abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 november 2006 @ 10:59:26 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43601597
quote:
Op donderdag 16 november 2006 07:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Een minderheidkabinet zou een enorme opsteker kunnen zijn voor de Nederlandse democratie.
in de zin van dat we dan waarschijnlijk binnen 2 jaar weer naar de stembus mogen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43601783
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:57 schreef SCH het volgende:
Een minderheidsregering is nu vooral een idee van CDA en VVD maar om aan de macht te kunnen blijven.
Of gwoon voorzetting van het goede werk wat ze nu doen.

Overigens staat het Wouter Bos ook vrij om te komen met een pva/SP/GL minderheidskabinet.

Ik vraag me af, als er 2 minderheidskabinetten willen, mag dan de grootste het per definitie doen?
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:54 schreef du_ke het volgende:
Omdat voor elk wissewasje met moeite een meerderheid gezocht moet worden. En de kamer kan zo'n kabinet elk moment eenvoudigweg naar huis sturen.
Zal wel los lopen. " Zomaar" een kabinet dumpen is niet populair. En 80% van alle wetsvoorstellen zijn stiekem natuurlijk gewoon hamerstukken.
quote:

Het gaat hier over een situatie na de verkiezingen . Dan is er wsl geen LPF meer die ze standaard aan de meerderheid helpt. Dan zal je dus partijen als de CU of D66 elke keer mee moeten krijgen. Die staan niet te popelen om dit beleid te steunen.
Of Wilders of EenNL (mits zetel) of de SGP. Op Christenlijke punten gaat het dan al gemakkelijk net als op gebied van sociale plannen. Welke problemen voorzie je? Welke gebieden (indien rechts minderheidskabinet)?
quote:
Gaat niet lekker werken als je echt iets controversieels wilt besluiten.
Welke controversiele besluiten staan er op de agenda dan?? Ik kan er geen een bedenken. Balkenende is zo slim geweest om missionnair te blijven en heeft zodoende nu nog allemaal besluiten kunnen nemen, geaccordeerd door een democratische kamermeerderheid.
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:54 schreef du_ke het volgende:Elke motie van de oppositie kan een meerderheid krijgen.
Beetje een dooddoener want dat kan bij een meerderheid natuurlijk ook. EN dat komt ook vaak voor.
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het pluche blijft trekken .
De plicht roept

[ Bericht 11% gewijzigd door Napalm op 16-11-2006 11:28:12 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43602141
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:05 schreef Napalm het volgende:
Ik vraag me af, als er 2 minderheidskabinetten willen, mag dan de grootste het per definitie doen?
[..]
Denk dat er maar 1 de steun voor z'n regeringsverklaring kan krijgen.
quote:
Zal wel los lopen. " Zomaar" een kabinet dumpen is niet populair. En 80% van alle wetsvoorstellen zijn stiekem natuurlijk gewoon hamerstukken.
[..]
Uiteraard lukt een groot deel wel. Maar dit zal een kabinet zijn dat geen groot mandaat van de kiezer heeft. Dat maar aan laten modderen lijkt me ook niet populair.
quote:
Of Wilders of EenNL (mits zetel) of de SGP. Op Christenlijke punten gaat het dan al gemakkelijk net als op gebied van sociale plannen. Welke problemen voorzie je? Welke gebieden (indien rechts minderheidskabinet)?
[..]
Zoals het er nu naar uitziet heeft CDA VVD zelfs met wilders 1nl en SGP geen meerderheid.
Ik voorzie punten als het asielbeleid (Verdonk is meermalen grondig gefileerd door de CU), verdere privatisering van vanalles, aanleg van nieuwe infrastructuur, het besluit tot de eventuele bouw van een nieuwe kerncentrale, een eventuele nieuwe vredesmissie. De toekomst van AOW, HRA etc etc alle punten die politiek ook maar een beetje gevoelig liggen dus.
quote:
Welke controversiele besluiten staan er op de agenda dan?? Ik kan er geen een bedenken. Balkenende is zo slim geweest om missionnair te blijven en heeft zodoende nu nog allemaal besluiten kunnen nemen, geaccordeerd door een democratische kamermeerderheid.
[..]
Er is ook weer vanalles uitgesteld, JSF, leerrechten, liberalisatie huren etc.
quote:
Beetje een dooddoener want dat kan bij een meerderheid natuurlijk ook. EN dat komt ook vaak voor.
Klopt maar dan kan de oppositie niet het beleid geheel dicteren bij een midnerheidskabinet wel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43602211
Die plicht is de heroïnenaald van de macht Napalm..
pi_43602841
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:17 schreef du_ke het volgende:

Uiteraard lukt een groot deel wel. Maar dit zal een kabinet zijn dat geen groot mandaat van de kiezer heeft. Dat maar aan laten modderen lijkt me ook niet populair.
Gaat nu toch prima? CDA/VVD staan er volgens mij beter voor dan bij de gemeeteraadsverkiezingen.
quote:
Ik voorzie punten als het asielbeleid (Verdonk is meermalen grondig gefileerd door de CU),
Komt hier nieuw beleid dan?
Enige grote punt zijn de 26.000 uitgeprocedeerde maar ik verwacht geen meerderheid voor een generaal pardon. (en misschien belemmeringen voor de Bulgaren en Roemenen)
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:17 schreef du_ke het volgende: verdere privatisering van vanalles,
Noem eens voorbeelden?
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:17 schreef du_ke het volgende:aanleg van nieuwe infrastructuur,
Welke grote twistpunten voorzie je waarbij de pvda niet mee zou instemmen?
quote:
het besluit tot de eventuele bouw van een nieuwe kerncentrale,
HIer heb je een punt. Moet nog zien dat de pvda uiteindelijk tegen is.
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:17 schreef du_ke het volgende: een eventuele nieuwe vredesmissie.
Laten we eerlijk zijn, dat is geen breekpunt; dan gaan we een paar jaar niet. Heeft defensie eindelijk rust.
Overigens als puntje bij paatje komt heeft de pvda haar hand ook in de kont van alle internationale organisaties zitten. Daarom stemde de pvda ook gewoon in met Irak en Afghanistan.. Dat doen ze natuurlijk gewoon weer.
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:17 schreef du_ke het volgende:De toekomst van AOW, HRA
Volgens mij is het motto handen af van AOW en HRA. Dus ik verwacht daar geen veranderingen..
quote:
Er is ook weer vanalles uitgesteld, JSF,
Huh? Volgens mij hebben we dinsdag voor de volgende fase getekend..
quote:
leerrechten, liberalisatie huren etc.
Zal wel los lopen.

Dacht trouwens dat voor de huren het besluit ook al gevallen was.
quote:
Klopt maar dan kan de oppositie niet het beleid geheel dicteren bij een midnerheidskabinet wel.
JE gaat uit van een homogene oppositie..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43603578
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:05 schreef Napalm het volgende:

Overigens staat het Wouter Bos ook vrij om te komen met een pva/SP/GL minderheidskabinet.

Er is niet zoiets als 'iemand die het mag doen'. Ons staatsrecht voorziet helemaal niet in de partijstructuur die ervan gemaakt is (door de partijen).

Er wordt een formateur aangewezen, die stelt een ploeg samen (hoeft beide NIETS met politieke partijen te maken te hebben), en vraag vertrouwen in die ploeg aan het parlement. Daarvan moet een meerderheid (weer: hoeft NIETS met partijen te maken te hebben) de regeringsploeg steunen.

Da's al.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43603864
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:01 schreef sigme het volgende:
parlement. Daarvan moet een meerderheid (weer: hoeft NIETS met partijen te maken te hebben) de regeringsploeg steunen.
Is er een stemming over de nieuwe regering?
pi_43604153
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

Gaat nu toch prima? CDA/VVD staan er volgens mij beter voor dan bij de gemeeteraadsverkiezingen.
[..]

Komt hier nieuw beleid dan?
Enige grote punt zijn de 26.000 uitgeprocedeerde maar ik verwacht geen meerderheid voor een generaal pardon. (en misschien belemmeringen voor de Bulgaren en Roemenen)
[..]

Noem eens voorbeelden?
[..]

Welke grote twistpunten voorzie je waarbij de pvda niet mee zou instemmen?
[..]

HIer heb je een punt. Moet nog zien dat de pvda uiteindelijk tegen is.
[..]

Laten we eerlijk zijn, dat is geen breekpunt; dan gaan we een paar jaar niet. Heeft defensie eindelijk rust.
Overigens als puntje bij paatje komt heeft de pvda haar hand ook in de kont van alle internationale organisaties zitten. Daarom stemde de pvda ook gewoon in met Irak en Afghanistan.. Dat doen ze natuurlijk gewoon weer.
[..]

Volgens mij is het motto handen af van AOW en HRA. Dus ik verwacht daar geen veranderingen..
[..]

Huh? Volgens mij hebben we dinsdag voor de volgende fase getekend..
[..]

Zal wel los lopen.

Dacht trouwens dat voor de huren het besluit ook al gevallen was.
[..]

JE gaat uit van een homogene oppositie..
Ok ik zie wat meer beren op de weg . Maar ach een positieve blik op zaken van jou is ook wel eens prettig
pi_43604416
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

Is er een stemming over de nieuwe regering?
Volgens mij is dat impliciet geregeld. Niet expliciet per stemming dus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43605162
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok ik zie wat meer beren op de weg . Maar ach een positieve blik op zaken van jou is ook wel eens prettig
Tsja, de inzet van een rechtse regering is doorgaan op de huidige weg. Een soort paars 2, de vruchten plukken van eerder beleid. Links wil de dingen veranderen en zal het daardoor moeilijker hebben als minderheid.

Dat neemt niet weg dat er best e.e.a. gedaan zou kunnen worden aan de HRA, AOW, kiesstelsel, TBSsysteem, rechters e.d. maar dat zit er niet in voorlopig.
  donderdag 16 november 2006 @ 13:20:00 #61
136 V.
Like tears in rain...
pi_43605914
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach, Windvaan Wouter laat tenminste zijn werkelijke gezicht zien, nog voor de verkiezingen.
Grappig dat jij in een topic die gaat over de draaikonterij van de VVD ineens windvaan Wouter moet noemen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 16 november 2006 @ 13:24:08 #62
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43606036
quote:
He is vrijwel zeker dat de rechtse partijen een kamermeerderheid zullen halen woensdag. Dus zal alleen minderheidskabinet CDA/VVD kunnen rekenen op steun van de Kamer.
Pugna Pro Patria
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 november 2006 @ 13:27:54 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43606148
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:24 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

He is vrijwel zeker dat de rechtse partijen een kamermeerderheid zullen halen woensdag. Dus zal alleen minderheidskabinet CDA/VVD kunnen rekenen op steun van de Kamer.
mwah je hebt er dan alleen SGP en PVV bij; CU reken ik sowieso niet tot rechts.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43606230
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:24 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Is dat wel zo zeker? CDA-VVD-CU zitten momenteel op net iets meer dan 70 zetels in de peilingen. Dan heb je nog 2 SGP zetels en dan moet je maar hopen dat er nog wat rechtse splinters in de kamer komen.

En om je kabinet nou af te laten hangen van de nukken van Wilders..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')