Wat is een Tropenkoelerquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef Youp het volgende:
buiten de tropenkoeler niks, alleen gaan we een andere aanzuigbuis plaatsen met een extra luchtfilter er in wat we eens in de 500km uit kunnen kloppen of blazen
het koeloppervlak van de radiateur is dan vergroot voor een grotere koelcapaciteitquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat is een Tropenkoeler(vond niks op Google)
we wisselen waarschijnlijk afquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wie gaat er op die 3de stoel zitten?
komen ook goede gordels daar? anders zou ik er niet graag zittenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:31 schreef Youp het volgende:
bedankt voor de leuke reacties
[..]
we wisselen waarschijnlijk afmaar dat zit prima hoor! er komt geen middenconsole meer in dus beenruimte genoeg!
er komt een heupgordel achter, prima zatquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
komen ook goede gordels daar? anders zou ik er niet graag zitten![]()
hij zit tussen de 2 voorste stoelen dus niemand stoot zijn hoofd er aan, de plankjes waar hij tegen geschroefd zit zijn gemonteerd met ruitenkit... ik weet niet of je daar bekend mee bent maar dat komt NOOIT meer losquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:06 schreef _Arthur het volgende:
Waarom gekozen om die omvormer aan het dak te hangen?
Met 3 hobbels ligt dat ding of er af of iemand heeft z'n harses er tegen gestoten lijkt me.
Achterin heb je genoeg plek om hem aan een zijkant te monteren lijkt me...
Mischien laat die kit niet los, maar mischien het dak welquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:13 schreef Youp het volgende:
hij zit tussen de 2 voorste stoelen dus niemand stoot zijn hoofd er aan, de plankjes waar hij tegen geschroefd zit zijn gemonteerd met ruitenkit... ik weet niet of je daar bekend mee bent maar dat komt NOOIT meer loser zit een knopje op om hem aan en uit te schakelen en wat lampjes die we in de gaten moeten houden ivm overbelasting of te hoge temperatuur ofzo dus dat kan de 3e persoon mooi doen... ook moeten we wel eens een zekering vervangen in het ding en dan moet hij niet tegen de zijkant van de auto hangen die helemaal volgestapeld staat met materialen, water en levensmiddelen voor 3 weken
maak je geen zorgen, het dak is stevig zat en de omvormer weegt net niksquote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Mischien laat die kit niet los, maar mischien het dak wel
Niet de meest voor de hand liggende plaats vind ik zelf. We zien graag de fotos na de lange etappes![]()
Staat toch al dat die een heupgordel krijgt...quote:Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef garnage-patrick het volgende:
nog een keer me vraag!
de 3e persoon op die stoel, krijgt die ook een gordel? of als je in de ankers moet mag hij het raam koppen?!
dat wordt schoenen aanhouden als je op de 3e stoel zit ivm flauwvallende bestuurders enzoquote:Op maandag 8 januari 2007 17:52 schreef Youp het volgende:
zo zit je ongeveer met je benen, ruimte zat!
[afbeelding]
zoals mikeyman zegt..quote:Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef garnage-patrick het volgende:
nog een keer me vraag!
de 3e persoon op die stoel, krijgt die ook een gordel? of als je in de ankers moet mag hij het raam koppen?!
hehehequote:Op maandag 8 januari 2007 18:15 schreef pkeijsers het volgende:
[..]
dat wordt schoenen aanhouden als je op de 3e stoel zit ivm flauwvallende bestuurders enzo
jep dat is zover we het hebben kunnen controleren allemaal in ordequote:Op maandag 8 januari 2007 18:16 schreef Sloper het volgende:
Zijn de koppeling/drukgroep en bak eigenlijk nog een beetje fris? Zullen het nl wel zwaar te verduren krijgen...
Dus allemaal 24v?quote:Op maandag 8 januari 2007 19:30 schreef Youp het volgende:
we hebben trouwens vandaag ook nog twee sponsoren gestrikt![]()
een kleine sponsor die 100 euro sponsord en een bedrijf dat ons een aantal nieuwe verstralers geeft en misschien nog een luchthoorn ofzo(transportbedrijf, dus vrachtwagenmateriaal
)
dikke kans op... maar aangezien onze auto dus is uitgerust met een 24v installatie is dat geen probleemquote:
helemaal geen ervaring met het terrein rijden (in het buitenland) maar wel ervaring met auto'squote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:59 schreef Le_Douwe het volgende:
OMG echt, ben een 4x4 rijder in hard en nieren (wel een franse dus sorry voor de taalfouten).
Ik weet niet hoeverre jullie ervaring hebben in het 4x4 rijden en dus echt op reis.
check, we nemen overigens ook reserve koelslangen ed. meequote:Ik heb een lijstje gemaakt voor jullie, misschien dat je er wat aan hebt maar dit is voor mij de MUST als ik met nieuwe jongeren zulke uitdagingen/reistochten ga doen.
Lijstje.
- Controleer altijd ten alle tijden je rubberen slangen van koeling en smering. Het komt vaak genoeg voor dat tijdens het rijden in zulke omgevingen iets uitdroogt in een raptempo, zeker als je in warme / snikhete temp rond rijdt/cross't met een goeie beladen auto die er voor moet werken. Niks is erger voor een blok dat tijdens belasting zijn koeling mee kapt tijdens het rijden.
bedoel je de distributieriem? als die slipt is het meestal einde verhaal voor het motorblok.... wij hebben echter een distributieketting dus dat scheeltquote:- Let op je distrubutie riemen. Deze willen ook eens wel slippen tijdens het warme/hete weer en zeker als ze op leeftijd zijn. Slippen riemen kunnen voor zeer nare onverwachte beschadingen opleveren bijvoorbeeld als je vast zit en niet weet hoe je je zelf uitmoet rijden als je vast zit (dus nooit vol gas geven, maar gedoseerdt gas geven en met de koppeling spelen)
checkquote:- Zorg ervoor dat je vervangde onderdelen hebt zoals luchtfilters, ventieldopen en ventielstukken.
(Zand in je ventiel is never nooit niet leuk en als je het hebt..nooit met water proberen uit tespoelen!!). Je moet er voorzorgen dat er zo min mogelijk zand in je auto(onderdelen) komt (en dat zand in afrika is zoals schuurpapier zo fijn en distructief als wat)
we nemen 4 reserve banden mee met binnenbanden en als het even kan gemonteerd op de velgenquote:- Goeie bandenplak spullen hebben, 1 reserve wiel kan nooit genoeg wezen. Je hebt kits die voor autobanden met pluggen die dus een lek kunnen dichten. (tip als je dit moet doen, heb je water nodig op de lek tekunnen vinden!) of evt een spuitbus met pur voor autobanden.
we vertrekken op 4 nieuwe terrein bandenquote:- Zorg dat je goeie banden hebt, lijkt van zelfsprekend maar echt. Slechte banden in zand hebben minder contact wat direct doorspeelt op het vermogen, handeling, brandstof en overbelasting op het blok.
verhogen past niet binnen het budget en in de tijd die we nog hebben helaas...quote:- Verhoog je auto als het indien mogelijk is, ook moet je daar mee wat rijconform inleveren... vast zitten is echt niet leuk, en idd zoals al aangegeven, rij-platen mee nemen, schep en evt een lier/touw
checkquote:- Verder is een "bakkie" echt echt echt een must. Contact met je 2e auto of met de caravan waar je mee rijdt kan crusiaal wezen als er wat gebeurt, zelfs voor het overnachten evt in de buitenlucht is niks fijner dan met wat meerdere mensen tezijn.
ja we spreken geen van 3en fransquote:- Medici kit hoe ik je zeker niet uit teleggen![]()
- Neem een boek van Frans in Arabischelanden ofzo mee. Tenzij je vloeiend frans praat.
en bedankt voor de tips!quote:Verder veel succes en ik zal het van af nu tot het eind alles volgen![]()
![]()
volgensmij is het geen riedeltje maar worden alle drie de hoorns tegelijk aangestuurd voor maximale herriequote:
Denk je uberhaupt te kunnen "finishen" (einddoel halen) ofzo? Die Dakar-deelnemers hebben lang moeten trainen om zoiets te kunnen doen... en jullie doen het zomaar even?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:47 schreef Youp het volgende:
[..]
helemaal geen ervaring met het terrein rijden (in het buitenland) maar wel ervaring met auto's
hey rietvaerderquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:23 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Denk je uberhaupt te kunnen "finishen" (einddoel halen) ofzo? Die Dakar-deelnemers hebben lang moeten trainen om zoiets te kunnen doen... en jullie doen het zomaar even?
Succes!
alleen nu kan de rest er even van meegenietenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:35 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ja, je valt in herhalingen. Zei je op MSN ook al
dat trekt hij welquote:Op vrijdag 19 januari 2007 07:51 schreef Sloper het volgende:
Trekt de dymano dat wel? Zoveel stroom?
Simquote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:04 schreef Youp het volgende:
[..]
dat trekt hij welmaar we nemen evengoed een reserve mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |