Prima, ik zal er geen traan om latenquote:Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef Tyler..Durden het volgende:
Een linkse coalitie, dan is het maar eens tijd om te emigreren.
* NT-T.BartMan eensch isquote:Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef Tyler..Durden het volgende:
Dat denk ik dus niet. Marijnissen kan zetels afpakken van Wilders en Pastors. Ligt ook dicht bij elkaar: extreem-links en extreem-rechts.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:56 schreef Chewie het volgende:
Welke linkse coalitie zit TS dan voorzich? SP staat wel op forse winst maar dat komt vooralsnog alleen nog maar bij de andere linkse partijen vandaan.
De derde is nog geen premier. Nog niet.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:59 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoek de verschillen..
Ik ook niet ... liever kwijt dan rijk.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Prima, ik zal er geen traan om laten
Ik zie geen verschillenquote:Op woensdag 15 november 2006 20:59 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoek de verschillen..
Aanstellerquote:Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef Tyler..Durden het volgende:
Dan heb je het over 5 a 6 zetels en waar haal je dat vandaan? Als je de peilingen namelijk moet geloven blijft links zo rond de 65 a 70 zetels en komt de winst van de SP vooral van links aangezien de linkse oppositie al tijden rond 65 a 70 zetels zitten.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:58 schreef BB6kijker het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Marijnissen kan zetels afpakken van Wilders en Pastors.
Gelukkig zal dit nooit plaats vinden, maar echt hij heeft een punt.quote:
Links + ChristenUnie. Rouvoet staat te popelen om minister te worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan heb je het over 5 a 6 zetels en waar haal je dat vandaan? Als je de peilingen namelijk moet geloven blijft links zo rond de 65 a 70 zetels en komt de winst van de SP vooral van links aangezien de linkse oppositie al tijden rond 65 a 70 zetels zitten.
Wellicht maar niet met de SP, CU is overigens rechtser dan CDA en VVD bijelkaar. Ook denk ik niet dat de PvdA staat te popelen om mee te doen als ze een dikke nederlaag leiden tegen het CDA en de SP.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:04 schreef BB6kijker het volgende:
[..]
Links + ChristenUnie. Rouvoet staat te popelen om minister te worden.
Niet per rechtser, ik denk eerder conservatiever. Je kunt ze vergelijken met de KVP en ARP 40 jaar geleden.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wellicht maar niet met de SP, CU is overigens rechtser dan CDA en VVD bijelkaar. Ook denk ik niet dat de PvdA staat te popelen om mee te doen als ze een dikke nederlaag leiden tegen het CDA en de SP.
Tenzij Woutertje natuurlijk premier kan worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wellicht maar niet met de SP, CU is overigens rechtser dan CDA en VVD bijelkaar. Ook denk ik niet dat de PvdA staat te popelen om mee te doen als ze een dikke nederlaag leiden tegen het CDA en de SP.
quote:Op woensdag 15 november 2006 21:10 schreef BB6kijker het volgende:
[..]
Tenzij Woutertje natuurlijk premier kan worden.
- De christenunie is één van de meest sociale partijen van Nederland.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef Tyler..Durden het volgende:
En? Sociaal is per definitie links volgens jou? beetje stupide denkwijze maar goed ook niet vreemd voor een user die in elke reactie denkt te moeten melden hoe slecht de VVD wel niet is.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:12 schreef R.J.P.G.HOOD het volgende:
[..]
- De christenunie is één van de meest sociale partijen van Nederland.
- De VVD is de meest asociale partij van Nederland
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef Tyler..Durden het volgende:
Doei he?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef Tyler..Durden het volgende:
Als jij vindt dat je moet emigreren omdat de democratie in Nederland zijn werk doet, dan zijn veel mensen in Nederland je liever kwijt dan rijk. Ga lekker in conservatief Amerika wonen ofzo.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef Tyler..Durden het volgende:
Pas maar op wat je zegt, in Frankrijk is een ECHTE communistische partij actief die behoorlijk wat stemmen weet te trekken! Compleet met hamer en sikkel!quote:Op woensdag 15 november 2006 21:00 schreef dimage het volgende:
Als vladimir maorijnessen premier wordt ben ik de dag erop vertrokken naar Antibes ( zuid-frankrijk ) ik wil niet in en maolistisch land wonen
In de peilingen zijn ze al groter dan de VVD.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:15 schreef whosvegas het volgende:
Straks worden ze groter als de PvdA of de VVD
Het zit echt diep he?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:25 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Tip voor alle niet-SP stemmerts:
Ga op 22 november 's avonds naar het verkiezingsfeest van de SP. Lekker gratis drinken op kosten van Mao, de stemming is geweldig, want elke uitslag wordt uitgelegd als overwinning.
Tot dusver IS elke uitslag ook een overwinning geweest. Met een handjevol lokale uitslagen als uitzondering.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:25 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Tip voor alle niet-SP stemmerts:
Ga op 22 november 's avonds naar het verkiezingsfeest van de SP. Lekker gratis drinken op kosten van Mao, de stemming is geweldig, want elke uitslag wordt uitgelegd als overwinning.
Gelul, alleen voor de rijkste huizenbezitters. Laat me raden: jij stemt CDA. Die komen altijd met dergelijk flauwekulvoorbeelden.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
een linkse coalitie,
hmmm ff denken, die komen op voor mensen die het finacieel moeilijk hebben.
En schaffen dus MIJN hypotheekrente af, zodat ik het financieel moeilijk ga krijgen.
Dus stem ik over vier jaar ook SP.
Die weten dus wel hun doelgroep te vergroten
Maar het voornaamste punt van kritiek blijft, ook bij wel-leuk klinkende plannen: Waar wordt het van betaald? Maar goed, desondanks gun ik de SP de stemmen nog steeds meer dan de PvdAquote:# Voorbereidingen worden getroffen voor de invoering van een correctief referendum, dat kan worden aangevraagd in een volksinitiatief.
# Een ‘terugroepreferendum’ moet mogelijk worden. Daarmee kunnen kiezers vervroegde verkiezingen afdwingen op het moment dat de regering het vertrouwen van de bevolking kwijt is.
#Bedrijven en instellingen worden aangesproken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid voor het scheppen van werk voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten, afgestudeerde VMBO’ers en kinderen van migranten. Zij maken met scholen afspraken over stageplekken voor leerlingen en studenten.
#De regels voor reclame voor lenen worden aangescherpt en geldleenreclames op radio en tv verboden.
#De bureaucratie en de regeldrift vanuit de overheid en het schoolmanagement worden beperkt. Van schoolmanagers wordt gevraagd om ook zélf les te geven.
#De aanvullende beurs voor studenten wordt flink verhoogd.
#Meer investeringen worden gedaan in onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek. Bij onderzoek in opdracht moet de onafhankelijkheid van onderzoekers en instellingen worden gewaarborgd. Overheidssubsidie en onafhankelijke wetenschap, geloof je het zelf?
#Er komt een maximumsalaris in de publieke en semi-publieke sector, dus ook in ziekenhuizen, universiteiten, woningcorporaties etc. Niemand die werkt voor de publieke zaak gaat meer verdienen dan de minister-president.Klinkt heel leuk, maar zeker in combinatie met het feit dat het salaris van de minister president niet omhoog gaat betekent dit dus dat er geen enkele getalenteerde manager in de publieke of semi-publieke sector gaat werken. En dat gaat echt wel meer kosten dan een paar honderd duizend Euro.
Dat is in hun ogen humor. Steeds maar weer cliché's herhalen en extreme vergelijkingen maken. Beetje de GeenStijl techniek, geen echte argumenten geven maar telkens semi-leuke oneliners droppen. Maar ja, je bent anoniem en je zit op een forum, dus waarom zou?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:25 schreef Mirel het volgende:
Waarom moet iets wat neigt naar links gelijkstaan aan Mao of Lenin? -__-
Geweldig toch? Als een camera van de Staatstelevisie mij toevallig eruit pikt zeg ik (spelend dat ik stomdronken ben) "ik ga morgen gelijk mijn baan opzeggen en lekker uitkering aanvragen"quote:
Die 4 zetels?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:51 schreef BB6kijker het volgende:
Want het is helder: de enige partij die kiezers van rechts kan binnenhalen is de SP. En dan doel ik dus op extreem-rechts: Pastors en Wilders dus...
Wat is er tegen het verscherpen van regel voor irritante misleidende leenreclames? Zelfs Balkenende is er tegen (het kwam hem natuurlijk wel aanwaaien). Die Shampooreclames zijn ook misleidend, hoor je vreemd genoeg ook niemand over. Dat zo iets mag snap echt niet.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik begin me nu toch langzaam zorgen te maken. Ik vind de SP een sympathieke partij, en vond de snelle opkomst tot nu toe snel vermakelijk. Maar nu het menens gaat worden krijg ik toch zo mijn twijfels.
Even een snelle bloemlezing van SP-standpunten waarmee ik het absoluut niet eens ben:
[..]
Maar het voornaamste punt van kritiek blijft, ook bij wel-leuk klinkende plannen: Waar wordt het van betaald? Maar goed, desondanks gun ik de SP de stemmen nog steeds meer dan de PvdA
Ik stem geen CDA, nog nooit gedaan, en zal dat ook nooit doen.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:31 schreef BB6kijker het volgende:
[..]
Gelul, alleen voor de rijkste huizenbezitters. Laat me raden: jij stemt CDA. Die komen altijd met dergelijk flauwekulvoorbeelden.
Ik stem overigens geen SP hoor. Natuurlijk niet, zou ik bijna zeggen.
"Ik moet nu een boerka kopen voor mijn vrouw".quote:Op woensdag 15 november 2006 21:33 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Geweldig toch? Als een camera van de Staatstelevisie mij toevallig eruit pikt zeg ik (spelend dat ik stomdronken ben) "ik ga morgen gelijk mijn baan opzeggen en lekker uitkering aanvragen"
Nou, ik ben zeker geen keiharde liberaal, maar ik vind niet dat de overheid zich hiermee moet bemoeien.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat is er tegen het afschaffen van irritante misleidende leenreclames? Zelfs Balkenende is er tegen (het kwam hem natuurlijk wel aanwaaien).
De rest is ook niet erg wereldschokkend.. als dat nou de punten zijn waarvoor de SP nooit zou mogen regeren.
Ik zie hem trouwens ook niet meteen als premier. Het zou te snel zijn in één keer. De kans zit er dan namelijk in dat er na de verkiezingen daarop niks meer van de SP overblijft. Ik vind dat de mensen die nu SP stemmen en die dat nooit hebben gedaan maar toch denken dat de SP alles kan oplossen er wellicht te veel meteen van verwachten. Ik heb ze liever als 2de partij in de regering of als grootste oppositie partij.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, ik ben zeker geen keiharde liberaal, maar ik vind niet dat de overheid zich hiermee moet bemoeien.
En verder, ik zeg niet dat ze nooit zouden mogen regeren. Nog sterker, het lijkt me wel een keer verfrissend. Maar liefst niet meteen met Premier Marijnissen.
Staat in het handboek demoniseren voor dummies.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:25 schreef Mirel het volgende:
Waarom moet iets wat neigt naar links gelijkstaan aan Mao of Lenin? -__-
Marijnissen wel erop bezuinigen ja, maar net of er dan geen geld meer over is voor defensie. Denk eens naquote:Op woensdag 15 november 2006 21:38 schreef Arcee het volgende:
Ik zie premier Marijnissen al op bezoek gaan bij George W. Bush: "We don't even HAVE a defence budget, Mr. President".
In welke peiling heeft links een meerderheid? Dromer!quote:Op woensdag 15 november 2006 20:51 schreef BB6kijker het volgende:
De kans bestaat dat de SP de tweede partij van Nederland gaat worden. Als de peilingen zo doorzetten en ze natuurlijk een beetje kloppen, wordt het gewoon een feit. De kans bestaat dus gewoon dat Marijnissen premier gaat worden, premier van een linkse coalitie.
Want het is helder: de enige partij die kiezers van rechts kan binnenhalen is de SP. En dan doel ik dus op extreem-rechts: Pastors en Wilders dus...
in de peilinksquote:Op woensdag 15 november 2006 21:41 schreef more het volgende:
[..]
In welke peiling heeft links een meerderheid? Dromer!
in welke peiling heeft rechts een meerderheid zonder de fundamentalistische christenen?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:41 schreef more het volgende:
[..]
In welke peiling heeft links een meerderheid? Dromer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |