zeuren? Het gaat mij alleen om de graaicultuur, een graaicultuur die afgelopen moet zijn. Niet ter meerdere ere en glorie van mezelf, maar voor de armen. als jij dat gezeur vindt ok, dat is je goed voorrecht.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, jij hebt twee keer modaal, krijgt kindergeld, trekt je hypotheekrente af etc etc
Jij betaald dus eigenlijk netto nauwelijks belasting.
En jij loopt te zeuren over solidariteit?
jajaquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:02 schreef slaveloos het volgende:
[..]
zeuren? Het gaat mij alleen om de graaicultuur, een graaicultuur die afgelopen moet zijn. Niet ter meerdere ere en glorie van mezelf, maar voor de armen. als jij dat gezeur vindt ok, dat is je goed voorrecht.
alsof ik hier pleit om zelf minder te betalen, wat een onzin zeg. Zodra ik meer ga verdienen dan nu, ben ik meer dan happy om ook meer bij te dragen aan de maatschappij, lijkt me logisch....
niet 2 keer, rond de 1,5 keer, omdat ik ook nog een dagje voor mijn kinderen wil zorgen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
Zolang voor jou de HRA en het kindergeld maar blijven bestaan, want JIJ wilt er niet voor betalen, dat moeten de anderen maar doen...
Jij verdient 2 keer modaal, maar wil ff niet bijdragen.
Het gaat niet om wat je nodig hebt, jij zou ook in een huurhuisje van de woningbouw kunnen wonen. Het gaat erom dat jij met anderhalf keer modaal toch netto nauwelijks belasting betaald, maar loopt te roepen dat anderen graaien en meer moeten betalen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:31 schreef slaveloos het volgende:
[..]
niet 2 keer, rond de 1,5 keer, omdat ik ook nog een dagje voor mijn kinderen wil zorgen.
Anyway, als ik 2 keer modaal verdien zal ik ook meer bij moeten dragen, lijkt me logisch. Ik neem aan dat jij 5 keer modaal ofzo verdient dat je geen hra nodig hebt...
weet je wat triest is: ik betaal zonder te klagen de belasting die ik moet betalen. En ga op een partij stemmen die die de HRA durft aan te pakken. Mijn punt tegen de vlaktax zonder aftrekposten is dat een hoop mensen met kleine kinderen erdoor in de problemen komen. Niet dat ik vind dat ik teveel of te weinig belasting betaal. Ik vind het dieptriest dat mensen met 5 keer modaal wel altijd klagen dat ze belasting moeten betalen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat je nodig hebt, jij zou ook in een huurhuisje van de woningbouw kunnen wonen. Het gaat erom dat jij met anderhalf keer modaal toch netto nauwelijks belasting betaald, maar loopt te roepen dat anderen graaien en meer moeten betalen.
Dat is diep, diep triest
Net wat ik zei dus, de anderen moeten betalen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:58 schreef slaveloos het volgende:
[..]
weet je wat triest is: ik betaal zonder te klagen de belasting die ik moet betalen. En ga op een partij stemmen die die de HRA durft aan te pakken. Mijn punt tegen de vlaktax zonder aftrekposten is dat een hoop mensen met kleine kinderen erdoor in de problemen komen. Niet dat ik vind dat ik teveel of te weinig belasting betaal. Ik vind het dieptriest dat mensen met 5 keer modaal wel altijd klagen dat ze belasting moeten betalen.
wanneer je de flattax in zou laten gaan vanaf 20000 euro.......dus die 20000 euro belastingvrij....en alles erboven met 30-40 % zou belasten en geen aftrekposten zou hebben ben je klaar.quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:58 schreef slaveloos het volgende:
[..]
weet je wat triest is: ik betaal zonder te klagen de belasting die ik moet betalen. En ga op een partij stemmen die die de HRA durft aan te pakken. Mijn punt tegen de vlaktax zonder aftrekposten is dat een hoop mensen met kleine kinderen erdoor in de problemen komen. Niet dat ik vind dat ik teveel of te weinig belasting betaal. Ik vind het dieptriest dat mensen met 5 keer modaal wel altijd klagen dat ze belasting moeten betalen.
ik snap t prima, ik zeg alleen dat er itt wat jij beweert er wel degelijk mensen mee in de problemen komen.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net wat ik zei dus, de anderen moeten betalen.
Verder snap je dus echt het vlaktax verhaal niet.
dat is een ander verhaal, daar kan ik me wel in vinden.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:15 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
wanneer je de flattax in zou laten gaan vanaf 20000 euro.......dus die 20000 euro belastingvrij....en alles erboven met 30-40 % zou belasten en geen aftrekposten zou hebben ben je klaar.
Als je hier niet mee uit kan klopt er iets niet. 20000 is genoeg voor iedereen. Verdien je meer dan betaal je belasting, verdien je minder dan niet en heb je dus ook niets aan aftrekposten. Tegenwoordig heeft iedereen aftrekposten.......en die pakken het beste uit voor de hogere inkomens. Met een flattax heb je geen aftrekposten en heb je dit probleem dus ook niet meer.
Je wilt toch niet zeggen een basisloon van 20 000 euro en over wat je daar bij verdient belasting over betalen.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:15 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
wanneer je de flattax in zou laten gaan vanaf 20000 euro.......dus die 20000 euro belastingvrij....en alles erboven met 30-40 % zou belasten en geen aftrekposten zou hebben ben je klaar.
Jawel hoor. Als je voor luxe moet werken (en als werken ook gewoon loont) dan gaan er voldoende mensen werken.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:53 schreef Gia het volgende:
Wat ik van Piet begrijp is het basisloon een bedrag wat je krijgt van de belasting. Maar dat moet toch niet zo hoog zijn dat je ervan rond kunt komen! Dat gaat toch niemand meer werken!
Mensen zouden er juist lui van worden. Alleen even werken voor een klein leuk ding en vervolgens weer teren op de staat. Dat gaat niet werken.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jawel hoor. Als je voor luxe moet werken (en als werken ook gewoon loont) dan gaan er voldoende mensen werken.
ja daar heb ik het wel over. Ik heb het niet over het basisloon. Die 20000 krijg je ook niet van de staat, hier moet je gewoon voor werken. Wil je nog meer dan 20000 euro dan is dat geen probleem, maar daar ga je belasting over betalen.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen een basisloon van 20 000 euro en over wat je daar bij verdient belasting over betalen.
Wat ik van Piet begrijp is het basisloon een bedrag wat je krijgt van de belasting. Maar dat moet toch niet zo hoog zijn dat je ervan rond kunt komen! Dat gaat toch niemand meer werken! Wordt er dus weinig belasting betaalt en houdt dat hele basisloon vanzelf weer op als de pot leeg is.
die hoeven wel te betalen, maar zo maak je een minimum waar iedereen van rond kan komen. Om de taferelen die je in Amerika hebt te voorkomen. Mensen die totaal kansloos zijn omdat ze gewoon niets kunnen betalen.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je een belastingvrije voet hebben van 20.000 euro? waarom zouden mensen die tot 20.000 niet hoeven betalen?
Ik vind 20.000 euro belastingvrij per jaar nu niet bepaald een sociaal minimumquote:Op donderdag 23 november 2006 15:13 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
die hoeven wel te betalen, maar zo maak je een minimum waar iedereen van rond kan komen. Om de taferelen die je in Amerika hebt te voorkomen. Mensen die totaal kansloos zijn omdat ze gewoon niets kunnen betalen.
Sociaal minimum is niets mis mee.
en iedereen die meer dan 20000 krijgt hoeft over die eerste 20000 ook geen belasting te betalen. We hebben het hier over eerlijkheid, dus voor iedereen hetzelfde rekenen en niet de armeren minder belasten dan de rijkeren en andersom.
Tja, daarom waren er in de DDR en andere oostbloklanden ook complete tweede economien van zwartgeld en natura beloningenquote:Op donderdag 23 november 2006 16:27 schreef ChillyWilly het volgende:
Als de SP zijn plannetjes doorzet moet je gewoon zwart gaan werken. Doen veel uitkeringstrekkers ook, lekker bijklussen.
Straks wordt dat nog voordeliger dan zelf eerlijk voor een baas te werken.![]()
Dat is nu ook al voordeliger alleen strafbaar. Crime paysquote:Op donderdag 23 november 2006 16:27 schreef ChillyWilly het volgende:
Als de SP zijn plannetjes doorzet moet je gewoon zwart gaan werken. Doen veel uitkeringstrekkers ook, lekker bijklussen.
Straks wordt dat nog voordeliger dan zelf eerlijk voor een baas te werken.![]()
dat is waar, en dat is hier (nog) wat minder volgens mij. Ik denk wel dat dat steeds meer gebeurt als ik om me heen hoor (een kapper die iemand knipt, die op zijn beurt weer de computer repareert etc). Weet iemand hier een oplossing voor om dit tegen te gaan? Of is dat eigenlijk wel ok?quote:Op donderdag 23 november 2006 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, daarom waren er in de DDR en andere oostbloklanden ook complete tweede economien van zwartgeld en natura beloningen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |