abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:46:27 #101
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_43961396
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:49 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Ja met de laurierblaadjes gaat dat makkelijk. De kruidnagelen zijn eigenlijk niet meer te traceren, beet er net ook op ééntje, bleggg
Je kunt kruiden die je er wel qua smaak maar niet om op te eten in wil doen, in een thee-ei stoppen.
Dan kom je geen stugge blaadjes en kruidnagelen tegen in je stoofpotje.
be nice or go away
pi_43961529
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:46 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Je kunt kruiden die je er wel qua smaak maar niet om op te eten in wil doen, in een thee-ei stoppen.
Dan kom je geen stugge blaadjes en kruidnagelen tegen in je stoofpotje.
Nouja dat ik daar nu zelf niet op kon komen , tnx voor de tip
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:57:21 #103
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_43961699
Vlaams stoofsel met Gildebier

Dit is zooooooo ongelooflijk lekker
Fok!hokker... en NietKlieker.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:07:47 #104
145755 kahaarin
pi_43962047
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:57 schreef No Nick het volgende:
Vlaams stoofsel met Gildebier

Dit is zooooooo ongelooflijk lekker
MMM Jam, ziet er goed uit, de rode bessengelei vervangen door cranberry compote en een appeltje aan stukjes erdoor is mijn eerste idee bij dit stoofpotje, hij is opgeslagen. Dank!
be nice or go away
pi_43967832
Om geen last van kruidnagels te hebben kun je ze ook in een laurierblad (of evt een ui) prikken, dan vis je ze er ook makkelijker weer uit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:37:53 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43968839
Nou, ik heb m'n bordje stoof op hoor . Ik heb het met patatjes gegeten, zoals de Belgen dus Het was lekkerder dan ik dacht, erg mooi zag het er niet uit in de pan. Erg vol van smaak, heerlijk zacht vlees. Waarachtig een goed topic dit
pi_43970090
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik heb m'n bordje stoof op hoor . Ik heb het met patatjes gegeten, zoals de Belgen dus Het was lekkerder dan ik dacht, erg mooi zag het er niet uit in de pan. Erg vol van smaak, heerlijk zacht vlees. Waarachtig een goed topic dit
Klinkt goed .
Ik kreeg iig complimenten vanavond van BitterMoon, die mee heeft geholpen de stoofpot van gisteren op te krijgen.
Wilde eigenlijk volgende week de Spaanse-stoofpot van Remco maken, maar ik heb besloten om toch dezelfde als gisteren te maken en dan zeg maar te 'perfectioneren'. Vond de wijnsmaak nl. iets te overheersend/scherp, maar dat kan met ontbijtkoek worden opgelost denk ik en iets meer groenten en aardappelen erin.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:20:00 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43970324
Ik had expres een milde rode huiswijn genomen, ik proefde 'm wel maar zeker niet overheersend. Hield te tip aan van elder in dit topic: het vlees net onder zetten met wijn. Ik maak 'm volgende keer weer zo maar dan met aardappelen erbij denk ik, zodat het een volledig eenpansgerecht is. Misschien maak ik 'm wel voor de Sinterklaasavond bij m'n ouders thuis Vind het wel een 'Sinterklazig' recept zo met die kaneel-en wijnaroma's.
pi_43982748
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:09 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Oké misschien stomme vraag maar waar kan ik de jeneverbessen vinden in de supermarkt?
Wil zo bovenstaand stoofpotje gaan maken nl.

edit: zo alles in huis, ik ga zo de keuken in
Oeh, had je post gemist. Hoop dat ie lekker was. (ik heb hem zelf afgelopen zondag gemaakt)

Ik ga wel eens naar de markt in Rotterdam, daar haal ik mijn kruiden ook.
Ik heb een kruidenla in de keuken, antislipmat onderin en vol met potjes enzo

edit: volgende keer ga ik er ook eens ontbijtkoek indoen om te binden ipv maizena. Lijkt me heel lekker, en geeft net iets zoeters
  woensdag 29 november 2006 @ 11:54:20 #110
145755 kahaarin
pi_43987040
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:20 schreef Aventura het volgende:
Ik had expres een milde rode huiswijn genomen, ik proefde 'm wel maar zeker niet overheersend. Hield te tip aan van elder in dit topic: het vlees net onder zetten met wijn. Ik maak 'm volgende keer weer zo maar dan met aardappelen erbij denk ik, zodat het een volledig eenpansgerecht is. Misschien maak ik 'm wel voor de Sinterklaasavond bij m'n ouders thuis Vind het wel een 'Sinterklazig' recept zo met die kaneel-en wijnaroma's.
Misschien een goed idee om de aardappeltjes iets voor te koken (rauwe krieltjes heel) zo'n 5 minuutjes en ze er alleen de laatste 20 minuutjes door te doen, anders betaat het risico op aardappelpuree soep, moet je van houden, persoonlijk prefereer ik gare aardappels met een lekker smaakje die je nog wel moet kauwen. Just my 2 cents!
be nice or go away
  woensdag 29 november 2006 @ 13:19:44 #111
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43989190
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:54 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Misschien een goed idee om de aardappeltjes iets voor te koken (rauwe krieltjes heel) zo'n 5 minuutjes en ze er alleen de laatste 20 minuutjes door te doen, anders betaat het risico op aardappelpuree soep, moet je van houden, persoonlijk prefereer ik gare aardappels met een lekker smaakje die je nog wel moet kauwen. Just my 2 cents!
Goede tip! Ik heb het ook al zo gedaan met de peen (er pas op 't laatst toegevoegd). Ik houd niet van wortelsnot. Heb er nu nog steeds een jeugdtrauma van
  woensdag 29 november 2006 @ 16:47:53 #112
145755 kahaarin
pi_43995962
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:19 schreef Aventura het volgende:

[..]

Goede tip! Ik heb het ook al zo gedaan met de peen (er pas op 't laatst toegevoegd). Ik houd niet van wortelsnot. Heb er nu nog steeds een jeugdtrauma van
Hey wanneer heb jij bij mijn moeder gegeten?

be nice or go away
pi_43996438
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:54 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Mijn aardappelen hebben toch zeker 2 uur meegestoofd en was geen smurrie geworden, misschien omdat ik ze met schil erin had gedaan? Ohja en het waren ook vastkokende aardappelen.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:22:02 #114
145755 kahaarin
pi_43997129
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:00 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Mijn aardappelen hebben toch zeker 2 uur meegestoofd en was geen smurrie geworden, misschien omdat ik ze met schil erin had gedaan? Ohja en het waren ook vastkokende aardappelen.

Vastkokers in de schil doet de truc ook idd, ik vind krieltjes erdoor lekker en die vallen na 2 uur als drab uiteen, vandaar dat ik het zo doe.
Bloemige aardappels mogen zelfs nog minder, aan blokjes er 20 min bij gooien, niet eens voorkoken.
Ach ja. ieder zijn smaak, gelukkig, ik houd niet van dat 'gronderige' smaakje van aardappels in schil.

Ieder zijn/haar meug!
be nice or go away
  woensdag 29 november 2006 @ 17:24:52 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43997217
Ik koop altijd krieltjes uit een pakje (groente-koeling in de supermarkt). Minuutje of twintig/dertig op de stoofpot laten meegaren. Gaar, geen pulp en heerlijk doortrokken van de smaak van de pot.

Zouden er trouwens ook lekkere vegetarische stoofpotten te maken zijn?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 29 november 2006 @ 17:29:01 #116
145755 kahaarin
pi_43997325
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik koop altijd krieltjes uit een pakje (groente-koeling in de supermarkt). Minuutje of twintig/dertig op de stoofpot laten meegaren. Gaar, geen pulp en heerlijk doortrokken van de smaak van de pot.

Zouden er trouwens ook lekkere vegetarische stoofpotten te maken zijn?
Met knolselderij oid, ipv vlees!

Knolselderij heeft aan brokjes ongeveer een uurtje nodig, ben je ook nog sneller klaar!
be nice or go away
pi_43999264
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:22 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Vastkokers in de schil doet de truc ook idd, ik vind krieltjes erdoor lekker en die vallen na 2 uur als drab uiteen, vandaar dat ik het zo doe.
Bloemige aardappels mogen zelfs nog minder, aan blokjes er 20 min bij gooien, niet eens voorkoken.
Ach ja. ieder zijn smaak, gelukkig, ik houd niet van dat 'gronderige' smaakje van aardappels in schil.

Ieder zijn/haar meug!
Dat gronderige smaakje om het zomaar te noemen zit er absoluut niet meer aan als het zolang meestooft in de wijn met al die kruiden
  woensdag 29 november 2006 @ 18:40:54 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43999464
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:29 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Met knolselderij oid, ipv vlees!

Knolselderij heeft aan brokjes ongeveer een uurtje nodig, ben je ook nog sneller klaar!
Heb je dat wel eens gegeten?
Lekker?

Ik ken knolselderij eigenlijk niet. Een experiment waard dus
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_43999536
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Heb je dat wel eens gegeten?
Lekker?

Ik ken knolselderij eigenlijk niet. Een experiment waard dus
in het SC-topic heeft no-sigar (even uit mijn blote hoofd) net geschreven dat hij een groentenstoofpotje heeft gemaakt.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:53:58 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43999830
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:43 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

in het SC-topic heeft no-sigar (even uit mijn blote hoofd) net geschreven dat hij een groentenstoofpotje heeft gemaakt.
Haal De Man Hierheen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_44000779
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:53 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Haal De Man Hierheen!
Zie net dat je het zelf al hebt gedaan, dus wie weet .

Lijkt me vooral dat je stevige groenten moet hebben anders wordt het helemaal zo'n Olvarit-prakkie
pi_44001470

Knolselderij is wel lekker en goedkoop, de mijne kostte 79 eurocent bij AH, en ik heb nog niet de helft op (twee personen). Het is dfe tijd van het jaar ervoor.
Het stoofpotje was gehakte ui in boter beetje bakken, gehakte steel bleekselderij en; een stuk winterwortel in kleine stukken toevoegen en mee laten bakken. De in kleine blokjes gesneden stukken knolselderij meebakken. Afblussen met wat witte wijn zou nu een leuk idee zijn, maar dat had ik niet in huis.
Ik heb er dan ongeveer 5 eetlepels Le Puy linzen bijgegooid, en daarna wat warme groenteboulilon zoat het lekker kan stoven. Ik had er ook nog een larierblad bijgeworpen. Na een minuut of twintig was alles wel gaar en heb ik er nog wat nootmuskaat boven geraspt.
(dus niet na een uurtje, mijn stukjes waren kleiner dan dobbelstenen)

Ik vond het misschien iets te zoet: de wortel en de knolselderij zijn allebei wat zoet, wat spekjes meebakken. of er misschien pas later aan toevoegen (al gebakken) zou misschien een idee zijn.

En over knolselderij: ik las ergens een recept om het in blokjes te snijden, gaar te koken, mengen met iets minder kruimige aardappels, een hardgekookt ei, boter en zout en peper.
Helpt waar hij kan!
  woensdag 29 november 2006 @ 19:42:58 #123
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44001587
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:39 schreef NoSigar het volgende:

Knolselderij is wel lekker en goedkoop, de mijne kostte 79 eurocent bij AH, en ik heb nog niet de helft op (twee personen). Het is dfe tijd van het jaar ervoor.
Het stoofpotje was gehakte ui in boter beetje bakken, gehakte steel bleekselderij en; een stuk winterwortel in kleine stukken toevoegen en mee laten bakken. De in kleine blokjes gesneden stukken knolselderij meebakken. Afblussen met wat witte wijn zou nu een leuk idee zijn, maar dat had ik niet in huis.
Ik heb er dan ongeveer 5 eetlepels Le Puy linzen bijgegooid, en daarna wat warme groenteboulilon zoat het lekker kan stoven. Ik had er ook nog een larierblad bijgeworpen. Na een minuut of twintig was alles wel gaar en heb ik er nog wat nootmuskaat boven geraspt.
(dus niet na een uurtje, mijn stukjes waren kleiner dan dobbelstenen)

Ik vond het misschien iets te zoet: de wortel en de knolselderij zijn allebei wat zoet, wat spekjes meebakken. of er misschien pas later aan toevoegen (al gebakken) zou misschien een idee zijn.
Dat klinkt heerlijk
O en wat zijn Le Puy-linzen? Dat klinkt heel exclusief...?
quote:
En over knolselderij: ik las ergens een recept om het in blokjes te snijden, gaar te koken, mengen met iets minder kruimige aardappels, een hardgekookt ei, boter en zout en peper.
Waar zou je dit bij eten?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_44001749
Laatst een volgense het recept "Vlaamse stoverij" gemaakt. Het lijkt heel erg op wat hierboven al gepost werd, ook met bier en zo. Alleen moet hier een witte boterham besmeerd met mosterd op de besmeerde kant op het vlees gelegd worden.
Ik neem aan dat hij helemaal dient te verdwijnen, ik was die boterham vergeten en heb wat gesmokkeld en hem met geweld onder water geduwd.
Kent iemand dat?
Helpt waar hij kan!
  woensdag 29 november 2006 @ 19:49:01 #125
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44001800
Ik word helemaal creabea van dit topic. Vanavond is het restant in pasteitjes verwerkt Misschien een tip voor als je aardappelen of rijst beu bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')