abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:02:10 #221
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43746827
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, jij hebt twee keer modaal, krijgt kindergeld, trekt je hypotheekrente af etc etc
Jij betaald dus eigenlijk netto nauwelijks belasting.
En jij loopt te zeuren over solidariteit?
zeuren? Het gaat mij alleen om de graaicultuur, een graaicultuur die afgelopen moet zijn. Niet ter meerdere ere en glorie van mezelf, maar voor de armen. als jij dat gezeur vindt ok, dat is je goed voorrecht.
alsof ik hier pleit om zelf minder te betalen, wat een onzin zeg. Zodra ik meer ga verdienen dan nu, ben ik meer dan happy om ook meer bij te dragen aan de maatschappij, lijkt me logisch....
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:32:35 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43747809
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:02 schreef slaveloos het volgende:

[..]

zeuren? Het gaat mij alleen om de graaicultuur, een graaicultuur die afgelopen moet zijn. Niet ter meerdere ere en glorie van mezelf, maar voor de armen. als jij dat gezeur vindt ok, dat is je goed voorrecht.
alsof ik hier pleit om zelf minder te betalen, wat een onzin zeg. Zodra ik meer ga verdienen dan nu, ben ik meer dan happy om ook meer bij te dragen aan de maatschappij, lijkt me logisch....
jaja
Zolang voor jou de HRA en het kindergeld maar blijven bestaan, want JIJ wilt er niet voor betalen, dat moeten de anderen maar doen...
Jij verdient 2 keer modaal, maar wil ff niet bijdragen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:31:02 #223
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43754163
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jaja
Zolang voor jou de HRA en het kindergeld maar blijven bestaan, want JIJ wilt er niet voor betalen, dat moeten de anderen maar doen...
Jij verdient 2 keer modaal, maar wil ff niet bijdragen.
niet 2 keer, rond de 1,5 keer, omdat ik ook nog een dagje voor mijn kinderen wil zorgen.
Anyway, als ik 2 keer modaal verdien zal ik ook meer bij moeten dragen, lijkt me logisch. Ik neem aan dat jij 5 keer modaal ofzo verdient dat je geen hra nodig hebt...
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:36:36 #224
45206 Pietverdriet
pi_43754353
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:31 schreef slaveloos het volgende:

[..]

niet 2 keer, rond de 1,5 keer, omdat ik ook nog een dagje voor mijn kinderen wil zorgen.
Anyway, als ik 2 keer modaal verdien zal ik ook meer bij moeten dragen, lijkt me logisch. Ik neem aan dat jij 5 keer modaal ofzo verdient dat je geen hra nodig hebt...
Het gaat niet om wat je nodig hebt, jij zou ook in een huurhuisje van de woningbouw kunnen wonen. Het gaat erom dat jij met anderhalf keer modaal toch netto nauwelijks belasting betaald, maar loopt te roepen dat anderen graaien en meer moeten betalen.
Dat is diep, diep triest
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:58:16 #225
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43759459
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat je nodig hebt, jij zou ook in een huurhuisje van de woningbouw kunnen wonen. Het gaat erom dat jij met anderhalf keer modaal toch netto nauwelijks belasting betaald, maar loopt te roepen dat anderen graaien en meer moeten betalen.
Dat is diep, diep triest
weet je wat triest is: ik betaal zonder te klagen de belasting die ik moet betalen. En ga op een partij stemmen die die de HRA durft aan te pakken. Mijn punt tegen de vlaktax zonder aftrekposten is dat een hoop mensen met kleine kinderen erdoor in de problemen komen. Niet dat ik vind dat ik teveel of te weinig belasting betaal. Ik vind het dieptriest dat mensen met 5 keer modaal wel altijd klagen dat ze belasting moeten betalen.
  woensdag 22 november 2006 @ 08:14:30 #226
45206 Pietverdriet
pi_43772505
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:58 schreef slaveloos het volgende:

[..]

weet je wat triest is: ik betaal zonder te klagen de belasting die ik moet betalen. En ga op een partij stemmen die die de HRA durft aan te pakken. Mijn punt tegen de vlaktax zonder aftrekposten is dat een hoop mensen met kleine kinderen erdoor in de problemen komen. Niet dat ik vind dat ik teveel of te weinig belasting betaal. Ik vind het dieptriest dat mensen met 5 keer modaal wel altijd klagen dat ze belasting moeten betalen.
Net wat ik zei dus, de anderen moeten betalen.
Verder snap je dus echt het vlaktax verhaal niet.
  woensdag 22 november 2006 @ 08:15:43 #227
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_43772519
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:58 schreef slaveloos het volgende:

[..]

wanneer je de flattax in zou laten gaan vanaf 20000 euro.......dus die 20000 euro belastingvrij....en alles erboven met 30-40 % zou belasten en geen aftrekposten zou hebben ben je klaar.

Als je hier niet mee uit kan klopt er iets niet. 20000 is genoeg voor iedereen. Verdien je meer dan betaal je belasting, verdien je minder dan niet en heb je dus ook niets aan aftrekposten. Tegenwoordig heeft iedereen aftrekposten.......en die pakken het beste uit voor de hogere inkomens. Met een flattax heb je geen aftrekposten en heb je dit probleem dus ook niet meer.
Trust me, I know what I'm doing......
  donderdag 23 november 2006 @ 11:16:08 #228
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43814185
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net wat ik zei dus, de anderen moeten betalen.
Verder snap je dus echt het vlaktax verhaal niet.
ik snap t prima, ik zeg alleen dat er itt wat jij beweert er wel degelijk mensen mee in de problemen komen.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:16:48 #229
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43814205
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:15 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

wanneer je de flattax in zou laten gaan vanaf 20000 euro.......dus die 20000 euro belastingvrij....en alles erboven met 30-40 % zou belasten en geen aftrekposten zou hebben ben je klaar.

Als je hier niet mee uit kan klopt er iets niet. 20000 is genoeg voor iedereen. Verdien je meer dan betaal je belasting, verdien je minder dan niet en heb je dus ook niets aan aftrekposten. Tegenwoordig heeft iedereen aftrekposten.......en die pakken het beste uit voor de hogere inkomens. Met een flattax heb je geen aftrekposten en heb je dit probleem dus ook niet meer.
dat is een ander verhaal, daar kan ik me wel in vinden.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:53:04 #230
3542 Gia
User under construction
pi_43815183
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:15 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

Je wilt toch niet zeggen een basisloon van 20 000 euro en over wat je daar bij verdient belasting over betalen.

Wat ik van Piet begrijp is het basisloon een bedrag wat je krijgt van de belasting. Maar dat moet toch niet zo hoog zijn dat je ervan rond kunt komen! Dat gaat toch niemand meer werken! Wordt er dus weinig belasting betaalt en houdt dat hele basisloon vanzelf weer op als de pot leeg is.
pi_43815539
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:53 schreef Gia het volgende:
Wat ik van Piet begrijp is het basisloon een bedrag wat je krijgt van de belasting. Maar dat moet toch niet zo hoog zijn dat je ervan rond kunt komen! Dat gaat toch niemand meer werken!
Jawel hoor. Als je voor luxe moet werken (en als werken ook gewoon loont) dan gaan er voldoende mensen werken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 23 november 2006 @ 14:57:13 #232
140991 sledge5hammer
pi_43820849
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

Jawel hoor. Als je voor luxe moet werken (en als werken ook gewoon loont) dan gaan er voldoende mensen werken.
Mensen zouden er juist lui van worden. Alleen even werken voor een klein leuk ding en vervolgens weer teren op de staat. Dat gaat niet werken.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:59:24 #233
140991 sledge5hammer
pi_43820910
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Je wilt toch niet zeggen een basisloon van 20 000 euro en over wat je daar bij verdient belasting over betalen.

Wat ik van Piet begrijp is het basisloon een bedrag wat je krijgt van de belasting. Maar dat moet toch niet zo hoog zijn dat je ervan rond kunt komen! Dat gaat toch niemand meer werken! Wordt er dus weinig belasting betaalt en houdt dat hele basisloon vanzelf weer op als de pot leeg is.
ja daar heb ik het wel over. Ik heb het niet over het basisloon. Die 20000 krijg je ook niet van de staat, hier moet je gewoon voor werken. Wil je nog meer dan 20000 euro dan is dat geen probleem, maar daar ga je belasting over betalen.
  donderdag 23 november 2006 @ 15:06:33 #234
45206 Pietverdriet
pi_43821134
Waarom zou je een belastingvrije voet hebben van 20.000 euro? waarom zouden mensen die tot 20.000 niet hoeven betalen?
  donderdag 23 november 2006 @ 15:13:07 #235
140991 sledge5hammer
pi_43821358
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je een belastingvrije voet hebben van 20.000 euro? waarom zouden mensen die tot 20.000 niet hoeven betalen?
die hoeven wel te betalen, maar zo maak je een minimum waar iedereen van rond kan komen. Om de taferelen die je in Amerika hebt te voorkomen. Mensen die totaal kansloos zijn omdat ze gewoon niets kunnen betalen.

Sociaal minimum is niets mis mee.

en iedereen die meer dan 20000 krijgt hoeft over die eerste 20000 ook geen belasting te betalen. We hebben het hier over eerlijkheid, dus voor iedereen hetzelfde rekenen en niet de armeren minder belasten dan de rijkeren en andersom.
  donderdag 23 november 2006 @ 16:20:29 #236
45206 Pietverdriet
pi_43823635
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:13 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

die hoeven wel te betalen, maar zo maak je een minimum waar iedereen van rond kan komen. Om de taferelen die je in Amerika hebt te voorkomen. Mensen die totaal kansloos zijn omdat ze gewoon niets kunnen betalen.

Sociaal minimum is niets mis mee.

en iedereen die meer dan 20000 krijgt hoeft over die eerste 20000 ook geen belasting te betalen. We hebben het hier over eerlijkheid, dus voor iedereen hetzelfde rekenen en niet de armeren minder belasten dan de rijkeren en andersom.
Ik vind 20.000 euro belastingvrij per jaar nu niet bepaald een sociaal minimum
een negatieve belasting aanslag van x bedrag per maand en een vlaktax van zeg 25% óp alles wat je verdient is reeel en maakt het ook mogelijk dat je het sociale stelsel grotendeels (met alle overhead en burocratie) kan afschaffen, iedereen krijgt immers het x bedrag (wat je op iets lager dan bijstand zet, zodat mensen gemotiveerd worden te werken)
pi_43823869
Als de SP zijn plannetjes doorzet moet je gewoon zwart gaan werken. Doen veel uitkeringstrekkers ook, lekker bijklussen.

Straks wordt dat nog voordeliger dan zelf eerlijk voor een baas te werken.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  donderdag 23 november 2006 @ 16:34:18 #238
45206 Pietverdriet
pi_43824057
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:27 schreef ChillyWilly het volgende:
Als de SP zijn plannetjes doorzet moet je gewoon zwart gaan werken. Doen veel uitkeringstrekkers ook, lekker bijklussen.

Tja, daarom waren er in de DDR en andere oostbloklanden ook complete tweede economien van zwartgeld en natura beloningen
  donderdag 23 november 2006 @ 17:10:46 #239
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43825064
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:27 schreef ChillyWilly het volgende:

Dat is nu ook al voordeliger alleen strafbaar. Crime pays
  donderdag 23 november 2006 @ 17:13:02 #240
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_43825126
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, daarom waren er in de DDR en andere oostbloklanden ook complete tweede economien van zwartgeld en natura beloningen
dat is waar, en dat is hier (nog) wat minder volgens mij. Ik denk wel dat dat steeds meer gebeurt als ik om me heen hoor (een kapper die iemand knipt, die op zijn beurt weer de computer repareert etc). Weet iemand hier een oplossing voor om dit tegen te gaan? Of is dat eigenlijk wel ok?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')