abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43612917
quote:
EINDHOVEN - De VVD wil alcoholmisbruik door jongeren bestrijden door de jongeren zelf en hun ouders te bestraffen. Dat heeft Henk Kamp, nummer drie van de VVD, donderdag gezegd in Eindhoven. Drinkers onder de zestien jaar krijgen als het aan de liberalen ligt voortaan zaterdagochtend of in de vakantie een taakstraf.

Daarnaast krijgen hun ouders een boete. "Pappa en mamma's portemonnee handhaven zo mee", zei Kamp. Volgens Kamp moet de overheid voor duidelijke spelregels zorgen. "Veel ouders hebben geen idee hoe sterk het probleem gegroeid is. Zij moeten worden betrokken. Voorlichting alleen is dan niet genoeg: Ze moeten het voelen." Kamp sprak met deskundigen uit de regio in het uitgaansgebied van Eindhoven.
bron

Goed punt van Henk Kamp.

Het gaat niet eens over geld..
Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.
pi_43613104
op zich een goed plan, maar houdt dit in dat ze helemaal niet willen dat jongeren onder de 16 drinken ?

Op zich heb ik er helemaal geen problemen mee als iemand onder de 16 een keer ene borreltje met de ouders meedrinkt. (om maar iets te noemen)

maar die zuipfestijnen op de hoek van de straat.....
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 november 2006 @ 16:49:55 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43613139
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:49 schreef Mirage het volgende:
op zich een goed plan, maar houdt dit in dat ze helemaal niet willen dat jongeren onder de 16 drinken ?

Op zich heb ik er helemaal geen problemen mee als iemand onder de 16 een keer ene borreltje met de ouders meedrinkt. (om maar iets te noemen)
En wat noem je onder de 16?
Tegenwoordig is 12 al oud...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 16 november 2006 @ 16:50:59 #4
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43613178
zeggen ze dit niet elk jaar?
pi_43613281
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En wat noem je onder de 16?
Tegenwoordig is 12 al oud...
Afhankelijk van het kind, de interesse en ontwikkeling.
Gewoon aansluiten op het kind.
NIet zo geforceerd... daarmee creeer je juist ene bepaalde sfeer om alcohol en denk ik dat het mooie doel dat ze willen bereiken voorbij streven.
Als mijn dochter (heb er geen ) op haar 14e een glaasje champagne of iets dergelijks op oudjaarsavond mee wil drinken... ze gaat d'r gang maar.

Als mijn zoon van 7 een blikje bier wil.. dan kan hij op zijn hoofd gaan staan en kan hij van mij een pak appelsap krijgen. (een slok uit papa's glas is dan weer wat anders he )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 16 november 2006 @ 16:55:02 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43613322
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:50 schreef problematiQue het volgende:
neuh.. alleen in verkiezingstijd

Gaat toch ook nergens over zeg.. alsof Henk zelf op zijn klassefeesten op de brugklas broodnuchter aan de ranja stond
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 november 2006 @ 16:55:30 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43613338
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:50 schreef problematiQue het volgende:
Nee, om de vier jaar, wanneer er weer verkiezingen aan komen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43613445
Mogen ze dat niet zelf bepalen? Lekker liberaal weer van de VVD. 15-jarigen drinken bijna allemaal. Zie ook:

Barman mag niet drinken van Hoogervorst

Zo wil de VVD ook dat uitgezonden soldaten in het weekend geen druppel alcohol meer drinken (gewoon als ze vrij zijn), en wil de VVD het aantal alcoholverkooppunten ernstig terugdringen. En de kabinetten Balkenende hebben de belastingen op alcohol ook aardig verhoogd.

Maar dat zal de VVD wel onder liberaal verstaan, net zoals ze met de hypotheekrenteaftrek bedoelen.
pi_43614070
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Sowieso om drinkers onder de 16 te straffen. Maarja laat maar eens wat daadkracht zien dan.
Viktor Cross
  donderdag 16 november 2006 @ 17:19:51 #10
136 V.
Like tears in rain...
pi_43614140
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:55 schreef teamlead het volgende:

[..]

neuh.. alleen in verkiezingstijd

Gaat toch ook nergens over zeg.. alsof Henk zelf op zijn klassefeesten op de brugklas broodnuchter aan de ranja stond
Er is natuurlijk een verschil tussen kids die een keer op een feestje een drankje drinken en de alcoholistische hersenverwekingen die er nu al zijn voor het 15e levensjaar

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 16 november 2006 @ 17:20:19 #11
136 V.
Like tears in rain...
pi_43614167
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:58 schreef pberends het volgende:
Mogen ze dat niet zelf bepalen? Lekker liberaal weer van de VVD. 15-jarigen drinken bijna allemaal.
...en da's nou net het hele punt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43614175
Lekker liberaal weer. Wie heeft er voor z'n 16e nog nooit gedronken ?
pi_43614276
Liberaal...? Zit Henk Kamp bij D66?
Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.
pi_43614360
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:53 schreef Mirage het volgende:

[..]

Afhankelijk van het kind, de interesse en ontwikkeling.
Gewoon aansluiten op het kind.
Wel ja, op maat gemaakte normen en op maat gemaakte handhaving. Zo werkt dat nu eenmaal niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_43614381
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:58 schreef pberends het volgende:
Mogen ze dat niet zelf bepalen? Lekker liberaal weer van de VVD. 15-jarigen drinken bijna allemaal.
Onder de 16 mocht toch geen alcohol geschonken worden?
Volledig terecht imo, zeker als je de overlast kunt beperken door dronken minder jarigen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_43614422
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:23 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:
Zit vast niet naast je in dat kraakpand
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_43614482
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:23 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:
De VVD is van oudsher een liberale partij, you know!
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_43614554
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:29 schreef Neuroscience het volgende:

De VVD is van oudsher een liberale partij, you know!
Dat proberen ze iedereen wijs te maken ja .... Misschien zijn ze dat ooit geweest maar mu niet meer.....
  donderdag 16 november 2006 @ 17:32:07 #19
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43614559
en dat terwijl het woordje 'breezersletje' net is geadopteerd door de van Dale..
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_43614568
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:26 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Volledig terecht imo, zeker als je de overlast kunt beperken door dronken minder jarigen
Wat is nou het verschil tussen overlast van een minderjarige en een meerderjarige? Waarom moet overlast van minderjarigen aangepakt worden door de ouders te beboeten? Proberen ouders als het zo goed is hun kinderen te leren dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden. Komt de VVD (nota bene) even langs om het tegenovergestelde te beweren.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_43614594
Niet echt des VVD's
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43614647
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:26 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Je hebt zelf nooit een biertje gedronken toen je 15 was ?
pi_43614681
Misschien dat jongeren onder de 16 zo irritant zijn met alcohol omdat het nieuw voor ze is. Nu mogen ze van de VVD pas op hun 16e aan de alcohol, waardoor 16 tot 18-jarigen weer meer overlast gaan veroorzaken omdat het nieuw voor ze is. Slim zeg.

Het is gewoon paternalistisch en onliberaal. Zeker om de ouder erbij te betrekken. Ouders hebben weinig vat meer op hun kinderen.

Overigens is overlast, alcoholisme en jongeren typisch een uitstulpsel van het neoliberale ieder-voor-zich VVD-beleid. Misschien moeten die knakkers daar eens over nadenken.
pi_43614823
Ik vraag me trouwens af wie Kamp nog vertrouwt? Hij is een Amerikaans havik pur sang, hij likt met Irak en Afghanistan al jaren de konten van de Amerikanen. Je gaat iemand die foutieve oorlogen flink steunt toch niet serieus nemen?
  donderdag 16 november 2006 @ 17:42:30 #25
82589 S-Two
barba macacu
pi_43614876
Dit vind ik toch wel een heel sneu punt. Ook totaal onhaalbaar lijkt me trouwens.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')