Wat vinden jullie van deze kritiek van de premier? Heeft ie een punt of is dit slechts een poging om links te demoniseren? En is het wel verstandig om te demoniseren of werkt dat alleen maar averechts?quote:Balkenende waarschuwt voor linkse coalitie
TILBURG - Premier Balkenende heeft zaterdag tijdens een verkiezingsbijeenkomst van het CDA in Tilburg gewaarschuwd voor een linkse coalitie. PvdA, GroenLinks en SP mogen het een fantastische mogelijkheid vinden, maar voor Balkenende is het een „onbegaanbare weg.”
Hij vreest dat een linkse coalitie wel oog zal hebben voor de collectieve sector maar de marktsector zal „verontachtzamen.” Volgens Balkenende heeft ons land een sterke economie nodig. Ook vreest hij dat maatregelen van het kabinet om te komen tot een beter veiligheidsbeleid en vreemdelingenbeleid door een linkse samenwerking ongedaan gemaakt worden.
Noem dan eens landen met een succesvol links beleid?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:17 schreef popolon het volgende:
Vanwaar toch altijd die angst?
Ik kan me trouwens niet heugen wanneer Nederland voor het laatst een links kabinet had.
Die zijn er zat.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:18 schreef Hamwans het volgende:
[..]
Noem dan eens landen met een succesvol links beleid?![]()
'Links' is per land verschillend, links in Nederland is vrij rechts in China, vrij subjectief dus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:18 schreef Hamwans het volgende:
[..]
Noem dan eens landen met een succesvol links beleid?![]()
Zo goed dat artsen in het toerisme gaan werken als taxirijder om nog een beetje rond te komen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:20 schreef Hamwans het volgende:
[..]
Cuba heeft een goede gezondheidszorg inderdaad!!
![]()
En in de USA is wat rechts is in Nederland daar vrij links/neutraal.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:20 schreef popolon het volgende:
[..]
'Links' is per land verschillend, links in Nederland is vrij rechts in China, vrij subjectief dus.
Ik vind het vooralsnog gejank om niks.
oh? dat is wel een grappig verhaalquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo goed dat artsen in het toerisme gaan werken als taxirijder om nog een beetje rond te komen.
China's economie is de snelst groeiende ter wereld.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:22 schreef Hamwans het volgende:
[..]
En in de USA is wat rechts is in Nederland daar vrij links/neutraal.
En met welk land gaat het economisch beter; China of de USA?
![]()
Ik kan nu wel Spanje, Italië, Duitsland en de VS gaan noemen maar dan krijg ik weer allemaal opmerkingen over wat er aan die regeringen niet deugde. Hoe dan ook waren/zijn ze stukken beter dan de rechtse alternatieven imo en daarbij denk ik dat PvdA/GL/SP een veel betere prestatie kunnen leveren dan deze buitenlandse linkse regeringen.quote:
Dat wil absoluut niks zeggen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:24 schreef popolon het volgende:
[..]
China's economie is de snelst stijgende ter wereld.
En ja, 't zou in de VS wel wat linkser mogen hier en daar.
juist en wat jouw mening waard is weten we nu welquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:25 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik kan nu wel Spanje, Italië, Duitsland en de VS gaan noemen maar dan krijg ik weer allemaal opmerkingen over wat er aan die regeringen niet deugde. Hoe dan ook waren/zijn ze stukken beter dan de rechtse alternatieven imo en daarbij denk ik dat PvdA/GL/SP een veel betere prestatie kunnen leveren dan deze buitenlandse linkse regeringen.
linkse lente? eerder natte en koude herfst dat wel weer een voorloper zal worden van een hongerwinterquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:25 schreef Jurgen21 het volgende:
Een linkse coalitie zou inderdaad een ramp zijn voor dit land. Daar heeft Balkenende helemaal gelijk in. Een linkse lente zal de in de praktijk uitdraaien op een gure herfst.![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:27 schreef Bob-B het volgende:
[..]
linkse lente? eerder natte en koude herfst dat wel weer een voorloper zal worden van een hongerwinter
Spanje en Italie heeft pas een blauwe maandag een linkse regering, en met Duitsland staat het er economies niet goed voor, de VS zou ik niet in verdacht hebben dat ze daar ooit een linkse regering haddenquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:25 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik kan nu wel Spanje, Italië, Duitsland en de VS gaan noemen maar dan krijg ik weer allemaal opmerkingen over wat er aan die regeringen niet deugde. Hoe dan ook waren/zijn ze stukken beter dan de rechtse alternatieven imo en daarbij denk ik dat PvdA/GL/SP een veel betere prestatie kunnen leveren dan deze buitenlandse linkse regeringen.
Neem me niet kwalijk, maar het kabinet is gevallen over een koppige minister (Verdonk). D66 wilde terecht niet langer met een liegende minster verder.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:33 schreef Jack_Pershing het volgende:
Balkenende heeft 110% gelijk.
Dit kabinet is ook gevallen omdat men, indirect, geld over de JP wilde gooien.
En links heeft koste wat kotst geprobeerd zijn kamerpositie te versterken door de kabinetsval te timen.
Zet een kabinet met VVD en de CU maar uit je hoofd. Zie hier waarom.quote:Ik hoop op VVD CU CDA of twee van de 3 of een combinatie van twee met Wilders OF EenNL
Die verkiezingsprogramma's tesamen vallen goed te combineren tot een GEZOND beleid
wat een intelligentie.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:25 schreef Hamwans het volgende:
[..]
Dat wil absoluut niks zeggen.![]()
De gemiddelde Chinees verdient nog steeds minder dan de gemiddelde Amerikaan.![]()
En hoe denk dat je het komt dat de economie in China stijgt?
Juist, minder bemoeienis van de regering.![]()
Highway to the abyss eerderquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:38 schreef NLweltmeister het volgende:
Wat zijn die rechtse knakkers toch ook een huilebalken, nu heeft Balkenende het weer over een 'onbegaanbare weg', voor hem misschien, maar voor iemand met politiek doorzettingsvermogen is het een highway.
...quote:Dat is ook precies het verschil tussen links en rechts, rechts regeerd nu, maar links is niet massaal ge-emigreerd.
En natuurlijk, omdat jij op links stemt ben je een echte vent, want natuurlijk, echte mannen drinken heel de dag bier en kijken naar vrouwen en dan kunnen ze natuurlijk niet werken voor hun centen.quote:Alleen al bij de dreiging van een links kabinet roept rechts massaal NL te verlaten, daar zit nou precies het mentaliteitsverschil.
'The boys seperated from the men, zoals ze in Engeland zeggen
Jouw beargumentering slaat echt helemaal nergens op. VVD: minder solidair, past niet bij de mens omdat we kuddedieren zijn, liberalisme is dus slecht.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:28 schreef von_manstein het volgende:
Links = meer richting het communisme
Opzich geen verkeerde ideologie. Echter past communisme niet bij de mens omdat we al te graag zelf ons leven onder controlle willen hebben.
Eigenlijk zijn mensen hele egocentrische wezens die gewoon willen doen en laten waar ze zelf zin in hebben. Daarom werkt communisme of een "echte" democratie niet.
Allemaal speculatie, bedoeld om mensen bang te maken zodat de rechtsen de macht in handen houden. Ik begrijp overigens best dat Balkenende bang is hoor. Zijn vriendjes uit het bedrijfsleven komen in gevaar en dat wil hij voorkomen natuurlijk. Nou Balkie, maak je borst maar nat, de progressieven komen eraan!quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat iedereen die wat meer verstand heeft een links kabinet niet zit zitten.
Dan wordt er genivileerd, belast en uitgegeven.
Het grote omverdelen start weer, en het loont zich niet om te investeren of te ondernemen.
Hierdoor stijgt de werkeloosheid, de staatsschulden, de pensioenen opbrengen wordt steeds moeilijker.
Dat wordt intens triest
Die neem ik mee naar he CWI!quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:06 schreef Bob-B het volgende:
echte mannen drinken heel de dag bier en kijken naar vrouwen en dan kunnen ze natuurlijk niet werken voor hun centen.
Ik vind dat Balkende een heel sterk punt heeft want de voorstellen die links doen zullen zeker een negatieve invloed hebben op de markteconomie van Nedrland iets waar toch bijna heel Nederland op draait.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:03 schreef Genverbrander het volgende:
Wat vinden jullie van deze kritiek van de premier? Heeft ie een punt of is dit slechts een poging om links te demoniseren? En is het wel verstandig om te demoniseren of werkt dat alleen maar averechts?
vetquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Die neem ik mee naar he CWI!
Inderdaad, het verbaast ook mij nog altijd, dat er zo weinig wordt ingegaan op zijn schijnheiligheid. Met de Bijbel in de hand knijpt hij kansarmen uit zonder schaamte.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:43 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:
In mijn ogen is Balkenende een nep Christen die de bijbel niet volgt.... Hiervoor moet je bij de ChristenUnie zijn...
Hij moet zich echt diep schamen...
Wie de bijbel werkelijk volgt, laat alles aan God over en zit dus niet in de politiek.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:43 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:
In mijn ogen is Balkenende een nep Christen die de bijbel niet volgt.... Hiervoor moet je bij de ChristenUnie zijn...
Hij moet zich echt diep schamen...
Ben je een psychopaat of is er iets mis gegaan tijdens het glaasje draaien..?quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:06 schreef onemangang het volgende:
[..]
Wie de bijbel werkelijk volgt, laat alles aan God over en zit dus niet in de politiek.
Jezus zegt immers zelf:
Wees niet zo bezorgd, zeg niet: Wat moeten we eten of wat moeten we drinken of waarmee moeten we ons kleden? Want naar dat alles vragen de heidenen! Uw hemelse Vader weet dat u dat allemaal nodig hebt. Maak u dus geen zorgen over de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.
Stelletje ketters, die Christenunie![]()
Hoe kom je daar bij?quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:23 schreef jp84 het volgende:
hebben we EINDELIJK weer is de grootste economiche groei in europa, gaan mense nog lopen klagen
Ja dat hele Prinsjesdagsprookje dat Nederland zo goed gaat is echt een fabeltje hoor. Pure rechtse propaganda.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:43 schreef RobieHood het volgende:
Doe we het zo slecht...?
Sja ik snap ook niet waarom dat topic gecensureerd en op slot moest.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:46 schreef WeirdMicky het volgende:
Balkenende spreekt zijn afkeur uit voor een links kabinet.
Ben je nu nog steeds bezig met die linkse propaganda van je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |