abonnement Unibet Coolblue
pi_43570969
vervolg van: Flesvoeding enzo deel 2

Een topic over alle vormen van flesvoeding, zowel voor moeder- als poedermelk uit de fles

vragen over spenen, hoeveelheden, flessen.... stel ze hier.
pi_43571003
mijn laatste post (in dat topic wel te verstaan ):
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:41 schreef bixister het volgende:
en als 't wél lukt krijg je daar misschien (vast!) ook weer juist een opkikker van kleintje. ik vond 't zo'n geweldig gevoel dat ik m'n kind zelf kon voorzien van wat hij/zij nodig had.
pi_43571251
Dat heb ik ook. Het feit dat Anna van mij afhankelijk is en dat ik als enige haar kan voeden, geeft me veel energie. En dat ze groeit (al is het niet veel ) van mij. Het begin was zwaar, maar nu wordt het langzaamaan makkelijker. Ik denk dat het bij kv lastig blijft, als ik dat hier meelees. Ik denk dat het bij bv eerder 'steeds makkelijker' wordt als je over de eerste lastige periode heen bent. Je moet het zelf beslissen kleintje, maar ik vind het erg verstandig dat je je er nu al in gaat verdiepen. Doordat ik wist welke bv problemen ik kon verwachten, kwam het minder als een verrassing en was ik er beter tegen bestand.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43571381
Eva lijkt het prima te vinden, de Forte, (ik vanaf gisteren toch al een schepje per flesje toegevoegd) en ze slaapt ook wat dieper lijkt het wel. En poepen lukt ook nog steeds.
So far so good.
Kleintje, als het gaat om faalangst, kun je ook overwegen om alvast naar een voorlichtingsbijeenkomst over borstvoeding te gaan...
Eva
pi_43571475
Dat vind ik eigenlijk wel raar, over kv zijn er geen voorlichtingsbijeenkomsten toch? Dat zou de afweging misschien makkelijker kunnen maken als daar ook voors en tegens besproken worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43571622
Nee joh, want een voorlichtingsbijeenkomst over kv zou propaganda zijn...
Eva
pi_43571634
Even over het 'door de bomen het bos niet meer zien'...
Er zijn zoveel sites en links...
Weten jullie nog waar jullie heel veel aan hebben gehad?

Leuk bijkomend voordeel is natuurlijk dat je sneller op je eigen gewicht bent door bv.
Volgens mij is het enige waar ik nu echt nog tegenop zie het voeden in het openbaar...
  woensdag 15 november 2006 @ 11:16:13 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43571748
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:11 schreef Kleintje het volgende:
Even over het 'door de bomen het bos niet meer zien'...
Er zijn zoveel sites en links...
Weten jullie nog waar jullie heel veel aan hebben gehad?

Leuk bijkomend voordeel is natuurlijk dat je sneller op je eigen gewicht bent door bv.
Volgens mij is het enige waar ik nu echt nog tegenop zie het voeden in het openbaar...


bij een visite kan je even naar een slaapkamer oid. en als je echt een afspraak oid hebt waar dat niet mogelijk is kun je afkolven.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43571846
Het zou propaganda kunnen zijn, maar ik vind dat je dan ook de nadelen moet noemen. Ik lees hier regelmatig mee en dat gedoe met cc's, vaste tijden, zoveel-maximaal-per-dag, overstappen-op-een-ander-soort-voeding lijkt mij niet echt leuk. Dat hoort wat bij betreft zeker bij zo'n cursus. Het is eerlijker om dat vooraf te weten. Dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Over bv hoor je tenslotte ook veel negatiefs.

Ik heb superveel gehad aan het topic hier. En ook aan het bv handboek van lll (een borstvoedingsclub), maar het gaat misschien wat ver om dat nu al te bestellen. Oude topics doorlezen heb ik wel al vanaf het begin van mijn zwangerschap gedaan.
Dat voeden in het openbaar valt echt zo mee. Je ziet niks (Op m'n werk, kwam een vrijwilliger binnen, type conservatieve man, ik vertelde dat Anna meteen bij binnenkomst al honger had, hij schrikt zicht te pletter "wha, ze is aan het drinken!". Had niks door. Vond het alleen vreemd denk ik dat ik niet opstond toen hij me een hand gaf.) Als je eenmaal gewend bent aan voeden, en de baby ook. Dan is het makkelijk. In het begin had ik het niet snel gedaan, maar na een paar weken maakte het me niet meer uit. Ik voed nu zelfs met m'n broertje erbij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43571881
Of kom anders langs in het bv topic met je specifieke vragen, krijg je ook meer antwoorden. Hoe meer je weet, hoe beter je voorbereid bent op de beslissing. (die je ook nog na de bevalling kunt nemen)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43571927
Als je geluk hebt zie je net een randje borst. Bovenkant ook nog.

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43572042
je hoeft toch niet te voeden in 't openbaar als je dat niet wilt? dan ben je (vooral de eerste tijd) wat meer gebonden aan het drinkritme van je kind (want zorg dat je dan thuis bent of ergens waar je je terug kunt trekken in een aparte ruimte) maar die eerste tijd ben je toch al vooral veel thuis, kind slaapt ook nog veel enzo. en bezoek moet maar even wachten tot je klaar bent met voeden (dat kun je dan in je slaapkamer doen). er zijn ook heel handige BV-shirts enzo waardoor anderen er nauwelijks iets van kunnen zien dat je aan 't voeden bent. (www.borstvoedingswinkel.nl). maar dit is eigenlijk meer een onderwerp voor in 't BV-topic, niet?
  woensdag 15 november 2006 @ 11:27:25 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43572060
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef YPPY het volgende:
Het zou propaganda kunnen zijn, maar ik vind dat je dan ook de nadelen moet noemen. Ik lees hier regelmatig mee en dat gedoe met cc's, vaste tijden, zoveel-maximaal-per-dag, overstappen-op-een-ander-soort-voeding lijkt mij niet echt leuk. Dat hoort wat bij betreft zeker bij zo'n cursus. Het is eerlijker om dat vooraf te weten. Dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Over bv hoor je tenslotte ook veel negatiefs.

Ik heb superveel gehad aan het topic hier. En ook aan het bv handboek van lll (een borstvoedingsclub), maar het gaat misschien wat ver om dat nu al te bestellen. Oude topics doorlezen heb ik wel al vanaf het begin van mijn zwangerschap gedaan.
Dat voeden in het openbaar valt echt zo mee. Je ziet niks (Op m'n werk, kwam een vrijwilliger binnen, type conservatieve man, ik vertelde dat Anna meteen bij binnenkomst al honger had, hij schrikt zicht te pletter "wha, ze is aan het drinken!". Had niks door. Vond het alleen vreemd denk ik dat ik niet opstond toen hij me een hand gaf.) Als je eenmaal gewend bent aan voeden, en de baby ook. Dan is het makkelijk. In het begin had ik het niet snel gedaan, maar na een paar weken maakte het me niet meer uit. Ik voed nu zelfs met m'n broertje erbij.
eerste week wordt je voornamelijk voorgelicht door de kraamzorg, daarna het Cb die er verschillende adviezen op nahouden. dat maakt het uist lastiger de verschillende adviezen. denk ik.

linda zo te horen is wat forte erbij wel ene uitkomst voor eva
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43572078
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:11 schreef Kleintje het volgende:
Volgens mij is het enige waar ik nu echt nog tegenop zie het voeden in het openbaar...
Vind je dat voor jezelf genant, of voor anderen?
Het ligt eraan of je een erg bewogen sociaal leven hebt of je veel in het openbaar moet voeden. Ik geef nu meer dan een half jaar borstvoeding en heb pas 3x in het openbaar (met vreemden erbij) moeten voeden. Als ik dat écht niet zou willen had ik een flesje kunnen kolven van tevoren. Met familie of vrienden in de buurt maakt het me niets uit. Dan kijk ik even hoe de situatie is en ga ik gewoon even ergens anders heen mocht dat nodig zijn.

Ik zou je echt willen aanraden open te staan voor borstvoeding! Het zou zonde zijn als je straks tóch zelf wilt voeden en het niet meer gaat omdat je meteen flesvoeding gaf. De informatie héb je dan in elk geval, kun je nog altijd zien of je de fles gaat geven

Ik ben in de zwangerschap nooit naar een bv bijeenkomst geweest en heb er ook niets over gelezen. Had ik achteraf wel spijt van. Ik heb in het begin huilend van de pijn zitten voeden, misschien had me dat bespaard kunnen blijven.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43572241
ik ga me even verplaatsen naar het bv topic i.p.v. het flessentopic te vervuilen met de bv maffia
pi_43572964
Trouwens Kleintje, ik ben er wel achter gekomen dat voeden in gezelschap in het begin ook niet zo handig is als je fv geeft hoor. Bij ons tenminste niet, want Eva was echt zo afgeleid en overprikkeld dat ze bijna niet meer dronk. Pas als we dan op haar kamer gingen zitten met haar, dronk ze goed door. Dus kans is dat je hoe dan ook je even terug moet trekken, en dat vind iedereen (als het goed is) heel normaal.

Yppy, ik ben het met je eens hoor, fv is ook niet makkelijk. Wat dat betreft wordt er over alle voeding wel erg makkelijk gedaan soms. Borstvoeding zou moeten zijn: aanleggen en drinken maar, en als dat niet lukt, dan doe je toch lekker makkelijk een flesje: pak voeding kopen, water warm, schepjes erbij en drinken maar.... . Maar ja, het gekke is dat er wel voorlichtingsbijeenkomsten zijn over borstvoeding, maar dat je met flesvoeding veel meer moet zoeken naar info. En met als argument dat voorlichting over fv propaganda is, dus dat mag niet. Ik had liever gehad dat het wat meer voorhanden was geweest, en dan had ik heus niet sneller de keus gemaakt voor fv. De meesten van ons zijn toch slim genoeg om onze eigen afweging te maken?
En misschien heb je wel gelijk, omdat er bijna geen info over fv is, denkt men dat het simpel is...
Eva
  woensdag 15 november 2006 @ 14:30:07 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43576913
Er zouden eigenlijk voedingsvoorlichtingen moeten komen, naast de bv-voorlichting. Kleintje, ik reageer verder even in het bv topic, ok?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43585990
Mika dronk nog steeds slecht met daarbij weinig plasluiers. Nu mag ie dus rijstebloem met vanille smaak. Een klein beetje door zijn fles heen voor de smaak. En nu heeft ie net weer een fles van 180 cc gedronken Hopen dat dit iets gaat helpen dan maar
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43586658
Even voor Kleintje nog. Ik ben ook meteen met fles begonnen. Ik zag bv niet zo zitten. En ik wilde ook heel graag weer met mijn hooikoorts medicijnen beginnen. Achteraf bleek dat helemaal niet nodig maar ja. Maar ik vind fv ideaal. Bij een tweede word er hier ook weer gewoon fles gegeven. Ik heb helemaal niks met bv, maar heb me er eerlijk gezegd ook niet in verdiept. En ik voel me echt geen ontaarde moeder omdat ik geen bv wilde proberen en mijn omgeving heeft ook niet raar gekeken dat ik geen bv gaf. Mika doet het heel goed en dat is toch het belangrijkste
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43611528
Hat gaat hier gelukkig weer iets beter. Hij heeft vandaag al 2 flessen van 200 cc gedronken Gelukkig plast ie ook weer meer
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 16 november 2006 @ 16:15:29 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_43611728
gelukkig MeNicole!

Ezra is weer strontverkouden, dus drinkt wat minder, maar met neusspray gaat het goed en hij drinkt voldoende, dus geen zorgen. Het is geen grote eter.
Zijn 1 maand jongere neefje Jake eet met gemak 200 cc per fles naar binnen
stormy waters...
sailin'
pi_43612563
MeNicole, fijn joh!
En zielig hoor, verkouden Ezra

Eva doet het nog steeds goed op de 'Extra' voeding... Haar schema overdag is niet eens zoveel anders, maar opeens kwam ze gisteravond nog wel voor een fles, en vannacht... bijna niet (5.30) Dat was niet de eerste inzet, maar wel mooi meegenomen. Wat ook heel fijn is dat ze overdag beter en dieper lijkt te slapen... Maar hoe het precies uitpakt moeten we maar even zien, we hebben nu opeens weer 'regeldagen' - maar dan anders
Eva
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:48:45 #23
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43630396
Ezra, beterschap!

Nicole, fijn dat het beter gaat, lijkt me een stuk rustiger voor jullie!

Half zes Linda, dat is al uh, bijna ochtend!

[ Bericht 61% gewijzigd door PM-girl op 17-11-2006 09:49:34 (verkeerde topic) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 09:52:00 #24
81992 Githa
pi_43630474
Verkeerd topic, maar toch even een antwoord;
PM, Jordy had ook berg, maar dan smeerde ik zijn bolletje in met zwitsal olie en liet ik dat een uurtje intrekken, daarna de olie er uit wassen en dan kon ik de berg er zo met een kammetje uit kammen
Ze hebben ook speciale bergshampoo enzo, maar daar werdt het naar mijn mening alleen maar erger van
pi_43630801
pas wel op, zwitsal is vrij sterk geparfumeerd, daar kan niet ieder kind tegen. je kunt ook ongeparfumeerde olie nemen. ik liet 't bij piet wel een hele nacht erin zitten soms, de volgende dag ging 't er dan makkelijker af. maar bij hem was 't ook wel heel erg op een gegeven moment.
  vrijdag 17 november 2006 @ 10:37:16 #26
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43631672
thnx, was inmiddels in het babytopic verder gegaan! *wegsluipt
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43631736
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 10:37 schreef PM-girl het volgende:
thnx, was inmiddels in het babytopic verder gegaan! *wegsluipt
Je hebt een pmmetje
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43631790
Het ene flesje dat Eva overgeslagen heeft gisteren (door bijna door te slapen) heeft ze vannacht weer ingehaald, en dat was eergisteren ook al zo. Conclusie: aan 5 en een half flesje gewone+extra voeding heeft ze genoeg. Dus ik denk dat ik er dan maar 6 wat kleinere flesjes van maak. We blijven nog even puzzelen....
Eva
pi_44366967
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:05 schreef ik80 het volgende:
Maken jullie flessen klaar met kraan- of gekookt water?

Lotte woog 3850! Jippie en ze is nu 5 weken, en bij haar geboorte woog ze 3000, goed aangekomen dus! Verder was alles oke op het cb.
Mag in een keer stoppen met de Bv, maar moet dan wel mijn bosrten insnoeren tegen ontstekingen.
Lotte, ik maak hier alle flessen in 1 keer klaar. Ik kook water, doe een deel in een maatbeker, aanvullen met koud tot gewenste hoeveelheid en dan de schepjes erbij. En ik heb 6 flesjes, die vul ik dus ook gelijk allemaal, en dan in de koelkast, die wel koud genoeg moet zijn (7 graden). Het koken doe ik eigenlijk alleen maar omdat het met warm water makkelijker mengt, en warm water uit de kraan is niet zo goed, hoor ik altijd.

Ik heb ook nog een vraag: tot wanneer moet je flessen elke dag steriliseren? Ik doe het nu nog elke dag, maar het is veel gedoe omdat de flesjes niet allemaal in de sterilisator passen, dus ik moet 2 keer...
Eva
pi_44367901
Ik maak de flesjes per keer klaar en gebruik ook nog steeds gekookt water en dan water uit de kraan om het op temp te krijgen.

Ik vroeg me af, hoe zijn jullie (ouders met kindjes van 6mnd en ouder) over gegaan op Nutrilon (of andere) nr 2?
Ik lees namelijk overal wat anders. En het CB zei dat je max maar 600ml mag geven van 2.
Dat zijn dus 3 flesjes.
Als Sarah 6 maanden is wil ik alvast de ochtendvoeding met nr 2 geven, incl rijstebloem.
En dan de andere 3 flesjes gewoon met nr 1.
En zit er een hele andere smaak aan nr 2?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:36:40 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44369421
Linda eerste 3 maanden deden wij elke dag steriliseren maar gaande weg wortd dat veel minder en gebeurt het nu een 2 keer per week.

Crazymoon, zoverre ik weet is de smaak hetzelfde alleen wat toevoegingen en afname van voedingstoffen zodat ze niet teveel zout oid binnen krijgen dacht ik.
Daarbij wanneer je met bijvoeding begint gaan ze na een maandje als alles goed gaat vaak wat minder flessen drinken omdat je de flessen vervangt door boterham/potje.
en geef je ook wat water/verdunde diksap oid tssendoor.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44372714
Mag je maar max 600 cc per dag van 2? Dat is wel handig om te weten. Ik geef nu nog bv, maar omdat ik het kolven op m'n werk inmiddels wel zat ben en Finn alweer dik 6 maanden is ga ik na de Kerst stoppen met kolven op m'n werk. Finn moet dan dus ook aan de opvolgmelk. Maar van die limiet wist ik niets. Staat volgensmij ook niet op het pak.
Nouja, ik moet toch volgende week nog naar het CB, dus dan vraag ik ook nog wel ff na wat zij me adviseren met combineren van bv en kv.
  woensdag 13 december 2006 @ 06:25:21 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_44381678
linda, ik weet niet meer wanneer ik ermee gestopt ben, met een maand of 4 denk ik, dat steriliseren dus he. ik doe het helemaal niet meer. ze gaan de vaatwasser in op 65 graden, lijkt me wel voldoende.

van de max 600 cc weet ik niks, maar op zich is het wel logisch dat het minder wordt vanwege de andere dingen die je kindje dan gaat eten idd.

Ezra is sinds een paar dagen over op flessen van 240 cc in totaal en dan 4 stuks.
En tussendoor eet ie fruit en 's avonds wortletjes en hij sliep vanacht van half 7 tot 5, want hij wil dus ook al een paar dagen geen late fles meer. Op zich eet ie overdag ook meer dan genoeg nu
stormy waters...
sailin'
  woensdag 13 december 2006 @ 09:49:45 #34
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44383622
Linda, ik steriliseer mijn flesjes nog wel elke dag, maar misschien is het anders omdat ik er bv mee geef. Er blijft vrij veel residu achter in de fles en speen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44385817
Ja, ik doe het ook nog elke dag, maar ik ga maar een beetje minderen denk ik. Elk flesje wordt ook maar een keer gebruikt bij ons, en dan weer in de sterilisator, lijkt me wel wat overdreven...
Eva
pi_44389732
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:17 schreef linda856763 het volgende:
Ja, ik doe het ook nog elke dag, maar ik ga maar een beetje minderen denk ik. Elk flesje wordt ook maar een keer gebruikt bij ons, en dan weer in de sterilisator, lijkt me wel wat overdreven...
Dat hebben wij ook. Ik was elke dag de flesje in een licht sopje af en doe ze om de dag, soms om de 2 dagen in de sterillisator.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_44400486
ik was de flessen goed
ik kook ze al heeeeel lang niet meer uit
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44442947
Nog een vraag: Eva drinkt al een paar dagen al haar flesjes helemaal leeg, en ze wordt weer sneller wakker, hongerig, kluivend op haar handjes. Dus er moet weer wat bij. En we zitten nu dus op 6 flesjes van 160 cc. Niet alles zal op gaan, maar totaal is dat heus 900 cc wat ze drinkt. . Dat is genoeg voor een kindje van 6,5 kilo, en zij zal nu ongeveer 5,5 zijn. Op zich vind ik dat niet zo erg (de pot op met de schema's ) maar ik lees hier regelmatig dat de tax toch echt een liter is, vanwege de niertjes. Die liter komt nu wel heel dicht bij. En dan? NB. Ze krijg al forte, voor hongerige babietjes....

Ik bedenk net: we zijn een paar weken geleden begonnen met haar wakker te maken voor een voeding aan het begin van de avond, omdat ze anders zo'n ontzettend lange ruk zonder voeding maakte. En dan maken we haar om 23 uur ook nog wakker voor een voeding. Misschien moeten we dan een van die twee laten vallen en kijken of ze dat wel kan missen. Maar nu slaapt ze 's nachts door, en als ze dan dat ene flesje 's nachts in gaat halen, dan maak ik haar liever 's avonds wakker. Lastig dilemma.
Eva
  donderdag 14 december 2006 @ 23:51:34 #39
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44443878
Ik had ook zo'n kindje (eerst 1 die niet wilde drinken, en toen 1 die alleen maar wilde drinken ).
Wij gaven ook forte en toch zaten we bijna aan de liter. Ik heb toen met de HA overlegd en ik mocht daar wel overheen gaan. 7 flessen dus, van 160 cc.

Er staat ook op het pak dat je af mag wijken in overleg met CB en huisarts.


Tipje . Overleg met je huisarts, het CB is op dit moment erg gefocust op dikke kinderen .
En dreumes was op een gegeven moment ook echt errug aan de maat, maar is nu een mooi slank peutertje, het trekt vanzelf recht.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 15 december 2006 @ 00:01:55 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44444224
Linda maak je alle flessen al met de forte?

Meer als een liter mag niet Leah ivm de niertjes, kunnen ze nier reflux van krijgen.
Dinsdag met de arts ook over gehad of eventuele extra fles niet kon aangezien het nu met de liter die ze nu kreeg zo goed als het kan gaan gaat.
En de max voor 8,5 kilo is dus die liter, en Eva is nog kleiner dus lijkt me dat het niet al te goed is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 15 december 2006 @ 00:05:02 #41
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44444381
Weet ik Evenstar, maar hier mocht het na overleg met de HA dus wel.

Ik zeg het erbij omdat het me niet verstandig lijkt dat men zomaar over die liter heen gaat, maar in het geval van onze hongerlap was het echt de oplossing, en zaten we "maar" op 1liter en 50 cc.
Nogmaals, zeker overleggen!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 15 december 2006 @ 00:09:20 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44444592
ik schnap
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44448317
Nou, Eva mag officieel: 150 * 5,5 = 825 cc. 100 cc afwijken is niet zo erg, las ik al her en der, dus dat komt wel goed, ze drinkt ruim 900. Maar ik had al bedacht dat we maar eens gaan kijken wat Eva zelf aangeeft, dus in principe maken we haar niet wakker voor een voeding, hoogstens de laatste avondvoeding. Misschien wil ze zelf wel ergens wat minder drinken. En anders ga ik toch eens informeren of ze dan bij de volgende 'cc-sprong' maar eens wat rijstebloem oid bij haar fles in moet hebben. Ze is dan wsl ook al wel vier maanden (wat gaat het snel ) en dan kán bijvoeding - (ja, ik weet, wachten tot 6 maanden is beter, maar je moet toch wat!)
Eva
  vrijdag 15 december 2006 @ 09:44:14 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_44448529
linda, hier ook begonnen met rijstebloem met 4 maanden en dat ging prima hoor. eerst ff afwachten hoe de darmpkes reageren en als dat goed gaat, prima toch?
stormy waters...
sailin'
pi_44449420
Tot nu toe (afkloppen) slobbert ze alles zonder problemen naar binnen. Eerst kreeg ze Nutrilon in het zkh, toen Kruidvat thuis, nu Frisolac Extra. Koud, lauw, warm, ze vertrekt geen spier, en ze heeft volgens mij ook nog nooit echt krampjes gehad. Dus ik verwacht niet te veel problemen. Maar we zien wel of ze het echt nodig heeft.
Eva
pi_44496881
wat voor flessen gebruiken jullie?

Ik vind die schuine difrax flessen wel leuk (nou ja wanneer is een fles leuk?)
maar natuurlijk is de praktische kant belangrijker!

Dus......
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_44501600
Avent. Waarom? Geen idee eigenlijk.... Ze zeggen dat babietjes minder krampjes krijgen met dat model fles, maar ik weet niet of dat zo is.
Eva
  zondag 17 december 2006 @ 12:04:14 #48
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44502533
Avent Ik vind de Bfree niet fijn. Het zou helpen tegen krampjes, maar dat doet Avent even goed/slecht en de laatste is goedkoper. Ook makkelijk te vullen door de brede opening, itt difrax.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44502819
Wij hebben ook avent. Ik vind het wel handig dat je alles over kunt schroeven. En er kunnen ijsblokjes in. Ik weet niet of je bv wilt geven Karin, maar dat is dan wel handig. Ook als je eventueel gaat kolven, kan het handig zijn iets te kiezen dat op je kolf past.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 17 december 2006 @ 12:23:12 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_44502866
ook hier avent Met Liam al en ik gebruik dezelfde flessen nog, onverslijtbaar.
stormy waters...
sailin'
pi_44503271
De brede flessen van de HEMA. Of die van Etos. Als het maar een brede fles is vanwege de blokjes bevroren melk die er in gaan.
Avent begin ik niet meer aan, ze lekken te vaak bij mij en ik vind dat gewoon zonde van mijn melk.
pi_44503786
Wat voor fles je ook kiest Karin,koop er om te beginnen niet te veel. Het kan best zijn dat jekindje de fles die je gekozen hebt helemaal niet prettig vind. Zonde alsje dan een fortuin hebt uitgegeven aan dure flessen.
Nadeel van die difrax vond ik dat ze niet goed afsluiten zonder extra dopje itt tot veel andere flessen waar de speen tegen de beschermdop zit volgt u mij nog?
Wij hebben overigens alles van Avent.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 17 december 2006 @ 13:29:34 #53
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44504768
Alarm, alarm, zeer domme vraag in aantocht:
Hoe maak je het makkelijkst een flesje KV klaar? Ik loop nu te emmeren met afkoelen van gekookt water enz. Kook je 's ochtend water en zet je dat ergens neer en verwarm je dit dan weer als het nodig is, maak je het flesje klaar met koud water? Ik heb geen idee maar ik doe het nu zo onhandig....
Lekker douchen!
  zondag 17 december 2006 @ 13:44:43 #54
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44505353
Koud water uit de kraan, in de magnetron en dan poeder erbij

het water uit de kraan is in NL net zo gezond (zo niet gezonder) dan water uit flessen. (alleen als je loden leidingen hebt, geen leidingwater gebruiken).

En tegenwoordig is in bijna heel NL het water redelijk goed ontkalkt (en een beetje calcium is niet slecht voor babies).

Gekookt water hoeft na de eerste weken echt niet meer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 december 2006 @ 13:48:04 #55
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44505506
Aha, de magnetron, daar had ik nog niet eens aan gedacht Hoe lang ongeveer? Maak je het dan handwarm?
Het hoeft niet meer gekookt te zijn *eyeopener* dat scheelt
Oh jongens, ik voel me zo dom ;')
Lekker douchen!
  zondag 17 december 2006 @ 13:50:15 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44505600
niet dom voelen hoor! Iedereen staat volgens mij een keer voor diezelfde vraag

En meestal is een paar seconden in de magnetron warm genoeg. (ik meen dat een redelijke fles hier net geen 30sec. nodig had)). Ook afhankelijk van je magnetron natuurlijk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44505886
Hier ook ca. 30 seconden. Ik maak alles in een keer klaar overigens, maar daar ben jij nog niet aan toe... Jetske krijgt af en toe een flesje erbij toch?
Eva
pi_44508663
jep, als je hier 1 keer op de startknop drukt doet ie 30 seconden en dat is precies genoeg voor 180 cc
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 17 december 2006 @ 15:31:07 #59
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44508977
Vraagje voor degenen die hun flesjes reinigen in de vaatwasser (65 graden).
Komen er dan geen etensresten in de flesjes/spenen ed? Zeker als wij aardappel gegeten hebben, wil er nog wel eens wat van die afzetting verschijnen op glazen enzo.

(en doe je dan ook fopspenen erin?)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 17 december 2006 @ 16:01:51 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_44509815
ik heb een magnetron van 900 watt en ik doe een fles van 190 cc water + schepjes er 23/24 seconden in, een fles van 220 + schepjes doe ik er 27 seconden in.

PM, ik doe alles in de vaatwasser op 65 graden en heb daar nooit last van. wel spoel ik ze altijd nog ff om voor ze weer gebruikt worden. mooi blijven ze niet natuurlijk, maar ik heb ze niet voor de mooiigheid
en de spenen gaan er ook in ja
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 december 2006 @ 17:07:42 #61
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44511762
Voor spenen en kleine frutsels verkopen ze bij Prenatal een vaatwasser-mandje daarvoor. (alleen passen de avent-spenen daar net niet in )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44514573
Ik doe ze nooit in de afwasmachine. Die draait bij ons maar eens in de 2/3 dagen, en daar kunnen we niet op wachten...
Eva
pi_44533494
klopt het trouwens ook dat je in het begin geen water mag koken in de waterkoker? Maar in een pannetje??? Zegt mijn schoonzus....

Als jullie zulke goeie ervaringen hebben met Avent dan ga ik daar ook voor denk ik
En heb je dan ook eerst zo'n miniflesje gebruikt?
Of meteen een grotere?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_44533989
De kleine flesjes zaten bij de kolf, ze zijn wel handig omdat er meer in een koeltasje passen bij het kolven. Maar als je geen bv geeft, weet ik niet of die nodig zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44534057
nee geen BV hier, we gaan meteen KV geven...
Maar ik vind die kleine flesjes wel schattig.... dus die haal ik wel op denk ik
In het begin krijgen ze toch nog niet zoveel voeding in 1 keer
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_44534064
En een flessensterilisator??? Is dat handig???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_44534183
Je kunt denk ik beter een magnetron variant halen, bij de hema ofzo. Dat vind ik zelf erg makkelijk. Zeker op dagen dat ik veel flesjes heb (als ik kolf op mijn werk zijn het er zo'n 6 per dag).

Een flessenafwasborstel is ook handig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44534268
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
klopt het trouwens ook dat je in het begin geen water mag koken in de waterkoker? Maar in een pannetje??? Zegt mijn schoonzus....

Als jullie zulke goeie ervaringen hebben met Avent dan ga ik daar ook voor denk ik
En heb je dan ook eerst zo'n miniflesje gebruikt?
Of meteen een grotere?
Ah, weer een geval van een kraamverzorgster die een regel in haar hoofd heeft en er niet even bij verteld waaróm de regel vaak toegepast moet worden. * owlet heeft vele discussies met ex-collega's gehad over dit soort dingen. Verse ouders nemen alles (terecht) zo over en gaan zich vervolgens in alle bochten wringen voor dingen die helemaal niet nodig hoeven zijn
Een waterkoker bevat vaak een heleboel kruimels kalk, die dus in de voeding terecht kunnen komen.
Maar als je een schone waterkoker hebt, en je gebruikt elke keer nieuw water dan mag je best de waterkoker gebruiken

Miniflesjes zijn in het begin goed te doen en als je BV geeft kan het handig zijn om melk in mee te nemen bij het kolven. Maar ze gaan al vrij snel meer drinken per voeding dan er in zo'n fles past, dus als ik zelf nieuwe flessen zou kopen zou ik meteen voor de grote maat gaan.
pi_44534571
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:56 schreef YPPY het volgende:
Je kunt denk ik beter een magnetron variant halen, bij de hema ofzo. Dat vind ik zelf erg makkelijk. Zeker op dagen dat ik veel flesjes heb (als ik kolf op mijn werk zijn het er zo'n 6 per dag).

Een flessenafwasborstel is ook handig.
Ik heb hem op mijn lijstje gezet! Thanks voor de tip!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_44534742
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:59 schreef owlet het volgende:

Miniflesjes zijn in het begin goed te doen en als je BV geeft kan het handig zijn om melk in mee te nemen bij het kolven. Maar ze gaan al vrij snel meer drinken per voeding dan er in zo'n fles past, dus als ik zelf nieuwe flessen zou kopen zou ik meteen voor de grote maat gaan.
Is waar. Nadeel van de Aventflessen is wel dat op de grotere flessen de maatverdeling pas begint bij 60cc. En zo'n minibabietje drinkt in het begin nog minder dan dat. Dus één of twee kleine flesjes is dan wel weer handig...
Eva
pi_44534869
Ik ben blij dat jij het al vroeg sjak, diezelfde vraag had ik anders volgende week gesteld

Op mijn grote Avent flessen (260ml) begint de schaalverdeling trouwens niet pas bij 60, gewoon bij 10 ml een streepje en bij elke 20 ml het getal ernaast.
  maandag 18 december 2006 @ 13:32:37 #72
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44535264
Sjak/tamea ik deed eerst alles via magnetron, maar doordta die deffect ging dan was het met zelfde tijd ijskoud dan gloeiend heet.
Daarna tijdje gedaan deel gekookt water en aanvullend met koud water uit de kraan.
Nu laat ik de kraan eerst heet worden, dan dicht en koude kraan open draaien en komt er alels op precies de juiste temperatuur uit. maar dat moet je bij een jonger babytje nog niet doen
zoals e.t. meen ik al zei het kraanwater in nl is hier intussen zo goed dat je direct uit kraan kan geven.
enige vershcil met spa blauw is de prijs
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44536383
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:19 schreef Tamea het volgende:
Ik ben blij dat jij het al vroeg sjak, diezelfde vraag had ik anders volgende week gesteld

Op mijn grote Avent flessen (260ml) begint de schaalverdeling trouwens niet pas bij 60, gewoon bij 10 ml een streepje en bij elke 20 ml het getal ernaast.
Oh! Goed opletten bij het kopen dus, welke versie je neemt.
Eva
pi_44536445
jep, morgen heeft mijn vriend een vrije dag, kunnen we mooi op flessenjacht!
Moet trouwens nog wel meer kopen..badcape/omslagdoek enz
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 18 december 2006 @ 14:25:13 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44536747
Nou heb ik laatst eens gelezen dat warm water uit de kraan niet zo gezond is als je dat regelmatig gebruikt voor consumptie. Er schijnen verhoogde weet-ik-veel-watten in te zitten .
Ik las dat ooit eens op OOL, en aangezien ik altijd ons eten in heet water kookte (lekker snel ), heb ik het nagevraagd bij Vitens.
En die raden het idd af, vanwege de weet-ik-veel-watten dus.

Overigens heeft dat in dit geval niets te maken met loden leidingen, want die hebben wij niet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 18 december 2006 @ 14:37:02 #76
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44537175
En zo hoor je dus overal tegenstrijdige verhalen

Ik ga voor mezelf iig uit van wat de Kinderarts hier goed acht
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 18 december 2006 @ 14:39:21 #77
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44537259
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:37 schreef _evenstar_ het volgende:
En zo hoor je dus overal tegenstrijdige verhalen

Ik ga voor mezelf iig uit van wat de Kinderarts hier goed acht
Moet je ook zeker doen . Maar ik dacht, ik meld het even .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44538520
koken in heet water als je een boiler hebt is idd niet fris leah, maar dat is omdat het water in de boiler stilstaat. ik dacht eigenlijk dat het meer het idee was, want je kookt het water toch. koken is toch heel heel heel heel heet zo'n honderd graden? wat overleeft dat dan?

en moest je dan gaan koken met spa?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 18:14:47 #79
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44544956
Wij hebben grote flessen, en het leuke daarvan is dat Lucie die sinds een maandje zelf vast kan pakken en omhoog kan houden. Alleen sturen wil nog niet zo lukken
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44545453
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:13 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Oh! Goed opletten bij het kopen dus, welke versie je neemt.
* Tamea heeft zich ook vergist, ze beginnen bij 40 met streepjes.
Maar die 40cc daar zit je al in de eerste week aan.
  maandag 18 december 2006 @ 19:05:55 #81
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44546627
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:17 schreef pinquit het volgende:
koken in heet water als je een boiler hebt is idd niet fris leah, maar dat is omdat het water in de boiler stilstaat. ik dacht eigenlijk dat het meer het idee was, want je kookt het water toch. koken is toch heel heel heel heel heet zo'n honderd graden? wat overleeft dat dan?

en moest je dan gaan koken met spa?
Neehee . Maar in warm water komen meer metalen (dacht ik, ik zal het zo eens even opzoeken, want nou wil ik weten ook!), vrij of zoiets. En in koud stromend water dus blijkbaar niet.
We hebben ook geen boiler trouwens .

Maar ik kom nog bij u terug!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 18 december 2006 @ 19:31:12 #82
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44547638
Gevonden .

Zoals Genista al eerder schreef(en zij is deskundige op dit gebied)is het drinken van warm water uit de kraan niet goed voor de mens.Je gaat er niet meteen dood aan, maar gezond is het niet, ook het koken met warm water).

Wat mij nog gevaarlijker lijkt, is wanneer een vrouw zwanger is, en dan warm water uit de kraan gebruikt om te drinken of eten klaar te maken, de baby zal daar zeker wel een optater van krijgen.Ook heb ik het idee dat borstvoeding dan ook niet meer zo gezond is op die manier.

Als ik dit draadje zo lees, dan gebruiken veel mensen toch warm water uit de kraan om te drinken en om het eten in klaar te maken.Schijnbaar weten veel mensen niet dat warm water uit de kraan niet erg gezond is voor de mens en baby.

Overigens dacht ik altijd dat iedereen wel wist dat warm water gebruiken niet zo best is, maar schijnbaar is dat niet zo.Hopelijk dat door dit draadje meer ouders gaan opletten bij het gebruik van warm water.

Vriendelijke groet Rinus.

http://www.dewaterkrant.nl/asp/page.asp?id=i000425&alias=waterkrant

http://www.pidpa.be/nl/uw_vragen/faq010.htm#warmwater


Deze bedoelde ik eigenlijk .

[ Bericht 41% gewijzigd door Leah op 18-12-2006 19:41:05 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44554118
ah, dat wist ik niet leah, bedankt voor de waarschuwing! niet dat wij vaak met warm water koken maar nu in elk geval niet meer.
  maandag 18 december 2006 @ 22:21:10 #84
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44554353
Leah, dat tweede linkje is afkomstig uit Belgie, volgens mij is de kwaliteit van het water hier beter. De eerste kan ik nu niet lezen. Ik ben wel benieuwd naar het waarom, als je water kookt, dood je al die beesten toch? Ik ga het morgen opnieuw proberen.
Lekker douchen!
pi_44554466
het ging niet om beesten maar om metalen volgens mij.
  maandag 18 december 2006 @ 22:33:02 #86
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44554827
Ja, precies. Er was een heel draadje over, waarna ik toch maar heb besloten om niet meer met heet water uit de kraan te koken .
Als je zoekt op ouders online, in het archief en dan even zoekt in alle rubrieken op vitens, kom je dar draadje makkelijk tegen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 18 december 2006 @ 22:33:45 #87
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44554849
En het ging idd om metalen, koper oa.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44560759
Wij hebben dus loden waterleidingen in huis. In het begin hebben wij het water gekookt in de waterkoker maar toen maakten we de flesjes nog 1 voor 1 klaar. Nu makak ik er 2 vantevoren klaar en dat doe ik met Barleduc.
Ik moet een fles ruim 1 minuut in de magnetron zetten anders istie niet warm...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:22:05 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_44568806
Ik als flessen/spenen nitwit heb een vraagje voor jullie, de experts!
Ik wil binnenkort Ive pap gaan geven (moedermelk met rijstebloem), wat voor een speen is daarvoor nodig?
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:19:18 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_44570319
ik gebruik dus avent flessen en die hebben dan een 1,2,3 speen die geweldig is voor pap
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:20:53 #91
108648 cattie
lieve moeder
pi_44570364
Oke, dan zal ik die eens in huis gaan halen!
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:43:55 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_44571000
op de 1,2,3 speen heb je dus 3 standen. Ik gebruikte toen ik net begon met pap stand 2 (de 2 streepjes hou je dan richting Ive's neusje en tegen het einde van de fles draaide ik hem door naar stand 3. Nu drinkt ie meteen op stand 3, maar Ezra is fles gewend natuurlijk.
stormy waters...
sailin'
pi_44571962
Ik heb Difraxflessen en ik gebruik een 1,2,3 speen van Bibi voor pap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:38:48 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_44572551
Ive drinkt ook op woensdag, donderdag en vrijdag overdag uit een flesje, maar dat is echt niet zijn hobby. Dus ik ben erg benieuwd hoe het met de pap zal gaan. We hebben hier alles van Avent (kolf, flesjes e.d.), dus die 1,2,3 speen zal het wel worden. Bedankt trouwens voor de uitleg, ik wist niet hoe dat werkte, zo'n speen, en durfde het niet goed te vragen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:08:05 #95
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_44573471
Rare (vieze) vraag: Wat voor kleur poep hebben flesbaby's?
(of het is geen rare vraag)
ben benieuwd, vind ze ook erg stinken hahahaha (BV poept stinkt ook maar dan anders)
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:14:10 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_44573665
groenig ik80 en ik vind de stank niet erger dan van bv eigenlijk.

cattie, ik kan me herinneren dat ik dat dus ook niet wist een paar jaar terug, dus ik dacht, ik leg het ff uit
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:25:57 #97
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_44574116
Oke, Lotte poept tegenwoordig ook groen dan klopt dat. Ik vind het alleen behoorlijk stinken, je ruikt van verre dat madam een schone broek nodig heeft.
Ze poept in een keer ook behoorlijk veel, moet dan ook snel zijn anders kan ik alles verschonen hahaha
Alhoewel dat vandaag minder was. (te doen) Thanx Belana
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 17:46:46 #98
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44574715
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:08 schreef ik80 het volgende:
Rare (vieze) vraag: Wat voor kleur poep hebben flesbaby's?
(of het is geen rare vraag)
ben benieuwd, vind ze ook erg stinken hahahaha (BV poept stinkt ook maar dan anders)
Lucie krijgt voornamelijk hypoallergene kunstvoeding. Dat geeft zalvige groene megastinkende poep.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:47:35 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_44574742
en ze kunnen ook een stuk minder vaak gaan peopen met flesvoeding ik80, daar moet je niet van schrikken
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 17:49:44 #100
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44574791
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:47 schreef Belana het volgende:
en ze kunnen ook een stuk minder vaak gaan peopen met flesvoeding ik80, daar moet je niet van schrikken
Grappig, Lucie is juist meer en vaker gaan poepen sinds ze voornamelijk kunstvoeding krijgt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:56:52 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_44574978
ja dat kan ook , met bv varieert het geloof ik nogal, van 2 per dag tot 1 keer in de week ofzo?
magoe, op zich is flesvoeding natuurlijk niet zo licht verteerbaar en daardoor kan het langer duren en dikker zijn. als je dat niet weet kan je je zorgen maken.
stormy waters...
sailin'
pi_44611646
Volgensmij kan het bij bv zelfs tot eens in de 2-3 weken zijn, echt weinig dus.

Ik ben even vergeten wie er pap wilde maken van rijstebloem en moedermelk (cattie?), maar dat schijnt niet goed te willen binden, tenzij je Biobim rijstebloem gebruikt (te koop bij natuurvoedingswinkels).
  woensdag 27 december 2006 @ 11:52:16 #103
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_44764895
Geven jullie fles op verzoek, of hou je een schema aan, zo ja wat voor schema?
En wat zijn de voor en nadelen van schema en op verzoek voeden?

Ik voed nu op verzoek, maar kom vaak 's avonds niet lekker uit. Zou zo graag een laatste fles geven rond 11/12 uur en dan een lange pit. Maar dat lukt neit, komt ze eerder en dan is 11/12 uur te vroeg.

hmm gewoon zo laten of toch een schema maken, en hoe krijg ik haar dan in dat schema?
Kortom hoe doen jullie dat?
  woensdag 27 december 2006 @ 12:08:26 #104
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44765260
Ik rekende altijd van s'morgens dat we wakker werden 3/4 uur verder de fles en zo de dagen door.

06.00 wakker is fles.
10.00 fles
14.00 fles
18.00 fles
22.00 fles.
  woensdag 27 december 2006 @ 12:20:32 #105
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_44765518
van 22 uur tot 6 , wow dat red Lotte nog niet (zou het wel willen) Alhoewel gister was ze om 21:30 voor de laatste fles en toen rond 5 uur weer. Das ook best lang. Maar een kerstdag emt een hoop fam. is ook erg vermoeiend.
Vanaf hoeveel weken had jij ze in zon schema?
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 12:26:06 #106
81992 Githa
pi_44765662
6.00 uur 10.cc minder als normaal
tussen 9.00-10.00 uur 10 cc minder als normaal
tussen 13.00-14.00 uur 10 cc minder als normaal
tussen 17.00-18.00 uur 10cc minder als normaal
tussen 21.00-22.00 uur 10 cc minder als normaal

en dan kun je tussen 23.00-24.00 uur nog 50 cc geven
Als die nacht zo'n probleem is voor Lotte.... een beetje spelen met de hoeveelheden en aantal voedingen mag best.
  woensdag 27 december 2006 @ 12:27:54 #107
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44765704
Hier was dat schema vrij vlot maar het is gewoon een indicatie die ik aangaf om aan te geven hoe wij het toen deden. Als ze dus vroeger of later kwam ging ik gewoon de dag uit van de eerste tijd dat ze de fles had en daar dus 3/4 uur verder bij opgeteld.
  woensdag 27 december 2006 @ 18:08:39 #108
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_44769258
Rottdog, zo doe ik het nu ook, maar soms komt de laatste voeding niet lekker uit. En ik ben zelf erg van het ritme/regelmaat en rust. Was eff benieuwd hoe anderen dat doen. Dat verschilt niet veel van hoe ik het nu doe, bevestigend is dat.
En toch lijkt zón schema me ook wel wat.
  woensdag 27 december 2006 @ 18:16:36 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_44769475
ik80, wij hebben op verzoek gedaan en daar zat dan een redelijk schema in eigenlijk, maar idd een tijd lang komt het dan rottig uit helaas. ik heb me er niet druk om gemaakt. Nu is het nog steeds zo dat ezra de ene keer een late fles wil en de andere keer niet en dus de ene keer om half 5 al wakker is en zoals vanmorgen pas om half 7.
stormy waters...
sailin'
pi_44770169
Wij voeden ook wel op verzoek, maar maken Eva ook een keer wakker 's avonds. Als we dat niet doen, slaapt ze door tot 23 uur, en wil ze nog een fles 's nachts. Nou, dan kan dat 'op verzoek' wel even in mijn pet: wij zien haar nog even om 8 uur 's avonds, ze drinkt lekker een flesje, en slaapt 's avonds door. Maar ze was er wel aan toe dus, want ze maakte uit zichzelf al een lange ruk, maar alleen op het verkeerde moment.

We hebben ook wel geprobeerd om strak op tijd te voeden (dat verstonden wij onder rust en regelmaat) maar dat werkt helemaal niet. Eva overstuur omdat wij gingen rekken omdat het 'haar tijd nog niet was', wij in de stress als ze 'te vroeg' huilde. Ik weet niet meer wie het schreef, maar rust en regelmaat is niet; vaste tijden, maar wel: zelfde patronen: luier, voeding, even spelen op schoot, even spelen in de box/wipstoel, als moe, dan naar bed... Werkt voor ons heel fijn
Eva
  woensdag 27 december 2006 @ 19:23:23 #111
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44771551
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:08 schreef ik80 het volgende:
Rottdog, zo doe ik het nu ook, maar soms komt de laatste voeding niet lekker uit. En ik ben zelf erg van het ritme/regelmaat en rust. Was eff benieuwd hoe anderen dat doen. Dat verschilt niet veel van hoe ik het nu doe, bevestigend is dat.
En toch lijkt zón schema me ook wel wat.
En als je nou de dag een beetje doorschuift elke keer een kwartiertje of zo er af haalt, smokkelen dus.
  vrijdag 29 december 2006 @ 12:51:55 #112
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_44822330
Lotte heeft duidelijk een sprong gemaakt, de laatste fles gaat erin rond 23/24 uur, daarna slaapt ze tot ongeveer 6:30. Vervolgens komt ze de rest van de dag ongeveer om de 3 a 4 uur.
Dat gaat al twee dagen redelijk rond dezelfde tijden, hoop deze dus nu een beetje aan te kunnen houden.
Ze zit nog wel op 6 flessen dan, maar ze drinkt niet alle flessen leeg dus kwa hoeveelheid klopt het wel volgens mij.
pi_44822458
Fijn, Ik80
Eva
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 20:43:40 #114
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45417869
Hier een hard persende en van de pijn huilende Lucie. De overstap van flesvoeding no.1 naar no. 2 blijkt dramatisch slecht aan het verlopen. Er worden alleen maar hele harde hompjes stopverfpoep uitgeperst. Olie door de voeding hielp niet, dus sinds vanmiddag krijgt de kleine dame Kindicol druppels en Friso comfort. We moeten nog even afwachten of dat wel helpt.
Moet Lucie nou de rest van haar flesvoedingstijd aan de comfort? Iemand met ervaring en tips?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:24:41 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45419376
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:43 schreef Macka66 het volgende:
Hier een hard persende en van de pijn huilende Lucie. De overstap van flesvoeding no.1 naar no. 2 blijkt dramatisch slecht aan het verlopen. Er worden alleen maar hele harde hompjes stopverfpoep uitgeperst. Olie door de voeding hielp niet, dus sinds vanmiddag krijgt de kleine dame Kindicol druppels en Friso comfort. We moeten nog even afwachten of dat wel helpt.
Moet Lucie nou de rest van haar flesvoedingstijd aan de comfort? Iemand met ervaring en tips?
vraag aan je huisarts macrogolem, is poeder voor te poepen wat geen kwaad kan, de darmen niet beschadigt en wat je dus ook kan verhogen/verminderen zodat je voor haar juiste hoeveelheid hebt.
Hier helpt het opzich erg goed soms wat verhogen dan weer wat minderen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:28:35 #116
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45421819
Macka is het een optie om gelijdelijk over te gaan op 2? Of heb je dat al gedaan?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 22:45:03 #117
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45422432
Evenstar, ik vind het zo lief dat je hier direct een antwoord voor me post terwijl je het nu zo extra moeilijk hebt met de situatie van je eigen lieve elfje
Als Lucie morgen niet wat opgeknapt is zal ik de huisarts zeker vragen wat ze er van vindt om Lucie dat poeder voor te schrijven.

Jelief, hebben we wel gedaan. Maar het was in een paar dagen, misschien is dat toch te snel geweest...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:47:35 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45422531
Macka door te zwijgen en de rest te negeren help ik mezelf ook niet. en arwen ook niet..
als ik tips weet/heb wat misschien anderen zou kunnen helpen help ik graag , juist denk ik omdat je zelf goed weet wat een ellende het allemaal is..
en eerlijk gezegd kan je zo ook wel beetje struisvogelen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:52:13 #119
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45422698
Het lijkt mij een beetje hetzelfde als vast voedsel introduceren. drie dagen proberen en dan weer een stapje verder. Ik dacht eerst flessen maken van 1 en 2 door elkaar maar het lijkt mij toch beter om dan 1 fles per keer te veranderen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_45483556
Als ik de fles geef, wil Kendahl tussendoor geen boertje doen. Ik trek de fles er op de helft uit en leg hem tegen me aan, maar dan gaat hij zo'n stennis schoppen dat er geen boer aan te pas komt. Met als gevolg dat je uiteindelijk verder gaat en hij na de fles een flink mondje teruggeeft terugkwakt.
Wat moet ik hiermee?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:44:12 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_45487043
waarom zou je tussendoor een boertje willen doen PV, is op zich niet nodig hoor
stormy waters...
sailin'
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:48:45 #122
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45487226
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:43 schreef Macka66 het volgende:
Hier een hard persende en van de pijn huilende Lucie. De overstap van flesvoeding no.1 naar no. 2 blijkt dramatisch slecht aan het verlopen. Er worden alleen maar hele harde hompjes stopverfpoep uitgeperst. Olie door de voeding hielp niet, dus sinds vanmiddag krijgt de kleine dame Kindicol druppels en Friso comfort. We moeten nog even afwachten of dat wel helpt.
Moet Lucie nou de rest van haar flesvoedingstijd aan de comfort? Iemand met ervaring en tips?
Anders eens wat meer water toevoegen.
pi_45488021
PV, dat mondje teruggeven doet Eva vaak ook, en ook als ze tussendoor wel een boertje doet. Ik geloof niet dat het één perse wat met het ander te maken heeft. Boertje doet ze omdat lucht dwars zit, spugen doet ze een beetje omdat er net iets te veel in is gegaan...
Eva
pi_45489028
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:07 schreef linda856763 het volgende:
PV, dat mondje teruggeven doet Eva vaak ook, en ook als ze tussendoor wel een boertje doet. Ik geloof niet dat het één perse wat met het ander te maken heeft. Boertje doet ze omdat lucht dwars zit, spugen doet ze een beetje omdat er net iets te veel in is gegaan...
Oh okee. Bedankt, ik ben echt een groentje wat kv betreft.
Kendahl klokt trouwens alles heeeel snel naar binnen, kan dat er iets mee te maken hebben? En bovendien gaat hij daarna nog protesteren ook, als de fles leeg is. Hij is een beetje flesgefixeerd, wanneer hij ziet dat een andere babe een fles krijgt wordt daar met grote ogen naar gestaard.
Ik word zo onzeker van die kv. Geef ik teveel? Geef ik te weinig? Is bv niet beter? Moet ik niet gewoon doorgaan met kolven? Mist hij het borstcontact?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:36:31 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_45489288
lastig pv, want met bv wist je niet hoeveel hij dronk natuurlijk. en alle kindjes zijn verschillend. Liam heeft nooit grotere fless dan 180 cc gedronken, Ezra drinkt er 4 van 240 weg op een dag naast zijn happies. misschien gaat het te snel voor hem, kun je nog een kleinere speen proberen misschien, zodat ie wat verzadigder is. of misschien toch wat meer per fles.
stormy waters...
sailin'
pi_45489398
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:36 schreef Belana het volgende:
lastig pv, want met bv wist je niet hoeveel hij dronk natuurlijk. en alle kindjes zijn verschillend. Liam heeft nooit grotere fless dan 180 cc gedronken, Ezra drinkt er 4 van 240 weg op een dag naast zijn happies. misschien gaat het te snel voor hem, kun je nog een kleinere speen proberen misschien, zodat ie wat verzadigder is. of misschien toch wat meer per fles.
Ik zal eens kijken naar een kleinere speen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 21:39:03 #127
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45489433
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Als ik de fles geef, wil Kendahl tussendoor geen boertje doen. Ik trek de fles er op de helft uit en leg hem tegen me aan, maar dan gaat hij zo'n stennis schoppen dat er geen boer aan te pas komt. Met als gevolg dat je uiteindelijk verder gaat en hij na de fles een flink mondje teruggeeft terugkwakt.
Wat moet ik hiermee?
PV, kan je 'm niet zittend laten boeren?
Waarom moet Kendahl eigenlijk tussendoor boeren?

Dat mondje teruggeven deed Lucie de eerste maanden trouwens ook vaak. Flesdrinkers hebben de neiging om in eerste instantie iets meer te nemen dan ze nodig hebben, is mij ooit verteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 18-01-2007 21:41:25 (spuit elf) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45489556
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:39 schreef Macka66 het volgende:

[..]

PV, kan je 'm niet zittend laten boeren?
Waarom moet Kendahl eigenlijk tussendoor boeren?

Dat mondje teruggeven deed Lucie de eerste maanden trouwens ook vaak. Flesdrinkers hebben de neiging om in eerste instantie iets meer te nemen dan ze nodig hebben, is mij ooit verteld.
Ik deed dat boeren met bv geven ook, ik dacht dat het nodig was tegen het spugen. Dat is mij dan weer ooit verteld
Maar dan maar zonder boeren, ik werd dat gesputter toch al zat.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 21:51:22 #129
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45490004
Gewoon boeren achteraf.
En kv is in sommige opzichten gewoon lastiger dan bv Maar twijfel niet aan je beslissing, je hebt 'm na lang wikken en wegen en proberen genomen, dus dat is goed.
Borstcontact is hier inmiddels een Lucie die tegen mijn borst aan dommelt, en zo soms ook gezellig een flesje krijgt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 21:56:55 #130
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45490233
Lucie is inmiddels weer aan de splutterpoep,na leegpersen/scheppen en Kindicol. Hoera!
We doen een stapje terug en gaan een van de flesjes no.1 (extra care) vervangen door no.2 (extra care) en dan zien hoe het gaat. De Kindicol handhaven we nog even op gematigde basis.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 18 januari 2007 @ 22:01:45 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_45490434
wat ik me nog af vroeg, zit er in opvolgmelk nou weer meer of andere voedingstoffen? als ik op de potten kijk zie ik geen verschil namelijk.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 18 januari 2007 @ 22:05:38 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45490607
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:01 schreef Belana het volgende:
wat ik me nog af vroeg, zit er in opvolgmelk nou weer meer of andere voedingstoffen? als ik op de potten kijk zie ik geen verschil namelijk.
ik weet niet hoe het bij andere kv zit maar bij de neocate is de samenstelling toch wel iets anders, vandaar dat arwen iig de opvolg melk niet krijgt.
het minimale verschil (zal denk ik wel wat zijn) zal misschien voor een leek niets zeggend zijn, maar kan toch best uitmaken denk ik.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45491021
Jammer Macka, dat het zo'n gedoe is met overstappen naar no.2. Succes ermee!

Belaan, ik zou het niet weten. Ik vroeg het me ook al af.

Ik heb ook gewoon een paar lange dagen achter de rug. Misschien heeft Kendahl de storm wel in zich...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45491168
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik weet niet hoe het bij andere kv zit maar bij de neocate is de samenstelling toch wel iets anders, vandaar dat arwen iig de opvolg melk niet krijgt.
het minimale verschil (zal denk ik wel wat zijn) zal misschien voor een leek niets zeggend zijn, maar kan toch best uitmaken denk ik.
Zit wel wat in, Evenstar. Het kan voor ons misschien een klein verschilletje lijken, maar voor zo'n kleintje kan het een wereld van verschil zijn. Niet voor niets moet je natuurlijk langzaam beginnen met nieuw eten..
Arwen en jij krijgen van mij nog een dikke
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 22:18:58 #135
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45491182
Ik heb de pakken Kruidvat extra care 1 en 2 even naast elkaar gehouden. Precies dezelfde voedingstoffen, maar in andere verhouding. 2 levert meer energie dan 1.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 18 januari 2007 @ 22:21:32 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_45491278
ah kijk, das duidelijk dan! ik heb namelijk idd het idee dat Ezra niet meer genoeg uit de nummer 1 haalt, maar ik wilde het laatste blik nog opmaken, weet niet of ik dat nog doe dan.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 22:25:16 #137
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45491424
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:21 schreef Belana het volgende:
ah kijk, das duidelijk dan! ik heb namelijk idd het idee dat Ezra niet meer genoeg uit de nummer 1 haalt, maar ik wilde het laatste blik nog opmaken, weet niet of ik dat nog doe dan.
Ehmmmm... gezien m'n actuele ervaring zou ik je willen aanraden om toch vooral heeeeel geleidelijk over te stappen op no.2. Maak dat blik maar op terwijl je no.2 introduceert met af en toe een flesje vervangen...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45491831
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:25 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ehmmmm... gezien m'n actuele ervaring zou ik je willen aanraden om toch vooral heeeeel geleidelijk over te stappen op no.2. Maak dat blik maar op terwijl je no.2 introduceert met af en toe een flesje vervangen...
Dan komt het waarschijnlijk heel goed uit dat ik kolfmelk afwissel met no.2
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45497866
Is opvolgmelk niet vooral een uitvinding van de marketingbazen van voedingsfabrikanten? Ze mogen geen reclame maken voor nr. 1 melk. En reclame maken is wel hun bedoeling natuulijk. Daarom hebben ze opvolgmelk 'ontwikkeld', zodat ze daar wel reclame voor mogen maken. Soms zie je in een advertentie zelfs drie pakken waarvan nr. 2 en 3 wel zichtbaar zijn, maar nr. 1 (dat mag niet).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:28:04 #140
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45498729
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:01 schreef YPPY het volgende:
Is opvolgmelk niet vooral een uitvinding van de marketingbazen van voedingsfabrikanten? Ze mogen geen reclame maken voor nr. 1 melk. En reclame maken is wel hun bedoeling natuulijk. Daarom hebben ze opvolgmelk 'ontwikkeld', zodat ze daar wel reclame voor mogen maken. Soms zie je in een advertentie zelfs drie pakken waarvan nr. 2 en 3 wel zichtbaar zijn, maar nr. 1 (dat mag niet).
Ik denk dat dat een beetje vergezocht is. Het precieze verschil tussen nr. 1 en nr. 2 weet ik niet maar het zal wel iets met de darmwerking ofzo te maken hebben.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:53:35 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_45499194
bv past zich ook aan in de loop van de tijd, dus het lijkt me dat de samenstelling wel anders is dan toch? Ik ben het iig maar gaan gebruiken sinds gisteravond.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:15:39 #142
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45499643
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:53 schreef Belana het volgende:
bv past zich ook aan in de loop van de tijd, dus het lijkt me dat de samenstelling wel anders is dan toch? Ik ben het iig maar gaan gebruiken sinds gisteravond.
Laat even weten of je verschil merkt in het gedrag van Ezra qua energie. Ik ben wel benieuwd
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:18:28 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_45499687
zal ik doen hoewel ik niet denk dat ik dat zo zal merken
als ze 6 maanden zijn hebben ze wel meer voedingsstoffen nodig om te groeien, dus daarom vroeg ik het me ook af. ach, al zit het maar tussen mijn oren
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:18:00 #144
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45501069
Met zes maanden worden ze zeker ook bijdehanter?...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:28:47 #145
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45501388
Ja, met 6 maanden gaat de knop om en dan heb je ineens een heel ander kind
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45508310
wij verwachten rond 7 maart ons eerste kindje, we willen fv gaan geven
Wanneer moet je dan flesvoeding gaan halen en welke soort?
Wat geven ze in het zkh, of moet je dan eigen meenemen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:05:31 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_45509898
dicht blijven die bussen lang goed, dus kan je best even vantevoren al doen. welke soort... nummer 1 iig. welk merk, dat maakt niet zo veel uit. ik heb altijd similac gebruikt, goedkoop en goed. In het ziekenhuis hoef je niks mee te nemen, dat hebben ze daar
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:36:20 #148
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45510853
Tipje: schaf van tevoren niet te veel flessen aan. Het kan heel goed zijn dat jullie kindje uit flessen van merk A wel goed drinkt en uit flessen van merk B weer niet. Als je dan net een hele zooi flessen van merk B hebt aangeschaft blijf je daarmee zitten. Daar zijn ze dan net weer een beetje te duur voor.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 18:56:16 #149
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45512938
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:01 schreef YPPY het volgende:
Is opvolgmelk niet vooral een uitvinding van de marketingbazen van voedingsfabrikanten? Ze mogen geen reclame maken voor nr. 1 melk. En reclame maken is wel hun bedoeling natuulijk. Daarom hebben ze opvolgmelk 'ontwikkeld', zodat ze daar wel reclame voor mogen maken. Soms zie je in een advertentie zelfs drie pakken waarvan nr. 2 en 3 wel zichtbaar zijn, maar nr. 1 (dat mag niet).
Ik ben wel blij dat er opvolgmelk is uitgevonden.

Lucie is nu a la Rapley kennis aan het maken met groente en fruit. Daar haalt ze nu echt niet genoeg voedingsstoffen uit om met koemelkproducten te kunnen combineren tot een adequate voeding.
Koemelk bevat (itt tot bv en opvolgmelk) te weinig ijzer voor babies en kan voor het eerste jaar bovendien nog allergieverschijnselen geven.
Als het met de bv bij mij goed was gelopen had Lucie nog steeds bv gehad naast het geRapley. Nu krijgt ze nog steeds kv naast het geRapley.

Bv past zich aan op wat het kind nodig heeft. Met kv moet je dat zelf in de gaten houden. Nu groei, verandering in spijsvertering, slaapgedrag etc. meer energie van Lucie vraagt is het dus tijd voor een aangepaste voeding. Opvolgmelk.

En ja, er wordt veel reclame gemaakt. Maar de WHO restricties die er voor zorgen dat bv gepromoot wordt boven kv no.1 zorgen er niet alleen voor dat er voor 2 en 3 wel erg veel reclame is, maar ook dat ik voor informatie over kv moet bellen met een kv fabrikant en zo niet bepaald onbevooroordeelde informatie krijg. Voor bv wordt ook veel reclame gemaakt, ideële reclame.

Voor wie het interesseert:
discussiedraadje KV of bijvoeden op het Bijvoedingsforum, ook over koemelk vs opvolgmelk.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:35:51 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_45527362
wij merken hier nog weinig verschil Ezra is sinds gisteravond om de 4 uur gekomen voor een fles...
Ik denk erover om eens iets van forte te proberen, want ik kan het eten momenteel niet aanslepen bij hem
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:03:07 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45527539
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 09:35 schreef Belana het volgende:
wij merken hier nog weinig verschil Ezra is sinds gisteravond om de 4 uur gekomen voor een fles...
Ik denk erover om eens iets van forte te proberen, want ik kan het eten momenteel niet aanslepen bij hem
wat krijgt ezra op een dag te eten als ik mag vragen?
Je zou sowieso de ochtend fles en avond fles met rijstebloem kunnen doen, of er als je de tijd er voor hebt een papje van maken.
tussendoor mag je ook water ( met klein beetje diksap geven oid sterk aangelengd) geven.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:06:35 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_45527579
dat krijgt ie al evenstar en dan fruit (net wat ik in huis heb, peer of banaan of appel) en 's avonds een potje groente met rijst oid (6 maanden potje) en tussendoor nog een rijstwafel
daarom weet ik het ff niet meer zeg maar
ik wacht het nog ff af hoor, misschien is het weer een faaaaaaaase
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:10:58 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45527612
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:06 schreef Belana het volgende:
dat krijgt ie al evenstar en dan fruit (net wat ik in huis heb, peer of banaan of appel) en 's avonds een potje groente met rijst oid (6 maanden potje) en tussendoor nog een rijstwafel
daarom weet ik het ff niet meer zeg maar
ik wacht het nog ff af hoor, misschien is het weer een faaaaaaaase
uhrm, dan misschien maar eens forte proberen ja
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:31:06 #154
24188 Belana
kloon van belana
pi_45527846
bij het cb werd al duidelijk dat hij nu echt meer voeding nodig heeft om te groeien, hij had een beetje een dipje in de groei namelijk. nou ja, daar weet jij alles van natuurlijk. maar punt is dat ze eigenlijk ook nog maar weer weinig dingen mogen natuurlijk.
stormy waters...
sailin'
pi_45528769
Of Knorretje vragen. Jayden was toch ook een echte veelvraat?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:05:04 #156
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45530920
Kendahl kan af en toe ook eten alsof zijn leven ervan afhangt ... is natuurlijk ook wel zo Maar het is wat dat betreft bijna een hond, die blijven ook vreten tot ze geen pap meer kunnen zeggen.
Kendahl krijgt op deze manier 1 á 2 keer per dag een rijstebloemfles, tussendoor wat roosvicee, rijstwafeltje en fruithap en melk natuurlijk. We zijn nog groenten aan het zoeken die hij wél lust, maar ik denk dat Forte nog niet zo nodig is voor hem. Kijken wat het cb maandag zegt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45624075
Ik heb hier in huis ook zo'n kleine vreeterd.
Mika krijgt om 8 uur de eerste fles 200 cc,
dan om 12 uur een appel, peer, banaan of iets anders in de fruitrichting.
Dan een half uur later weer een fles 200cc,
om half 3 krijgt ie een hele liga met daarna 35 cc yoghurt met diksap.
Dan om 5 uur een groot bord vol (ongeveer een potje van 6 maand),
dan een half uur later weer 200 cc.
Dan krijgt ie om 8 uur de laatste fles met 200 cc en 4 schepjes rijstebloem.

Gisteren kwamen we zo uit dat ie maar 3 flessen had gehad. Dus denk dat ie in de overgang van 4 naar 3 flessen komt nu.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 12:22:17 #158
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45626103
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl kan af en toe ook eten alsof zijn leven ervan afhangt ... is natuurlijk ook wel zo Maar het is wat dat betreft bijna een hond, die blijven ook vreten tot ze geen pap meer kunnen zeggen.
Kendahl krijgt op deze manier 1 á 2 keer per dag een rijstebloemfles, tussendoor wat roosvicee, rijstwafeltje en fruithap en melk natuurlijk. We zijn nog groenten aan het zoeken die hij wél lust, maar ik denk dat Forte nog niet zo nodig is voor hem. Kijken wat het cb maandag zegt.
En, wat zeiden ze?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_46088093
Ff een vraagje...

Ik hou sinds 15 januari bij wat Jenna drinkt per dag.
Nu drinkt ze al 2 weken dik 700 cc per dag. En dronk ze zondag en maandag maar zo'n 550 cc per dag. Gisteren ineens weer 700 cc en vandaag is helemaal raar. Om 14.30 uur dronk ze 165 cc toen wilde ze drinken om 17:45 maar dronk ze maar 45 cc en heb heb om 20.00 uur een fles gemaakt, maar die wilde ze niet. Ze ligt nu nog te slapen en zal haar zo wakker maken. Tot nu toe heeft ze vandaag 545 cc op. Op zich zaten we echt in een schema maar nu is het allemaal helemaal anders. Kunnen fleskinderen ook regeldagen hebben of komt het door haar verkoudheid?

En dan denk je dat je met je 2e alles wel weet..... *zucht*
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:06:20 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_46095230
stiekemurd, ik snap helemaal wat je bedoeld hoor, ik zat net zo
Ik denk dat een hoop met de verkoudheid te maken heeft (pas wel op voor kreungeluiden bij die verkoudheid in combinatie met niet drinken, want dat kan duiden op het RS virus)
Verder heb ik inmiddels de ervaring dat ze het zelf wel uitzoeken. Ezra heeft in het begin veel gegeten, toen een periode slecht, daarna weer heel goed, toen weer eens minder. Hij groeit evengoed hoor. Inmiddels maak ik me ook niet zo'n zorgen meer, maar als ze nog zo klein zijn doe je dat wel. Ik denk dat jenna het prima doet hoor
stormy waters...
sailin'
pi_46096547
Eva heeft ook ff zo'n eetdip gehad (in combinatie met spugen) Vreselijk vervelend, omdat je dat kindje toch niet kunt vragen wat er dan is. Vind ze het niet lekker, is ze een beetje ziekjes. Maar nu eet ze weer als vanouds, en denken we ook dat het een sprongetje geweest kan zijn. Die hebben 'flessenkindjes' ook
Eva
pi_46097772
Aha, nou dan maak ik me verder geen zorgen. Overigens heeft ze om 22.30 uur een fles leeggelurkt van 165 cc (totaal gisteren 710 cc) en sliep door tot een uur of half 6. Toen heb ik d'r bij me in bed genomen en had haar eerste fles om 8 uur. Alleen was dat maar 100 cc. Ik voed eigenlijk ook een beetje op verzoek, vandaar dat ik per dag bij houd wat ze drinkt.
pi_46105000
Wat is nu het echt het minimum van het minimum wat ze binnen moeten krijgen?
Het si nu 14:00 uur en heeft sinds 8 uur pas 230 cc op
ik maak me niet druk, ik maak me niet druk, ik maak me niet druk
pi_46105881
Een halve liter zei PV laatst. Maar ja, als ze eens een dagje erg weinig eet, dan is dat geen ramp toch. Plasluiertjes in de gaten houden. Gouden tip van de huisarts was hier trouwens, toen ze veel spuugde en weinig at: even wat minder poeder bij het water (2/3 van de normale hoeveelheid). Dan krijgt ze iig genoeg vocht binnen, en zo kon haar maag wat tot rust komen. Misschien een idee...
Eva
pi_46106084
Ja daar heb ik ook aan zitten denken, en ook dat ik maar weer de kleine flesje uit de la trommel en haar gewoon wat meer kleinere beetjes laat drinken. Desnoods om de 2,5 a 3 uur. Ze poept trouwens ook veel meer ineens. Eerst was het 1 poepluier per dag. Gisteren had ik er 5 en vandaag al weer 2..... En laat heel veel scheten. Maar ze huilt niet echt van krampjes en ook niet overstrekken o.i.d. Lastig allemaal....
pi_46109339
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:22 schreef Macka66 het volgende:

[..]

En, wat zeiden ze?
vergeten te vragen....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46110115
Volgensmij is de minimale hoeveelheid vocht 50 ml per kilo lichaamsgewicht. Maar ik weet niet tot hoeveel kilo (bovengrens) die formule geldt.
pi_46110342
Ze heeft om 14.45 uur een flesje van 135 cc leeggedronken....
Zal wel goedkomen.....
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:03:36 #169
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_46113395
CB heeft mij verteld dat Lotte tussen de 750 cc en 1 liter mag drinken, 750 minimaal (maar dat lukt Lotte ook niet altijd)
Poepluiers wisselen per dag, maar meestal meer dan 1 (en idd ook soms veel scheetejs laten)
Ach zolang ze goed groeien gaat het goed, en als ze honger heeft dan laat ze het wel merken hoor!
pi_46117507
ik ben bezig de flessen en spenen uit te koken, maar er blijft een laag kalk achter in de flessen en spenen....niet echt hygienisch dus
Ik heb eerst de flessen 10 min gekookt en de spenen 3 min
Later nog een keer geprobeerd, nu de flessen 3 min en de spenen 1 min

Wat doe ik verkeerd?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_46117972
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik ben bezig de flessen en spenen uit te koken, maar er blijft een laag kalk achter in de flessen en spenen....niet echt hygienisch dus
Ik heb eerst de flessen 10 min gekookt en de spenen 3 min
Later nog een keer geprobeerd, nu de flessen 3 min en de spenen 1 min

Wat doe ik verkeerd?
Voor het hygiënische maakt het trouwens niets uit hoor maar azijn wil wel helpen om de flessen weer helder te krijgen.
pi_46117980
ja das heel vervelend karin, maar ik geloof dat dat altijd is.
wat helpt is een scheutje azijn (wel eerst de spenen eruit halen!!) dan gaan ze weer mooi glimmen.

je doet niks verkeerd hoor!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:16:10 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_46117995
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef Stiekemurd het volgende:
Ze heeft om 14.45 uur een flesje van 135 cc leeggedronken....
Zal wel goedkomen.....
tuurlijk
stormy waters...
sailin'
pi_46118419
maar komt er dan geen azijnsmaak in de flessen???
Ik lees ook al dat ik ze daarna weer moet afspoelen om die smaak te verdrijven, maar is het dan nog wel steriel?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_46118832


als je het vastpakt is het al niet meer steriel.
helemaal bacterievrij zullen de flessen nooit worden, als je ze uit laat lekken, afdroogt oid na het uitkoken, zijn ze ook niet meer steriel.

Dus je kan ze gerust afspoelen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 17:33:32 #176
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46778536
Wij hebben een starterspakket Aventflessen gekocht mét magnetronsterilisator. Echt superfijn spul en die sterilisator is superhandig en scheelt een hoop tijd. Milo drinkt er prima uit en geeft nooit een mondje terug en boert eigenlijk ook nooit. Dat kan door de Aventflesjes komen óf omdat wij hem zo goed opvoeden

Ik zie nu pas dat ik reageer op een hele oude post van Karin van afgelopen december
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_46798917
Wat is een goed aantal flessen om in huis te hebben ?
pi_46799572
stuk of 6 moet volstaan kp. voor een tweeling. of misschien zelfs eerst maar eens 4 doen, je kunt altijd nog bijkopen. als je nog over mocht willen stappen op een andere vorm/merk flessen, heb je in elk geval niet al teveel geld erin gestoken.
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:37:10 #179
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46799648
hmmm misschien apparte vraag:

Maar hoelang kun je spenen blijven bewaren?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:59:45 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46800166
volgens mij als ze uitgekookt zijn tot altijd ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46800262
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:59 schreef _evenstar_ het volgende:
volgens mij als ze uitgekookt zijn tot altijd ?
Nee op een gegeven moment worden ze helemaal poreus (Of hoe schrijf je dat)
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:16:47 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46800609
hmm, dacht dat dat alleen kwam door de zuren van speeksel
Maar misschien kun je hem fixxeren met een of ander spul, ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:58:22 #183
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46801804
ik heb namelijk nog zo giga veel spenen liggen... maar als ze het niet redden kan ik ze beter optijd weggooien... of zie ik dat verkeerd
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46802745
ik zou ze denk ik toch maar weggooien bar (als je dat tenminste over je hart kunt verkrijgen), en tzt nieuwe kopen.
pi_46805270
Mij werd geadviseerd voor Jenna de spenen nieuw te kopen. Flesjes kun je wel gewoon gebruiken.
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:44:50 #186
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46814195
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:27 schreef bixister het volgende:
ik zou ze denk ik toch maar weggooien bar (als je dat tenminste over je hart kunt verkrijgen), en tzt nieuwe kopen.
Thijs was in het begin een "moeilijke"flesdrinker, heb zoveel spenen aangeschaft, veel spenen uit de dozen gehad...
Dus kan er wel een aantal over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen...

Flessen maar idd gewoon bewaren... bewaardoosjes ook nooit verkeerd....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:18:36 #187
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47238451
ik kwam info tegen over flesvoeding geven. Ik heb het even snel doorgelezen maarzo ver ik kon zien was het aardig compleet.
flesvoeding geven
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:33:07 #188
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47259363
Ok, het gaat er nu echt van komen. Anna heeft nog genoeg bv in de vriezer voor 1 of 2 weken schat ik. Dan is het echt gedaan. Ze krijgt dan 1 flesje kv per dag. Voor het slapen, als mijn productie het laagste is. Iemand een tip wat we het beste kunnen nemen? Ik heb afgelopen weekend de pakken voeding van nichtje bestudeerd, maar het is nog best lastig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:41:33 #189
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47259658
Volgens mij is het advies om te beginnen met hypoallergeen, via de link hier boven zag ik dit
overstappen op fv bijna onderaan de pagina in het stukje over borstvoeding en allergie
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47259725
spannend yppy. en je bedoelt welk merk? volgens mij ontloopt het elkaar allemaal niet zo, wij hebben uit gemak gekozen voor een vrij gangbaar merk: nutrilon, en dat lustten ze allebei meteen. maar misschien zijn er wel andere merken die nog wat meer de smaak of samenstelling van bv benaderen?
[edit]oh ik lees nu pas jeliefs post. die is net iets informatiever denk ik. [/edit]
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:44:33 #191
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47259764
Of ik lees wat beter, datstukje is echtgericht op het voorkomen van allergie. Als Anna nergens last van heeft zou een gewoneook wel kunnen denkik. maaruh, ik weet uit eigenervaring weer niks van flesvoeding
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47260676
Even een probleempje!

Damian krijgt flesvoeding, nutrilon standaard.
Mijn vriend heeft vroeger koemelkallergie gehad en pas na de geboorte toen wij al met die voeding begonnen waren kregen wij te horen dat het beter geweest zou zijn als we met hypo-allergeen begonnen waren.
Vorige week was hier een vrouw van het consultatiebureau en die zei dat als ik het vermoeden had dat hij er last van zou hebben en niet goed reageert op de melk ik alsnog moet overstappen naar hypo-allergeen.
Nou dat vermoeden is er. Hij heeft echt enorm veel krampjes en gilt de boel bij elkaar. Uren per dag schreeuwen en je ziet gewoon dat hij enorm veel pijn heeft. Als je hem oppakt is hij zo stijf als een plak, helemaal overstrekken en trappelt wild met zijn beentjes en slaat druk met zijn armen. En dat gaat echt uren lang zo door, hij is gewoon niet stil te krijgen dan. (ook enorm droge huid, veel spugen, tranende ogen, verkouden, af en toe moeilijk ademen.)
Nou nu sinds vandaag dus over op hypo-allergene voeding van nutrilon.
Maar ik zit net op het pak te lezen en het is niet geschikt voor baby's met koemelkallergie. (als ze het al hebben dus) Dus stel dat hij dat heeft dan zou die voeding nog niks uitmaken?
Je zou denken dat die vrouw van het consultatiebureau het wel weet, maar ik ga nu toch een beetje twijfelen.
pi_47260704
@Yppy: Nestle heeft alleen nog hypoallergene voeding in hun assortiment (NAN) omdat dat volgens hen voor elk kind het beste is, dus HA kun je sowieso wel overwegen.

/edit
@Appelsap: HA werkt preventief, als het kind nog geen voeding op koemelkbasis heeft gehad. Heeft hij dat al wel gekregen dan kun je het beste een sterker bewerkte variant nemen zoals Pepti of Friso HA intensief.

[ Bericht 17% gewijzigd door poemojn op 14-03-2007 12:19:14 ]
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:12:22 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47260732
hypoallergeen staat dicht in de buurt van de fijnheid van vlokjes.. en dus mijn advies is dan wel eerst de hypoallergene te doen en zo langzaam vermengen met anderen en opbouwen naar gewoon.
Om zo min mogelijk risico te voorkomen.
Gezien anna nooit gereageerd heeft op jou BV in die zin als allergisch oid. je geen dieet volgt zou het niet logisch zijn dat ze nu wel zou reageren, maar het is een net wat veiligere overstap
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:17:42 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47260867
appelsapje ik zou een doorverwijzing vragen naar een kinderarts! klinkt mij deels iets te herkenbaar.
En my piece of cake en ervaring is dat een Cb niets weet over allergie-en..

Nestle nan of andere hypoallergene voeding is simpel weg al te laat als idd het kind kma heeft.
je zou eens op allergieplein kunnen kijken of er iemand bijv. wat blikken nutramigen 1 overheeft en je tegen verzendkosten wil versturen of een kleine vergoeding. als je meer wilt weten/vragen hebt PM me maar
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47260935
appelsap in hypoallergeen zijn de melkbestanddelen al deels voorverteerd. De darmen hoeven dus minder te werken en de reactie word dan vaak al minder. Gaan de klachten niet weg dan is overleg met een arts noodzakelijk zodat er gekeken kan worden naar andere voeding dat nog kleinere deeltjes bevat.
Ik zelf heb zeer slechte ervaringen mt nutrilon hypoallergeen en pepti, De NAN de poemojn zegt is veel beter om te kijken hoe of wat.
Heb je vragen over koemelkallegie enzo dan kan je altijd een pm sturen naar me.
Succes en dikke voor jou en de kleine
pi_47261033
Dankje allemaal!

Maar het zou dus met hypoallergeen wel minder moeten worden? Of is dat ook niet altijd?
En pepti of iets in die richting, mag je daar zelf 'zomaar' mee beginnen om te kijken of het wat doet?
pi_47261712
hyppoallergeen ka tijdelijk voor minder klachten zorgen, maar als er koemelkallergie is dan komen de klachten terug. Pepti staat heel slecht bekend en is niet aan te raden ook al is "vrij" verkrijgbaar. Als er nar hypoallergeen nog klachten zijn is de volgende stap naar de arts nt dan word nutramigen aangeraden en alleen een arts mag die voorschrijven.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:44:38 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47261748
appelsap het kan zijn dat die er beter op reageert, maar mijn advies is toch echt neem contact op met de huisarts leg uit wat je hier net zei.. vraag eens wat hij/zij zegt.
bij mijn weten als hij allergisch is verdraagt hij de standaard hypoallergene voeding ook niet
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47262978
Ik blijf nu even op de hypoallergene voeding.
Morgen is er van het consultatiebureau hier een inloopspreekuur daar ga ik even langs, kijken wat er gezegd wordt. Als ik het niks vind ga ik langs de huisarts.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:43:53 #201
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47328862
Vanochtend bij het cb geweest en het daar ook gevraagd. Ze zei wel dat in principe hypoallergeen geadviseerd wordt, maar omdat we in de familie geen voedselallergieen hebben, was dat niet nodig dacht ze. Alle merken waren even goed volgens haar. Voordeel van Friso was dat het goedkoper is, voordeel van Nutricia is dat je het eventueel met meerdere soorten kunt mengen. Ik heb daarna een tijd voor de schappen gestaan in de supermarkt en denk dat alleen iets van krampjes ervoor kunnen zorgen dat we het moeten mengen/overstappen. Als Anna meer honger heeft, hebben we altijd de bv nog natuurlijk. Bij Friso zitten er twee zakken in een bus, dat is weer een voordeel. Het gaat om maximaal 1 voeding per dag, dus het zal niet snel op gaan. Bij Nutricia heb je weer kant-en-klare voeding. Ook makkelijk en vers. Het is een hele wetenschap.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47329201
bij nutricia zitten toch ook 2 zakken in een pak? waarom zou je 't trouwens willen mengen met andere soorten?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:58:07 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47329305
Dat heb ik niet gezien dan. Zou best kunnen. Ze had het erover dat het wel eens gemengd wordt, ik heb dat hier ook wel eens gelezen, maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Waarschijnlijk kan standaard ook gewoon. Haar uiteindelijke advies was dan ook friso (prijstechnisch gezien). Toch twijfel ik nog een beetje of het niet hypoallergeen gaat worden. De prijs maakt niet uit en het kan misschien een beetje verschil maken. Nog maar even nadenken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47335568
Kruidvat eigen merk bestaat ook nog, beetje dezelfde receptuur als Nutricia (rechtszaak over geweest) maar goedkoper, ik dacht ook goedkoper dan Friso.
En er is biologische flesvoeding te koop bij de reformzaken die ook biobim leveren voor pap.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:56:10 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47335699
biobim is wel duur bijna 3 euro t.o.v. 1 euro van de nutricia .
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:12:48 #206
103793 kozakken
Living the life
pi_47336329
Hier gebruiken we naar tevredenheid friso. Geen problemen mee. maar goed, elke kindje en elke achtergrond is weer anders.

Succes Appelsap! Naar he
  vrijdag 16 maart 2007 @ 15:16:29 #207
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47338518
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 10:55 schreef bixister het volgende:
bij nutricia zitten toch ook 2 zakken in een pak? waarom zou je 't trouwens willen mengen met andere soorten?
in de nieuwe verpakkingen zitten geen losse zakken meer. Gewoon alle poeder in die ene bus.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:36:12 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_47345302
Ik heb altijd Similac gebruikt, de goedkoopste van allemaal en even goed
stormy waters...
sailin'
pi_47469271
Goedenmiddag allemaal,

Als ik even binnen mag vallen met een vraagje.

Vanmorgen was ik met Chaya bij het CB. Ze is nu bijna 6 maanden en krijgt HA voeding van Nutricia omdat we met Nikita tot haar 2e jaar aan het klooien zijn geweest met chronische verkoudheid en pufjes waarvan onze kraamhulp achteraf zegt dat dat best eens veroorzaakt zou kunnen zijn door een koemelk allergie. (Papa heeft die ook)

Nu zei de CB arts net tegen me dat omdat Chaya geen uitslag e.d. heeft gehad het afgelopen half jaar ik het met 6 maanden mag gaan proberen met gewone opvolg melk. Ik heb hier zelf niet echt een goed gevoel over maar wil toch graag even de mening van andere horen.

Wat vinden jullie? HA blijven geven of toch gewone opvolgmelk proberen?

Groetjes Miranda
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:25:47 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_47469713
ik heb er geen verstand van nanook, ik zou het ook even met je huisarts overleggen denk ik.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:42:45 #211
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47470286
[allergiemaffia in aantocht ]
het is verstandig sowieso overleggen met een huisarts zij hebben vaak ook net wat meer kennis over allergie dan het CB, wat hij er van vond zoals belana ook aangaf.
Ik persoonlijk zou eerst eens kijken hoe de bijvoeding introductie gaat, en als dat goed gaat dan pas met gewone KV provoceren. succes ermee en volg je gevoel. Jij weet wta beste is voor jou meid
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:44:13 #212
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47470331
We hebben nu nutricia, de gewone variant. Zaterdag heeft ze die voor het eerst gehad, zondagmiddag kreeg ze veel krampjes. Zondagavond weer bv en gisterenavond weer de kv. Nu maar hopen dat ze niet vanmiddag weer krampjes krijgt. Het kan eventueel ook de banaan zijn die ze gegeten heeft. Nu ben ik blij dat Anna's voedingspatroon redelijk 'saai' is, kunnen er niet veel oorzaken zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:47:57 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47470465
zielig die krampjes .. misschien anders even proberen de kv te introduceren zonder er iets bij te geven waar ze geen krampjes van krijgt ? dan heb je duidelijker beeld.
De lkrampjes kunnen heel goed komen dat het lichaampje van anna even moet wennen aan andere smaak etc. dan de mama melk
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:53:30 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47470647
Eigenlijk weet ik vrijwel zeker dat het de kv, aangezien ze al een paar weken banaan eet. Verder heeft ze alleen rijstwafels op en dat gaat al een hele tijd goed. Vanmiddag is meer de ultieme test zeg maar. Donderdag moet J. toch al naar het cb, kan hij meteen daar tips vragen. We kunnen het eventueel gaan verdunnen, zodat ze langzamer kan wennen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:10:30 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47471180
Of misschien lactatiekundige?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:14:24 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47471309
Ik heb contact met de lactatiekundige van/via het CB, dus daar komen we vanzelf terecht als ze het daar niet weten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 14:17:00 #217
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47471382
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef YPPY het volgende:
Eigenlijk weet ik vrijwel zeker dat het de kv, aangezien ze al een paar weken banaan eet. Verder heeft ze alleen rijstwafels op en dat gaat al een hele tijd goed. Vanmiddag is meer de ultieme test zeg maar. Donderdag moet J. toch al naar het cb, kan hij meteen daar tips vragen. We kunnen het eventueel gaan verdunnen, zodat ze langzamer kan wennen.
Lucie raakt verstopt van 'normale' kv. De variant tegen spugen en krampjes (Omneo, Kruidvat Extra Care) verdraagt ze prima. Ook bananen verwerkt ze goed. Friso verdraagt ze weer minder. (Similac hebben we nog nooit geprobeerd) Een schepje poeder minder per flesje hielp haar ook heel goed in de tijd dat ze van kv no.1 naar kv no. 2 overging.
De dame gedijt nu al een paar maanden probleemloos op Kruidvat Extra Care no. 2 met zes schepjes poeder per volle fles. Ik hoop dat jullie voor Anna ook een werkbare variant vinden.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_47471397
De huisarts...stom nooit aan gedacht! moet er maandag toch heen omdat onze oudste steeds maar hè, en wat zeg je roept dus dan kan hij het mooi meteen vragen.

YPPY, Vervelend dat Anna krampjes lijkt te krijgen van de flesvoeding maar het kan inderdaad zijn dat haar lijfje nog even moet wennen aan de KV. Is het een optie om BV en KV voorlopig nog even te mengen zodat ze langzaam aan kan wennen?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_47473275
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:17 schreef Nanook24 het volgende:

Is het een optie om BV en KV voorlopig nog even te mengen zodat ze langzaam aan kan wennen?
Ze krijgt nu al slechts 1x per dag een flesje KV, en dat om de dag, juist om langzaam te introduceren.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:09:52 #220
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47473415
Ze bedoelt denk ik dat je 50% bv en 50% kv in een flesje doet, zodat het verdund is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47473446
Wist ik.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:11:44 #222
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47473514
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47473687
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:09 schreef YPPY het volgende:
Ze bedoelt denk ik dat je 50% bv en 50% kv in een flesje doet, zodat het verdund is.
En dan de verhouding langzaam opvoeren zodat ze niet in een keer over hoeft inderdaad. En als de krampjes blijven dan misschien toch over op andere melk???
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:00:23 #224
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47580265
Gisteren was Jarno op het CB en heeft het besproken. We kregen het advies om toch maar meteen over te stappen op andere voeding, tegen krampjes e.d. Dat kon meteen, omdat Anna nog maar een paar voedingen van dat andere op heeft. Ze heeft dat gisteravond op. De vorige keren kwamen de problemen pas de volgende middag, dus nu is het een kwestie van afwachten. Ze is nu ziekjes, dus als het niet goed gaat, weten we niet of het van de nieuwe voeding komt. Ze krijgt nu sowieso een paar dagen alleen bv, om tot rust te komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:27:11 #225
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47581287
Lijkt me een zeer goede aanpak
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49639595
Ik heb even een vraagje over flessenwarmers:
Ik wil de philips 215/86 kopen,maar passen daar de difrax flessen met zo'n s-bocht ook in?Of kan ik dan beter die van avent kopen,want die lijken wel breder?Het moet wel eentje zijn,die in de auto kan.
Heeft iemand hier ervaring mee?Laat even weten aub

Groetjes,Minoes
pi_49678543
Minoes, Ik gebruik zelf niet de S-flessen van Difrax maar Prenatal heeft een eigen merk flessenwarmer die ook vrij breed is en die in de auto kan. Misschien is dat een oplossing voor je?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_49698927
Weet je ook een merk en een prijs?Ik zal iig even kijken hiernaar,bedankt.

Groetjes,Minoes
pi_49699250
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:10 schreef minoes_ het volgende:
Ik heb even een vraagje over flessenwarmers:
Ik wil de philips 215/86 kopen,maar passen daar de difrax flessen met zo'n s-bocht ook in?Of kan ik dan beter die van avent kopen,want die lijken wel breder?Het moet wel eentje zijn,die in de auto kan.
Heeft iemand hier ervaring mee?Laat even weten aub

Groetjes,Minoes
Ik kan je met zekerheid vertellen dat de difrax flessen in een avent flessenwarmer past.
Alleen kan ik je niet verder ermee helpen of hij in de auto kan.
Maar misschien is dat wel op te zoeken. (Al kon ik zo snel op internet niets vinden)
Succes verder!
pi_49699279
Het merk is gewoon Prenatal en bij hun op de site vond ik dat hij 23 Euro kost. (Ik had hem 2e hands voor een tientje op Marktplaats )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_49699396
klikkerdeklik

Dat is hem dus. scheelt weer zoeken
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_49926902
wie had er hier ook weer ervaring met moeilijk uit de fles drinkende kindjes, en had toen baat bij een bijzonder soort speen? ik kan 't zo gauw niet vinden, dus vraag ik het even zowel hier als in het borstvoedingstopic. een collega van me heeft een fervent flesweigeraarster en heeft al van alles geprobeerd. maar nog niet een andere speen. ik dacht hier ooit eens tips op dat gebied langs te hebben zien komen. alle tips zijn dus welkom.
pi_50087330
quote:
This machine stores both Milk Powder and Water separately. It will mix them instantly and accurately for various amounts of feed (from 2 to 12 ounces) directly into an awaiting milk bottle. Before hand, it will boil the water to ensure it is fit for consumption. Then "Express Cool" the hot boiled water and "Keeps Warm" at your desired temperature suitable for multiple feedings later. It will also "Dispense only Water" if that is what you want. Morever, it steam sterilizes milk bottles & breast pumps in a totally separate compartment, without you having to add water each time.
babywell

pi_50087834
Even een tipje,

Als je van BV over gaat op FV en je kindje gaat naar het KDV is het wel handig om te weten welke voeding ze daar gebruiken. Op mijn KDV gebruiken ze namelijk alleen nutricia en friso. Ik heb dus gekozen voor friso toen het kolven niet wilde lukken.
Myrddin krijgt nu (met 9,5 maand) nog steeds iedere ochtend en avond BV en overdag aangevuld friso.
mama van Myrddin
pi_50091698
Goede tip Misticle. Wij zijn bewust met Kruidvat-voeding begonnen (heel veel goedkoper) maar Eva lust ook niet anders meer. We hebben wel eens geprobeerd of ze op het kinderdagverblijf gewoon hun eigen voeding dronk, maar . We geven dus nu altijd poeder mee.
Eva en Maria
  maandag 4 juni 2007 @ 15:52:00 #236
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50093646
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:12 schreef owlet het volgende:
[afbeelding]
[..]

babywell

geweldig voor kinderdagverblijven denk ik zo.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50094366
Ook handig voor in Ikea, naast de pak-een-twee-kopje-koffie en de tap-een-tweede-beker-cola automaten
  maandag 4 juni 2007 @ 17:39:35 #238
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50097459
mmm,ik denk dat ik dan gewoon voor meegebrachte poeder en water zou gaan. Maargoed het idee is wel aardig voor de grootverbruik zeg maar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50103356
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:43 schreef Linda__ het volgende:
Goede tip Misticle. Wij zijn bewust met Kruidvat-voeding begonnen (heel veel goedkoper) maar Eva lust ook niet anders meer. We hebben wel eens geprobeerd of ze op het kinderdagverblijf gewoon hun eigen voeding dronk, maar . We geven dus nu altijd poeder mee.
Hi Linda,

Ja, ik was eerst dus van plan om alleen maar BV mee te geven, maar ja dat werkte dus niet. Ik had bij de aanmelding wel een lijst gekregen, wat voor voeding ze op het KDV geven. Ben ik best wel blij om, want mijn keus was eigenlijk ook al op de voeding van het Kruidvat gevallen.
En ja dat zou zonde zijn, want de voeding zit in de prijs van het KDV.
mama van Myrddin
  maandag 4 juni 2007 @ 20:56:23 #240
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50105033
Ik ga hier toch maar es mee lezen. Ons meneertje krijgt Friso 2. Eerst de dikko-variant (zo noemden we dat omdat ie altijd honger had) en vandaag heb ik voor het eerst de normale gekocht. Hij laat nl. standaard minimaal 30ml per fles staan sinds een weekje ofzo.

Wij zijn trouwens begonnen met Friso omdat we daar pakken van hadden gekregen toen ik nog zwanger was, dat is ook eigenlijk de enige reden geweest om daar voor te kiezen

Oja, bij ons op het KDV moet ik zelf voeding mee geven. Hij krijgt daar alleen 's ochtends een vers fruithapje van.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_50106991
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:16 schreef Misticle_lightning het volgende:

[..]

Hi Linda,

Ja, ik was eerst dus van plan om alleen maar BV mee te geven, maar ja dat werkte dus niet. Ik had bij de aanmelding wel een lijst gekregen, wat voor voeding ze op het KDV geven. Ben ik best wel blij om, want mijn keus was eigenlijk ook al op de voeding van het Kruidvat gevallen.
En ja dat zou zonde zijn, want de voeding zit in de prijs van het KDV.
Bij ons kan het nog steeds uit om Kruidvat voeding te geven, want ze gaat maar één dag naar het KDV. 't Is trouwens natuurlijk niet alleen de prijs die telt ik wil niet beknibbelen op mijn kind
Wij hoeven geen fruithapje en brood mee te geven, maar fruit geef ik toch mee, ik wil liever niet dat Eva Olvarit krijgt als het niet hoeft. Ik maak zelf de hapjes. Groentehap moet ik hoe dan ook meegeven.
Eva en Maria
  maandag 4 juni 2007 @ 22:45:33 #242
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50110087
Jeetje... bij ons doen ze liever geen groentehap want dan komt het niet zo uit met de tijd enzo...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_50111013
bij ons 1e kdv moesten we ook alles zelf meegeven, belegd brood, fruit, melkpoeder. bij het huidige kdv gaven we uiteraard de gekolfde melk mee toen dat nog aan de orde was maar verder regelen ze alles zelf (incl vers fruit). heerlijk, wat een verschil in voorbereidingstijd! maar groentehapjes zaten niet in het schema hoor, dat gaven we thuis pas.

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 04-06-2007 23:30:49 ]
pi_50111549
zo zie je maar weer dat het per kdv verschilt.

waar ik stage heb gelopen (mijn kleine meid gaat niet naar een kdv) was alles bij de prijs in flespoeder en fruit werd vers gemaakt, brood kregen ze daar ook elke dag vers maar groentehap moesten de ouders zelf verzorgen.
neuk na de bv raden ze ook friso aan omdat die lichter van bestandeel is.
ben benieuwd wat brent van de gewone friso vind.
mama van 3 kids!
pi_50145087
bij ons op het kdv waar ik werk moeten de ouders zelf melkpoeder en luiers meebrengen
Fruit en brood enz krijgen ze van ons
En ik vind het belachelijk als ze op een kdv de baby's geen groentehap willen geven!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:25:50 #246
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50152471
Karin, het past meestal moeilijk in de planning zeg maar. verse groentehap maken is niet tedoen op een kdv. Groentehap zou je na vijfen geven en dan sta je meestal alleen, het is dan logistiek niet te doen om een baby te gaan voeren. niet zozeer een kwestie van willen maar van kunnen dus.

Ik vind trouwens stom dat je bij veel kdv geen geld terug krijgt als je kindje andere melk drinkt dan dat er op het kdv in huis is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50155760
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:25 schreef Jelief het volgende:
Karin, het past meestal moeilijk in de planning zeg maar. verse groentehap maken is niet tedoen op een kdv. Groentehap zou je na vijfen geven en dan sta je meestal alleen, het is dan logistiek niet te doen om een baby te gaan voeren. niet zozeer een kwestie van willen maar van kunnen dus.

Ik vind trouwens stom dat je bij veel kdv geen geld terug krijgt als je kindje andere melk drinkt dan dat er op het kdv in huis is.
Ik heb daar eigenlijk nooit om gevraagd. Zijn er kdv's die dat wel doen dan? Bij ons was de groentehap tot voor kort om 15 uur, kwam nu eenmaal beter uit in Eva's schema, maar nu ook om 5 uur, dus dan zullen we het zelf wel doen (moet ze wat langer wachten, tot 6 uur)
Eva en Maria
pi_50156283
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:25 schreef Jelief het volgende:
Karin, het past meestal moeilijk in de planning zeg maar. verse groentehap maken is niet tedoen op een kdv. Groentehap zou je na vijfen geven en dan sta je meestal alleen, het is dan logistiek niet te doen om een baby te gaan voeren. niet zozeer een kwestie van willen maar van kunnen dus.

Ik vind trouwens stom dat je bij veel kdv geen geld terug krijgt als je kindje andere melk drinkt dan dat er op het kdv in huis is.
kreeg jij dan geld terug als je gekolfde melk meegaf? (oh wacht, of is emma nooit naar een kdv geweest?).
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:31:44 #249
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51881489
Als je begint is het niet handig om meteen heel veel flesjes e.d. van hetzelfde merk te kopen. Best kans dat baby dat niet wil, maar met een ander merk veel beter drinkt. Bij veel krampjes zijn er ook weer andere flesjes. Ik zou alle flesjes uit de gratis dozen bewaren dan dan misschien 1 of 2 andere. De kraamhulp is er de eerste dagen toch om alles uit te koken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51882063
yppy in de dozen zitten toch geen flesjes? hier in ieder geval niet.
mama van 3 kids!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:53:05 #251
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51882112
Ja wel toch? Ik heb veel flesjes gehad, dan weet ik niet waar ik die vandaan heb.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:02:44 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51882390
wij hadden ook flesjes in de dozen,
Wij hebben zelf nu veel baat bij avent, bij de smallere flessen/goedkope merkloze flessen is het lastiger om aan juiste speen te komen als van de avent.
Daarbij, de flessen van avent blijven langer goed makkelijk in de hand, en de speen is breed en topje van de speen niet zo;n lang flubberwiebeldingetje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:05:51 #253
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51882491
Ik vind het handig van de avent flessen dat ze zo stevig zijn, ze gaan echt niet kapot. Andere flessen die we hadden kon je zo indeuken. En dat je er losse dopjes en vanalles bij kan kopen vind ik ook handig. De speen is stevig, ging ook lang mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:06:23 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51882509
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:01 schreef chacama het volgende:

[..]

Avent is op zich prettig. Maar niet echt noodzakelijk als je flesvoeding geeft. Etos eigenmerk heeft 'nep' aventflessen en die werken net zo prettig, zijn alleen stukken voordeliger. Verder heb ik bij Fleur met Difrax gewerkt ivm met de anti-krampjes werking van de fles. Het is eigenlijk maar net wat jezelf prettig lijkt. Avent is eigenlijk alleen noodzakelijk als je een aventkolf hebt....omdat er geen andere flessen op passen.
De avent flessen zijn voor die paar euro extra toch echt wel de moeite waard.
Vooral met langgebruikers/veelgebruikers merk je het verschil.
Plus ik heb de neppe avent winnie fles gehaald, nou geen speen voor te vinden die juist past
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:07:20 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51882526
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:05 schreef YPPY het volgende:
Ik vind het handig van de avent flessen dat ze zo stevig zijn, ze gaan echt niet kapot. Andere flessen die we hadden kon je zo indeuken. En dat je er losse dopjes en vanalles bij kan kopen vind ik ook handig. De speen is stevig, ging ook lang mee.
wacht maar we hebben sinds kort een spenenkapotbijter , zelfs avent is daar niet tegenopgewassen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51882569
Mijn neefje heeft ook Aventflessen, enige nadeel is dat manlief niet doorheeft dat het een driestandenspeen is en het arme kind dus zijn voeding op standje 3 binnenkreeg. En ondertussen maar trots zijn dat het kind zo goed bij hem drinkt
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:10:32 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51882625
die 3 standen speen heb ik geen last van, mevrouwtje kan het prima zelf
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51882693
Ik dacht ook goed te doen aan een Etos nep-Avent fles. Helaas bleek dat het 'antie koliek' systeem (of hoe heet het ook alweer.. dat er geen lucht in de melk zit, dat het niet vacuüm gezogen wordt) niet zo goed werkte als bij de Avent flessen.

Feit blijft dat die dingen BELACHELIJK duur zijn! Zelfs de Etos variant. Snap daar echt niets van.. gewoon een paar stukjes plastic.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:15:05 #259
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51882759
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:06 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

De avent flessen zijn voor die paar euro extra toch echt wel de moeite waard.
Vooral met langgebruikers/veelgebruikers merk je het verschil.
Plus ik heb de neppe avent winnie fles gehaald, nou geen speen voor te vinden die juist past
Tja, dat kan ik dan ook voor Difrax zeggen. Fleur d'r eerste fles is nu - na 4 jaar - nog steeds in gebruik. En de speen die erop zit 3 jaar. Bij de oppas is de speen wel vervangen, maar daar wordt de fles inmiddels ook voor een ander kindje gebruikt.

Over de etos-eigenmerk kan ik alleen zeggen dat ze met dagelijks gebruik minimaal 6 maanden meegaan (Maud heeft hem immers zolang nu ingebruik).

Dat de extra dingen van avent uitwisselbaar zijn, klopt. Dat kun je inderdaad meenemen in je keuze voor Avent.

Nou, ja tussen de regels door, zal het vast wel duidelijk zijn dat ik - doordat Avent alleen met Avent dingen te gebruiken is- Avent niet mijn voorkeur heeft. De smalle difrax-flessen kunnen met alle soorten spenen (in die maat) gecombineerd worden en dat vond ik bijzonder prettig. Fleur dronk uit een difraxfles met nubby-speen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:15:12 #260
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51882767
Weet je wat ik verschrikkelijk vind?

dat de flessen maar tot een bepaalde aantal CC's gemaakt wordt.
Ik loop verdeurie nu te kloterijen met een kommetje, garde, overgieten in de fles, of 2 apparte flessen te maken, omdat het gewoon niet past.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:16:39 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51882805
mevrouw blieft geen difrax/bibi nuby wel, maar de flessen van nuby zijn te klein voor hier Avent is de enige die nog acceptabel is
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51882842
Nouja, kinderwagens zijn ook belachelijk duur, zit ook veel plastic aan

En babykleertjes zijn ook belachelijk duur: broekjes maat 68 voor 11 euro terwijl daar minder stof aan zit dan een shirtje voor mezelf van 5 euro

Overal waar Trouw, Bruid of Baby voor staat kost gewoon drie keer zoveel als nodig
pi_51882880
hier zaten geen flesjes erin.

ik heb ook de avent flessen. moet zeggen dat ik die altijd fijner heb gevonden dan de rest. heb veel flessen in mijn handen gehad en deze vond ik toch het fijnste.:Y

evenstar leuk een spenenbijtertje.

pruk je kunt ook geen 3 standenspeen erin zetten maar een andere
mama van 3 kids!
pi_51882900
Moet je eens bij de Zeeman gaan kijken

Zet 'rouw' ook nog even in je lijstje..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:19:53 #265
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51882913
geloof dat de avent flessen tot 300 cc gaan
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:20:58 #266
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51882948
Marktplaats is handig Pruk, veel goedkoper, je mag hier ook uit komen zoeken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51883010
evenstar ik heb laatst bij een babywinkel een hele grote fles van avent gezien geloof iets van 300 nog wat cc.

pruk het klopt wel overal waar het voorstaat is gewoon belachelijk duur. al hoewel wij laatst voor 70 euro de kleine bijna winteklaar hebben.
mama van 3 kids!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:23:21 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51883011
Evenstar, Avent heeft flessen van 330 ml. Heb je die ook?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_51883014
evenstar, is een halve liter fles groot genoeg of anders een driekwart liter fles? Dan moet je de speen halen voor op die spaflessen
pi_51883034
Ik zag deze flessen laatst in een foldertje:


Heeft iemand daar ervaring mee?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:25:26 #271
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51883070
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:24 schreef lcicle het volgende:
Ik zag deze flessen laatst in een foldertje:
[afbeelding]

Heeft iemand daar ervaring mee?
Volgens mij gebruikt beefcake die voor Quinten die de fles weigerde
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_51883100
Ik heb ze inderdaad ook gezien, maar er nog nooit uit gedronken

Sorry, ik ben flauw. Ze zien er wel duur uit ook.
pi_51883107
Maar weigerde hij die Tommee fles, of de andere?
Ze lijken mij heel fijn om te switchen tussen borstvoeding en flesvoeding, omdat ze zo natuurgetrouw zijn.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_51883139
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:26 schreef lcicle het volgende:
Maar weigerde hij die Tommee fles, of de andere?
Ze lijken mij heel fijn om te switchen tussen borstvoeding en flesvoeding.
de andere weigerde hij
mama van 3 kids!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:28:24 #275
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51883150
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:26 schreef lcicle het volgende:
Maar weigerde hij die Tommee fles, of de andere?
Ze lijken mij heel fijn om te switchen tussen borstvoeding en flesvoeding, omdat ze zo natuurgetrouw zijn.
hij weigerde geloof ik alles behalve deze
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_51883162
De prijs stond er in die folder niet bij, maar via internet zie ik heel vluchtig even dat ze ongeveer net zo duur zijn als Avent, misschien zelfs iets goedkoper.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:33:15 #277
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51883284
Ik heb er ook naar gekeken omdat Tijn ook niet meteen zo'n fan van de fles was, maar ik ben ze tot nu toe nog niet in een winkel tegengekomen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:35:46 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51883352
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:12 schreef lcicle het volgende:
Ik dacht ook goed te doen aan een Etos nep-Avent fles. Helaas bleek dat het 'antie koliek' systeem (of hoe heet het ook alweer.. dat er geen lucht in de melk zit, dat het niet vacuüm gezogen wordt) niet zo goed werkte als bij de Avent flessen.

Feit blijft dat die dingen BELACHELIJK duur zijn! Zelfs de Etos variant. Snap daar echt niets van.. gewoon een paar stukjes plastic.
Als de fles piept, zit de dop te strak....ben ik inmiddels achter gekomen. Maar, goed. Het is inderdaad belachelijk duur. Aan de andere kant....hoeveel heb je er eigenlijk nodig. Zelf heb ik nu 2 kleine en 2 grote flessen.
pi_51884104
Die Tommee Tipee-flessen heb ik ook (met magnetronsterilisator) maar Juliette wilde er niet uit drinken (ook niet uit Avent). Wel uit een rietjesbeker. (Is dat niets voor Arwen, evenstar?)
Dr Brown-flessen staan wel goed bekend als anti-krampjes-flessen. En de Bfree-flessen ook.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:07:03 #280
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51884196
ik heb een avent maar met dat constante lekken van die dop/speen heb ik er nu gewone kruidvat bredehals flessenspenen in en dat werkt perfect
hoe doen jullie dat nou met dat lekken? of lekt het alleen bij mij?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:09:16 #281
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51884261
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:07 schreef pinquit het volgende:
ik heb een avent maar met dat constante lekken van die dop/speen heb ik er nu gewone kruidvat bredehals flessenspenen in en dat werkt perfect
hoe doen jullie dat nou met dat lekken? of lekt het alleen bij mij?
Ring weggooien en andere pakken

Hier ligt het lekken iig meestal aan de witte ring. Bij een andere ring heb ik geen probleem.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:09:55 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51884278
over keuze van de voeding trouwens: heb friso gekozen omdat mama zei dat ze die ook in het ZH gebruiken. vond ik wel veilig klinken
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:10:42 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51884302
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:09 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ring weggooien en andere pakken

Hier ligt het lekken iig meestal aan de witte ring. Bij een andere ring heb ik geen probleem.
ok!! kijk aan. ik dacht dat het door de spenen kwam. dat het randje niet goed was ofzo!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_51884342
bij ons groningse ziekenhuis gebruikten ze nutrilon Kan elke willekeurige flesvoeding zijn; ziekenhuizen sluiten contracten af met fabrikanten (net als voor bijv medicijnen). Ook voor flesvoeding zijn er 'artsenbezoekers' die de ziekenhuizen afgaan. Maar het kan voor je kind idd prettiger zijn om bij hetzelfde merk te blijven.
pi_51884935
ik heb nog nooit gehad dat de fles lekte.

pinquit hier werd ook friso aangereden omdat het lichtverteerbaar is.
mama van 3 kids!
pi_51885385
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:35 schreef chacama het volgende:

[..]

Als de fles piept, zit de dop te strak....ben ik inmiddels achter gekomen. Maar, goed. Het is inderdaad belachelijk duur. Aan de andere kant....hoeveel heb je er eigenlijk nodig. Zelf heb ik nu 2 kleine en 2 grote flessen.
Nu moet ik erbij vertellen dat ik niet meer precies weet welke speen-fles (avent-etos) combinatie ik gemaakt heb
En inderdaad, ik gebruik(te) eigenlijk maar 1 fles. Eerst een kleine, nu een grotere. Meerdere flessen is handig als je bijvoorbeeld 's ochtends alle voeding voor heel de dag al maakt en in de koelkast zet. Of bij het bewaren van afgekolfde melk.

E.T. Ik dacht dat alleen Etos de flessen leverde, al heb ik ze daar nog niet gezien. Net wel via internet. Dit was gewoon het eerste linkje wat ik tegen kwam, op zoek naar een plaatje van die fles.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:56:26 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_51885519
ik heb mijn aventflessen van 4 jaar geleden nog steeds en die doen het nog prima Ik heb er 2 en dat is zat. (ik zou bv ook niet eens van die kleintjes kopen, want al vrij snel heb je toch de grote nodig)
wat dat lekken betreft, dat schijnt meer bij nieuwere aventflessen voor te komen...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:00:13 #288
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51887560
E.T. en popples de flessen ken ik die gebruiken we nu , maar dan kom ik nog aan die 2 flessen of met een kommetje en garde mixxen.

Moet nl. 300 water al in en dan 11 schepjes neocate en 2 schepjes fantomal , eens per dag schepje poeppoedertje en nog de orthiflor maar das maar een piep beetje.
maar doordat je al aan zoveel water en enorm veel schepjes poeder zit is het niet te doen.

Poemojn, die rietjes beker hebben we, die gaat tot 450 cc ideaal. Maar daarvan raakt ze compleet overstuur omdat het anders voor het mondje voelt en dus voor haar eng is.
Als de logopediste weer terug van vakantie is gaan we eerst de tandjes poetsen verder oefenen, en van daar uit ook die rietjes beker oefenen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51888011
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:00 schreef _evenstar_ het volgende:
E.T. en popples de flessen ken ik die gebruiken we nu , maar dan kom ik nog aan die 2 flessen of met een kommetje en garde mixxen.

Moet nl. 300 water al in en dan 11 schepjes neocate en 2 schepjes fantomal , eens per dag schepje poeppoedertje en nog de orthiflor maar das maar een piep beetje.
maar doordat je al aan zoveel water en enorm veel schepjes poeder zit is het niet te doen.

Poemojn, die rietjes beker hebben we, die gaat tot 450 cc ideaal. Maar daarvan raakt ze compleet overstuur omdat het anders voor het mondje voelt en dus voor haar eng is.
Als de logopediste weer terug van vakantie is gaan we eerst de tandjes poetsen verder oefenen, en van daar uit ook die rietjes beker oefenen.
Evenstar, misschien een domme opmerking (en heb je het allang geprobeerd), maar heb je gekeken naar die sportbeker van Avent? Deze is 340 ml. Het is wel met een rietje, maar misschien kan je die er gewoon afschroeven en dan je flesrand of tuitrand (weet niet wat arwen drinkt) erop doen?

Hier een vraagje over pap. Mijn dochtertje krijgt s'ochtends pap (ze is 16 maanden), maar drinkt al haar drinken uit een tuitbeker (die van avent). Nu lukt dat niet met pap, dus krijgt ze pap nog in een fles. Daar wil ik eigenlijk vanaf. Is er een tuitbeker die pap aankan? Een bordje geven vind ik redelijk onhandig, zeker omdat ze s'ochtends supervroeg wakker is en dan is zo'n fles/beker wel erg handig om daarna nog even verder te slapen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:19:14 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51888151
Die sportbeker kan geen spenendop op helaas-O- hebben we al geprobeerd

en pap als je papfles maakt kan dat gewoon door tuitbeker moet je alleen dat ventieltje eraf halen.
Hier drnk mevrouw pap uit dezelfde fles als de melk fles trouwens
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:22:13 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51888293
Nou eh... tvp dan maar he!
***
pi_51888328
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:19 schreef _evenstar_ het volgende:
Die sportbeker kan geen spenendop op helaas-O- hebben we al geprobeerd

en pap als je papfles maakt kan dat gewoon door tuitbeker moet je alleen dat ventieltje eraf halen.
Hier drnk mevrouw pap uit dezelfde fles als de melk fles trouwens
Jammer zeg, en ook een beetje dom van Avent. Hebben ze van alles een zelfde systeem,
behalve van dit ding. Misschien anders een ander merk, maar waar wel een aventding op past? Geloof dat de aventring wel op de etosfles past (maar die hebben ook geen grotere uitvoering).
Of misschien een buitenlands merk? Misschien dat amerikanen wel een 1 literfles hebben ofzo

Ah ventieltje eraf halen! Fijn dat ik nu geen ander merk hoef te proberen. Heb wel een nubytuitbeker hier, maar die wordt gelijk boos weggesmeten.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:25:04 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51888423
ja het is ook echt stom, MAAR daarentegen normala gesproken kom je met de 330 fles wel uit.
Alleen wij zitten door omstandigheden aan veel meer poeder e.d. in de fles en dat is niet standaard.

Misschien hart in aktie mailen en vragen of ze speciale flessen maken voor arwen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51889119
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:25 schreef _evenstar_ het volgende:
ja het is ook echt stom, MAAR daarentegen normala gesproken kom je met de 330 fles wel uit.
Alleen wij zitten door omstandigheden aan veel meer poeder e.d. in de fles en dat is niet standaard.

Misschien hart in aktie mailen en vragen of ze speciale flessen maken voor arwen
Ja dat is wel zo. Chicco heeft trouwens ook een fles van 330 ml. Gezien bij babywalz.
pi_51889537
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:25 schreef _evenstar_ het volgende:
ja het is ook echt stom, MAAR daarentegen normala gesproken kom je met de 330 fles wel uit.
Alleen wij zitten door omstandigheden aan veel meer poeder e.d. in de fles en dat is niet standaard.

Misschien hart in aktie mailen en vragen of ze speciale flessen maken voor arwen
En met een speen voor op spaflessen dan? (misschien las je er net overheen)
pi_51891779
als je zoveel schepjes moet gebruiken is het idd wel vervelend als het niet past.
mama van 3 kids!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:57:36 #297
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51891986
Beaba: Speen voor spaflessen ¤ 4.95Beaba heeft een siliconen speen ontwikkeld die op gewone spaflesjes gedraaid kan worden. Met dopje en onderkant om de speen veilig en schoon in op te bergen. Steriliseerbaar. Ideaal voor op reis, naar het strand of in de file: u heeft altijd een schone, steriele speen.

Meer informatie: 040-2619110, www.baby-pien.nl >
met dank aan google

Bedenk me net wel dat je dan nog steeds buiten de fles moet mengen. Maar daar zou je dan wel een mengbeker voor kunnen gebruiken om het vervolgens in 1 fles te gooien. Gebruikte voor Fleur de mengbeker van tupperware. Die heeft zo'n mooie schenktuit.

[ Bericht 16% gewijzigd door chacama op 27-07-2007 17:06:16 ]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:11:30 #298
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51892407
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:51 schreef Pruk het volgende:

[..]

En met een speen voor op spaflessen dan? (misschien las je er net overheen)
waar krijg je die ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:13:26 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51892472
Zie boven je de reactie van Chacama.

Geen idee dat dat bestond maar zou voor jou mss wel handig zijn idd.
***
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:18:35 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51892599
Hmm zit ik met hetzelfde te kloten dus maakt het niet veel uit ben ik toch nog in andere dingen aan het mixen e.d.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:19:41 #301
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51892637
had het al egzien BE maar heb evenveel sleperij
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:20:31 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51892659
Dan snap ik niet zo goed wat het probleem is.
Het ging er toch om dat het niet in de fles paste?
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')