abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43633229

Geert Wilders (PvdV) -vs- Marco Pastors (EenNL)

In de strijd om de "rechtse kiezer", welke splinterpartij is de beste keuze?

Wilders is een one-issue-partij: stem op hem en je hebt een stem tegen de islam.

Pastors is breder georienteerd en is minder in een hokje te stoppen.

Wilders is een one-man show en het risico op LPF-toestenden is daardoor groter.

Pastors heeft een lijst met ervaren mensen die hun kunnen hebben bewezen (Eerdmans, Van Schijndel, Khan, Sorensen).

Is EenNL daarom een betere keuze?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43633258
Heb je ook pro-Wilders argumenten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43633306
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 11:54 schreef sigme het volgende:
Heb je ook pro-Wilders argumenten?
Ik niet, maar misschien dat iemand me aan kan vullen?
  vrijdag 17 november 2006 @ 12:02:49 #4
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43633355
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 11:59 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik niet, maar misschien dat iemand me aan kan vullen?
Ik ben echt keihard aan het nadenken, maar het wil niet lukken...

Haagse ervaring, maar Pastors heeft ervaring in Rotterdam opgedaan. Wilders is charismatischer en kan rekenen op meer zetels, waardoor een stem op hem de kans vergroot dat het extreem-rechtse gedachtegoed z'n invloed kan uitoefenen.
kernˇgeˇleerˇde (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  vrijdag 17 november 2006 @ 12:02:59 #5
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43633358
EenNL is inderdaad een betere keuze. Pastors heeft bewezen te kunnen besturen én Eerdmans is een prima aanvulling. Daarnaast heb ik het idee dat Wilders het allemaal net iets meer voor zichzelf doet dan voor het land.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43633394
Ik heb het idee dat EenNL in haar campagne veel te weinig gebruik maakt van Eerdmans. Dat lijkt me wel een stemmentrekker, zo niet zeteltrekker. De enige van de LPF die nog enigszins serieus was te nemen, ook al kwam er zo nu en dan wel onzin uit.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_43633511
Ik begrijp inderdaad ook niet goed dat we niet meer van Eerdmans horen. Die man heeft notabene de Thorbeckeprijs voor welsprekendheid gewonnen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43633515
Wilders is een handiger politicus, heeft meer ervaring en is vele malen media-genieker.

Pastors is een ongeleid projectiel en gaat om zich heen slaan als een kat in het nauw. Ik denk dat Pastors zijn laatste stemmers kwijt raakt na zijn nazisme-uitspraken. Lijkt me niet dat veel kiezers zich met zo'n iemand willen associeren.

Wilders pakt dat veel handiger aan met zijn tsunami gedreutel.

UIteraard zijn beide partijen slechte keuzes.
  vrijdag 17 november 2006 @ 12:19:28 #9
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43633550
Eerdmans zit nu natuurlijk nog bij de LPF, misschien limiteert dat hem.
1 kernfysicus
pi_43633551
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:15 schreef SCH het volgende:

UIteraard zijn beide partijen slechte keuzes.
Wilders zeker, maar opzich kan ik me redelijk vinden in veel standpunten van eennl vooral op sociaal-economisch vlak.
Pastors heeft zeker een blunder begaan met die spot waarin hij de islamisering vergelijk met Duitsland uit de jaren 30 en vind ik ook niet helemaal te rijmen met bijvoorbeeld zijn optreden in '" de meiden van halal".
pi_43633598
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wilders zeker, maar opzich kan ik me redelijk vinden in veel standpunten van eennl vooral op sociaal-economisch vlak.
Pastors heeft zeker een blunder begaan met die spot waarin hij de islamisering vergelijk met Duitsland uit de jaren 30 en vind ik ook niet helemaal te rijmen met bijvoorbeeld zijn optreden in '" de meiden van halal".
Het kwalijke vind ik dat hij er nu geen afstand van neemt.
pi_43633624
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:19 schreef tvlxd het volgende:
Eerdmans is al een tijdje weg bij de LPF en zit nu namens zijn eigen lijst met Van Schijndel in de kamer.
pi_43633675
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:19 schreef tvlxd het volgende:
Dat is niet waarschijnlijk. Hij heeft luid en duidelijk kenbaar gemaakt over te stappen, hij is van LPF-woordvoerderschap ontheven, het is verkiezingsreces.
pi_43633705
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat Pastors zijn laatste stemmers kwijt raakt na zijn nazisme-uitspraken. Lijkt me niet dat veel kiezers zich met zo'n iemand willen associeren.
Ik denk het ook. Het is jammer, want ik kon zijn vrij brede agenda en redelijke maar directe wel waarderen.
pi_43634250
Eerdmans zijn vergelijking was niet handig, maar Wilders lijkt juist te profiteren van zijn tsunami vergelijking. Toch is Wilders weer veel radicaler wat overige standpunten betreft. En wie staan er nu eigenlijk op de lijst? We weten daar niets van, behalve de secretaresse op nummer 2. Pastors heeft veel meer mensen op zijn lijst waarvan we weten wat we er van kunnen verwachten.
pi_43634317
Gewoon VVD stemmen sizzler.
pi_43634573
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:10 schreef SCH het volgende:
Ik overweeg eigenlijk EenNL.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:25:18 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43634763
Ik vond Pastors in eerdere tv-optredens eigenlijk wel goed overkomen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik toch de manier van Pastors of een Wilders niet de juiste vindt.

Feit is niet of ze wel of niet gelijk hebben, het gaat er vooral om dat deze mensen juist zorgen voor polarisatie en dat is wel het laatste dat we nu kunnen gebruiken. Misschien hebben ze in bepaalde punten wel gelijk, maar ik denk niet dat Nederland er 'leuker' op wordt...
pi_43634929
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:10 schreef SCH het volgende:
Nee, dan Pastors!!
Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:31:21 #20
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_43634947
Als je tussen die 2 moet kiezen lijkt EenNL mij idd met afstand de beste optie. Ik denk alleen dat beide partijen voornamelijk aanspraak maken op de racistische kiezer en op dat vlak scoort Wilders gewoon veel beter. Die paar mensen die toevallig meer weten behalve "ze zijn tegen de islam" maken niet zoveel verschil.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_43634997
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik overweeg eigenlijk EenNL.
Heb je straks een eenmansfractie in de kamer geholpen. Kan natuurlijk en misschien groeien ze dan door maar ik vraag me af hoeveel ze uit kunnen richten. Of je moet de idee hebben dat ze echt een toekomstbestendige partij zijn en van de lange adem zijn zoals de SP.
pi_43635509
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb je straks een eenmansfractie in de kamer geholpen. Kan natuurlijk en misschien groeien ze dan door maar ik vraag me af hoeveel ze uit kunnen richten. Of je moet de idee hebben dat ze echt een toekomstbestendige partij zijn en van de lange adem zijn zoals de SP.
Ik zou zeggen dat EenNl daarvoor best de potentie lijkt te hebben. Wat dat betreft lijkt het me (voor de democratie) niet verkeerd als ze als kleine partij in de kamer worden gekozen.
Nee - geen haar op m'n hoofd die eraan denkt daar een handje bij te helpen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:52:27 #23
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43635628
EénNL dat als nette partij de extreem-rechtse ideeën uit, terwijl de partij van Wilders instort. De volgende verkiezingen staat EénNL aan de basis van een conservatief-extreem-rechtse partij die wel tien tot vijftien zetels kan halen. Mijn voorspelling, .
1 kernfysicus
pi_43635701
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:30 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:

[..]

Nee, dan Pastors!!
Zeker, de VVD had nooit een mes in de rug van Rita moeten steken. Als ze dat niet hadden gedaan dan hadden zij nu niet op 19 zetels gestaan.

Ik stem op 1NL maar Wilders gun ik ook een hoop zetels.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43638034
Ik stem EénNL.
  vrijdag 17 november 2006 @ 15:37:00 #26
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_43638433
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zeker, de VVD had nooit een mes in de rug van Rita moeten steken. Als ze dat niet hadden gedaan dan hadden zij nu niet op 19 zetels gestaan.

Ik stem op 1NL maar Wilders gun ik ook een hoop zetels.
Same here :-)
pi_43638468
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:37 schreef PaRaR het volgende:

[..]

Same here :-)
Idd, als Verdonk lijsttrekker was geweest had zij mijn stem gekregen. Maar nu krijgen ze bij de VVD gelukkig hun koekje van eigen deeg.
pi_43639017
Zolang de stemmen alleen uit extreem-rechtse hoek naar deze extreem-rechtse partijen gaan, maakt het mij niet zoveel uit. Het liefst zie ik ze natuurlijk versplintert en beide met even weinig stemmen.

Het doet in ieder geval goed om te weten dat het grootste deel van de nederlandse bevolking niet op deze partijen stemt en dat enkel de meest extremen op deze partijen stemmen.
  vrijdag 17 november 2006 @ 16:19:47 #29
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43639272
Wilders heeft een economische agenda op basis van de vrije markt en is verder een degelijk conservatief politicus. 1NL is toch eerder fortuynistisch en dat is ideologisch onsamenhangende onzin.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_43640410
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:19 schreef PJORourke het volgende:
Wilders heeft een economische agenda op basis van de vrije markt en is verder een degelijk conservatief politicus. 1NL is toch eerder fortuynistisch en dat is ideologisch onsamenhangende onzin.
Das waar, maar pastors is ook meer praktisch dan ideologisch. En zo ver ik weet heeft hij het niet slecht gedaan in rotterdam.
..///
  vrijdag 17 november 2006 @ 17:43:13 #31
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43640593
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:19 schreef PJORourke het volgende:
Dit is eigenlijk de samenvatting van de reden waarom Wilders uiteindelijk wel zal overleven en Pastors niet. Pastors komt daarbij saai over en houd zichzelf voor genuanceerd te zijn terwijl een klein beetje druk voldoende is om het tegendeel te bewijzen.
pi_43640685
Tje beiden trekken ze me niet echt. Maar ik denk dat 1NL z'n zaakjes iets beter voor elkaar heeft. Maar beide partijen zullen als ze bv 3 zetels winnen het eind van de periode niet als 1 geheel halen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43640754
Lood om oud-ijzer
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:57:30 #34
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_43642827
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zolang de stemmen alleen uit extreem-rechtse hoek naar deze extreem-rechtse partijen gaan,
Dus ook van de AEL ? Is toch ook behoorlijk extreem-rechts.

Of Donner die een meerderheid voor de sharia wel democratisch zou vinden.

Ik stem EenNL.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_43645301
Het programma van Lijst5Fortuyn is een stuk beter dan dat van EenNl wat nogal monomaan is.
  zaterdag 18 november 2006 @ 01:39:59 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43647898
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:30 schreef SCH het volgende:
Het programma van Lijst5Fortuyn is een stuk beter dan dat van EenNl wat nogal monomaan is.
Maar Lijst 5 Foruyn heeft nu niet echt bewezen een stabiele partij te zijn Een NL moet dat nog bewijzen.

dat zou voor mij de keus niet makelijker maken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43653469
Al ben ik er wel van overtuigd dat de "rotte appels" massaal bij de Lijst vijf Fortuyn zijn weggetrokken in vergelijking met de vorige verkiezingen.
pi_43653749
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_43653794
  zaterdag 18 november 2006 @ 12:44:47 #40
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_43654025
http://youtube.com/watch?v=Qy9ufjVO5d0&mode=related&search=

Wat een ongelooflijk domme vraag stelt de interviewster op een gegeven moment (over die donkere jongen...)
pi_43657959
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:25 schreef Urquhart het volgende:
Ik stem EénNL.
Toch maar wel? Ik zit nog steeds te twijfelen. Op sociaal-economisch gebied is EénNL een stuk liberaler dan de VVD en dat spreekt me erg aan. Alleen die uitspraak van Pastors...maar mensen die dit extreem rechts of conservatief noemen geef ik dik ongelijk. Pastors is niet conservatiever dan de VVD of de PvdA, wel liberaler op veel punten.

Bij mij wordt het VVD of EénNL, dinsdag neem ik mijn definitieve beslissing
pi_43657991
quote:
Nouja, hij heeft toch wel humor maar mijn stem krijgt hij nooit
pi_43658053
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Toch maar wel? Ik zit nog steeds te twijfelen. Op sociaal-economisch gebied is EénNL een stuk liberaler dan de VVD en dat spreekt me erg aan. Alleen die uitspraak van Pastors...maar mensen die dit extreem rechts of conservatief noemen geef ik dik ongelijk. Pastors is niet conservatiever dan de VVD of de PvdA, wel liberaler op veel punten.

Bij mij wordt het VVD of EénNL, dinsdag neem ik mijn definitieve beslissing
Ik ben nog niet helemaal uit, maar ik hou er voorlopig maar aan vast. Ik kijk nog even dat verkiezingsdebat aan.
pi_43658158
Door hun extreme opstelling t.a.v. het vreemdelingenbeleid zijn ze voor het leeuwendeel van de CDA-achterban totaal onacceptabel als coalitiepartner (los van het feit dat een rechtse meerderheid sowieso ver weg lijkt) en dus worden het kleine oppositiepartijtjes. Dus je kunt net zo goed thuisblijven.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_43658201
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:05 schreef Argento het volgende:
Ik heb het idee dat EenNL in haar campagne veel te weinig gebruik maakt van Eerdmans. Dat lijkt me wel een stemmentrekker, zo niet zeteltrekker. De enige van de LPF die nog enigszins serieus was te nemen, ook al kwam er zo nu en dan wel onzin uit.
ben ik mee eens

Eerdmans heeft veel meer dan pasrors die had nr 1 moeten staan.

En dan niet zo dom populistish lullen

gewoon jong fris en rechts.

maar helaas

hangt nu weer zo`n Janmaat luchtje om 1 nl
pi_43658202
Ik ga geen rekening houden met de CDA-achterban

Ik wil sowieso figuren als Wilders en Pastors in de Kamer zien, die functioneren als een luis in de pels. Datzelfde geldt overigens ook voor Marijnissen, maar dan moet hij niet zo groot worden als in de peilingen.
pi_43658289
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik ga geen rekening houden met de CDA-achterban

Ik wil sowieso figuren als Wilders en Pastors in de Kamer zien, die functioneren als een luis in de pels.
Tja, ik denk dat je weinig koopt voor extremisten met wie geen redelijk gesprek mogelijk is. PVV en EenNL zijn de CPN en PSP van 2006.

Maar goed als jij Wilders en Pastors (en al hun afscheidingen zo meteen) weer vier jaar aan een leuk inkomen wlit helpen, mag je gerust je gang gaan. Ik trap er na de LPF niet meer in.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_43658388
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:56 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat je weinig koopt voor extremisten met wie geen redelijk gesprek mogelijk is. PVV en EenNL zijn de CPN en PSP van 2006.

Maar goed als jij Wilders en Pastors (en al hun afscheidingen zo meteen) weer vier jaar aan een leuk inkomen wlit helpen, mag je gerust je gang gaan. Ik trap er na de LPF niet meer in.
Ik heb het idee dat beide partijen qua kandidaatlijst veel beter in elkaar steken dan de LPF-lijst van 2002. Bij die LPF moest zelfs de koffiejuffrouw van Fortuyn erop om voldoende kandidaten te krijgen.

Nu hebben zowel de PVV en EénNL de tijd gehad voor te screenen. Alhoewel er bij EénNL nog wel wat LPF'ers meelopen dus je weet maar nooit, maar ze zullen toch met niet heel veel zetels de Kamer betreden. En Wilders heeft naar mijn idee wel een stabiele lijst.
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:00:25 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43658415
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 11:51 schreef sizzler het volgende:
Is EenNL daarom een betere keuze?
Denk het. Staat tegenover dat Wilders groter lijkt te worden en een duidelijker/ extremere visie heeft.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43658447
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:00 schreef Napalm het volgende:

[..]

Denk het. Staat tegenover dat Wilders groter lijkt te worden en een duidelijker/ extremere visie heeft.
Wilders is totaal geisoleerd.
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:07:26 #51
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43658569
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:01 schreef FeestNummer het volgende:
Bron?

Hij is in elk geval niet geisoleerd door Pastors..

Maarja we weten natuurlijk al dat jij een hekel hebt aan iedereen die twijfels durft te plaatsen bij de zegeningen van de multiculturele rampsamenleving..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43659134
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:02 schreef FritsBom het volgende:
EenNL is inderdaad een betere keuze. Pastors heeft bewezen te kunnen besturen én Eerdmans is een prima aanvulling. Daarnaast heb ik het idee dat Wilders het allemaal net iets meer voor zichzelf doet dan voor het land.
Inderdaad nu je het zegt. Wie wil er nou niet de rest van zijn leven met bewaking rondlopen zonder enige vrijheid
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_43659182
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:31 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Inderdaad nu je het zegt. Wie wil er nou niet de rest van zijn leven met bewaking rondlopen zonder enige vrijheid
Wilders, want die is niet voor vrijheid, al probeert hij ons anders te doen geloven.
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:39:40 #54
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43659366
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:01 schreef FeestNummer het volgende:
Nu wel, maar met zes of zeven zetels niet meer.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_43672861
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wilders, want die is niet voor vrijheid, al probeert hij ons anders te doen geloven.
Zo jij hebt ook iedereen door zeg. Waar heb jij de cursus "gedachtenlezen" gevolgd?
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_43673462
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:15 schreef sigme het volgende:
Ik begrijp inderdaad ook niet goed dat we niet meer van Eerdmans horen.
Omdat bij dit soort partijtjes er altijd een onbetwiste Leider behoort te zijn waarvoor iedereen in de houding springt.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43679116
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:55 schreef onemangang het volgende:

[..]

Omdat bij dit soort partijtjes er altijd een onbetwiste Leider behoort te zijn waarvoor iedereen in de houding springt.
Valt de SP hier ook onder?
  zondag 19 november 2006 @ 11:46:53 #58
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43679873
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:15 schreef sigme het volgende:
Ik begrijp inderdaad ook niet goed dat we niet meer van Eerdmans horen. Die man heeft notabene de Thorbeckeprijs voor welsprekendheid gewonnen.
De media hebben veel aandacht voor de Balk-bos race en vervolgens de Mao-Boss race..

Desondanks
Maandag in de volkskrant http://www.joosteerdmans.nl/artikelen/haagsemores.html
Op telegraaf.nl een video http://www.telegraaf.nl/anptelevideo/nieuws/article53379141.ece
En donderdag nog een herhaling van de eerdere dierenmishandelingaanpak http://www.joosteerdmans.(...)or%20de%20Dieren.pdf
pi_43726377
Ligt het aan mij of worden beide doodgezwegen?

Wanneer komt één van beide in een debat op TV?
pi_43734242
Mijn mening ligt een beetje tussen beide partijen in, maar daarom zou ik op Geert stemmen. Alleen al om de reden dat ik het hem wel gun, omdat hij zo sterk achter zijn standpunten staat en bereid is om een eigen huis en zijn veiligheid op te geven en deze problemen niet ter sprake zijn bij dhr. Pastors.
Waarom op iemand stemmen die vrijwel dezelfde punten uitdraagt en zich niet in zo'n positie bevindt?
Ik support gevallen topclubs!
pi_43734347
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:58 schreef sizzler het volgende:

Maak je nu een grapje ? Ze krijgen zelfs buitenproportioneel veel aandacht in de media.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2006 23:49:12 ]
  dinsdag 21 november 2006 @ 03:00:23 #62
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43737436
Ze hebben het gewoon voor zichzelf verneukt. Ze hadden gezamenlijk 1 rechtse partij moeten oprichten met Nawijn er bij. Fortuyn had men compleet moeten opdoeken. Ik denk dat 1 rechtse partij ipv al deze splintertjes met gemak stabiel met 20 zetels in de kamer kan zitten. Daar heeft deze groep van de bevolking ook recht op denk ik. Zou sowieso goed zijn voor het evenwicht.

Lijst 5 krijgt trouwens geen aandacht in de media . Wilders en Pastors zat. Helemaal als je kijkt waar ze waarschijnlijk op uit gaan komen.
pi_43741933
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:58 schreef sizzler het volgende:

Grappenmaker! Voor beiden is zeer veel aandacht veel meer dan voor een SGP of PvdD die ongeveer het zelfde aantal zetels kunnen halen.

Maar vanavond mogen ze in debat
quote:
Dinsdag 21 november 2006
19:00 - 20:00
Genre: Nieuws/actualiteiten
Omroep: NOS

--------------------------------------------------------------------------------

Verslag van het Nationaal Lijsttrekkersdebat aan de vooravond van Tweede Kamerverkiezingen. Deze uitzending gaan de lijsttrekkers van D66 (Alexander Pechtold), SGP (Bas van der Vlies), Fortuyn (voorheen LPF) (Olaf Stuger), EénNL (Marco Pastors), Partij voor de Vrijheid (Geert Wilders) en Partij voor de Dieren (Marianne Thieme) met elkaar in discussie over actuele politieke thema's. Presentatie: Dominique van der Heyde en Joost Karhof.
Hoe kansloos kan een debat zijn .
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:25:56 #64
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43742320
Misschien dat het ook wel leuk is. Even wat anders, niet dat onderlinge gebash etc.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:26:33 #65
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43742346
Wel vreemd dat Pechtold er tussen staat, maar het kan hem zeker geen kwaad doen.
pi_43742463
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:26 schreef FritsBom het volgende:
Wel vreemd dat Pechtold er tussen staat, maar het kan hem zeker geen kwaad doen.
Van deze personen verreweg het beste in staat om het publiek te beďnvloeden denk ik .
pi_43743162
Ik heb toch het idee dat het bij EenNL allemaal wel lekker in elkaar zit.Een degelijke lijst van mensen, hoewel waarschijnlijk alleen hooguit de bovenste 3a4 (optimist) ''nodig'' zullen zijn.

Waarom zij extremistisch worden genoemd kan ik niet echt begrijpen, ik heb Pastors' zijn boek gelezen en het partijprogramma doorgenomen en ik vind echt werkelijkwaar niets aanstootgevends of extremistisch. Maargoed, dit is een beeld dat door de media wordt neergezet en ik ben dan ook erge benieuwd naar het slotdebat van vanavond.

Zoals ik me nu voel gaat mijn stem naar Pastors en toch maar niet naar de VVD.
pi_43750817
Ik snap die houding tegenover Pastors ook niet. Qua programma is het gewoon een sociaal-liberale pragmatische partij, en dat hebben ze in Rotterdam ook bewezen.
pi_43756251
Ik ging eerst voor wilders, maar nu VVD, alleen welke van de vvd mensen het wordt weet ik nog niet.
pi_43756266
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:56 schreef Urquhart het volgende:
Ik snap die houding tegenover Pastors ook niet. Qua programma is het gewoon een sociaal-liberale pragmatische partij, en dat hebben ze in Rotterdam ook bewezen.
Alleen hebben ze een lijsttrekker die nogal een flapuit is . Fortuyn kwam daar vanwege z'n charisma makkelijk mee weg maar hij veel minder.
pi_43756406
Die hele lijst van Wilders is een grap, lijkt me reden genoeg om daar niet op te stemmen.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_43756454
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 18:40 schreef bonfie het volgende:
Ik ging eerst voor wilders, maar nu VVD, alleen welke van de vvd mensen het wordt weet ik nog niet.
Hehe me 2, alleen ging ik eerst voor VVD, toen Pastors en nu weer VVD, maar weet ook nog niet wie.
pi_43771452
De keuze is voor mij makkelijk. Pastors/Eerdmans' EénNL is een realistische partij met doordachte en realistische oplossingen. En zo heel erg rechts vind ik ze nu ook weer niet, niet veel meer dan de VVD iig. Wel veel vernieuwender en gedurfter dan de VVD!

Wilders is een eenling die de problemen wel weet te benoemen maar vervolgens met kansloze oplossingen komt. Komt bij dat geen enkele partij wil samenwerken een tegen extremisme aanschurkende Wilders, ook al haalt die 10 zetels. EenNL kan met een handvol zetels daarentegen wél een centrumrechts kabinet mogelijk maken.

Een stem op Wilders zal daarom nooit iets meer zijn dan een proteststem.
Een stem op Pastors kan (moeten ze wel meer dan die voorspelde 2 zetels halen) mogelijk een centrumrechtse coalitie aan een meerderheid helpen
pi_43771834
quote:
Op woensdag 22 november 2006 01:59 schreef Unox het volgende:
Een stem op Wilders zal daarom nooit iets meer zijn dan een proteststem.
Een stem op Pastors kan (moeten ze wel meer dan die voorspelde 2 zetels halen) mogelijk een centrumrechtse coalitie aan een meerderheid helpen
Iemand die zo uitgesproken anti-islamiet is, moslims op één lijn zet met nazis en tegelijkertijd op zijn eigen lijst een excuusmoslim plaatst op nummer 3 is een doodordinaire huichelaar die alleen maar uit is om macht te vergaren met zoveel mogelijk populistische middeltjes die voorhanden zijn. Als je dat niet doorziet dan ben je waarschijnlijk ook een gewillig slachtoffer voor beunhazen die je voor te veel geld een opgespoten roestbak weten te verkopen. Want dat is precies want men hier probeert te doen.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 22 november 2006 @ 05:32:56 #75
93744 Finder_elf_towns
pi_43772051
Onemangang heeft natuurlijk helemaal gelijk. Het is vreemd dat Pastors dit soort dingen zegt bij de aanwezigheid van een excuusmoslim op zijn lijst. Dat schaad niet alleen zijn geloofwaardigheid, maar ook die van zijn partijgenoten. Ik hoop dat de grote namen van EčnNL overstappen naar PVV.
pi_43776054
Ik stem vandaag EénNL.

Ik wil Pastors en Eerdmans in de kamer zien. Twee erg goede politici.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  woensdag 22 november 2006 @ 11:30:45 #77
10710 gday
propria cures
pi_43776131
Kiezen tussen twee (of meer) kwaden...
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_43776918
@ Onemangang

Pastors is geen anti-islamiet, als je je ook maar een beetje had verdiept in het EenNL progamma of zijn rotterdamse verleden dan zou je dat moeten weten. Waar hij wel op wijst zijn de pijnpunten in de islamitische en/of arabische culturen en de impact hiervan op de Nederlandse samenleving en het gedrag van zowel Nederlanders als Moslims om daar omheen te lopen en het te verzwijgen. Om hem dan maar gelijk als extreemrechts/anti-islam af te schilderen is natuurlijk de makkelijkste manier om iemand monddood te maken.
pi_43797841
Pastors maar 1 zetel
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  woensdag 22 november 2006 @ 21:20:03 #80
10710 gday
propria cures
pi_43798343
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:11 schreef Timmehhh het volgende:
Pastors maar 1 zetel
Tenminste nog goed nieuws vandaag!
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 23 november 2006 @ 06:10:29 #81
93744 Finder_elf_towns
pi_43810788
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:11 schreef Timmehhh het volgende:
Pastors maar 1 zetel
0.
pi_43811421
quote:
Op woensdag 22 november 2006 05:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Onemangang heeft natuurlijk helemaal gelijk. Het is vreemd dat Pastors dit soort dingen zegt bij de aanwezigheid van een excuusmoslim op zijn lijst. Dat schaad niet alleen zijn geloofwaardigheid, maar ook die van zijn partijgenoten. Ik hoop dat de grote namen van EčnNL overstappen naar PVV.
Daar hebben die grote namen & de PVV dan pas bij de volgende verkiezingen wat aan. PVV zal het nu moeten doen met de mensen die nu op de lijst staan. Ik ben benieuwd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')