Bronquote:PvdA en CDA hebben geen meerderheid meer
In de nieuwste peiling van Maurice de Hond verliezen CDA en PvdA beide twee zetels ten opzichte van woensdag. De partijen krijgen samen 75 zetels en hebben dus geen meerderheid meer.
In de nieuwste peiling van De Hond krijgt het CDA 42 zetels, de PvdA 33. De VVD daalt verder naar 21 (gisteren was dat nog 23).
De SP en de ChristenUnie blijven het goed doen. De SP stijgt verder, naar 28 zetels. De ChristenUnie (die nu drie zetels in de Kamer heeft) krijgt er acht. In de peiling van gisteren had de partij van André Rouvoet er nog zes. Ook Geert Wilders stijgt: van vier naar vijf zetels. Eén Nl krijgt twee zetels. De SGP ook. De Partij voor de Dieren krijgt één zetel.
Liefde
Het is voor het eerst in de peilingen dat een coalitie van CDA en PvdA geen meerderheid meer heeft. Voor zover er al sprake was van liefde tussen de twee partijen, is die de afgelopen dagen verder bekoeld. PvdA-leider Wouter Bos zei gisteren dat een coalitie met CDA verder weg was dan ooit.
Een linkse coalitie, waarover GroenLinks-leider Femke Halsema zondag tijdens een etentje met Wouter Bos en Jan Marijnissen wil praten, zit er op basis van de peilingen ook niet in. PvdA, SP en GroenLinks halen samen 69 zetels. En over rechts zijn er ook geen mogelijkheden, zeker niet nu de VVD steeds verder wegzakt.
Daarom wordt steeds meer rekening gehouden met de mogelijkheid van een minderheidskabinet. Dat is in Nederland niet eerder voorgekomen, behalve wanneer het om interimkabinetten gaat, zoals nu Balkenende III.
CDA-minister Joop Wijn van Economische Zaken noemde een minderheidskabinet eerder een 'toppunt van democratie', omdat een kabinet dan niet meer de vanzelfsprekende steun heeft van een meerderheid in het parlement. Het kabinet moet dan veel meer zijn best doen om de steun van de Kamer te krijgen voor zijn plannen. VVD-minister Gerrit Zalm noemde een minderheidskabinet gisteren 'een optie'.
Eerder gewoon een slap vervolg op Balkenende 3..quote:Op donderdag 16 november 2006 20:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Een het wordt dus echt een realistisch scenario dat minderheidskabinet
Of er moet een kabinet van CDA - PvdA - VVD samen gesteld worden.
een soort Slap Paars
Welnee, da's absoluut onmogelijk.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Een het wordt dus echt een realistisch scenario dat minderheidskabinet
een soort Slap Paars
Vooralsnog twee opties:quote:Op donderdag 16 november 2006 20:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Welnee, da's absoluut onmogelijk.
Ik voorspel dat CDA/VVD/CU een meerderheid gaan behalen en dat die fijn op het pluche gaan plaatsnemen voor Balkenende 4.![]()
Als die geen meerderheid halen (ik HOOP het) dan wordt het PvdA/CDA/SP. Als dat niet lukt wordt het PvdA/SP/GL/CU. Als dat niet lukt wordt het een minderheidskabinet van PvdA/CDA of CDA/VVD en snel nieuwe verkiezingen.
Er is meestal wel eenr echste meerderheid op een of andere manier. daar kunnen CDA en VVD waarschijnlijk wel op steunen. Links heeft nog nooit een meerderheid gehad.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar Balkenende kan met CDA als grootste partij zo'n minderheidskabinet opeisen?
Want "links" ziet in zo'n geval natuurlijk liever "hun" minderheidskabinet.
Bij een meerderheidskabinet is de meerderheid altijd vóór dit kabinet uiteraard, maar bij een minderheidskabinet niet.
Een tripartite. Vlaanderen heeft zo'n coalitie. Doe maar niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:28 schreef Martijn_77 het volgende:
een soort Slap Paars
CDA-VVD-CU is niet reeel, want het leeuwendeel van de CU wil zeker geen Balkenende-Verdonk. Het is niet voor niets dat de CU weer flink groeit nu Verdonk heeft aangekondigd vice-premier te willen worden.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:51 schreef Jurgen21 het volgende:
Vooralsnog twee opties:CDA/VVD/CU CDA/PvdA/CU
Links wint de afgelopen dagen wel wat in de peilingen, maar een linkse coalitie lijkt niet mogelijk.
Ik zie niet hoe CU en VVD het eens moeten worden over het hyopoteekbeleid en het asielbeleid.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:47 schreef Genverbrander het volgende:
Ik voorspel dat CDA/VVD/CU een meerderheid gaan behalen en dat die fijn op het pluche gaan plaatsnemen voor Balkenende 4.![]()
Dat lijkt me ook, de afkeer van Verdonk binnen de CU is erg groot. En Verdonk heeft de laatste week opnieuw laten zien niets geleerd te hebben van alle rellen van het afgelopen jaar (Pasic, Hirsi Ali, Hui, enz).quote:Op donderdag 16 november 2006 21:03 schreef akkefietje het volgende:
CDA-VVD-CU is niet reeel, want het leeuwendeel van de CU wil zeker geen Balkenende-Verdonk. Het is niet voor niets dat de CU weer flink groeit nu Verdonk heeft aangekondigd vice-premier te willen worden.
Dat had je gedacht!quote:Op donderdag 16 november 2006 18:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik doelde vooral op de PvdA, die partij verloor gisteren niets, hopelijk is dat het keerpunt geweest.
En daarnaast is de SP nu wel groot genoeg, meer zetels is niet goed voor die partij.![]()
SP zal de enige winnaar worden van de verkiezingenquote:Op donderdag 16 november 2006 17:45 schreef Genverbrander het volgende:
De snelheid waarmee SP momenteel groeit is wel echt ongekend.
[afbeelding]
Zo'n twee zetels per dag ongeveer.
Overtreed dat embargo joh! Heeft FOK! ook eens een primeurquote:Op donderdag 16 november 2006 21:43 schreef BB6kijker het volgende:
[..]
Dat had je gedacht!
Ik heb de nieuwste cijfers van de Politieke Barometer al gezien en het verschil wordt NOG kleiner!
De relevantie hiervan ontgaat me.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:05 schreef vw_caddy het volgende:
Zolang het verschil CDA-PvdA groter of gelijk blijft vind ik het best.
Beste FeestNummer, je bevindt je momenteel in het Het grote Peilingen-topic #4quote:Op donderdag 16 november 2006 22:09 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De relevantie hiervan ontgaat me.
Volgens mij gaat het om de vraag welke coalities mogelijk zijn.
Neehee, kijk naar de percentages.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dus die ene zetel is van EenNL naar SP gegaan?
Dat kan toch helemaal nooit? Of stemmen er zoveel mongolen alleen op de hype en charismatische leider ipv op de ideeen en meningen? Je kan toch nooit van fuckin Pastors naar fucking Marijnissen?
Ze staan niks hoger dan 1,5 maand geleden, tis allemaal redelijk constantquote:Op donderdag 16 november 2006 22:39 schreef Genverbrander het volgende:
[afbeelding]
Linkse coalitie blijft groeien!Komt opvallend dichtbij de stippellijn. Incl. wat restzeteltjes ziiten ze zo op 76.
Ja, en Wouter Bos is geen draaikont.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:39 schreef Genverbrander het volgende:
Komt opvallend dichtbij de stippellijn. Incl. wat restzeteltjes ziiten ze zo op 76.
Nou, zo werkt het niet met restzetels hoor.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:39 schreef Genverbrander het volgende:
[afbeelding]
Linkse coalitie blijft groeien!Komt opvallend dichtbij de stippellijn. Incl. wat restzeteltjes ziiten ze zo op 76.
Wie weet waren er wel een paar overleden gisteren.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:46 schreef Arcee het volgende:
Waarom wordt die SGP elke keer weer genoemd? Die grefo's staan toch altijd op 2 klotezetels.
Je kan PvdA-SP-GL-CU-PvdD toevoegen aan je grafiek.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:39 schreef Genverbrander het volgende:
[afbeelding]
Hm.. stel dat zou een kabinet worden, haalt het de 100 dagen niet eens, 5 partijenkabinet evenmin.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:47 schreef knowall het volgende:
[..]
Je kan PvdA-SP-GL-CU-PvdD toevoegen aan je grafiek.
Marijnissen wil links kabinet met 5 partijen
Ik betwijfel sowieso of de CU hieraan mee wil doen. De PvdD daarentegen is in principe de ideale 'partij voor d'r bij', die houd je immers makkelijk tevreden door hier en daar wat lieve dingetjes voor dieren te doen. En een PvdA-SP-GL-PvdD-coalitie zit op 71 zetels, de overige 5 benodigde zetels kunnen nog wel gehaald worden in de komende tijd (zeker als de stijgende trend van de SP zich voortzet). Verder verwacht ik sowieso dat veel mensen die normaal niet zouden stemmen deze keer wel eens voor SP zouden kunnen kiezen, gewoon om de boel een beetje op te fucken. Dus dat linkse kabinet komt helemaal goed.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:57 schreef Ludger het volgende:
[..]
Hm.. stel dat zou een kabinet worden, haalt het de 100 dagen niet eens, 5 partijenkabinet evenmin.
Minister Thieme.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:47 schreef knowall het volgende:
Onrealistischquote:Op donderdag 16 november 2006 22:47 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat kabinet is een 5 partijenkabinet.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:57 schreef Ludger het volgende:
Hm.. stel dat zou een kabinet worden, haalt het de 100 dagen niet eens, 5 partijenkabinet evenmin.
Dat zijn echt van die enge jaren 80 kruisraketpartijen.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
En als je GL als PPR+PSP+CPN+EVP rekent en CU als GPV+RPF zelfs 10..
quote:Op donderdag 16 november 2006 23:03 schreef knowall het volgende:
[..]
Dus dat linkse kabinet komt helemaal goed.![]()
wat is dat nou voor vraag? natuurlijk heeft hij geen baan! Hij is links, duhquote:Op donderdag 16 november 2006 23:32 schreef jp84 het volgende:
[..]
droom lekker verder,
heb je een baan?
Wees gerust, ze kunnen niet verder groeien. 30 is het plafond omdat ze maar een lijst van 30 hebben, de rest van de zetels die ze nu winnen gaan naar GroenLinks.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:54 schreef BVO het volgende:
Die SP blijft maar groeien.
Nee toch? er stonden toch per kiesdistrict andere personen op de plaatsen 25-30?quote:Op donderdag 16 november 2006 23:58 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Wees gerust, ze kunnen niet verder groeien. 30 is het plafond omdat ze maar een lijst van 30 hebben, de rest van de zetels die ze nu winnen gaan naar GroenLinks.
Yepquote:Op vrijdag 17 november 2006 00:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee toch? er stonden toch per kiesdistrict andere personen op de plaatsen 25-30?
Ah! Hoe werkt dat dan?quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee toch? er stonden toch per kiesdistrict andere personen op de plaatsen 25-30?
geen flauw idee. Maar ze hebben dus wel degelijk meer dan 30 mensen op de lijst staan. Misschien dat het gaat om wie de meeste voorkeursstemen krijgt?quote:
Ok prima. Ik zou het al zuur hebben gevonden voor de SP als ze niet al hun zeteltjes hadden gekregen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:17 schreef problematiQue het volgende:
[..]
geen flauw idee. Maar ze hebben dus wel degelijk meer dan 30 mensen op de lijst staan. Misschien dat het gaat om wie de meeste voorkeursstemen krijgt?
Hier zie je dat het per district verschilt; http://www.sp.nl/2006/concept-kandidatenlijst-kieskringen.shtml. Hoe het verder precies werkt stond deze week in de Volkskrant, maar ik weet het niet precies meer. Ik denk eigenlijk dat ze gewoon loten tussen de kandidaten vanaf plaats 25. En dat ze Huub Oosterhuis buiten die loting houdenquote:
Dat is niet grotendeels van 't CDA dan.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:57 schreef thettes het volgende:
De daling van de PvdA lijkt gestopt, zullen ze nog richting de 40 terug kunnen pakken? Ik denk eigenlijk bijna van wel, en dan grotendeels van het CDA. PvdA eindigt op zo'n 38 zetels, het CDA op 42. de SP blijft dan boven de 25
Kon ik mijn stem maar verdelen, maar nee... je moet gokken, dus ... alles op rood.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:35 schreef Ludger het volgende:
Kreeg een oproep van een peilbureau![]()
Welke partij zou u stemmen als er vandaag verkiezingen waren ?
Weet u het zeker/vrij zeker/twijfel/nee..(of iets dergelijks)
Hebt u vertrouwen in de huidige regering?
Veel/redelijk veel/matig/weinig/niet (of zoiets)
En meer van zulke blabla..
Owja.. welke 1/2 of 3 partijen als alternatief zijn../of geen..
Nee, ze loten niet. Het systeem is nogal ingewikkeld, maar er zit zeker een gedachte achter. De zetels die de SP wint worden vervolgens toegewezen aan de afzonderlijke SP-lijsten. Als een kandidaat op meerdere SP-lijsten staat, wordt ie verkozen op de lijst waar hij/zij de meeste voorkeursstemmen heeft behaald, tenzij voor die lijst de zetels op zijn, dan wordt het de lijst waar ie het op een na hoogste aantal heeft behaald. Dit geldt voor de eerste 24 SP-kandidaten.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Hier zie je dat het per district verschilt; http://www.sp.nl/2006/concept-kandidatenlijst-kieskringen.shtml. Hoe het verder precies werkt stond deze week in de Volkskrant, maar ik weet het niet precies meer. Ik denk eigenlijk dat ze gewoon loten tussen de kandidaten vanaf plaats 25.
De restzetels zitten al bij het totaal inbegrepen.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:39 schreef Genverbrander het volgende:
Incl. wat restzeteltjes ziiten ze zo op 76.
En ter aanvulling, de betreffende artikelen uit de Kieswet (de SP heeft een lijstengroep, deze bestaat uit 4 lijsten en 6 stellen van gelijkluidende lijsten, dus in totaal 10 verschillende lijsten):quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:52 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, ze loten niet. Het systeem is nogal ingewikkeld, maar er zit zeker een gedachte achter.
quote:Artikel P 15
1. In de volgorde van de aantallen op hen uitgebrachte stemmen zijn gekozen die kandidaten die op de
gezamenlijke lijsten waarop zij voorkomen, een aantal stemmen hebben verkregen, groter dan 25%
van de kiesdeler, voor zover aan de lijstengroep, het niet van een lijstengroep deel uitmakend stel
gelijkluidende lijsten of de op zichzelf staande lijst voldoende zetels zijn toegewezen. Indien aantallen
gelijk zijn, beslist zo nodig het lot.
Artikel P 16
1. Betreft het een lijstengroep, dan geldt, indien een aldus gekozen kandidaat op meer dan één lijst of
stel gelijkluidende lijsten is vermeld, die kandidaat als gekozen op de lijst of het stel gelijkluidende
lijsten waarop het grootste aantal stemmen op hem is uitgebracht; voor zover aan die lijst of dat stel
gelijkluidende lijsten voldoende zetels zijn toegewezen. Voor zover aantallen gelijk zijn, geldt hij als
gekozen op de lijst, ingeleverd in de kieskring met het laagste nummer, dan wel op het stel
gelijkluidende lijsten waartoe de lijst behoort, ingeleverd in de kieskring met het laagste nummer.
2. Indien aan geen van de lijsten of stellen gelijkluidende lijsten waarop de gekozen kandidaat is
vermeld, voldoende zetels zijn toegewezen, wordt aan hem niettemin een zetel toegewezen op de
lijst of het stel gelijkluidende lijsten waarop hij het grootste aantal stemmen heeft verkregen, en
vervalt daartegenover de zetel die met toepassing van artikel P 12 of P 13 het laatst was toegewezen
aan een van de lijsten of stellen gelijkluidende lijsten van de groep.
Artikel P 17
De zetels, toegewezen aan de al dan niet van een lijstengroep deel uitmakende lijsten of stellen
gelijkluidende lijsten, die na toepassing van de artikelen P 15 en P 16 nog niet aan een kandidaat zijn
toegewezen, worden aan de nog niet gekozen kandidaten van de desbetreffende lijsten of stellen
gelijkluidende lijsten toegewezen in de volgorde van de lijst.
Artikel P 18
1. Betreft het een lijstengroep dan geldt, indien een kandidaat met toepassing van artikel P 17 op meer
dan één lijst of stel gelijkluidende lijsten van de lijstengroep gekozen is, die kandidaat als gekozen op
de lijst of het stel gelijkluidende lijsten waarop het grootste aantal stemmen op hem is uitgebracht.
Voor zover aantallen gelijk zijn, geldt hij als gekozen op de lijst, ingeleverd in de kieskring met het
laagste nummer, dan wel op het stel gelijkluidende lijsten waartoe de lijst behoort, ingeleverd in de
kieskring met het laagste nummer.
2. De aan een lijst of stel gelijkluidende lijsten toegewezen zetels die na toepassing van het eerste lid
nog niet aan een kandidaat zijn toegewezen, worden aan de nog niet gekozen kandidaten van de
desbetreffende lijst of het desbetreffende stel gelijkluidende lijsten toegewezen in de volgorde van de
lijst.
3. Indien na toepassing van het tweede lid opnieuw een kandidaat op meer dan één lijst of stel
gelijkluidende lijsten is gekozen, wordt de procedure, bedoeld in het eerste en tweede lid, zo lang
herhaald, totdat alle aan de lijsten of stellen gelijkluidende lijsten toegewezen zetels aan kandidaten
zijn toegewezen.
Artikel P 18a
Indien een gekozen kandidaat is overleden, wordt deze bij de toepassing van deze paragraaf buiten
beschouwing gelaten.
Het zou kunnen, Bos zet in ieder geval de aanval op het CDA steeds harder in en daarnaast zal de PvdA vermoedelijk de Verdonk-factor gaan uitspelen. In delen van het CDA is Verdonk immers bepaald niet populair en nu het scenario van Verdonk als vice-premier boven Balkenende hangt zal dat het CDA stemmen kosten. Balkenende zal dus moeten zeggen dat hij Verdonk niet als VP wil, maar kan dat vanwege andere redenen niet doen. Verdonk heeft JP dus in een moeilijke situatie terechtgebracht.quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:57 schreef thettes het volgende:
De daling van de PvdA lijkt gestopt, zullen ze nog richting de 40 terug kunnen pakken? Ik denk eigenlijk bijna van wel, en dan grotendeels van het CDA. PvdA eindigt op zo'n 38 zetels, het CDA op 42. de SP blijft dan boven de 25
Balk red zich hier wel weer uit door gewoon nietszeggende antwoorden te geven zoals elke keer.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:26 schreef Plato1980 het volgende:
Verdonk heeft JP dus in een moeilijke situatie terechtgebracht.
Dat zal hij proberen, maar dat kan zich ook tegen hem keren, te meer daar hij nu van alle kanten aangevallen wordt. De VVD heeft de aanval op hem inmiddels ook geopend, het zou me zelfs niet verbazen als er overleg tussen VVD en PvdA geweest is om hun aanvalstactiek op Balkenende enigszins op elkaar af te stemmen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Balk red zich hier wel weer uit door gewoon nietszeggende antwoorden te geven zoals elke keer.
Zou wel een goede zaak zijn. Erger me echt kapot aan die totaal nietzeggende uitspraken van Balkenendequote:Op vrijdag 17 november 2006 10:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zal hij proberen, maar dat kan zich ook tegen hem keren, te meer daar hij nu van alle kanten aangevallen wordt. De VVD heeft de aanval op hem inmiddels ook geopend, het zou me zelfs niet verbazen als er overleg tussen VVD en PvdA geweest is om hun aanvalstactiek op Balkenende enigszins op elkaar af te stemmen.
Gisteren draaide hij bij NederlandKiest ook weer om praktisch iedere vraag heen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou wel een goede zaak zijn. Erger me echt kapot aan die totaal nietzeggende uitspraken van Balkenende.
Ja, al is het ook 'the heat of the moment', zouden de verkiezingen een paar maanden eerder gehouden zijn dan zou Bos op z'n sloffen premier geworden zijn. Net zoals de SP over een paar maanden vermoedelijk weer enigszins weggezakt zou zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:48 schreef thabit het volgende:
Hij snapt in elk geval beter dan Bos hoe hij z'n kiezers moet behouden.
Ja het is zeker een gavequote:Op vrijdag 17 november 2006 10:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Gisteren draaide hij bij NederlandKiest ook weer om praktisch iedere vraag heen.![]()
Deze uitslag zou wel een meerderheid betekenen voor een generaal pardon ( PvdA, SP, GL, CU en waarschijnlijk PvdD ) en eigenlijk zou dit zelfs een practische linkse meerderheid betekenen in de kamer.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:30 schreef ItaloDancer het volgende:
CDA 44
PvdA 32
VVD 21
SP 30 (+1)
Fortuyn 0
GroenLinks 7
D66 2
ChristenUnie 6
SGP 2
PvV (Wilders) 4
PvdD 2
EénNL 0 (-1)
Nou spannend is het niet!
Ligt er maar net aan hoe goed je luistert. Balkenende geeft prima antwoorden op iedere vraag maar weigert zich te laten vangen in een ongenuanceerd ja of nee. Voor mensen die alleen een antwoord ontdekken in ja of nee, is Balkenende misschien wat lastig te volgen ja, maar mensen voor wie nuance vreemd is moeten of wat verder rechts stemmen of wat verder links. Fok onderschrijft die theorie ook wel.quote:
Dat is het niet, Balkenende antwoordt niet genuanceerd omdat hij een genuanceerd verhaal heeft, hij draait om de vragen heen omdat hij geen antwoord wil geven dat mogelijkerwijze problemen zou kunnen opleveren.quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe goed je luistert. Balkenende geeft prima antwoorden op iedere vraag maar weigert zich te laten vangen in een ongenuanceerd ja of nee. Voor mensen die alleen een antwoord ontdekken in ja of nee, is Balkenende misschien wat lastig te volgen ja, maar mensen voor wie nuance vreemd is moeten of wat verder rechts stemmen of wat verder links. Fok onderschrijft die theorie ook wel.
Juist, hij lult van het daadwerkelijke onderwerp af en geeft nergens een duidelijk antwoord op. Heel duidelijk is het interview in de Spits! van gisteren. Op de vraag of ze in de afgelopen regeerperiode niets voor jongeren gedaan hebben reageert Balkenende met een mooi verhaal over de bewogenheid op politiek, sociaal en economisch gebied, maar geen woord over de vraag, alleen dat "het kabinet zo veel bereikt heeft", en even later over hetzelfde onderwerp worden de kindebijslag, combinatiekortingen etc genoemd, ook niet heel relevant. Hij wil alleen maar succesverhalen laten horen en praat vanuit elke vraag daar naar toe. Vrij doorzichtig als je het mij vraagt, maar niet iedereen lijkt het te zien.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is het niet, Balkenende antwoordt niet genuanceerd omdat hij een genuanceerd verhaal heeft, hij draait om de vragen heen omdat hij geen antwoord wil geven dat mogelijkerwijze problemen zou kunnen opleveren.
Les gehad van de grote heer Bush denk ik zo.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:50 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Juist, hij lult van het daadwerkelijke onderwerp af en geeft nergens een duidelijk antwoord op. Heel duidelijk is het interview in de Spits! van gisteren. Op de vraag of ze in de afgelopen regeerperiode niets voor jongeren gedaan hebben reageert Balkenende met een mooi verhaal over de bewogenheid op politiek, sociaal en economisch gebied, maar geen woord over de vraag, alleen dat "het kabinet zo veel bereikt heeft", en even later over hetzelfde onderwerp worden de kindebijslag, combinatiekortingen etc genoemd, ook niet heel relevant. Hij wil alleen maar succesverhalen laten horen en praat vanuit elke vraag daar naar toe. Vrij doorzichtig als je het mij vraagt, maar niet iedereen lijkt het te zien.
En de PvdA 33. Het moet wel, het wordt krap namelijkquote:
VVD pakt ook weer een zeteltje terug.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:13 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja PvdA krijgt weer 2 zetels terug van de SP.
Valt mee hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:18 schreef HPoi het volgende:
Die Hond heeft altijd de slechtste peilingen.
als burger vind ik het wel mooi geweest met al die parlementaire publiciteit. gewoon je ding doen, en niet zo überdom jezelf via de tv of internet lopen verkopen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:28 schreef Xith het volgende:
Eens, maar dat zullen de grote partijen (die veel campagne geld hebben) nooit mee instemmen.
Dat laatste komt door de lijstverbinding met de SGP. De combinatie verliest namelijk 0,1 procent.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:38 schreef Sidekick het volgende:
Vreemd, LPF opeens weer op 1,2%, en de ChristenUnie haalt procentueel meer stemmen, maar verliest een zetel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |