abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44982086
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef Youp het volgende:

buiten de tropenkoeler niks, alleen gaan we een andere aanzuigbuis plaatsen met een extra luchtfilter er in wat we eens in de 500km uit kunnen kloppen of blazen
Wat is een Tropenkoeler (vond niks op Google)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_44983094
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:31 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat is een Tropenkoeler (vond niks op Google)
het koeloppervlak van de radiateur is dan vergroot voor een grotere koelcapaciteit
Hopeloos benzine verslaafd
pi_44983586
hebben jullie de assen al nagechecked? en de diffrenteel?

Bij ons was de as doorgerot en begon in eerst instantie te kraken, toen brak ie af...
Wij hadden toen een '88 Patrol, misschien een check puntje?
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_45012417
het imperial (van een renault master) passen en de rode bumper

rode bullbar

een van de zelfgemaakte steunen voor het imperial

de steun geinstalleerd

andere steun...

en ook er op geschroefd

de radiateur ontbreekt....

en daar is de nieuwe tropenkoeler!

en geinstalleerd....

de laptop waar ik het over had

Leo aan het passen en meten

stickers plakken! altijd leuk

even de vrouw rapporteren.........

en Youp is weer aan het stickeren!

Giel monteerd de bullbar

Leo aan het bakken

verder ben ik veel bezig geweest met het plaatsen van onze 3e stoel, hier hebben we de bijrijdersstoel voor gebruikt aangezien deze nog goed was, de bestuurdersstoel en de lege plek op de bijrijdersplaats krijgen allebij een andere stoel, we zijn nog op zoek naar een setje degelijke sportstoelen...

ff testen!

het ding is nu stevig zat voor normaal gebruik... maar we maken er nog 2 dragers aan die op de A stijl komen en vanuit die dragers gaan er nog 2 schuine balken naar de voorste draagbalken

moooi eh

en aan het einde van de dag hadden we nog een meevallertje!
we moesten lasdraad gaan halen voor de baas van Giel bij de lokale autoparts shop en daar hebben we ook meteen gevraagd voor sponsoring.... en we kregen meteen deze omvormer mee

pi_45012861
tvp
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_45033292
wie gaat er op die 3de stoel zitten?
pi_45036666
Mooi Youp! Echt leuk om te volgen dit en die Patrol ziet er gewoon stoer uit zo !
pi_45036999
Vette shit ouwe
pi_45046038
bedankt voor de leuke reacties
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wie gaat er op die 3de stoel zitten?
we wisselen waarschijnlijk af maar dat zit prima hoor! er komt geen middenconsole meer in dus beenruimte genoeg!

vandaag hebben we weer veel gedaan, aan de linker kant is de constructie van het imperial af, aan de rechter kant bijna, de bijrijders stoel zit er in, (we hebben speciaal hiervoor uit onze crossauto (nissan sunny coupe GTi) de sportstoelen gehaald) de bestuurdersstoel zit er bijna in en de omvormer hangt tussen de twee voorste stoelen aan het dak en is aangesloten. de foto's hiervan moet ik nog resizen en uploaden enzo maar ik ben bang dat dat vanavond niet gaat lukken..... morgen ga ik waarschijnlijk nog even werken en dan zullen er nog wel extra foto's gemaakt worden en die plaats ik dan wel een dezer dagen
pi_45046122
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:31 schreef Youp het volgende:
bedankt voor de leuke reacties
[..]

we wisselen waarschijnlijk af maar dat zit prima hoor! er komt geen middenconsole meer in dus beenruimte genoeg!
komen ook goede gordels daar? anders zou ik er niet graag zitten
pi_45046518
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

komen ook goede gordels daar? anders zou ik er niet graag zitten
er komt een heupgordel achter, prima zat en met het bevestigen van gordels (op plaatsen waar normaal niks zit) hebben we wel ervaring, zie het opel topic
pi_45075235
en de foto's van vrijdag

de omvormer ingebouwd

en daarna even een stekkerdoos gemonteerd

en dan de test... hij werkt!

Sunny Coupe GTi sportstoeltje

en nog een halve

Giel die aan het vloeken en het schelden is omdat het niet zo wil vlotten met de stoel.....

uiteindelijk zit hij er dan toch in

begonnen met het afwerken van het imperial, en aan de linker kant is nu de constructie duidelijk zichtbaar... er moet straks een oliefant op kunnen zitten

en dat was het weer
pi_45076414
respect, echt super cool project.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:45:55 #64
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_45080052
fackjin mooi projectje.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_45080803
Waarom gekozen om die omvormer aan het dak te hangen?

Met 3 hobbels ligt dat ding of er af of iemand heeft z'n harses er tegen gestoten lijkt me.

Achterin heb je genoeg plek om hem aan een zijkant te monteren lijkt me...
  zaterdag 6 januari 2007 @ 18:21:50 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_45081447
tvp
pi_45082685
Damn, ik mis de tijden dat wij een patrol hadden Echt super man
En ik sluit me er bij aan wat _Arthur zei, maar volgens mij weet ik het al. Jullie gaan toch op Rally? Dan is het wel slim om hem boven je kop te monteren, stel je rijd over een diepe plas water, word iedereen gelectroducuteerd
Quote van Tjabbo:
pi_45083198
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:06 schreef _Arthur het volgende:
Waarom gekozen om die omvormer aan het dak te hangen?

Met 3 hobbels ligt dat ding of er af of iemand heeft z'n harses er tegen gestoten lijkt me.

Achterin heb je genoeg plek om hem aan een zijkant te monteren lijkt me...
hij zit tussen de 2 voorste stoelen dus niemand stoot zijn hoofd er aan, de plankjes waar hij tegen geschroefd zit zijn gemonteerd met ruitenkit... ik weet niet of je daar bekend mee bent maar dat komt NOOIT meer los er zit een knopje op om hem aan en uit te schakelen en wat lampjes die we in de gaten moeten houden ivm overbelasting of te hoge temperatuur ofzo dus dat kan de 3e persoon mooi doen... ook moeten we wel eens een zekering vervangen in het ding en dan moet hij niet tegen de zijkant van de auto hangen die helemaal volgestapeld staat met materialen, water en levensmiddelen voor 3 weken
pi_45085339
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:13 schreef Youp het volgende:
hij zit tussen de 2 voorste stoelen dus niemand stoot zijn hoofd er aan, de plankjes waar hij tegen geschroefd zit zijn gemonteerd met ruitenkit... ik weet niet of je daar bekend mee bent maar dat komt NOOIT meer los er zit een knopje op om hem aan en uit te schakelen en wat lampjes die we in de gaten moeten houden ivm overbelasting of te hoge temperatuur ofzo dus dat kan de 3e persoon mooi doen... ook moeten we wel eens een zekering vervangen in het ding en dan moet hij niet tegen de zijkant van de auto hangen die helemaal volgestapeld staat met materialen, water en levensmiddelen voor 3 weken
Mischien laat die kit niet los, maar mischien het dak wel

Niet de meest voor de hand liggende plaats vind ik zelf. We zien graag de fotos na de lange etappes
pi_45086162
ziet er allemaal weer mooi uit!

maar krijgt de 3e persoon ook nog een gordel?
pi_45086484
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:05 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Mischien laat die kit niet los, maar mischien het dak wel

Niet de meest voor de hand liggende plaats vind ik zelf. We zien graag de fotos na de lange etappes
maak je geen zorgen, het dak is stevig zat en de omvormer weegt net niks
pi_45149584
vandaag nog een paar dingetjes gedaan na schooltijd...

Youp aan het lassen (er moest nog het een en ander afgelast worden aan de stoelen)

dit is vanuit de 3e rijder gezien

zo zit je ongeveer met je benen, ruimte zat!

en we hebben nog wat steuntjes er bij gemaakt
pi_45150132
nog een keer me vraag!

de 3e persoon op die stoel, krijgt die ook een gordel? of als je in de ankers moet mag hij het raam koppen?!
  maandag 8 januari 2007 @ 18:12:22 #74
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45150291
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef garnage-patrick het volgende:
nog een keer me vraag!

de 3e persoon op die stoel, krijgt die ook een gordel? of als je in de ankers moet mag hij het raam koppen?!
Staat toch al dat die een heupgordel krijgt...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45150398
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:52 schreef Youp het volgende:
zo zit je ongeveer met je benen, ruimte zat!
[afbeelding]
dat wordt schoenen aanhouden als je op de 3e stoel zit ivm flauwvallende bestuurders enzo
pi_45150410
Zijn de koppeling/drukgroep en bak eigenlijk nog een beetje fris? Zullen het nl wel zwaar te verduren krijgen...
pi_45151620
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:07 schreef garnage-patrick het volgende:
nog een keer me vraag!

zoals mikeyman zegt..

lezen
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:15 schreef pkeijsers het volgende:

[..]

dat wordt schoenen aanhouden als je op de 3e stoel zit ivm flauwvallende bestuurders enzo
hehehe
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:16 schreef Sloper het volgende:
Zijn de koppeling/drukgroep en bak eigenlijk nog een beetje fris? Zullen het nl wel zwaar te verduren krijgen...
jep dat is zover we het hebben kunnen controleren allemaal in orde

[ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 08-01-2007 19:12:33 ]
pi_45153112
we hebben trouwens vandaag ook nog twee sponsoren gestrikt

een kleine sponsor die 100 euro sponsord en een bedrijf dat ons een aantal nieuwe verstralers geeft en misschien nog een luchthoorn ofzo (transportbedrijf, dus vrachtwagenmateriaal )
pi_45157889
en een maat van me heeft zojuist zijn 27MC bakkie aan ons gedoneerd
  maandag 8 januari 2007 @ 22:39:23 #80
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45162357
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:30 schreef Youp het volgende:
we hebben trouwens vandaag ook nog twee sponsoren gestrikt

een kleine sponsor die 100 euro sponsord en een bedrijf dat ons een aantal nieuwe verstralers geeft en misschien nog een luchthoorn ofzo (transportbedrijf, dus vrachtwagenmateriaal )
Dus allemaal 24v?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45165346
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:39 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dus allemaal 24v?
dikke kans op... maar aangezien onze auto dus is uitgerust met een 24v installatie is dat geen probleem krijgen we 12v spul dan is dat ook zonder moeite aan te sluiten
pi_45169623
Quote van Tjabbo:
pi_45169733
OMG echt, ben een 4x4 rijder in hard en nieren (wel een franse dus sorry voor de taalfouten).

Ik weet niet hoeverre jullie ervaring hebben in het 4x4 rijden en dus echt op reis. Ik heb een lijstje gemaakt voor jullie, misschien dat je er wat aan hebt maar dit is voor mij de MUST als ik met nieuwe jongeren zulke uitdagingen/reistochten ga doen.
Lijstje.
- Controleer altijd ten alle tijden je rubberen slangen van koeling en smering. Het komt vaak genoeg voor dat tijdens het rijden in zulke omgevingen iets uitdroogt in een raptempo, zeker als je in warme / snikhete temp rond rijdt/cross't met een goeie beladen auto die er voor moet werken. Niks is erger voor een blok dat tijdens belasting zijn koeling mee kapt tijdens het rijden.
- Let op je distrubutie riemen. Deze willen ook eens wel slippen tijdens het warme/hete weer en zeker als ze op leeftijd zijn. Slippen riemen kunnen voor zeer nare onverwachte beschadingen opleveren bijvoorbeeld als je vast zit en niet weet hoe je je zelf uitmoet rijden als je vast zit (dus nooit vol gas geven, maar gedoseerdt gas geven en met de koppeling spelen)
- Zorg ervoor dat je vervangde onderdelen hebt zoals luchtfilters, ventieldopen en ventielstukken.
(Zand in je ventiel is never nooit niet leuk en als je het hebt..nooit met water proberen uit tespoelen!!). Je moet er voorzorgen dat er zo min mogelijk zand in je auto(onderdelen) komt (en dat zand in afrika is zoals schuurpapier zo fijn en distructief als wat )
- Goeie bandenplak spullen hebben, 1 reserve wiel kan nooit genoeg wezen. Je hebt kits die voor autobanden met pluggen die dus een lek kunnen dichten. (tip als je dit moet doen, heb je water nodig op de lek tekunnen vinden!) of evt een spuitbus met pur voor autobanden.
- Zorg dat je goeie banden hebt, lijkt van zelfsprekend maar echt. Slechte banden in zand hebben minder contact wat direct doorspeelt op het vermogen, handeling, brandstof en overbelasting op het blok.
- Verhoog je auto als het indien mogelijk is, ook moet je daar mee wat rijconform inleveren... vast zitten is echt niet leuk, en idd zoals al aangegeven, rij-platen mee nemen, schep en evt een lier/touw
- Verder is een "bakkie" echt echt echt een must. Contact met je 2e auto of met de caravan waar je mee rijdt kan crusiaal wezen als er wat gebeurt, zelfs voor het overnachten evt in de buitenlucht is niks fijner dan met wat meerdere mensen tezijn.
- Medici kit hoe ik je zeker niet uit teleggen
- Neem een boek van Frans in Arabischelanden ofzo mee. Tenzij je vloeiend frans praat .

Verder veel succes en ik zal het van af nu tot het eind alles volgen
pi_45170071
*tvp*
pi_45172752
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:59 schreef Le_Douwe het volgende:
OMG echt, ben een 4x4 rijder in hard en nieren (wel een franse dus sorry voor de taalfouten).

Ik weet niet hoeverre jullie ervaring hebben in het 4x4 rijden en dus echt op reis.
helemaal geen ervaring met het terrein rijden (in het buitenland) maar wel ervaring met auto's
quote:
Ik heb een lijstje gemaakt voor jullie, misschien dat je er wat aan hebt maar dit is voor mij de MUST als ik met nieuwe jongeren zulke uitdagingen/reistochten ga doen.
Lijstje.
- Controleer altijd ten alle tijden je rubberen slangen van koeling en smering. Het komt vaak genoeg voor dat tijdens het rijden in zulke omgevingen iets uitdroogt in een raptempo, zeker als je in warme / snikhete temp rond rijdt/cross't met een goeie beladen auto die er voor moet werken. Niks is erger voor een blok dat tijdens belasting zijn koeling mee kapt tijdens het rijden.
check, we nemen overigens ook reserve koelslangen ed. mee
quote:
- Let op je distrubutie riemen. Deze willen ook eens wel slippen tijdens het warme/hete weer en zeker als ze op leeftijd zijn. Slippen riemen kunnen voor zeer nare onverwachte beschadingen opleveren bijvoorbeeld als je vast zit en niet weet hoe je je zelf uitmoet rijden als je vast zit (dus nooit vol gas geven, maar gedoseerdt gas geven en met de koppeling spelen)
bedoel je de distributieriem? als die slipt is het meestal einde verhaal voor het motorblok.... wij hebben echter een distributieketting dus dat scheelt
quote:
- Zorg ervoor dat je vervangde onderdelen hebt zoals luchtfilters, ventieldopen en ventielstukken.
(Zand in je ventiel is never nooit niet leuk en als je het hebt..nooit met water proberen uit tespoelen!!). Je moet er voorzorgen dat er zo min mogelijk zand in je auto(onderdelen) komt (en dat zand in afrika is zoals schuurpapier zo fijn en distructief als wat )
check
quote:
- Goeie bandenplak spullen hebben, 1 reserve wiel kan nooit genoeg wezen. Je hebt kits die voor autobanden met pluggen die dus een lek kunnen dichten. (tip als je dit moet doen, heb je water nodig op de lek tekunnen vinden!) of evt een spuitbus met pur voor autobanden.
we nemen 4 reserve banden mee met binnenbanden en als het even kan gemonteerd op de velgen
quote:
- Zorg dat je goeie banden hebt, lijkt van zelfsprekend maar echt. Slechte banden in zand hebben minder contact wat direct doorspeelt op het vermogen, handeling, brandstof en overbelasting op het blok.
we vertrekken op 4 nieuwe terrein banden
quote:
- Verhoog je auto als het indien mogelijk is, ook moet je daar mee wat rijconform inleveren... vast zitten is echt niet leuk, en idd zoals al aangegeven, rij-platen mee nemen, schep en evt een lier/touw
verhogen past niet binnen het budget en in de tijd die we nog hebben helaas...
quote:
- Verder is een "bakkie" echt echt echt een must. Contact met je 2e auto of met de caravan waar je mee rijdt kan crusiaal wezen als er wat gebeurt, zelfs voor het overnachten evt in de buitenlucht is niks fijner dan met wat meerdere mensen tezijn.
check
quote:
- Medici kit hoe ik je zeker niet uit teleggen
- Neem een boek van Frans in Arabischelanden ofzo mee. Tenzij je vloeiend frans praat .
ja we spreken geen van 3en frans ik en leo hebben het in een duister verleden wel op school gehad maar we waren er allebei geen held in en er is nog maar bar weinig blijven hangen..... gelukkig zijn we met meerdere teams
quote:
Verder veel succes en ik zal het van af nu tot het eind alles volgen
en bedankt voor de tips!
pi_45209431
vandaag het materiaal opgehaald wat ons maandag beloofd is

2 dikke verstralers, 2 kleinere verstralers en een luchthoornset
pi_45209556
Dukes of Hazzard stylo
pi_45213188
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:25 schreef Sloper het volgende:
Dukes of Hazzard stylo
volgensmij is het geen riedeltje maar worden alle drie de hoorns tegelijk aangestuurd voor maximale herrie
pi_45252149
en vandaag hebben we weer 500 euro van een nieuwe sponsor gekregen

en we zijn nog met 2 andere mogelijke sponsoren in onderhandeling
pi_45258729
op zoek naar geschikte navigatiesoftware : Navigeren met de laptop..?
pi_45284716
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:47 schreef Youp het volgende:

[..]

helemaal geen ervaring met het terrein rijden (in het buitenland) maar wel ervaring met auto's
Denk je uberhaupt te kunnen "finishen" (einddoel halen) ofzo? Die Dakar-deelnemers hebben lang moeten trainen om zoiets te kunnen doen... en jullie doen het zomaar even?

Succes!

[ Bericht 58% gewijzigd door PietjePuk2 op 12-01-2007 14:28:28 ]
I think I'm a banana tree
pi_45300457
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:23 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Denk je uberhaupt te kunnen "finishen" (einddoel halen) ofzo? Die Dakar-deelnemers hebben lang moeten trainen om zoiets te kunnen doen... en jullie doen het zomaar even?

Succes!
hey rietvaerder

ooit van amsterdam dakar gehoord? (waar Go For Africa een afsplitsing van is) dat word al jaren gedaan met allemaal amateurs zonder trainingen en ze halen het ook allemaal... tenzij de auto er echt mee ophoud...

Le Dakar is een race van 2 weken met ook een iets andere route... wij hebben 3 weken de tijd en we racen niet die dakar piloten trainen alleen maar op snelheid en conditie, beide hebben wij dus niet nodig het echte terreinrijden is met een dag of wat wel aan te leren, echter de echte ervaring ontbreekt dan wel nog.. dit geeft dus niks omdat we alles rustig aan doen en de tijd hebben om situaties goed te bekijken.
pi_45302062
Ja, je valt in herhalingen. Zei je op MSN ook al

pi_45302889
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:35 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ja, je valt in herhalingen. Zei je op MSN ook al

alleen nu kan de rest er even van meegenieten
pi_45304027
Jippie.
pi_45491652
UPDATE!

vandaag weer het een en ander gedaan!

toeter ingebouwd

compressortje voor de toeters

en JEZUS wat maakt dat ding een grafherrie zeg doet gewoon pijn aan je oren binnen een straal van 10 meter

twee breedstralers gemonteerd...

radio professioneel ingebouwd

nog eens 2 breedstralers er bij onder en bovenop het imperial nog 2 kanonnen van verstralers

woesj!

even ter informatie: alle vier de breedstralers zijn 55 watt per stuk en de twee verstralers zijn 100 watt per stuk op de foto staan de lampen nog wat scheef maar dat komt omdat ze nog niet vastgedraaid zijn... de verstralers branden nog niet want die moeten nog op het relais aangesloten worden en er moeten nieuwe peertjes in

-edit-

we hebben overigens ook nog een beurtje gedaan, nieuw luchtfilter, nieuw brandstoffilter, nieuwe olie en een nieuw oliefiltertje...

[ Bericht 3% gewijzigd door Youp op 18-01-2007 22:45:58 ]
pi_45491878
Vet Youp.
pi_45497803
Trekt de dymano dat wel? Zoveel stroom?
pi_45498426
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 07:51 schreef Sloper het volgende:
Trekt de dymano dat wel? Zoveel stroom?
dat trekt hij wel maar we nemen evengoed een reserve mee