quote:Youp zegt:
ijsmeis, verander de tt eens van mijn project topic mag je daarna mn post verwijderen
msn powerquote:
18 februari vertrekken wequote:Op donderdag 16 november 2006 21:12 schreef Kolkie het volgende:
Nice! Wanneer begint die gein!?
dank jequote:Op vrijdag 17 november 2006 00:02 schreef cofi het volgende:
meteen een schaamteloze TVP! Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen. In ieder geval heeeel veeel succes!!
je kan er nog 7 weken blijven en dan in feite daar stage lopen... maar daar wilde onze school niet aan meewerken...quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:27 schreef B_BOY het volgende:
lachen projectje. telt het ook niog mee voor school of iets?
valt best wel mee hoorquote:Op zaterdag 18 november 2006 01:07 schreef MrSkyline het volgende:
dat beestje heeft nog best wat werk nodig, succes!
tof project
de prijs was 1600 euro maar we hebben hem voor 1200 meegekregen in ruil voor wat sponsorstickersquote:Op zaterdag 18 november 2006 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
TeringVet project zeg
Wat kostte dat ding nog, eigenlijk? Ziet er behoorlijk doorgerot uit, voorafgaande aan het bak- en braadwerk?
nissan patrols zijn duur... omdat ze (vooral technisch) onverwoestbaar zijn en goed presteren... (denk nu niet aan 400 meter sprints maar aan terreineigenschappen)quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:24 schreef errorken het volgende:
1600 euro is dat niet verschrikkelijk veel voor zo'n hok ?
waarom zo geen toyota ding waar ze in Afrika veel mee rijden ?
had dat dan gezegdquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:40 schreef Youp het volgende:
[..]
nissan patrols zijn duur... omdat ze (vooral technisch) onverwoestbaar zijn en goed presteren... (denk nu niet aan 400 meter sprints maar aan terreineigenschappen)
oude toyota landrcruisers zijn nóg duurder en heel zeldzaam...
dit heeft niks met school te maken hoorquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:07 schreef Thorical het volgende:
Geil, gaf mij zo'n school
weet ik veelquote:Op zondag 19 november 2006 12:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
had dat dan gezegd
ik kan nog aan een mooie FJ70 komen voor je![]()
wel een gaaf project, ook met een Nissan, succes
we rijden in eerste instantie naar Dakar in Senegal en van daaruit rijden we nog een stukje verder naar Banjul, de hoofdstad van Gambia. we vertrekken 18 februari met ongeveer 25 auto's.quote:Op maandag 20 november 2006 16:35 schreef Gurb het volgende:
Gaaf project, heel veel succes, naar welk land gaan jullie rijden, en wanneer is het vertrek gepland, en met hoeveel auto's gaan jullie?
quote:Op donderdag 23 november 2006 19:30 schreef Youp het volgende:
vandaag heeft een sponsor waar we dinsdag op bezoek zijn geweest toegezegd 500 euro te sponsoren
en een sponsor die we al hadden heeft gister verhoogd van 500 naar 1000 euro!
de meter staat nu op 5100 euro!
Ja, dat zijn nuttige investeringen, zeker als je slecht terrein in moet...quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Coool
... Wat gaan jullie met dat geld doen?? Flikker er 4 nieuwe 24''s onder
en heb je nog geld over
![]()
![]()
Ofniet?quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:13 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, dat zijn nuttige investeringen, zeker als je slecht terrein in moet...![]()
van die lelijke pleuresdingen komen er zeker niet onder...quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Coool
... Wat gaan jullie met dat geld doen?? Flikker er 4 nieuwe 24''s onder
en heb je nog geld over
![]()
![]()
Geloof het of geloof het niet,, Zo'n velgen hadden wij onder onze Patrol gehadquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:27 schreef Youp het volgende:
[..]
van die lelijke pleuresdingen komen er zeker niet onder...
met het geld hebben we de auto aangeschaft en moeten we idd de auto een beetje aankleden maar dat zal zijn met een grote imperial, een setje zo groot mogelijke "grabbers", wat extra verlichting, oversized koel installatie voor de motor, een omvormer voor 220v, reserve wielen, reserve onderdelen, een compressor, een derde stoel en nog het een en ander... ook hebben we geld nodig voor de brandstof, de inentingen, de visa, de verzekering, de inschrijving etc. etc.
grabberrrr![]()
[afbeelding]
nu zit er 32" onder we kijken of we iets groter kunnen monteren...
Zijn jullie er nu financieel een beetje uit, of niet?quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:09 schreef Youp het volgende:
we hebben weer een sponsor er bij voor 500 euro!
en Giel heeft weer een tuinbouwapparaat van zn ouders verkocht voor 300 euro, dit mogen we ook hebben
de meter staat nu op 5900 euro en we zijn nog met een sponsor in onderhandeling![]()
gister hebben we nog aan de auto gewerkt, het grootste deel van de grijze steenslagcoating is nu zwart, de trekhaak is verwijderd (de stekkerdoos was niet meer APK goed en aangezien het een 24v installatie betreft, even te veel werk om te repareren) en er is nog het een en ander geschuurd en geplamuurd
foto's volgen
ons doel was ongeveer 6500 euro, dit zou genoeg moeten zijn voor de uitrusting, de auto, de reis en de voorbereidingen.. als we hier overheen gaan zal dit geld in extra uitrusting gaan zitten, denk aan reserve banden en onderdelen en zo willen we misschien nog een laptopje aanschaffen om onderweg verslag te kunnen doen en dit eens in de paar dagen vanuit een internet café te uploaden. natuurlijk blijft alle uitrusting dus ook een eventueel laptopje daar in Gambia.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:17 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zijn jullie er nu financieel een beetje uit, of niet?
Gaan jullie de extra sponsoring in de auto steken?
Zoek je nog een sponser?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:05 schreef Youp het volgende:
ook is trouwens de website weer bijgewerkt
www.team-legiyo.nl
ja we hebben nog zo'n 500 euro gehad van particulierenquote:Op vrijdag 29 december 2006 00:35 schreef MikeyMan het volgende:
En nog vorderingen met de sponsoring?
buiten de tropenkoeler niks, alleen gaan we een andere aanzuigbuis plaatsen met een extra luchtfilter er in wat we eens in de 500km uit kunnen kloppen of blazenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat ga je qua motorisch nog aanpassen?
limburgquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:01 schreef B_BOY het volgende:
de trompetter kom je uit brabant dan??
hij is hoogglans wit met mat zwart, prima mooiquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:01 schreef Go0s het volgende:
Patrol
Goed bezig. Ik denk trouwens dat je de auto "mooier" kan krijgen (qua lak) door hem in een matte kleur te rollen. Niet dat het prioriteit heeft, maar het is goedkoper en netter te doen
Wat is een Tropenkoelerquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef Youp het volgende:
buiten de tropenkoeler niks, alleen gaan we een andere aanzuigbuis plaatsen met een extra luchtfilter er in wat we eens in de 500km uit kunnen kloppen of blazen
het koeloppervlak van de radiateur is dan vergroot voor een grotere koelcapaciteitquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat is een Tropenkoeler(vond niks op Google)
we wisselen waarschijnlijk afquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wie gaat er op die 3de stoel zitten?
komen ook goede gordels daar? anders zou ik er niet graag zittenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:31 schreef Youp het volgende:
bedankt voor de leuke reacties
[..]
we wisselen waarschijnlijk afmaar dat zit prima hoor! er komt geen middenconsole meer in dus beenruimte genoeg!
er komt een heupgordel achter, prima zatquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
komen ook goede gordels daar? anders zou ik er niet graag zitten![]()
hij zit tussen de 2 voorste stoelen dus niemand stoot zijn hoofd er aan, de plankjes waar hij tegen geschroefd zit zijn gemonteerd met ruitenkit... ik weet niet of je daar bekend mee bent maar dat komt NOOIT meer losquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:06 schreef _Arthur het volgende:
Waarom gekozen om die omvormer aan het dak te hangen?
Met 3 hobbels ligt dat ding of er af of iemand heeft z'n harses er tegen gestoten lijkt me.
Achterin heb je genoeg plek om hem aan een zijkant te monteren lijkt me...
Mischien laat die kit niet los, maar mischien het dak welquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:13 schreef Youp het volgende:
hij zit tussen de 2 voorste stoelen dus niemand stoot zijn hoofd er aan, de plankjes waar hij tegen geschroefd zit zijn gemonteerd met ruitenkit... ik weet niet of je daar bekend mee bent maar dat komt NOOIT meer loser zit een knopje op om hem aan en uit te schakelen en wat lampjes die we in de gaten moeten houden ivm overbelasting of te hoge temperatuur ofzo dus dat kan de 3e persoon mooi doen... ook moeten we wel eens een zekering vervangen in het ding en dan moet hij niet tegen de zijkant van de auto hangen die helemaal volgestapeld staat met materialen, water en levensmiddelen voor 3 weken
maak je geen zorgen, het dak is stevig zat en de omvormer weegt net niksquote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Mischien laat die kit niet los, maar mischien het dak wel
Niet de meest voor de hand liggende plaats vind ik zelf. We zien graag de fotos na de lange etappes![]()
Staat toch al dat die een heupgordel krijgt...quote:Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef garnage-patrick het volgende:
nog een keer me vraag!
de 3e persoon op die stoel, krijgt die ook een gordel? of als je in de ankers moet mag hij het raam koppen?!
dat wordt schoenen aanhouden als je op de 3e stoel zit ivm flauwvallende bestuurders enzoquote:Op maandag 8 januari 2007 17:52 schreef Youp het volgende:
zo zit je ongeveer met je benen, ruimte zat!
[afbeelding]
zoals mikeyman zegt..quote:Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef garnage-patrick het volgende:
nog een keer me vraag!
de 3e persoon op die stoel, krijgt die ook een gordel? of als je in de ankers moet mag hij het raam koppen?!
hehehequote:Op maandag 8 januari 2007 18:15 schreef pkeijsers het volgende:
[..]
dat wordt schoenen aanhouden als je op de 3e stoel zit ivm flauwvallende bestuurders enzo
jep dat is zover we het hebben kunnen controleren allemaal in ordequote:Op maandag 8 januari 2007 18:16 schreef Sloper het volgende:
Zijn de koppeling/drukgroep en bak eigenlijk nog een beetje fris? Zullen het nl wel zwaar te verduren krijgen...
Dus allemaal 24v?quote:Op maandag 8 januari 2007 19:30 schreef Youp het volgende:
we hebben trouwens vandaag ook nog twee sponsoren gestrikt![]()
een kleine sponsor die 100 euro sponsord en een bedrijf dat ons een aantal nieuwe verstralers geeft en misschien nog een luchthoorn ofzo(transportbedrijf, dus vrachtwagenmateriaal
)
dikke kans op... maar aangezien onze auto dus is uitgerust met een 24v installatie is dat geen probleemquote:
helemaal geen ervaring met het terrein rijden (in het buitenland) maar wel ervaring met auto'squote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:59 schreef Le_Douwe het volgende:
OMG echt, ben een 4x4 rijder in hard en nieren (wel een franse dus sorry voor de taalfouten).
Ik weet niet hoeverre jullie ervaring hebben in het 4x4 rijden en dus echt op reis.
check, we nemen overigens ook reserve koelslangen ed. meequote:Ik heb een lijstje gemaakt voor jullie, misschien dat je er wat aan hebt maar dit is voor mij de MUST als ik met nieuwe jongeren zulke uitdagingen/reistochten ga doen.
Lijstje.
- Controleer altijd ten alle tijden je rubberen slangen van koeling en smering. Het komt vaak genoeg voor dat tijdens het rijden in zulke omgevingen iets uitdroogt in een raptempo, zeker als je in warme / snikhete temp rond rijdt/cross't met een goeie beladen auto die er voor moet werken. Niks is erger voor een blok dat tijdens belasting zijn koeling mee kapt tijdens het rijden.
bedoel je de distributieriem? als die slipt is het meestal einde verhaal voor het motorblok.... wij hebben echter een distributieketting dus dat scheeltquote:- Let op je distrubutie riemen. Deze willen ook eens wel slippen tijdens het warme/hete weer en zeker als ze op leeftijd zijn. Slippen riemen kunnen voor zeer nare onverwachte beschadingen opleveren bijvoorbeeld als je vast zit en niet weet hoe je je zelf uitmoet rijden als je vast zit (dus nooit vol gas geven, maar gedoseerdt gas geven en met de koppeling spelen)
checkquote:- Zorg ervoor dat je vervangde onderdelen hebt zoals luchtfilters, ventieldopen en ventielstukken.
(Zand in je ventiel is never nooit niet leuk en als je het hebt..nooit met water proberen uit tespoelen!!). Je moet er voorzorgen dat er zo min mogelijk zand in je auto(onderdelen) komt (en dat zand in afrika is zoals schuurpapier zo fijn en distructief als wat)
we nemen 4 reserve banden mee met binnenbanden en als het even kan gemonteerd op de velgenquote:- Goeie bandenplak spullen hebben, 1 reserve wiel kan nooit genoeg wezen. Je hebt kits die voor autobanden met pluggen die dus een lek kunnen dichten. (tip als je dit moet doen, heb je water nodig op de lek tekunnen vinden!) of evt een spuitbus met pur voor autobanden.
we vertrekken op 4 nieuwe terrein bandenquote:- Zorg dat je goeie banden hebt, lijkt van zelfsprekend maar echt. Slechte banden in zand hebben minder contact wat direct doorspeelt op het vermogen, handeling, brandstof en overbelasting op het blok.
verhogen past niet binnen het budget en in de tijd die we nog hebben helaas...quote:- Verhoog je auto als het indien mogelijk is, ook moet je daar mee wat rijconform inleveren... vast zitten is echt niet leuk, en idd zoals al aangegeven, rij-platen mee nemen, schep en evt een lier/touw
checkquote:- Verder is een "bakkie" echt echt echt een must. Contact met je 2e auto of met de caravan waar je mee rijdt kan crusiaal wezen als er wat gebeurt, zelfs voor het overnachten evt in de buitenlucht is niks fijner dan met wat meerdere mensen tezijn.
ja we spreken geen van 3en fransquote:- Medici kit hoe ik je zeker niet uit teleggen![]()
- Neem een boek van Frans in Arabischelanden ofzo mee. Tenzij je vloeiend frans praat.
en bedankt voor de tips!quote:Verder veel succes en ik zal het van af nu tot het eind alles volgen![]()
![]()
volgensmij is het geen riedeltje maar worden alle drie de hoorns tegelijk aangestuurd voor maximale herriequote:
Denk je uberhaupt te kunnen "finishen" (einddoel halen) ofzo? Die Dakar-deelnemers hebben lang moeten trainen om zoiets te kunnen doen... en jullie doen het zomaar even?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:47 schreef Youp het volgende:
[..]
helemaal geen ervaring met het terrein rijden (in het buitenland) maar wel ervaring met auto's
hey rietvaerderquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:23 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Denk je uberhaupt te kunnen "finishen" (einddoel halen) ofzo? Die Dakar-deelnemers hebben lang moeten trainen om zoiets te kunnen doen... en jullie doen het zomaar even?
Succes!
alleen nu kan de rest er even van meegenietenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:35 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ja, je valt in herhalingen. Zei je op MSN ook al
dat trekt hij welquote:Op vrijdag 19 januari 2007 07:51 schreef Sloper het volgende:
Trekt de dymano dat wel? Zoveel stroom?
Simquote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:04 schreef Youp het volgende:
[..]
dat trekt hij welmaar we nemen evengoed een reserve mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |