quote:Youp zegt:
ijsmeis, verander de tt eens van mijn project topic mag je daarna mn post verwijderen
msn powerquote:
18 februari vertrekken wequote:Op donderdag 16 november 2006 21:12 schreef Kolkie het volgende:
Nice! Wanneer begint die gein!?
dank jequote:Op vrijdag 17 november 2006 00:02 schreef cofi het volgende:
meteen een schaamteloze TVP! Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen. In ieder geval heeeel veeel succes!!
je kan er nog 7 weken blijven en dan in feite daar stage lopen... maar daar wilde onze school niet aan meewerken...quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:27 schreef B_BOY het volgende:
lachen projectje. telt het ook niog mee voor school of iets?
valt best wel mee hoorquote:Op zaterdag 18 november 2006 01:07 schreef MrSkyline het volgende:
dat beestje heeft nog best wat werk nodig, succes!
tof project
de prijs was 1600 euro maar we hebben hem voor 1200 meegekregen in ruil voor wat sponsorstickersquote:Op zaterdag 18 november 2006 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
TeringVet project zeg
Wat kostte dat ding nog, eigenlijk? Ziet er behoorlijk doorgerot uit, voorafgaande aan het bak- en braadwerk?
nissan patrols zijn duur... omdat ze (vooral technisch) onverwoestbaar zijn en goed presteren... (denk nu niet aan 400 meter sprints maar aan terreineigenschappen)quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:24 schreef errorken het volgende:
1600 euro is dat niet verschrikkelijk veel voor zo'n hok ?
waarom zo geen toyota ding waar ze in Afrika veel mee rijden ?
had dat dan gezegdquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:40 schreef Youp het volgende:
[..]
nissan patrols zijn duur... omdat ze (vooral technisch) onverwoestbaar zijn en goed presteren... (denk nu niet aan 400 meter sprints maar aan terreineigenschappen)
oude toyota landrcruisers zijn nóg duurder en heel zeldzaam...
dit heeft niks met school te maken hoorquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:07 schreef Thorical het volgende:
Geil, gaf mij zo'n school
weet ik veelquote:Op zondag 19 november 2006 12:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
had dat dan gezegd
ik kan nog aan een mooie FJ70 komen voor je![]()
wel een gaaf project, ook met een Nissan, succes
we rijden in eerste instantie naar Dakar in Senegal en van daaruit rijden we nog een stukje verder naar Banjul, de hoofdstad van Gambia. we vertrekken 18 februari met ongeveer 25 auto's.quote:Op maandag 20 november 2006 16:35 schreef Gurb het volgende:
Gaaf project, heel veel succes, naar welk land gaan jullie rijden, en wanneer is het vertrek gepland, en met hoeveel auto's gaan jullie?
quote:Op donderdag 23 november 2006 19:30 schreef Youp het volgende:
vandaag heeft een sponsor waar we dinsdag op bezoek zijn geweest toegezegd 500 euro te sponsoren
en een sponsor die we al hadden heeft gister verhoogd van 500 naar 1000 euro!
de meter staat nu op 5100 euro!
Ja, dat zijn nuttige investeringen, zeker als je slecht terrein in moet...quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Coool
... Wat gaan jullie met dat geld doen?? Flikker er 4 nieuwe 24''s onder
en heb je nog geld over
![]()
![]()
Ofniet?quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:13 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, dat zijn nuttige investeringen, zeker als je slecht terrein in moet...![]()
van die lelijke pleuresdingen komen er zeker niet onder...quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Coool
... Wat gaan jullie met dat geld doen?? Flikker er 4 nieuwe 24''s onder
en heb je nog geld over
![]()
![]()
Geloof het of geloof het niet,, Zo'n velgen hadden wij onder onze Patrol gehadquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:27 schreef Youp het volgende:
[..]
van die lelijke pleuresdingen komen er zeker niet onder...
met het geld hebben we de auto aangeschaft en moeten we idd de auto een beetje aankleden maar dat zal zijn met een grote imperial, een setje zo groot mogelijke "grabbers", wat extra verlichting, oversized koel installatie voor de motor, een omvormer voor 220v, reserve wielen, reserve onderdelen, een compressor, een derde stoel en nog het een en ander... ook hebben we geld nodig voor de brandstof, de inentingen, de visa, de verzekering, de inschrijving etc. etc.
grabberrrr![]()
[afbeelding]
nu zit er 32" onder we kijken of we iets groter kunnen monteren...
Zijn jullie er nu financieel een beetje uit, of niet?quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:09 schreef Youp het volgende:
we hebben weer een sponsor er bij voor 500 euro!
en Giel heeft weer een tuinbouwapparaat van zn ouders verkocht voor 300 euro, dit mogen we ook hebben
de meter staat nu op 5900 euro en we zijn nog met een sponsor in onderhandeling![]()
gister hebben we nog aan de auto gewerkt, het grootste deel van de grijze steenslagcoating is nu zwart, de trekhaak is verwijderd (de stekkerdoos was niet meer APK goed en aangezien het een 24v installatie betreft, even te veel werk om te repareren) en er is nog het een en ander geschuurd en geplamuurd
foto's volgen
ons doel was ongeveer 6500 euro, dit zou genoeg moeten zijn voor de uitrusting, de auto, de reis en de voorbereidingen.. als we hier overheen gaan zal dit geld in extra uitrusting gaan zitten, denk aan reserve banden en onderdelen en zo willen we misschien nog een laptopje aanschaffen om onderweg verslag te kunnen doen en dit eens in de paar dagen vanuit een internet café te uploaden. natuurlijk blijft alle uitrusting dus ook een eventueel laptopje daar in Gambia.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:17 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zijn jullie er nu financieel een beetje uit, of niet?
Gaan jullie de extra sponsoring in de auto steken?
Zoek je nog een sponser?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:05 schreef Youp het volgende:
ook is trouwens de website weer bijgewerkt
www.team-legiyo.nl
ja we hebben nog zo'n 500 euro gehad van particulierenquote:Op vrijdag 29 december 2006 00:35 schreef MikeyMan het volgende:
En nog vorderingen met de sponsoring?
buiten de tropenkoeler niks, alleen gaan we een andere aanzuigbuis plaatsen met een extra luchtfilter er in wat we eens in de 500km uit kunnen kloppen of blazenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat ga je qua motorisch nog aanpassen?
limburgquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:01 schreef B_BOY het volgende:
de trompetter kom je uit brabant dan??
hij is hoogglans wit met mat zwart, prima mooiquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:01 schreef Go0s het volgende:
Patrol
Goed bezig. Ik denk trouwens dat je de auto "mooier" kan krijgen (qua lak) door hem in een matte kleur te rollen. Niet dat het prioriteit heeft, maar het is goedkoper en netter te doen
Wat is een Tropenkoelerquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef Youp het volgende:
buiten de tropenkoeler niks, alleen gaan we een andere aanzuigbuis plaatsen met een extra luchtfilter er in wat we eens in de 500km uit kunnen kloppen of blazen
het koeloppervlak van de radiateur is dan vergroot voor een grotere koelcapaciteitquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat is een Tropenkoeler(vond niks op Google)
we wisselen waarschijnlijk afquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wie gaat er op die 3de stoel zitten?
komen ook goede gordels daar? anders zou ik er niet graag zittenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:31 schreef Youp het volgende:
bedankt voor de leuke reacties
[..]
we wisselen waarschijnlijk afmaar dat zit prima hoor! er komt geen middenconsole meer in dus beenruimte genoeg!
er komt een heupgordel achter, prima zatquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
komen ook goede gordels daar? anders zou ik er niet graag zitten![]()
hij zit tussen de 2 voorste stoelen dus niemand stoot zijn hoofd er aan, de plankjes waar hij tegen geschroefd zit zijn gemonteerd met ruitenkit... ik weet niet of je daar bekend mee bent maar dat komt NOOIT meer losquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:06 schreef _Arthur het volgende:
Waarom gekozen om die omvormer aan het dak te hangen?
Met 3 hobbels ligt dat ding of er af of iemand heeft z'n harses er tegen gestoten lijkt me.
Achterin heb je genoeg plek om hem aan een zijkant te monteren lijkt me...
Mischien laat die kit niet los, maar mischien het dak welquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:13 schreef Youp het volgende:
hij zit tussen de 2 voorste stoelen dus niemand stoot zijn hoofd er aan, de plankjes waar hij tegen geschroefd zit zijn gemonteerd met ruitenkit... ik weet niet of je daar bekend mee bent maar dat komt NOOIT meer loser zit een knopje op om hem aan en uit te schakelen en wat lampjes die we in de gaten moeten houden ivm overbelasting of te hoge temperatuur ofzo dus dat kan de 3e persoon mooi doen... ook moeten we wel eens een zekering vervangen in het ding en dan moet hij niet tegen de zijkant van de auto hangen die helemaal volgestapeld staat met materialen, water en levensmiddelen voor 3 weken
maak je geen zorgen, het dak is stevig zat en de omvormer weegt net niksquote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Mischien laat die kit niet los, maar mischien het dak wel
Niet de meest voor de hand liggende plaats vind ik zelf. We zien graag de fotos na de lange etappes![]()
Staat toch al dat die een heupgordel krijgt...quote:Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef garnage-patrick het volgende:
nog een keer me vraag!
de 3e persoon op die stoel, krijgt die ook een gordel? of als je in de ankers moet mag hij het raam koppen?!
dat wordt schoenen aanhouden als je op de 3e stoel zit ivm flauwvallende bestuurders enzoquote:Op maandag 8 januari 2007 17:52 schreef Youp het volgende:
zo zit je ongeveer met je benen, ruimte zat!
[afbeelding]
zoals mikeyman zegt..quote:Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef garnage-patrick het volgende:
nog een keer me vraag!
de 3e persoon op die stoel, krijgt die ook een gordel? of als je in de ankers moet mag hij het raam koppen?!
hehehequote:Op maandag 8 januari 2007 18:15 schreef pkeijsers het volgende:
[..]
dat wordt schoenen aanhouden als je op de 3e stoel zit ivm flauwvallende bestuurders enzo
jep dat is zover we het hebben kunnen controleren allemaal in ordequote:Op maandag 8 januari 2007 18:16 schreef Sloper het volgende:
Zijn de koppeling/drukgroep en bak eigenlijk nog een beetje fris? Zullen het nl wel zwaar te verduren krijgen...
Dus allemaal 24v?quote:Op maandag 8 januari 2007 19:30 schreef Youp het volgende:
we hebben trouwens vandaag ook nog twee sponsoren gestrikt![]()
een kleine sponsor die 100 euro sponsord en een bedrijf dat ons een aantal nieuwe verstralers geeft en misschien nog een luchthoorn ofzo(transportbedrijf, dus vrachtwagenmateriaal
)
dikke kans op... maar aangezien onze auto dus is uitgerust met een 24v installatie is dat geen probleemquote:
helemaal geen ervaring met het terrein rijden (in het buitenland) maar wel ervaring met auto'squote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:59 schreef Le_Douwe het volgende:
OMG echt, ben een 4x4 rijder in hard en nieren (wel een franse dus sorry voor de taalfouten).
Ik weet niet hoeverre jullie ervaring hebben in het 4x4 rijden en dus echt op reis.
check, we nemen overigens ook reserve koelslangen ed. meequote:Ik heb een lijstje gemaakt voor jullie, misschien dat je er wat aan hebt maar dit is voor mij de MUST als ik met nieuwe jongeren zulke uitdagingen/reistochten ga doen.
Lijstje.
- Controleer altijd ten alle tijden je rubberen slangen van koeling en smering. Het komt vaak genoeg voor dat tijdens het rijden in zulke omgevingen iets uitdroogt in een raptempo, zeker als je in warme / snikhete temp rond rijdt/cross't met een goeie beladen auto die er voor moet werken. Niks is erger voor een blok dat tijdens belasting zijn koeling mee kapt tijdens het rijden.
bedoel je de distributieriem? als die slipt is het meestal einde verhaal voor het motorblok.... wij hebben echter een distributieketting dus dat scheeltquote:- Let op je distrubutie riemen. Deze willen ook eens wel slippen tijdens het warme/hete weer en zeker als ze op leeftijd zijn. Slippen riemen kunnen voor zeer nare onverwachte beschadingen opleveren bijvoorbeeld als je vast zit en niet weet hoe je je zelf uitmoet rijden als je vast zit (dus nooit vol gas geven, maar gedoseerdt gas geven en met de koppeling spelen)
checkquote:- Zorg ervoor dat je vervangde onderdelen hebt zoals luchtfilters, ventieldopen en ventielstukken.
(Zand in je ventiel is never nooit niet leuk en als je het hebt..nooit met water proberen uit tespoelen!!). Je moet er voorzorgen dat er zo min mogelijk zand in je auto(onderdelen) komt (en dat zand in afrika is zoals schuurpapier zo fijn en distructief als wat)
we nemen 4 reserve banden mee met binnenbanden en als het even kan gemonteerd op de velgenquote:- Goeie bandenplak spullen hebben, 1 reserve wiel kan nooit genoeg wezen. Je hebt kits die voor autobanden met pluggen die dus een lek kunnen dichten. (tip als je dit moet doen, heb je water nodig op de lek tekunnen vinden!) of evt een spuitbus met pur voor autobanden.
we vertrekken op 4 nieuwe terrein bandenquote:- Zorg dat je goeie banden hebt, lijkt van zelfsprekend maar echt. Slechte banden in zand hebben minder contact wat direct doorspeelt op het vermogen, handeling, brandstof en overbelasting op het blok.
verhogen past niet binnen het budget en in de tijd die we nog hebben helaas...quote:- Verhoog je auto als het indien mogelijk is, ook moet je daar mee wat rijconform inleveren... vast zitten is echt niet leuk, en idd zoals al aangegeven, rij-platen mee nemen, schep en evt een lier/touw
checkquote:- Verder is een "bakkie" echt echt echt een must. Contact met je 2e auto of met de caravan waar je mee rijdt kan crusiaal wezen als er wat gebeurt, zelfs voor het overnachten evt in de buitenlucht is niks fijner dan met wat meerdere mensen tezijn.
ja we spreken geen van 3en fransquote:- Medici kit hoe ik je zeker niet uit teleggen![]()
- Neem een boek van Frans in Arabischelanden ofzo mee. Tenzij je vloeiend frans praat.
en bedankt voor de tips!quote:Verder veel succes en ik zal het van af nu tot het eind alles volgen![]()
![]()
volgensmij is het geen riedeltje maar worden alle drie de hoorns tegelijk aangestuurd voor maximale herriequote:
Denk je uberhaupt te kunnen "finishen" (einddoel halen) ofzo? Die Dakar-deelnemers hebben lang moeten trainen om zoiets te kunnen doen... en jullie doen het zomaar even?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:47 schreef Youp het volgende:
[..]
helemaal geen ervaring met het terrein rijden (in het buitenland) maar wel ervaring met auto's
hey rietvaerderquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:23 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Denk je uberhaupt te kunnen "finishen" (einddoel halen) ofzo? Die Dakar-deelnemers hebben lang moeten trainen om zoiets te kunnen doen... en jullie doen het zomaar even?
Succes!
alleen nu kan de rest er even van meegenietenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:35 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ja, je valt in herhalingen. Zei je op MSN ook al
dat trekt hij welquote:Op vrijdag 19 januari 2007 07:51 schreef Sloper het volgende:
Trekt de dymano dat wel? Zoveel stroom?
Simquote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:04 schreef Youp het volgende:
[..]
dat trekt hij welmaar we nemen evengoed een reserve mee
Amber, de dochter van Jan onze leraar die GFA opgezet heeft... zij is vorig jaar ook mee geweest en ze heeft ook een stuk met onze patrol geredenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:45 schreef PietjePuk2 het volgende:
Wie is die chick?
quote:
ik heb webspace genoeg en ook snel genoeg, ik denk alleen niet dat iemand een filmpje van 250mb gaat downloadenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Rustig aan man
![]()
![]()
GEILE FOTO'S OUWE
![]()
![]()
![]()
Load em op MegaUpload ofso? daar kun je meerdere downloads perkeer doen, ipv. rapidshare met het wachten na elke download![]()
quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:36 schreef zBus het volgende:
Ik ben eerder bang voor je datalimiet want er zijn genoeg gekken die dat wel doen
dan zal ik als ik thuis ben wat online zettenquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:37 schreef Sloper het volgende:
Ik ben best geinterreseerd in een filmpje. 250mb maakt niet uit met en 20mbit draadje
comprimeer em met DIVX of Xvid..quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:22 schreef Youp het volgende:
[..]
[..]
dan zal ik als ik thuis ben wat online zettendit is een 100mbit.nl server van een vriend van me (legaal, geen illegale studentenserver ofzo) en ik heb geen datalimiet
Vertel mij eens hoe je banden kan verwisselen zonder bandenapparaat, is ook wel handig voor mijn hobby met de sierraquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:20 schreef Youp het volgende:
mjah moet ik me in verdiepen, nog geen tijd voor gehad...
vandaag nog vanalles gedaan en even geoefend met banden verwisselen zonder bandenapparaat en banden op de velgrand "knallen" met remmenreiniger
met 2 bandenijzers, ongeveer het zelfde als een fietsenband alleen heb je er wat meer handigheid en lompe kracht voor nodigquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe je banden kan verwisselen zonder bandenapparaat, is ook wel handig voor mijn hobby met de sierra![]()
helemaal afbranden die bandenquote:Op zondag 28 januari 2007 19:30 schreef Youp het volgende:
vrijdag zijn we nog bij een sponsor langs geweest. een grote bandenimporteur en deze importeerd onder andere Maxxis... hij wil Maxxis wat bekender maken op de nederlandse markt en zodoende krijgen wij 4 nieuwe Maxxis MT 754 bandjes, een paar stickers van Maxxis en we moeten onderweg een verhaaltje schrijven over hoe de banden bevallen zijn
bandjes:
[afbeelding]
![]()
nee het zijn allround banden.. er is een overweging genomen waar rekening is gehouden bij 2500km snelweg, zand maar ook rotsen en sneeuw...quote:Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Sloper het volgende:
Zijn die Maxxis bandjes het best wat je kan hebben in de dessert?
Het merk is overigens behoorlijk bekend als leverancier voor (motor)scooters.
patrols zijn duur laten we dat voorop stellen... de meest gare afgeragde patrol met 400.000 op de teller moet nog minstens 1000 euro kosten zonder APK.. deze moest 1600 kosten en we hebben hem voor 1200 meegekregen door wat stickers te plakken... dat we wat roest op hebben moeten lappen is geen enkel probleem, het is ook niet de bedoeling om met een splinternieuwe auto op stap te gaan..quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:25 schreef Maikalo het volgende:
Netjes
Maar waarom hebben jullie een Patrol gekocht met zoveel roest? Was het budget niet meer of waren er geen betere. Want her en der zie je toch nog een paar lelijke roestplekjes.
Maar evengoed een mooi project en goed aangepakt![]()
Dan heb je gewoon goed geboerdquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:32 schreef Youp het volgende:
[..]
patrols zijn duur laten we dat voorop stellen... de meest gare afgeragde patrol met 400.000 op de teller moet nog minstens 1000 euro kosten zonder APK.. deze moest 1600 kosten en we hebben hem voor 1200 meegekregen door wat stickers te plakken... dat we wat roest op hebben moeten lappen is geen enkel probleem, het is ook niet de bedoeling om met een splinternieuwe auto op stap te gaan..
daarbij was de richtprijs 500 euro
Dus de wagen blijf in Gambia?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:36 schreef Youp het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/ar(...)1_482020/_pid/links1
Dat had ik ff gemist. Ben niet zo goed in het compleet doorlezen van topic'squote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:13 schreef MikeyMan het volgende:
Dat was toch al duidelijk?
Eej man! Fijn dat je et mee deelt met onsquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:36 schreef Youp het volgende:
zo, drie dagen onderweg en de eerste keer internet!we zitten nu in een hotel in sotogrande aan de spaanse zuidkust. de reis is voorspoedig gegaan en we zijn even over 8 vanavond hier aangekomen. foto's uploaden heeft hier geen zin want de internetverbinding is te traag. voor een uitgebreid verslag moeten jullie de website even in de gaten houden, vanavond sturen we een verslagje door en een dezer dagen komt dat er op te staan.
Groetjes,
Youri, Leon en Giel
Lief hoorquote:Op woensdag 21 februari 2007 22:32 schreef familie6 het volgende:
Hoe vinden jullie ons???????????????????????
Mooi dat jullie de reis volbracht hebben, ben benieuwd naar de verhalen en foto'squote:Op zondag 11 maart 2007 21:01 schreef Youp het volgende:
zo vanavond vanuit dakar!
we zijn vrijdag aangekomen in banjul en vandaag terug vertrokken naar dakar. alles liep voorspoedig en morgen nacht hebben we de vlucht naar huis. hier is het een beetje irritant typen want ik heb een frans toetsenbord ofzo en er is geen touw aan vast te knopen. dus voor het uitgebreide verslag verwijs ik wederom naar de site.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:31 schreef Neluhz het volgende:
Schopje omhoog maar eens...
Staat hier nu ook zo'n patrol achter het huis, alleen dan ongeblazen..
Mijn vader een oom gaan er eind van het jaar mee naar dakar, Amsterdam-dakar rally
zal vanmiddag even kijken of ik foto's kan vinden ergens, anders maak ik er wel wat..
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:32 schreef Party_P het volgende:
Wat gaaf zeg, jammer dat ik dit niet gevolgd heb, wat een mooie ervaring moet dat geweest zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |