Je kunt kruiden die je er wel qua smaak maar niet om op te eten in wil doen, in een thee-ei stoppen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Ja met de laurierblaadjes gaat dat makkelijk. De kruidnagelen zijn eigenlijk niet meer te traceren, beet er net ook op ééntje, bleggg
Nouja dat ik daar nu zelf niet op kon komenquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Je kunt kruiden die je er wel qua smaak maar niet om op te eten in wil doen, in een thee-ei stoppen.
Dan kom je geen stugge blaadjes en kruidnagelen tegen in je stoofpotje.![]()
MMMquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:57 schreef No Nick het volgende:
Vlaams stoofsel met Gildebier
Dit is zooooooo ongelooflijk lekker
Klinkt goedquote:Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik heb m'n bordje stoof op hoor. Ik heb het met patatjes gegeten, zoals de Belgen dus
Het was lekkerder dan ik dacht, erg mooi zag het er niet uit in de pan. Erg vol van smaak, heerlijk zacht vlees. Waarachtig een goed topic dit
Oeh, had je post gemist. Hoop dat ie lekker was. (ik heb hem zelf afgelopen zondag gemaakt)quote:Op maandag 27 november 2006 12:09 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Oké misschien stomme vraag maar waar kan ik de jeneverbessen vinden in de supermarkt?
Wil zo bovenstaand stoofpotje gaan maken nl.![]()
edit: zo alles in huis, ik ga zo de keuken in![]()
Misschien een goed idee om de aardappeltjes iets voor te koken (rauwe krieltjes heel) zo'n 5 minuutjes en ze er alleen de laatste 20 minuutjes door te doen, anders betaat het risico op aardappelpuree soep, moet je van houden, persoonlijk prefereer ik gare aardappels met een lekker smaakje die je nog wel moet kauwen. Just my 2 cents!quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:20 schreef Aventura het volgende:
Ik had expres een milde rode huiswijn genomen, ik proefde 'm wel maar zeker niet overheersend. Hield te tip aan van elder in dit topic: het vlees net onder zetten met wijn. Ik maak 'm volgende keer weer zo maar dan met aardappelen erbij denk ik, zodat het een volledig eenpansgerecht is. Misschien maak ik 'm wel voor de Sinterklaasavond bij m'n ouders thuisVind het wel een 'Sinterklazig' recept zo met die kaneel-en wijnaroma's.
Goede tip! Ik heb het ook al zo gedaan met de peen (er pas op 't laatst toegevoegd). Ik houd niet van wortelsnot. Heb er nu nog steeds een jeugdtrauma vanquote:Op woensdag 29 november 2006 11:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Misschien een goed idee om de aardappeltjes iets voor te koken (rauwe krieltjes heel) zo'n 5 minuutjes en ze er alleen de laatste 20 minuutjes door te doen, anders betaat het risico op aardappelpuree soep, moet je van houden, persoonlijk prefereer ik gare aardappels met een lekker smaakje die je nog wel moet kauwen. Just my 2 cents!![]()
Hey wanneer heb jij bij mijn moeder gegeten?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:19 schreef Aventura het volgende:
[..]
Goede tip! Ik heb het ook al zo gedaan met de peen (er pas op 't laatst toegevoegd). Ik houd niet van wortelsnot. Heb er nu nog steeds een jeugdtrauma van
Mijn aardappelen hebben toch zeker 2 uur meegestoofd en was geen smurrie geworden, misschien omdat ik ze met schil erin had gedaan? Ohja en het waren ook vastkokende aardappelen.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Misschien een goed idee om de aardappeltjes iets voor te koken (rauwe krieltjes heel) zo'n 5 minuutjes en ze er alleen de laatste 20 minuutjes door te doen, anders betaat het risico op aardappelpuree soep, moet je van houden, persoonlijk prefereer ik gare aardappels met een lekker smaakje die je nog wel moet kauwen. Just my 2 cents!![]()
quote:Op woensdag 29 november 2006 17:00 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Mijn aardappelen hebben toch zeker 2 uur meegestoofd en was geen smurrie geworden, misschien omdat ik ze met schil erin had gedaan? Ohja en het waren ook vastkokende aardappelen.
quote:Op woensdag 29 november 2006 17:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik koop altijd krieltjes uit een pakje (groente-koeling in de supermarkt). Minuutje of twintig/dertig op de stoofpot laten meegaren. Gaar, geen pulp en heerlijk doortrokken van de smaak van de pot.
Zouden er trouwens ook lekkere vegetarische stoofpotten te maken zijn?
Dat gronderige smaakje om het zomaar te noemen zit er absoluut niet meer aan als het zolang meestooft in de wijn met al die kruidenquote:Op woensdag 29 november 2006 17:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
![]()
Vastkokers in de schil doet de truc ook idd, ik vind krieltjes erdoor lekker en die vallen na 2 uur als drab uiteen, vandaar dat ik het zo doe.
Bloemige aardappels mogen zelfs nog minder, aan blokjes er 20 min bij gooien, niet eens voorkoken.
Ach ja. ieder zijn smaak, gelukkig, ik houd niet van dat 'gronderige' smaakje van aardappels in schil.![]()
Ieder zijn/haar meug!![]()
Heb je dat wel eens gegeten?quote:Op woensdag 29 november 2006 17:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Met knolselderij oid, ipv vlees!
Knolselderij heeft aan brokjes ongeveer een uurtje nodig, ben je ook nog sneller klaar!![]()
in het SC-topic heeft no-sigar (even uit mijn blote hoofd) net geschreven dat hij een groentenstoofpotje heeft gemaakt.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Heb je dat wel eens gegeten?
Lekker?
Ik ken knolselderij eigenlijk niet. Een experiment waard dus![]()
Haal De Man Hierheen!quote:Op woensdag 29 november 2006 18:43 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
in het SC-topic heeft no-sigar (even uit mijn blote hoofd) net geschreven dat hij een groentenstoofpotje heeft gemaakt.
Zie net dat je het zelf al hebt gedaan, dus wie weetquote:
Dat klinkt heerlijkquote:Op woensdag 29 november 2006 19:39 schreef NoSigar het volgende:
Knolselderij is wel lekker en goedkoop, de mijne kostte 79 eurocent bij AH, en ik heb nog niet de helft op (twee personen). Het is dfe tijd van het jaar ervoor.
Het stoofpotje was gehakte ui in boter beetje bakken, gehakte steel bleekselderij en; een stuk winterwortel in kleine stukken toevoegen en mee laten bakken. De in kleine blokjes gesneden stukken knolselderij meebakken. Afblussen met wat witte wijn zou nu een leuk idee zijn, maar dat had ik niet in huis.
Ik heb er dan ongeveer 5 eetlepels Le Puy linzen bijgegooid, en daarna wat warme groenteboulilon zoat het lekker kan stoven. Ik had er ook nog een larierblad bijgeworpen. Na een minuut of twintig was alles wel gaar en heb ik er nog wat nootmuskaat boven geraspt.
(dus niet na een uurtje, mijn stukjes waren kleiner dan dobbelstenen)
Ik vond het misschien iets te zoet: de wortel en de knolselderij zijn allebei wat zoet, wat spekjes meebakken. of er misschien pas later aan toevoegen (al gebakken) zou misschien een idee zijn.
Waar zou je dit bij eten?quote:En over knolselderij: ik las ergens een recept om het in blokjes te snijden, gaar te koken, mengen met iets minder kruimige aardappels, een hardgekookt ei, boter en zout en peper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |