abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:41:49 #101
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_45507486
die lampen zijn pimp
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_45511899
Geile lampen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_45613543
zaterdag zijn Giel en Leon naar de laatste barreldag geweest van de stichting in Bakel. ik kon er zelf helaas niet bij zijn aangezien ik een familie aangelegenheid had in Den Helder, wat een stukje uit de buurt is.

hier wat foto's

voor vertrek

onderweg, Giel achter het stuur

verzamelen!

mooie brabantse landweggetjes

onderweg...

en weer terug op locatie

modder

natuurlijk vond ik het heel spijtig dat ik niet meekon zaterdag... dus heb ik even wat inhaalwerk verricht

de stadswacht staat hier gewoon ergens stilletjes in het bos geparkeerd met de stoel achterover een tukje te doen.... en wij maar belastingcenten betalen

en vandaag ook nog heel even wat gespeeld....

bergje.... ja ongeveer 2 meter voor de wielen gaat het met zo'n 45 graden omlaag

daar kwam ik alleen niet meer zo goed tegenop

misschien is dit een verklaring

het profiel zat een beetje vol met modder...

ik heb ook nog prachtig mooie filmpjes echter zijn deze iets te groot om gewoon te uploaden......
Hopeloos benzine verslaafd
pi_45614984
Wie is die chick?
I think I'm a banana tree
pi_45615254
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:45 schreef PietjePuk2 het volgende:
Wie is die chick?
Amber, de dochter van Jan onze leraar die GFA opgezet heeft... zij is vorig jaar ook mee geweest en ze heeft ook een stuk met onze patrol gereden
pi_45615411
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:51 schreef Youp het volgende:

[..]

Amber,
Ok
I think I'm a banana tree
pi_45615864
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:54 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Ok
Rustig aan man
GEILE FOTO'S OUWE
Load em op MegaUpload ofso? daar kun je meerdere downloads perkeer doen, ipv. rapidshare met het wachten na elke download
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_45616179
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:05 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Rustig aan man
GEILE FOTO'S OUWE
Load em op MegaUpload ofso? daar kun je meerdere downloads perkeer doen, ipv. rapidshare met het wachten na elke download
ik heb webspace genoeg en ook snel genoeg, ik denk alleen niet dat iemand een filmpje van 250mb gaat downloaden
pi_45623356
Ik ben eerder bang voor je datalimiet want er zijn genoeg gekken die dat wel doen
pi_45623388
Ik ben best geinterreseerd in een filmpje. 250mb maakt niet uit met en 20mbit draadje
pi_45624567
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:36 schreef zBus het volgende:
Ik ben eerder bang voor je datalimiet want er zijn genoeg gekken die dat wel doen
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:37 schreef Sloper het volgende:
Ik ben best geinterreseerd in een filmpje. 250mb maakt niet uit met en 20mbit draadje
dan zal ik als ik thuis ben wat online zetten dit is een 100mbit.nl server van een vriend van me (legaal, geen illegale studentenserver ofzo) en ik heb geen datalimiet
pi_45626648
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:22 schreef Youp het volgende:

[..]

[..]

dan zal ik als ik thuis ben wat online zetten dit is een 100mbit.nl server van een vriend van me (legaal, geen illegale studentenserver ofzo) en ik heb geen datalimiet
comprimeer em met DIVX of Xvid.. dan is ie een heel stuk kleiner
Quote van Tjabbo:
pi_45682007
mjah moet ik me in verdiepen, nog geen tijd voor gehad...

vandaag nog vanalles gedaan en even geoefend met banden verwisselen zonder bandenapparaat en banden op de velgrand "knallen" met remmenreiniger

zie hier

ook hebben we eindelijk de vier breedstralers voorop eens goed aangesloten en de luchthoorns hebben een eigen knop in de cabine gekregen etc.

en morgen ochtend gaan we als eerste langs bij een van onze sponsoren voor vier nieuwe banden
pi_45682600
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:20 schreef Youp het volgende:
mjah moet ik me in verdiepen, nog geen tijd voor gehad...

vandaag nog vanalles gedaan en even geoefend met banden verwisselen zonder bandenapparaat en banden op de velgrand "knallen" met remmenreiniger
Vertel mij eens hoe je banden kan verwisselen zonder bandenapparaat, is ook wel handig voor mijn hobby met de sierra
pi_45682843
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Vertel mij eens hoe je banden kan verwisselen zonder bandenapparaat, is ook wel handig voor mijn hobby met de sierra
met 2 bandenijzers, ongeveer het zelfde als een fietsenband alleen heb je er wat meer handigheid en lompe kracht voor nodig het moeilijkste is de band van de velgrand af te krijgen want daar zit hij aardig vast opgeperst, als je dat eenmaal voor elkaar krijgt is het een koud kunstje... kom echter niet aan met je 275/35/ZR19 runflat

het gaat wel met mn motorbanden (met wat pijn en moeite), 150/40/ZR17 ofzo
pi_45767050
vrijdag zijn we nog bij een sponsor langs geweest. een grote bandenimporteur en deze importeerd onder andere Maxxis... hij wil Maxxis wat bekender maken op de nederlandse markt en zodoende krijgen wij 4 nieuwe Maxxis MT 754 bandjes, een paar stickers van Maxxis en we moeten onderweg een verhaaltje schrijven over hoe de banden bevallen zijn

bandjes:

-edit-

verder is er nog het een en ander gebeurd, zo zijn de steunen van het imperial geverfd, er is op de achterklep een rek gemonteerd waar 2 leger jarrycans in staan, de extra verlichting is nu compleet aangesloten met relaisjes en schakelaartjes etc.

foto's volgen nog
pi_45767091
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:30 schreef Youp het volgende:
vrijdag zijn we nog bij een sponsor langs geweest. een grote bandenimporteur en deze importeerd onder andere Maxxis... hij wil Maxxis wat bekender maken op de nederlandse markt en zodoende krijgen wij 4 nieuwe Maxxis MT 754 bandjes, een paar stickers van Maxxis en we moeten onderweg een verhaaltje schrijven over hoe de banden bevallen zijn

bandjes:

[afbeelding]

helemaal afbranden die banden
pi_45775109
Zijn die Maxxis bandjes het best wat je kan hebben in de dessert?

Het merk is overigens behoorlijk bekend als leverancier voor (motor)scooters.
pi_45775254
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Sloper het volgende:
Zijn die Maxxis bandjes het best wat je kan hebben in de dessert?

Het merk is overigens behoorlijk bekend als leverancier voor (motor)scooters.
nee het zijn allround banden.. er is een overweging genomen waar rekening is gehouden bij 2500km snelweg, zand maar ook rotsen en sneeuw...

ik heb zelf ook maxxis gehad op mn motor (supermotard)
pi_45829957
kleine update...

donderdag ochtend komt L1 opnames maken
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:59:58 #121
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45830134
L1
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45831603
Limburgse TV en radio omroep
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:25:41 #123
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45849367
Netjes

Maar waarom hebben jullie een Patrol gekocht met zoveel roest? Was het budget niet meer of waren er geen betere . Want her en der zie je toch nog een paar lelijke roestplekjes.

Maar evengoed een mooi project en goed aangepakt
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45868946
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:25 schreef Maikalo het volgende:
Netjes

Maar waarom hebben jullie een Patrol gekocht met zoveel roest? Was het budget niet meer of waren er geen betere . Want her en der zie je toch nog een paar lelijke roestplekjes.

Maar evengoed een mooi project en goed aangepakt
patrols zijn duur laten we dat voorop stellen... de meest gare afgeragde patrol met 400.000 op de teller moet nog minstens 1000 euro kosten zonder APK.. deze moest 1600 kosten en we hebben hem voor 1200 meegekregen door wat stickers te plakken... dat we wat roest op hebben moeten lappen is geen enkel probleem, het is ook niet de bedoeling om met een splinternieuwe auto op stap te gaan..

daarbij was de richtprijs 500 euro
pi_45889377
vandaag dus opnames gemaakt, was erg leuk

eerst wat shotjes gemaakt, wiel vervangen, beetje onder de motorkap turen, lampje schroeven etc. en toen werd leo geinterviewd voor de tv.. toen gingen we een stukje rijden (ik zat achter het stuur) cameraman naast me en toen werd ik voor de tv geinterviewd en voor de radio en toen zijn we nog een stukje door de modder gaan ploegen, mooi actiemateriaal!

wanneer het uitgezonden gaat worden weet ik nog niet precies maar dat meld ik tzt wel weer, het is dan ook op internet te bekijken
  donderdag 1 februari 2007 @ 20:16:58 #126
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45894717
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:32 schreef Youp het volgende:

[..]

patrols zijn duur laten we dat voorop stellen... de meest gare afgeragde patrol met 400.000 op de teller moet nog minstens 1000 euro kosten zonder APK.. deze moest 1600 kosten en we hebben hem voor 1200 meegekregen door wat stickers te plakken... dat we wat roest op hebben moeten lappen is geen enkel probleem, het is ook niet de bedoeling om met een splinternieuwe auto op stap te gaan..

daarbij was de richtprijs 500 euro
Dan heb je gewoon goed geboerd
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_46244686
het radiointerview is vandaag om 12 uur smiddags geweest en vanavond komt in het nieuws ons TV artikel!

ook terug te vinden op www.l1.nl en dan webtv ofzo...
pi_46245704
nog wat fotokes van de laatste tijd..

een bord voor op het imperial waar nog wat sponsors op kunnen

de patrol omhoog...

onder de auto werken...

carterbescherming...

een bak voor de jerrycans

heupgordeltje achterin

nieuwe bandjes, jerrycans etc.

bezig met het monteren van de bandjes

pi_46249786
geile shit heb je daar ouwe
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:05:35 #131
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46267790
quote:
Dus de wagen blijf in Gambia?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:13:02 #132
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_46268149
Dat was toch al duidelijk?
©DiscoveryChannel
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:18:47 #133
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46268422
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:13 schreef MikeyMan het volgende:
Dat was toch al duidelijk?
Dat had ik ff gemist. Ben niet zo goed in het compleet doorlezen van topic's
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_46362367
Veel succes morgen en de rest van de tocht

Ik ben benieuwd naar de verhalen!
pi_46413464
Beste mensen, nu is het dan zo ver!

nog wat laatste foto's...
helemaal vol geladen en bestickerd:

op de lege plek liggen nu onze 3 reiskoffers, het ding is tot de nok toe gevuld

morgen om 12 uur vertrekken we vanuit Bakel, hier zal RTL 4 bij aanwezig zijn, houd "4 in het land" dus in de gaten! daar zal het hoogstwaarschijnlijk op komen een dezer dagen.

Groetjes en tot gauw,
Youri

Team-Legiyo

pi_46413887
kerel! veel suc6!
pi_46502251
Op verzoek van Youp bij deze nog wat foto's van het vertrek. Ik heb er helaas maar een paar... maar binnenkort volgen er misschien nog een aantal. Het was een koud maar leuk vertrek, de plaatselijke carnavalsprins was er met aanhang en de deelnemers kregen een kop soep en een broodje. Er was een oplegger met oprijplaten opgesteld waarover alle deelnemers vertrokken, zodat iedereen het goed kon zien. 4 in het land heeft ook nog gefilmd, dit was gisteren (maandag 19 feb) te zien. Hier zie je onder andere een interview met andere deelnemers en hoe Youp de oplegger oprijdt.

Hier een foto van de spullen bovenop de auto.

Op deze foto is te zien dat de Patrol achteren ver door de vering hing waardoor er zeer slecht mee te rijden viel. Daarom zijn 2 banden thuis gebleven en hebben we de rest anders op de imperiaal gezet, waardoor er meer gewicht voorop kwam te liggen.

Nog even snel de auto volkladden

En hier het oprijden van de oplegger, waar er nog een pakketje overhandigd werd.

Op de oplegger

En op naar Afrika!

Er volgen waarschijnlijk nog wel wat updates. Voor andere informatie zie www.team-legiyo.nl
pi_46508749
zo, drie dagen onderweg en de eerste keer internet! we zitten nu in een hotel in sotogrande aan de spaanse zuidkust. de reis is voorspoedig gegaan en we zijn even over 8 vanavond hier aangekomen. foto's uploaden heeft hier geen zin want de internetverbinding is te traag. voor een uitgebreid verslag moeten jullie de website even in de gaten houden, vanavond sturen we een verslagje door en een dezer dagen komt dat er op te staan.

Groetjes,

Youri, Leon en Giel

pi_46509738
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 22:36 schreef Youp het volgende:
zo, drie dagen onderweg en de eerste keer internet! we zitten nu in een hotel in sotogrande aan de spaanse zuidkust. de reis is voorspoedig gegaan en we zijn even over 8 vanavond hier aangekomen. foto's uploaden heeft hier geen zin want de internetverbinding is te traag. voor een uitgebreid verslag moeten jullie de website even in de gaten houden, vanavond sturen we een verslagje door en een dezer dagen komt dat er op te staan.

Groetjes,

Youri, Leon en Giel

Eej man! Fijn dat je et mee deelt met ons Hoe was het onderweg? vertel es over jullie reis Hopelijk geen problems gehad met de Patrol?

Veel suc6 nog!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Turquaz52 op 20-02-2007 23:17:22 ]
Quote van Tjabbo:
pi_46519831
Hey Youp!
Fijn om wat weer tehoren!
Ik heb je hele verhaal tot zoverre al weer 2keer gelezen op je site. Ben zeer onder de indruk van jullie tocht, echt top !
Als het goed is zitten nu jullie op de boot richting Marokko. Veel sterkte en plezier toegewenst aan jullie en de rest!
Ik volg jullie dagelijks, en ojah hopelijk eens een fotootje?
pi_46520035
Vet youp! Ben benieuwd naar het verslagje!
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:20:08 #142
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_46520223
Over die achtervering; is het handig om daar banden (erg essentieel!) voor achter te laten... ?

No offence; maar beetje slordig in mijn ogen... Ground clearance zullen jullie zeker nodig hebben... En een paar hulpveren waren ook het geld niet geweest...
©DiscoveryChannel
pi_46541405
Hallo team Legiyo,
Hier de Beemdenlaan. Ook wij hebben wat foto's toegevoegd van de vertrekdag.
Op de laatste foto kunnen jullie ongeveer zien hoe jullie ook op 4 in het land te zien waren "crossend" over de brug in Bakel.
Wij kunnen hier vanaf africa niet meer precies zien waar jullie zitten, op de site van Go for africa staan op het kaartje geen wegen meer aangegeven, jammer, het was leuk jullie van 5min tot 5min te volgen.
Bedankt voor jullie leuke nieuws brief goed verhaal.
We missen jullie want het is hier zo rustig.
We zijn de dagen aan het aftellen tot jullie terugkomst.
We kijken uit naar de mooie cadeau's die wij bij jullie terugkomst in Brussel verwachten!
Blijf goed op mekaar letten dan komt het allenmaal goed!

Groetjes en liefs Debby Tom en Ben

http://www.mijnalbum.nl/Album=RDZWBRTY
pi_46542334
Hoe vinden jullie ons???????????????????????
pi_46548083
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:32 schreef familie6 het volgende:
Hoe vinden jullie ons???????????????????????
Lief hoor
pi_46641074
Zo, we zitten weer in een internetcafeetje, nu in Marokko of volgensmij al West-Sahara, in Laayoune om precies te zijn. het internet is hier waardeloos en ik kan geen emails nakijken of verzenden maar ik kan wel nog wat hier laten weten.

Tot nu toe geen problemen gehad eigenlijk alleen met de electriciteit van de auto, daar klopt niks meer van, aan de achterkant is alles kapot behalve het remlicht, aan de voorzijde werkt alles behalve de knipperlichten. Ideaal, meer hebben we ook niet nodig hier... In het verkeer rijden ze als een stel dwazen en het is gewoon het recht van de sterkste... Gelukkig zitten wij in een patrol

De rest van de sterke verhalen kunnen jullie een dezer dagen weer lezen op de site.

Ohja, mam, Tom.... niet te veel onzin neertypen hier he

Groetjes,

Youri, Leo en Giel
pi_46641457
Leuk man, echt een vette reis!!! Auto verder technisch wel goed?
pi_46770386
de auto is technisch prima in orde. we zitten nu in mauritanie in een internetcafeetje aan de rand van de sahara in nouhabidou ofzo. morgen rijden we de sahara in

we sturen nu de verslagen van dag zeven tot en met elf door aan onze websitebeheerder dus die staan er vanavond ofzo weer op.

groetjes allemaal uit het zonnige mauritanie.
pi_47168107
zo vanavond vanuit dakar!

we zijn vrijdag aangekomen in banjul en vandaag terug vertrokken naar dakar. alles liep voorspoedig en morgen nacht hebben we de vlucht naar huis. hier is het een beetje irritant typen want ik heb een frans toetsenbord ofzo en er is geen touw aan vast te knopen. dus voor het uitgebreide verslag verwijs ik wederom naar de site.
pi_47181495
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:01 schreef Youp het volgende:
zo vanavond vanuit dakar!

we zijn vrijdag aangekomen in banjul en vandaag terug vertrokken naar dakar. alles liep voorspoedig en morgen nacht hebben we de vlucht naar huis. hier is het een beetje irritant typen want ik heb een frans toetsenbord ofzo en er is geen touw aan vast te knopen. dus voor het uitgebreide verslag verwijs ik wederom naar de site.
Mooi dat jullie de reis volbracht hebben, ben benieuwd naar de verhalen en foto's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')