeft, enz).
Jij ziet niet dat er iets mis is met de subsidiëring van uitkeringstrekkers als werkenden minder overhouden dan niet-werkenden?quote:[..]
Je gaat niet op m'n vraag in wat er mis is met zo'n werkbonus.
Dat heft de armoedeval juist op.
Een baan is dan niet langer een achteruitgang in inkomen, prima toch?
Wat ze precies doen weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat ze hun verlies niet zomaar zullen nemen. Linksom of rechtsom pakken ze dat wel weer terug.quote:[..]
Verlies?
Je bedoelt dat ze nog 68% winst overhouden ipv 71%
Daar ga je niet je hele kraam voor verhuizen, dat gebeurt pas bij te hoge loonkosten.
De SP is een protestpartij die niet gewend is om diplomatie te betrachten en compromissen te sluiten. Het verhaal van Oss is hier een praktisch voorbeeld van.quote:[..]
Nee, ik doelde dus op wat je zei over Oss.
[..]
Dat heb ik niet gevolgd, maar stel dat de SP inderdaad gefaald heeft in Oss, wtf heeft dat te maken met de diplomatie van afgevaardigden op Europees niveau?
Dat is waar. Al vraag ik me af wat het voor Nederland betekent als we onze participatie verkleinen. We staan graag internationaal voorop om op mensenrechten te wijzen. Als we zelf niets doen en alleen maar roepen worden we niet serieus genomen.quote:[..]
Nee, maar dat minder vredesmissies niets zouden besparen is natuurlijk ook onzin.
Ik help het je hopen.quote:[..]
Willen wel, maar beloftes verbreken zou slecht zijn voor de reputatie van Nederland.
Ik denk niet dat de SP de belofte om daar nog een tijdje te blijven gaat verbreken, zo verantwoordelijk schat ik ze wel in.![]()
Idd, daarnaast wordt de armoedeval groter en zullen er meer mensen niet de noodzaak zien om te gaan werken. Met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 20 november 2006 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar wel tot hogere werkeloosheid en lagere investeringen
Dit gebeurt uiteraard niet enkel voor boven 2x modaal. Wat een gelul.quote:- inkomensafhankelijke kinderbijslag, extra toeslag voor de minima
- inkomensafhankelijk bijdrage aan kinderopvang
- premies zorgverzekering volledig inkomensafhankelijk
- inkomensafhankelijke boetes
- hypotheekrenteaftrek gemaximeerd tot 350.000 euro en 42%
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |