Hmm... mijn punt is simpel. Wanneer mensen nu SP stemmen speelt dat alleen het CDA in de kaart. JP wordt in een zetel naar Balkendende 4 met de VVD gebracht wanneer de PvdA te zeer daalt in de peilingen.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:36 schreef Arnold_fan het volgende:
Laten we het hopen, het zou natuurlijk een ramp zijn als links opeens weer een staatsschuld zou maken waar je eng van wordt....
Overigens mis ik je discussiepunt? Sterkte wensen doe je maar in GC
CDA/VVD/CU zou mijns inziens ook wel goed zijnquote:Op woensdag 15 november 2006 23:43 schreef quo_ het volgende:
Je hebt een rijke fantasie of een goede glazen bol, want op basis van de 3 bekendste peilingen kan ik geen enkele combinatie van CDA en VVD (zelfs aangevuld met Wilders, Pastors, en D66 ) maken die op een meerderheid uitkomt.
Droom maar lekker verder dus.
Ik denk ook dat veel mensen liever Balkenende hebben dan Bos of Marijnissen, al is het maar dat je een betere wereld voor je kinderen achter wilt laten, en niet miljarden aan staatsschuld.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:44 schreef Schaafsma het volgende:
[..]
Hmm... mijn punt is simpel. Wanneer mensen nu SP stemmen speelt dat alleen het CDA in de kaart. JP wordt in een zetel naar Balkendende 4 met de VVD gebracht wanneer de PvdA te zeer daalt in de peilingen.
De SP en de PVDA zijn twee communicerende vaten, samen zitten ze al tijden op 60 - 65 zetels. Dit beinvloedt de kansen op een CDA-VVD kabinet niet wezenlijk, het gaat er om wat die twee parijen samen halen en op dit moment zitten ze bij elkaar opgeteld ook in de categorie 60-65.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:44 schreef Schaafsma het volgende:
[..]
Hmm... mijn punt is simpel. Wanneer mensen nu SP stemmen speelt dat alleen het CDA in de kaart. JP wordt in een zetel naar Balkendende 4 met de VVD gebracht wanneer de PvdA te zeer daalt in de peilingen.
Nou, vertel me dan eens, waar moet men dan op stemmen? PvdA, welk kabinet krijgen we dan?quote:Op woensdag 15 november 2006 23:44 schreef Schaafsma het volgende:
[..]
CDA, op die manier zorg je ervoor dat er in de toekomst ook nog geld is...... Miljarden staatsschuld is een blok aan ons been.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:53 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Nou, vertel me dan eens, waar moet men dan op stemmen? PvdA, welk kabinet krijgen we dan?
VVDquote:Op woensdag 15 november 2006 23:49 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
CDA/VVD/CU zou mijns inziens ook wel goed zijn![]()
SPquote:
Clint eastwoordquote:
Kijk, dat is alweer dom gelul uit de hoek van deze commerciële economie student. M.a.w.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:36 schreef Arnold_fan het volgende:
Laten we het hopen, het zou natuurlijk een ramp zijn als links opeens weer een staatsschuld zou maken waar je eng van wordt....
Overigens mis ik je discussiepunt? Sterkte wensen doe je maar in GC
Ik had het te druk met schieten jaquote:Op woensdag 15 november 2006 23:58 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Clint eastwoord![]()
en zo schrijf je Schwarzenegger niet...... Zonde dat je je basisschool niet hebt afgemaakt![]()
Ik heb daar prima opgelet, ik heb ook geleerd dat je hem niet moet houden maar af moet lossen, zeker omdat China als economische grootmacht oprukt, en wij anders het wel kunnen vergeten met een enorm gat in de begroting dankzij de rente van de staatsschuld.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:59 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Kijk, dat is alweer dom gelul uit de hoek van deze commerciële economie student. M.a.w.
niet opgelet bij algemene economie bij behandeling van het nut van een staatschuld?
Dat je er eng van wordt is een waardeoordeel (lesje psychologie ook gemist?), je
kunt je beter bij de feiten houden; beetje werken aan je objectieve blik. Op de persoon
spelen is helemaal een zwak punt van je. Sterkte.![]()
Heel goed, misschien moet je het daarbij houden, en verder niet gaan stemmenquote:Op donderdag 16 november 2006 00:02 schreef Clint_Eastwood het volgende:
[..]
Ik had het te druk met schieten ja
Ok its warquote:Op donderdag 16 november 2006 00:04 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Heel goed, misschien moet je het daarbij houden, en verder niet gaan stemmen![]()
Wellicht een tikje offtopic, maar jouw cowboy tegen een terminator robot lijkt me niet een echt eerlijk gevecht..... RIP Eastwoodquote:Op donderdag 16 november 2006 00:08 schreef Clint_Eastwood het volgende:
[..]
Ok its war![]()
[afbeelding] [afbeelding]
Tsssk, jouw robot gaat anders dood in alle films. Clint niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:12 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wellicht een tikje offtopic, maar jouw cowboy tegen een terminator robot lijkt me niet een echt eerlijk gevecht..... RIP Eastwood![]()
Jij bent blijkbaar zo geïndoctrineerd uit de Christen-Unie-honden of CDA hoek, dat je nuquote:Op donderdag 16 november 2006 00:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik heb daar prima opgelet, ik heb ook geleerd dat je hem niet moet houden maar af moet lossen, zeker omdat China als economische grootmacht oprukt, en wij anders het wel kunnen vergeten met een enorm gat in de begroting dankzij de rente van de staatsschuld.
Het beangstigend vinden als je een enorme schuld hebt is een bijzonder goede eigenschap, daarnaast speel ik helemaal niet op personen, op wie dan zoal?
In zowel 2 als 3 is het zelfmoord om de toekomst te beschermenquote:Op donderdag 16 november 2006 00:13 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Tsssk, jouw robot gaat anders dood in alle films. Clint niet.
Onvoorstelbaar hoe weinig mensen snappen van het parlementaire systeem in nederlandquote:Op woensdag 15 november 2006 23:36 schreef Arnold_fan het volgende:
Nog erger, zelfmoord is een zonde, daarvoor gaat ie naar de robot-hel.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:15 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
In zowel 2 als 3 is het zelfmoord om de toekomst te beschermen![]()
Ach, heb ik Clint Eastwood beledigdquote:Op donderdag 16 november 2006 00:14 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Jij bent blijkbaar zo geïndoctrineerd uit de Christen-Unie-honden of CDA hoek, dat je nu
geheel gespeend geraakt bent van enige zelfreflectie, waardoor je blijkbaar niet eens
je eigen posts leest laat staan herinnert.![]()
quote:
quote:iedereen die werkt heeft voordeel bij VVD in de regering
Eigenlijk ben ik dus ook ervoor om alleen mensen die minimaal modaal verdienen stemrecht te geven, tenslotte kunnen die dan bepalen wat er met hun belastinggeld gebeurd.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar hoe weinig mensen snappen van het parlementaire systeem in nederland.
En dat mag dan allemaal stemmen.
Ja, ik vermoedde al zoiets.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:21 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik dus ook ervoor om alleen mensen die minimaal modaal verdienen stemrecht te geven, tenslotte kunnen die dan bepalen wat er met hun belastinggeld gebeurd.
Daarmee ontneem je een grote groep Nederlanders het stemrecht, zoals de studenten. De kabinetten bakellende hebben het onderwijs geen goed gedaan.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:21 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik dus ook ervoor om alleen mensen die minimaal modaal verdienen stemrecht te geven, tenslotte kunnen die dan bepalen wat er met hun belastinggeld gebeurd.
Welkom in Nederland.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik proef in jouw teksten nogal wat eigen belang.
Integendeel, ik studeer zelf nog, maar ik ken mensen van mijn leeftijd die een uitkering hebben en die het beter hebben dan ik, mega grote tv, groot home cinemaset, maar wel thuis zitten en op kosten van de overheid levenquote:Op donderdag 16 november 2006 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarmee ontneem je een grote groep Nederlanders het stemrecht, zoals de studenten. De kabinetten bakellende hebben het onderwijs geen goed gedaan.
Ik proef in jouw teksten nogal wat eigen belang. Het landsbelang moet prevaleren boven het eigen belang
interessant, mogen we jouw achtergrond weten, meneertje Schaafsma? Met je 8 posts? Is dit een Pvda spelletje om de SP en andere linkse partijtjes uit te spelen tegen het CDA en Balkenende?quote:Op woensdag 15 november 2006 23:23 schreef Schaafsma het volgende:
Een klein beetje vooruitdenkend:
http://hyverkiezingen.hyv(...)C8S%7Cgr_hm_pi_show#
Weet je het nog, wat er op 22 november gebeurde? De SP maakte een historische uitslag, maar het CDA werd de grootste partij. Terwijl Nederland zijn verkiezingskater aan het uitslapen was togen VVD en CDA stilletjes aan het werk. Hun plannen lagen al lang klaar: het recordbedrag aan bezuinigingen, de verhoogde pensioenleeftijd, de liberalisering van de huurmarkt. Het kabinet Balkenende IV werd in recordtijd geformeerd. Daar stonden ze weer, op het bordes: JP, Verdonk, De Geus en Hoogervorst. En daar stond hij weer, veilig achter de interruptiemicrofoon: Marijnissen.
SP-stemmers, ik wens jullie dan ook veel plezier met Balkenende 4!
Daarom willen heel wat partijen die praktijken al aanpakken, maar daarmee hoef je die mensen toch hun stemrecht niet te ontnemen?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Integendeel, ik studeer zelf nog, maar ik ken mensen van mijn leeftijd die een uitkering hebben en die het beter hebben dan ik, mega grote tv, groot home cinemaset, maar wel thuis zitten en op kosten van de overheid levenIk krijg nog geen honderd euro per maand, en daar kan ik mijn collegegeld nog niet eens van betalen, laat staan de boeken en overige kosten
![]()
Mensen gaan maar of werken of studeren of iets anders nuttigs doen, maar niet thuis hangen
mee eens.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:51 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik denk ook dat veel mensen liever Balkenende hebben dan Bos of Marijnissen, al is het maar dat je een betere wereld voor je kinderen achter wilt laten, en niet miljarden aan staatsschuld.
Een beetje samenhangend denken en dan pas doen is ook al te moeilijk? Is ookquote:Op donderdag 16 november 2006 00:20 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ach, heb ik Clint Eastwood beledigdSneu hoor om je daar druk om te maken
![]()
Het punt is juist dat mensen die een uitkering hebben, of op een andere manier op kosten van de samenleving leven graag erg links stemmen om zo hun uitkering te kunnen houden. Het is mijns inziens belachelijk dat mensen die elk jaar duizenden euro's aan belasting betalen hier evenveel over mogen zeggen als mensen die elk jaar duizenden euro's krijgen en niets betalen.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom willen heel wat partijen die praktijken al aanpakken, maar daarmee hoef je die mensen toch hun stemrecht niet te ontnemen?
En wat is jouw bijdrage aan onze samenleving? Het kraken van huizen omdat ze anders leegstaan is natuurlijk je hoogste doel in het leven?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:29 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Een beetje samenhangend denken en dan pas doen is ook al te moeilijk? Is ook
niet nodig in de marketing hè? Aan jouw als straks werkzaam burger kan de
maatschappij nog veel plezier beleven.![]()
Zouden veel mensen met een uitkering stemmen? (behalve AOW'ers maar die stemmen niet overdreven links).quote:Op donderdag 16 november 2006 00:29 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het punt is juist dat mensen die een uitkering hebben, of op een andere manier op kosten van de samenleving leven graag erg links stemmen om zo hun uitkering te kunnen houden. Het is mijns inziens belachelijk dat mensen die elk jaar duizenden euro's aan belasting betalen hier evenveel over mogen zeggen als mensen die elk jaar duizenden euro's krijgen en niets betalen.
alleen lukt dat alleen met 4 splinterpartijen erbijquote:Op donderdag 16 november 2006 00:34 schreef MrX1982 het volgende:
Over welke kater heb je het precies? Een links kabinet? Maar dat is niet meer dan een nare nachtmerrie.
CDA en VVD die Balkenende IV gaan vormen. Dat zou een mooie donderdag de 23ste november worden.
Jij bent meer voor een model zoals dat in de VS gangbaar is? In Europa hebben we voor het solidariteitsprincipe gekozen. Dat heeft tijdenlang goed gewerkt. Helaas zijn er mensen die er willens en wetens van profiteren. Ik zie geen reden waarom links dat niet aanpakt. Daar zijn ze inmiddels ook tot inzicht gekomen om deze uitwassen van de maatschappij aan te pakken. De manier verschilt met die van rechts, maar dat is politiek. Ieder zn meningquote:Op donderdag 16 november 2006 00:29 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het punt is juist dat mensen die een uitkering hebben, of op een andere manier op kosten van de samenleving leven graag erg links stemmen om zo hun uitkering te kunnen houden. Het is mijns inziens belachelijk dat mensen die elk jaar duizenden euro's aan belasting betalen hier evenveel over mogen zeggen als mensen die elk jaar duizenden euro's krijgen en niets betalen.
Ik heb niets tegen mensen met een uitkering, ik ben trots op onze verzorgingsstaat, ik heb echter mijn twijfels bij het altijd pamperen van deze mensen waardoor de terugkeer op de arbeidsmarkt niet gestimuleerd wordt.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zouden veel mensen met een uitkering stemmen? (behalve AOW'ers maar die stemmen niet overdreven links).
Valt volgens mij erg tegen hoor.
dan doe je iets niet goed. iedereen heeft de mogelijkheid om te studeren. en die mensen met de mega TV? met een uitkerijg? misschien koop jij daar je drugsquote:Op donderdag 16 november 2006 00:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Integendeel, ik studeer zelf nog, maar ik ken mensen van mijn leeftijd die een uitkering hebben en die het beter hebben dan ik, mega grote tv, groot home cinemaset, maar wel thuis zitten en op kosten van de overheid levenIk krijg nog geen honderd euro per maand, en daar kan ik mijn collegegeld nog niet eens van betalen, laat staan de boeken en overige kosten
![]()
Mensen gaan maar of werken of studeren of iets anders nuttigs doen, maar niet thuis hangen
Dan zou je dus GroenLinks moeten stemmen. Dat is de partij die volgens het CPB de beste plannen heeft om zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgenquote:Op donderdag 16 november 2006 00:35 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen mensen met een uitkering, ik ben trots op onze verzorgingsstaat, ik heb echter mijn twijfels bij het altijd pamperen van deze mensen waardoor de terugkeer op de arbeidsmarkt niet gestimuleerd wordt.
Ik ben voor een sociaal vangnet, niet voor een sociaal hangnet![]()
Linksom gaat anders ook niet bepaald lukken. Ondanks de Groei Mee strategie van GLquote:Op donderdag 16 november 2006 00:35 schreef du_ke het volgende:
alleen lukt dat alleen met 4 splinterpartijen erbij.
Maar ach een stabiel kabinet zou ook teveel gevraagd zijn van de VVD en CDA.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |