Wat verwachten we ervan? Zal Bos misschien op het laatste moment definitief de voorkeur geven aan een linkse coalitie? Krijgen we van Rouvoet een stap naar links of rechts te zien? En hoe zal Mark Rutte het in godsnaam gaan opnemen tegen Marijnissen over armoede?quote:VERKIEZINGSSTRIJD IN EÉNVANDAAG
Tv-debat belooft vuurwerk
NED. 1, 18.20
door GERARD SMIT
Nog een weekje te gaan en dan weten we het! Het laatste verbale één-op-éénduel tussen Jan Peter Balkenende (CDA) en Wouter Bos (PvdA) is vanavond live te volgen in het grote EénVandaag-verkiezingsdebat. Plaats van handeling is de aula van de Erasmus Universiteit te Rotterdam, waar de kemphanen voor een kritisch publiek van ruim duizend studenten de beslissende tik moeten uitdelen.
In het lijsttrekkersdebat, dat voor de zesde keer door EénVandaag (voorheen TweeVandaag) is georganiseerd, kruisen ook Mark Rutte (VVD) en Jan Marijnissen (SP) en Femke Halsema (GroenLinks) en André Rouvoet (ChristenUnie) onderling de degens.
TROS-reporter Ferdinand Fransen, die de extra lange EénVandaag-special samen presenteert met AVRO-collega Karel van de Graaf, verwacht vuurwerk. „We zitten in een campagnefase waarin de messen geslepen worden. Balkenende en Bos kunnen elkaars bloed wel drinken, daarom komt dit debat precies op tijd. We gaan hen flink uit de tent lokken. Bijvoorbeeld over de vraag hoe Nederland er straks onder hun leiding uit zal zien. Speerpunten zijn vergrijzing en zorg. Rutte en Marijnissen debatteren over armoede en welvaart en Halsema en Rouvoet richten zich op de arbeidsmarkt en de rol van de vrouw in de samenleving.”
Fransen is blij dat het vanavond puur over de inhoud gaat. „Dat wordt bij alle hectiek over de poppetjes nogal eens vergeten. Ik heb zo mijn vraagtekens over al die optredens in quasigrappige programma’s. Je kunt de tv niet aanzetten of je ziet wel een paar lijsttrekkers voorbijkomen.”
Na afloop van het tv-debat bepaalt het EénVandaag Opiniepanel, bestaande uit 40.000 kijkers, wie het best uit de strijd is gekomen. Via de website www.eenvandaag.nl kunnen de kijkers het vervolg zien van de zaaldiscussie met de politici.
Ze hebben alleen de rationele partijen uitgenodigd.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:43 schreef Napalm het volgende:
Geen Wilders en wel groen links.
Gaan ze niet uit van de peilingen.
Wel groen links maar geen LPF dus ze gaan ook niet uit van de kamerzetels.
Laat ik maar niets zeggen over de linkse publieke omroep..
Nerd (of neem je nog wat te gooien mee? een oude telefoon ofzo)quote:Op woensdag 15 november 2006 09:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oh, en ik ben er live bij in de zaal
Ik wil inderdaad ook nog een debat zonder publiek. Maarja...quote:
Erasmus universiteit: hoop economiestudenten, overwegend rechts. Ook een typisch 'linkse' beslissing van de publieke omroep om het hier te houden? Schei toch uit met je achterdochtige houding tegenover de publieke omroep. Er zijn nog altijd meer christelijke omroepen (NCRV, KRO, EO) dan linkse (VARA).quote:Op woensdag 15 november 2006 14:43 schreef Napalm het volgende:
Geen Wilders en wel groen links.
Gaan ze niet uit van de peilingen.
Wel groen links maar geen LPF dus ze gaan ook niet uit van de kamerzetels.
Laat ik maar niets zeggen over de linkse publieke omroep..
Inderdaad. Het is grappig om naar te kijken vanwege de amusements waarde, maar niet omdat het inhoudelijk nu zo fantastisch is.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Meer van hetzelfde waarschijnlijk. Al die debatten zijn waardeloos. En dan wordt er direct na het debat middels een 'representatief' onderzoek weer iemand tot winnaar uitgeroepen... *ZUCHT*
Ik mag ook hopen dat Bakellende en Windvaan in de debat gaan met anderen. Anders wordt het weer een mooie boel. Er is voor 2006 nog nooit zo'n 1 to 1 debat gehouden met de mogelijke premiersquote:Op woensdag 15 november 2006 16:41 schreef Tikorev het volgende:
Weer Bos tegen Balkenende? Waarom niet eens Bos tegen Marijnissen, of Balkenende tegen Halsema?
En waarom hebben ze nu weer vier linkse partijen uitgenodigd en maar twee rechtse? En ook worden thema's als asielbeleid en integratie weer compleet genegeerd.
En dat ook nog die Karel van de Graaf, daar word ik ook strontziek van. Dat fossiel mag ook wel eens opstappen.
Kortom, ik heb er weer zin in...
Ja, klopt ook wel. Maar vind het gewoon jammer dat 'mijn' partij er niet bij zit.quote:Op woensdag 15 november 2006 17:33 schreef Argento het volgende:
Het lijkt erop dat men is uitgegaan van reeele kanshebbers op een deelgenootschap aan de coalitie. Alle andere partijen zijn geen optie voor welke coalitie dan ook.
M...m...ma....mag...mag ik je aanraken?quote:Op woensdag 15 november 2006 09:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oh, en ik ben er live bij in de zaal
Teirng inderdaad zeg, het gaat alleen maar om leuke oneliners.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:23 schreef Dentist het volgende:
och och, dat publiek is nu al irritant.. Dit gaat weer echt een one-liner-bonanza worden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |